Työhän on nykysin harrastus

Anonyymi

ei se ole enää sitä vuoksi että elätetään perhe ja maksetaan laskuja ostetaan asunto, jota se oli vielä mun lapsuudessa.

Palkat on niin surkeat ettei mitenkään enää pysty työllä ansaitsemaan haluamaansa.

Ei työ kannata muuten kuin harrastuksena, tehdään sillon kun jaksaa ja viitsii,muuten voi nostella korvauksia.

Semmonen tilapäinen työ on ihan jees, vaikka kerran viikossa tai oman tahdonmukaan. Sitähän se työ oikeesti jo onkin, ei kukaan palkkaa ketään enää vakkariksi tai koko päiväiseksikään.

Ressukat täällä huutaa kun ovat joutunee paskaduuniin kokoopäiväiseksi eikä palkkaakaan juuri makseta, karenssi pukkaa jos lähtee itse. Onhan se kurjaa ja tuleehan siitä musta mieli, mutta tärkeintä nykyisin on olla kotona ja tehdä mitä itse haluaa.
Jokainen tekee itse miten on parasta, mitse voisin olla kerran viikossa töissä ta jossain pomottamassa. Mut hei, älkää surku sitä te juuri halusitte, olla töissä vaikkei siitä enää maksetakkaan. Olkaa onnellisia että on töitä, vaifkke oo rahaa.

Mulla ei oo töitä mutta on aina rhaa, korvaukset kun tulevat säännöllisesti, neljän viikon välein. Parasta.

28

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vai niin. Vai työtön laiska sohvalla makaaja päästettäisiin vielä oikein pomoksi ja muita pomottelemaan. Älä kuule naurata. Ensin pitäisi opetella edes nousemaan ylös aamulla sängystä.

• Anonyymi

Kyllä kyllä! Ja sinähän se olet taas kateellinen! Ole vaan, saat olla mun luvallani. Kyl mää nauratan myös ihmisiä, meillä on hauskaa yhdessä, naruamme paljon toistemme jutuille. Naura sinäkin niin elämäsi helpottuu.

Kyllä sängystä nousemisen olen oppinut jo aikaisessa vaiheessa, mutta se että jaksaako nykysin nousta muulloin kun itse haluaa, niin ei jaksa. Onneksi saan päättää itse koska nousen ja mitä teen . Mee sie vaan raatamaan niin sulle tulee hyvä mieli kun voit olla osallisena meidän tukiaisrahojenmaksuun. Rai rai rai...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kyllä! Ja sinähän se olet taas kateellinen! Ole vaan, saat olla mun luvallani. Kyl mää nauratan myös ihmisiä, meillä on hauskaa yhdessä, naruamme paljon toistemme jutuille. Naura sinäkin niin elämäsi helpottuu.

Kyllä sängystä nousemisen olen oppinut jo aikaisessa vaiheessa, mutta se että jaksaako nykysin nousta muulloin kun itse haluaa, niin ei jaksa. Onneksi saan päättää itse koska nousen ja mitä teen . Mee sie vaan raatamaan niin sulle tulee hyvä mieli kun voit olla osallisena meidän tukiaisrahojenmaksuun. Rai rai rai...

Sinä olet todella tyypillinen märkäkorva sukupolven täysin kouluttamaton tyhmä ja yksinkertainen luuseri

Mitäpä väliä sillä on, vaikka saisitkin sen työmarkkinatuen lisäksi asumistukea sekä toimeentulotukea.

Pikkuropoja ne säälirahat ovat silti. Ei niillä mitättömillä rahoilla vaurastu rikastumisesta puhumattakaan.

Itsekin ansaitsen bruttona 45 000 euroa vuodessa ja minulla on varaa moneen sellaiseen asiaan, jotka sinulle ja muille kaltaisillesi luusereille ovat täysin saavuttamattomia haaveita

Luuserit ovat luusereita ja niiden kuuluukin kyyhöttää yhteiskunnan alimmalla portaalla almujen varassa kurjaa elämäänsä eläen.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Oikein luettuna viestisi sisältö on se, että tuki- ja avustusjärjestemät ovat niin kattavia, ettei eroa palkkatyöhön juurikaan ole.
      Entä sitten kun riittävän suuri osa veroa maksavista palkkatyötä tekevistä löytävät tämän autuuden? Kuka maksaa?

• Anonyymi

Älä huoli, aina heitä jotka käyvät töissä, he maksaa sitten ja suurempi osa sitten palaksta menee yhteishyödylliseen käyttöön, heille joilla ei ole palkkatuloja.

Koska, jos sinulla on vakiduuni, ja itse lähdet pois, saat karenssin, mutta sinä joka jo olet työtön tai kotona, niin karenssi ei koske sua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä huoli, aina heitä jotka käyvät töissä, he maksaa sitten ja suurempi osa sitten palaksta menee yhteishyödylliseen käyttöön, heille joilla ei ole palkkatuloja.

Koska, jos sinulla on vakiduuni, ja itse lähdet pois, saat karenssin, mutta sinä joka jo olet työtön tai kotona, niin karenssi ei koske sua.

Minulla oli useita vakioduuneja eri paikkakunnilla kolmessa eri valtiossa.
        Lähdin aina pois vaihtaen uuteen duuniin tai muutaman kerran vapaalle välittämättä karenssista pätkääkään.
        Duunijaksot vaihtelivat rajusti. 2:sta päivästä 6:een vuoteen.
        Aina en raaskinut pitää lomaakaan vaihtojen väleissä.
        Duunariduuneja oli yli 20 kpl. "Kaulusduuneja" ns. vakituisia oli 7kpl ja pätkäduuneja 10kpl.
        Silti ehdin lopettamaan duunit reippaasti etuajassa ryhtyen keskittymään omaan nautiskeluun OMILLA RAHOILLA ilman tukiaisia ja siinä sivussa kustantaen valtaosan vaimoni kuluista.

Tätä "duunijaksoa" olen nyt elänyt 24 vuotta ilman tukiaisia. Kun aikanaan duunaa niin voi itse päättää jatkaako duunaamista vai ei. Oleellista on se, että duuneillani olen kustantanut nämä joutovuodet.
        Kyse on siis ollut palkkaduuneista vieraiden palveluksessa.

Tätä taustaa vasten en voi muuta kuin halveksia ideologisesti duunia vältteleviä loisia!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla oli useita vakioduuneja eri paikkakunnilla kolmessa eri valtiossa.
        Lähdin aina pois vaihtaen uuteen duuniin tai muutaman kerran vapaalle välittämättä karenssista pätkääkään.
        Duunijaksot vaihtelivat rajusti. 2:sta päivästä 6:een vuoteen.
        Aina en raaskinut pitää lomaakaan vaihtojen väleissä.
        Duunariduuneja oli yli 20 kpl. "Kaulusduuneja" ns. vakituisia oli 7kpl ja pätkäduuneja 10kpl.
        Silti ehdin lopettamaan duunit reippaasti etuajassa ryhtyen keskittymään omaan nautiskeluun OMILLA RAHOILLA ilman tukiaisia ja siinä sivussa kustantaen valtaosan vaimoni kuluista.

Tätä "duunijaksoa" olen nyt elänyt 24 vuotta ilman tukiaisia. Kun aikanaan duunaa niin voi itse päättää jatkaako duunaamista vai ei. Oleellista on se, että duuneillani olen kustantanut nämä joutovuodet.
        Kyse on siis ollut palkkaduuneista vieraiden palveluksessa.

Tätä taustaa vasten en voi muuta kuin halveksia ideologisesti duunia vältteleviä loisia!

"Tätä taustaa vasten en voi muuta kuin halveksia ideologisesti duunia vältteleviä loisia!"

Minä ajattelen niistä loisista aivan samalla tavalla, vaikka taustani on erilainen kuin sinulla.

Nuo täällä provosoivat vätykset vain lisäävät heitä kohtaan tuntemaani inhoa.

On aivan varmaa, että suurin osa suomalaisista on samaa mieltä kanssamme.

• Anonyymi

Aloittajalle muistutukseksi, että elämäsi jatkuvana persaukisena voi alkaa jossakin vaiheessa tuntua masentavalta ja tyhmältä, voi tulla jopa mielenterveysongelmia. Kaverit ryyppäävät tai piikittävät yksi kerrallaan itsensä hengiltä, muut ei välitä sinusta pätkääkään. Siinähän nautit elämästäsi tukia anellen ja naureskellen valintaasi.

• Anonyymi

Miksi oletat ja luulet että olen persaukinen?
        Juuripa siksi en myöskään tee työtä koska mun ei tarvi. Tukia en saa koska on omaisuutta niin paljon. Katsos joku osaa nuo raha hoimmat, kaikki ei.

Sinä osaat nämä olettamukset ja arvelut erittäin hyvin. Aina sanot mitäkukakin on ja millainen, kuin tietäisit? Aika jännä piirre sussa, että arvailet ihmisten asioita ja kuvittelet että ne on totta.

Sinä olet alkoholisti ollut jo kakskyt vuotta, ja lopetit koulusi kesken ja nyt olet asuntojonossa johonkin alkholisiten yhteismajoitukseen. Toivottaan et tärppää.

• Anonyymi

Kyllähän töitä on tietylle määrälle ja kyllä palkkaakin maksetaan.Aloittaja olisi hyvä siistijä.

• Anonyymi

Oisinko? Mistä tiedät?

Sinä olisit todella hyvä viemärisukeltaja ja roskkuski. Olisit urasi huipulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oisinko? Mistä tiedät?

Sinä olisit todella hyvä viemärisukeltaja ja roskkuski. Olisit urasi huipulla.

Sinä et kuitenkaan ole yhtään mitään.
        Olet niin vähäpätöinen, että et edes osaa kirjoittaa virheetöntä suomea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et kuitenkaan ole yhtään mitään.
        Olet niin vähäpätöinen, että et edes osaa kirjoittaa virheetöntä suomea.

Hihii.... noin katkeraa ihmisteä en oo aiemmin tavannutkaan. Nyt voin vähän tutkailla millainen ihminen on, miten se käyttäytyy ja mistä se hermostuu kun vähän juttelen sun kanssa niitä näitä.

Sinäpä sinä, olet todella harvinainen alkoholisti joka jaksaa päivästä toiseen väittää täällä muista ihmsiitä kaikkea mutta ite roikkuu tääällä aamusta iltaan. Ei duunari täällä olisi. Oletkjo kenties työtön luuseri itse? Kyllä olet. Asut äitisi helmoissa ja asut siellä ilmaiseksi ja syöt hänen ruokiaan, ja sitä rataa, ei luulisi sun olevan kateellinen muille.

• Anonyymi

Tekemistä on muutenkin niin paljon kaikenlaista, että ei tässä töihin juuri kaipaile.

• Anonyymi

Itse kiitän Jumalaa joka aamu, että ei tarvitse töihin lähteä niitä mulkkunaamoja katselemaan ja kuuntelemaan.

• Anonyymi

Kyllä työ on minulle ollut aina harrastus, koska olen ollut sellaisissa töissä, joista olen pitänyt. Ansiotulo ei ole aina ollut se tärkein juttu, kun olen arvostanut työtä muuten mukavuuden kannalta.
      Kyllä vähemmälläkin ansiotulolla on pärjännyt, on ollut aina auto käyttää ja asuntoakin on saannut hankittua, matkustelemaankin on päässyt. En voi valittaa, työttömänä en ole elämässäni ollut pakosti koskaan. Omasta halustani olen ollut työttömänä jonkun aikaa, mutta silloinkin keksin kyllä tekemistä, rakensin oman talon työttömyysaikana.
      Kyllä työnteko vielä nykyäänkin kannattaa, kunhan vain ottaa homman tosissaan ja kouluttautuu ensin työelämään ja tekee niitä töitä. Kerralla ei saa mitään tässä elämässä, tyvestä puuhun noustaan sanoi vanha kansa ja pitää edelleen paikkansa. Ensin vaatimattomampi asunto ja autot tulojen mukaan, siitä sitten paremmaksi, jos intoa riittää vuosien varrella.
      Hyvin perhe elätetty ja koulutettu lapset, omassa asutaan ja kohtuu käytetty auto on. Eläketurvaakin on tuleviksi vuosiksi hankittuna.

• Anonyymi

Tuttuni käy töissä kerran kuussa 5 tuntia. Joten ei se paljon taloutta kohenna, päinvastoin alentaa.
      Käy huvikseen kyllä kun on sukulaisfirma et käy siellä moikkaas tuttui. Siivoo ja hoitaa juoksevia asioita. Jokapaikan jaakko.

• Anonyymi

Ei ole töitä enää niinkuin ennen. Ennen ei tarvinnutkuin astua yritykseen sisään ja kysellä niin jo samantien pääsi.
      Nykysin on myö se ettei kukaan enää halua maksaa palkkaa, ja jos ei palkkaa ei tehdä töitä, se menee niin.

Työn tarkoitus on ettei tukia tarvisi nostaa, palkan pitäisi riittää, mutta työnantajat ovat huomanneet että joku muu maksaa palkan kun hän vaan työllistää, näin firmojen työt tulee tehtyä ilmaiseksi ja yrittäjä rikastuu ja työtön junnaa paikoillaan jopa tulot alentuu jos on ollut korvuaksilla.

Korvaukset on usein isommat kuin palkka, ja se estää työn teon, joka on täysin oikein ettei mene sillon töihin.

Jokaiella on laksut maksettava niin ei sitä 9 e kukaan elä, ei edes se työnantaja.

• Anonyymi

"Korvaukset on usein isommat kuin palkka, ja se estää työn teon, joka on täysin oikein ettei mene sillon töihin."

Älä valehtele ja jauha paskaa. Suomalaisten mediaanipalkka bruttona kuukaudessa on noin 3300 euroa.

Itse ansaitsen vuositasolla 45 000 euroa. Kerro minulle missä saa peruspäivärahaa, asumistukea ja toimeentulotukea edes lähestulkoon vastaavia summia.

Kaikesta päätellen olet täysin kouluttamaton ja mitään osaamaton surkimus, jolle ei siitä johtuen tarvitse maksaa juuri minkäänlaista palkkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Korvaukset on usein isommat kuin palkka, ja se estää työn teon, joka on täysin oikein ettei mene sillon töihin."

Älä valehtele ja jauha paskaa. Suomalaisten mediaanipalkka bruttona kuukaudessa on noin 3300 euroa.

Itse ansaitsen vuositasolla 45 000 euroa. Kerro minulle missä saa peruspäivärahaa, asumistukea ja toimeentulotukea edes lähestulkoon vastaavia summia.

Kaikesta päätellen olet täysin kouluttamaton ja mitään osaamaton surkimus, jolle ei siitä johtuen tarvitse maksaa juuri minkäänlaista palkkaa.

Somaleiden saama perustulo Kelasta on liki 3000 euroa kuukaudessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu etpä sinäkään korkeasti koulutetu ole, juoppo mikä jiuoppo, joka jatkuvasti ähisee ja puhisee samasta asiasta. Kertaushan on opintojen äiti, ilmeisesti sun pitää kerrata enemmän kuin kerran tai pari, eikä vieläkään mene sun jakeluun.

Olit varmaan koulussa opettajien kauhu, ja olet sitä vieläkin, jos nyt koulussa edes olit. Taisit sielläkin lintsaa ja juopotella jo nuorena kun noin äkäisnen ja katkera olet. On sulla tosi vaikeeta, jo lapsuutesi oli vaikea ja nuoruus ja nyt tuossa iässä senkun ongelmat ja alkoholin kuluts vaan kasvaa. Kansisko lopettaa ja ryhtyä tekemään vaikka hyväntekeväisyyttä ammatikseen? Kyllä, smuuhubhan sä et pysty kun porovoimaan ja olemaan katkera ja kateellinen.

• Anonyymi kirjoitti:

Somaleiden saama perustulo Kelasta on liki 3000 euroa kuukaudessa.

Älä puhu paskaa. Perehdyppä faktoihin uudestaan.

• Anonyymi

Nykyinen hallitus takaa että sosiaalituet kasvavat.

Nykyinen hallitus toimillaan nostaa veroja.

Nykyinen hallitus ei edes yritä parantaa työllisyyttä.

Ymmärrän aloittajaa, jos pärjää säästöillä, ei työt kiinnosta.

Hallituksen pitäisi tajuta tilanne ja ryhtyä toimeen. Koronan taakse pakeneminen pitää lopettaa.

• Anonyymi

Vasemmistolaisista ja etenkään kommareista ei koskaan ole ollut mitään muuta kuin haittaa.

Viherhippi pölvästit puolestaan ovat kaikista asioista pihalla kuin lintulaudat.

• Anonyymi

Meillä on varaa nostaa korvauksia yms. etuuksia kuten lahjoittaa rahaa muidenkin maiden ulkoistamiin sosiaalietuuksiin , mikä siinä omien tukemisessa on niin pahaa , jokaisen oma valinta minkä tien valitsee , turha valittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä on varaa nostaa korvauksia yms. etuuksia kuten lahjoittaa rahaa muidenkin maiden ulkoistamiin sosiaalietuuksiin , mikä siinä omien tukemisessa on niin pahaa , jokaisen oma valinta minkä tien valitsee , turha valittaa.

Luusereita ja työtä vältteleviä täysin kouluttamattomia surkimuksia ei pitäisi tukea vastikkeettomalla rahalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luusereita ja työtä vältteleviä täysin kouluttamattomia surkimuksia ei pitäisi tukea vastikkeettomalla rahalla.

Hei,nythän ne alkaa maksaa koronarahaa köyhille perheille 75 e kk!

Huomatkaa että kyllä ne työttömien raha varat vaan nousee huomaamatta siihen mitä jotkut tienaa töissä. Kumpa se fiksumpi nyt olikaan???

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      6194
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3073
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2233
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1837
    5. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      20
      1818
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1793
    7. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1542
    8. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1539
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      51