Kiuruvedelle tulee kaksi uutta sähköautojen latauspistettä

Anonyymi

Ne tulevat ABC:lle ja S-marketin pihaan. Osuuspankin pihassahan on jo yksi.

AC -latauspisteitä tulee seuraavien liikepaikkojen yhteyteen: ABC Kiuruvesi, S-Market Kiuruvesi, Prisma Iisalmi, ABC Marjahaka Iisalmi, ABC Pyhäjärvi, S-Market Pielavesi, S-Market Siilinjärvi, Varkaus, S-Market Ykkösrasti, ABC Pitkälahti, ABC Varkaus, ABC Siilinjärvi, Sokos Hotel Puijonsarvi, Break Sokos Hotel Tahko, Sokos Hotel Koljonvirta, Sale Vehmersalmi S-Market Maaninka, S-Market Keitele, Sale Jynkkä, S-Market Juankoski, S-Market Kaavi.

Pikalatauspisteitä eli DC- latauspisteitä tulee Pitkälahden, Pyhäjärven ja Varkauden ABC:n pikalatauspisteisiin. Kaikissa näissä on myös AC-latausmahdollisuus yhtä aikaa DC-latauksen kanssa.

101

1745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tulen syyskuussa Teslallani täältä etelästä Kiuruvedelle. Joko ne ovat siellä tai ovatko jo rakennustyön alla?

    • Anonyymi

      Näin on. Fortum rakentaa ja lataus maksaa vain 15 senttiä/kWh eli sähköllä ajaminen noista ladattaessa maksaa vain viidesosan polttoaineen hinnasta. 100 km maksaa vain 2 euroa. Kotona ladattaessa kilowattitunti on vain muutaman sentin halvempi

      • Anonyymi

        Heh, hehe, onpa taas asialliseen aloitukseen kommentti, joka paljastaa kirjoittajan sita tajuamatta hanen AO:sa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, hehe, onpa taas asialliseen aloitukseen kommentti, joka paljastaa kirjoittajan sita tajuamatta hanen AO:sa.

        Valitettavasti pitkän elämäni aikana olen aina törmännyt tähän tosiasiaan, että tämä yksi ainoa ammattiryhmä on etuoikeutettu kaikkiin yhteiskunnan tukiin , muista viis kunhan lantalordit paisuvat paisumistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti pitkän elämäni aikana olen aina törmännyt tähän tosiasiaan, että tämä yksi ainoa ammattiryhmä on etuoikeutettu kaikkiin yhteiskunnan tukiin , muista viis kunhan lantalordit paisuvat paisumistaan.

        Saman olen kokenut minäkin kohdallani silloin kun vielä asuimme kepuvedellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti pitkän elämäni aikana olen aina törmännyt tähän tosiasiaan, että tämä yksi ainoa ammattiryhmä on etuoikeutettu kaikkiin yhteiskunnan tukiin , muista viis kunhan lantalordit paisuvat paisumistaan.

        Kateellinen tyhjäntoimittaja spotted :D


      • Anonyymi

        Ehkä halpaa,mutta entäs kun akut vanhenevat ? Pitää olla tuhti lompakko sitten . Entäs kun muu tekniikka kuluu? Minne saat myytyä sähköauton ja saako siitä mitään? Hybridi kelpaisi minullekin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti pitkän elämäni aikana olen aina törmännyt tähän tosiasiaan, että tämä yksi ainoa ammattiryhmä on etuoikeutettu kaikkiin yhteiskunnan tukiin , muista viis kunhan lantalordit paisuvat paisumistaan.

        Nimittelet häpeällisesti kovaa työtä tekeviä maanviljelijöitä. Pankissa istuvat kaulukset korvilla ja yökaudet pelloilla joutuvat rehkimään. Räkytä ennemmin S-ketjun ja K-kaupan hegemoniaa ,jossa maidon hinta kiritään alas . Kauppa ja muut välikädet ottavat leijonanosan maidon hinnasta . Talous on liian tiukalla monella tilalla. Uuvutaan ja itsemurhia tapahtuu tiloilla.


    • Anonyymi

      Mihin latauspisteitä tarvitaan. Tuskin kiuruvedellä on ainuttakaan sähköautoa ja tuskin kovin monta tuleekaan.

    • Anonyymi

      On se erikoista, että täällä ei saa olla viestiä siitä kuinka hurjasti sähköautojen ensirekisteröinnit ovat nousseet viime vuonna ja tämän vuoden alussa. Katsokaa tiedot itse Autoalan Tietotuskeskuksen sivuilta.

    • Anonyymi

      Onko Kepuvedellä jo paljonkin sähkötraktoreita?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Piti olla tämä linkki tuossa edellisessä:

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sahkoautot-ja-hybridiversiot-hurjassa-nosteessa-valtasivat-reippaan-kolmanneksen-alkuvuoden-ensirekisteroinneista/98380f82-60af-4d2d-9b56-eeb80d746873


      • Anonyymi

        Sähköautoille tulee vielä hurja vero kun ne yleistyy.
        Valtio tarvitsee rahaa pohjattomaan kirstuunsa.


    • Anonyymi

      Katsokaa autoalan tiedotuskeskuksen sivuilta sähköautojen hurjat kasvulukemat. Aivan hurhat.

      • Anonyymi

        Täyssähköautojen ja hybridien markkinaosuus noin 15 % tänävuonna siis yhteenlaskettu. Dieselien osuus noin 30% siis kaksinkertainen noihin verrattuna. loput Bensiiniautoja ja kaasuautoja loput noin 55%. Ei kannata puhua mistään hurjista lukemista. Sähköautoja ostetaan pääasiassa suurissa kaupungeissa rikkaiden kakkosautoksi. Vähän aikaa sitten oli tutkimus, että lähes kaikilla sähköauton omistajilla oli myös polttomoottoriauto tai useampia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyssähköautojen ja hybridien markkinaosuus noin 15 % tänävuonna siis yhteenlaskettu. Dieselien osuus noin 30% siis kaksinkertainen noihin verrattuna. loput Bensiiniautoja ja kaasuautoja loput noin 55%. Ei kannata puhua mistään hurjista lukemista. Sähköautoja ostetaan pääasiassa suurissa kaupungeissa rikkaiden kakkosautoksi. Vähän aikaa sitten oli tutkimus, että lähes kaikilla sähköauton omistajilla oli myös polttomoottoriauto tai useampia.

        Väärää tietoa. Tahallisesti. Nuo luvut eivät pidä paikkaansa

        "Ladattavat autot ovat alkuvuonna ohittaneet dieselit rekisteröinneissä Suomessa. Tammi-kesäkuussa ladattavien hybridien osuus oli Suomen ensirekisteröinneistä reilut 12 prosenttia ja sähköautojen reilut 3 prosenttia. Yhdessä ne ylittivät niukasti dieselien markkinaosuuden."

        https://www.talouselama.fi/uutiset/te/78b45d1c-77d5-4f1c-9f34-98b0e62c37c1?ref=ampparit:9a63

        https://www.talouselama.fi/uutiset/dieselin-suosio-romahti-hybridi-rymisti-ohi-suomalaiset-muuttivat-mieltaan-kahdesta-syysta/2b442d46-82d5-3c5e-a949-abdcebd2c0f7


    • Anonyymi

      Ensimmäinen Tesla valmistui vuonna 2008 ja nyt ollaan menossa tässä kohtaa. Kun kehityksellä on tapana moninkertaistua niin mietipä mikä on tilanne 10 vuoden päästä vuonna eli 2030.

    • Anonyymi

      Eipä muilla olekkaan vara ostella sähköautoja, kuin kepulaisilla. Tukiaisilla ostelevat. Siksi tankkauspaikatkin tulevat kepuliikkeiden eteen.

      • Anonyymi

        Mtk: jäsenkortilla luonnollisesti ilmaiseksi ja etuoikeudella lataus, eihän kiireinen viljelijä jouda odottamaan että jonkun duunarin hybridi Corolla latautuu.


      • Anonyymi

        Maanviljelijät ei sähköleluja ostele. Viljelijät tarvitsevat oikean auton jolla voi kuljettaa tavaraa ym. Viljelijän auto on avolava, umpipaku tai ainakin vetokoukulla varustettu henkilöauto jolla voi vetää kunnon kuormaa. Sähköautot on rikkaiden kaupunkilaisten kakkosautoja. Hiljattain oli tutkimus, että lähes kaikilla täyssähköauton omistajilla oli myös polttomoottori auto tai useampia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maanviljelijät ei sähköleluja ostele. Viljelijät tarvitsevat oikean auton jolla voi kuljettaa tavaraa ym. Viljelijän auto on avolava, umpipaku tai ainakin vetokoukulla varustettu henkilöauto jolla voi vetää kunnon kuormaa. Sähköautot on rikkaiden kaupunkilaisten kakkosautoja. Hiljattain oli tutkimus, että lähes kaikilla täyssähköauton omistajilla oli myös polttomoottori auto tai useampia.

        Kyllä niitä EU:n, valtion ja kunnan jakamia tukiaismiljardeja voi kuljettaa Teslallakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä EU:n, valtion ja kunnan jakamia tukiaismiljardeja voi kuljettaa Teslallakin.

        Ai ,että tukiaismiljardeja. Miksi et tuon jatkumisen naukumisen sijaan ryhdy maanviljelijäksi tienaamaan noita tukimiljardeja. maatiloja on satoja myynnissä. Lopeta jokapäiväinen kateellinen ulina ja ala tienaamaan niitä miljardeja vai oletko pelkkään suunsoittoon pystyvä luuseri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai ,että tukiaismiljardeja. Miksi et tuon jatkumisen naukumisen sijaan ryhdy maanviljelijäksi tienaamaan noita tukimiljardeja. maatiloja on satoja myynnissä. Lopeta jokapäiväinen kateellinen ulina ja ala tienaamaan niitä miljardeja vai oletko pelkkään suunsoittoon pystyvä luuseri.

        Ethän sinä ole itsekkään tilaasi ostanut, olet saanut sen perintönä. Eri asia, jos joutuu ostamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinä ole itsekkään tilaasi ostanut, olet saanut sen perintönä. Eri asia, jos joutuu ostamaan.

        Olet totaalisen väärässä. Olen itse ostanut oman maatilani ulkopuoliselta enkä ole muutenkaan mitään perintöjä saanut enkä saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet totaalisen väärässä. Olen itse ostanut oman maatilani ulkopuoliselta enkä ole muutenkaan mitään perintöjä saanut enkä saa.

        Ja joulupukki on olemassa ja sen pituinen se, satuja ja tarinoita mtk : sumutus ja pimitys oppaasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja joulupukki on olemassa ja sen pituinen se, satuja ja tarinoita mtk : sumutus ja pimitys oppaasta.

        Usko sinä vaan vapaasti joulupukkiin tai vaikka Leniniin mutta minä en ole tilaani perinyt. Lisäksi en ole ollut koskaan MTK:n jäsen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinä ole itsekkään tilaasi ostanut, olet saanut sen perintönä. Eri asia, jos joutuu ostamaan.

        Vähänkään yhteiskuntaopin tunneilla hereillä.olleet (ja on sitä varmaan kokeissakin kysytty) tietävät, että perintö jaetaan vasta vainajan kuoleman jälkeen. Maatilat sensijaan on vaihtaneet viime vuosikymmeninä omistajaa sukopolvenvaihdoskaupoilla ja jo useita vuosia suorilla kaupoilla sukupolvenvaihdoskauppamahdollisuuden loputtua. Yhtymän kautta osaomistaminen on yleistynyt myös nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähänkään yhteiskuntaopin tunneilla hereillä.olleet (ja on sitä varmaan kokeissakin kysytty) tietävät, että perintö jaetaan vasta vainajan kuoleman jälkeen. Maatilat sensijaan on vaihtaneet viime vuosikymmeninä omistajaa sukopolvenvaihdoskaupoilla ja jo useita vuosia suorilla kaupoilla sukupolvenvaihdoskauppamahdollisuuden loputtua. Yhtymän kautta osaomistaminen on yleistynyt myös nopeasti.

        Maatilat vaihtavat omistajaa monella tavalla. Osa perii, osa lunastaa sisarosuudet maksamalla, osa ostaa vanhemmiltaan ja osa ulkopuolisilta kuten minä. Kaikki eivät saa perintöä varsinkaan sellaiset joilla ei ole ketä perisi, niinkuin minä. Tällä hetkellä on runsaasti maatiloja myynnissä ympäri maata ja lisää tulee koko ajan. Jokainen voi toteuttaa unelmansa ja ryhtyä tienaamaan niitä tukiaisia vapaasti. Tosin rahoituksen saamiseksi täytyy ne luottotiedot olla kunnossa joka ei näillä palstan viljelijähaukkujilla ole itsestään selvyys.


      • Anonyymi

        Nitrodomus taas asialla, heh, heh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maatilat vaihtavat omistajaa monella tavalla. Osa perii, osa lunastaa sisarosuudet maksamalla, osa ostaa vanhemmiltaan ja osa ulkopuolisilta kuten minä. Kaikki eivät saa perintöä varsinkaan sellaiset joilla ei ole ketä perisi, niinkuin minä. Tällä hetkellä on runsaasti maatiloja myynnissä ympäri maata ja lisää tulee koko ajan. Jokainen voi toteuttaa unelmansa ja ryhtyä tienaamaan niitä tukiaisia vapaasti. Tosin rahoituksen saamiseksi täytyy ne luottotiedot olla kunnossa joka ei näillä palstan viljelijähaukkujilla ole itsestään selvyys.

        Ei ole yhtään maatilaa myynnissä Kiuruvedellä, olisin ostanut pari ihan harrastus mielessä.


    • Anonyymi

      minun vanhan datsunin akku pitäisi ladata täyteen kun laturi on rikki, voinko ladata sen latauspisteessä eli plug on datsunihan se sit on.

      • Anonyymi

        Lehmäpankissa asiointi kestää niin kauan että akku ehtii jopa ylilatautua, ja auton päälle ehtii kasvamaan jäkälää.


    • Anonyymi

      Onko siellä vielä mitään merkkiä noista latauspisteistä?

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiuruveden molemmat uudet latauspisteet ovat nyt käytössä ja entinen kolmas on Osuuspankilla. Tervetuloa vain sieltä muualta sähköautolla Kiuruvedelle:

        https://www.sttinfo.fi/tiedote/sahkoautoille-latauspisteita?publisherId=68574992&releaseId=69887113

        Itsekin vaihdan pian täyssähköauton. Koeajolla matkateko hurmasi minut äänettömyydellään ja voimantunnollaan, Kulku oli höyhenen kevyttä.

        Voe mahoton, ihanko PeeÄssän sähköautojen latauspaikoilla pitää olla tekonurmi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voe mahoton, ihanko PeeÄssän sähköautojen latauspaikoilla pitää olla tekonurmi?

        Näkyy olevan betonia ja pelkkä kuvitukuva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiuruveden molemmat uudet latauspisteet ovat nyt käytössä ja entinen kolmas on Osuuspankilla. Tervetuloa vain sieltä muualta sähköautolla Kiuruvedelle:

        https://www.sttinfo.fi/tiedote/sahkoautoille-latauspisteita?publisherId=68574992&releaseId=69887113

        Itsekin vaihdan pian täyssähköauton. Koeajolla matkateko hurmasi minut äänettömyydellään ja voimantunnollaan, Kulku oli höyhenen kevyttä.

        Miksi muualta pitäisi tulla Kiuruvedelle? Pikemminkin asia on niin päin, että Kiuruveteläiset tulee muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiuruveden molemmat uudet latauspisteet ovat nyt käytössä ja entinen kolmas on Osuuspankilla. Tervetuloa vain sieltä muualta sähköautolla Kiuruvedelle:

        https://www.sttinfo.fi/tiedote/sahkoautoille-latauspisteita?publisherId=68574992&releaseId=69887113

        Itsekin vaihdan pian täyssähköauton. Koeajolla matkateko hurmasi minut äänettömyydellään ja voimantunnollaan, Kulku oli höyhenen kevyttä.

        "Kulku oli höyhenen kevyttä" kyllä varmasti on sitä tulevaisuudessakin, nimittäin lompakon osalta. Sähköauto on menneen talven lumia se on vähän niinkuin kävisit ostamassa VHS nauhurin.


    • Anonyymi

      Minä joudun ilmeisesti ajamaan tällä diisselilläni seuraavat kymmenen vuotta kun tällä ei tunnu olevan mitään vaihtoarvoa. Merkkiliikkeistäkin kaikki dieselautot myydään jobbareille.

      • Anonyymi

        Jos on kohtuu kilometrit ja muutenkin kunnossa, eikä ihan ikäloppu niin diesel käy vaihdossa niin kuin ennenkin eikä hyvityksetkään ole juuri muuttuneet. Myös käytetyissä tuontiautoissa valtaosa on dieseleitä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        En sanoisi, että sähköautojen myynti on kovin hurjaa vauhtia noussut. Alkuvuonna 1-7 on uusia autoja myyty 47385 kpl. Niistä täyssähköautoja 1499 kpl. Siitä voi jokainen tykönänsä laskea paljonko se tekee prosenteissa myydyistä uusista autoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sanoisi, että sähköautojen myynti on kovin hurjaa vauhtia noussut. Alkuvuonna 1-7 on uusia autoja myyty 47385 kpl. Niistä täyssähköautoja 1499 kpl. Siitä voi jokainen tykönänsä laskea paljonko se tekee prosenteissa myydyistä uusista autoista.

        Sähköautoja on myyty tänä vuonna puolessa vuodessa yhtä paljon kuin viime vuonna yhteensä. Samoin ladattavia hybridejä vaikka korona pudotti myyntiä.

        Ladattavia hybridejä on myös tuotu maahan yhtä paljon käytettyinä kuin rekisteröity uutena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoja on myyty tänä vuonna puolessa vuodessa yhtä paljon kuin viime vuonna yhteensä. Samoin ladattavia hybridejä vaikka korona pudotti myyntiä.

        Ladattavia hybridejä on myös tuotu maahan yhtä paljon käytettyinä kuin rekisteröity uutena.

        Valtaosa käytetyistä tuontiautoista on dieseleitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosa käytetyistä tuontiautoista on dieseleitä.

        Niin. Ei siinä järki päätä pakota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoja on myyty tänä vuonna puolessa vuodessa yhtä paljon kuin viime vuonna yhteensä. Samoin ladattavia hybridejä vaikka korona pudotti myyntiä.

        Ladattavia hybridejä on myös tuotu maahan yhtä paljon käytettyinä kuin rekisteröity uutena.

        Sähköautoja on koko maassa yhteensä 6432 kpl. Se on koko autokannasta 0,23 % ei siis suuren suuri. Suomen autokanta yhteensä 2788271 kpl.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoja on koko maassa yhteensä 6432 kpl. Se on koko autokannasta 0,23 % ei siis suuren suuri. Suomen autokanta yhteensä 2788271 kpl.

        Minä parkkeeraan volvoni sähköautopaikalle kun siinäkin on akku.


    • Anonyymi

      Hurja alkuvuosi tämän elokuun loppuun. Ladattavia hybridejä on ensirekisteröity 12,7 % kaikista autoista. Todella kova lukema.

      • Anonyymi

        Muutaman vuoden kuluttua näitä hydridejä on myynnissä pilkkahintaan kun akut on sipannu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutaman vuoden kuluttua näitä hydridejä on myynnissä pilkkahintaan kun akut on sipannu.

        Se on muuten totta,tolkuissaan oleva ihminen ei niitä osta.


    • Anonyymi

      Sähköautot ja ladattavat hybridit tulevat. Sille ei voi mitään. Sulkekaa autokorjaamot ja huoltoasemat.

      • Anonyymi

        Kuka sitten korjaa ne hybridit ja sähköautot. Sitä paitsi hybridit on polttomoottoriautoja .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sitten korjaa ne hybridit ja sähköautot. Sitä paitsi hybridit on polttomoottoriautoja .

        Hyvin on homma hanskassa, kun latauspaikkoja on enemmän kuin sähköautoja Kiuruvedellä.


    • Anonyymi

      No niin tehdä nyt niitä tappelun paikkoja. Kova tappelu sitten kuka saa pistää lataukseen.
      Kannattaa tehdä langattomia sähkönjakeluntukiasemia, josta kaikki halukkaat voivat ladata autonsa, jopa ajon aikana.

    • Anonyymi

      Syyskuussa ladattavien henkilöautojen osuus ensirekisteröinneistä kasvoi lähes 24 prosenttiin rekisteröinneistä. Autoalan mukaan kasvun taustalla on ladattavien autojen laajentunut mallivalikoima ja syksyn aikana parantunut saatavuus.

      • Anonyymi

        Rikkaat kaupunkilaiset ostaa sähköautoja kakkosautoksi. Kesällä oli tutkimus, että lähes kaikilla täyssähköauton omistajilla oli myös polttomoottoriauto tai useampia. Harvalle täyssähköauto käy ainoaksi autoksi. Noilla rikkailla kaupunkilaisilla en tarkoita Kiuruveden kaupunkilaisia koska niitä tuskin Kiuruvedeltä löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikkaat kaupunkilaiset ostaa sähköautoja kakkosautoksi. Kesällä oli tutkimus, että lähes kaikilla täyssähköauton omistajilla oli myös polttomoottoriauto tai useampia. Harvalle täyssähköauto käy ainoaksi autoksi. Noilla rikkailla kaupunkilaisilla en tarkoita Kiuruveden kaupunkilaisia koska niitä tuskin Kiuruvedeltä löytyy.

        Ei se juttu aivan noin mennyt. Taulukosta kuitenkin näkyy että polttomoottirautoille tulee lähtö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se juttu aivan noin mennyt. Taulukosta kuitenkin näkyy että polttomoottirautoille tulee lähtö.

        Suomessa on lähes 3 miljoonaa autoa. Auton keskihinta taisi olla noin 3500 euroa. Voit olla aivan varma, että olet jo aika iäkäs henkilö kun Suomen autokannasta puolet on sähköautoja. Kaikista autonostajista yli 60% ei aio koskaan ostaa uutta autoa. Kaksi kolmesta auton ostajasta ei osta tutkimuksen mukaan koskaan sähköautoa. Eikä hallituksenkaan tavoite ole kuin 250000 sähköautoa vuoteen 2030 mennessä. Sekään ei melko varmasti toteudu ottaen huomioon sähköauton yli kaksinkertaisen hinnan vastaavan kokoiseen polttomoottoriautoon. Lisäksi sähköauton lyhyt toiminsäde rajoittaa hinnan lisäksi sen kiinnostusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on lähes 3 miljoonaa autoa. Auton keskihinta taisi olla noin 3500 euroa. Voit olla aivan varma, että olet jo aika iäkäs henkilö kun Suomen autokannasta puolet on sähköautoja. Kaikista autonostajista yli 60% ei aio koskaan ostaa uutta autoa. Kaksi kolmesta auton ostajasta ei osta tutkimuksen mukaan koskaan sähköautoa. Eikä hallituksenkaan tavoite ole kuin 250000 sähköautoa vuoteen 2030 mennessä. Sekään ei melko varmasti toteudu ottaen huomioon sähköauton yli kaksinkertaisen hinnan vastaavan kokoiseen polttomoottoriautoon. Lisäksi sähköauton lyhyt toiminsäde rajoittaa hinnan lisäksi sen kiinnostusta.

        Enpäs sähköauton vaihto-ja jälleenmyynti arvo.
        En kuunanpäivänä ostaisi käytettyä sähköautoa.
        Kyllähän se on vain "hyvien ihmisten ilmasto anekauppaa" .


    • Anonyymi

      voe mahoton

    • Anonyymi

      Sähköautoja ostetaan nyt valtavasti, kuten tästä näkyy:

      https://www.autotie.fi/autokuvat/pienikuva2.aspx?kuvaURL=https://www.autoalanverkkopalvelu.fi/julkaisujarjestelma/julkkaridata/NWYleiset/MediaArkisto/834/Kuvat/allcars092020_2020_10_06_1251.jpg&width=800

      • Anonyymi

        Mikä nyt on kunkin mielestä valtavasti. Polttomoottoriautoja 92% sähköautoja 8% en puhuisi valtavasta määrästä. Hybridit on myös polttomoottoriautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä nyt on kunkin mielestä valtavasti. Polttomoottoriautoja 92% sähköautoja 8% en puhuisi valtavasta määrästä. Hybridit on myös polttomoottoriautoja.

        Ladattavien ensirekisteröintien määrä lisääntyi 12 viimeisen kuukauden aikana 170 %, joten muutos on hirveä. alkuvuonna rekisteröidyistä autoista oli näköjään 12,7 % ladattavia hybridejä. Luvut kasvavat hurjina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladattavien ensirekisteröintien määrä lisääntyi 12 viimeisen kuukauden aikana 170 %, joten muutos on hirveä. alkuvuonna rekisteröidyistä autoista oli näköjään 12,7 % ladattavia hybridejä. Luvut kasvavat hurjina.

        Joo, jos aikaisemmin on jotain myyty yksi ja seuraavana vuonna kaksi niin nousuhan on 100%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, jos aikaisemmin on jotain myyty yksi ja seuraavana vuonna kaksi niin nousuhan on 100%.

        Täällä puhutaan nyt sähköautojen hurjasta myynnin noususta. En tiedä mistä sinä puhut. Dieseleitä rekisteröitiin syyskuussa enää vain 920 autoa. Eivätkä nekään ole henkilöautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä puhutaan nyt sähköautojen hurjasta myynnin noususta. En tiedä mistä sinä puhut. Dieseleitä rekisteröitiin syyskuussa enää vain 920 autoa. Eivätkä nekään ole henkilöautoja.

        Suomessa on noin kolmemiljoonaa autoa, niistä sähköautoja noin 6500. Jos omaat hieman laskutaitoa, niin laskepa huviksesi paljonko se on prosenteissa koko autokannasta. Tälläkin hetkellä myytävistä uusista autoista pitkälti yli 90% on polttomoottoriautoja. Hybridi on myöskin polttomoottoriauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on noin kolmemiljoonaa autoa, niistä sähköautoja noin 6500. Jos omaat hieman laskutaitoa, niin laskepa huviksesi paljonko se on prosenteissa koko autokannasta. Tälläkin hetkellä myytävistä uusista autoista pitkälti yli 90% on polttomoottoriautoja. Hybridi on myöskin polttomoottoriauto.

        Tässä myyntitilasto 1-9 2020. Bensiiniautot 48499 kpl. diesel 11001 kpl. hybridi bensiini 9358 kpl. Sähköauto 2681 kpl. Hybridi diesel 239 kpl.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä myyntitilasto 1-9 2020. Bensiiniautot 48499 kpl. diesel 11001 kpl. hybridi bensiini 9358 kpl. Sähköauto 2681 kpl. Hybridi diesel 239 kpl.

        Lisäksi maahan on tuotu 31903 käytettyä autoa. Dieseleitä 14223 kpl. Bensiini 10199 kpl. bensiinihybridi 5464 kpl. dieselhybridi 393 kpl. sähköauto 588 kpl. Niin uusissa kuin käytetyissä polttomoottoriautoja myydään murskaavan ylivoimaisesti sähköautoihin nähden. Ja edelleen, hybridit on polttomoottoriautoja.


    • Anonyymi

      Koskaan en ole nähnyt ainoatakaan sähköautoa latauspaikoilla.

      • Anonyymi

        Suomen kunnista suurimassa osassa ei ole ensimmäistäkään sähköautoa. Hallituksen tavoite vuoteen 2030 siis 10 vuoden päähän on 250000 sähköautoa, se on alle 10% autokannasta, joka tuskin sekään toteutuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen kunnista suurimassa osassa ei ole ensimmäistäkään sähköautoa. Hallituksen tavoite vuoteen 2030 siis 10 vuoden päähän on 250000 sähköautoa, se on alle 10% autokannasta, joka tuskin sekään toteutuu.

        Vuonna 2030 myynnissä ei ole ainuttakaan uutta autoa pelkällä polttomoottorilla varustettuna. Tesla aloitti toimintansa 2008 ja nyt ollaan menossa tässä. Vain kaksitoista vuotta sitten. Miten on asiat 10 vuoden päästä?

        Syötä Googleen ja katso vähän tilastoja: Autoalan tiedotuskeskus Ensirekisteröityjen henkilöautojen käyttövoimatilastot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuonna 2030 myynnissä ei ole ainuttakaan uutta autoa pelkällä polttomoottorilla varustettuna. Tesla aloitti toimintansa 2008 ja nyt ollaan menossa tässä. Vain kaksitoista vuotta sitten. Miten on asiat 10 vuoden päästä?

        Syötä Googleen ja katso vähän tilastoja: Autoalan tiedotuskeskus Ensirekisteröityjen henkilöautojen käyttövoimatilastot

        Polttomoottoriautoja myydään ainakin 2040 luvun loppupuolelle asti. Siihen mennessä nykyisen kaltainen sähköauto on hävinnyt kokonaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottoriautoja myydään ainakin 2040 luvun loppupuolelle asti. Siihen mennessä nykyisen kaltainen sähköauto on hävinnyt kokonaan .

        Noiden kehitystilastojen valossa ensimmäinen kirjoittaja on oikeassa. Sinun näkemyksesi perustuu pelkkään uskoon.


    • Anonyymi

      Katsokaa nettilehdistä kuinka jumalattomalla vauhdilla ladattavien autojen määrä lisääntyy. Lokakuussa dieseleitä rekisteröitiin enää hiukan yli 800 autoa. Syyskuussa 920.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridit on polttomoottoriautoja.

        Ladattavat hybridit luetaan sähköautoiksi:

        Kauppalehti:

        "Kansainvälisen määritelmän mukaisesti myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja, sillä ne voi pakottaa napin painalluksella käyttämään ainoastaan sähkömoottoria."

        http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Ensirekisteroinnit/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladattavat hybridit luetaan sähköautoiksi:

        Kauppalehti:

        "Kansainvälisen määritelmän mukaisesti myös ladattavat hybridit ovat sähköautoja, sillä ne voi pakottaa napin painalluksella käyttämään ainoastaan sähkömoottoria."

        http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Ensirekisteroinnit/

        Ladattavan hybridin toimintasäde on 25-50 km. Suurin osa ajosta tulee bensiinillä tai dieselillä. Hybridissä on aivan normaalin kokoinen polttoainesäiliö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladattavan hybridin toimintasäde on 25-50 km. Suurin osa ajosta tulee bensiinillä tai dieselillä. Hybridissä on aivan normaalin kokoinen polttoainesäiliö.

        Polttoainesäiliö on normaalia pienempi eli yleensä 40 - 50 litraa. Päivittäiset ajot noilla ajaa täällä Kiuruvedelläkin täysin sähköllä. Kotona lataaminen tulee maksamaan viidesosan bensan hinnasta eli noin 1,80 euroa /100 km. Eikä noissa Kiuruveden latauspisteissäkään veloteta kotona lataamista enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttoainesäiliö on normaalia pienempi eli yleensä 40 - 50 litraa. Päivittäiset ajot noilla ajaa täällä Kiuruvedelläkin täysin sähköllä. Kotona lataaminen tulee maksamaan viidesosan bensan hinnasta eli noin 1,80 euroa /100 km. Eikä noissa Kiuruveden latauspisteissäkään veloteta kotona lataamista enempää.

        Lataushybridi on vastaavaa bensiini tai dieselmallia 10-15000 euroa kalliimpi. Se ei tule koskaan hankkimaan hintaansa säästyneenä polttoaine kuluina. Ei ainakaan meidän huoltoasemilla bensiini maksa kuin noin 1,40 ja diesel 1,20.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lataushybridi on vastaavaa bensiini tai dieselmallia 10-15000 euroa kalliimpi. Se ei tule koskaan hankkimaan hintaansa säästyneenä polttoaine kuluina. Ei ainakaan meidän huoltoasemilla bensiini maksa kuin noin 1,40 ja diesel 1,20.

        Se on se köyhyys, Sehän se.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miksi täältä poistetaan asiallisia viestejä siitä kuinka sähköautojen määrää lisääntyy hurjasti.

      "Ladattavien autojen osuus kasvoi suureksi erityisesti joulukuussa, jolloin niiden osuus oli peräti 31,5 prosenttia ensirekisteröinneistä."

      Joulukuussa rekisteröitiin 8 132 henkilöautoa. Tuosta lukemasta 31,5 % on 2.562 autoa.

      • Anonyymi

        Vuonna 2030 ei ole myynnissä ainuttakaan uutta polttomoottoriautoa, Tähän sähköistymiseen on tultu kahdeksassa vuodessa. Vuoteen 2030 on kymmenen vuotta.


    • Anonyymi

      juntit niska punaisena täällä vaahtoaa..paljonko kello on jossain kuusessa nimeltä kiuruvesi?täällä eri aika vyöhyke.

      • Anonyymi

        Kello raksuttaa täällä vielä 1960-lukua,


    • Anonyymi

      monikos on jo tehnyt Norjan reissun puhtaalla sähköautolla, montako viikkoa kesti kun pitää ladata jatkuvasti.

    • Anonyymi

      2 viikkoa meni ja vieläkin pakkanen täällä hrrrrr

    • Anonyymi

      Sähköauton "tankki" on aina täynnä kun tökkään sen kotiintultua voimavirtapistokkeeseen. Ei ole lainkaan vaikeaa.

      • Anonyymi

        Tuolla metodilla se Norjan reissu jää melko lyhyeksi, mutta viherhippi sitä varmasti yrittää.


    • Anonyymi

      Jännä nähä miten sähköautot pelaa kun nyt alkaa Siperian talvi!

      • Anonyymi

        Lue Tekniikn Maailmasta miten ne pelaa. Aivan hyvin pelaavat.


    • Anonyymi

      Sähköautojen määrä on joka vuosi kasinkeratistunut ja oli jo viidesosa viime vuonna rekisteröidyistä autoista.

      Kiruruvelläkin huoltosemien ja korjaamoiden pihat pannaaan kasvamaan horsmaa ja männyn taimia.

    • Anonyymi

      Yksi kiuruvetinen opettaja ajelee sähköautolla. Onko muita.

      • Anonyymi

        Minun Lada toimii sähkölläkin, starttimoottorilla vaihde silmässä päästelen, hybridi nääs


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe