Mitä enkelit ovat?

Anonyymi

Miten ne ovat syntyneet?

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      He ovat Jumalan luomia olentoja, joista (kolmas?)osa lankesi Lusiferin johdolla kapinaan Jumalaa vastaan. Niinpä Jumala syöksi heidät pois silloisesta korkeasta asemastaan taivaassa. Ja nyt ne ovat pahoja enkeleitä, joita varten helvetti on valmistettu. Ihmisten paikka helvetti ei ole paitsi, jos ei anna elämäänsä Jeesukselle. Silloin ei ole taivaskelpoinen.

      Ne enkelit, jotka eivät langenneet, ovat edelleen Herran Sebaotin sotajoukkoa. Ei siis mitään kevytkenkäisiä siipiveikkoja, kuten kuvaillaan monesti, vaan pyhiä ja voimallisia kirkkauden olentoja. Tuskinpa enkeleillä Kerubeja lukuunottamatta siipiä onkaan. Kerubit ovat neljä enkeliruhtinasta Jumalan valtaistuimen edessä.

      Enkeleistä Raamattu puhuu monessa kohtaan. Esim. laki annettin enkelin välityksellä, enkeli ilmestyi Moosekselle palavassa pensaassa, ylienkeli Miikael soti Israelin puolesta jne. Heillä on paljon tehtäviä palvellessaan Jumalaa. Tärkeää on ettei enkeleitä palvota eikä kumarreta niiden edessä, kuten Johannes meinasi tehdä. Siitä enkeli varoitta häntä ja sanoi, että kumarra ja palvo Jumalaa.

      • Anonyymi

        Kiitos hyvästä vastauksesta!


      • Anonyymi

        He ovat Jumalan luomia olentoja, joista (kolmas?)osa lankesi Lusiferin johdolla kapinaan Jumalaa vastaan. Niinpä Jumala syöksi heidät pois silloisesta korkeasta asemastaan taivaassa. Ja nyt ne ovat pahoja enkeleitä, joita varten helvetti on valmistettu. Ihmisten paikka helvetti ei ole paitsi, jos ei anna elämäänsä Jeesukselle. Silloin ei ole taivaskelpoinen.

        Ne enkelit, jotka eivät langenneet, ovat edelleen Herran Sebaotin sotajoukkoa. Ei siis mitään kevytkenkäisiä siipiveikkoja, kuten kuvaillaan monesti, vaan pyhiä ja voimallisia kirkkauden olentoja. Tuskinpa enkeleillä Kerubeja lukuunottamatta siipiä onkaan. Kerubit ovat neljä enkeliruhtinasta Jumalan valtaistuimen edessä.

        Enkeleistä Raamattu puhuu monessa kohtaan. Esim. laki annettin enkelin välityksellä, enkeli ilmestyi Moosekselle palavassa pensaassa, ylienkeli Miikael soti Israelin puolesta jne. Heillä on paljon tehtäviä palvellessaan Jumalaa. Tärkeää on ettei enkeleitä palvota eikä kumarreta niiden edessä, kuten Johannes meinasi tehdä. Siitä enkeli varoitta häntä ja sanoi, että kumarra ja palvo Jumalaa.

        Puhut paskaa osittain..Mikael ei sotinut Israelin puolesta,vaan Jumalan taivaan,siinä ei ollut mitää Iiipoilla tekemistä! Ei heitä ollut silloin,joten älä puhu paskaa!
        Helvettiä ei ole olemassa,ellet itse "näänny rikostesi takia",et ymmärrä,sinulla on joku lahkon opetus nyt.
        Mitä Jeesus Kristus on sanonut synneistä lahkolainen?
        Älä peloittele ihmisiä lahkolainen!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He ovat Jumalan luomia olentoja, joista (kolmas?)osa lankesi Lusiferin johdolla kapinaan Jumalaa vastaan. Niinpä Jumala syöksi heidät pois silloisesta korkeasta asemastaan taivaassa. Ja nyt ne ovat pahoja enkeleitä, joita varten helvetti on valmistettu. Ihmisten paikka helvetti ei ole paitsi, jos ei anna elämäänsä Jeesukselle. Silloin ei ole taivaskelpoinen.

        Ne enkelit, jotka eivät langenneet, ovat edelleen Herran Sebaotin sotajoukkoa. Ei siis mitään kevytkenkäisiä siipiveikkoja, kuten kuvaillaan monesti, vaan pyhiä ja voimallisia kirkkauden olentoja. Tuskinpa enkeleillä Kerubeja lukuunottamatta siipiä onkaan. Kerubit ovat neljä enkeliruhtinasta Jumalan valtaistuimen edessä.

        Enkeleistä Raamattu puhuu monessa kohtaan. Esim. laki annettin enkelin välityksellä, enkeli ilmestyi Moosekselle palavassa pensaassa, ylienkeli Miikael soti Israelin puolesta jne. Heillä on paljon tehtäviä palvellessaan Jumalaa. Tärkeää on ettei enkeleitä palvota eikä kumarreta niiden edessä, kuten Johannes meinasi tehdä. Siitä enkeli varoitta häntä ja sanoi, että kumarra ja palvo Jumalaa.

        Puhut paskaa osittain..Mikael ei sotinut Israelin puolesta,vaan Jumalan taivaan,siinä ei ollut mitää Iiipoilla tekemistä! Ei heitä ollut silloin,joten älä puhu paskaa!
        Helvettiä ei ole olemassa,ellet itse "näänny rikostesi takia",et ymmärrä,sinulla on joku lahkon opetus nyt.
        Mitä Jeesus Kristus on sanonut synneistä lahkolainen?
        Älä peloittele ihmisiä lahkolainen!!

        Jeesus kertoo itse HelvetistäRaamatussa siten että se on oleva ikuinen vankila.Sulla on Raamatun käytöstapaetikettiä rikkova tapa kommunikoida lähimmäisellesi. Kiinnitä käytökseesi huomio.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He ovat Jumalan luomia olentoja, joista (kolmas?)osa lankesi Lusiferin johdolla kapinaan Jumalaa vastaan. Niinpä Jumala syöksi heidät pois silloisesta korkeasta asemastaan taivaassa. Ja nyt ne ovat pahoja enkeleitä, joita varten helvetti on valmistettu. Ihmisten paikka helvetti ei ole paitsi, jos ei anna elämäänsä Jeesukselle. Silloin ei ole taivaskelpoinen.

        Ne enkelit, jotka eivät langenneet, ovat edelleen Herran Sebaotin sotajoukkoa. Ei siis mitään kevytkenkäisiä siipiveikkoja, kuten kuvaillaan monesti, vaan pyhiä ja voimallisia kirkkauden olentoja. Tuskinpa enkeleillä Kerubeja lukuunottamatta siipiä onkaan. Kerubit ovat neljä enkeliruhtinasta Jumalan valtaistuimen edessä.

        Enkeleistä Raamattu puhuu monessa kohtaan. Esim. laki annettin enkelin välityksellä, enkeli ilmestyi Moosekselle palavassa pensaassa, ylienkeli Miikael soti Israelin puolesta jne. Heillä on paljon tehtäviä palvellessaan Jumalaa. Tärkeää on ettei enkeleitä palvota eikä kumarreta niiden edessä, kuten Johannes meinasi tehdä. Siitä enkeli varoitta häntä ja sanoi, että kumarra ja palvo Jumalaa.

        Puhut paskaa osittain..Mikael ei sotinut Israelin puolesta,vaan Jumalan taivaan,siinä ei ollut mitää Iiipoilla tekemistä! Ei heitä ollut silloin,joten älä puhu paskaa!
        Helvettiä ei ole olemassa,ellet itse "näänny rikostesi takia",et ymmärrä,sinulla on joku lahkon opetus nyt.
        Mitä Jeesus Kristus on sanonut synneistä lahkolainen?
        Älä peloittele ihmisiä lahkolainen!!

        Joo, tosiaan mistään kohtaa Raamatusta ei löydy mainintaa siitä, että kolmasosa enkeleistä olisi langennut Luciferin mukana.


    • Anonyymi

      Enkelit ovat periaatteessa samanlaisia kuin ihmisetkin. He ovat luultavasti jopa eläneet ja lisääntyneet maan päällä ennen kuin ihmisiä olikaan. Enkeleillä ei ollut paratiisia eikä hyvän- ja pahantiedon puuta, joten he eivät langenneet maan päällä ollessaan. Saatana (=Lusifer) lankesi vasta taivaassa ollessaan ja veti mukaansa ehkä jopa kolmasosan enkeleistä. Enkeleiden kokonaismäärä on satoja miljoonia.

      • Anonyymi

        Kenen kirjoittamasta sadusta nuo jutut ovat?


    • Anonyymi

      Ne ovat syntyneet taikauskoisten ja sivistymättömien ihmisten pienissä aivoissa.

      • Anonyymi

        Ne ovat syntyneet taikauskoisten ja sivistymättömien ihmisten pienissä aivoissa.

        Ne on syntyneet Rakkauden kirjasta ja kertomuksista.
        He eivät ole sivistymättömiä,jotka haluavat Rakkautta,siinäkin haluaisit?
        Ne eivät ole pieniä aivoja,ne ovat suuria koska Rakkaus on aina parempi,kuin yksinäisyys.
        Toivottavasti sinä huomaat elämässä asioita.että sinä olet tärkeä !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne ovat syntyneet taikauskoisten ja sivistymättömien ihmisten pienissä aivoissa.

        Ne on syntyneet Rakkauden kirjasta ja kertomuksista.
        He eivät ole sivistymättömiä,jotka haluavat Rakkautta,siinäkin haluaisit?
        Ne eivät ole pieniä aivoja,ne ovat suuria koska Rakkaus on aina parempi,kuin yksinäisyys.
        Toivottavasti sinä huomaat elämässä asioita.että sinä olet tärkeä !

        Maaiomankaikkeuden kannalta et ole edes kärpäsenpaskan miljoonasosan arvoinen.

        Omituista ylpeyttä teillä taikauskoisilla riittää ja tunnette jotenkin olevanne tärkeitä palvoessanne epäjumalaa. Noloa!


      • Anonyymi

        Ne ovat syntyneet taikauskoisten ja sivistymättömien ihmisten pienissä aivoissa.

        Toivottavasti löydät tien.. Minäkään en ensin..mutta Rakkaus!


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Maaiomankaikkeuden kannalta et ole edes kärpäsenpaskan miljoonasosan arvoinen.

        Omituista ylpeyttä teillä taikauskoisilla riittää ja tunnette jotenkin olevanne tärkeitä palvoessanne epäjumalaa. Noloa!

        Maaiomankaikkeuden kannalta et ole edes kärpäsenpaskan miljoonasosan arvoinen.

        Omituista ylpeyttä teillä taikauskoisilla riittää ja tunnette jotenkin olevanne tärkeitä palvoessanne epäjumalaa. Noloa!

        Niin..me kunnioitetaan Rakkautta ja hyvää.Onko siinä jotain väärää?
        Olemme tai minä olen vain ihminen,joka luottaa Luojaansa.
        En ole tärkeä, Jumalani ei ole minulle mikään epäjumala vaan minun Luojani se suurin !
        Toivon sinulle Rakkautta elämääsi ja löytäisit Onnen !
        Joskus ja toivottavasti sinäkin löydät rauhan, minulla meni pitkään ja löysin.
        Olin töissä monessa maassa missä on sotatila, siellä ei ollut Rakkautta,siellä oli xxxxxx.


    • Anonyymi

      Juud.1:5-6 Vaikka jo kerran olette saaneet tietää kaiken, tahdon kuitenkin muistuttaa teitä siitä, että Herra, joka oli pelastanut kansan Egyptistä, toisella kertaa hukutti ne, jotka eivät uskoneet; ja että hän ne enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa, vaan jättivät oman asumuksensa, pani pimeyteen iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon. 4Moos.29-32.

      • Anonyymi

        Jokaisella on oma suojelusenkeli, näin minä uskon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella on oma suojelusenkeli, näin minä uskon.

        Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä? Hebr. 1:12. Olen ymmärtänyt että enkelit ovat uskovien apureita, jotka toimivat Jumalan käskystä. Enkeleitä ei tule rukoilla eikä kiittää vaan tulee kääntyä rukouksessa Jumalan puoleen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella on oma suojelusenkeli, näin minä uskon.

        Valhetta,olen nähnyt ja kokenut liian paljon,etten tuohon usko,tai sitten olen ollut väärässä uskossa,näiden lahkojen kanssa,etten vielä ole enkeleitä kokenut.Missä oli pikku Briannan suojelusenkeli,kun häntä kidutettiin,missä oli pikkupojan suojelusenkeli,kun häntä rääkättiin hirvittävällä tavalla ja lopuksi annettiin sikojen syötäväksi ja niin monia kauhistuttavia tapauksia,viattomille lapsille.


    • Anonyymi

      Tuom.13:6 Niin vaimo meni ja sanoi miehelleen näin: Jumala mies tuli minun luokseni; hän oli näöltään niinkuin Jumalan enkeli, hyvin peljättävä. En kysynyt häneltä, mistä hän oli, eikä hän ilmaissut minulle nimenänsä. Tuom.13:17-18 Niin Maanoah sanoi Herran enkelille: Mikä on sinun nimesi, kunniottaaksemme sinua, kun sinun sanasi käy toteen? Herran enkeli vastasi hänelle: Minkätähden kysyt minun nimeäni? Se on ihmeellinen. Alaviite: Jes.9:5.

    • Anonyymi

      Enkelit ovat syntyneet mielikuvituksesta, aivan kuten jumalatkin. Enkeleissä tosin on enemmän positiivisia piirteitä.

    • Anonyymi

      Enkeli on se tuikitavallinen kiltti ihminen, joka tulee luoksesi silloin, kun olet sairas tai muuten apua vailla. Hänellä voi olla ammatti: sairaanhoitaja, lääkäri, palomies, ensihoitaja... Hän voi olla äiti, veli, sisko, Isä... Ja hänelle sanotaan hänen olevan enkeli

    • Anonyymi

      Enkelit ovat syntyneet Jumalan sanojen seurauksena ja ovat perusolemukseltaan henkeä, eivät ainetta, mutta tämä pätee vain taivaallisiin henkiolentoihin. On myös maan päällä eläviä enkeleitä ja he ovat ihmisiä: ihmisen ruumiissa ja fyysisesti siis täysin ihmisen kaltaisia.

      Merkillistä tässä on se, että myös taivaasta alas tulleet enkelit voivat muuttua ruumiillisiksi olennoiksi: he voivat syödä, juoda viiniä ja harjoittaa seksiä niin kuin ihmiset. Omituisia pirulaisia siis kaiken kaikkiaan ne Herran lähettämät enkelit. Yksi paini Jaakobin kanssa ja hävisi, vaikka on voimaltaan paljon suurempi kuin ihmiset...

    • Anonyymi

      Jumala loi enkelit kuten ketjussa sanottua.

      Enkeleitä on erilaisia ominaisuuksiltaan. Aika vähään jää ymmärrykseni heistä. Mutta olen unessa nähnyt enkelin, joka on suojelusenkelinäni toiminut.Jos uneeni on luottaminen niin enkelillä on naisen muotoiluakin. Selvästi naisesta oli kysymys. Unessa olin taivasn ja maan välisessä paikassa, rakennuksessa tai aluksessa, joka pysyi paikoillaan täysin liikkumatta mihinkään suuntaan ja sieltä näki maan päälle ja olin tyytyväinen etten ollut maan päällä, sillä katsoessani ikkunasta alas maahan aattelin kuinka tuolla voi selvitä. Tuhomäärä oli suuri.

      Myöhemmin unen nähtyäni minulle tuli mieleen että se näkymä maan päällä koski vihan maljojen aikaa.

      Nolostuin kun tajusin mitä se merkitsee yksityiselämän osalta kun tämä naisenkeli on ollut seurassani kaiken aikaa. 24h. Hän viesti minulle ajatusviestin ettei minun tule nolo olla. Tuumin etä muillakin sama noloussuhdanbe, mutta sen voi unohtaa, kaikki on luodun mallin mukaisesti mennyt noloiksi mieltämissämme asioissa mutta ei se lopulta ole noloa kun miettii kuinka enkeli suhtautuu ihmiseen kun seuraa ihmistä kuin ihmisellä lehmää seuratessa lehmiä noloissa tilanteissa.Jotka ovat ihan normaalia ruumiintoiminnan osa-aluetta.

      Henkiolentoja, jotka palvelualttiita ja kyvykkäitä erittäin nopeisiin toimenpiteisiin sodassa ja rauhassa.

      Näihin enkeleihin pääsemme tutustumaan lähemmin tulevaisuudessa päätellen Pyhästä Jumalan Sanasta.

      Commandohauis

      • Anonyymi

        Tuo on täysin sairaan mielikuvituksen tulos,tätä se sairas lahkolaisuus teettää.


      • Anonyymi

        Eivät ole naisia !

        LUE sitä Raamattuasi itse vihdoin kunnolla !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ole naisia !

        LUE sitä Raamattuasi itse vihdoin kunnolla !

        Raamattu ei muuten määrittele enkeleitä miehiksi tai naisiksi mutta se sanoo, että he voivat tekeytyä keneksi tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei muuten määrittele enkeleitä miehiksi tai naisiksi mutta se sanoo, että he voivat tekeytyä keneksi tahansa.

        Lue sitä Raamattuasi !

        Montako naisen nimistä enkeliä siellä mainitaan ?

        Mitä Sana sanookaan:

        1. Moos. 6:4 Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.

        1 Ja ne kaksi enkeliä tulivat Sodomaan illalla, ja Loot istui Sodoman portissa; ja nähtyänsä heidät Loot nousi heitä vastaan ja kumartui maahan kasvoillensa.
        2 Ja hän sanoi: "Oi herrani, poiketkaa palvelijanne taloon yöksi ja peskää jalkanne! Aamulla varhain voitte jatkaa matkaanne." He sanoivat: "Emme, vaan me jäämme yöksi taivasalle".
        3 Mutta hän pyysi heitä pyytämällä, ja he poikkesivat hänen luoksensa ja tulivat hänen taloonsa. Ja hän valmisti heille aterian ja leipoi happamattomia leipiä, ja he söivät.
        4 Ennenkuin he olivat laskeutuneet levolle, piirittivät kaupungin miehet, sodomalaiset, sekä nuoret että vanhat, koko kansa kaikkialta, talon.
        !!!
        5 Ja he huusivat Lootia sanoen hänelle: "Missä ne miehet ovat, jotka tulivat luoksesi yöllä? Tuo heidät tänne meidän luoksemme, ryhtyäksemme heihin."

        Matt. 13:39 Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuuMIEHET ovat enkelit.
        !!!

        Raamattu ei siis puhu missään, ei missään, naispuolisista enkeleistä, vaan siis Jumalan pojista / miehistä !


    • Anonyymi

      Job.15:15-16 Katso, pyhiinsäkään hän ei luota, eivät taivaatkaan ole puhtaan hänen silmissänsä, saati sitten ihminen, inhottava ja kelvoton, joka juo vääryyttä niinkuin vettä.

    • Anonyymi

      Job.4:18-19 Katso, palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja; saati niissä jotka savimajoissa asuvat, joiden perustus on maan tomussa! He rusentuvat kuin koiperhonen....

    • Anonyymi

      Mielikuvituksessa, kuten muutkin uskonnolliset satuhahmot, jumalat, gurut, profeetat ja jeesukset.

    • Anonyymi

      Enkelit eivät ole syntyneet. Enkelit on luotu. Mutta taivaan joukkoihin kuuluu muitakin kuin enkelit. Enkeli tarkoittaa Jumalan sanansaattajaa mutta on myöskin muita taivaanjoukkoja, kuten kerubit ja serafit.

      Taivaallisiin joukkoihin kuuluu:

      - Jumalan sanansaattajia (kreik. ángelos = enkeli, samoin heprean mal'ach = enkeli)

      - neuvonantajia eli välittäjiä eli asianajajia (haś·śā·ṭān = satan. Jobin kirjan hasatan on käännetty virheellisesti Saatanaksi. Siinä on määräinen artikkeli "ha" satan ja se voi ilmetä kieliopillisesti oikein tehtäväkuvauksen edessä mutta sitä ei voi koskaan ilmetä etu- ja sukunimissä), joka ei ole enkeli.

      - serafi (haś·śə·rā·p̄îm), joka ei ole enkeli

      - kerubi (hak·kə·ru·ḇîm = vartija, suojelija) tämä vois7nolla vaikka se, mitä jotkut kutsuvat suojelusenkeliksi vaikka kerubi ei olekaan enkeli.

      - Jumalan poikia

      - Pyhiä

      Nämä em. nimitykset ovat monasti ennemminkin tehtäväkuvauksia kuin yleisnimiä. Vanhassa testamentissa oli väli"miehinä" enkeleitä ja Jumalan pojat olivat arvoasteikossa enkeleiden yläpuolella. Uudessa testamentissa ei puhuta enää muista välittäjistä kuin Jeesus ja me olemme Jumalan poikia ja tyttäriä. Me olemme pyhiä. Tästä puhuu myös raamatunpaikka, jossa sanotaan: Ettekö tiedä, että Jumalan pojat tulevat tuomitsemaan (voidaan kääntää myös hallitsemaan) enkeleitä.

    • Anonyymi

      Herää kysmyksiä eikö Herra Sebaot ollut tietoinen siitä, että Luciferin ja nuo muut Häntä itseään vastaan kapinan aloittavat enkelit tulevat siihen ryhtymään ja vieläpä houkuttelevat Hänen luomansa ihmiset kapinallisjoukkoonsa?


      Kaikkitietävän Herra Sebaotin olisi pitänyt tuo tietää ja Kaikkivoipa kun on, olisi voinut luoda kaiken täydelliseksi, niin enkelit, ihmiset kuin muunkin maailman, jolloin mitään eripuraa ei olisi koskaan syntynyt, ja elämä Edenin puutarhassa olisi jatkunut ikuisesti.
      Miksi Herra Sebaot teki vajavaisen maailman ja sen vajavaiset elävät?

      • Anonyymi

        Koska hän ei halunnut tehdä ihmisestä sellaista, että ihmisellä ei olisi ollut oikeutta valita juuri niin kuin ihminen haluaisi. Valinnanvapaudesta siis oli kyse. Haluaisitko sinä, että sinun valinnanvapauttasi rajoitettaisiin? Rakkaudestaan ihmisiin, hän loi heistä vapaita ja täydellisiä. Näin ihmisillä oli myös oikeus tehdä Jumalan tahdon vastaisia päätöksiä. Jos näin ei olisi ollut, olisi ihmisistä tehty robotteja vailla oma tahtoa. Sitäkö sinä haluaisit, olla robotti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska hän ei halunnut tehdä ihmisestä sellaista, että ihmisellä ei olisi ollut oikeutta valita juuri niin kuin ihminen haluaisi. Valinnanvapaudesta siis oli kyse. Haluaisitko sinä, että sinun valinnanvapauttasi rajoitettaisiin? Rakkaudestaan ihmisiin, hän loi heistä vapaita ja täydellisiä. Näin ihmisillä oli myös oikeus tehdä Jumalan tahdon vastaisia päätöksiä. Jos näin ei olisi ollut, olisi ihmisistä tehty robotteja vailla oma tahtoa. Sitäkö sinä haluaisit, olla robotti?

        Tässä on itsekkäillä ihmisillä hyvä tilaisuus pohtia pintyneitä ajatusnaailman polkuja uudessa Valossa Jumalan viisaudesta valinnan edessä ja hyvyydestä ihmisen tahto huomioiden: luodako vanki vai vapaaa.

        Olen rukoillut usein Jumalalle että Hän syrjäyttäisi omaa tahtoani Hänen tahtonsa totrutumiseksi milloin olemme eri tahdoissa keskenämme.

        Isä meidän rukous on siihen sopiva: tapahtukoon Jumalan tahto maan päällä niin kuin taivahaisiissa.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on itsekkäillä ihmisillä hyvä tilaisuus pohtia pintyneitä ajatusnaailman polkuja uudessa Valossa Jumalan viisaudesta valinnan edessä ja hyvyydestä ihmisen tahto huomioiden: luodako vanki vai vapaaa.

        Olen rukoillut usein Jumalalle että Hän syrjäyttäisi omaa tahtoani Hänen tahtonsa totrutumiseksi milloin olemme eri tahdoissa keskenämme.

        Isä meidän rukous on siihen sopiva: tapahtukoon Jumalan tahto maan päällä niin kuin taivahaisiissa.

        Commandohauis

        Sulla onkin paljon rukoiltavaa...kuten niin monella uskovaisella. Jeesus kun ei ole Jumala muuta kuin niiden mielestä, jotka luulevat kuuntelevansa Jumalaa vaikka kuuntelevat ihmisten keksimiä oppeja ja samalla omaa lihaansa.


    • Anonyymi

      Silkkipapereista, kultapapereista.
      Kimalteista, glittereistä
      Paljeteistä hopeisista
      Kimaltavista piipunstrasseista.
      Pitsikuvioiduista kakkualusista, valkoisista, hohtavista.
      Niistä on enkelit tehty..

      😘

      • Anonyymi

        Juuri näistä tarvikkeista tekee Weisteen enkelipaja pääkaupunkiseudulla helluntailaisille, heille niin tärkeitä, riitteihinsä kuuluvia ns. enkelihahmoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe