Suurin lihomisen syy,veren sokeri

Anonyymi

Suurin lihomisen syy nyt selvisi.Se on epätasainen veren sokeri.Epätasainen verensokeri tekee huonoa oloa myös terveille,mikä aiheuttaa sen että huonoon oloon syödään,ja se lihottaa.
Ainakin itselle auttoi eilen illalla kun keitin tummaa makaroonia 100g 350 kal ja paistoin sen valurautaisella pannulla voissa 10g= 70 kal(eläinrasva tasaa veren sokeria)
Tässäkin TLC kanavan hengenvaarallisesti lihava ohjelmassa moni sanoo syövänsä tähän huonoon oloon.

53

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siihen huonoon oloon auttaa vain syöminen,ja lihomiskierre jatkuu entisestään

Ainoa konsti päästä eroon huonosta olosta on aloittaa syömään terveellisesti tavallista ruokaa esim lihapullat ja perunamuusi,erillaisia keittoja ,hedelmiä ,kaurapuuro yms.tasaisesti koko päivän ajan
      Erillaiset rasvat tasaa hyvin veren sokeria,kananmuna,voi,oliiviöljy yms.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Nyt ollut erittäin hyvä olo kun syönyt terveellisesti.Pystyin helposti olemaan illalla syömättä.Vähennän nyt iltasyöntiä niin että sitä vain joka kolmas päivä tai silloin kun päivällä on syönyt enemmän,niin kalorit pysyy n 2300 kalorissa
        Tässä nyt takana muutamia epäonnistuneita yrityksiä,mutta nyt näyttää hyvältä.

• Anonyymi

Parhaiten veren sokeria voi säädellä, kun kaiken suoran sokerin ja reilusti sokeripitoiset tuotteet jättää pois kokonaan. Valkoiset leipä-, pasta- ja riisituotteet voi vaihtaa kokojyvätuotteiksi, ja mitä vähemmän vehnäleipää, sen parempi. Kuidun saanti tasaa veren sokeriarvoja.

Tilalle reilusti vähärasvaista proteiinia, kasviksia ja juureksia ja kyytipojaksi kohtuudella kokojyväviljaa, perunaa, siemeniä, pähkinöitä, hedelmiä ja marjoja. Kasviöljyjä pikkulusikalla annostellen.

Kaikki leipä kannattaa mahdollisuuksien mukaan aluksi pakastaa ja pasta, riisi ja peruna kypsennyksen jälkeen jäähdyttää jääkaappilämpötilaan. Kypsennys ja sen jälkeinen jäähdyttäminen muodostavat elintarvikkeisiin resistenttiä tärkkelystä, joka tasaa veren sokeria, hajoaa vasta paksusuolessa ja toimii prebioottina suoliston mikrobeille.

• Anonyymi

Hienoa että ymmärsit tuon nyt

Vaikka olen jo muutaman vuoden koittanut sitä selittää, todennäköisesti juuri sinulle

• Anonyymi

Mistähän johtuu että ei nauramatta voi näitä sepustuksia lukea.

Aloittaja meinaa että lihomisen syynä on sokeri ja laittaa siihen avuksi sokeripommin
      pastaa ja hieman voita. tuloksena 66% energiasta sokerista, Peittoaa jopa THL:n hölmöilyn.

Otsikko on asiaa mutta sitten.......voi luoja varjele näitä nappuloita,

• Anonyymi

Erittäin moni laihdutus -aiheisten palstojen viesti on hölmöytystä jolla laihduttajia yritetään johtaa harhaan, eli epäonnistumaan laihdutuksessa. Siten mahdollisimman moni laihduttaja pysyy helppohessujen otollisessa saaliskunnassa mahdollisimman pitkään.

Kuten tämänkin avaus, valhe joka toistuu hyvin usein. Se harhauttaa laihduttajia karttamaan sokeria eli ohjaa heidät lamppuöljyn (engl: olive oil) ja muiden öljyjen/rasvojen pariin.

Sokeri on paras ja terveellisin energianlähde, joka ei lihota herkästi.

Öljyt ja rasvat ovat kaikkein epäterveellisin energianlähde, jotka lihottavat kaikkein herkimmin.

• Anonyymi

"Sokeri on paras ja terveellisin energianlähde, joka ei lihota herkästi."

Kuka lyö tämän pellen ???

• Anonyymi kirjoitti:

"Sokeri on paras ja terveellisin energianlähde, joka ei lihota herkästi."

Kuka lyö tämän pellen ???

Veku pitää johtopaikkaa tuossa kilpailussa.

• Anonyymi

Sokeri lihottaa vain LIIKAA käytettynä,aivan niinkuin rasva ja proteeni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sokeri lihottaa vain LIIKAA käytettynä,aivan niinkuin rasva ja proteeni.

"Sokeri lihottaa vain LIIKAA käytettynä,aivan niinkuin rasva ja proteeni."

Tuo on keskimääräisesti katsoen (esimerkiksi 24h jaksoissa tarkasteltuna) oikein. Mutta toimiii vain paperilla, se on aivan liian yksinkertaistettu hokema.

Elimistö ei toimi keskimääräisesti, vaan dynaamisesti. Jokainen ateria on suuri hetkellinen energiapaakku joka yleensä koostuu hiilihydraateista, proteiineista sekä rasvasta. (Sokeri kuuluu hiilihydraatteihin. Öljy kuuluu rasvoihin.)

Suurirasvaisella ruokavaliolla lihoaminen on todennnäköisintä, koska rasvoille ihmisellä on ainoastaan pitkäaikaisvarasto jonne pienikin hetkellinen ylimäärä rasvaa lurahtaa hyvin sujuvasti.

Hiilihydraateille on hajautettu väliaikaispuskuri ja sen hetkelliset täyttöasteen muutokset eivät lihota, ainoastaan hiilaripuskurin ylivuoto lihottaa.

Ja, tarvittaessa elimistö luovuttaa hiilaripuskurissa olevaa energiaa aivan mukisematta, mutta läskiksi varastoitunutta energiaa se ei luovuta kuin kiusaamalla ensin ankarasti nälän tuntumuksilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sokeri lihottaa vain LIIKAA käytettynä,aivan niinkuin rasva ja proteeni."

Tuo on keskimääräisesti katsoen (esimerkiksi 24h jaksoissa tarkasteltuna) oikein. Mutta toimiii vain paperilla, se on aivan liian yksinkertaistettu hokema.

Elimistö ei toimi keskimääräisesti, vaan dynaamisesti. Jokainen ateria on suuri hetkellinen energiapaakku joka yleensä koostuu hiilihydraateista, proteiineista sekä rasvasta. (Sokeri kuuluu hiilihydraatteihin. Öljy kuuluu rasvoihin.)

Suurirasvaisella ruokavaliolla lihoaminen on todennnäköisintä, koska rasvoille ihmisellä on ainoastaan pitkäaikaisvarasto jonne pienikin hetkellinen ylimäärä rasvaa lurahtaa hyvin sujuvasti.

Hiilihydraateille on hajautettu väliaikaispuskuri ja sen hetkelliset täyttöasteen muutokset eivät lihota, ainoastaan hiilaripuskurin ylivuoto lihottaa.

Ja, tarvittaessa elimistö luovuttaa hiilaripuskurissa olevaa energiaa aivan mukisematta, mutta läskiksi varastoitunutta energiaa se ei luovuta kuin kiusaamalla ensin ankarasti nälän tuntumuksilla.

Olen samaa mieltä että rasva lihottaa eniten,varsinkin rasvan ja hiilihydraatin yhdistelmä.
        Heti kun aloin syömään voileipiä joissa rasvaa,ja rasvaista juustoa paino alkoi nopeasti ja jyrkästi nousemaan,ne piti lopettaa välittömästi,ennenkuin on liian myöhäistä.

• Anonyymi

>>>> Veku pitää johtopaikkaa tuossa kilpailussa.

Ovatko Veku ja KNM (also as known as Lamppuöljymies) veljeksiä eli miten heidät erottaa toisistaan? Ymmärrän, että molemmille kohtuus on täysin ylitsepääsemätön asia, mutta ovatko he oikeasti tosissaan vai pelleilemässä?

• Veku lienee tosissaan, KNM:stä en tiedä.

• Anonyymi

"Mistähän johtuu että ei nauramatta voi näitä sepustuksia lukea."

Tuo on niin totta - Veku ja Lamppuöljymies eivät ole ainakaan identtisiä kaksosia, vaikka molemmat ovat äärimmäisyyksien miehiä.

Veku ilmeisesti vihaa THL:ää ja sokeria, ja sokeria on kaikki mahdollinen hiilihydraatti kuidut mukaan lukien. Näin olen Vekun tekstejä tulkinnut, ja lisää löytyy hänen kotisivuiltaan.

KNM aka Lamppuöljymies sen sijaan pitää itseään taivaan lahjana tälle foorumille...?! En tiedä miksi, mutta hän pitää itse itseään suuressa arvossa. Myös KNM vihaa kaikkia suomalaisia ja eurooppalaisia alan auktoriteetteja, ja samoin hän vihaa kaikkia palveluita ja tuotteita, joilla on hinta. KNM vihaa yli kaiken öljyjä ja rasvoja, mutta vastaavasti hän "rakastaa" sokeria, sillä sokeri on paras ja terveellisin energianlähde, joka ei lihota herkästi.

Kyllä molemmat ilmeisesti ovat tosissaan, eivätkä kaikesta siltä näyttävästä huolimatta pelleile.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mistähän johtuu että ei nauramatta voi näitä sepustuksia lukea."

Tuo on niin totta - Veku ja Lamppuöljymies eivät ole ainakaan identtisiä kaksosia, vaikka molemmat ovat äärimmäisyyksien miehiä.

Veku ilmeisesti vihaa THL:ää ja sokeria, ja sokeria on kaikki mahdollinen hiilihydraatti kuidut mukaan lukien. Näin olen Vekun tekstejä tulkinnut, ja lisää löytyy hänen kotisivuiltaan.

KNM aka Lamppuöljymies sen sijaan pitää itseään taivaan lahjana tälle foorumille...?! En tiedä miksi, mutta hän pitää itse itseään suuressa arvossa. Myös KNM vihaa kaikkia suomalaisia ja eurooppalaisia alan auktoriteetteja, ja samoin hän vihaa kaikkia palveluita ja tuotteita, joilla on hinta. KNM vihaa yli kaiken öljyjä ja rasvoja, mutta vastaavasti hän "rakastaa" sokeria, sillä sokeri on paras ja terveellisin energianlähde, joka ei lihota herkästi.

Kyllä molemmat ilmeisesti ovat tosissaan, eivätkä kaikesta siltä näyttävästä huolimatta pelleile.

"Tuo on niin totta - Veku ja Lamppuöljymies eivät ole ainakaan identtisiä kaksosia, vaikka molemmat ovat äärimmäisyyksien miehiä."

Onneksi on niin. Äärimmäisyyksiä?? Tiede kertoo täysin selvää sanomaa. THL:n ja Diabetesliiton väitteet ravinnosta eivät perustu tieteeseen ja vahvaan käytännön kokemukseen niinkuin vaaditaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tuo on niin totta - Veku ja Lamppuöljymies eivät ole ainakaan identtisiä kaksosia, vaikka molemmat ovat äärimmäisyyksien miehiä."

Onneksi on niin. Äärimmäisyyksiä?? Tiede kertoo täysin selvää sanomaa. THL:n ja Diabetesliiton väitteet ravinnosta eivät perustu tieteeseen ja vahvaan käytännön kokemukseen niinkuin vaaditaan.

No, onko Lamppuöljymies aka Kanannahkamies vaiko Veku oikeassa?

Jos minulta kysytään, THL, Diabetesliitto ja Sydänliitto ovat kaikki oikeassa ja noudattavat yleisesti hyväksyttyjen tutkimusten päälinjoja. Sen lisäksi EU:n komission määritelmät terveyttä edistävistä tuotteista pitävät paikkansa, sillä määritelmät perustuvat vankkaan ja yksiselitteiseen tutkimukseen.

• Anonyymi

"Ovatko Veku ja KNM (also as known as Lamppuöljymies) veljeksiä eli miten heidät erottaa toisistaan?"

- Rautakangella?

• Anonyymi

"Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä."

Eihän kaatopaikalla saa asiallista tietoa esiintyä.

• Anonyymi

Tämä on totta, että verensokerin epätasaisuus edesauttaa painonnousua. Syömällä terveellisesti ja huolehtimalla tasaisista ateriaväleistä saa pidettyä myös verensokeriarvot tasaisina. Myös perusterveellä on painonpudotuksessa hyvä huomioida ruokarytmi ja terveellisyys valintoja tehdessä.

• Anonyymi

"Tämä on totta, että verensokerin epätasaisuus edesauttaa painonnousua."

Pitää paikkansa, lopputeksti sitten pelkkää potaskaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tämä on totta, että verensokerin epätasaisuus edesauttaa painonnousua."

Pitää paikkansa, lopputeksti sitten pelkkää potaskaa.

Päätit sitten kirjoittaa ihan noinkin tyhjänpäiväisen kommentin. Ei jatkoon.

• Anonyymi

Veren sokerin äkillinen nousu ja lasku aiheuttaa huonoa oloa,ja se lihottaa koska huono olo lähtee pois vain syömällä ja se lihottaa.
        Itse hiilihydraatti ei tee sitä huonoa oloa vaan liika syöminen.Olen monesti syönyt päivässä 500g hiilihydraattia ja olo on ollut silti hyvä.Ihanteellinen määrä laihduttajalle voi olla n200g päivässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veren sokerin äkillinen nousu ja lasku aiheuttaa huonoa oloa,ja se lihottaa koska huono olo lähtee pois vain syömällä ja se lihottaa.
        Itse hiilihydraatti ei tee sitä huonoa oloa vaan liika syöminen.Olen monesti syönyt päivässä 500g hiilihydraattia ja olo on ollut silti hyvä.Ihanteellinen määrä laihduttajalle voi olla n200g päivässä.

".Ihanteellinen määrä laihduttajalle voi olla n200g päivässä."

pelkkää potaskaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päätit sitten kirjoittaa ihan noinkin tyhjänpäiväisen kommentin. Ei jatkoon.

"Päätit sitten kirjoittaa ihan noinkin tyhjänpäiväisen kommentin. Ei jatkoon."

Viitsitkö tarkentaa lapsuksesi???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Päätit sitten kirjoittaa ihan noinkin tyhjänpäiväisen kommentin. Ei jatkoon."

Viitsitkö tarkentaa lapsuksesi???

Tottakai korjaan virheesi, kun noin ystävällisesti pyydät.

Potaska on kaliumkarbonaattia eli kaliumin ja hiilihapon muodostama suola. Kukaan ei ole puhunut kaliumista tai hiilihaposta koko tässä säikeessä, ei edes lipeäkalasta, jota voi potaskaa käyttäen valmistaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai korjaan virheesi, kun noin ystävällisesti pyydät.

Potaska on kaliumkarbonaattia eli kaliumin ja hiilihapon muodostama suola. Kukaan ei ole puhunut kaliumista tai hiilihaposta koko tässä säikeessä, ei edes lipeäkalasta, jota voi potaskaa käyttäen valmistaa.

"Tottakai korjaan virheesi, kun noin ystävällisesti pyydät."

Heitettinkö sinut pienenä 3 kertaa ilmaan mutta otettiin vastaan vain kaksi kertaa???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pelkkää potaskaa.

Ei, vaan hiilihydraatteja. Pienikokoiselle laihduttajalle jopa vähemmänkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkastin nyt kaikki arvot.Näillä laihtuu ja saa hyvää oloa
        rasva 77,30
        hiilihydraatti 302
        proteeni 96
        kalorit 2300

https://www.youtube.com/watch?v=K7ZVOg4IPrI tämänkin mukaan se on 2300 jos kulutus on 2500 kal
        Mielummin kulutus saa olla2700- 3000 kal päivässä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

rasva 77,30
        hiilihydraatti 302
        proteeni 96
        kalorit 2300

https://www.youtube.com/watch?v=K7ZVOg4IPrI tämänkin mukaan se on 2300 jos kulutus on 2500 kal

Ja nuo arvot (2300 - 3000) sopivat siis kaikille, isoille miehille ja pienille naisille? OK.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja nuo arvot (2300 - 3000) sopivat siis kaikille, isoille miehille ja pienille naisille? OK.

Nuo arvot on keskikokoiselle liikuntaa harrastavalle miehelle.Pienikokoinen nainen voi syödä 700 kaloria vähemmän.

2300 kaloria on vähän,olen itse syönyt nyt ruokapäiväkirjaseurannan mukaan 3500-4000 kaloria joka päivä,ja lihonut paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuo arvot on keskikokoiselle liikuntaa harrastavalle miehelle.Pienikokoinen nainen voi syödä 700 kaloria vähemmän.

2300 kaloria on vähän,olen itse syönyt nyt ruokapäiväkirjaseurannan mukaan 3500-4000 kaloria joka päivä,ja lihonut paljon.

"2300 kaloria on vähän,olen itse syönyt nyt ruokapäiväkirjaseurannan mukaan 3500-4000 kaloria joka päivä,ja lihonut paljon."

Olet siis loistava esimerkki ruokapäiväkirjan laihduttavasta vaikutuksesta???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"2300 kaloria on vähän,olen itse syönyt nyt ruokapäiväkirjaseurannan mukaan 3500-4000 kaloria joka päivä,ja lihonut paljon."

Tuskin ruokapäiväkirja laihduttaa, ainakaan jos sen paistaa. Höyrytettynä kenties, mutta sitkeää se on silti. Itse en pidä edes selluloosan mausta, ja liidun ja kaoliinin hiukkaset tukkivat koko makuaistin.

Lähtisin itse edistämään asiaa kasviksien syöntiä lisäämällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On sitä hyvä käyttää,HUOMAA HETI,kun alkaa lihomaan,ja tietää tarkasti mistä on lihonut tai laihtunut.
        Pitää tehdä aika heti muutoksia syömiseen kun huomaa lihomisen.Tietenkään ne muutokset ei onnistu kerralla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On sitä hyvä käyttää,HUOMAA HETI,kun alkaa lihomaan,ja tietää tarkasti mistä on lihonut tai laihtunut.
        Pitää tehdä aika heti muutoksia syömiseen kun huomaa lihomisen.Tietenkään ne muutokset ei onnistu kerralla.

"On sitä hyvä käyttää"

Tuossa asiassa HUUTAVA massiivikaloripappa on oikeassa, mutta ei osaa kertoa miten.

Laihtumisen/lihoamisen huomaa parhaiten kun piipahtaa joka aamu vaa'alla, aina samassa vaiheessa, eli aamutoimien jälkeen mutta ennen aamiaista, ja kirjaa tuloksen ruokapäiväkirjan painonseuranta-osioon, jossa ohjelma laskee päivittäisistä arvoista seitsemän vuorokauden liukuvan keskiarvon.

Liukuva keskiarvo pienentää dietaaristen lopputuoteiden tasapainon vaihtelusta johtuvaa epätarkuutta erittäin merkittävästi, jo kolmen/neljän vuorokauden päästä näkee trendin suurella varmuudella.

Liiukuvan keskiarvon esittäminen graafina on hyvä apuneuvo, sitä ei tarvitse itse piirtää joka päivä uudelleen paperille, vaan ohjelma päivittää sen aivan automaattisesti, samoin kuin se tekee kaiken muunkin laskennan. Laihduttajan tarvitsee vain lisätä vaakalukema a.o. sarakkeen viimeiseksi arvoksi.

Laihduttajan aikaa ja resursseja tuo painontarkkailu syö vuorokaudessa siinä 3 … 30 sekuntia, riippuen sorminäppäryydestä ja siitä mitä tietovälinettä käyttää ja miten sitä käyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä 3,5-4,0 kcal/vrk laihduttaa, hyvinkin reippaasti. Taitaa olla niin että tuolta keskikokoiselta liikuntaa harrastavalta mieheltä unohtunut mitä siinä kädessä yhtenään on, jonka koukistajalihaksen liikettä hän hartaasti harrastaa harjoittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tottakai korjaan virheesi, kun noin ystävällisesti pyydät."

Heitettinkö sinut pienenä 3 kertaa ilmaan mutta otettiin vastaan vain kaksi kertaa???

Ja itse joit lapsena elohopeaa tuttipullosta, niinhän itse kerroit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pelkkää potaskaa.

Juuri näin, eli verensokerin laskiessa ilmenee nälän tunne, jolloin helposti tehdään epäterveellisiä valintoja, napostellaan ja/tai syödään liikaa. Verensokeri nousee ylös hetkellisesti ja laskee nopeasti. Tästä seuraa helposti kierre., josta voi seurata mm. painonnousu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etpähän ole huomannut tai ainakaan reagoinut ylimääräisiin kaloreihin mitenkään jos olet alkanut lihomaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

rasva 77,30
        hiilihydraatti 302
        proteeni 96
        kalorit 2300

"Tarkastin nyt kaikki arvot.Näillä laihtuu ja saa hyvää oloa
        rasva 77,30
        hiilihydraatti 302
        proteeni 96
        kalorit 2300"

Elin yli puolet energiasta sokerista-tuskin laihtuu luuloistasi huolimatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin, eli verensokerin laskiessa ilmenee nälän tunne, jolloin helposti tehdään epäterveellisiä valintoja, napostellaan ja/tai syödään liikaa. Verensokeri nousee ylös hetkellisesti ja laskee nopeasti. Tästä seuraa helposti kierre., josta voi seurata mm. painonnousu.

Tämä verensokerihöpöttäjä on diabeetikko. Diabeetikoille on ihan oma palstansa jossa ne eivät osaa pysyä koska diabetes vaurioittaa kaiken muun lisäksi aivoja.

Tiedetään aivan varmasti että sokeri(t) (jotka kuuluvat hiilihydraatteihin) eivät aiheuta kumpaakaan diabetestä. Mutta kun on hankkkinut kakkostyypin diabeteksen, esimerkiksi ahmimalla öljyjä ja rasvoja, niin sitten on pysyttävä niissä ihroissa lopun ikänsä. Sokeri(t) (jotka kuuluvat hiilihydraatteihin) ovat kyseistä itseaiheutettua sairautta kantaville jopa hengenvaarallista.

Terveille ihmisille, sekä "perusterveille" ylipainoisille ihmisille, sokeri(t) (jotka kuuluvat hiilihydraatteihin) ovat terveellisin energianlähde siinä tapausessa että elimistö tarvitsee (pelkästään) energiaa. Mutta tietenkin järjellisessä määrin käytettynä, lähes minkä tahansa terveeellisenkin aineen yliannostelu on epäterveellistä ja voi olla lihottavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä verensokerihöpöttäjä on diabeetikko. Diabeetikoille on ihan oma palstansa jossa ne eivät osaa pysyä koska diabetes vaurioittaa kaiken muun lisäksi aivoja.

Tiedetään aivan varmasti että sokeri(t) (jotka kuuluvat hiilihydraatteihin) eivät aiheuta kumpaakaan diabetestä. Mutta kun on hankkkinut kakkostyypin diabeteksen, esimerkiksi ahmimalla öljyjä ja rasvoja, niin sitten on pysyttävä niissä ihroissa lopun ikänsä. Sokeri(t) (jotka kuuluvat hiilihydraatteihin) ovat kyseistä itseaiheutettua sairautta kantaville jopa hengenvaarallista.

Terveille ihmisille, sekä "perusterveille" ylipainoisille ihmisille, sokeri(t) (jotka kuuluvat hiilihydraatteihin) ovat terveellisin energianlähde siinä tapausessa että elimistö tarvitsee (pelkästään) energiaa. Mutta tietenkin järjellisessä määrin käytettynä, lähes minkä tahansa terveeellisenkin aineen yliannostelu on epäterveellistä ja voi olla lihottavaa.

"Tiedetään aivan varmasti että sokeri(t) (jotka kuuluvat hiilihydraatteihin) eivät aiheuta kumpaakaan diabetestä. Mutta kun on h"

Millä olet hankkinut tyhmyytesi vai onko se sukuvika???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässähän on kyse epätasaisesta syömisestä,missä veren sokeri nousee ja laskee.
        Pätkäpaastollakin jossa syödään toisena päivänä enemmän,ja toisena päivänä vähemmän on veren sokeriin sama vaikutus.
        Hiilihydraatteja saa käyttää,mutta tasaisesti,jos haluaa hyvää oloa.Hiilihydraatti ja kalorimäärä ei saa olla myöskään liian suuri,eikä liian pieni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässähän on kyse epätasaisesta syömisestä,missä veren sokeri nousee ja laskee.
        Pätkäpaastollakin jossa syödään toisena päivänä enemmän,ja toisena päivänä vähemmän on veren sokeriin sama vaikutus.
        Hiilihydraatteja saa käyttää,mutta tasaisesti,jos haluaa hyvää oloa.Hiilihydraatti ja kalorimäärä ei saa olla myöskään liian suuri,eikä liian pieni.

"ässähän on kyse epätasaisesta syömisestä,missä veren sokeri nousee ja laskee."

Riippuu täysin siitä mitä syö. Mikä siinä on niin vaikeaa????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etpähän ole huomannut tai ainakaan reagoinut ylimääräisiin kaloreihin mitenkään jos olet alkanut lihomaan.

Pienen lihomisen SYY oli syöminen huonoon oloon,mikä tuli epätasaisesta syömisestä
        Pitää jatkossa reagoida HETI.Kalorithan saa olla korkeintaan n 3000 päivässä,ne oli välillä 3500-5000 kaloriakin ja kulutus oli nyt vain 2700
        Monesti käy niin että laihdutuksen jälkeen aletaan syömään liikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pienen lihomisen SYY oli syöminen huonoon oloon,mikä tuli epätasaisesta syömisestä
        Pitää jatkossa reagoida HETI.Kalorithan saa olla korkeintaan n 3000 päivässä,ne oli välillä 3500-5000 kaloriakin ja kulutus oli nyt vain 2700

"Monesti käy niin että laihdutuksen jälkeen aletaan syömään liikaa."

Niinhän siinä käy kun pelleillään kaloriteorialla ja muilla kikkakonsteilla.
        Onneksi hyviäkin ohjeita löytyy ja silloin kysessä on pysyvä elämäntavan muutos ja THL:n ja muiden "ravintoasiantuntijoida neuvoje roskakoriin heittäminen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Monesti käy niin että laihdutuksen jälkeen aletaan syömään liikaa."

Niinhän siinä käy kun pelleillään kaloriteorialla ja muilla kikkakonsteilla.
        Onneksi hyviäkin ohjeita löytyy ja silloin kysessä on pysyvä elämäntavan muutos ja THL:n ja muiden "ravintoasiantuntijoida neuvoje roskakoriin heittäminen

Mihin viittaat, mitä todellista haluat sanoa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mihin viittaat, mitä todellista haluat sanoa?"

Onneksi hyviäkin ohjeita löytyy ja silloin kysessä on pysyvä elämäntavan muutos ja THL:n ja muiden "ravintoasiantuntijoida neuvoje roskakoriin heittäminen.

Viimeinen rautalanka meni katiska tekoon joten en pysty vääntämmään sinulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Massiivikaloripappa viittaa höpötyksellään siihen kilokeijuun joka tuo kilot takaisin.

Satunnaiselle lukujalle, EU:n viitearvo (Reference Intake, RI) energiansaannille, keskimääräiselle aikuiselle, on 2000 kCal/vrk. Tuo lukuarvo esiinty monissa ruokamerkinnöissä (foold labels) eli pakattujen einesten kyljessä. Yksilökohtaista vaihtelua, normaalipainoisten aikuisten ihmisten kesken, saattaa olla noin /-20% eli 1600 kCal/vrk …2400 kCal/vrk saataa olla heille normaali vaihteluväli. Mutta hyvin luultavaa on se, että tuo keskimääräinen 2000 kCal/vrk on varmuuden vuoksi jonkin verran kenollaan ylensaannin puolelle (joka tuottaa EU-pyknikkoja).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensimmäinen syy lihomiseeni oli liian suuri kalorivaje,kun keho ei toiminut kunnolla alkoi syöminen
        Kokeilen nyt tasaisesti 2300 kal ja kalorivaje vain 200-500 kal päivässä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mihin viittaat, mitä todellista haluat sanoa?"

Onneksi hyviäkin ohjeita löytyy ja silloin kysessä on pysyvä elämäntavan muutos ja THL:n ja muiden "ravintoasiantuntijoida neuvoje roskakoriin heittäminen.

Viimeinen rautalanka meni katiska tekoon joten en pysty vääntämmään sinulle.

Missä ne hyvät ohjeet on?

• Anonyymi

juurikin niin veren sokeri lihottaapi. Siksipä kannattaakin välttää sokeripitoista veripalttua,veriplättysiä ja mustaa makkaraa. Jos saat grillikioskilta sokeritonta tapolan mustaa makkaraa niin pysyt hoikkana.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      65
      1294
    2. Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?

Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä
      Maailman menoa
      198
      1291
    3. Tulin ehkä vainoharhaiseksi

Oletko mies ollut kehenkään yhteyksissä minuun liittyen?
      Ikävä
      80
      992
    4. Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"

on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol
      Maailman menoa
      279
      858
    5. Se on viisi vuotta

Mihin se enää muuttuu? Viisi pitkää vuotta.
      Ikävä
      73
      823
    6. Juuri nyt: Ei soraääniä, Kunnanhallitus esitti sittenkin kivitipun ostoa.

Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta ostaisi Kivitipun 170 000 euron kauppahinnalla. https://ilkkapohjalaine
      Lappajärvi
      67
      807
    7. Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."

Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas
      Suomalaiset julkkikset
      6
      801
    8. Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment
      Maailman menoa
      183
      763
    9. Älä epäile itseäsi

äläkä epäile minua. En ole menossa mihinkään - ellet pyydä minua poistumaan. 🧡
      Ikävä
      31
      705
    10. Mitä ajattelet että

kaivattusi miettisi siitä että kaipaat häntä?
      Ikävä
      29
      688
    Aihe