Vastakohdat

Mä yritin muuttaa itseäni, et olisin ollut
sulle hyvä.

Mutta loppupeleissä mun sisäinen valo
vaan sammui vähitellen.
Mä en edes ymmärtänyt,
että olin jo matkalla kohti ikiyötä

Ja nyt ymmärrän, että kaiken lisäksi
mehän oltiin ihan vastakohtia.

Sinä olit nouseva aamuaurinko
täynnä toivoa.
Toivoa paremmasta tulevasta.
Onnea ja hopeahippuja.

Ja minä olin laskeva iltaaurinko,
jonka jälkeen oli pelkkää pimeyttä.
Sekin kuvaa sitä, miten minun sisäinen
valo hiljalleen sammui olemattomiin.

Me oltiin molemmat kauniita.
Ja näkemisen arvoisia tottakai.
Mutta meidän molempien kauneus kesti
vain hetken.
Ihan kuin auringonnousu tai - lasku.
Ne ovat kauniita hetken.
Ja sen jälkeen tulee
joko uusi päivä, tai pitkä yö.

Sen hetken jälkeen
ketään ei enää kiinnostanut.
Koska eihän ihmisiä kiinnosta.
Ei ellet ole kaunis, kuuluisa tai kuollut.

Muttan sitten sinuakaan ei enää kiinnostanut.

Meidän välillä on se yksi ero.
Minä menetin sinut, ja sä menetit aikaa.
Mä hävisin, koska mä tarvitsin sua.

Sulla oli edessä vielä toivoa täynnä
oleva päivä, kun mun oli kohdattava
yö yksin.

Olin kai sokeasti kuvitellut,
että olisit ollut kanssani.

Mutta ei sinulla ollut ikinä mitään
menetettävää.
Siksi sinä pystyit jättämään minut yksin.
Sillä sinulla oli vaihtoehtoja.

Sinä pelkäsit minua, eikö niin?

Mutta ei se mitään,
minäkin pelkäsin.

Ja pelkään edelleen.

Koska minä pelkään pimeää.

1

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On kaunis syvällinen runo, kiitos.

      Jää kuitenkin suolainen jälkimaku, että miksi olla niin riippuvainen?
      Kirjoittaja toteaa tilanteen synkäksi, auttamattoman riippuvaiseksi, vaikka sanoo itsekin olevansa kaunis.

      Eikö luonnonlahjoja kannttaisi käyttää hyväkseen, eikä itseään vastaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1004
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      844
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      93
      749
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      75
      642
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      635
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      560
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      486
    8. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      472
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      459
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      455
    Aihe