Takaisin töihin!

Anonyymi

Hyvähyvähyvä!

https://yle.fi/uutiset/3-11464206?origin=rss

Olen parin kuukauden kuluttua jäämässä eläkkeelle, ja tiedän jo nyt että virtaa riittäisi vielä vaikka mihin. En kuitenkaan enää oikein jaksa oman alani töitä varsinkaan täysipäiväisesti, joten mielessä onkin työkeikat ja tuuraukset, silppuhommat, vajaat viikot ja työajoista itse päättäminen.

Nyt monet hurskastelevat miten tämä muka olisi jotenkin "poissa" nuoremmilta, mutta itse olen sitä mieltä että jätän nuoremmille ne kokoaikaiset ja vaativammat työt. Kukaan ei sitäpaitsi ole ollut kieltämässä heitä tähänkään mennessä tarttumasta näihin töihin.

Ilolla odotan että tämä ehdotus etenee ja saa tuulta siipiensä alle mahdollisimman nopeasti.

29

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ite oon sitä mieltä että kyllä se on sitte siinä ne työhommat kun se eläke on myönnetty.En halua enään mitään sitoumuksia, teen kotihommia jos huvittaa tai jätän ne kesken ja siirryn harrastusten pariin. Koko päivän ajankäyttö on omassa käsissä, se on elämää se.Nytkin monet huokailee kun lomat meni niin äkkiä, niin ne tekeekin mutta minun kohdalla kaikki jatkuu samanlaisena kuin ennenki..

    • Anonyymi

      Olen ollut eläkkeellä yli 10 vuotta, enkä ole kaivannut töitä. Kaikkea aikansa, vaikka teinkin itseäni kovasti kiinnostaneita hommia koko ikäni, eikä palkassakaan ollut valittamista.

      Viimeksi mainitusta johtuu, ettei eläkkeessäkään ole valittamista.

      • Anonyymi

        Olet sitten varmaankin mies? Itselläni kolme lasta rokotti sen verran eläkekassaa, että jossain vaiheessa näin parhaaksi ruveta säästämään tuloistani, mutta myös harkitsemaan työntekoa eläkkeellä.

        No, vapaaehtoistahan se lasten laittaminen ja hoitaminen tietysti oli, kuten itseäni viisaammat nykymnaiset hyvin tietävät.

        Hmmm.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet sitten varmaankin mies? Itselläni kolme lasta rokotti sen verran eläkekassaa, että jossain vaiheessa näin parhaaksi ruveta säästämään tuloistani, mutta myös harkitsemaan työntekoa eläkkeellä.

        No, vapaaehtoistahan se lasten laittaminen ja hoitaminen tietysti oli, kuten itseäni viisaammat nykymnaiset hyvin tietävät.

        Hmmm.....

        Lasten hankinta pitäisikin mennä muiden suunnitelmien ohi, muuten ei väkiluku riitä tuottamaan sosiaalipalveluita.Mutta toivotaan että kaikki pääsee eläkkeelle vähintään 20 vuodeksi ja saa nauttia kiireettömästä ajasta harrastuksien piirissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet sitten varmaankin mies? Itselläni kolme lasta rokotti sen verran eläkekassaa, että jossain vaiheessa näin parhaaksi ruveta säästämään tuloistani, mutta myös harkitsemaan työntekoa eläkkeellä.

        No, vapaaehtoistahan se lasten laittaminen ja hoitaminen tietysti oli, kuten itseäni viisaammat nykymnaiset hyvin tietävät.

        Hmmm.....

        "Olet sitten varmaankin mies?"

        No juu, mutta ei se mielestäni ole minun vikani! 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olet sitten varmaankin mies?"

        No juu, mutta ei se mielestäni ole minun vikani! 😁

        Ei, mutta naisena omat lähtökohtani ovat toisenlaiset. En valita, mutta toivon ettei mahdollisesta veronvähennyksestä tule pelkästään varakkaita suosiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasten hankinta pitäisikin mennä muiden suunnitelmien ohi, muuten ei väkiluku riitä tuottamaan sosiaalipalveluita.Mutta toivotaan että kaikki pääsee eläkkeelle vähintään 20 vuodeksi ja saa nauttia kiireettömästä ajasta harrastuksien piirissä.

        Otetaan maahanmuuttajia lisää paikkaamaan väkilukua.


    • Anonyymi

      Nurinkurinen asia! Massoittain nuoria työttömiä ja vanhasta päästä houkutellaan ihmisiä jatkamaan työuraansa!
      Jo aikaisemmin jouduin verovirastossa tekemisiin työikäisten mutta vanhemmasta päästä olevien "mmumioiden" kanssa.

      Molemmilla kerroilla minulla oli selvät, perustellut laskelmat.
      Ensimmäinen tapaus koski Espanjan asuntomme verottamista. Asia piti olla selvä mutta niin vaan minua verotettiin.
      Menin selvittämään asiaa. Ikääntynyt rouvashenkilö tutustui selvitykseeni. Koputteli tietokonettaan ja lopulta turvautui 4-tie laskimeen tehden kynällä merkintöjä selvitykseni reunoihin.
      Palattuani kotiin sanoin vaimolleni, että ainoa asia joka on selvä, on se, että tämä asia on päin seiniä. Calitin lääniin ja asia ratkaistiin hyväkseni.
      Eikä siinä kaikki. Minua oli jälkikäteen verotettu ilman perusteita viitenä vuotena.
      Tuosta myönteisestä ratkaisusta huolimatta minun oli tehtävä jokaisesta vuodesta oma, identtinen valituksensa josta sitten minulle ilmoitettiin yksi kerrallaan.
      JÄRKI HOI! ÄLÄ JÄTÄ!

      Toine kerta oli vuoratlon selvitykseen liittyvä. Vein kirjallisen selvityksen luukulle. Noin 4-kymppinen mamma katsoi sitä ja kehoitti minua siirtymään seinustalle istumaan.
      Sitten siihen tuli toinen, saman ikäinen mamma. Mammat supattivat päät yhdessä keskenään jotain ja välillä näpylöivät tietsikkaa. Jonki ajan kuluttua mammojen taakse tuli nuori, saattoi olla joku lähettityttö. Tyttö nojautui mammojen olkapäiden yli ja tökötteli tietsikka. poistui.
      Nyt tämä ensimmäinen mamma kutsui minut luukulle ilmoittaen asian olevan selvä.

      Näiden muumioidenko pitäisi jatkaa jakkaroiden täytteinä ja nuorten tukkeina vielä eläkeikäisenäkin?
      EI OO JÄRKEE JÄRKEE, JÄRKEE!
      Eivät nuo ole ainoiat vastaavan tyyppisiä kokemuksiani. Työkkäri ja KELA ovat myös edustettuina.

      • Anonyymi

        Olen pahoillani ikävistä kokemuksistani.

        Itselläni ei kuitenkaan ole pienintäkään mielenkiintoa tehdä enää näitä vaativia asiakaspalvelutöitä, vaan olen suunnitellut elämäni ehtoopuolelle jotain ihan muuta.

        Vähän samaan tapaan kuin alkupuolella harjoitellaan kesätöillä ja osa-aikaisilla työsuhteilla, niin samoin olen aikeissa toteuttaa pejmeää laskua loppupäähän. Jotain yksinkertaista ja osa-aikaista johon on muuten vaikeaa saada parasta uraansa aloittelevaa kunnianhimoista työväkeä.

        Sillä jos totta puhutaan, siellä työttöämässä margiaalissa on porukkaa jolla ei ole aikomustakaan ikinä sijoittua yhtään mihinkään, eikä varsinkaan mihinkään marginaalitöihin.

        Win-win, mielestäni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pahoillani ikävistä kokemuksistani.

        Itselläni ei kuitenkaan ole pienintäkään mielenkiintoa tehdä enää näitä vaativia asiakaspalvelutöitä, vaan olen suunnitellut elämäni ehtoopuolelle jotain ihan muuta.

        Vähän samaan tapaan kuin alkupuolella harjoitellaan kesätöillä ja osa-aikaisilla työsuhteilla, niin samoin olen aikeissa toteuttaa pejmeää laskua loppupäähän. Jotain yksinkertaista ja osa-aikaista johon on muuten vaikeaa saada parasta uraansa aloittelevaa kunnianhimoista työväkeä.

        Sillä jos totta puhutaan, siellä työttöämässä margiaalissa on porukkaa jolla ei ole aikomustakaan ikinä sijoittua yhtään mihinkään, eikä varsinkaan mihinkään marginaalitöihin.

        Win-win, mielestäni

        Olin 14v alkaen kaikki kesälomat vieraassa palkkatyössä jota silloin voi tehdä normaalin, täyden työajan.
        Myös monta joulua meni paperitehtaiden jouluremonteissa.
        27v ikäisenä pidin ensimmäisen kesälomani 2 viikkoa.
        Lopetin viimeisessä vakituisessa työpaikassani 52 vuotisena ja tein pätkimällä pehmeän laskun joutilaisuuteen. Tein tilaa nuoremmille. Viimeiseen vakituiseen paikkaani oli pakko palkata uusi tekijä. Nuori, vastaavan koulutuksen saanut 2:n alaikäisen lapsen isukki joka ei ollut saanut koulutustaan vastaava työtä.

        Huolimatta varhaisesta laiskistumisestani niin ns. ansiosidonnaista lukuun ottamatta, en anonut enkä tietenkään saanut mitään tukiaisia.

        Nuoret töihin vaikka loisimismahdollisuuksia heikentämällä.
        Minullakin oli tilanteita joissa jouduin tinkimään palkkani noin puoleen aikaisemmasta ja hakemaan ne loppuvuosien killingit milloin mistäkin kotipaikkakunna ulkopuolelta.
        Pisin yhtämittainen jakso kotona vain viikonloput, kesti 6 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pahoillani ikävistä kokemuksistani.

        Itselläni ei kuitenkaan ole pienintäkään mielenkiintoa tehdä enää näitä vaativia asiakaspalvelutöitä, vaan olen suunnitellut elämäni ehtoopuolelle jotain ihan muuta.

        Vähän samaan tapaan kuin alkupuolella harjoitellaan kesätöillä ja osa-aikaisilla työsuhteilla, niin samoin olen aikeissa toteuttaa pejmeää laskua loppupäähän. Jotain yksinkertaista ja osa-aikaista johon on muuten vaikeaa saada parasta uraansa aloittelevaa kunnianhimoista työväkeä.

        Sillä jos totta puhutaan, siellä työttöämässä margiaalissa on porukkaa jolla ei ole aikomustakaan ikinä sijoittua yhtään mihinkään, eikä varsinkaan mihinkään marginaalitöihin.

        Win-win, mielestäni

        Minä olisin vielä jatkanut töitä, olen 64 v ja työpaikassani tuli YT neuvottelut ja minä alimmaneläkeikäni ohittaneena sain lähteä eläkkeelle ja kaksi muuta pääsi putkeen, olen hakenut työtä, mutta kukaan ei palkkaa 64 vuotiasta eläkeläistä mihinkään ,työhistoriaa takana 42v , en vaan kelpaa.


    • Anonyymi

      Ristiriitaisuuksia valtiollisella tasolla.
      Menetetty sukupolvi! 50 tuhatta koulutettua työtöntä lisää.
      Samaan aikaan houkutellaan eläkeläisiä jatkamaan töissä.
      Onko kyse kepun vaalitempusta?

      • Anonyymi

        Marinaa, parkua ja valitusta.

        Antaisit nyt vaan niiden jotka sitä haluavat tehdä töitä mihin kykenevät. Viimeksi kun katsoin, työpaikkoja oli tarjolla vaikka kuinka paljon, mutta ehkä ne eivät sitten näille viidellekymmenelletuhannelle koulutetulle kelpaa.

        Anna mummonjenja pappojen tehdä jos jaksavat ja viitsivät. Ei tunnu olevan keneltäkään poissa, päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marinaa, parkua ja valitusta.

        Antaisit nyt vaan niiden jotka sitä haluavat tehdä töitä mihin kykenevät. Viimeksi kun katsoin, työpaikkoja oli tarjolla vaikka kuinka paljon, mutta ehkä ne eivät sitten näille viidellekymmenelletuhannelle koulutetulle kelpaa.

        Anna mummonjenja pappojen tehdä jos jaksavat ja viitsivät. Ei tunnu olevan keneltäkään poissa, päinvastoin.

        Mahdollisuus ja halukkuus ovat hieman eri sarjan asioita kuin verohoukutin.
        Yli-ikäisten vajaatehoinen puuhastelu on nuoremmilta pois jos se puuhastelu on tarpeellista.
        Mitä tulee nuoriin niin, jos ei Siperia niin nälkä opettaisi. Loisimismahdollisuuksien leikkaaminen antaisi motivaatiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marinaa, parkua ja valitusta.

        Antaisit nyt vaan niiden jotka sitä haluavat tehdä töitä mihin kykenevät. Viimeksi kun katsoin, työpaikkoja oli tarjolla vaikka kuinka paljon, mutta ehkä ne eivät sitten näille viidellekymmenelletuhannelle koulutetulle kelpaa.

        Anna mummonjenja pappojen tehdä jos jaksavat ja viitsivät. Ei tunnu olevan keneltäkään poissa, päinvastoin.

        Työpaikkoja on merkittävästi vähemmän tarjolla kuin on annettu ymmärtää, monet yritykset laittaa ns. valeilmoituksia eli porukkaa haetaan työpaikkoihin joita ei ole eikä tule. Tarkoituksena on antaa paljon elinvoimaisempi kuva yrityksestä kuin mikä vastaa todellisuutta ja pitää lähtöä harkitsevat tekijät yrityksessä. Lisäksi moni työpaikka täytetään nykyään suhteilla mutta paikka saatetaan kuitenkin laittaa yleiseen hakuun ihan vain muodollisuutena. Eikä pidä unohtaa sitäkään että eri vuokrafirmat saattaa ilmoittaa saman paikan moneen kertaan, tällöin yksittäinen työpaikka monistuu tilastoinnissa mutta oikeasti puhutaan vain yhdestä työpaikasta.

        Aika iso osa haussa olevista työpaikoista on silpputyötä millä ei elätä itseään (esim. nollasoppariduunit, osa-aikaduunit, provikkaduunit) ja jotkut niistä paikoista ovat käytännössä täysin turhia ja olemassa vain itseään varten (esim. puhelinmyyjät, feissarit, ständimyyjät). Huonolta näyttää suomalaisten työmarkkinoiden tulevaisuus näillä eväillä, näyttää siltä että tässä mennään vain huonompaan suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työpaikkoja on merkittävästi vähemmän tarjolla kuin on annettu ymmärtää, monet yritykset laittaa ns. valeilmoituksia eli porukkaa haetaan työpaikkoihin joita ei ole eikä tule. Tarkoituksena on antaa paljon elinvoimaisempi kuva yrityksestä kuin mikä vastaa todellisuutta ja pitää lähtöä harkitsevat tekijät yrityksessä. Lisäksi moni työpaikka täytetään nykyään suhteilla mutta paikka saatetaan kuitenkin laittaa yleiseen hakuun ihan vain muodollisuutena. Eikä pidä unohtaa sitäkään että eri vuokrafirmat saattaa ilmoittaa saman paikan moneen kertaan, tällöin yksittäinen työpaikka monistuu tilastoinnissa mutta oikeasti puhutaan vain yhdestä työpaikasta.

        Aika iso osa haussa olevista työpaikoista on silpputyötä millä ei elätä itseään (esim. nollasoppariduunit, osa-aikaduunit, provikkaduunit) ja jotkut niistä paikoista ovat käytännössä täysin turhia ja olemassa vain itseään varten (esim. puhelinmyyjät, feissarit, ständimyyjät). Huonolta näyttää suomalaisten työmarkkinoiden tulevaisuus näillä eväillä, näyttää siltä että tässä mennään vain huonompaan suuntaan.

        My point, exactly!

        Nuoriso ei tahdo nollasopimuksia, osa-aikaisuuksia tai keikkatöitä. Eivät halua pussittamaan kumilenkkejä, jakamaan mainoksia, henkilökohtaisiksi avustajiksi, tai kausituotteitten hyllyttäjiksi.

        Mutta sitä en ymmärrä miksi sitten kieltäisit tämän kaltaiset työt niiltäkin joiden tarpeisiin ja aikatauluihin ne sopisivat. Reippaille eläkeläisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        My point, exactly!

        Nuoriso ei tahdo nollasopimuksia, osa-aikaisuuksia tai keikkatöitä. Eivät halua pussittamaan kumilenkkejä, jakamaan mainoksia, henkilökohtaisiksi avustajiksi, tai kausituotteitten hyllyttäjiksi.

        Mutta sitä en ymmärrä miksi sitten kieltäisit tämän kaltaiset työt niiltäkin joiden tarpeisiin ja aikatauluihin ne sopisivat. Reippaille eläkeläisille.

        Tarkoitat reippaille, työhaluisille, nuorille työttömille!

        Vuosia on saanut kuulla lässytystä, että työnteon pitää kannattaa aina.
        Missä ovat ne toimenpiteet?
        Kun kelluminen on tehty houkuttelevaksi niin ainoa keino on tökätä reikä kellukkeeseen. Kun se alkaa vajoamaan niin jossakin vaiheessa alkaa uiminenkin kelpaamaan.
        Tuo tilanne on vastassa lähitulevaisuudessa tahdoimmepa tai emme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat reippaille, työhaluisille, nuorille työttömille!

        Vuosia on saanut kuulla lässytystä, että työnteon pitää kannattaa aina.
        Missä ovat ne toimenpiteet?
        Kun kelluminen on tehty houkuttelevaksi niin ainoa keino on tökätä reikä kellukkeeseen. Kun se alkaa vajoamaan niin jossakin vaiheessa alkaa uiminenkin kelpaamaan.
        Tuo tilanne on vastassa lähitulevaisuudessa tahdoimmepa tai emme.

        Sosiaali ym eduilla eläminen on kitumista ja pelkästään hengissä pysymistä varten. Palkan tulee olla sellainen, että riittää vähän harrastuksiin ja säästöihin, työttömyyskorvaukset ei näihin yllä. Eli pointtini on se, että paskimmat palkat on yhtä huonoja kuin nämä avustukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosiaali ym eduilla eläminen on kitumista ja pelkästään hengissä pysymistä varten. Palkan tulee olla sellainen, että riittää vähän harrastuksiin ja säästöihin, työttömyyskorvaukset ei näihin yllä. Eli pointtini on se, että paskimmat palkat on yhtä huonoja kuin nämä avustukset.

        Voi myös tulkita, että paskimmat avustukset ovat yhtä hyviä kuin työehtosopimusten palkat ammattitaidottomille ja ilman työkokemusta oleville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahdollisuus ja halukkuus ovat hieman eri sarjan asioita kuin verohoukutin.
        Yli-ikäisten vajaatehoinen puuhastelu on nuoremmilta pois jos se puuhastelu on tarpeellista.
        Mitä tulee nuoriin niin, jos ei Siperia niin nälkä opettaisi. Loisimismahdollisuuksien leikkaaminen antaisi motivaatiota.

        Ehkäpä yli-ikäiset sitten siirtyvät verotuksesta välittämättä puuhastelemaan vapaaehtoishankkeitten ja harmaan / pimeän talouden piiriin.

        Ei tarvitsisi verottajaa vaivata, kun jäisivät nekin eurot tilittämättä ja kolahtamatta yhteiseen kassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marinaa, parkua ja valitusta.

        Antaisit nyt vaan niiden jotka sitä haluavat tehdä töitä mihin kykenevät. Viimeksi kun katsoin, työpaikkoja oli tarjolla vaikka kuinka paljon, mutta ehkä ne eivät sitten näille viidellekymmenelletuhannelle koulutetulle kelpaa.

        Anna mummonjenja pappojen tehdä jos jaksavat ja viitsivät. Ei tunnu olevan keneltäkään poissa, päinvastoin.

        Höpönlöpön. Kun minun alallani avautuu yksi vapaa paikka, sitä hakee noin 150 ihmistä. Työpaikkoja tarvittaisiin siis kipeästi ja siksi vanhusten roikottaminen töissä joita eivät enää jaksa tehdä on täysin idioottimaista, kun päästämällä vanhus eläkkeelle vapautuisi edes yksi työpaikka noille 150:lle epätoivoiselle hakijalle. Varhennetun eläkeputken poistamisessa ei ole mitään järkeä, sillä vain estetään työpaikkojen vapautumista niitä todella haluaville ja työintoisille nuorille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi myös tulkita, että paskimmat avustukset ovat yhtä hyviä kuin työehtosopimusten palkat ammattitaidottomille ja ilman työkokemusta oleville.

        No kun noin on, että tuon ryhmän palkka riittää vain kitumiseen ja nippanappa hengissä pysymiseen, niin eipä se työ sitten juuri houkuta, koska hengissä pysyminen ja kituminen on alaraja, jota varten sosiaaliturva on olemassa, eikä siitä enää voi laskea.

        Voi kysyä niinkin, että kannattaako sellaista työtä edes teettää, josta ei kyetä maksamaan avustuksia suurempaa palkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        My point, exactly!

        Nuoriso ei tahdo nollasopimuksia, osa-aikaisuuksia tai keikkatöitä. Eivät halua pussittamaan kumilenkkejä, jakamaan mainoksia, henkilökohtaisiksi avustajiksi, tai kausituotteitten hyllyttäjiksi.

        Mutta sitä en ymmärrä miksi sitten kieltäisit tämän kaltaiset työt niiltäkin joiden tarpeisiin ja aikatauluihin ne sopisivat. Reippaille eläkeläisille.

        Ei tietenkään halua, jos on uhrannut elämästään hyvään koulutukseen, tietty hän haluaa koulutusta vastaavaa työtä, ei mitään osa-aikaista puhelinmyyntiä tai siivoustyötä 20 tuntia viikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosiaali ym eduilla eläminen on kitumista ja pelkästään hengissä pysymistä varten. Palkan tulee olla sellainen, että riittää vähän harrastuksiin ja säästöihin, työttömyyskorvaukset ei näihin yllä. Eli pointtini on se, että paskimmat palkat on yhtä huonoja kuin nämä avustukset.

        Palkalla pitää tulla toimeen ilman tukiaisia, ja vois perustaa perheen ja tehdä pari penskaa, mutta nyt silpputöistä, ja pätkätöistä ei uskalla tehdä mitään tulevaisuuden suunnitelmia, ainoa tapa on kouluttautua lisää , tai taas uusi ammatti.


    • Anonyymi

      Jossakin lehdessä (HS ?) oli taannoin laskelma, missä 2 lapsen yksinhuoltajan pitäisi saada palkkaa vähintään 2700 €/kk, jotta se ylittäisi hänen saamansa avustukset.
      Mielestäni se on huikea summa ja kun katselee ympärilleen niin tuntemani tuollaisen statuksen omaavat ihmiset pärjäävät ihan hyvin taloudellisesti. Tietysti edellyttäen että heillä on se oma talous hanskassa eikä ole mitään pikavippikierrettä.
      Monet ihmiset pakertavat työssä paljon pienemmällä palkalla.
      Toisaalta mulla on kavereina lukuisia ikäisiäni eläkeläisiä, jotka vetää eläkettä sen 3000 €/kk, mistä jää käteen 2100 €. He ovat kaikki tyytyväisiä osaansa.

      • Anonyymi

        Lukuisia kavereita jotka ovat saaneet aikanaan noin 6000 euron kuukausipalkaa ?

        No vau.


      • Anonyymi

        En ole lukenut artikkelia, mutta oletan asian olevan niin, että tuo 2700€/kk on summa, joka tarvitaan, ettei mitään tukia 2-lapisinen yksinhuoltaja tarvitsisi. Eli ei lapsilisiä, asumistukea, jne. Ja luultavasti kyse oli vielä Helsingissä vuokralla 3-huonetta olevassa asunnossa asuvasta.
        Summa kyllä kuullostaa ihan uskottavalta em tapauksessa.
        Kyllä nuo tuntemasi vastaavassa tilanteessa olevat henkilöt saavat varmasti lapsilisät ja todennäköisesti vielä asumistukeakin, ehkäpä vielä muutakin, jos asuvat Helsingissä eli eivät ole siinä tapauksessa vertailukelpoisia tuossa artikkelissa kerrottuun tapaukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukuisia kavereita jotka ovat saaneet aikanaan noin 6000 euron kuukausipalkaa ?

        No vau.

        Ehkä terveyskeskuslääkäreitä tai juristeja ym.


    • Anonyymi

      Kuulemma tulee liian kalliiksi sano Vanhanen, joten ei kannata töihin eläkeläisen mennä. Tämäki asia on sitte puitu, Suomessa kaikki on vaan niin kallista, ei ihme että me ei menestytä vientimarkkinoilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe