JEESUS KRISTUS YKSIN RIITTÄÄ

Lisää Häneen jotain tai ota Hänestä pois jotain, jäljelle ei jää mitään.
Jeesus Kristus plus jotain on EI MITÄÄN.
Jeesus Kristus pois jotain on EI MITÄÄN.

1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
( 1 Kor. 2)

Yksin Jumalan armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, meidän syntiemme sovittajaan ja lunastajaamme, Herraamme ja Vapahtajaamme, me saamme olla pelastetut.

Jeesuksessa Kristuksessa on meillä KAIKKI.
Ilman Jeesusta Kristusta meillä EI OLE MITÄÄN.

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
( Joh. 3:16)

69

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Totta. Ja siksi monet eksyvät, koska tuo ei riitä vaan pitää olla jotain mikä on räötälöity sen mukaan mitä ihminen itse kulloinkin sattuu haluamaan. Jumalansana kun taas on vakaa, iätön ja pysyvä.

      ST

    • Anonyymi

      Matt.10:40 Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Luuk.10:16 Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut: mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt. Joh.13:20 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt. 1Tess.4:8 Sentähden, joka nämä hylkää, ei hylkää ihmistä, vaan Jumalan, joka myös antaa Pyhän Henkensä teihin.

    • Anonyymi

      Luuk.9:48 ja hän sanoi heille: Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut, ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Sillä joka teistä kaikista on pienin, se on suurin.

    • Anonyymi

      Ja ne, jotka kaikessa turvaavat Jeesukseen Kristukseen, ja hänen nimeään avuksensa huutavat, eivät muusta juuri puhua saata kuin edestään kärsineestä ja kuolleesta, ylösnousseesta Herrastaan ja Vapahtajastaan, Kristuksesta Jeesuksesta.
      Herra Jeesus Kristus on todella jokaisen, joka hänet on vastaan ottanut ja uskoo hänen nimeensä, henkilökohtainen Herra ja Vapahtaja.

      Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi; niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä, eikä lihan tahdosta, eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
      ( Joh. 1)

      Syntyä Jumalasta on syntyä Hänen armostaan uudesti ylhäältä Hengestä.
      Jumalan lapsiksi tullaan uskosta Jeesukseen Kristukseen.
      Kenellä Poika on, hänellä myös Isä.
      Kenellä Poikaa ei ole, hänellä ei ole Isääkään.
      Ilman Jeesusta Kristusta ei ihminen voi olla Jumalan lapsi.
      Kenellä ei ole Jeesusta Kristusta, Hänellä ei ole Jumalaa Kaikkivaltiasta, taivaallista Isäämme.
      Vain Jeesuksen Kristuksen kautta me voimme päästä yhteyteen Jumalan kanssa.
      Jeesuksessa Kristuksessa meillä ON KAIKKI.
      Ilman Jeesusta Kristusta EI MEILLÄ OLE MITÄÄN.

      s-seutulainen

      • Varmana täytyttä pyhällä hengellä jos jeesus vetäis teitä perseeseen ! :)


      • Anonyymi
        wintageman kirjoitti:

        Varmana täytyttä pyhällä hengellä jos jeesus vetäis teitä perseeseen ! :)

        Ja ateistit puhuu täällä järjenstä ja älykkyydestään. Vetoavat siihen.
        Mielenkiintoista 🤔

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ateistit puhuu täällä järjenstä ja älykkyydestään. Vetoavat siihen.
        Mielenkiintoista 🤔

        ST

        Mielenkiintoista, kuinka yleistät yhden sinänsä typerän kommentin perusteella. Ateismi on terveen ihmisen perusasetus mutta muuten meitäkin on moneksi.
        Mutta eipä jumalaharhat tee ihmistä ainakaan paremmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista, kuinka yleistät yhden sinänsä typerän kommentin perusteella. Ateismi on terveen ihmisen perusasetus mutta muuten meitäkin on moneksi.
        Mutta eipä jumalaharhat tee ihmistä ainakaan paremmaksi.

        Mielenkiintoista, tosiaan.
        Hmmmm.... 🤔

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista, kuinka yleistät yhden sinänsä typerän kommentin perusteella. Ateismi on terveen ihmisen perusasetus mutta muuten meitäkin on moneksi.
        Mutta eipä jumalaharhat tee ihmistä ainakaan paremmaksi.

        Missä Heeman??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ateistit puhuu täällä järjenstä ja älykkyydestään. Vetoavat siihen.
        Mielenkiintoista 🤔

        ST

        Ei tuo ole edes ateisti, vaan joko umpisatanisti tai juutalainen.
        Vain heidän suustaan tulee tuollaista Jeesuksen vastaista herjaa.

        Näille Jeesus on, on olemassa, mutta yksin vihollisena.

        Älykäs ateisti kun ei taistelisi sellaista vastaan, mitä (hänen mielestään) "ei ole olemassa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo ole edes ateisti, vaan joko umpisatanisti tai juutalainen.
        Vain heidän suustaan tulee tuollaista Jeesuksen vastaista herjaa.

        Näille Jeesus on, on olemassa, mutta yksin vihollisena.

        Älykäs ateisti kun ei taistelisi sellaista vastaan, mitä (hänen mielestään) "ei ole olemassa".

        No sitä ihmettelenkin että mitäs kummaa, kun eivät ateisti tuttuni pilkkaa uskovaisia.
        Mutta tieten vouhan näillä palstoilla olla monenlaisia ateisteissakin?
        Uskin, että täällä viettää aikaansa mielenterveys ja päihdeongelmaisia, kuluttavat aikaansa kuin myös ihan työttömiä tylsyyttään ja katkeroituneita yms
        Ja monenlaisia ihmisiä.

        ST


    • Anonyymi

      Jeesus Kristus on Jumalan Poika Jeesus Kristus on Kaikkivaltias Jumala = Jeesus Kristus plus jotain on EI MITÄÄN.

    • Anonyymi

      Kun Raamattu sanoo näin. Saarn.2:25 Sillä kuka voi syödä ja kuka nauttia ilman minua? Joh.15:5 "sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä." Itse olen, kyllä lusikoinut aterian suuhun, ja perseen pyyhkinyt.

    • Anonyymi

      Niin, jos Jeesukseen Kristukseen ihmiseen yrittää lisätä jotakin, kuten jumaluuden, saa EI MITÄÄN!

      • Anonyymi

        Oikeassapa olet! Vetää aloittajan sanattomaksi!


    • Anonyymi

      "saa EI MITTÄÄN!" Kyllä Raamatussa on jotakin mättää!

    • Anonyymi

      Itse asiassa siinnäkin on jo ihan liikaa.
      Hirveä härdelli yhdestä aviottomasta lapsesta ja sen traumoista.

    • Anonyymi

      Koska kristus on täysi nolla niin sen lisääminen tai vähentäminen ei muuta mitään miksikään.

      Että sellaista jeesustelua on jaarittelunne.

      • Anonyymi

        Ei ole kyse absoliittisesta nollapisteestä nyt. Vaan täydellisestä syntien sovituksesta.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyse absoliittisesta nollapisteestä nyt. Vaan täydellisestä syntien sovituksesta.

        ST

        Ei kuvitella sitä jumalaa itsellemme, ja kas, puffff. Koko syntikäsite lakkasi juuri olemasta.

        Vapahtaja olet sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuvitella sitä jumalaa itsellemme, ja kas, puffff. Koko syntikäsite lakkasi juuri olemasta.

        Vapahtaja olet sinä.

        Te jotka Jeesusta Kristusta nyt herjaatte, hänen päälleen syljette ja hänen pyhän uhriverensä saastaisiin jalkoihinne poljette, teihin soveltuvat Jukolan Simeonin vakavat sanat pikkuveljelleen Eerolle:
        "Vapisetpa kuin perkele, kun koittaa se päivä, jota nyt pilkkaat!"

        Jos eivät kyseiset veljekset ole teille tuttuja, niin lukekaapa Aleksis Kiven romaani Seitsemän Veljestä.

        P. S. Rakkaat Jukolan veljekset ovat fiktiota.
        Jeesus Kristus, meidän Pyhä Herramme ja Vapahtajamme, EI FIKTIOTA OLE.
        Hän on tie, totuus ja elämä - eikä kukaan tule Jumalan luokse muutoin kuin Hänen kauttaan.
        Ilman Jeesusta Kristusta syntiensä sovittajana ja lunastajanaan, Herranaan ja Vapahtajanaan on ihminen ikuisesti kadotettu.
        Elämän päivinään edessänsä vain kolkko ja lohduton kuoleman ja kadotuksen, helvetintuomion odotus.
        Tehkää parannus ja kääntykää - kääntykää Herran Jeesuksen Kristuksen puoleen ja huutakaa Hänen nimeään avuksenne.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te jotka Jeesusta Kristusta nyt herjaatte, hänen päälleen syljette ja hänen pyhän uhriverensä saastaisiin jalkoihinne poljette, teihin soveltuvat Jukolan Simeonin vakavat sanat pikkuveljelleen Eerolle:
        "Vapisetpa kuin perkele, kun koittaa se päivä, jota nyt pilkkaat!"

        Jos eivät kyseiset veljekset ole teille tuttuja, niin lukekaapa Aleksis Kiven romaani Seitsemän Veljestä.

        P. S. Rakkaat Jukolan veljekset ovat fiktiota.
        Jeesus Kristus, meidän Pyhä Herramme ja Vapahtajamme, EI FIKTIOTA OLE.
        Hän on tie, totuus ja elämä - eikä kukaan tule Jumalan luokse muutoin kuin Hänen kauttaan.
        Ilman Jeesusta Kristusta syntiensä sovittajana ja lunastajanaan, Herranaan ja Vapahtajanaan on ihminen ikuisesti kadotettu.
        Elämän päivinään edessänsä vain kolkko ja lohduton kuoleman ja kadotuksen, helvetintuomion odotus.
        Tehkää parannus ja kääntykää - kääntykää Herran Jeesuksen Kristuksen puoleen ja huutakaa Hänen nimeään avuksenne.

        s-seutulainen

        Se on totta, miten ihmiset herjaavat Jeesusta ja yleensä JUMALAN aivoituksia monalla tapaa.
        Mutta, ennekuin heittelet kiviä jumalattomien ihmisten suuntaan, niin olisi syyytä tarkistaa oletko sinäkin saviseutulainen noiden pilkaajien joukossa.
        Muistanet, miten toisaalla pilkkasit uskoivien kastetta sen ottajia - uudestikastajiksi. Puolueessasi / luterilausuus yleinen pilkaamisen aihe.

        Niin, ei nuo raamatun ilmlitusten kopioiminen kuin myöskään lutterien roseniuksien peltoloiden ajatusten kopioiinen tee ihmistä autuaaksi,- jos ei elä Jeesuksen viitoittamaa / opettamaa tietä. Sydämen uskolla.

        Markku Lievonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on totta, miten ihmiset herjaavat Jeesusta ja yleensä JUMALAN aivoituksia monalla tapaa.
        Mutta, ennekuin heittelet kiviä jumalattomien ihmisten suuntaan, niin olisi syyytä tarkistaa oletko sinäkin saviseutulainen noiden pilkaajien joukossa.
        Muistanet, miten toisaalla pilkkasit uskoivien kastetta sen ottajia - uudestikastajiksi. Puolueessasi / luterilausuus yleinen pilkaamisen aihe.

        Niin, ei nuo raamatun ilmlitusten kopioiminen kuin myöskään lutterien roseniuksien peltoloiden ajatusten kopioiinen tee ihmistä autuaaksi,- jos ei elä Jeesuksen viitoittamaa / opettamaa tietä. Sydämen uskolla.

        Markku Lievonen

        Itse tunnustat olevasi jumalaton: "heittelet kiviä jumalattomien ihmisten suuntaan" Lievonen elää epäuskossa ja jumalattomuudessa ja ulkokultaisuudessa, ilman sydämen uskoa. Lievonen on ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tunnustat olevasi jumalaton: "heittelet kiviä jumalattomien ihmisten suuntaan" Lievonen elää epäuskossa ja jumalattomuudessa ja ulkokultaisuudessa, ilman sydämen uskoa. Lievonen on ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa.

        Ihan vaan sivullisena totean. Raamatullisen uskovien kasteen halventaminen kertoo jo kaiken ihmisestä. Ei tarvitse lisätä eikä pois ottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tunnustat olevasi jumalaton: "heittelet kiviä jumalattomien ihmisten suuntaan" Lievonen elää epäuskossa ja jumalattomuudessa ja ulkokultaisuudessa, ilman sydämen uskoa. Lievonen on ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa.

        Tämäkin sivusta. Ei se ole syyllinen, joka joutuu puolustautumaan vaan syyllinen on se hvyökkääjä ja syyllistäjä.
        Vanha kiusaamus keino tehdä syyttömästä syyllinen.
        Nettikiysaajat käyttävät tuota hyvin tehokkaasti.
        En kyllä pysty ymmärtämään miksi. Mikä on mennyt ihmismielessä niin pahasti vinoon, että hän kyjenee nauttimaan toisen kärsimyksestä ja kiusaamisesta.
        Mitä on tapahtunut, että kiusaaja kokee nautintoa kiusatessaan.aikuiset ihmiset.
        Tälläkin palstalka se on yleistä niinkuin koko Suomi 24.llä.
        Normaaliahan tuollainen ei ole.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te jotka Jeesusta Kristusta nyt herjaatte, hänen päälleen syljette ja hänen pyhän uhriverensä saastaisiin jalkoihinne poljette, teihin soveltuvat Jukolan Simeonin vakavat sanat pikkuveljelleen Eerolle:
        "Vapisetpa kuin perkele, kun koittaa se päivä, jota nyt pilkkaat!"

        Jos eivät kyseiset veljekset ole teille tuttuja, niin lukekaapa Aleksis Kiven romaani Seitsemän Veljestä.

        P. S. Rakkaat Jukolan veljekset ovat fiktiota.
        Jeesus Kristus, meidän Pyhä Herramme ja Vapahtajamme, EI FIKTIOTA OLE.
        Hän on tie, totuus ja elämä - eikä kukaan tule Jumalan luokse muutoin kuin Hänen kauttaan.
        Ilman Jeesusta Kristusta syntiensä sovittajana ja lunastajanaan, Herranaan ja Vapahtajanaan on ihminen ikuisesti kadotettu.
        Elämän päivinään edessänsä vain kolkko ja lohduton kuoleman ja kadotuksen, helvetintuomion odotus.
        Tehkää parannus ja kääntykää - kääntykää Herran Jeesuksen Kristuksen puoleen ja huutakaa Hänen nimeään avuksenne.

        s-seutulainen

        Hyvä vertaus. Raamattu ei tosiaankaan ole sen kummempi kirjallinen pläjäys ja ajankuvaus kuin Seitsemän Veljestä.

        Jeesus ei ansaitse sylkemistäni, säälittävä skitsofreninen hahmo jo muutoinkin.

        Miksi Jeesukselle pitäisi huutaa koilottaa. Voisin laittaa sille kyllä Whats App-viestin kunhan kertoo numeronsa. Löytyy raamatusta varmaankin? Älkääkä sanoko että Jesse on niin jälkijättöinen ettei sillä kaikkivaltiaana ole edes älypuhelinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tunnustat olevasi jumalaton: "heittelet kiviä jumalattomien ihmisten suuntaan" Lievonen elää epäuskossa ja jumalattomuudessa ja ulkokultaisuudessa, ilman sydämen uskoa. Lievonen on ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa.

        On se jumalattoman hyvä olla. Ei tarvitse murehtia keksittyjä ongelmia, missä uskit piehtaroi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä vertaus. Raamattu ei tosiaankaan ole sen kummempi kirjallinen pläjäys ja ajankuvaus kuin Seitsemän Veljestä.

        Jeesus ei ansaitse sylkemistäni, säälittävä skitsofreninen hahmo jo muutoinkin.

        Miksi Jeesukselle pitäisi huutaa koilottaa. Voisin laittaa sille kyllä Whats App-viestin kunhan kertoo numeronsa. Löytyy raamatusta varmaankin? Älkääkä sanoko että Jesse on niin jälkijättöinen ettei sillä kaikkivaltiaana ole edes älypuhelinta.

        Hei kuule, jätä pois tuollainen ja ryhdistäydy. Vaikjet oke uskovainen niin ei kannata lähteä tuolkaiselle linjalle, että alat muita haukkumaan hengellusellä palstalla. Onhan tuo nyt jorain ihan tyhmää touhua.
        Kyllä kait sullakin nuorella ihmisellä on järjevämpääkin tekemistä?
        Ihan tosi nyt. Lopeta tuolkainen ihan itsesi takia. Tuo ei kehitä sinua mitenkään hyvään suuntaan, päinvastoin.

        ST


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on totta, miten ihmiset herjaavat Jeesusta ja yleensä JUMALAN aivoituksia monalla tapaa.
        Mutta, ennekuin heittelet kiviä jumalattomien ihmisten suuntaan, niin olisi syyytä tarkistaa oletko sinäkin saviseutulainen noiden pilkaajien joukossa.
        Muistanet, miten toisaalla pilkkasit uskoivien kastetta sen ottajia - uudestikastajiksi. Puolueessasi / luterilausuus yleinen pilkaamisen aihe.

        Niin, ei nuo raamatun ilmlitusten kopioiminen kuin myöskään lutterien roseniuksien peltoloiden ajatusten kopioiinen tee ihmistä autuaaksi,- jos ei elä Jeesuksen viitoittamaa / opettamaa tietä. Sydämen uskolla.

        Markku Lievonen

        Olet siis sitä mieltä, että olen pilkannut Herraamme Jeesusta Kristusta, kun olen kirjoittanut- ja edelleen, eli tässä ja nyt kirjoitan, ettei ihmisen, aikuisena USKOON TULLA SAANEEN, joka on sylilapsena kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, tule enää itseään UUDESTI KASTATTAA.
        Koska tuo sylilapsena saatu kaste/KASTEEN ARMO tulee VAHVISTETUKSI, kun ihminen otettuaan Jeesuksen Kristuksen vastaan syntiensä sovittajana ja lunastajanaan, Herranaan ja Vapahtajanaan, on Jumalan armosta saanut syntyä uudesti ylhäältä Pyhästä Hengestä, on saanut tulla uskoon/ usko Jeesukseen Kristukseen ON TULLUT JUMALAN LAHJANA häneen.
        Ihminen, jota ei ole lapsena, ylipäätään ollenkaan, kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, tulee luonnollisesti käydä kasteella - saatuaan Jumalan armosta SITTEMMIN tulla uskoon.
        Kuten olen kertonut minut on sylilapsena kastettu kotipaikkakuntani evankelisluterilaisessa kirkossa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
        Tuon Pyhän kasteen armo on kohdallani tullut vahvistetuksi, saatuani varsin varttuneessa iässä ottaa Jumalan suuresta armosta vastaan Jeesuksen Kristuksen syntieni sovittajana ja lunastajanani, Herranani ja Vapahtajanani.
        Ellei minua olisi ensinkään kastettu ennen uskoon tuloani, olisi minun tietenkin tullut käydä kasteella.
        Mutta, koska minut oli jo kerran kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, kuinka olisin uudestaan kastattanut itseni - ja tehnyt mitättömäksi tuon Pyhän kasteen, KASTEEN ARMON, jonka jo olin saanut osakseni.


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Olet siis sitä mieltä, että olen pilkannut Herraamme Jeesusta Kristusta, kun olen kirjoittanut- ja edelleen, eli tässä ja nyt kirjoitan, ettei ihmisen, aikuisena USKOON TULLA SAANEEN, joka on sylilapsena kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, tule enää itseään UUDESTI KASTATTAA.
        Koska tuo sylilapsena saatu kaste/KASTEEN ARMO tulee VAHVISTETUKSI, kun ihminen otettuaan Jeesuksen Kristuksen vastaan syntiensä sovittajana ja lunastajanaan, Herranaan ja Vapahtajanaan, on Jumalan armosta saanut syntyä uudesti ylhäältä Pyhästä Hengestä, on saanut tulla uskoon/ usko Jeesukseen Kristukseen ON TULLUT JUMALAN LAHJANA häneen.
        Ihminen, jota ei ole lapsena, ylipäätään ollenkaan, kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, tulee luonnollisesti käydä kasteella - saatuaan Jumalan armosta SITTEMMIN tulla uskoon.
        Kuten olen kertonut minut on sylilapsena kastettu kotipaikkakuntani evankelisluterilaisessa kirkossa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
        Tuon Pyhän kasteen armo on kohdallani tullut vahvistetuksi, saatuani varsin varttuneessa iässä ottaa Jumalan suuresta armosta vastaan Jeesuksen Kristuksen syntieni sovittajana ja lunastajanani, Herranani ja Vapahtajanani.
        Ellei minua olisi ensinkään kastettu ennen uskoon tuloani, olisi minun tietenkin tullut käydä kasteella.
        Mutta, koska minut oli jo kerran kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, kuinka olisin uudestaan kastattanut itseni - ja tehnyt mitättömäksi tuon Pyhän kasteen, KASTEEN ARMON, jonka jo olin saanut osakseni.

        Muslimeillakin on uskontonsa kuin myös hinduilla ja mitä uskontoja maailmassa lieneekään, joista yksi on myös Luterilaisuus.

        Uskonnon eroittaa uskosta JUMALAAN siitä, ettei uskontoa voi kuvata Raamatun ilmoituksin. Taas JUMALAN aivoituksiin uskominen nimenomaan perustuu Raamatussa oleviin ilmoituksiin.

        Tuohon liittyen. Raamatusta et edes saviseutulainen löydä opetusta ja ilmoituksia vauvakasteen armosta ja vauvojen kastamisesta. Tämä on todellisuus - ei herja tms. Saat etsimällä etsiä niin Raamatusta et tule löytämään vauvakasteen armoa, jota uskoa edustat. Oikein kastamalla kastettu siihen uskontoon.

        On tosi harmillista miten sinua saviseutuainen vie ihmisopit / uskonto kuin litran mittaa. Uskonnoillinen puolueesi ohjaa ajatuksiasi - ei Pyhä Henki. Kaikki viestisi on tästä todisteena.

        Raamatussa on oikein ilmoitettu ilmoittamalla miten on yksi kaste ja Raamattu on todisteena, miten ihmisen tulee ENSIN kuulla evankeliumi / sanoma ja ......y-m-m-ä-r-t-ä-ä............ mistä on kysymys ja ihminen USKOSSA ottaa kasteen.
        Raamatussa KASTE yhdistetään ......a-i-n-a ------ uskoon. Luonnollisesti vauva ei edes ymmärrä puhumattakaan omaisi uskoa eli koko rituaali on ihmiskeksintö saada kirkolle veronmaksajia ja ylläpitäjiä.

        Mutta, se on totta, miten Pielisjoessa tulee vettä virrata paljon, jolloin luterilainen ymmärtää vauvakasteen armon eksytyksenään.

        Markku Lievonen


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Olet siis sitä mieltä, että olen pilkannut Herraamme Jeesusta Kristusta, kun olen kirjoittanut- ja edelleen, eli tässä ja nyt kirjoitan, ettei ihmisen, aikuisena USKOON TULLA SAANEEN, joka on sylilapsena kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, tule enää itseään UUDESTI KASTATTAA.
        Koska tuo sylilapsena saatu kaste/KASTEEN ARMO tulee VAHVISTETUKSI, kun ihminen otettuaan Jeesuksen Kristuksen vastaan syntiensä sovittajana ja lunastajanaan, Herranaan ja Vapahtajanaan, on Jumalan armosta saanut syntyä uudesti ylhäältä Pyhästä Hengestä, on saanut tulla uskoon/ usko Jeesukseen Kristukseen ON TULLUT JUMALAN LAHJANA häneen.
        Ihminen, jota ei ole lapsena, ylipäätään ollenkaan, kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, tulee luonnollisesti käydä kasteella - saatuaan Jumalan armosta SITTEMMIN tulla uskoon.
        Kuten olen kertonut minut on sylilapsena kastettu kotipaikkakuntani evankelisluterilaisessa kirkossa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
        Tuon Pyhän kasteen armo on kohdallani tullut vahvistetuksi, saatuani varsin varttuneessa iässä ottaa Jumalan suuresta armosta vastaan Jeesuksen Kristuksen syntieni sovittajana ja lunastajanani, Herranani ja Vapahtajanani.
        Ellei minua olisi ensinkään kastettu ennen uskoon tuloani, olisi minun tietenkin tullut käydä kasteella.
        Mutta, koska minut oli jo kerran kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, kuinka olisin uudestaan kastattanut itseni - ja tehnyt mitättömäksi tuon Pyhän kasteen, KASTEEN ARMON, jonka jo olin saanut osakseni.

        Ajatellen maailmassa olevia eri uskontoja mm luterilaisuus, niin joka uskonnolla on oikein hinku tehdä JUMALAN lapsia - tekemällä - ihmisvoimin. Kuunelkaapa tarkoin vauvakaste rituaalia ja papin sanomisia.

        Ajatellen näitä pappeja ja uskontoja niin on oikein surullista seurata miten turhaa ja mieletöntä on ihmisen alkaa tehdä tekemällä JUMALAN lapsia. Mennäppä oikein JUMALAN asemaan ja ottaa itse ohjat käsiin ja tehdä sivussa vielä veronmaksaja jne.....

        Ajatelkaapa karu todellisuus - uskontojen silmin katsottuna - JUMALAN lapseuttamisessa;

        2 Armo teille ja rauha JUMALALTA, meidän Isältämme, ........ja.......... Herralta Jeesukselta Kristukselta!
        3 Ylistetty olkoon meidän .......Herramme .......Jeesuksen ......Kristuksen ......JUMALA..... ja .....Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
        4 niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
        5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, .....h-ä-n-e-n................ o-m-a-n.................. t-a-h-t-o-n-s-a ............m-i-e-l-i-s-u-o-s-i-o-n ..............m-u-k-a-a-n, Ef 1

        Siis koko lapseuttamiseen ei liity ihmisen tahto ja sen toteutumnen - vaan kaikkivaltiaan JUMALAN.
        Ajatellen vaikkapa tuon opetuksen sanomaa, niin kerro saviseutulainen mikä kirkossasi on JUMALAN ilmoituksen maukaista toimintaa ja opetusta? Jo yksin Jeesus on JUMALA alkaa harhaisesti puhumattakaan JUMALAN lapseksi tekemistä kasteineen.

        Markku Lievonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatellen maailmassa olevia eri uskontoja mm luterilaisuus, niin joka uskonnolla on oikein hinku tehdä JUMALAN lapsia - tekemällä - ihmisvoimin. Kuunelkaapa tarkoin vauvakaste rituaalia ja papin sanomisia.

        Ajatellen näitä pappeja ja uskontoja niin on oikein surullista seurata miten turhaa ja mieletöntä on ihmisen alkaa tehdä tekemällä JUMALAN lapsia. Mennäppä oikein JUMALAN asemaan ja ottaa itse ohjat käsiin ja tehdä sivussa vielä veronmaksaja jne.....

        Ajatelkaapa karu todellisuus - uskontojen silmin katsottuna - JUMALAN lapseuttamisessa;

        2 Armo teille ja rauha JUMALALTA, meidän Isältämme, ........ja.......... Herralta Jeesukselta Kristukselta!
        3 Ylistetty olkoon meidän .......Herramme .......Jeesuksen ......Kristuksen ......JUMALA..... ja .....Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
        4 niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
        5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, .....h-ä-n-e-n................ o-m-a-n.................. t-a-h-t-o-n-s-a ............m-i-e-l-i-s-u-o-s-i-o-n ..............m-u-k-a-a-n, Ef 1

        Siis koko lapseuttamiseen ei liity ihmisen tahto ja sen toteutumnen - vaan kaikkivaltiaan JUMALAN.
        Ajatellen vaikkapa tuon opetuksen sanomaa, niin kerro saviseutulainen mikä kirkossasi on JUMALAN ilmoituksen maukaista toimintaa ja opetusta? Jo yksin Jeesus on JUMALA alkaa harhaisesti puhumattakaan JUMALAN lapseksi tekemistä kasteineen.

        Markku Lievonen

        Kysäsen sivusta, että oletko sinä helluntailainen?
        Kun äitini kuului hellareihin hän ja hänen hellari ystävänsä olivat sitä mieltä, että upotuskaste eli aikuiskaste ei ole autuuskysymys vaan se on hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta.
        He olivat siis hellareita ja uskoivat noin kastekäsityksen.
        Eli kun kirjoitit ettei luterilaiset ymmärrä kasteasiaa niinkuin sinä niin on kyllä muitakin kuin luterilaisia, jotka näkevät kasteopin toisin kuin sinä.


        Sivusta ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatellen maailmassa olevia eri uskontoja mm luterilaisuus, niin joka uskonnolla on oikein hinku tehdä JUMALAN lapsia - tekemällä - ihmisvoimin. Kuunelkaapa tarkoin vauvakaste rituaalia ja papin sanomisia.

        Ajatellen näitä pappeja ja uskontoja niin on oikein surullista seurata miten turhaa ja mieletöntä on ihmisen alkaa tehdä tekemällä JUMALAN lapsia. Mennäppä oikein JUMALAN asemaan ja ottaa itse ohjat käsiin ja tehdä sivussa vielä veronmaksaja jne.....

        Ajatelkaapa karu todellisuus - uskontojen silmin katsottuna - JUMALAN lapseuttamisessa;

        2 Armo teille ja rauha JUMALALTA, meidän Isältämme, ........ja.......... Herralta Jeesukselta Kristukselta!
        3 Ylistetty olkoon meidän .......Herramme .......Jeesuksen ......Kristuksen ......JUMALA..... ja .....Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
        4 niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
        5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, .....h-ä-n-e-n................ o-m-a-n.................. t-a-h-t-o-n-s-a ............m-i-e-l-i-s-u-o-s-i-o-n ..............m-u-k-a-a-n, Ef 1

        Siis koko lapseuttamiseen ei liity ihmisen tahto ja sen toteutumnen - vaan kaikkivaltiaan JUMALAN.
        Ajatellen vaikkapa tuon opetuksen sanomaa, niin kerro saviseutulainen mikä kirkossasi on JUMALAN ilmoituksen maukaista toimintaa ja opetusta? Jo yksin Jeesus on JUMALA alkaa harhaisesti puhumattakaan JUMALAN lapseksi tekemistä kasteineen.

        Markku Lievonen

        Vaikka sillä ei käsittelemämme asian suhteen varmaan sinulle ole mitään merkitystä, voin kuitenkin kertoa, etten ole kuulunut ev.lut,kirkkoon,sen paremmin kuin mihinkään muuhunkaan kirkkoon enää aikapäiviin.
        Silloin, kun minut kastettiin kotipaikkakuntani ev.lut.seurakunnassa, kirjattiin viime vuosisadan kymmenluku nelosella alkavaksi.
        Mutta kuten totesin, sinulle sillä ei liene mitään merkitystä; luttereiden, roseniusten, peltoloiden sun muiden tiililöiden ja saarisalojen - noiden uskonnollisten harhaopettajien - kirkkohan se oli silloinkin.
        Uskon tieni ensi askelilla kompuroin helluntailaisuuden piirissä.
        Mutta noista ajoista kuten herätykseen tulosta nikin, agnostikko- ja ateistivuosistani jne. olen täällä kirjoittanut muutamaan otteeseen joitakin vuosia sitten.
        Helluntailaisten parissa kuluneet puolitoista - kaksi vuotta uskon tieni alkutaipaleella, eivät olleet vähämerkityksellisiä kohdallani, päinvastoin. Uskon, että Jumalan johdatusta se oli, niin kuin kaikki muukin, Hänen armostaan uskoon tulla saaneiden kohdalla on.
        Kaikesta kompuroinnista ja omavoimaisista tekemisistä ja pään seinään hakkaamisista huolimatta. Kirjoittaahan Raamattu, ettei Jumala jätä kesken hyvin alkanutta työtään niissä, jotka Hän kutsunut on.
        Jotka Hän on vetänyt maailmasta Jeesuksen Kristuksen tykö.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuvitella sitä jumalaa itsellemme, ja kas, puffff. Koko syntikäsite lakkasi juuri olemasta.

        Vapahtaja olet sinä.

        Kuten päättelin: satanisti.
        "Vapahtaja olet sinä", ym tuollainen, on satanismin oppeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka sillä ei käsittelemämme asian suhteen varmaan sinulle ole mitään merkitystä, voin kuitenkin kertoa, etten ole kuulunut ev.lut,kirkkoon,sen paremmin kuin mihinkään muuhunkaan kirkkoon enää aikapäiviin.
        Silloin, kun minut kastettiin kotipaikkakuntani ev.lut.seurakunnassa, kirjattiin viime vuosisadan kymmenluku nelosella alkavaksi.
        Mutta kuten totesin, sinulle sillä ei liene mitään merkitystä; luttereiden, roseniusten, peltoloiden sun muiden tiililöiden ja saarisalojen - noiden uskonnollisten harhaopettajien - kirkkohan se oli silloinkin.
        Uskon tieni ensi askelilla kompuroin helluntailaisuuden piirissä.
        Mutta noista ajoista kuten herätykseen tulosta nikin, agnostikko- ja ateistivuosistani jne. olen täällä kirjoittanut muutamaan otteeseen joitakin vuosia sitten.
        Helluntailaisten parissa kuluneet puolitoista - kaksi vuotta uskon tieni alkutaipaleella, eivät olleet vähämerkityksellisiä kohdallani, päinvastoin. Uskon, että Jumalan johdatusta se oli, niin kuin kaikki muukin, Hänen armostaan uskoon tulla saaneiden kohdalla on.
        Kaikesta kompuroinnista ja omavoimaisista tekemisistä ja pään seinään hakkaamisista huolimatta. Kirjoittaahan Raamattu, ettei Jumala jätä kesken hyvin alkanutta työtään niissä, jotka Hän kutsunut on.
        Jotka Hän on vetänyt maailmasta Jeesuksen Kristuksen tykö.

        s-seutulainen

        Ymmärrän mikä vaikutus / reagoiminen on tullut ollessasi tekemisissä helluntalaisten kanssa. "Uudestikastajat".

        Et varmaan edes huomaa, miten kiinni olet luterilaisuudessa. Yksikään Jesukseen uskova ihminen ei puhu vauvakasteen armosta kuin luterilaisuuden opin sisäistänyt ja siitä kiinni pitävä ihminen.

        Mutta, olipa asia niin tai näin, niin kiitä JUMALAA erikoisesti siitä, miten JUMALA oli Kristuksessa. Vaikka herjaat ja halveksut ihmislajin / maailman pelastumista, niin tuo JUMALAN aivoitus pelastaa aikaaan sinutkin vauvakaste armon harhasta;

        19Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        Ajattele, jos tuo ei olisi totta, niin yksikään vauvakasteen armoon luottava ei kokisi pelastusta. Nyt pelastuksen kokee koko maailma - JUMALAN sovittaessa Kristuksen kautta.

        Vauvakasteen armo on yhtä pelastava kuin Islam uskonto - tässä ajassa ajatellen. Iloitkaamme miten koko ihmislaji / kaikkien ihmisten kaikkialla aikanaan tulee valistetuksi JUMALAN aivoittamasta pelastuksesta.

        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        Eli onn yks hailee oletko luterilainen / vauvakasteen armossa elävä, koska aikaan tästäkin harhasta ihminen riisutaan ja tilalle tulee - sivun otsikkoon littyvä - koko maailman syntien sovitus Jeesuksen sovitustyön kautta.
        Tuohon liittyen on vain yksi JUMALAN aivoittama usko pelastuksessa.

        5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

        Taas maailmassa on repullinen eri kasteita ja variaatioita.

        Markku Lievonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän mikä vaikutus / reagoiminen on tullut ollessasi tekemisissä helluntalaisten kanssa. "Uudestikastajat".

        Et varmaan edes huomaa, miten kiinni olet luterilaisuudessa. Yksikään Jesukseen uskova ihminen ei puhu vauvakasteen armosta kuin luterilaisuuden opin sisäistänyt ja siitä kiinni pitävä ihminen.

        Mutta, olipa asia niin tai näin, niin kiitä JUMALAA erikoisesti siitä, miten JUMALA oli Kristuksessa. Vaikka herjaat ja halveksut ihmislajin / maailman pelastumista, niin tuo JUMALAN aivoitus pelastaa aikaaan sinutkin vauvakaste armon harhasta;

        19Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        Ajattele, jos tuo ei olisi totta, niin yksikään vauvakasteen armoon luottava ei kokisi pelastusta. Nyt pelastuksen kokee koko maailma - JUMALAN sovittaessa Kristuksen kautta.

        Vauvakasteen armo on yhtä pelastava kuin Islam uskonto - tässä ajassa ajatellen. Iloitkaamme miten koko ihmislaji / kaikkien ihmisten kaikkialla aikanaan tulee valistetuksi JUMALAN aivoittamasta pelastuksesta.

        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        Eli onn yks hailee oletko luterilainen / vauvakasteen armossa elävä, koska aikaan tästäkin harhasta ihminen riisutaan ja tilalle tulee - sivun otsikkoon littyvä - koko maailman syntien sovitus Jeesuksen sovitustyön kautta.
        Tuohon liittyen on vain yksi JUMALAN aivoittama usko pelastuksessa.

        5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

        Taas maailmassa on repullinen eri kasteita ja variaatioita.

        Markku Lievonen

        Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh 3:14-18)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä vertaus. Raamattu ei tosiaankaan ole sen kummempi kirjallinen pläjäys ja ajankuvaus kuin Seitsemän Veljestä.

        Jeesus ei ansaitse sylkemistäni, säälittävä skitsofreninen hahmo jo muutoinkin.

        Miksi Jeesukselle pitäisi huutaa koilottaa. Voisin laittaa sille kyllä Whats App-viestin kunhan kertoo numeronsa. Löytyy raamatusta varmaankin? Älkääkä sanoko että Jesse on niin jälkijättöinen ettei sillä kaikkivaltiaana ole edes älypuhelinta.

        "Älkää sanoko että Jesse on niin jälkijättöinen ettei sillä kaikkivaltiaana ole edes älypuhelinta."

        Ilman Jumalaa ja Hänen antamaa älyä ihmisille ei olisi sitä älypuhelintakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh 3:14-18)

        s-seutulainen

        -

        Hänen jumaluutensa kätkeytyy ihmisyyteen, hänen suuruu­tensa pienuuteen, hänen ylhäisyytensä alhaisuu­teen.

        Voimme kat­sella sitä valtavaa pelastussanomaa, jonka Jumala on antanut meille Kristuksessa. Voimme iloita erikoisesti ylösnousemuk­sesta. Jos tilanne koskaan on näyttänyt täysin toivottamalta, niin se oli silloin, kun Jumalan Poika naulittiin ristiin ja haudat­tiin.

        Opetuslapset olivat masentuneita, sillä loppu näytti todella tulleen. Mutta Jumala teki ylösnousemuksen ihmeen. Hän osoitti olevansa vielä Jumala, niin ettei mikään ollut mahdotonta.

        Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus ei ole vain aja­tusrakennelma vaan kirjaimellinen, histo­riallinen totuus. Jos se ei sitä ole, niin ei ole olemassa mitään evankeliumiakaan. Me emme usko pelkästään vain jonkinlaiseen elämän jatkumiseen haudan tuolla puolen.

        Me emme vain sano, että Jeesus elää yhä. Me selitämme, että Hän kirjaimellisesti nousi haudasta. Kaikki riippuu elämässämme siitä, pi­dämmekö sen totena ja luotamme häneen.
        -
        ( Lainaus: Olavi Peltola)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Älkää sanoko että Jesse on niin jälkijättöinen ettei sillä kaikkivaltiaana ole edes älypuhelinta."

        Ilman Jumalaa ja Hänen antamaa älyä ihmisille ei olisi sitä älypuhelintakaan.

        No löytyykö sitä jumalan numeroa vai ei?

        Eipä tainnut kyetä puhelinta hankkimaan. Ihan itse ihmisten piti sekin kehittää. Ei löydy raamatusta ohjeita signaalinkäsittelyyn ei.

        Jeesuskin vain piirteli hiekkaan kuin pikkulapsi vaikka olisi voinut perustaa ensimmäisen verkkoyhteyden ja laitetehtaan. Keskittyi vaan juttelemaan sekavia, soppansa eteen. Se sen vesselin kyvyistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei kuule, jätä pois tuollainen ja ryhdistäydy. Vaikjet oke uskovainen niin ei kannata lähteä tuolkaiselle linjalle, että alat muita haukkumaan hengellusellä palstalla. Onhan tuo nyt jorain ihan tyhmää touhua.
        Kyllä kait sullakin nuorella ihmisellä on järjevämpääkin tekemistä?
        Ihan tosi nyt. Lopeta tuolkainen ihan itsesi takia. Tuo ei kehitä sinua mitenkään hyvään suuntaan, päinvastoin.

        ST

        Älä ole niin tosikko! Jumalasikaan ei ole!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muslimeillakin on uskontonsa kuin myös hinduilla ja mitä uskontoja maailmassa lieneekään, joista yksi on myös Luterilaisuus.

        Uskonnon eroittaa uskosta JUMALAAN siitä, ettei uskontoa voi kuvata Raamatun ilmoituksin. Taas JUMALAN aivoituksiin uskominen nimenomaan perustuu Raamatussa oleviin ilmoituksiin.

        Tuohon liittyen. Raamatusta et edes saviseutulainen löydä opetusta ja ilmoituksia vauvakasteen armosta ja vauvojen kastamisesta. Tämä on todellisuus - ei herja tms. Saat etsimällä etsiä niin Raamatusta et tule löytämään vauvakasteen armoa, jota uskoa edustat. Oikein kastamalla kastettu siihen uskontoon.

        On tosi harmillista miten sinua saviseutuainen vie ihmisopit / uskonto kuin litran mittaa. Uskonnoillinen puolueesi ohjaa ajatuksiasi - ei Pyhä Henki. Kaikki viestisi on tästä todisteena.

        Raamatussa on oikein ilmoitettu ilmoittamalla miten on yksi kaste ja Raamattu on todisteena, miten ihmisen tulee ENSIN kuulla evankeliumi / sanoma ja ......y-m-m-ä-r-t-ä-ä............ mistä on kysymys ja ihminen USKOSSA ottaa kasteen.
        Raamatussa KASTE yhdistetään ......a-i-n-a ------ uskoon. Luonnollisesti vauva ei edes ymmärrä puhumattakaan omaisi uskoa eli koko rituaali on ihmiskeksintö saada kirkolle veronmaksajia ja ylläpitäjiä.

        Mutta, se on totta, miten Pielisjoessa tulee vettä virrata paljon, jolloin luterilainen ymmärtää vauvakasteen armon eksytyksenään.

        Markku Lievonen

        Opettele nyt hyvä Leivonen suomea! Erottaa kirjoitetan ilman i-kirjainta!


    • Anonyymi

      Ps.132:11 Herra on vannonut Daavidille totisen valan, jota hän ei peruta: Sinun ruumiisi hedelmän minä asetan sinun valtaistuimellesi. Ap.t.2:30-31 Koska hän oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannonut hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen, niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta. 2Sam.7:12. Ps.16:10. Ps.89:4-5 Minä olen tehnyt liiton valittuni kanssa, olen palvelijalleni Daavidille vannonut: Minä vahvistan sinun jälkeläisesi ikiajoiksi ja rakennan sinulle valtaistuimen polvesta polveen. Sela.

    • Anonyymi

      Ap.t.13:34-37 Ja että hän herätti hänet kuolleista, niin ettei hän enää palaja katoavaisuuteen, sillä hän on sanonut näin: Minä annan teille pyhät ja lujat Daavidin armot. Sentähden hän myös toisessa paikassa sanoo: Sinä et salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta. Sillä kun Daavid oli aikansa Jumalan tahtoa palvellut, nukkui hän ja tuli otetuksi isiensä tykö ja näki katoavaisuuden. Mutta hän , jonka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta.

    • Anonyymi

      Jes.55:3 Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Minä teen teidän kansanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.

    • Anonyymi

      Siinäpä sitä, ihmiskunnalle riesaa kerrakseen.

    • Anonyymi

      Jer.23:5 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan vesan; hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa. Jer.33:15 Sinä päivänä ja siihen aikaan minä kasvatan Daavidille vanhurskauden vesan, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa. Sak.6:12 ja sano hänelle näin: Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, mies nimeltä Vesa! Omalta pohjaltansa hän on kasvava, ja hän on rakentava Herran temppelin. Ap.t.13:23 Tämän jälkeläisestä on Jumala lupauksensa mukaan antanut tulla Jeesuksen Israelille Vapahtajaksi.

    • Anonyymi

      No joo. Jeesuksen KAUTTA meillä on kaikki jumalallinen. Myös Isä ja Pyhä Henki.

      "Jeesus yksin" ei riitä, Häntä ei voi, eikä saa erottaa muusta jumaluudesta, nostaa Häntä esim. ohi Isän,

      Mutta Jeesus Itse on se Tie, Totuus ja Elämä, jonka kautta Isä toimii meissä ja jonka kautta me saamme tulla Isän luo ja tällöin omistaa myös Pyhän Hengen: uskon ja Kristuksen lahjavanhurskautuksen kautta.
      ~
      Joh. 3:27-36
      27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.
      28 Te olette itse minun todistajani, että minä sanoin: en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty.
      29 Jolla on morsian, se on ylkä; mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä. Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi.

      30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
      31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.

      32 Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.
      33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.
      34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
      35 Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
      36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
      ~🥀

    • Anonyymi

      Jes.11:1 Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa, versoo hänen juuristansa. Jes.11:10 Sinä päivänä pakanat etsivät Iisain juurta, joka on kansojen lippuna, ja hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä. Ilm.5:5 Ja yksi vanhemmista sanoi minulle: Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä. Ilm.22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä ole Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti.

    • Anonyymi

      Tämän elämän tärkein tehtävä on uskoa Jeesukseen Kristukseen .

      mutta saatana pitää kiinni omistaan ja kahleilla sitoo itseensä ja sanoo elä hulluja suunnittele että alat uskovaiseksi .
      synti saatananvoimalla murjoo ihmisen ja vie kadotukseen.

      Joka huutaa avuksi Herraa on pelastuva iankaikkiseen elämään.
      Hän antaa anteeksi synnit kun tunnustaa ja pyytää anteeksi.
      ja saa rauhan moni on yksinäinen ,mutta kun sydämmessä on Jeesus ei ikinä ole yksin.

    • Anonyymi

      Jes.14:1-3 Sillä Herra armahtaa Jaakobia ja valitsee vielä Israelin ja sijoittaa heidät heidän omaa maahansa; muukalaiset liittyvät heihin ja yhtyvät Jaakobin heimoon. Kansat ottavat heidät ja tuovat heidät heidän kotiinsa, ja Israelin heimo saa heidät Herran maassa omiksensa, orjiksi ja orjattariksi, ja he vangitsevat vangitsijansa ja vallitsevat käskijänsä. Ja sinä päivänä, jona Herra päästää sinut rauhaa vaivastasi, tuskastasi ja siitä kovasta työstä, jota sinulle teetettiin, Siis Raamattu sanoo. Silmä silmästä ja hammas hampaasta.

    • Anonyymi

      Matt.5:38 Te olette kuulleet sanotuksi: Silmä silmästä ja hammas hampaasta. 2Moos.21:23-24 Mutta jos vahinko tapahtuu, niin annettakoon henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta.... 3Moos.24:19-20 Ja joka tuottaa lähimmäisellensä vamman, sille tehköön, niinkuin hänkin on tehnyt: ruhje ruhjeesta, silmä silmästä, hammas hampaasta; saman vamman, joka hän on toiselle tuottanut, saakoon hän itsekin. 5Moos.19:21 Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta.

    • Anonyymi

      Room.15:12 Ja myös Esaias sanoo: On tuleva Iisain juurivesa, hän, joka nousee hallitsemaan pakanoita; häneen pakanat panevat toivonsa. Matt.12:21 Ja hänen nimeensä pakanat panevat toivonsa.

    • Anonyymi

      Room.1:3 hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä. Matt.1:1. 2Tim.2:8 Muista Jeesusta Kristusta, joka on kuolleista herätetty ja on Daavidin siementä minun evankeliumin mukaan. 2Sam.7:12-13.

    • Anonyymi

      1Kun.8:18-19 Mutta Herra sanoi minun isälleni Daavidille: Kun sinä aiot rakentaa temppelin minun nimelleni, niin tosin teet hyvin, että sinä aiot; kuitenkin et sinä sitä temppeliä rakentava, vaan sinun poikasi, joka lähtee sinun kupeistasi, hän on rakentava temppelin minun nimelleni.

    • Anonyymi

      Suutahan saa soitella suuntaan ja toiseen mutta se ei tee Jeesuksesta Jumalaa.

      • Anonyymi

        Jehova täällä suutaan soittelee. Mutta jehova voi poistaa Herran valtasuuruutta. Taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja. Valtaistuin ja sillä yksi istuja, ei penkkiä, jolla olisi istunut useita hallitsijoita.
        Ja istuja oli näöltänsä jaspis-ja sardionkiven kaltainen; ja valtaistuimen ympärillä oli taivaankaari, näöltänsä smaragdin kaltainen.
        Vanhinten istuimet olivat valtistuimen ympärillä: Ja valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentä neljä valtaistuinta, ja niillä valtaistuimilla istui kaksikymmentä neljä vanhinta...
        Valtaistuimella istuvasta on sanottu: Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä. Karitsalla tarkoitetaan Jeesusta: ...hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehova täällä suutaan soittelee. Mutta jehova voi poistaa Herran valtasuuruutta. Taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja. Valtaistuin ja sillä yksi istuja, ei penkkiä, jolla olisi istunut useita hallitsijoita.
        Ja istuja oli näöltänsä jaspis-ja sardionkiven kaltainen; ja valtaistuimen ympärillä oli taivaankaari, näöltänsä smaragdin kaltainen.
        Vanhinten istuimet olivat valtistuimen ympärillä: Ja valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentä neljä valtaistuinta, ja niillä valtaistuimilla istui kaksikymmentä neljä vanhinta...
        Valtaistuimella istuvasta on sanottu: Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä. Karitsalla tarkoitetaan Jeesusta: ...hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

        "Jehova" Itse ei täällä suutaan soittele. Mieti vähän, mitä kirjoitat. Mutta kirjoitatkin oman uskosi mukaan, johon kuuluu Jumalan Pyhän Nimen väheksyminen.

        Miksi kutsutte nk. "jehovantodistajia" "Jehoviksi"? "Jehova" (JHWH) On Jumalan Nimi, jota ei saisi turhaan lausua. Jt:t itse eivät Jumalaa kunnioita, mutta onko pakko osallistua heidän syntiinsä?

        Itse kirjoitan yleensä "aina": "jt:t", jottei Jumalan Nimi tulisi turhaan lausutuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehova täällä suutaan soittelee. Mutta jehova voi poistaa Herran valtasuuruutta. Taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja. Valtaistuin ja sillä yksi istuja, ei penkkiä, jolla olisi istunut useita hallitsijoita.
        Ja istuja oli näöltänsä jaspis-ja sardionkiven kaltainen; ja valtaistuimen ympärillä oli taivaankaari, näöltänsä smaragdin kaltainen.
        Vanhinten istuimet olivat valtistuimen ympärillä: Ja valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentä neljä valtaistuinta, ja niillä valtaistuimilla istui kaksikymmentä neljä vanhinta...
        Valtaistuimella istuvasta on sanottu: Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä. Karitsalla tarkoitetaan Jeesusta: ...hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

        Siinä vain sanotaan, että karitsa on keskellä. Siinä ei kerrota, ketkä ovat sivuilla. Sivullehan mahtuu kymmenittäin porukkaa.


    • Anonyymi

      Ilm.4:2 Biblia (1776) Ja kohta minä olin hengessä, ja katso, istui oli pantu taivaasen, ja istuimella oli (yksi) istuja. Alaviitteitä. 1Kun.22:19. 2Aikak.18:18. Ps.47:9. Jes.6:1. Hes.1:26. 10:1......

      • Anonyymi

        Oletko koskaan kuullut kristillisten Kaikkivaltiaasta Jeesuksesta joka Uudenliiton Lait ja opit antoi ja ne ovat edelleen ihmisille voimassa?
        Ehkä kristittyjen uskovaisille kelpaa vain laittomuuden herrat oppeineen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        -
        Näillä herroilla korvataan laittomuudessa Kaikkivaltiaat:
        kristittyjen raamatullinen jumala ja Barjeesus:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan kuullut kristillisten Kaikkivaltiaasta Jeesuksesta joka Uudenliiton Lait ja opit antoi ja ne ovat edelleen ihmisille voimassa?
        Ehkä kristittyjen uskovaisille kelpaa vain laittomuuden herrat oppeineen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        -
        Näillä herroilla korvataan laittomuudessa Kaikkivaltiaat:
        kristittyjen raamatullinen jumala ja Barjeesus:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        Onko barjeesus laten jumala???


    • Anonyymi

      Joh.14:30 En minä enää puhu paljon teidän kansanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minusta hänellä ei ole mitään. Joh.14:30 Biblia (1776) En minä tästedes puhu paljon teidän kansanne; sillä tämän maailman päämies tulee, jolle ei ole mitään minusta. Sen kyllä piti, olla tuomittu. Joh.16:11-12

      • Anonyymi

        antikristuksen antilla on pakkomielle silputa Raamattua.


    • Anonyymi

      Joh.14:20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isästäni, ja että te olette minusta ja minä teistä. Joh.17:22-23 Ja sen kirkkauden, joka sinä minulle annoit, minä olen antanut teille, että he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä - minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut teitä, niin kuin sinä olet minua rakastanut.

    • Anonyymi

      -
      Elävän uskon ydin on Jeesus Kristus Sovittajana, Pelastajana ja Vapahtajana.
      Siksi Paavali oli korinttolaisten luona päättänyt olla "tuntematta mitään muuta kuin Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna."
      Siinä oli hänen sanomansa keskipiste ja Jumalan voima.
      ( 1 Kor. 1:18, 2:2)
      -
      ( Otelainaus: Paavo Lievonen)

      s-seutulainen

      • Anonyymi

        Valitettavasti historia tuntee useita Jumalan miehiä, jotka olivat sitä mieltä, että Paavali nimen omaan vääristeli Jeesuksen evankeliumia. Kannattaa lukea Jeesuksen sanomisia ja suhtautua varauksella Paavalin kertomuksiin.


    • Anonyymi

      Joh.3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. Joh.16:7 Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljesi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen. 2Kor.5:10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestyvän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.

    • Anonyymi

      1Tim.5:24 Muutamien ihmisten synnit ovat ilmeiset ja joutuvat ennen tuomittaviksi, toiset taas seuraavat jäljestäpäin. Gal.5:19-23

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe