Maskeihin kuluu 480 euroa vuodessa

Anonyymi

Kuka maksaa työmatkojen/koululaisten maskit, jos suositus tulee julkiseen liikenteeseen ?

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006590658.html?ref=rss

Kertakäyttöisiin kasvomaskeihin kuluu 40 euroa kuukaudessa, jos reissaa kodin ja työpaikan/koulun välillä viitenä päivänä viikossa.

Viisihenkisellä perheellä se tekee 2400 euroa vuodessa.

45

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylläpäs nyt vihervasureita sylettää kun joutuu maksamaan jotain ihan itse. Aina voi ostaa auton jos ei halua kulkea naamari päässä julkisilla.

      Mitä mieltä? =)

      • Anonyymi

        Kyllä, yksi ainoa kertakäyttömaski riittää eikä sitä tarvitse ikinä heittää pois. Heittää vain hyllylle ja käyttää uudestaan. Maskipakko voi olla, mutta mitään velvollisuutta käyttää euroakaan maskeihin koko elämänsä aikana ei tule koskaan olemaan.

        Muistakaa, kertakäyttömaskit ovat kestotuotteita, mutta maskeja myyvät rikolliset valehtelevat niiden olevan kertakäyttöisiä.


      • Anonyymi

        Noin 7-10 pestävää kestomaskia maksaa max 100e ja kestävät ainakin sen vuoden päivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, yksi ainoa kertakäyttömaski riittää eikä sitä tarvitse ikinä heittää pois. Heittää vain hyllylle ja käyttää uudestaan. Maskipakko voi olla, mutta mitään velvollisuutta käyttää euroakaan maskeihin koko elämänsä aikana ei tule koskaan olemaan.

        Muistakaa, kertakäyttömaskit ovat kestotuotteita, mutta maskeja myyvät rikolliset valehtelevat niiden olevan kertakäyttöisiä.

        Aivan näin! Aion käyttää samaa maskia monia kertoja, kuten käytän kaupassa vanhaa muovipussiakin, vaikka sekin muka on "kertakäyttöinen".
        Teippiä alkaviin reikiin ja viiltoihin - se on siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan näin! Aion käyttää samaa maskia monia kertoja, kuten käytän kaupassa vanhaa muovipussiakin, vaikka sekin muka on "kertakäyttöinen".
        Teippiä alkaviin reikiin ja viiltoihin - se on siinä.

        Aivan oikein, kaupan muovipussit eivät ole kertakäyttöisiä. Itse käytän niitäkin moneen kertaan. Joskus kauppakasseina, tavaroiden vientiin jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan näin! Aion käyttää samaa maskia monia kertoja, kuten käytän kaupassa vanhaa muovipussiakin, vaikka sekin muka on "kertakäyttöinen".
        Teippiä alkaviin reikiin ja viiltoihin - se on siinä.

        Tuolla menetelmällä yhdellä maskilla pärjää monta vuotta.


    • Anonyymi

      Ei siihen noin paljon kulu, jos haistattaa pitkät ohjeille ja käyttää samoja maskeja päivästä toiseen. Näin itse ainakin tekisin, heitän vain maskin hyllylle ja käytän samaa maskia seuraavana päivänä. Ei kukaan huomaa, vaikka käyttäisi samaa kertakäyttömaskia 100 päivää peräkkäin.

    • Anonyymi

      Korotetaan lisää polttoaineveroa, etteivät autoilijat pääse halvemmalla kuin joukkoliikenteen käyttäjät !

      • Anonyymi

        11.000km vuosiajolla polttoainekorotus 50€.

        Sipilän, Orpon, Bernerin ja Soinin ehdottama tienkäyttömaksu eli tienkäytön tasavero olisi maksanut 10€/100km eli 1.100€ vuodessa.


    • Anonyymi

      Haha! Ostakaa mäskinne, mulla menee rahaa oman auton ylläpitoon.

    • Anonyymi

      Suosituksia ei kansaneläkelaitoksella notifioida kuinkaan. Ikävä että työ eksyttää niin monia ihmisiä.

    • Anonyymi

      Ostakaa polkupyörä ja nastarenkaat talveksi. Hinta 50-100 euroa.

      • Anonyymi

        Kuntoa ja koronasuojaa.


      • Anonyymi

        Mulla on jo 3 polkupyörää.


    • Anonyymi

      Eikös maskin voi väsätä mistä tahansa kankaanpalasta. Jossain näin että naisten kalsarit siis pienet alushousut toimittaa maskin virkaa ja ne voi sit illalla pestä seuraavaa aamua varten. Ei maksa mitään.

    • Anonyymi

      Nuo kertakäyttöisetkin maskit voi pestä koneessa. Oli yksi unhotunut takin taskuun ja oli pesun jälkeen kuin uusi.

    • Anonyymi

      Koronahysteeriset on niin sekaisin että, ne luulee et jos sellaset ihmiset jotka ei maskeja halua joutuisi niitä käyttämään pesisivät ja puhdistaisivat niitä niinkuin ne hysteeriset itse. Eiköhän se ole niin että, monenlaista taidon näytettä ja hälläväliä asennetta tullaan näkemään kunhan on vähän sinnepäin. Se on se huono puoli ettei millään pakkokeinoilla saada motivoituneita käyttäjiä. Ei sitä kannata sen enempää pohtia yhtä samaa voi käyttää vaikka koko vuoden jos menee rikki sitten vaihtaa ellei noi hysteerikot ole tulleet järkiinsä siihen mennessä ja koko vouhotus ohi. Kai se Simo Sukka tai mikä nyt olikin jopa sen tajuaa.

    • Anonyymi

      Imastointiteippirullalla aion pärjäillä. Vedän sillä suun ja nenän tukkoon. Ehkä vielä henki pihisee puolen tunnin päästä kun dösä pysähtyy työpaikan eteen. En ala ostamaan noita maskeja.

    • Anonyymi

      On se eläkesäästäminen tosi kallista, monet ei säästä yhtäkään sen ansaitakseen. Pitäkää muuten suun terveydestä huolta. Se on tavattoman tärkeää.

    • Anonyymi

      Onko lapsille omia maskeja, vai peittyykö heillä koko naama, kun vetävät maskin päälle ?

    • Anonyymi

      En käytä julkista liikennettä. Minulla ei ole autoa eikä varaa taksiin.
      Tyttärelleni en kykene ostamaan tarvittavaa maskimäärää, joten hän kävelee myös.

    • Anonyymi

      Ei uskoisi synnin hinnan maksavan itseään.

    • Anonyymi

      FFP3 suojaimet, jotka ainoana estävät tartunnan maksavatkin sitten 10 kappaleta 186 euroa

      Eli viikon satsi työssä käyvälle. Kuukaudessa 744 euroa, vuodessa 8928 euroa.

      Kansanmaskeja, jotka estää yskösten ja aivastusten partikkeleita leviämästä saa 50 kappaletta 35-55 euroa, mutta ei suojaa itseä.

    • Anonyymi

      Kuukautissuoja suun ja nenän eteen ja sukkahousu kiristämään se.

    • Anonyymi

      Köyhille duunareille kangasmaskit

    • Anonyymi

      Perheet pystyvät pesemään kangasmaskit kimpassa. Kasvopaperia kangasmaskin sisään lisäsuojaksi.

      • Anonyymi

        Kangasmaski ei anna suojaa lainkaan. Kannattaa tutustua uusimpiin selvityksiin.
        Maskien käytöstä ei ole olemassa oikeita tutkimuksia.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Maski on vaihdettava kahden tunnin välein. Koululaisella menee päivässä 2-4 maskia, jotka maksavat noin euron kappale. Työssä käyvällä menee työmatka-aikoineen noin 3-5 maskia päivässä.
      Tuskin maskeja pystyy oikeasti pesemään. Ne ovat kertakäyttötuotteita.
      Maskien kustannukset ovat olleet este niiden käytön suositukselle tai määräykselle.

    • Anonyymi

      Heh. Persaukiset täällä kitisee pikkuasioista. Ihan naurattaa!

    • Anonyymi

      Halpenee kun pääsee veronmaksajan sairaalaan ja teho- osastolla upotetaan koomaan, sekä kuollessa omaiset maksavat hautajaiset.

    • Anonyymi

      Miten voi mennä 480 euroa, jos yksi maksaa euron pari?

      Minä ainakin tulen toimeen sillä yhdellä maskilla koko vuoden, eihän niit'ä tarvitse vaihtaa, koska niitä pidetään vain koska on pakko, ei niiden toimivuudella ja likaisuudella ole mitään väliä, kunhan sellainen vain on.

    • Anonyymi

      Tuhmä kysymys. Joku muu tietenkin, se on punikeille oletusarvo ihan kaikessa.

    • Anonyymi

      Suomessa on 5 528 855 asukasta.
      Jos jokainen käyttäisi yhden maskin päivässä, niin se tekisi vuodessa 2 018 032 075 maskia, eli yli kaksi miljardia maskia vuodessa.
      Eli yli kaksituhattakahdeksantoista miljoonaa maskia vuodessa.
      Toivottavasti maskit riittää.
      Tietenkin jos maskeja menisikin kaksi päivässä per henkilö, niin vuositarve olisi yli neljä miljardia.
      Toivottavasti maskit riittää.

      • Anonyymi

        Maskien lisäksi koronahulluus on aiheutanut sen että elintarvikelaatua olevia kertakäyttöisiä nitriilihanskoja on ollut jo monta kuukautta erittäin heikosti saatavilla, ja siellä missä niitä vielä on niiden hinta on moninkertainen siihen verrattuna mitä ne ennen koronahulluutta maksoi.


      • Anonyymi

        Kiitos, hyvästä kommentista! Jep, neljän miljardin turvallisuustoimenpide. Itse käyttäisiin vain jotain vanhaa pyyhettä leukavärkin edessä, tarvittaessa.


    • Anonyymi

      Ei mene noin paljon. Muutama päivä sitten pysäköi kummallisen kotihoidon hoitsu ihan meidän parvekeen eteen, keräsi jotain romppeita, lukitsi auton, ja sitten palasi puhisten takaisin ottamaan etupenkin istuimen ja selkänojan väliin työntämänsä limankerääjän. Rämpsäytti sitä ilmassa kerran ja laittoi turvalleen.

    • Anonyymi

      Totuus on, että edes maskipakko ei pakota ihmisiä käyttämään niitä ohjeiden mukaan. Valtaosa ihmisistä ei pese maskia käytön jälkeen (jos käyttää kangasmaskia) ja samoja "kertakäyttö"maskeja käytetään päivästä toiseen. Maskia toki käytetään, mutta niitä käytetään miten itseä huvittaa.

      • Anonyymi

        Niin eihän vaatteiden pitämisen pakottaminen pakota käyttämään niitä ohjeiden mukaan. Jotkut pitävät samoja pesemättömiä kalsareitakin päivästä toiseen. Tunnistaa toki hajusta.


    • Anonyymi

      Miksi alkaisin ostamaan maskeja jotka eivät suojaa minua itseäni? Nuo maskithan joita tavallisille kansalaisille kaupataan suojaavat ainoastaan kanssakulkijoita minulta, (vaikka minulla ei tautia olisikaan)mutta eivät anna minulle suojaa, vaikka vieressäni istuisi bussissa millainen pärskijä hyvänsä. Ehdoton elletys minun maskin ostamiselle ja käytölle on se, että saan siitä itse suojan.

    • Anonyymi

      Maksan mielelläni omat maskini.

      Pumminpaska ei maksaisi mitään.

      • Anonyymi

        Minäkin maksaisin mielelläni omat maskini, mutta vakuutuslääkärin harrastama taloudellinen väkivalta estää maskihankinnat.


    • Anonyymi

      Onko maa maksanut maskit köyhille ihmisille, kun katsoo uutisia niin siellä on köyhilläkin maskit kasvoilla.

      • Anonyymi

        On saattanut joku ökyrikas ostaa köyhille maskit, jotta uskaltaa ite käydä kaupassa, apteekissa ja kaupungilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On saattanut joku ökyrikas ostaa köyhille maskit, jotta uskaltaa ite käydä kaupassa, apteekissa ja kaupungilla?

        ja on voinut omassa virmassaan laittaa maskit vähennyksiin. joten ommaa rahhoo ei tarvitse käyttää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1292
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      30
      1211
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1116
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe