Paras ja nopein tapa puhdistaa poimitut mustikat on pestä ne vedellä. Lähtee roskat, lehdet, ötökät, pöly ja koirien kuset. Ei tarvita kuin marjalävikkö, viiniämpäri ja puhdasta kraanavettä. Sataahan luonnossakin vettä ja marjat kastuvat säännöllisesti metsissä, miksi niiden puhdistus nopealla vesipesulla muka pilaisi marjat? Mustikathan syödään kuitenkin nopeasti, tai pakastetaan, jossa jäätymisessä vesi on kuitenkin mukana. Mitä haittaa tästä muka on, hyötyjä sen sijaan on liuta mm. oikeasti puhtaat ja hyönteisvapaat marjat. Puhdistan vedellä aina myös myytävät marjat.
Mustikoiden vesipesupuhdistus
10
1214
Vastaukset
- Anonyymi
Kylmä-, lämmin- vai kuumavesi marjojen pesuun?
Otan neuvon käyttöön! - Anonyymi
Miten se käytännösssä toimii?
- Anonyymi
Sekä mustikat että roskat kelluu. Ei ne siinä vedessä erotu omiksi saarekkeiksensa.
Ei toi vesijuttu vaan toimi, käsin ne pitää edelleen erotella. - Anonyymi
Märkänä roskat tarttuvat marjoihin ja sitten ne on entistä vaikeampaa puhdistaa.
- Anonyymi
Minä pesen marjat yksitellen veteen laitetulla Tolulla ja hammasharjalla. Kuivaaan ne yksi kerrallaan punaisella pyyheliinalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä pesen marjat yksitellen veteen laitetulla Tolulla ja hammasharjalla. Kuivaaan ne yksi kerrallaan punaisella pyyheliinalla.
Oletko harkinnut kalliin ajan säästämiseksi narua ja pyykkityttöjä?
Siis mustikoiden kuivaamiseen.
- Anonyymi
Marjoja siivotessa on hyvä varata siihen tuulinen ellei peräti myräkkäinen, mutta muuten poutapäivä.
Sitten vaan levitetään nurmikolle vieri viereen pakasterasioita ja nakellaan marja kerrallaan yläilmoihin, joilloin, voila, roskat häipyvät kuin tuhka tuuleen(!), kun taas putipuhtaat siniposket kellahtavat kylkimyyryyn odottamaan kantta ja pakastinta.
Helppoa sille ken osaa.
Pitäsköhän patentoida? - Anonyymi
Mitä sinä tuollaista vinkkiä täällä esittelet jota on tehty jo satoja vuosia.?
- Anonyymi
Tällä palstalla on satoja eilen syntyneitä.
- Anonyymi
Viime vuosidadan marjanpuhdistusohjeet ovat harvalle nykypäivän nuorelle tuttuja.
En minäkään ymmärrä mitään viljan puimisesta varstalla, vaikka isovanhempani on sellaista mäiskintää riihessä syksyisin tehneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275