Auringonsäteilyn lähihetkiennusteet auttavat ennakoimaan aurinkoenergian

Anonyymi

Uusi auringonsäteilyennuste muodostaa ennusteita jopa 15 minuutin aika-askeleella neljän tunnin päähän– auttaa varautumaan aurinkoenergian tuotannon vaihteluun
Auringonsäteilyennusteiden avulla voidaan varautua aurinkoenergian tuotannon epävakauteen.

https://www.ilmatieteenlaitos.fi/uutinen/73YPyKjGm3BcDbVTeNTpqL

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/uusi-auringonsateilyennuste-muodostaa-ennusteita-jopa-15-minuutin-aika-askeleella-neljan-tunnin-paahan-auttaa-varautumaan-aurinkoenergian-tuotannon-vaihteluun/f0c424f8-755f-42ef-9811-623e2577d85a

10

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saako niillä ennusteilla säädettyä aurinkosähkön saantia siten että sähköä saa silloin kun tarvitsee ilman mitään varasähköjärjestelyjä? Esim yöaikaan ja talvella?

      • Anonyymi

        Aurinko ja tuulivoimalalla saa talvella virtaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aurinko ja tuulivoimalalla saa talvella virtaa .

        Aurinkosähkö perustuu auringon nousuun ja laskuun ,vain tänä välisenä aikana saat sähköä .
        Katso foregasta tai ilmatieteen laitokselta, koska aurinko nousee ja kuinka korkealla on ?
        Jos panelisi on itäänpäin ,etelään päin ja länteen päin saat aamusta iltaan sähköä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aurinkosähkö perustuu auringon nousuun ja laskuun ,vain tänä välisenä aikana saat sähköä .
        Katso foregasta tai ilmatieteen laitokselta, koska aurinko nousee ja kuinka korkealla on ?
        Jos panelisi on itäänpäin ,etelään päin ja länteen päin saat aamusta iltaan sähköä .

        Auringon kulkureitti idästä - länteen
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Auringon_kulkureitti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aurinkosähkö perustuu auringon nousuun ja laskuun ,vain tänä välisenä aikana saat sähköä .
        Katso foregasta tai ilmatieteen laitokselta, koska aurinko nousee ja kuinka korkealla on ?
        Jos panelisi on itäänpäin ,etelään päin ja länteen päin saat aamusta iltaan sähköä .

        En minä halua sähköä sen mukaan milloin sattuu paistamaan. Haluan sähköä silloin kun tarvitsen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä halua sähköä sen mukaan milloin sattuu paistamaan. Haluan sähköä silloin kun tarvitsen.

        agarekaatilla saa sähköä aina kun muistaa tankata


    • Anonyymi

      Pilvisyys on niin paikallinen muuttuja, että aika vaikea sitä on ainakin sisämaassa ennustaa.

    • Anonyymi

      Jos aurinkopaneeli on asennettu kattopintaan, sähköntuotantoon vaikuttaa niin monta muutakin tekijää kuin vain pilvisyys.

    • Aloittajan antama tekniikkajatalous linkki auvautuu vain tilaajalle. Aloittaja ei itse mitenkään perustellut, mitä hyötyä pikkupaneelin omistajalle ennusteesta on. Suuri tuottaja on aina osannut maksimoida oman hyötynsä mm. ennusteiden avulla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe