Paras ja nopein tapa puhdistaa poimitut mustikat on pestä ne vedellä. Lähtee roskat, lehdet, ötökät, pöly ja koirien kuset. Ei tarvita kuin marjalävikkö, viiniämpäri ja puhdasta kraanavettä. Sataahan luonnossakin vettä ja marjat kastuvat säännöllisesti metsissä, miksi niiden puhdistus nopealla vesipesulla muka pilaisi marjat? Mustikathan syödään kuitenkin nopeasti, tai pakastetaan, jossa jäätymisessä vesi on kuitenkin mukana. Mitä haittaa tästä muka on, hyötyjä sen sijaan on liuta mm. oikeasti puhtaat ja hyönteisvapaat marjat. Puhdistan vedellä aina myös myytävät marjat.
Mustikoiden vesipesupuhdistus
10
1159
Vastaukset
- Anonyymi
Kylmä-, lämmin- vai kuumavesi marjojen pesuun?
Otan neuvon käyttöön! - Anonyymi
Miten se käytännösssä toimii?
- Anonyymi
Sekä mustikat että roskat kelluu. Ei ne siinä vedessä erotu omiksi saarekkeiksensa.
Ei toi vesijuttu vaan toimi, käsin ne pitää edelleen erotella. - Anonyymi
Märkänä roskat tarttuvat marjoihin ja sitten ne on entistä vaikeampaa puhdistaa.
- Anonyymi
Minä pesen marjat yksitellen veteen laitetulla Tolulla ja hammasharjalla. Kuivaaan ne yksi kerrallaan punaisella pyyheliinalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä pesen marjat yksitellen veteen laitetulla Tolulla ja hammasharjalla. Kuivaaan ne yksi kerrallaan punaisella pyyheliinalla.
Oletko harkinnut kalliin ajan säästämiseksi narua ja pyykkityttöjä?
Siis mustikoiden kuivaamiseen.
- Anonyymi
Marjoja siivotessa on hyvä varata siihen tuulinen ellei peräti myräkkäinen, mutta muuten poutapäivä.
Sitten vaan levitetään nurmikolle vieri viereen pakasterasioita ja nakellaan marja kerrallaan yläilmoihin, joilloin, voila, roskat häipyvät kuin tuhka tuuleen(!), kun taas putipuhtaat siniposket kellahtavat kylkimyyryyn odottamaan kantta ja pakastinta.
Helppoa sille ken osaa.
Pitäsköhän patentoida? - Anonyymi
Mitä sinä tuollaista vinkkiä täällä esittelet jota on tehty jo satoja vuosia.?
- Anonyymi
Tällä palstalla on satoja eilen syntyneitä.
- Anonyymi
Viime vuosidadan marjanpuhdistusohjeet ovat harvalle nykypäivän nuorelle tuttuja.
En minäkään ymmärrä mitään viljan puimisesta varstalla, vaikka isovanhempani on sellaista mäiskintää riihessä syksyisin tehneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760