Kuka maksaa työmatkojen/koululaisten maskit, jos suositus tulee julkiseen liikenteeseen ?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006590658.html?ref=rss
Kertakäyttöisiin kasvomaskeihin kuluu 40 euroa kuukaudessa, jos reissaa kodin ja työpaikan/koulun välillä viitenä päivänä viikossa.
Viisihenkisellä perheellä se tekee 2400 euroa vuodessa.
Maskeihin kuluu 480 euroa vuodessa
45
<50
Vastaukset
Kylläpäs nyt vihervasureita sylettää kun joutuu maksamaan jotain ihan itse. Aina voi ostaa auton jos ei halua kulkea naamari päässä julkisilla.
Mitä mieltä? =)- Anonyymi
Kyllä, yksi ainoa kertakäyttömaski riittää eikä sitä tarvitse ikinä heittää pois. Heittää vain hyllylle ja käyttää uudestaan. Maskipakko voi olla, mutta mitään velvollisuutta käyttää euroakaan maskeihin koko elämänsä aikana ei tule koskaan olemaan.
Muistakaa, kertakäyttömaskit ovat kestotuotteita, mutta maskeja myyvät rikolliset valehtelevat niiden olevan kertakäyttöisiä. - Anonyymi
Noin 7-10 pestävää kestomaskia maksaa max 100e ja kestävät ainakin sen vuoden päivät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, yksi ainoa kertakäyttömaski riittää eikä sitä tarvitse ikinä heittää pois. Heittää vain hyllylle ja käyttää uudestaan. Maskipakko voi olla, mutta mitään velvollisuutta käyttää euroakaan maskeihin koko elämänsä aikana ei tule koskaan olemaan.
Muistakaa, kertakäyttömaskit ovat kestotuotteita, mutta maskeja myyvät rikolliset valehtelevat niiden olevan kertakäyttöisiä.Aivan näin! Aion käyttää samaa maskia monia kertoja, kuten käytän kaupassa vanhaa muovipussiakin, vaikka sekin muka on "kertakäyttöinen".
Teippiä alkaviin reikiin ja viiltoihin - se on siinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan näin! Aion käyttää samaa maskia monia kertoja, kuten käytän kaupassa vanhaa muovipussiakin, vaikka sekin muka on "kertakäyttöinen".
Teippiä alkaviin reikiin ja viiltoihin - se on siinä.Aivan oikein, kaupan muovipussit eivät ole kertakäyttöisiä. Itse käytän niitäkin moneen kertaan. Joskus kauppakasseina, tavaroiden vientiin jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan näin! Aion käyttää samaa maskia monia kertoja, kuten käytän kaupassa vanhaa muovipussiakin, vaikka sekin muka on "kertakäyttöinen".
Teippiä alkaviin reikiin ja viiltoihin - se on siinä.Tuolla menetelmällä yhdellä maskilla pärjää monta vuotta.
- Anonyymi
Ei siihen noin paljon kulu, jos haistattaa pitkät ohjeille ja käyttää samoja maskeja päivästä toiseen. Näin itse ainakin tekisin, heitän vain maskin hyllylle ja käytän samaa maskia seuraavana päivänä. Ei kukaan huomaa, vaikka käyttäisi samaa kertakäyttömaskia 100 päivää peräkkäin.
- Anonyymi
Korotetaan lisää polttoaineveroa, etteivät autoilijat pääse halvemmalla kuin joukkoliikenteen käyttäjät !
- Anonyymi
11.000km vuosiajolla polttoainekorotus 50€.
Sipilän, Orpon, Bernerin ja Soinin ehdottama tienkäyttömaksu eli tienkäytön tasavero olisi maksanut 10€/100km eli 1.100€ vuodessa.
- Anonyymi
Haha! Ostakaa mäskinne, mulla menee rahaa oman auton ylläpitoon.
- Anonyymi
Suosituksia ei kansaneläkelaitoksella notifioida kuinkaan. Ikävä että työ eksyttää niin monia ihmisiä.
- Anonyymi
Ostakaa polkupyörä ja nastarenkaat talveksi. Hinta 50-100 euroa.
- Anonyymi
Kuntoa ja koronasuojaa.
- Anonyymi
Mulla on jo 3 polkupyörää.
- Anonyymi
Eikös maskin voi väsätä mistä tahansa kankaanpalasta. Jossain näin että naisten kalsarit siis pienet alushousut toimittaa maskin virkaa ja ne voi sit illalla pestä seuraavaa aamua varten. Ei maksa mitään.
- Anonyymi
Nuo kertakäyttöisetkin maskit voi pestä koneessa. Oli yksi unhotunut takin taskuun ja oli pesun jälkeen kuin uusi.
- Anonyymi
Koronahysteeriset on niin sekaisin että, ne luulee et jos sellaset ihmiset jotka ei maskeja halua joutuisi niitä käyttämään pesisivät ja puhdistaisivat niitä niinkuin ne hysteeriset itse. Eiköhän se ole niin että, monenlaista taidon näytettä ja hälläväliä asennetta tullaan näkemään kunhan on vähän sinnepäin. Se on se huono puoli ettei millään pakkokeinoilla saada motivoituneita käyttäjiä. Ei sitä kannata sen enempää pohtia yhtä samaa voi käyttää vaikka koko vuoden jos menee rikki sitten vaihtaa ellei noi hysteerikot ole tulleet järkiinsä siihen mennessä ja koko vouhotus ohi. Kai se Simo Sukka tai mikä nyt olikin jopa sen tajuaa.
- Anonyymi
Imastointiteippirullalla aion pärjäillä. Vedän sillä suun ja nenän tukkoon. Ehkä vielä henki pihisee puolen tunnin päästä kun dösä pysähtyy työpaikan eteen. En ala ostamaan noita maskeja.
- Anonyymi
On se eläkesäästäminen tosi kallista, monet ei säästä yhtäkään sen ansaitakseen. Pitäkää muuten suun terveydestä huolta. Se on tavattoman tärkeää.
- Anonyymi
Onko lapsille omia maskeja, vai peittyykö heillä koko naama, kun vetävät maskin päälle ?
- Anonyymi
En käytä julkista liikennettä. Minulla ei ole autoa eikä varaa taksiin.
Tyttärelleni en kykene ostamaan tarvittavaa maskimäärää, joten hän kävelee myös. - Anonyymi
Ei uskoisi synnin hinnan maksavan itseään.
- Anonyymi
FFP3 suojaimet, jotka ainoana estävät tartunnan maksavatkin sitten 10 kappaleta 186 euroa
Eli viikon satsi työssä käyvälle. Kuukaudessa 744 euroa, vuodessa 8928 euroa.
Kansanmaskeja, jotka estää yskösten ja aivastusten partikkeleita leviämästä saa 50 kappaletta 35-55 euroa, mutta ei suojaa itseä. - Anonyymi
Kuukautissuoja suun ja nenän eteen ja sukkahousu kiristämään se.
- Anonyymi
Köyhille duunareille kangasmaskit
- Anonyymi
Perheet pystyvät pesemään kangasmaskit kimpassa. Kasvopaperia kangasmaskin sisään lisäsuojaksi.
- Anonyymi
Kangasmaski ei anna suojaa lainkaan. Kannattaa tutustua uusimpiin selvityksiin.
Maskien käytöstä ei ole olemassa oikeita tutkimuksia.
- Anonyymi
Lidlistä saa 2 kangasmaskia 6 eurolla.
https://yle.fi/uutiset/3-11477268 - Anonyymi
Maski on vaihdettava kahden tunnin välein. Koululaisella menee päivässä 2-4 maskia, jotka maksavat noin euron kappale. Työssä käyvällä menee työmatka-aikoineen noin 3-5 maskia päivässä.
Tuskin maskeja pystyy oikeasti pesemään. Ne ovat kertakäyttötuotteita.
Maskien kustannukset ovat olleet este niiden käytön suositukselle tai määräykselle. - Anonyymi
Heh. Persaukiset täällä kitisee pikkuasioista. Ihan naurattaa!
- Anonyymi
Halpenee kun pääsee veronmaksajan sairaalaan ja teho- osastolla upotetaan koomaan, sekä kuollessa omaiset maksavat hautajaiset.
- Anonyymi
Miten voi mennä 480 euroa, jos yksi maksaa euron pari?
Minä ainakin tulen toimeen sillä yhdellä maskilla koko vuoden, eihän niit'ä tarvitse vaihtaa, koska niitä pidetään vain koska on pakko, ei niiden toimivuudella ja likaisuudella ole mitään väliä, kunhan sellainen vain on. - Anonyymi
Tuhmä kysymys. Joku muu tietenkin, se on punikeille oletusarvo ihan kaikessa.
- Anonyymi
Suomessa on 5 528 855 asukasta.
Jos jokainen käyttäisi yhden maskin päivässä, niin se tekisi vuodessa 2 018 032 075 maskia, eli yli kaksi miljardia maskia vuodessa.
Eli yli kaksituhattakahdeksantoista miljoonaa maskia vuodessa.
Toivottavasti maskit riittää.
Tietenkin jos maskeja menisikin kaksi päivässä per henkilö, niin vuositarve olisi yli neljä miljardia.
Toivottavasti maskit riittää.- Anonyymi
Maskien lisäksi koronahulluus on aiheutanut sen että elintarvikelaatua olevia kertakäyttöisiä nitriilihanskoja on ollut jo monta kuukautta erittäin heikosti saatavilla, ja siellä missä niitä vielä on niiden hinta on moninkertainen siihen verrattuna mitä ne ennen koronahulluutta maksoi.
- Anonyymi
Kiitos, hyvästä kommentista! Jep, neljän miljardin turvallisuustoimenpide. Itse käyttäisiin vain jotain vanhaa pyyhettä leukavärkin edessä, tarvittaessa.
- Anonyymi
Ei mene noin paljon. Muutama päivä sitten pysäköi kummallisen kotihoidon hoitsu ihan meidän parvekeen eteen, keräsi jotain romppeita, lukitsi auton, ja sitten palasi puhisten takaisin ottamaan etupenkin istuimen ja selkänojan väliin työntämänsä limankerääjän. Rämpsäytti sitä ilmassa kerran ja laittoi turvalleen.
- Anonyymi
Totuus on, että edes maskipakko ei pakota ihmisiä käyttämään niitä ohjeiden mukaan. Valtaosa ihmisistä ei pese maskia käytön jälkeen (jos käyttää kangasmaskia) ja samoja "kertakäyttö"maskeja käytetään päivästä toiseen. Maskia toki käytetään, mutta niitä käytetään miten itseä huvittaa.
- Anonyymi
Niin eihän vaatteiden pitämisen pakottaminen pakota käyttämään niitä ohjeiden mukaan. Jotkut pitävät samoja pesemättömiä kalsareitakin päivästä toiseen. Tunnistaa toki hajusta.
- Anonyymi
Miksi alkaisin ostamaan maskeja jotka eivät suojaa minua itseäni? Nuo maskithan joita tavallisille kansalaisille kaupataan suojaavat ainoastaan kanssakulkijoita minulta, (vaikka minulla ei tautia olisikaan)mutta eivät anna minulle suojaa, vaikka vieressäni istuisi bussissa millainen pärskijä hyvänsä. Ehdoton elletys minun maskin ostamiselle ja käytölle on se, että saan siitä itse suojan.
- Anonyymi
Maksan mielelläni omat maskini.
Pumminpaska ei maksaisi mitään.- Anonyymi
Minäkin maksaisin mielelläni omat maskini, mutta vakuutuslääkärin harrastama taloudellinen väkivalta estää maskihankinnat.
- Anonyymi
Onko maa maksanut maskit köyhille ihmisille, kun katsoo uutisia niin siellä on köyhilläkin maskit kasvoilla.
- Anonyymi
On saattanut joku ökyrikas ostaa köyhille maskit, jotta uskaltaa ite käydä kaupassa, apteekissa ja kaupungilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On saattanut joku ökyrikas ostaa köyhille maskit, jotta uskaltaa ite käydä kaupassa, apteekissa ja kaupungilla?
ja on voinut omassa virmassaan laittaa maskit vähennyksiin. joten ommaa rahhoo ei tarvitse käyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t3912490V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!914291Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1104023- 513658
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳533351- 1163304
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul482235- 392143
Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee
Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul271968On sillä rääpyä
Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva131661