Jos kuoleman jälkeen ei ole elämää

Anonyymi

Miten me sitten voimme elää tätä elämää tietäen, että kaikki päättyy kuolemaan?

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siksi koska ennen syntymääkään ei ollut mitään.

      • Anonyymi

        Onko se edes varmaa, ettei kuoleman jälkeen voi olla elämää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se edes varmaa, ettei kuoleman jälkeen voi olla elämää?

        Minä kuolin eli en ole sama kaveri, joten kyllä se kuolemaan päättyy miksi itsesi koet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kuolin eli en ole sama kaveri, joten kyllä se kuolemaan päättyy miksi itsesi koet.

        tai muut kokevat.


    • Anonyymi

      Vastaus on helppo: elävät ihmiset näkevät toisten kuolevan, josta on opittu, että ihmisen elämä päättyy joskus, myös oma.

    • Anonyymi

      Kun ihminen kuolee, hänet haudataan tai poltetaan. Ruumis mätänee jos ei ole poltettu. Samalla kertaa aivotoiminta lakkaa ja aivot tuhoutuvat. Se on loppu silloin, ihmisestä ei jää muuta kuin muille ihmisille muistot.

      • Anonyymi

        ja videot.


    • Anonyymi

      Elämä voi tuntua turhalta jos kaikki kuitenkin päättyy kuolemaan. Se ajatus häiritsee syvällisiä ihmisiä mutta pahat käyttää sitä hyväkseen ja orjuuttaa muita. Perustelee sen vielä teorialla evoluutiosta jonka mukaan ihmiset ovat vain eläimiä.

      Mutta Jumala kertoi ihmiskunnalle alusta asti mikä on elämän tarkoitus ja alku ja loppu. Kaikki löytyy Raamatusta. Kyse on vain siitä haluaako sen uskoa vai ei.

      Kaikessa elämässä on kyse uskomisesta. Se ei tarvitse viisautta jotta pelastuskaan ei perustuisi siihen että toiset on viisaampia kuin toiset. Vaan lapsikin voi uskoa ja pelastua. Kehitysvammainenkin voi uskoa ja pelastua.

      Kyse ei myöskään ole jonkin teorian uskomisesta vaan siitä uskonko minä että Jumala puhuu totta vai uskonko mieluummin ihmisten valheita. Näin siis aina tehdään valintoja. Ihan vaikka päiväuutisten suhteen. Uskonko hesaria vai iltistä.

      Usko pelastaa ikuiseen elämään koska silloin ihminen myöntää että Jumala puhuu totta ja Jeesus on Hänen Poikansa.
      Jos ei tätä halua uskoa niin silloin uskoo päinvastaisen asian eli valheen ja silloin ei voi pelastua. Taivaaseen ei voi päästä kukaan joka valitsee mieluummin valheen kuin totuuden. Ja totuus löytyy Raamatusta. Ihmiskunnan alku ja loppu on siellä ilmoitettu samoin kuolemanjälkeinen tila.

    • Anonyymi

      sielu, mimä, tietoisuus, ei kuole koskaan. Minä/sielu syntyy uudelleen maan päälle oltuaan tuonpuoleisessa tietyn aikaa. Aloitamme taas vauvasta elämän koulua ja karman laki on opettajamme.
      Hyäää matkaa ikuisuudessa.

      • Anonyymi

        Selitä miten tuonpuoleisessa voi olla tietyn aikaa jos siellä ei ole aikaa olemassakaan?

        Ja jos sieltä palaa universumiin jossa aika on olemassa, mistä voi tietää mihin ajan hetkeen paluu tapahtuu? Sillä onhan mahdollista, että palaa sellaiseen aikaan jolloin aurinkokuntamme ei ole vielä syntynytkään tai sitten aurinko saattaa olla jo sammunut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selitä miten tuonpuoleisessa voi olla tietyn aikaa jos siellä ei ole aikaa olemassakaan?

        Ja jos sieltä palaa universumiin jossa aika on olemassa, mistä voi tietää mihin ajan hetkeen paluu tapahtuu? Sillä onhan mahdollista, että palaa sellaiseen aikaan jolloin aurinkokuntamme ei ole vielä syntynytkään tai sitten aurinko saattaa olla jo sammunut?

        Maasta katsottuna. Oletetaan että henkilö kuolee v,2034 jansyntyy 2079. Sitä aikaa tarkoitan. Tuonilmaisessa se hujahtaa äkkiä.
        Universumissa on tilaa jos oma aurinkomme on sammunut tai planeettamme on muuttunut asuinkelvottomaksi.
        Älä kuitenkaan usko minua, ota itse selvää. Näin olen kuitenkin asian ite ajatellut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maasta katsottuna. Oletetaan että henkilö kuolee v,2034 jansyntyy 2079. Sitä aikaa tarkoitan. Tuonilmaisessa se hujahtaa äkkiä.
        Universumissa on tilaa jos oma aurinkomme on sammunut tai planeettamme on muuttunut asuinkelvottomaksi.
        Älä kuitenkaan usko minua, ota itse selvää. Näin olen kuitenkin asian ite ajatellut.

        Kuka sitä maassa on katsomassa? Katsojahan on kuvitteellisesta universumissa, jossa aikaa ei ole lainkaan olemassa. Aika ei voi sen enempää hujahtaa kuin madellakaan jos sitä ei kertakaikkiaan ole. Ajan suhteen tuo universumi on täysin kuollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sitä maassa on katsomassa? Katsojahan on kuvitteellisesta universumissa, jossa aikaa ei ole lainkaan olemassa. Aika ei voi sen enempää hujahtaa kuin madellakaan jos sitä ei kertakaikkiaan ole. Ajan suhteen tuo universumi on täysin kuollut.

        No vaikka sinä. Joku isinun tuttu kuolee ja syntyy esim 10 v päästä uudelleen. Olet vaikkapa hänen ristiäisissä. Hän on ollut tuonilmaisessa 10 vuotta mutta ei siellä tajunnut ajan kulua. Se hujahti äkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vaikka sinä. Joku isinun tuttu kuolee ja syntyy esim 10 v päästä uudelleen. Olet vaikkapa hänen ristiäisissä. Hän on ollut tuonilmaisessa 10 vuotta mutta ei siellä tajunnut ajan kulua. Se hujahti äkkiä.

        Tästä ollaan varmaan samaa mieltä, ettei se tuo kuollut katselija itse voi olla. Hänhän on universumissa, jossa aikaa ei ole. Siellä aika ei matele eikä varsinkaan hujahtele. Tarvitaan ulkopuolinen tarkkailija.

        Mutta kun ajattomasta kuolleesta universumista palaa tähän neliulotteiseen kosmoksen niin ei ole lainkaan todennäköistä, että osuu ajassa lähellekään lähtöpistettä. On hyvin mahdollista, että löytää itsensä kolmen miljoonan vuoden takaisessa örähtelevien luolamiesten luolassa. Toinen hyvä mahdollisuus on herätä Marsin pinnalla, jonne ihmiskunnan rippeet ovat haaksirikkoutuneet kun maa on muuttunut ilmastonmuutoksen seurauksena elinkelvottomaksi. Kolmas hyvä vaihtoehto on herätä koronaviruksena. Niitten populaatio on räjähdysmäisesti kasvamassa ja sieluista on huutava pula.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä ollaan varmaan samaa mieltä, ettei se tuo kuollut katselija itse voi olla. Hänhän on universumissa, jossa aikaa ei ole. Siellä aika ei matele eikä varsinkaan hujahtele. Tarvitaan ulkopuolinen tarkkailija.

        Mutta kun ajattomasta kuolleesta universumista palaa tähän neliulotteiseen kosmoksen niin ei ole lainkaan todennäköistä, että osuu ajassa lähellekään lähtöpistettä. On hyvin mahdollista, että löytää itsensä kolmen miljoonan vuoden takaisessa örähtelevien luolamiesten luolassa. Toinen hyvä mahdollisuus on herätä Marsin pinnalla, jonne ihmiskunnan rippeet ovat haaksirikkoutuneet kun maa on muuttunut ilmastonmuutoksen seurauksena elinkelvottomaksi. Kolmas hyvä vaihtoehto on herätä koronaviruksena. Niitten populaatio on räjähdysmäisesti kasvamassa ja sieluista on huutava pula.

        Ei vaan tulevaisuuteen synnytään. Ehkä me joudumme osallistumaan "talkoisiin" eli panemaan planeettamme kuntoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan tulevaisuuteen synnytään. Ehkä me joudumme osallistumaan "talkoisiin" eli panemaan planeettamme kuntoon.

        Tuhannet fyysikot ovat kanssasi ikävä kyllä eri mieltä.

        Aika-avaruuden madonreiät mahdollistavat pikamatkailun mistä tahansa aika-avaruuden pisteestä A pisteeseen B. Ajassa pääsee niin eteen- kuin taaksepäin. Tuollainen aikaa vailla oleva universumi, jossa aika ei matele eikä varsinkaan hurahtele, tarjoaa parhaan mahdollisen madonreiän.

        Siksi on erittäinkin todennäköistä, että huomaa syntyneensä karvaisen luolanaisen lapseksi, ellei peräti jurakauden lentoliskoksi, tai jopa alkumeressä lilluvaksi bakteeriksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      572
      15096
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      43
      11934
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      361
      8932
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      9
      3791
    5. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      36
      3557
    6. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      359
      2647
    7. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      2147
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1753
    9. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      129
      1749
    10. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      193
      1622
    Aihe