Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistami

Anonyymi

vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnouse-muksen kautta, hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut

89

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaste ei siis ole lihan saastan, eli synnin poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta.
      Vauvahan ei osaa pyytää vielä mitään, eikä hänen tarvitsekkaan, joten hänen kastamisensa on turhaa. Hänen omatuntonsa on puhdas, sillä "puhdassydämiset saavat nähdä Jumalan"

      • Anonyymi

        Kaste ei ole synnin poistamista vaan sen anteeksisaamista. Sitä tarvitsevat kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste ei ole synnin poistamista vaan sen anteeksisaamista. Sitä tarvitsevat kaikki.

        Lihan saastalla viitataan fyysisen lian puhdistamiseen ja juutalaisten kasteperinteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihan saastalla viitataan fyysisen lian puhdistamiseen ja juutalaisten kasteperinteisiin.

        Olet oikeassa. Raamatun syvällinen ymmärtäminen edellyttää paikallisen kulttuurin, perinteiden ja tapojen tuntemusta ja ymmärtämistä sekä sen ajan (käytetyn kielen) eli alkukielien taitamista.


      • Anonyymi

        Uskovlen kasteele menon jälkeen huomasin, ettei tuo kaste asia enään minua vaivannut, vaan vapautti omantunnon vapauteen.


    • Anonyymi

      Tällä palstalla olen käsitellyt tämän asian ehkä noin kymmenkunta kertaa mutta käsittelen se nyt vielä kerran. Ota kopio tästä viestistä ja tallenna se jonnekin ja tarvittaessa liitä se tälle palstalle sillä tästä aiheesta tulee jatkuvasti esille puutteellista ja väärää tietoa.

      Raamattu ei väitä, että kaste pelastaisi yksinään tai sen kautta saisi synnit anteeksi pelkästään käymällä kasteella. Kaikissa tapauksissa, joita löytyy Raamatusta kolme, joissa puhutaan pelastumisesta tai syntien anteeksisaamisesta kasteen yhteydessä, puhutaan selvästi sellaisista ihmisistä, jotka ovat ensin tulleet uskoon (esim Paavali) ja sen jälkeen kaste tai vesi puhdistaa tai pelastaa (esim Nooan).

      Käsitellään nuo kolme tapausta yksitellen.

      1 Piet 3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
      3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

      Pietari puhuu uskovaislle ihmisille ja käyttää Nooaa esimerkkinä. Nooa oli uskossa ennen vedenpaisumusta. Arkissa ei ollut yhtään pelastumatonta ihmistä tai pikkuvauvaa. Siellä oli vain kahdeksan sielua, Nooa ja hänen vaimonsa sekä kolme Nooan poikaa ja heidän vaimonsa. Nooan tapausta ei voida käyttää esimerkkinä ei-uskovaisten ihmisten pelastumisesta. Kaikki jumalattomat ihmiset pienine vauvoineen hukkuivat.

      Apt 22:14 Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen
      22:15 sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
      22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

      Tässä Paavalia kehoitetaan menemään kasteelle uskoontulonsa jälkeen. Tätäkään kohtaa ei voida ymmärtää niin, että täysin jumlattomat ihmiset pelastuisivat pelkän kasteen avulla.

      Apt 2:36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
      2:37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
      2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
      2:40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."
      2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

      Tästä käy selvästi ilmi, että Pietarin puheen seurauksena osa kuulijoista otti pelastuksen vastaan ja heidät kastettiin, muita ei kastettu. Pietarin lupaus:"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.", koski niitä ihmisiä, jotka tekivät parannuksen ja ottivat evankeliumin sanan vastaan. Tätäkään Raamatun kohtaa ei voida käyttää vauvakasteen puolusteluna tai jumalattomien ihmisten kastamisen puolusteluna.

      Tämän viestin päätarkoitus ei ole ottaa kantaa vauvojen pelastumiseen, vaikka vauvakasteeseen otankin kantaa. Jumala kyllä pelastaa vauvat, jos se on suinkin mahdollista, mutta vauvakaste ei auta siinä asiassa ollenkaan.

      • Anonyymi

        Oletpa harhainen eksytetty lahkolainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa harhainen eksytetty lahkolainen.

        Sinä olet kateellinen kusipää-luterilainen. Et pysty keskustelemaan asiasta vaan hyökkäät henkilön kimppuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet kateellinen kusipää-luterilainen. Et pysty keskustelemaan asiasta vaan hyökkäät henkilön kimppuun.

        Vähän kuten sinäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa harhainen eksytetty lahkolainen.

        tuohon ne kykenee kastekiihkoilijat, se ei vaadikkaan paljoa Raamatun tuntemusta, sen voi laukaista lonkalta ihan kuin kevytsingon paukun !

        lahkolaista hoetaan vaikka mitäään hajuakaan ei ole mitä on lahkolaisuus, ja yhtä vähän tajua siitä että lutterin laitos on tämän maan suurin lahko, harhaisilla opinkappaleillaan joista ei Raamattu tiedä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuohon ne kykenee kastekiihkoilijat, se ei vaadikkaan paljoa Raamatun tuntemusta, sen voi laukaista lonkalta ihan kuin kevytsingon paukun !

        lahkolaista hoetaan vaikka mitäään hajuakaan ei ole mitä on lahkolaisuus, ja yhtä vähän tajua siitä että lutterin laitos on tämän maan suurin lahko, harhaisilla opinkappaleillaan joista ei Raamattu tiedä mitään.

        Eli sinä syyllistyt juuri siihen mistä itse muita syytät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinä syyllistyt juuri siihen mistä itse muita syytät.

        Tuo on se kastekiihoillijavanhus joka yrittää harhaisilla opinkappaileillaan saada lahkonsa oppia julki.


      • Anonyymi

        Tämä selittelijä on laittanut omiansa niihin teksteihin, jotka hän on itse kirjoittanut.

        Ovelaa, tai pikemminkin kieroa.

        Hän käyttää sanontaa, tulivat uskoon, kuin tarkoittaisi, tulivat ensin uskoon.

        Uskoa että julistajan sanomassa on perää ja tahtoa ojentautua sen mukaan, ei vielä ole sama tila, kuin tulla uskoon eli uudestisyntyä.


      • Anonyymi

        Taas joku siteraa Raamattua,eikä ymmärrä. Kaikki jotka siteraa,ei osaa puhua omalla kielellä. He eivät ymmärrä sanomaa.
        Siteraus on tuomitsemista,kuten tämä kirjoittaja tekee.
        Miksi et kerro Rakkaudesta vaan ruoskasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet kateellinen kusipää-luterilainen. Et pysty keskustelemaan asiasta vaan hyökkäät henkilön kimppuun.

        Sinä olet kateellinen kusipää-luterilainen. Et pysty keskustelemaan asiasta vaan hyökkäät henkilön kimppuun.

        Mikäs tää lahkolainen huutelee?
        Mikä on kusipää Luterilainen?
        Entä kusipää Adventismi vai Jehowa?
        Olet kaukana Rakkaudesta mitä Jumala tarkoittaa.
        Olet vain lahkolainen ja vihainen,sinut on aivopesty?


    • Anonyymi

      Sama periaate kuin oppiherrallaan lutterilla, eli joko karkotus hukutus taikka rovio, siinä olivat ne vaihtoehdot jotka lutterin opilla saatiin aikaan uskoviin nähden.

      suomestakin kirkko suuressa jumalisuudessaan katsoi oikeudekseen karkottaa pois kotimaastaan ne jotka eivät löytäneet vauvakasteen ihmettä Raamatuistaan, että sellaista kristillistä rakkautta on osoitettu aikoinaan.

      pikku paatilla syysmerelle kymmeniä ihmisiä lapsineen ja vauvoineen.

      ilman paluumahdollisuutta, semmoinen kirkkolaitos se on.

      aamen.

      • Anonyymi

        Karkotus, rovio, tappaminen. Siinä uudestikastajien suurimman mielenkiinnon aiheet. Semmonen laitos niillä on

        aamen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karkotus, rovio, tappaminen. Siinä uudestikastajien suurimman mielenkiinnon aiheet. Semmonen laitos niillä on

        aamen

        Jep. Jos hyvä ja asiallinen aloitus saa tuollaista paasaamista aikaan, niin ehkä se kertoo mitä kirjoittajan sydämessä on vaikka historiallisesta faktasta puhutaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Jos hyvä ja asiallinen aloitus saa tuollaista paasaamista aikaan, niin ehkä se kertoo mitä kirjoittajan sydämessä on vaikka historiallisesta faktasta puhutaankin.

        Luterilaiset ovat täällä puolustamassa valetta ja Raamatun vääristelyä. Sen takia he joutuvat koko ajan turvautumaan vastustajien mollaamiseen ja hyökkäyksiin henkilöä vastaan. He ovat asiallisesti jääneet tappiolle jo kauan aikaa sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset ovat täällä puolustamassa valetta ja Raamatun vääristelyä. Sen takia he joutuvat koko ajan turvautumaan vastustajien mollaamiseen ja hyökkäyksiin henkilöä vastaan. He ovat asiallisesti jääneet tappiolle jo kauan aikaa sitten.

        Mutta kyllähän sen ymmärtää-
        Kun on koko ikänsä uskonut kirkkolaitoksen keksimään valheeseen ja yht äkkiä tajuaakin, että se olikin harhaa, niin tottakai se synnyttää tuollaisen reaktion.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kyllähän sen ymmärtää-
        Kun on koko ikänsä uskonut kirkkolaitoksen keksimään valheeseen ja yht äkkiä tajuaakin, että se olikin harhaa, niin tottakai se synnyttää tuollaisen reaktion.

        Lahkolaiset ovat huomanneet kulkevansa heikoilla jäillä Parhamin siunauksen perillisinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolaiset ovat huomanneet kulkevansa heikoilla jäillä Parhamin siunauksen perillisinä.

        Jospa nämä parhamiin rakastuneet kasvavat ulos kunhan pääsevät amiksesta nyt ensin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karkotus, rovio, tappaminen. Siinä uudestikastajien suurimman mielenkiinnon aiheet. Semmonen laitos niillä on

        aamen

        hyvänen aika,,,, sait aikaan melkein identtisen kopion !

        noin se harjoitus vaan tekkee sen mestarinsa.

        jospa olisit ollut siinä veneessä, saattaisit hiukan ymmärtää mistä oli kysymys kun kirkko olan takaa puolusti oppejaan.

        ei ihme että kirkkoväki valuu ulos korkeista kodeistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Jos hyvä ja asiallinen aloitus saa tuollaista paasaamista aikaan, niin ehkä se kertoo mitä kirjoittajan sydämessä on vaikka historiallisesta faktasta puhutaankin.

        Jospa kertoisit enemmän siitä faktasta kun muutama kymmenen henkeä komennettiin pikku paattiin js tökättiin syysmerelle, ok!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolaiset ovat huomanneet kulkevansa heikoilla jäillä Parhamin siunauksen perillisinä.

        Kirkot todella kulkevat heikolla jäällä ja sen vuoksi siellä on niin paljon Jammu setiä ja alkoholisteja.
        1 Piet 3: 20-211 Piet 3:20
        jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset,
        kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä,
        silloin kun valmistettiin arkkia,
        jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua,
        pelastuivat veden kautta.
        Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa,
        kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista,
        vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta
        - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

        Huom! arkissa oli vain aikuisia ihmisiä eikä yhtään lasta.
        Mutta koska lut kirkolla on vieläkin käytössä perisynti oppi niin he näin pääsvät sotkemaan kaikki muutkin asiat mieleisekseen - ettei vain rahavirrat katkeaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkot todella kulkevat heikolla jäällä ja sen vuoksi siellä on niin paljon Jammu setiä ja alkoholisteja.
        1 Piet 3: 20-211 Piet 3:20
        jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset,
        kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä,
        silloin kun valmistettiin arkkia,
        jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua,
        pelastuivat veden kautta.
        Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa,
        kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista,
        vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta
        - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

        Huom! arkissa oli vain aikuisia ihmisiä eikä yhtään lasta.
        Mutta koska lut kirkolla on vieläkin käytössä perisynti oppi niin he näin pääsvät sotkemaan kaikki muutkin asiat mieleisekseen - ettei vain rahavirrat katkeaisi.

        Sä taidat olla se yksi Jammu-setä. Perustelut on ainaki avuttomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä taidat olla se yksi Jammu-setä. Perustelut on ainaki avuttomia.

        Tuolla Jammusedällä on vissiin tapana kieltää synti ja sitä kautta sotkea asiat. Ja kun arkissa on vain aikuisia ihmisiä niin tarkoittaneeko sitä ettei lapsia seurakuntaan päästetä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla Jammusedällä on vissiin tapana kieltää synti ja sitä kautta sotkea asiat. Ja kun arkissa on vain aikuisia ihmisiä niin tarkoittaneeko sitä ettei lapsia seurakuntaan päästetä...

        Sitten kun ei ole syntiä niin voi olla Jammu-setä eikä se haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkot todella kulkevat heikolla jäällä ja sen vuoksi siellä on niin paljon Jammu setiä ja alkoholisteja.
        1 Piet 3: 20-211 Piet 3:20
        jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset,
        kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä,
        silloin kun valmistettiin arkkia,
        jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua,
        pelastuivat veden kautta.
        Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa,
        kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista,
        vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta
        - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

        Huom! arkissa oli vain aikuisia ihmisiä eikä yhtään lasta.
        Mutta koska lut kirkolla on vieläkin käytössä perisynti oppi niin he näin pääsvät sotkemaan kaikki muutkin asiat mieleisekseen - ettei vain rahavirrat katkeaisi.

        KR 1933/-38, 5Moos. 12:32
        Kaikkea,
        mitä minä käsken,
        noudattakaa tarkoin.
        Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."

        5Moos. 4:2
        Älkää lisätkö mitään siihen,
        mitä minä teille määrään,
        älkääkä ottako siitä mitään pois,
        vaan noudattakaa Herran,
        teidän Jumalanne,
        käskyjä,
        jotka minä teille annan.

        Sananl. 30:6
        Älä lisää hänen sanoihinsa mitään,
        ettei hän vaatisi sinua tilille
        ja ettet valhettelijaksi joutuisi.

        Ilm. 22:18
        Minä todistan jokaiselle,
        joka tämän kirjan profetian sanat kuulee:
        Jos joku panee niihin jotakin lisää,
        niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset,
        jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;

        [muuten Raamattu ei tunne ajatustakaan kasteen armosta. eikä kummeista jne,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38, 5Moos. 12:32
        Kaikkea,
        mitä minä käsken,
        noudattakaa tarkoin.
        Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."

        5Moos. 4:2
        Älkää lisätkö mitään siihen,
        mitä minä teille määrään,
        älkääkä ottako siitä mitään pois,
        vaan noudattakaa Herran,
        teidän Jumalanne,
        käskyjä,
        jotka minä teille annan.

        Sananl. 30:6
        Älä lisää hänen sanoihinsa mitään,
        ettei hän vaatisi sinua tilille
        ja ettet valhettelijaksi joutuisi.

        Ilm. 22:18
        Minä todistan jokaiselle,
        joka tämän kirjan profetian sanat kuulee:
        Jos joku panee niihin jotakin lisää,
        niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset,
        jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;

        [muuten Raamattu ei tunne ajatustakaan kasteen armosta. eikä kummeista jne,,,,

        [Kyllä ajatus löytyy Raamatusta]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        [Kyllä ajatus löytyy Raamatusta]

        Mutta tämä on Raamattuun Kirjoitettu:
        1 Piet 3:20, 21
        jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset,
        kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä,
        silloin kun valmistettiin arkkia,
        jossa vain muutamat,
        se on kahdeksan sielua,
        pelastuivat veden kautta.
        Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa,
        kasteena
        - joka ei ole lihan saastan poistamista,
        vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta
        - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

        Apostolien teot: 2:6-16 vanha 1933/-38 KirkkoRaamattu
        Niin tapahtui, kun minä matkalla ollessani lähestyin Damaskoa, että keskipäivän aikaan yhtäkkiä taivaasta leimahti suuri valo minun ympärilläni; ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
        Niin minä vastasin:
        'Kuka olet, herra?'
        Ja hän sanoi minulle:
        'Minä olen Jeesus Nasaretilainen,
        jota sinä vainoat.'
        ja minun seuralaiseni näkivät kyllä valon,
        mutta eivät kuulleet sen ääntä,
        joka minulle puhui.
        Ja minä sanoin:
        'Herra, mitä minun pitää tekemän?'
        Herra sanoi minulle:
        'Nouse ja mene Damaskoon,
        niin siellä sinulle sanotaan kaikki,
        mikä sinulle on tehtäväksi asetettu.'
        Ja kun minä sen valon kirkkaudesta tulin näkemättömäksi,
        taluttivat seuralaiseni minua kädestä,
        ja niin minä tulin Damaskoon.
        Ja eräs mies,
        hurskas lain mukaan,
        nimeltä Ananias,
        josta kaikki siellä asuvat juutalaiset todistivat hyvää,
        tuli minun tyköni,
        astui eteeni
        ja sanoi minulle:
        'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen.'
        Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen.
        Niin hän sanoi:
        'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa
        ja näkemään Vanhurskaan
        ja kuulemaan hänen suunsa äänen;
        sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä,
        sen todistaja,
        mitä olet nähnyt ja kuullut.
        Ja nyt,
        mitä viivyttelet?
        Nouse,
        huuda avuksi hänen nimeänsä
        ja anna kastaa itsesi
        ja pestä pois syntisi.'
        Kun olin palannut Jerusalemiin, tapahtui minun rukoillessani pyhäkössä, että minä jouduin hurmoksiin
        22:18 ja näin hänet. Ja hän sanoi minulle: 'Riennä ja lähde pian pois Jerusalemista, sillä he eivät ota vastaan sinun todistustasi minusta.'
        22:19 Ja minä sanoin: 'Herra, he tietävät itse, että minä panin vankeuteen ja ruoskitin jokaisessa synagoogassa niitä, jotka uskoivat sinuun. >> Jakeen lisätiedot
        22:20 Ja kun Stefanuksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, olin minäkin läsnä, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajainsa vaatteita.'
        22:21 Ja hän sanoi minulle: 'Mene, sillä minä lähetän sinut kauas pakanain tykö.'"
        22:22 Tähän sanaan asti he kuuntelivat häntä; mutta silloin he korottivat äänensä ja sanoivat: "Pois maan päältä tuommoinen! Sillä ei hän saa elää."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        [Kyllä ajatus löytyy Raamatusta]

        muuten Raamatusta ei löydy yhtään kasteen armo sanaa. Väitän ettei sieltä löydy edes ajatustakaan siitä.
        Joten ainoastaan 1.Pietarin kirje: 3:20-21
        jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset,
        kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä,
        silloin kun valmistettiin arkkia,
        jossa vain muutamat,
        se on kahdeksan sielua,
        pelastuivat veden kautta.
        Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa,
        kasteena
        - joka ei ole lihan saastan poistamista,
        vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta
        - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        muuten Raamatusta ei löydy yhtään kasteen armo sanaa. Väitän ettei sieltä löydy edes ajatustakaan siitä.
        Joten ainoastaan 1.Pietarin kirje: 3:20-21
        jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset,
        kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä,
        silloin kun valmistettiin arkkia,
        jossa vain muutamat,
        se on kahdeksan sielua,
        pelastuivat veden kautta.
        Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa,
        kasteena
        - joka ei ole lihan saastan poistamista,
        vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta
        - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

        KR 1933/-38, Ap.t. 22:16
        Ja nyt, mitä viivyttelet?
        Nouse,
        huuda avuksi hänen nimeänsä
        ja anna kastaa itsesi
        ja pestä pois syntisi.'

        Ap.t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille:
        "Tehkää parannus
        ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,
        niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Room. 10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38, Ap.t. 22:16
        Ja nyt, mitä viivyttelet?
        Nouse,
        huuda avuksi hänen nimeänsä
        ja anna kastaa itsesi
        ja pestä pois syntisi.'

        Ap.t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille:
        "Tehkää parannus
        ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,
        niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Room. 10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."

        Room. 10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."

        Vauvan pitää varmaan ottaa tutti pois suustaan sitä ennen?
        Vai ottavatko kummit sen pois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room. 10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."

        Vauvan pitää varmaan ottaa tutti pois suustaan sitä ennen?
        Vai ottavatko kummit sen pois?

        Taasko tuo höpöttäminen vauvoista alkoi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taasko tuo höpöttäminen vauvoista alkoi?

        Siitä puhe mistä puute. Hän ei selvästikään usko tuota Roomalaiskirjeen kohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä puhe mistä puute. Hän ei selvästikään usko tuota Roomalaiskirjeen kohtaa.

        Tuntuavat huutavan tutin kanssakin aika lujaa :P


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuavat huutavan tutin kanssakin aika lujaa :P

        Luukkaan evankeliumi 1933/-38 Kirkko Raamattu luk. 24:34-53
        Ja nämä sanoivat:
        "Herra on totisesti noussut ylös
        ja on ilmestynyt Simonille."
        Ja itse he kertoivat,
        mitä oli tapahtunut tiellä
        ja kuinka he olivat hänet tunteneet,
        kun hän mursi leivän.
        Mutta heidän tätä puhuessaan Jeesus itse seisoi heidän keskellään
        ja sanoi heille:
        "Rauha teille!"
        Niin heidät valtasi säikähdys ja pelko, ja he luulivat näkevänsä hengen. Mutta hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne?
        Katsokaa minun käsiäni
        ja jalkojani ja nähkää,
        että minä itse tässä olen.
        Kosketelkaa minua
        ja katsokaa,
        sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita,
        niinkuin te näette minulla olevan."
        Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.
        Mutta kun he eivät vielä uskoneet,
        ilon tähden,
        vaan ihmettelivät,
        sanoi hän heille:
        "Onko teillä täällä jotakin syötävää?"
        Niin he antoivat hänelle palasen paistettua kalaa.
        Ja hän otti ja söi heidän nähtensä.
        Ja hän sanoi heille:
        "Tätä tarkoittivat minun sanani,
        kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne,
        että kaiken pitää käymän toteen,
        mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa
        ja profeetoissa
        ja psalmeissa."
        Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
        Ja hän sanoi heille:
        "Niin on kirjoitettu,
        että Kristus oli kärsivä
        ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille,
        alkaen Jerusalemista.
        Te olette tämän todistajat.
        Ja katso,
        minä lähetän teille sen,
        jonka minun Isäni on luvannut;
        mutta te pysykää tässä kaupungissa,
        kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
        Sitten hän vei heidät pois,
        lähes Betaniaan asti,
        ja nosti kätensä
        ja siunasi heidät.
        Ja tapahtui,
        että hän siunatessaan heitä erkani heistä,
        ja hänet otettiin ylös taivaaseen.
        Ja he kumarsivat häntä
        ja palasivat Jerusalemiin suuresti iloiten.
        Ja he olivat alati pyhäkössä
        ja ylistivät Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luukkaan evankeliumi 1933/-38 Kirkko Raamattu luk. 24:34-53
        Ja nämä sanoivat:
        "Herra on totisesti noussut ylös
        ja on ilmestynyt Simonille."
        Ja itse he kertoivat,
        mitä oli tapahtunut tiellä
        ja kuinka he olivat hänet tunteneet,
        kun hän mursi leivän.
        Mutta heidän tätä puhuessaan Jeesus itse seisoi heidän keskellään
        ja sanoi heille:
        "Rauha teille!"
        Niin heidät valtasi säikähdys ja pelko, ja he luulivat näkevänsä hengen. Mutta hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne?
        Katsokaa minun käsiäni
        ja jalkojani ja nähkää,
        että minä itse tässä olen.
        Kosketelkaa minua
        ja katsokaa,
        sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita,
        niinkuin te näette minulla olevan."
        Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.
        Mutta kun he eivät vielä uskoneet,
        ilon tähden,
        vaan ihmettelivät,
        sanoi hän heille:
        "Onko teillä täällä jotakin syötävää?"
        Niin he antoivat hänelle palasen paistettua kalaa.
        Ja hän otti ja söi heidän nähtensä.
        Ja hän sanoi heille:
        "Tätä tarkoittivat minun sanani,
        kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne,
        että kaiken pitää käymän toteen,
        mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa
        ja profeetoissa
        ja psalmeissa."
        Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
        Ja hän sanoi heille:
        "Niin on kirjoitettu,
        että Kristus oli kärsivä
        ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille,
        alkaen Jerusalemista.
        Te olette tämän todistajat.
        Ja katso,
        minä lähetän teille sen,
        jonka minun Isäni on luvannut;
        mutta te pysykää tässä kaupungissa,
        kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
        Sitten hän vei heidät pois,
        lähes Betaniaan asti,
        ja nosti kätensä
        ja siunasi heidät.
        Ja tapahtui,
        että hän siunatessaan heitä erkani heistä,
        ja hänet otettiin ylös taivaaseen.
        Ja he kumarsivat häntä
        ja palasivat Jerusalemiin suuresti iloiten.
        Ja he olivat alati pyhäkössä
        ja ylistivät Jumalaa.

        Tuo lupaus koski Pyhää henkeä, eikä kastetta, joka vuodatettiin helluntaina:
        "Ja katso,
        minä lähetän teille sen,
        jonka minun Isäni on luvannut;
        mutta te pysykää tässä kaupungissa,
        kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo lupaus koski Pyhää henkeä, eikä kastetta, joka vuodatettiin helluntaina:
        "Ja katso,
        minä lähetän teille sen,
        jonka minun Isäni on luvannut;
        mutta te pysykää tässä kaupungissa,
        kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."

        Ei kastetta vuodatettu helluntaina vaan Pyhä Henki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        [Kyllä ajatus löytyy Raamatusta]

        "Kyllä ajatus löytyy Raamatusta]" kasteen armoa ei löydy 1933/-38 raamatunkäännöksestä eikä sieltä löydy kummeja Mutta,kummin kaimoja kyllä löytyy useampiakin.
        Matteuksen evankeliumi: 26:59-68
        Mutta ylipapit
        ja koko neuvosto etsivät väärää todistusta Jeesusta vastaan tappaaksensa hänet,
        mutta eivät löytäneet,
        vaikka monta väärää todistajaa oli tullut esille.
        Mutta vihdoin tuli kaksi,
        ja he sanoivat:
        "Tämä on sanonut:
        'Minä voin hajottaa maahan Jumalan temppelin
        ja kolmessa päivässä sen rakentaa.'"
        Silloin ylimmäinen pappi nousi ja sanoi hänelle:
        "Etkö vastaa mitään siihen,
        mitä nämä todistavat sinua vastaan?"
        Mutta Jeesus oli vaiti.
        Niin ylimmäinen pappi sanoi hänelle:
        "Minä vannotan sinua elävän Jumalan kautta,
        että sanot meille,
        oletko sinä Kristus,
        Jumalan Poika."
        Jeesus sanoi hänelle:
        "Sinäpä sen sanoit.
        Mutta minä sanon teille:
        tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella
        ja tulevan taivaan pilvien päällä."
        Silloin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa
        ja sanoi:
        "Hän on pilkannut Jumalaa.
        Mitä me enää todistajia tarvitsemme?
        Katso,
        nyt kuulitte hänen pilkkaamisensa.
        Miten teistä on?"
        He vastasivat sanoen:
        "Hän on vikapää kuolemaan."
        Silloin he sylkivät häntä silmille
        ja löivät häntä nyrkillä kasvoihin;
        ja toiset sivalsivat häntä poskelle
        ja sanoivat:
        "Profetoi meille,
        Kristus,
        kuka se on,
        joka sinua löi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taasko tuo höpöttäminen vauvoista alkoi?

        Kirkollisethan sitä viattomamuuden tilassa olevia vauvoja vie heti ennenkuin osaavat edes puhua vievät kastettavaksi ruotsin ristiretkaläisten kasteella.
        Voi lapsi raukkoja, joille heti elämänsä alussa luvatta kastetaan, kahden valehtelevan kummin uskontunnustusten perusteella voi. tuomiorovasti liittää hänet kirkonkiillottajien kerhoon.
        Hävetkää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkollisethan sitä viattomamuuden tilassa olevia vauvoja vie heti ennenkuin osaavat edes puhua vievät kastettavaksi ruotsin ristiretkaläisten kasteella.
        Voi lapsi raukkoja, joille heti elämänsä alussa luvatta kastetaan, kahden valehtelevan kummin uskontunnustusten perusteella voi. tuomiorovasti liittää hänet kirkonkiillottajien kerhoon.
        Hävetkää!

        Voi kuinka sinua asia pännii... Vielä oikein "viattomuuden tilassa".... XD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolaiset ovat huomanneet kulkevansa heikoilla jäillä Parhamin siunauksen perillisinä.

        W.Branham on roomalaiskatolilais taustasta tullut uskoon ja hänen kauttaan Jumala paransi ihmisiä. Eikä hän liittynyt mihinkään seurakuntaan vaan perusti Tapernaakkeli seurakunnan.
        Mutta hän meni seisomaan syvälle veteen ja julisti sieltä kastesaarnan ja sanoi, joka nyt uskoo hän tulkoon ja ottakoon nyt kasteen.
        Ja siitä se alkoi Branhamilaisuus. Hän kävi saarnaamassa Suomessakin ja Kuopiossa hän rukoili erään kolarissa kuolleen pojan puolesta kolari paikalla ja poika vietiin sairaalaan hän selvisi eloon.
        KR 1933/-38, Ap.t. 2:38-43
        Niin Pietari sanoi heille:
        "Tehkää parannus
        ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,
        niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        Sillä teille
        ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu
        ja kaikille,
        jotka kaukana ovat,
        ketkä ikinä Herra,
        meidän Jumalamme,
        kutsuu."
        Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti;
        ja hän kehoitti heitä sanoen:
        "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."
        Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan,
        ne kastettiin,
        ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        Ja he pysyivät apostolien opetuksessa
        ja keskinäisessä yhteydessä
        ja leivän murtamisessa
        ja rukouksissa.
        Ja jokaiselle sielulle tuli pelko;
        ja monta ihmettä
        ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.

        Kaikki on valmiina tulkaa!


    • Anonyymi

      Suomen kirkkokansa on vauvan kanssa suunnilleen samoissa ymmärryksen suhteen Hengen asioista.

      eli mitään ymmärrystä ei ole, muutamaa fraasia hoetaan tarpeen tullen käsi taskussa nyrkissä,. siinä se oli se uskominen.

      • Anonyymi

        Ehkä sun ei kannata muiden ymmärrystä alkaa arvioimaan kun oma ymmyyräs on sitä tasoa ettei tiedä itkeäkö vaiko nauraa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sun ei kannata muiden ymmärrystä alkaa arvioimaan kun oma ymmyyräs on sitä tasoa ettei tiedä itkeäkö vaiko nauraa

        Puhunee uudestikastajista joilla on ne muutamat fraasit mitä hokea kuten "vauvoista ei ole mitään mainintaa" Siihenpä se vauvausko heillä jääkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhunee uudestikastajista joilla on ne muutamat fraasit mitä hokea kuten "vauvoista ei ole mitään mainintaa" Siihenpä se vauvausko heillä jääkin

        KR 1933/-38, Kol. 2:6-15
        Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen,
        Herran,
        niin vaeltakaa hänessä,
        juurtuneina häneen
        ja hänessä rakentuen
        ja uskossa vahvistuen,
        niinkuin teille on opetettu;
        ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen.
        Katsokaa,
        ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla
        ja tyhjällä petoksella,
        pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin
        ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
        Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
        ja te olette täytetyt hänessä,
        joka on kaiken hallituksen
        ja vallan pää,
        ja hänessä
        te myös olette
        ympärileikatut,
        ette käsintehdyllä
        ympärileikkauksella,
        vaan lihan ruumiin poisriisumisella,
        Kristuksen ympärileikkauksella:
        ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa,
        jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta,
        jonka vaikuttaa Jumala,
        joka herätti hänet kuolleista.
        Ja teidät,
        jotka olitte kuolleet rikoksiinne
        ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen,
        teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan,
        antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
        ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen,
        joka oli meitä vastaan
        ja oli meidän vastustajamme;
        sen hän otti meidän tieltämme pois
        ja naulitsi ristiin.
        Hän riisui aseet hallituksilta
        ja valloilta
        ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi;
        hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38, Kol. 2:6-15
        Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen,
        Herran,
        niin vaeltakaa hänessä,
        juurtuneina häneen
        ja hänessä rakentuen
        ja uskossa vahvistuen,
        niinkuin teille on opetettu;
        ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen.
        Katsokaa,
        ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla
        ja tyhjällä petoksella,
        pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin
        ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
        Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
        ja te olette täytetyt hänessä,
        joka on kaiken hallituksen
        ja vallan pää,
        ja hänessä
        te myös olette
        ympärileikatut,
        ette käsintehdyllä
        ympärileikkauksella,
        vaan lihan ruumiin poisriisumisella,
        Kristuksen ympärileikkauksella:
        ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa,
        jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta,
        jonka vaikuttaa Jumala,
        joka herätti hänet kuolleista.
        Ja teidät,
        jotka olitte kuolleet rikoksiinne
        ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen,
        teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan,
        antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
        ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen,
        joka oli meitä vastaan
        ja oli meidän vastustajamme;
        sen hän otti meidän tieltämme pois
        ja naulitsi ristiin.
        Hän riisui aseet hallituksilta
        ja valloilta
        ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi;
        hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.

        Vauvoilleko tuossa kirjoitetaan:
        "Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen,
        Herran,
        niin vaeltakaa hänessä,
        juurtuneina häneen
        ja hänessä rakentuen
        ja uskossa vahvistuen,
        niinkuin teille on opetettu;
        ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sun ei kannata muiden ymmärrystä alkaa arvioimaan kun oma ymmyyräs on sitä tasoa ettei tiedä itkeäkö vaiko nauraa

        nauretaan siis yhdessä uudelle ymmyyräksellesi, se on varmaan katkismuksen takalehdessä pienellä puukstaavilla vain ymmyyräksen omaville laitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nauretaan siis yhdessä uudelle ymmyyräksellesi, se on varmaan katkismuksen takalehdessä pienellä puukstaavilla vain ymmyyräksen omaville laitettu.

        Joo, inttäjä-eksyttäjä näkee kaikkialla vain vauvoja. Sairasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, inttäjä-eksyttäjä näkee kaikkialla vain vauvoja. Sairasta.

        Sille on syytäkin nauraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, inttäjä-eksyttäjä näkee kaikkialla vain vauvoja. Sairasta.

        niinpäs, sielläkin tuntuu vauvat kirjoittelevan, niin on vauvamaisia juttunne heheeee!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niinpäs, sielläkin tuntuu vauvat kirjoittelevan, niin on vauvamaisia juttunne heheeee!!

        Eipä taida olla vauva vaan lapsellinen käkätys vauvajuttuineen kuten pedofiileillä on tapana.


    • Anonyymi

      Toki vauvoille siinä on tekstiä ja kun eivät saa mitään sanottua, eivät tajua mitään aiheesta, se merkitsee sitä että he eivät voi hyljätä eikä vastustaa Jumalan pakkotiesmitäpelastusta!

      näin se menee tämän korkean kirkollisen mystiikan mukaan.

      ja tietty Jumala kumartaa suomen kirkkolaitosta ja lähtee leikkiin mukaan, eikös se niin mene!?

      • Anonyymi

        vauvat, vauvat, kirkko, eikö tuo vanhus osaa mitään muuta suustaan ulospäästää? Jumala ei kumarra mitään laitosta vaan toimii lupauksensa mukaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vauvat, vauvat, kirkko, eikö tuo vanhus osaa mitään muuta suustaan ulospäästää? Jumala ei kumarra mitään laitosta vaan toimii lupauksensa mukaan,

        Jep, se on aina tuota samaa soopaa tuolta vanhukselta ilman Sanaakaan Raamatusta tai Kristuksesta. Se on sitä ukastajamystiikkaa.


    • Anonyymi

      J a suomen kansa seuraa Jeesusta joka ikinen, tottakai niinhän se menee, ainakan en ole koskaan kuullut siitä muunlaista mentaalia kirkon palveluksissa ja puheissa.

      kaikki ovat taivaaseen menossa eikö vain !

      • Anonyymi

        Teidän mukaan kaikki on menossa taivaaseen. Kristillisen opin mukaan vain Jeesuksen uskovat pääsevät taivaaseen.


    • Anonyymi

      KR 1933/-38, Ap.t. 22:5-16 [Apostoli Paavalin uskoon tulo todistus.]
      niinkuin myös ylimmäinen pappi voi minusta todistaa, ja kaikki vanhimmat.
      Minä sain heiltä myös kirjeitä veljille Damaskoon, ja minä matkustin sinne tuodakseni nekin, jotka siellä olivat, sidottuina Jerusalemiin rangaistaviksi.
      Niin tapahtui,
      kun minä matkalla ollessani lähestyin Damaskoa,
      että keskipäivän aikaan yhtäkkiä taivaasta leimahti suuri valo minun ympärilläni;
      ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle:
      'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
      Niin minä vastasin:
      'Kuka olet, herra?'
      Ja hän sanoi minulle:
      'Minä olen Jeesus Nasaretilainen,
      jota sinä vainoat.'
      Ja minun seuralaiseni näkivät kyllä valon, mutta eivät kuulleet sen ääntä,
      joka minulle puhui.
      Ja minä sanoin:
      'Herra, mitä minun pitää tekemän?'
      Herra sanoi minulle:
      'Nouse ja mene Damaskoon,
      niin siellä sinulle sanotaan kaikki, mikä sinulle on tehtäväksi asetettu.'
      Ja kun minä sen valon kirkkaudesta tulin näkemättömäksi,
      taluttivat seuralaiseni minua kädestä,
      ja niin minä tulin Damaskoon.
      Ja eräs mies,
      hurskas lain mukaan,
      nimeltä Ananias,
      josta kaikki siellä asuvat juutalaiset todistivat hyvää,
      tuli minun tyköni,
      astui eteeni ja sanoi minulle:
      'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen.'
      Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen.
      Niin hän sanoi:
      'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa
      ja näkemään Vanhurskaan
      ja kuulemaan hänen suunsa äänen;
      sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä,
      sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
      Ja nyt,
      mitä viivyttelet?
      Nouse,
      huuda avuksi hänen nimeänsä
      ja anna kastaa itsesi
      ja pestä pois syntisi.'

    • Anonyymi

      Noinko se vauva kömpii yös vaunuistaan ja lähtee kastetta ottamaan, niinkai se menee sitten.

      • Anonyymi

        Jos tuntisin edes hieman Raamatun alkukielä niin tiedät ettei siellä missään kastetta "oteta" muttaa et ole asiaa tutkinut kun ei ukastajissa saa tutkia vai mitä!? Ihminen kastetaan kuten Jeesus sanoi Markuksen lähetyskäskyn yhteydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuntisin edes hieman Raamatun alkukielä niin tiedät ettei siellä missään kastetta "oteta" muttaa et ole asiaa tutkinut kun ei ukastajissa saa tutkia vai mitä!? Ihminen kastetaan kuten Jeesus sanoi Markuksen lähetyskäskyn yhteydessä.

        Taas väärin!
        Raamattu kehoittaa opetuslapsia OTTAMAAN kasteen uskoon tultuaan:
        "Ja ottakoon kukin teistä kasteen...." Ap 2:38

        Etkö todella saa tutukia Raamattua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas väärin!
        Raamattu kehoittaa opetuslapsia OTTAMAAN kasteen uskoon tultuaan:
        "Ja ottakoon kukin teistä kasteen...." Ap 2:38

        Etkö todella saa tutukia Raamattua?

        Nyt oli puhe alkukielestä, siinä ei ole tuossa "ottaa verbiä" vaan aorimuoto tuossa kohdassa minkä tieäisit jos olisit asiaan perhetynyt, Suomenkielisessä käännöksessä on ottaa verbi koska meillä ee käytetä passiivin imperatiivia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt oli puhe alkukielestä, siinä ei ole tuossa "ottaa verbiä" vaan aorimuoto tuossa kohdassa minkä tieäisit jos olisit asiaan perhetynyt, Suomenkielisessä käännöksessä on ottaa verbi koska meillä ee käytetä passiivin imperatiivia.

        Tuo on totta. Enemmän alkukielen mukainen käännös olisi "kastettakoon kukin teistä Jeesuksen Kristuksen nimeen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta. Enemmän alkukielen mukainen käännös olisi "kastettakoon kukin teistä Jeesuksen Kristuksen nimeen".

        Mutta outoa on, ettei Pietari kehoittanut ketään hakemaan kotoa vauvoja kastettavaksi, vaan hän hän sanoi "kukin teistä".

        Alkukieli on kirjoitettu arameaksi, eikä siitä ole jäljellä yhtään alkuperäistä käsikirjoitusta, ainoastaan kreikan ja hebreankielisiä kopioita, joten hukkaan meni sinun yrityksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta outoa on, ettei Pietari kehoittanut ketään hakemaan kotoa vauvoja kastettavaksi, vaan hän hän sanoi "kukin teistä".

        Alkukieli on kirjoitettu arameaksi, eikä siitä ole jäljellä yhtään alkuperäistä käsikirjoitusta, ainoastaan kreikan ja hebreankielisiä kopioita, joten hukkaan meni sinun yrityksesi.

        Kuuljat kysyvät mitä MEIDÄN pitää tehdä. Siihen Pietari vastasi.

        Alkukieli oli kreikka eikä siinä ollut tuossa kohdassa ottaa -verbiä joten hukkaan meni sinun yrityksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuljat kysyvät mitä MEIDÄN pitää tehdä. Siihen Pietari vastasi.

        Alkukieli oli kreikka eikä siinä ollut tuossa kohdassa ottaa -verbiä joten hukkaan meni sinun yrityksesi.

        Tässä joitain muita käännöksiä samasta kohdasta:

        " Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ "

        " Petrus svarade dem: »Gören bättring, och låten alla döpa eder i Jesu Kristi namn till edra synders förlåtelse"

        Ei ole ottaa verbiä muissakaan kielissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä joitain muita käännöksiä samasta kohdasta:

        " Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ "

        " Petrus svarade dem: »Gören bättring, och låten alla döpa eder i Jesu Kristi namn till edra synders förlåtelse"

        Ei ole ottaa verbiä muissakaan kielissä.

        Näin se menee. Ja sairaanloista aina joka ainoassa välissä alkaa tuo vauvoota puhuminen. Pitäskö ton uudesikatajan jo mennä hoitoon?


    • Anonyymi

      Parhamin kyykkykaste. Vesikin saastui.

      • Anonyymi

        Tuo parhamiin rakastunut hörhö ei voi olla mainitsematta idolinsa nimeä jokaisessa viestissään.


    • Anonyymi

      Aloituksen vertauskuvan mukaan kaikki jumalattomat ihmiset hukkuivat vedenpaisumuksessa pienine vauvoineen. Ettei totuus unohtuisi.

      • Anonyymi

        Parhamilaiset kuolivat Sodomassa. Yhtään synnitötä lasta ei löytynyt, vaikka niitä enkelien kanssa etsittiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhamilaiset kuolivat Sodomassa. Yhtään synnitötä lasta ei löytynyt, vaikka niitä enkelien kanssa etsittiin.

        On tuo parhami sinulle todella rakas. Nukutko parhami kainalossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tuo parhami sinulle todella rakas. Nukutko parhami kainalossa?

        Karjut parittelee keskenään ja vuohet ihmettelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karjut parittelee keskenään ja vuohet ihmettelee.

        Profetia LÄNNESTÄ tulevasta VUOHIPUKISTA.

        Dan. 8:5 "Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Profetia LÄNNESTÄ tulevasta VUOHIPUKISTA.

        Dan. 8:5 "Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi. "

        Kohta se sarvi muuttuu parhamiksi näiden vauvatuskoosekojen käsissä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta se sarvi muuttuu parhamiksi näiden vauvatuskoosekojen käsissä!

        Miksihän se siitä vielä muuttuu noiden vauvateivoiuskoa -kääkkien käsissä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Profetia LÄNNESTÄ tulevasta VUOHIPUKISTA.

        Dan. 8:5 "Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi. "

        Profetia tarkoittaa helluntailaisuutta.

        Profetia LÄNNESTÄ tulevasta VUOHIPUKISTA.

        Dan. 8:5 "Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Profetia tarkoittaa helluntailaisuutta.

        Profetia LÄNNESTÄ tulevasta VUOHIPUKISTA.

        Dan. 8:5 "Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi. "

        Vai niin j a mistä sait sen selville, äitiskö kertoi taikka holhoojasiko kenties.


    • Anonyymi

      Luterilainen pilkkaaja, joka on hävinnyt kaikki keskustelut täällä.

      • Anonyymi

        Sekö sinä olet? No, harmittaahan se jos kaikki keskustelut on hävinny...


    • Anonyymi

      On tämä hauskaa :) Raamattu-nimisen satukirjan nimeen vannovat älykääpiöt väittelevät uskojensa detlajien paikkansapitävyydestä... Yhtä mielenkiintoista voisi olla lukea batman-uskovaisen ja teräsmies-uskovaisen kiihkeää keskustelua siitä, kumpi herroista voittaisi kaksintaistelussa. Aku Ankan taskukirjojen asiantuntija voisi tietenkin tuohon tuoda omat kommervenkkinsa.

      Herätkää, pösilöt. Te missaatte niin paljon elämästä. Muistakaa, että raamattu on 1500-2000 vuotta sitten eläneiden, oppimattomien junttien kokoonkyhäämä kirjoituskokoelma, joka on nostettu kohtuuttomaan asemaan teidän kaltaistenne, hyväuskoisten mänttien myötävaikutuksella.

      • Anonyymi

        Noin typerältä tarinalt aolisit välttynyt kun olisit pitänyt koko illan käsiäsi taskuissa ja mennyt aikaisin nukkumaan !

        älä unohda ottaa akuAnkkaasi mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin typerältä tarinalt aolisit välttynyt kun olisit pitänyt koko illan käsiäsi taskuissa ja mennyt aikaisin nukkumaan !

        älä unohda ottaa akuAnkkaasi mukaan.

        KR 1933/-38, Mark. 7:13
        Te teette Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne,
        jonka olette säätäneet.
        Ja paljon muuta samankaltaista te teette."

        Kuten kastatte viattomia lapsia vaikka he eivät edes kysyneet haluavatko he antaa elämänsä Jeesukselle.

        Eikä vauvojen valehtelevat kummit voi olla edes uskossa, koska he vain lausuvat jonkin nikealaisen uskonpuhdistus lorun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38, Mark. 7:13
        Te teette Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne,
        jonka olette säätäneet.
        Ja paljon muuta samankaltaista te teette."

        Kuten kastatte viattomia lapsia vaikka he eivät edes kysyneet haluavatko he antaa elämänsä Jeesukselle.

        Eikä vauvojen valehtelevat kummit voi olla edes uskossa, koska he vain lausuvat jonkin nikealaisen uskonpuhdistus lorun.

        Lasten kstamien ei ole perinnäissääntö. Harhaoppisille Nikean uskontunnustus on vain loru.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasten kstamien ei ole perinnäissääntö. Harhaoppisille Nikean uskontunnustus on vain loru.

        Jos apostolinen uskontunnustus tai Nikean tunnustus hylätään niin ollaan vaarallisen kaukana Raamatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasten kstamien ei ole perinnäissääntö. Harhaoppisille Nikean uskontunnustus on vain loru.

        Äitivainaan isävainaa oli akoinaan sanonut lasten kastamisista, että eihän sitä voi jättää tekemättä, sehän on ikivanha tapa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äitivainaan isävainaa oli akoinaan sanonut lasten kastamisista, että eihän sitä voi jättää tekemättä, sehän on ikivanha tapa!

        Kaunis tapahan se on, mutta sillä ei ole mitään tekemistä raamatullisen kasteen kanssa.
        Katolisessa kirkossa varsinkin on paljon kauniita tapoja, mutta ei usko perustu tapoihin, vaan Jeesuksen seuraamiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe