Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kielillä puhuminen

Anonyymi

Miksi kielillä puhuminen on vähentynyt ja monessa seurakunnassa jopa loppunut kokonaan? Onko voitelu vähenemässä Suomen helluintaiseurakunnassa? Itse puhun kielillä niin ylistyksen aikana kuin välillä myös spontaanisti opetuksen aikana. Nykyään vaan saan usein pahoja katseita muilta seurakuntalaisilta vaikka puhun täysin voitelussa Herran henkeeni antamia sanoja

168

1471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kielilläpuhumisen tulisi lisääntyä kokousten rukoushetkissä.
      Sitä kaipaavat kaikki Pyhän Hengen kasteen saaneet.

    • Anonyymi

      Puhukaa kielillä muutama tunti päivässä. Varmasti näette ihmeitä .

    • Anonyymi

      Kesken tilaisuuden ääneen kielillä puhuminen ei ole voitelua, vaan itsehillinnän puutetta. Hengellisessä tilaisuudessa ollaan kuuntelemassa opetusta,, rukouskokoukset ovat erikseen. Jumala on järjestyksen Jumala.

      • Anonyymi

        Valehtelet päin silmiä ja keksit sääntöjä, jotka ovat sinun lihallisen mielen mukaisia. Valehtelit ja vääristit Sanaa, sillä Jumala 'on rauhan Jumala'. Jokaisessa tilaisuudessa on lupa puhua Jumalalle, mutta ei niin kovalla äänelle, ettei muut kuule opetusta.
        Lisää kielillä puhumista: niin selkenee Sanan totuudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet päin silmiä ja keksit sääntöjä, jotka ovat sinun lihallisen mielen mukaisia. Valehtelit ja vääristit Sanaa, sillä Jumala 'on rauhan Jumala'. Jokaisessa tilaisuudessa on lupa puhua Jumalalle, mutta ei niin kovalla äänelle, ettei muut kuule opetusta.
        Lisää kielillä puhumista: niin selkenee Sanan totuudet.

        1. Korinttolaiskirje 14

        6Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja? 7Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin? 8


        Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun? 9Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. 10Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. 11Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen. 12Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti. 13Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää. 14Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön. 15



        Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. 16





        Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot. 17Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu. 18Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; 19mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä. 20








        Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. 21




        27Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; 28mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet päin silmiä ja keksit sääntöjä, jotka ovat sinun lihallisen mielen mukaisia. Valehtelit ja vääristit Sanaa, sillä Jumala 'on rauhan Jumala'. Jokaisessa tilaisuudessa on lupa puhua Jumalalle, mutta ei niin kovalla äänelle, ettei muut kuule opetusta.
        Lisää kielillä puhumista: niin selkenee Sanan totuudet.

        Näinhän se asia on.
        Varmasti.


    • Anonyymi

      1Kor.13:8 Biblia (1776) Ei rakkaus koskaan väsy; vaikka prophetiat lakkaavat, ja kielet vaikenevat, ja tieto katoo.

    • Anonyymi

      Sinä et tiedä mitä voitelu on etkä tiedä sitäkään , mitä kielillä puhuminen Raamatussa merkitsi. Tulkkasiko sinua joku seurakunnalle vaiko omaksi huviksesiko mongersit?

      • Anonyymi

        Sanon ainakin itse Elsadai ja hallelujah kun puhun kielillä. Lisäksi teen ilmeitä jotka voi tulkita Jeesusta ylistäviksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanon ainakin itse Elsadai ja hallelujah kun puhun kielillä. Lisäksi teen ilmeitä jotka voi tulkita Jeesusta ylistäviksi

        Voi sanoa myös Höpö höpö anna kymppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanon ainakin itse Elsadai ja hallelujah kun puhun kielillä. Lisäksi teen ilmeitä jotka voi tulkita Jeesusta ylistäviksi

        Voi! Voiko sen kauniimmin sanoa! Ylistys ja Armo!


    • Anonyymi

      Kielillä puhuminen on yhtä suotavaa ja hyväksyttyä kuin julkinen runkkaaminen. Toiset on sen jo tajunneet.

      • Anonyymi

        Kielillä puhujien sopisi käydä silloin tällöin tahdonvastaisessa hoidossa. Se piristää.


    • "helluntalaisuuden kielilläpuhumisessa on monessa astiamakuisuutta" !
      Glossolalia on rukouskammioon kuuluva, henkilökohtainen, Ylimmäisen papin ja rukoilijan välinen asia. Niin, ja eihän kielilläpuhumisen lahjaa ole kaikilla, kirjoitukset kertovat.
      Seurakuntaan opin ja opetuksen mukaan kirjoituksissa kuuluu järjestys.
      Siellä puhutaan ja määristä puhutaan "korkeintaan" sanotuksella. Jos ei ole selittäjää, niin silloin ei puhuta ollenkaan.
      Apostolien teoissa kun Pyhä Henki laskeutui ja puhuttiin "kielillä"- niin kukin kuuli oman kielensä sanoituksella se- mitä sovitustyössä oli tapahtunut.
      ts. puhuttiin -ymmärryksellä- oppimattomatkin.
      Kuulijoitahan oli monista kielistä paikalla.
      On tärkeää se, että näköalat kumpuavat kirjoituksista, Jeesus itse sanoi meille jokaiselle ohjeen, tai tiedotuksen. "Me eksymme, ellemme -tunne- kirjoituksia. Siksi ei pidä rivijäsenenä alkaa säveltämään omia seurakuntakokouksia ja saata seurakuntaa epäjärjestyksen tilaan.

      • Anonyymi

        Ja nyt syvennytään pintaa raapasten kirjoituksiin. Näin opetetaan.

        Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.


        Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.

        Ja

        Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on. Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle,

        sillä

        kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä. Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen:

        "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia? Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet? Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa, Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset, kreetalaiset ja arabialaiset,

        me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja." (Apt 2:1-11)


        Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin? Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen.

        Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti. Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää. Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.

        Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.

        Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.

        Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä. Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.
        (1Ko 14:7-20)


      • Anonyymi

        Kirjoituksen kertovat sinun kirjoittavan ihmisoppi ja valhetta. Eksyt koska et ole uskossa etkä tunne kirjoituksia.


      • Anonyymi

        "On tärkeää se, että näköalat kumpuavat kirjoituksista, Jeesus itse sanoi meille jokaiselle ohjeen, tai tiedotuksen. "Me eksymme, ellemme -tunne- kirjoituksia. Siksi ei pidä rivijäsenenä alkaa säveltämään omia seurakuntakokouksia ja saata seurakuntaa epäjärjestyksen tilaan."

        Aamen !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt syvennytään pintaa raapasten kirjoituksiin. Näin opetetaan.

        Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.


        Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.

        Ja

        Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on. Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle,

        sillä

        kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä. Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen:

        "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia? Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet? Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa, Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset, kreetalaiset ja arabialaiset,

        me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja." (Apt 2:1-11)


        Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin? Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen.

        Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti. Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää. Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.

        Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.

        Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.

        Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä. Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.
        (1Ko 14:7-20)

        Älä ota enää.
        Aivan selvä juoppohulluuskohtaus.
        Jeesusviina ei sovi kenellekään.


    • Anonyymi

      Aloittajan kannattaisi miettiä sitä, että seurakunta on morsian- jäsenistä koostuva ruumis. Seurakunnan vanhimmalla on järjestysvastuullisuus, eli sananvalta.
      Armolahjat on niin moninaiset, ettei joku ole oikeutettu nimissään "esiintymään", että hänet huomattaisiin. Seurakunnan oppi ja opetus on Pyhän Hengen - järjeystyksen alainen.
      Niin paljon on "kielilläpuhuja" saarnaajia, jotka lukevat kovasti ja kun se lukema alkaa muhia mielessä, siitä tulee ikäänkuin saarnaamisen tarve, ts. tuntuu, että kielillä pitäisi puhua. Hieman oioin viestiäni. Mutta, kun "kuuntelee" näitä kielilläpuhujia, niin jopa selitykset menevät tavallaan lihalliseksi.
      Siihen tulee astianmaku.

      • Anonyymi

        No, olepa sitten hiljaa äläkä esiinny täällä Raamatun opettaja Itsehän sanoit: 'ettei joku ole oikeutettu nimissään "esiintymään", että hänet huomattaisiin'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, olepa sitten hiljaa äläkä esiinny täällä Raamatun opettaja Itsehän sanoit: 'ettei joku ole oikeutettu nimissään "esiintymään", että hänet huomattaisiin'.

        Kirjoitukset, niitähän katsoimme, sekä ne puhuivat sen, mistä kirjoitin, eli Sana oli opettajana. Eli huomattiin sen, mitä Sana opettajana toi meille opiksi ja neuvoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitukset, niitähän katsoimme, sekä ne puhuivat sen, mistä kirjoitin, eli Sana oli opettajana. Eli huomattiin sen, mitä Sana opettajana toi meille opiksi ja neuvoksi.

        Olet siis Jumala, huh!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis Jumala, huh!!!

        Anonyymi Eilen 12:45

        Anonyymi kirjoitti: Kirjoitukset, niitähän katsoimme, sekä ne puhuivat sen, mistä kirjoitin, eli Sana oli opettajana. Eli huomattiin sen, mitä Sana opettajana toi meille opiksi ja neuvoksi.

        Olet siis Jumala, huh!!!

        lainaukseni loppui. Eli väitteesi - Olet siis Jumala!

        Kirjoituksiin viittasin.

        Sana oli siten opettajana. Eli huomattiin se, mitä Sana opettajana toi meille opiksi ja neuvoksi.
        Siis luimme Sanaa ja sinä alat pilkaaman Sanaa siinä, että lainaamani kirjoitusten tähden minä olisin Jumala.
        Mieti mistä puhut, mitä puhut ja miksi puhut.
        Meille kummallekin Sana on ainut auktoriteetti, ei ihmisten mielipiteet.


    • Anonyymi

      Kielilläpuhumisen antaa Pyhä Henki.
      Pyhä Henki on myös kielilläpuhumisen innoittaja.
      Hänen länsäolossaan Pyhällä Hengellä täyttynyt
      uskova puhuu kielillä hyvin helposti ja spontaanisti.

      Ja nyt tullaan ongelmaan, jonka otit esille:

      Todennäköisesti on niin, että Pyhän Hengen täyteyden
      saaneiden uskovien määrä on vähentynyt, en tiedä
      mutta näin uskon. Sitten Pyhän Hengen voima seurakunnissa
      on ehkä vähentynyt. Silloin uskovat eivät koe Jumalan elämää
      ja eivät myöskään puhu kielillä.

      Kielilläpuhuja ylistää ja kiittää Jumalaa, Herraa Jeesusta Kristusta.
      Jos Hänen läsnäolonsa puuttuu, kokous on kuiva mitään sanomaton
      kokous. Silloin uskovat eivät ylistä Häntä.

      Jumalan: Pyhän Hengen ja Jeesuksen länsäolossa uskova
      rukoilee kielillä ja kiittää ja ylistää Häntä puhuen kielillä.
      Se on melkein yhtä yleistä ja normaalia kuin hengittäminen.

      Apostoleille oli ensimmäinen asia opettaa uusille uskoon tulleille
      Pyhän Hengen lahjasta ja täyteydestä. He pitivät huolen siitä,
      että jokainen uskova sai Pyhän Hengen. Raamattu osoittaa, että
      Pyhällä Hengellä täyttyvä ja täyttynyt uskova puhuu kielillä.
      Tämä apostolien toiminta ja prioriteetti oli Pyhän Hengen
      aikaansaamaa ja siksi Jumalan (Sanan) vaikutusta. Ja Jumala
      on sama tänäkin päivänä. Hän ei ole muuttanut käytäntöä eikä
      oppiaaan tässäkään asiassa. Siksi Pyhästä Hengestä ja Hengen
      kasteesta ja täyteydestä tulee opettaa uskovia kaikissa kristillisissä
      seurakunnissa.

      Pyhällä Hengellä voi täyttyä tänäkin päivänä. Sinä lukija voit
      täyttyä Pyhällä Hengellä ja puhua uusilla kielillä. Se kuuluu
      sinulle, joka olet uskossa ja olet kastettu raamatullisella
      uskovien upotuskasteella. Pyhän Hengen täyteys kuuluu
      jokaiselle uuudestisyntyneelle uskovalle. Et ole poikkeus
      tästäkään Jumalan lupauksesta. En minäkään ollut poikkeus.

      Kiitän Jumalaa, että Hän vei minut seurakuntaan, jossa nämä
      asiat otettiin vakavasti ja että Pyhän Hengen täyteys myös
      toimi siellä ja minäkin sain sen kokea.

      https://www.jumala-kanssamme.se/439625722

      • Anonyymi

        Älä jaikali opeta asioista, joita et vielä kyllin ymmärrä !

        Sinä toistelet vain vanhinten perinnäis sääntöjä, eli helluntailaisuuden "erityistä hengen täyteys oppia" !

        Jokainen uudestisyntynyt on JO täytetty Hengellä, ei tarvita enää erillistä/erityistä "hengen täyteyttä", "hengellä täyttymis" koemusta, vaan uskova voi täyttyä Hengellä vaikka päivittäin.

        Kun Pyhä Henki tulee "temppeliin", niin Henki täyttää silloin sen "temppelin", ihan kuten ilmestysmajassa aikoinaan, joka maja on "kuva" uuden liiton uskovasta !

        Emme saa siis vain osaa Pyhästä Hengestä, vaan Henki tulee kokonaan uudestisyntymisesssä eli Hengestä syntymisessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jaikali opeta asioista, joita et vielä kyllin ymmärrä !

        Sinä toistelet vain vanhinten perinnäis sääntöjä, eli helluntailaisuuden "erityistä hengen täyteys oppia" !

        Jokainen uudestisyntynyt on JO täytetty Hengellä, ei tarvita enää erillistä/erityistä "hengen täyteyttä", "hengellä täyttymis" koemusta, vaan uskova voi täyttyä Hengellä vaikka päivittäin.

        Kun Pyhä Henki tulee "temppeliin", niin Henki täyttää silloin sen "temppelin", ihan kuten ilmestysmajassa aikoinaan, joka maja on "kuva" uuden liiton uskovasta !

        Emme saa siis vain osaa Pyhästä Hengestä, vaan Henki tulee kokonaan uudestisyntymisesssä eli Hengestä syntymisessä.

        >>>Jokainen uudestisyntynyt on JO täytetty Hengellä,
        ei tarvita enää erillistä/erityistä "hengen täyteyttä", "hengellä täyttymis"
        koemusta, vaan uskova voi täyttyä Hengellä vaikka päivittäin.<<<

        Eikö ole merkillistä, että Paavali kysyi uskoon tulleilta ihmisiltä:
        "Saitteko Pyhän Hengen silloin kun tulitte uskoon?"

        Jos uskova saa heti uskoon tullessaan Pyhän Hengen,
        MIKSI KYSYÄ ITSESTÄÄN SELVÄSTÄ ASIASTA?

        Huomaa, että Pyhän Hengen sinetti, joka saadaan uskoon tullessa,
        on eri asia kuin Hengellä täyttyminen ja Pyhän Hengen kaste.
        Pyhän Hengen kaste ja Hengellä täyttyminenkin on kaksi eri asiaa.

        Helluntaipäivänä Pyhä Henki tuli huoneeseen, jossa opetuslapset
        istuivat ja täytti huoneen läsnäolollaan. Sitten Raamattu kertoo,
        että heidät täytettiin Pyhällä Hengellä. Siis Pyhä Henki tuli huoneeseen
        ja uskoviin, ei vain huoneeseen eikä vain uskoviin vaan sekä huoneeseen,
        että uskoviin.

        Meidän tulee pitää huoli siitä, että Pyhä Henki tulee elämäämme
        läsnäolevaksi Jumalaksi, mutta että Hän myös saa täyttää kehomme,
        henkemme ja sielumme läsnäolollaan, ja niin saa vallan meissä.
        Silloin vasta Pyhä Henki (Jeesus Pyhässä Hengessä) pääsee
        elämään uskovassa ja uskovan kautta. Paavalissa tämä toteutui.
        Siksi Paavali kirjoitti: "En enää elä minä vaan Kristus elää minussa".

        Elääkö Kristus sinun kanssasi ja elääkö Hän sinussa?
        Saako Hän kaikki "kymmen huonettasi" käyttöönsä?
        Onko Jeesus sinun touhujesi passiivinen sivusta seuraaja,
        vai hallitseeko Hän sinussa sinua ja elää kauttasi?
        Tämä kysymys on aiheellinen jokaisen uskovan esittää
        itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Jokainen uudestisyntynyt on JO täytetty Hengellä,
        ei tarvita enää erillistä/erityistä "hengen täyteyttä", "hengellä täyttymis"
        koemusta, vaan uskova voi täyttyä Hengellä vaikka päivittäin.<<<

        Eikö ole merkillistä, että Paavali kysyi uskoon tulleilta ihmisiltä:
        "Saitteko Pyhän Hengen silloin kun tulitte uskoon?"

        Jos uskova saa heti uskoon tullessaan Pyhän Hengen,
        MIKSI KYSYÄ ITSESTÄÄN SELVÄSTÄ ASIASTA?

        Huomaa, että Pyhän Hengen sinetti, joka saadaan uskoon tullessa,
        on eri asia kuin Hengellä täyttyminen ja Pyhän Hengen kaste.
        Pyhän Hengen kaste ja Hengellä täyttyminenkin on kaksi eri asiaa.

        Helluntaipäivänä Pyhä Henki tuli huoneeseen, jossa opetuslapset
        istuivat ja täytti huoneen läsnäolollaan. Sitten Raamattu kertoo,
        että heidät täytettiin Pyhällä Hengellä. Siis Pyhä Henki tuli huoneeseen
        ja uskoviin, ei vain huoneeseen eikä vain uskoviin vaan sekä huoneeseen,
        että uskoviin.

        Meidän tulee pitää huoli siitä, että Pyhä Henki tulee elämäämme
        läsnäolevaksi Jumalaksi, mutta että Hän myös saa täyttää kehomme,
        henkemme ja sielumme läsnäolollaan, ja niin saa vallan meissä.
        Silloin vasta Pyhä Henki (Jeesus Pyhässä Hengessä) pääsee
        elämään uskovassa ja uskovan kautta. Paavalissa tämä toteutui.
        Siksi Paavali kirjoitti: "En enää elä minä vaan Kristus elää minussa".

        Elääkö Kristus sinun kanssasi ja elääkö Hän sinussa?
        Saako Hän kaikki "kymmen huonettasi" käyttöönsä?
        Onko Jeesus sinun touhujesi passiivinen sivusta seuraaja,
        vai hallitseeko Hän sinussa sinua ja elää kauttasi?
        Tämä kysymys on aiheellinen jokaisen uskovan esittää
        itselleen.

        Miettisit edes hieman asioita, ennen kuin alat opettamaan ja väittämään asioita varmaksi !

        Ennen Jeesuksen ylösnouseemusta, ei edes opetuslapsilla ollut vielä Pyhää Henkeä !

        Eli moni vanhan liiton uskova uskoi Jeesukseen ennen ylösnouseemusta, mutta Henkeä he eivät saaneet, kuin vasta Jeesuksen lösnoustua !

        Eli mieti ja ajattele nyt edes hetki sitä, että missä ajassa nuo sanat oli sanottu ja keille !!!

        Voi tätä teidän ymmärtämättömyyttänne ja sokeutenne syvyyttä !

        Ette ole olleet Herran henk koht opetuksessa, vaan olette luottaneet vain ihmisten ns. "perinnäissääntöihin" !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miettisit edes hieman asioita, ennen kuin alat opettamaan ja väittämään asioita varmaksi !

        Ennen Jeesuksen ylösnouseemusta, ei edes opetuslapsilla ollut vielä Pyhää Henkeä !

        Eli moni vanhan liiton uskova uskoi Jeesukseen ennen ylösnouseemusta, mutta Henkeä he eivät saaneet, kuin vasta Jeesuksen lösnoustua !

        Eli mieti ja ajattele nyt edes hetki sitä, että missä ajassa nuo sanat oli sanottu ja keille !!!

        Voi tätä teidän ymmärtämättömyyttänne ja sokeutenne syvyyttä !

        Ette ole olleet Herran henk koht opetuksessa, vaan olette luottaneet vain ihmisten ns. "perinnäissääntöihin" !!!

        >>>Ette ole olleet Herran henk koht opetuksessa, vaan olette l
        uottaneet vain ihmisten ns. "perinnäissääntöihin" !!!<<<

        Olet ehkä huomannut, etten opeta uskonnollisia teorioita
        vaan käytännön elämässä koettavia Jumalan Sanan ilmoittamia
        tosiasioita. En siis opeta ihmisten perinnäissääntöjä koska ne
        ovat kuollutta kirjainta ilman Jumalan elämää: Henkeä.

        Oletko täyttynyt Hengellä?

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Ette ole olleet Herran henk koht opetuksessa, vaan olette l
        uottaneet vain ihmisten ns. "perinnäissääntöihin" !!!<<<

        Olet ehkä huomannut, etten opeta uskonnollisia teorioita
        vaan käytännön elämässä koettavia Jumalan Sanan ilmoittamia
        tosiasioita. En siis opeta ihmisten perinnäissääntöjä koska ne
        ovat kuollutta kirjainta ilman Jumalan elämää: Henkeä.

        Oletko täyttynyt Hengellä?

        Mvh J - K

        Kirjoititko sinä tuon edellisen viestin johon minä noin vastasin ?

        Et lauttanut siihen allekirjoitusta, joten en tiedä kirjoititko sinä sen viestin:

        Anonyymi
        Tänään 10:58


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jaikali opeta asioista, joita et vielä kyllin ymmärrä !

        Sinä toistelet vain vanhinten perinnäis sääntöjä, eli helluntailaisuuden "erityistä hengen täyteys oppia" !

        Jokainen uudestisyntynyt on JO täytetty Hengellä, ei tarvita enää erillistä/erityistä "hengen täyteyttä", "hengellä täyttymis" koemusta, vaan uskova voi täyttyä Hengellä vaikka päivittäin.

        Kun Pyhä Henki tulee "temppeliin", niin Henki täyttää silloin sen "temppelin", ihan kuten ilmestysmajassa aikoinaan, joka maja on "kuva" uuden liiton uskovasta !

        Emme saa siis vain osaa Pyhästä Hengestä, vaan Henki tulee kokonaan uudestisyntymisesssä eli Hengestä syntymisessä.

        "Jokainen uudestisyntynyt on JO täytetty Hengellä, ei tarvita enää erillistä/erityistä "hengen täyteyttä", "hengellä täyttymis" koemusta, vaan uskova voi täyttyä Hengellä vaikka päivittäin."

        Aamen tähänkin. Jotkut karismaatikot ovat menneet sekaisin näiden voiteluidensa kanssa. Raamatussa voitelu annettiin TIETTYYN TEHTÄVÄÄN. Voitelu on VARUSTAMISTA. Ei hurmahenkinen tunnekokemus. Hellareissa uskottiin ennen, että mitä enemmän melua, sitä enemmän voitelua. Se, jos mikä on lihallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Jokainen uudestisyntynyt on JO täytetty Hengellä,
        ei tarvita enää erillistä/erityistä "hengen täyteyttä", "hengellä täyttymis"
        koemusta, vaan uskova voi täyttyä Hengellä vaikka päivittäin.<<<

        Eikö ole merkillistä, että Paavali kysyi uskoon tulleilta ihmisiltä:
        "Saitteko Pyhän Hengen silloin kun tulitte uskoon?"

        Jos uskova saa heti uskoon tullessaan Pyhän Hengen,
        MIKSI KYSYÄ ITSESTÄÄN SELVÄSTÄ ASIASTA?

        Huomaa, että Pyhän Hengen sinetti, joka saadaan uskoon tullessa,
        on eri asia kuin Hengellä täyttyminen ja Pyhän Hengen kaste.
        Pyhän Hengen kaste ja Hengellä täyttyminenkin on kaksi eri asiaa.

        Helluntaipäivänä Pyhä Henki tuli huoneeseen, jossa opetuslapset
        istuivat ja täytti huoneen läsnäolollaan. Sitten Raamattu kertoo,
        että heidät täytettiin Pyhällä Hengellä. Siis Pyhä Henki tuli huoneeseen
        ja uskoviin, ei vain huoneeseen eikä vain uskoviin vaan sekä huoneeseen,
        että uskoviin.

        Meidän tulee pitää huoli siitä, että Pyhä Henki tulee elämäämme
        läsnäolevaksi Jumalaksi, mutta että Hän myös saa täyttää kehomme,
        henkemme ja sielumme läsnäolollaan, ja niin saa vallan meissä.
        Silloin vasta Pyhä Henki (Jeesus Pyhässä Hengessä) pääsee
        elämään uskovassa ja uskovan kautta. Paavalissa tämä toteutui.
        Siksi Paavali kirjoitti: "En enää elä minä vaan Kristus elää minussa".

        Elääkö Kristus sinun kanssasi ja elääkö Hän sinussa?
        Saako Hän kaikki "kymmen huonettasi" käyttöönsä?
        Onko Jeesus sinun touhujesi passiivinen sivusta seuraaja,
        vai hallitseeko Hän sinussa sinua ja elää kauttasi?
        Tämä kysymys on aiheellinen jokaisen uskovan esittää
        itselleen.

        Jesus is living in me. Father and son are singing.

        Aika osuvaa koska kun Jeesus on minussa, silloin
        Isä ja Poika ovat minussa. Mutta ei nämä laulajat
        tietystikään vaan justiinsa ISÄ JA POIKA: Jumala.

        https://www.youtube.com/watch?v=Wxyl9RXCQnQ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jesus is living in me. Father and son are singing.

        Aika osuvaa koska kun Jeesus on minussa, silloin
        Isä ja Poika ovat minussa. Mutta ei nämä laulajat
        tietystikään vaan justiinsa ISÄ JA POIKA: Jumala.

        https://www.youtube.com/watch?v=Wxyl9RXCQnQ

        Täytä nyt Pyhä Henki taivaan.

        Nyt pyhä tuli palaa Herran alttarilla.
        Nyt Pyhä tuli palaa Herran alttarilla.
        Sitä sammuttaa ei voi sitä sammuttaa ei voi
        sillä Herran tuli palaa minun sydämessäni.

        https://www.youtube.com/watch?v=kMg_eRnIz-E


      • Anonyymi Eilen 09:02 tulee esiin väittämän mukaan, että Pyhän Hengen ja Jeesuksen länsäolossa uskova rukoilee kielillä ja kiittää ja ylistää Häntä puhuen kielillä.
        Se on melkein yhtä yleistä ja normaalia kuin hengittäminen.

        No, jos väitteesi vaatii, että seurakunna ON puhuttava kielillä, ja että tavallaan -jokainen- puhuu kielillä, niin puhut kirjoituksia vastaan.


      • Anonyymi

        Vakavan iloista totuutta.
        Kiitos Jeesus.


      • Anonyymi

        Koit joukkohypnoosin. Homma uusitaan, kun taika alkaa laimentua.


    • Anonyymi

      Jospa opetus on tehnyt tehtävän. Jos ei ole selittäjää, niin kielillä rukoilu tulee tehdä hiljaa häiritsemättä toisia. Itse olen rukoillut aina ääneti ja niin ettei se häiritse. Salopuu

      • Anonyymi

        Tästä häiritsemisestä varottaminen ja ääneti rukoilemisesta
        kovasti opettaminen estää kielilläpuhumista. Uskova ei
        uskalla avautua Pyhälle Hengelle ettei vain sitten häiritsisi
        kokousta. Paavali kielsi estämästä kielilläpuhumista.

        Mutta tietenkin, kielilläpuhuminen, kuten kaikki seurakunnassa,
        tulee tapahtua hyvässä järjestyksessä ja sopusoinnussa Pyhän Hengen
        kanssa.

        Paavali opetti Korintton seurakuntaa näistä asioista. Hän joutui
        opetuksellaan vähän jarruttelemaan ja hillitsemään runsasta
        kielilläpuhumista. Siellä kun ole sellainen sekametelisoppa että
        Paavalin piti palauttaa järjestys.

        Meillä Suomessa ei taida olla yhtään seurakuntaa, jossa tällaista
        ongelmaa on, että puhutaan kielillä liian paljon , että sitä tulee
        hollitä ja painaa jarrua. Suurempi ongelma on kielilläpuhumisen
        vähyys ja sen kokonaan puuttuminen.

        Meidän ei siis tarvitse missään seurakunnassa hillitä kielilläpuhumista.
        Sitä tulee enneminkin suositella. Kielilläpuhuminen ei häiritse
        toista uskovaa silloin kun se tapahtuu Pyhän Hengen vaikutuksessa
        Hänen läsnäolossaan. Mina henkilökohtaisesti kielilläpuhuminen
        siunaa ja odotan sitä kaikissa hengellsiissä tilaisuuksissa.

        Mutta tietenkin, jos joku alkaa puhua kielillä ilman Pyhän Hengen
        innoitusta, se on sielullista, Sitä tulee jarruttaa. Kuka tahansa, joka on
        saanut kielilläpuhumisen lahjan, voi koska tahansa aloittaa kielilläpuhumisen.
        Sitä voi myös jatkaa niin pitkään kuin tahtoo. Mutta tällaista tuskin esiintyy
        missään seurakunnassa.

        Kontenta on siis se, ettei Korintton seurakunnan ongelmaa, johon
        Paavali puuttui, esiinnyt juuri missään Suomen seurakunnassa.
        Ongelmamme on kielilläpuhumisen vähyys.

        Mvh J - K


      • Anonyymi

        Ääneti oleminen ja ajatteleminen ei ole rukoilemista.


      • Anonyymi

        Kielillä puhuminen häritsee lähes kaikkia seurakuntia, eli lihallisia kristittyjä ja maaailman ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kielillä puhuminen häritsee lähes kaikkia seurakuntia, eli lihallisia kristittyjä ja maaailman ihmisiä.

        >>>Kielillä puhuminen häritsee lähes kaikkia seurakuntia,
        eli lihallisia kristittyjä ja maaailman ihmisiä.<<<

        Hengellinen uskova ei vastusta kielillä puhumista.
        Niin ei Paavalikaan tehnyt. Hän kehotti uskovia
        puhumaan kielillä.

        Kielilläpuhuminen häiritsee tietenkin muita ihmisiä,
        ei hengellisiä uskovia. Tässä oli sinulta terävä havainto.

        1 Kor 14:5 "Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä
        mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi
        kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta
        siitä rakentuu."

        37 "Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen,
        niin tietäköön, että se, mitä teille kirjoitan, on Herran käsky.
        Jos joku ei tätä tunnusta, häntä itseään ei tunnusteta. Veljet,
        tavoitelkaa innokkaasti profetoimisen lahjaa älkääkä estäkö
        kielillä puhumista. Kaikki tapahtukoon kuitenkin arvokkaasti
        ja järjestyksessä."

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ääneti oleminen ja ajatteleminen ei ole rukoilemista.

        "Ääneti oleminen ja ajatteleminen ei ole rukoilemista."

        Eikö teitä kukaan enää opeta??. Jumala kuulee sydämen huokauksenkin. Rukous on parhaimmillaan yhtä luonnollista kuin hengittäminen. Jumalan kasvojen edessä hiljaa oleminen ja kuunteleminen on sata kertaa hedelmällisempää kuin kuin sinun pulinasi.

        Matt.6:5-13:

        Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa. Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle. Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan. Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tästä häiritsemisestä varottaminen ja ääneti rukoilemisesta
        kovasti opettaminen estää kielilläpuhumista. Uskova ei
        uskalla avautua Pyhälle Hengelle ettei vain sitten häiritsisi
        kokousta. Paavali kielsi estämästä kielilläpuhumista.

        Mutta tietenkin, kielilläpuhuminen, kuten kaikki seurakunnassa,
        tulee tapahtua hyvässä järjestyksessä ja sopusoinnussa Pyhän Hengen
        kanssa.

        Paavali opetti Korintton seurakuntaa näistä asioista. Hän joutui
        opetuksellaan vähän jarruttelemaan ja hillitsemään runsasta
        kielilläpuhumista. Siellä kun ole sellainen sekametelisoppa että
        Paavalin piti palauttaa järjestys.

        Meillä Suomessa ei taida olla yhtään seurakuntaa, jossa tällaista
        ongelmaa on, että puhutaan kielillä liian paljon , että sitä tulee
        hollitä ja painaa jarrua. Suurempi ongelma on kielilläpuhumisen
        vähyys ja sen kokonaan puuttuminen.

        Meidän ei siis tarvitse missään seurakunnassa hillitä kielilläpuhumista.
        Sitä tulee enneminkin suositella. Kielilläpuhuminen ei häiritse
        toista uskovaa silloin kun se tapahtuu Pyhän Hengen vaikutuksessa
        Hänen läsnäolossaan. Mina henkilökohtaisesti kielilläpuhuminen
        siunaa ja odotan sitä kaikissa hengellsiissä tilaisuuksissa.

        Mutta tietenkin, jos joku alkaa puhua kielillä ilman Pyhän Hengen
        innoitusta, se on sielullista, Sitä tulee jarruttaa. Kuka tahansa, joka on
        saanut kielilläpuhumisen lahjan, voi koska tahansa aloittaa kielilläpuhumisen.
        Sitä voi myös jatkaa niin pitkään kuin tahtoo. Mutta tällaista tuskin esiintyy
        missään seurakunnassa.

        Kontenta on siis se, ettei Korintton seurakunnan ongelmaa, johon
        Paavali puuttui, esiinnyt juuri missään Suomen seurakunnassa.
        Ongelmamme on kielilläpuhumisen vähyys.

        Mvh J - K

        Helluntaiseurakunnassa on tapana se, ja puhun useamman vuosikymmenen kokemuksesta.
        Alkaa rukous, ja kun seurakunnan antaman opin ja opetuksen mukaan rukoillaan niin alakaa tavallaan kokouksen rukousta häiritsevä "kielipulina".
        Ei kielilläpuhuminen näin ole, kuin perinneopin saattamaa epäjärjestystä seurakunnassa.
        Se on opin astiamakua ja häirintää, jonka peittovaate on vanha vaate.


    • Anonyymi

      Parhamin henki ei poistu ihmisestä kotikonstein.

      • Anonyymi

        Helluntaiherätyksen suuri tragedia on se, että se kadotti 80-luvun alkupuolella identtiteetinsä, polki Pyhän Hengen jalkoihinsa ja alkoi heilua kuin ruoko tuulessa. Hellutailiikkestä tuli kuin parannettu lutterin kirkko, helluntaikirkko.


    • Anonyymi

      "Hei juttele sinä vaan, kyllä sinut tunnetaan...."

      Valtaosa "kielilläpuhumisesta" on teeskentelyä, silmänpalvontaa. Pahimmillaan se on transsitila, uskonkiihkon orgasmi. Ei sovi julkiseen levitykseen, kiitos.

      • Anonyymi

        1 Kor 14:5 "Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä
        mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi
        kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta
        siitä rakentuu."

        Paavali tahtoo, että KAIKKI uskovat puhuvat kielillä.
        Ja tämä seurakunnan kokouksien yhteydessä. Paavali
        myös kieltää estämästä puhumasta kielillä. Et voi estää
        ketään puhumasta kielillä ollessasi yksin. Kyseessä
        on siis kielilläpuhuminen kokoustilanteissa, joissa on
        koolla useita ihmisiä. Näissä tilanteissa Paavali kieltää
        estämästä kielilläpuhumista. Kielillä siis saa puhua,
        ja tulee puhua, uskovien ollessa koolla.

        Ja Paavalin oppi on Herran Jeesuksen Kristuksen oppi.

        Gal 1:11-12 "Teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani
        evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista. Enhän minä ole sitä
        keneltäkään ihmiseltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu,
        vaan sain sen ilmestyksessä Jeesukselta Kristukselta."

        1 Kor 14: 37 "Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen,
        niin tietäköön, että se, mitä teille kirjoitan, on Herran käsky.
        Jos joku ei tätä tunnusta, häntä itseään ei tunnusteta. Veljet,
        tavoitelkaa innokkaasti profetoimisen lahjaa älkääkä estäkö
        kielillä puhumista. Kaikki tapahtukoon kuitenkin arvokkaasti
        ja järjestyksessä."

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Kor 14:5 "Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä
        mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi
        kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta
        siitä rakentuu."

        Paavali tahtoo, että KAIKKI uskovat puhuvat kielillä.
        Ja tämä seurakunnan kokouksien yhteydessä. Paavali
        myös kieltää estämästä puhumasta kielillä. Et voi estää
        ketään puhumasta kielillä ollessasi yksin. Kyseessä
        on siis kielilläpuhuminen kokoustilanteissa, joissa on
        koolla useita ihmisiä. Näissä tilanteissa Paavali kieltää
        estämästä kielilläpuhumista. Kielillä siis saa puhua,
        ja tulee puhua, uskovien ollessa koolla.

        Ja Paavalin oppi on Herran Jeesuksen Kristuksen oppi.

        Gal 1:11-12 "Teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani
        evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista. Enhän minä ole sitä
        keneltäkään ihmiseltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu,
        vaan sain sen ilmestyksessä Jeesukselta Kristukselta."

        1 Kor 14: 37 "Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen,
        niin tietäköön, että se, mitä teille kirjoitan, on Herran käsky.
        Jos joku ei tätä tunnusta, häntä itseään ei tunnusteta. Veljet,
        tavoitelkaa innokkaasti profetoimisen lahjaa älkääkä estäkö
        kielillä puhumista. Kaikki tapahtukoon kuitenkin arvokkaasti
        ja järjestyksessä."

        Mvh J - K

        1 Kor 14:5 "Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä,

        Koska Paavali tahtoo, että kaikki uskovat puhuvat kielillä,
        ja uskova saa kielilläpuhumisen armolahjan Pyhän Hengen
        täyteydessä, Paavali tahtoo, että kaikki uskovat täyttyvät
        Hengellä ja sitten puhuvat kielillä Pyhän Hengen antamia
        sanoja ja Pyhän Hengen vaikutuksesta.

        Koska Paavali tahtoo ja kehottaa kaikkien uskovien puhuvan
        kielillä, kaikki uskovat eivät puhu kielillä. Tämän hän toteaakin
        valitettavana tosiasiana. Eihän Jumala pakota ketään
        puhumaan kielillä. Jos sinä siis et tahdo puhua kielillä,
        Jumala ei pakota sinua sihen eikä pane sinua puhumaan kielillä.
        Siloin sinä et saa sitä armolahjaksi.

        Mutta jos joku tahtoo ja anoo, hallelujaaa !- Pyhä Henki ja kielet tulevat
        koska se on Jumalan tahto ja lupaus, ja Hän antaa tahtonsa ja lupaustensa
        mukaisesti.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Kor 14:5 "Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä,

        Koska Paavali tahtoo, että kaikki uskovat puhuvat kielillä,
        ja uskova saa kielilläpuhumisen armolahjan Pyhän Hengen
        täyteydessä, Paavali tahtoo, että kaikki uskovat täyttyvät
        Hengellä ja sitten puhuvat kielillä Pyhän Hengen antamia
        sanoja ja Pyhän Hengen vaikutuksesta.

        Koska Paavali tahtoo ja kehottaa kaikkien uskovien puhuvan
        kielillä, kaikki uskovat eivät puhu kielillä. Tämän hän toteaakin
        valitettavana tosiasiana. Eihän Jumala pakota ketään
        puhumaan kielillä. Jos sinä siis et tahdo puhua kielillä,
        Jumala ei pakota sinua sihen eikä pane sinua puhumaan kielillä.
        Siloin sinä et saa sitä armolahjaksi.

        Mutta jos joku tahtoo ja anoo, hallelujaaa !- Pyhä Henki ja kielet tulevat
        koska se on Jumalan tahto ja lupaus, ja Hän antaa tahtonsa ja lupaustensa
        mukaisesti.

        Mvh J - K

        Voi tätä sinun sokeuttasi !

        Ei pidä tehdä yhdestä/parista tapauksesta yleistystä !!!

        Kielillä puhumisen armolahja ei riipu eikä ole kiinni mistään "hengellä täyttymisestä" !!

        Pyhä Henki jakaa armolahjoja tahtonsa mukaan ja omassa aikataulussaan.

        Uskovakin voi omistaa Raamatun monia lupauksia vain sen kautta, että Herra synnyttää omakohtaisen uskon kyseiseen lupaukseen !

        Eli jos uskovassa Herra synnyttää uskon siihen, että hänelle kuuluu kielillä puhumisen armolahja, niin sitten sen Herran synnyttämän uskon kautta ja avulla voidaan vain lupaukset omistaa itselle !

        Sinä siis väännät koko asiakokonaisuuden ihan vinoon, muutaman "yleistyksesi" kautta ja vuoksi !

        Kerrottakoon se, että minulla itselläni siis "kielet" alkoivat toimia, kun kuulin vain Sanan, että Herra haluaa minun ne saavan, eli Herra synnytti sen uskon minussa Sanansa kautta, eikä siinä tarvittu mitään "hengellä täyttymisiä" !!!

        Niin ja uskovalla on kaikki armolahjat jo tavallaan itsellään sen kautta, että Pyhä Henki asuu uskovassa, sillä Pyhällä Hengellä on kaikki armolahjat, ja Hän jakaa niitä tahtonsa mukaan Seurakunnan ja siten yksilöuskovien käyttöön !

        1. Kor. 12:11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi tätä sinun sokeuttasi !

        Ei pidä tehdä yhdestä/parista tapauksesta yleistystä !!!

        Kielillä puhumisen armolahja ei riipu eikä ole kiinni mistään "hengellä täyttymisestä" !!

        Pyhä Henki jakaa armolahjoja tahtonsa mukaan ja omassa aikataulussaan.

        Uskovakin voi omistaa Raamatun monia lupauksia vain sen kautta, että Herra synnyttää omakohtaisen uskon kyseiseen lupaukseen !

        Eli jos uskovassa Herra synnyttää uskon siihen, että hänelle kuuluu kielillä puhumisen armolahja, niin sitten sen Herran synnyttämän uskon kautta ja avulla voidaan vain lupaukset omistaa itselle !

        Sinä siis väännät koko asiakokonaisuuden ihan vinoon, muutaman "yleistyksesi" kautta ja vuoksi !

        Kerrottakoon se, että minulla itselläni siis "kielet" alkoivat toimia, kun kuulin vain Sanan, että Herra haluaa minun ne saavan, eli Herra synnytti sen uskon minussa Sanansa kautta, eikä siinä tarvittu mitään "hengellä täyttymisiä" !!!

        Niin ja uskovalla on kaikki armolahjat jo tavallaan itsellään sen kautta, että Pyhä Henki asuu uskovassa, sillä Pyhällä Hengellä on kaikki armolahjat, ja Hän jakaa niitä tahtonsa mukaan Seurakunnan ja siten yksilöuskovien käyttöön !

        1. Kor. 12:11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

        >>>1. Kor. 12:11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki,
        jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.<<<

        Unohdit kertoa, että Paavali (lue: Jeesus) kehottaa uskovia
        tavoittelemaan parhaimpia armolahjoja ja niitä runsaasti.
        Silloin Jumala (Jeesus) tahto on antaa niitä runsaasti.

        Mutta yksilön täytyy anoa ja tavoitella monia armolahjoja.
        Ja hän voi saada niitä runsaasti. Missään Raamatussa
        ei ole kerrottu kuinka monta. Ainoa "raja " on "runsaasti".
        Kuinka monta sinun mielestäsi on "runsaasti".

        Miksiköhän tästä ei opeteta kovinkaan monessa seurakunnassa,
        että Jumala tahtoo antaa armolahjoja RUNSAASTI jokaiselle
        yksilöuskovalle? Jumala kunnioittaa seurakunnassa annettua
        opetusta ja toimii sen mukaan. Jos siis seurakunnassa opetetaan,
        ettei Jumala anna armolahjoja, Jumala ei anna niitä. Jos taas
        opetetaan, että Jumala antaa jonkun armolahjan, Jumala voi antaa
        yhden armolahjan yksilöuskovalle. Jos sitten opetetaan Raamatun
        SananHengen mukaisesti, että Jumala tahtoo antaa runsaasti
        armolahjoja, ja antaa niitä runsaasti jokaiselle yksilöuskovalle, Jumala
        antaa armolahjoja runsaasti.

        Tässä on siis opetuksella suuri osuus ja opettajilla suuri vastuu.

        1 Kor 14:1 "Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä
        lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa."
        12 Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää
        seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti"

        Tässä kehotetaan pyrkiä saamaan armolahjoja runsaasti.
        Ajatteletko Jumalan tahtovan antaa niitä vähän? Ja motiivi
        on sitten seurakunta ja sen rakentuminen, ei itsensä korottaminen.
        Silloin uskova voi saada monia armolahjoja.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>1. Kor. 12:11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki,
        jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.<<<

        Unohdit kertoa, että Paavali (lue: Jeesus) kehottaa uskovia
        tavoittelemaan parhaimpia armolahjoja ja niitä runsaasti.
        Silloin Jumala (Jeesus) tahto on antaa niitä runsaasti.

        Mutta yksilön täytyy anoa ja tavoitella monia armolahjoja.
        Ja hän voi saada niitä runsaasti. Missään Raamatussa
        ei ole kerrottu kuinka monta. Ainoa "raja " on "runsaasti".
        Kuinka monta sinun mielestäsi on "runsaasti".

        Miksiköhän tästä ei opeteta kovinkaan monessa seurakunnassa,
        että Jumala tahtoo antaa armolahjoja RUNSAASTI jokaiselle
        yksilöuskovalle? Jumala kunnioittaa seurakunnassa annettua
        opetusta ja toimii sen mukaan. Jos siis seurakunnassa opetetaan,
        ettei Jumala anna armolahjoja, Jumala ei anna niitä. Jos taas
        opetetaan, että Jumala antaa jonkun armolahjan, Jumala voi antaa
        yhden armolahjan yksilöuskovalle. Jos sitten opetetaan Raamatun
        SananHengen mukaisesti, että Jumala tahtoo antaa runsaasti
        armolahjoja, ja antaa niitä runsaasti jokaiselle yksilöuskovalle, Jumala
        antaa armolahjoja runsaasti.

        Tässä on siis opetuksella suuri osuus ja opettajilla suuri vastuu.

        1 Kor 14:1 "Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä
        lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa."
        12 Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää
        seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti"

        Tässä kehotetaan pyrkiä saamaan armolahjoja runsaasti.
        Ajatteletko Jumalan tahtovan antaa niitä vähän? Ja motiivi
        on sitten seurakunta ja sen rakentuminen, ei itsensä korottaminen.
        Silloin uskova voi saada monia armolahjoja.

        Mvh J - K

        En unohtanut yhtään mitään !

        Otin vain lyhykäisesti kantaa sinun väärään Raamatun tulkintaasi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi tätä sinun sokeuttasi !

        Ei pidä tehdä yhdestä/parista tapauksesta yleistystä !!!

        Kielillä puhumisen armolahja ei riipu eikä ole kiinni mistään "hengellä täyttymisestä" !!

        Pyhä Henki jakaa armolahjoja tahtonsa mukaan ja omassa aikataulussaan.

        Uskovakin voi omistaa Raamatun monia lupauksia vain sen kautta, että Herra synnyttää omakohtaisen uskon kyseiseen lupaukseen !

        Eli jos uskovassa Herra synnyttää uskon siihen, että hänelle kuuluu kielillä puhumisen armolahja, niin sitten sen Herran synnyttämän uskon kautta ja avulla voidaan vain lupaukset omistaa itselle !

        Sinä siis väännät koko asiakokonaisuuden ihan vinoon, muutaman "yleistyksesi" kautta ja vuoksi !

        Kerrottakoon se, että minulla itselläni siis "kielet" alkoivat toimia, kun kuulin vain Sanan, että Herra haluaa minun ne saavan, eli Herra synnytti sen uskon minussa Sanansa kautta, eikä siinä tarvittu mitään "hengellä täyttymisiä" !!!

        Niin ja uskovalla on kaikki armolahjat jo tavallaan itsellään sen kautta, että Pyhä Henki asuu uskovassa, sillä Pyhällä Hengellä on kaikki armolahjat, ja Hän jakaa niitä tahtonsa mukaan Seurakunnan ja siten yksilöuskovien käyttöön !

        1. Kor. 12:11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

        Sekoaminen voi tapahtua juuri noin huomaamattomasti. Jotkut kun ovat herkempiä suggestiolle.

        Oletan että olet nainen. Saatko siis myös orgasmin pelkän ajatuksen voimalla ilman fyysistä kosketusta? Kannattaa ainakin kokeilla. Hyviä hetkiä sinulle mutta jätä se höpöttey vähemmälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoaminen voi tapahtua juuri noin huomaamattomasti. Jotkut kun ovat herkempiä suggestiolle.

        Oletan että olet nainen. Saatko siis myös orgasmin pelkän ajatuksen voimalla ilman fyysistä kosketusta? Kannattaa ainakin kokeilla. Hyviä hetkiä sinulle mutta jätä se höpöttey vähemmälle.

        Saitko sinä nämä sanat Pyhältä Hengeltä ?

        Vai mistä lähteestä ne ovat peräisin ?

        Jaakobin kirje 3
        9 Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
        10 samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
        11 Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
        12 Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.
        13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
        14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

        Eli oli sitten tarkoituksesi mikä tahansa, niin todellisuudessa sinä vain paljastit sen, mitä sydämessäsi kannat:

        Luuk. 6:45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Kor 14:5 "Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä,

        Koska Paavali tahtoo, että kaikki uskovat puhuvat kielillä,
        ja uskova saa kielilläpuhumisen armolahjan Pyhän Hengen
        täyteydessä, Paavali tahtoo, että kaikki uskovat täyttyvät
        Hengellä ja sitten puhuvat kielillä Pyhän Hengen antamia
        sanoja ja Pyhän Hengen vaikutuksesta.

        Koska Paavali tahtoo ja kehottaa kaikkien uskovien puhuvan
        kielillä, kaikki uskovat eivät puhu kielillä. Tämän hän toteaakin
        valitettavana tosiasiana. Eihän Jumala pakota ketään
        puhumaan kielillä. Jos sinä siis et tahdo puhua kielillä,
        Jumala ei pakota sinua sihen eikä pane sinua puhumaan kielillä.
        Siloin sinä et saa sitä armolahjaksi.

        Mutta jos joku tahtoo ja anoo, hallelujaaa !- Pyhä Henki ja kielet tulevat
        koska se on Jumalan tahto ja lupaus, ja Hän antaa tahtonsa ja lupaustensa
        mukaisesti.

        Mvh J - K

        Tämäkin läskipää se on tahtoineen liikkeellä. Onneksi helluntaipalstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Kor 14:5 "Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä
        mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi
        kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta
        siitä rakentuu."

        Paavali tahtoo, että KAIKKI uskovat puhuvat kielillä.
        Ja tämä seurakunnan kokouksien yhteydessä. Paavali
        myös kieltää estämästä puhumasta kielillä. Et voi estää
        ketään puhumasta kielillä ollessasi yksin. Kyseessä
        on siis kielilläpuhuminen kokoustilanteissa, joissa on
        koolla useita ihmisiä. Näissä tilanteissa Paavali kieltää
        estämästä kielilläpuhumista. Kielillä siis saa puhua,
        ja tulee puhua, uskovien ollessa koolla.

        Ja Paavalin oppi on Herran Jeesuksen Kristuksen oppi.

        Gal 1:11-12 "Teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani
        evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista. Enhän minä ole sitä
        keneltäkään ihmiseltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu,
        vaan sain sen ilmestyksessä Jeesukselta Kristukselta."

        1 Kor 14: 37 "Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen,
        niin tietäköön, että se, mitä teille kirjoitan, on Herran käsky.
        Jos joku ei tätä tunnusta, häntä itseään ei tunnusteta. Veljet,
        tavoitelkaa innokkaasti profetoimisen lahjaa älkääkä estäkö
        kielillä puhumista. Kaikki tapahtukoon kuitenkin arvokkaasti
        ja järjestyksessä."

        Mvh J - K

        Mistäköhän johtuu, ettei esim. luterilaisuudessa, adventismissa ja Jehovan todistajien joukossa ole esiintynyt kielilläpuhumista? Nykyään joku todella harva sitä yrittelee mongerrella mutta hekin vain siksi kun ovat sitä helluntailaisilta opetelleet. Voisiko syy olla se, että nämä uskonnot ovat rehellisiä itselleen siitä että kielillä puhuminen annetaan seurakunnalle vain silloin kun siitä on Jumalalle hyötyä hänen työssään. Ei siitä ole hyötyä kirkon penkissä istumiseen eikä varsinkaan itse aiheutetulla mongerruksella milloinkaan. Itse keksityt sanat eivät ole hedelmällisiä eivätkä anna seurakunnalle yhtikäs mitään.

        Sama koskee muuten terveeksitekemisen armolahjaa. Näissä em. seurakunnissa harvemmin kukaan paranee. Siellä kun ollaan niin huonoja kuvittelemaan parantumisia vaan odotetaan sitä aitoa todellista parantumista.

        Jos Jumala haluaa käyttää hyväkseen vilpitöntä rehellistä uskovaa edellä mainituissa seurakunnissa niin varmasti kukaan ei kieltäydy moisista armolahjasta. Valehteluun ja teeskentelyyn siellä ei lähdetä, kokemusta on. Siellä toimivat kyllä muut armolahjat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi tätä sinun sokeuttasi !

        Ei pidä tehdä yhdestä/parista tapauksesta yleistystä !!!

        Kielillä puhumisen armolahja ei riipu eikä ole kiinni mistään "hengellä täyttymisestä" !!

        Pyhä Henki jakaa armolahjoja tahtonsa mukaan ja omassa aikataulussaan.

        Uskovakin voi omistaa Raamatun monia lupauksia vain sen kautta, että Herra synnyttää omakohtaisen uskon kyseiseen lupaukseen !

        Eli jos uskovassa Herra synnyttää uskon siihen, että hänelle kuuluu kielillä puhumisen armolahja, niin sitten sen Herran synnyttämän uskon kautta ja avulla voidaan vain lupaukset omistaa itselle !

        Sinä siis väännät koko asiakokonaisuuden ihan vinoon, muutaman "yleistyksesi" kautta ja vuoksi !

        Kerrottakoon se, että minulla itselläni siis "kielet" alkoivat toimia, kun kuulin vain Sanan, että Herra haluaa minun ne saavan, eli Herra synnytti sen uskon minussa Sanansa kautta, eikä siinä tarvittu mitään "hengellä täyttymisiä" !!!

        Niin ja uskovalla on kaikki armolahjat jo tavallaan itsellään sen kautta, että Pyhä Henki asuu uskovassa, sillä Pyhällä Hengellä on kaikki armolahjat, ja Hän jakaa niitä tahtonsa mukaan Seurakunnan ja siten yksilöuskovien käyttöön !

        1. Kor. 12:11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

        Kukaan ei omista yhtään lupausta. Se ei ole suomenkieltä eikä tarkoita suomeksi yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>1. Kor. 12:11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki,
        jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.<<<

        Unohdit kertoa, että Paavali (lue: Jeesus) kehottaa uskovia
        tavoittelemaan parhaimpia armolahjoja ja niitä runsaasti.
        Silloin Jumala (Jeesus) tahto on antaa niitä runsaasti.

        Mutta yksilön täytyy anoa ja tavoitella monia armolahjoja.
        Ja hän voi saada niitä runsaasti. Missään Raamatussa
        ei ole kerrottu kuinka monta. Ainoa "raja " on "runsaasti".
        Kuinka monta sinun mielestäsi on "runsaasti".

        Miksiköhän tästä ei opeteta kovinkaan monessa seurakunnassa,
        että Jumala tahtoo antaa armolahjoja RUNSAASTI jokaiselle
        yksilöuskovalle? Jumala kunnioittaa seurakunnassa annettua
        opetusta ja toimii sen mukaan. Jos siis seurakunnassa opetetaan,
        ettei Jumala anna armolahjoja, Jumala ei anna niitä. Jos taas
        opetetaan, että Jumala antaa jonkun armolahjan, Jumala voi antaa
        yhden armolahjan yksilöuskovalle. Jos sitten opetetaan Raamatun
        SananHengen mukaisesti, että Jumala tahtoo antaa runsaasti
        armolahjoja, ja antaa niitä runsaasti jokaiselle yksilöuskovalle, Jumala
        antaa armolahjoja runsaasti.

        Tässä on siis opetuksella suuri osuus ja opettajilla suuri vastuu.

        1 Kor 14:1 "Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä
        lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa."
        12 Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää
        seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti"

        Tässä kehotetaan pyrkiä saamaan armolahjoja runsaasti.
        Ajatteletko Jumalan tahtovan antaa niitä vähän? Ja motiivi
        on sitten seurakunta ja sen rakentuminen, ei itsensä korottaminen.
        Silloin uskova voi saada monia armolahjoja.

        Mvh J - K

        Mvh J - K .... kommentoin sinulle, koska nyt astia puhuu, ei edes lainaamasi korintolaiskohta opeta, kuin perinneoppineisuus helluntaissa opettaa- epäjärjestyksen henkeä.
        Mitipä Mvh-K- seuraavaa. Armolahjat ovat alamaiset, seurakunnan järjestyksen takia, ei se ole pulinakokous- tai rukous. Se on kakofoniaa.
        ´Kielillä puhutaan -ehdollisesti- ja ehto on kaksi tai -enintään kolme- Eikös vain? sitten YKSI selittäköön, siis on ymmärrys tietona, että pasuna antaa selvän äänen. Ilmestyksessäkin on jonkun vaientava itsensä- järjestyksen takia ja syy on myös ilmesyksessäkin -opetus-
        --on rakennuttava- .
        Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu. Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja? Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin? Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun? Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen. Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti. Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää. Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön. Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu. Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä. Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. Laissa on kirjoitettuna: "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra". (1Ko 14:1-14) tämä jatkuu vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mvh J - K .... kommentoin sinulle, koska nyt astia puhuu, ei edes lainaamasi korintolaiskohta opeta, kuin perinneoppineisuus helluntaissa opettaa- epäjärjestyksen henkeä.
        Mitipä Mvh-K- seuraavaa. Armolahjat ovat alamaiset, seurakunnan järjestyksen takia, ei se ole pulinakokous- tai rukous. Se on kakofoniaa.
        ´Kielillä puhutaan -ehdollisesti- ja ehto on kaksi tai -enintään kolme- Eikös vain? sitten YKSI selittäköön, siis on ymmärrys tietona, että pasuna antaa selvän äänen. Ilmestyksessäkin on jonkun vaientava itsensä- järjestyksen takia ja syy on myös ilmesyksessäkin -opetus-
        --on rakennuttava- .
        Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu. Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja? Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin? Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun? Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen. Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti. Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää. Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön. Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu. Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä. Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. Laissa on kirjoitettuna: "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra". (1Ko 14:1-14) tämä jatkuu vielä.

        (1Ko 14:14-40 jatkuu opiksi. Mvh -K-
        Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville.

        Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?

        Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion, hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä. Kuinka siis on, veljet?

        Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

        -- Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; mutta jos ei ole selittäjää, niin ---> olkoot vaiti seurakunnassa ja ---> puhukoot itselleen ja Jumalalle.

        Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä

        ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa, olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa. Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut? Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky. Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä. Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta. Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.

        ts. seurakuntakokous ei ole pulinan kakofoniaa. Kielilläkin puhuttava on kirjoituksissa ohjeistetun opin kautta neuvo, ettei se valtaantuisi, miten se on valtaannutettu aikan saatossa helluntalaiseksi perinneopiksi, ja vanhimmisto aikaisempien sukupolven kautta eivät ole olleet valveutuneita.

        Ei vanhaan sekasoppaan kannata rakentua, vaan uudistua Hengen kautta siihen Jumalan asettamaan järjestykseen seurakunnissa. Tämä näin ystävällisesti kerrottuna.
        pveli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        (1Ko 14:14-40 jatkuu opiksi. Mvh -K-
        Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville.

        Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?

        Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion, hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä. Kuinka siis on, veljet?

        Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

        -- Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; mutta jos ei ole selittäjää, niin ---> olkoot vaiti seurakunnassa ja ---> puhukoot itselleen ja Jumalalle.

        Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä

        ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa, olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa. Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut? Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky. Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä. Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta. Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.

        ts. seurakuntakokous ei ole pulinan kakofoniaa. Kielilläkin puhuttava on kirjoituksissa ohjeistetun opin kautta neuvo, ettei se valtaantuisi, miten se on valtaannutettu aikan saatossa helluntalaiseksi perinneopiksi, ja vanhimmisto aikaisempien sukupolven kautta eivät ole olleet valveutuneita.

        Ei vanhaan sekasoppaan kannata rakentua, vaan uudistua Hengen kautta siihen Jumalan asettamaan järjestykseen seurakunnissa. Tämä näin ystävällisesti kerrottuna.
        pveli

        Otetaan tuosta Korintolaiskirjeestä lainauksesta vielä leike ja pohtimista- että toimitaanko seurakunnassa NÄIN?

        Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

        Missä seurakunta toimiin näin? Siellä on vain "määrätyt" puhujat ja seurakunta on hiljaa.
        Kun seurakunta kokoontuu, niin senhän pitäisi olla, että kokouksen vetäjä on tiedossa.
        Hän voi aloittaa- ja kun JOKAISELLA on jotain annettavaa- niin seuraväen keskuudesta kuuluu laulusta vaikka se Hengellisen laulukirjan numero, mikä lautetaan ja säestys sen ottaa haltuu, seuraväki- sitten laulaa. Joku tulee sitten vuorollaan, kun on "ilmoittautunut" järjestyksen vaalimiseksi kokousen vetäjälle- [lista], että veli se ja se on vuorossa, niin astuu puhumaan rajatun ajan. taas laulu, sitten seuraava. Eli kokoukseen tullessa tavallaan kukaan ei tiedä, mitä Pyhä Henki haluaa tänään meille opettaa. Tullaan rakentumaan.
        Kellä on ilmestys jne. Ja seurakunnan vanhin on kunnioitetulla paikalla, että häntä kuullaan, koska hän tekee Jumalalle tilin toimestaan.

        Tämä pitäisi olla seurakuntakokouksen ideaalinen meno, ja pulinat pois.
        Sekä muotoesiintyminen pois, jossa ihmisen "viihtelinen arvo" - koulutus ym. ei hae väärää paikkaa. Nuoret voisivat "kaikki" nousta - nuortenkuoro, lavalle laulamaan.
        Aivankuin kerran perillä. Ei se ole tarkoitusperä, että on oltava jonku musiikkikoulun äänimestari laulamaan. Ei, vaan kaikki. Siinä se rakkauden Henki tulee esiin.

        Kannattaa pohtia sitäkin, kuin alkaa vain "yhtä" armolahjaa lataamaan pyssynpiippuun, että tässä mennään ja tämä on vaatimus- kaikki puhuu kielillä.
        Ei se niin mene- se on harha


    • Anonyymi

      "Uudestisyntyneen sisäiset korvat on avattu kuulemaan kielilläpuhuminen taivaallisena musiikkina. Sen kuunteleminen on hengelliselle ihmiselle mitä kauneinta sulosointujen ääntä. Nuo Hengen soinnut avaavat taivaallisia siunauksen lähteitä, joista kumpuaa kielten selitys. Armolahjat alkavat toimia kokouksissa, joiden rukoushetkissä kuuluu kielilläpuhumisen ääni. Se on kuin säestystä ymmärryksellä rukoilevalle. Kirkkaat profeetalliset sanomat alkavat siinä nousta esiin, niin että ”te saatatte kaikki profetoida toinen toisenne jälkeen”. 1 Kor. 14:31. Kielilläpuhuminen kuuluu kaikkiin hengellisen kokouksen rukoushetkiin. Mutta jos paikalla ei ole selityksen lahjan omaavaa uskovaa, niin puhukoot taustalla säestäen hiljaa ”itselleen ja Jumalalle” 1 Kor. 14:28. On nimittäin turha nousta puhujan paikalle (Apt. 1:15) ja alkaa sieltä puhua kielillä ellei ole selittäjää. 1 Kor. 12:10."
      W.L.

      Löysin netistä.

    • Anonyymi

      Luetetaan mieluummin Jeesuksen kehotukseen rukoilla kammiossa Jumalaa selvällä äidinkielellä, ei mitään henkien palvontaa supisten ja mutisten kaikkien kuullen.

      Ihmisellä kun ei ole mitään salaisuuksia Jumalalle puhuttavaksi, sillä Jumala tietää ihmisten ajatuksetkin. Salakieliin ja salattuun yhteydenpitoon Jumalan kanssa ei ole mitään tarvettä.

      "Jeesus vastasi: "Minä olen puhunut julkisesti, koko maailman kuullen. Olen aina opettanut synagogissa ja temppelissä, kaikkien juutalaisten kokoontumispaikoissa. Salassa en ole puhunut mitään."

      • anonyymi 13:26 sekoilet sanoituksiisi, joka ei perustu kirjoituksiin, vaan puhuu sitä vastaan.
        Ota selvää, niin opit. Kirjoitukset puhuvat sinua vastaan.
        En anna tuttimaitoa, lue raamattua.


    • Anonyymi

      Koulutuksen parantuessa tieteelline tieto lisääntyy ja ihmiset opiskelevat kieliä ymmärtääkseen toisen kansojen puhetta. Profetian kautta saatava tieto käy tarpeettomaksi. Jumala antaa tietoa ihmiselle koulutuksen ja kokemuksen kautta.

      1. Kor. 13:8 "Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi."

      • Anonyymi

        Niin on myös sinun 'tietosi' turhaa . Vai onko sinun mielestäsi jo kaikki täydellistä??? Oletko jo Taivaassa, vai mistä huuteletkaan???


      • Anonyymi

        Paavali puhuu siitä, että taivaassa profetoiminen katoaa ja kielilläpuhuminen lakkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali puhuu siitä, että taivaassa profetoiminen katoaa ja kielilläpuhuminen lakkaa.

        Kielillä puhuminen oli ainutkertainen tapahtuma ja se lakkasi kuten Paavali sanoi.

        Raamattu kun on käännetty sadoille vieraille kielille, niin mitään yliluonnollista kieli-ilmiöitä ei enää tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali puhuu siitä, että taivaassa profetoiminen katoaa ja kielilläpuhuminen lakkaa.

        Toki taivaassa kielillä puhutaan. Enkelitkin puhuvat taivaassa omilla kielillään,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali puhuu siitä, että taivaassa profetoiminen katoaa ja kielilläpuhuminen lakkaa.

        Eihän siinä Paavali sano, että "taivaassa" vasta. Paavalihan puhuu Jeesuksen ja Pyhän Hengen saamisesta.Siinähän puhutaan Pyhän Hengen täydeydestä. Pyhä Henki johtaa kaikkeen totuuteen ja tietoon eli täyteyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän siinä Paavali sano, että "taivaassa" vasta. Paavalihan puhuu Jeesuksen ja Pyhän Hengen saamisesta.Siinähän puhutaan Pyhän Hengen täydeydestä. Pyhä Henki johtaa kaikkeen totuuteen ja tietoon eli täyteyteen.

        Jumala ei ole asettunut sinua, maailman ja pahan oma Sanan opettajaksi. Paavali opetti: Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista... Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin".
        Olet täysin varma, ettet tällä hetkellä näe Jumalaa kasvoista kasvoihin. Vasta silloin kun, ei pahan omat, vaan Jeesuksen omat, näkevät Jeesuksen kasvoista kasvoihin, lakkaa kielillä puhuminen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kielillä puhuminen oli ainutkertainen tapahtuma ja se lakkasi kuten Paavali sanoi.

        Raamattu kun on käännetty sadoille vieraille kielille, niin mitään yliluonnollista kieli-ilmiöitä ei enää tarvita.

        Peittäääksi kuolleen uskontosi, selität Jumalan Sanan tyhjäksi ja vastaamaan hengellisesti kuollutta elämääsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei ole asettunut sinua, maailman ja pahan oma Sanan opettajaksi. Paavali opetti: Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista... Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin".
        Olet täysin varma, ettet tällä hetkellä näe Jumalaa kasvoista kasvoihin. Vasta silloin kun, ei pahan omat, vaan Jeesuksen omat, näkevät Jeesuksen kasvoista kasvoihin, lakkaa kielillä puhuminen .

        Kyllä he näkivät Jumalan kasvot, jolla Raamatussa tarkoitetaan Jeesusta. Jeesus kun tuli niin tuli täydellinen Jumala ei mikään peilikuva. Pyhä Henki on täydellinen Henki, ei mikään vajaa ja tietämykseltään vajaa henki, kuten helluntailaiset opettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä he näkivät Jumalan kasvot, jolla Raamatussa tarkoitetaan Jeesusta. Jeesus kun tuli niin tuli täydellinen Jumala ei mikään peilikuva. Pyhä Henki on täydellinen Henki, ei mikään vajaa ja tietämykseltään vajaa henki, kuten helluntailaiset opettaa.

        Sinä väität olevasi täydellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki taivaassa kielillä puhutaan. Enkelitkin puhuvat taivaassa omilla kielillään,

        Enkelit voisi kielillään tehdä jotain paljon kivempaa, varmaan sinäkin. Harjoittele vaikka banaanilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kielillä puhuminen oli ainutkertainen tapahtuma ja se lakkasi kuten Paavali sanoi.

        Raamattu kun on käännetty sadoille vieraille kielille, niin mitään yliluonnollista kieli-ilmiöitä ei enää tarvita.

        Älä puhu omia tulkintojasi. Vielä tänään tapahtuu kielilläpuhumista, sen oikeassa näköalassa. Kielilläpuhuja voi ja on sanaa julistanut vieraskieliselle Suomessakin junamatkalla. Eli kirkastanut evankeliumia.

        Mutta, otan kirjoitukset esiin ja saat miettiä asiaa uudelleen.

        Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.

        Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.

        Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.

        Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.

        Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus. (1Ko 13:1-13)

        kun luet vaikka rinnakkaisjakeet raamatusta, missä viitataan siihen, milloin tämä katoaminen on vajavaisuuden suhteen, on se, että meidät korotetaan tuonpuoleisuuteen. Sen jälkeen ei tarvita armolahjoja.

        Tarkkuutta, tarkkuutta teitin asioihin. Muutoin tuuli huulia heiluttaa. Uskottavuutenne häviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kielillä puhuminen oli ainutkertainen tapahtuma ja se lakkasi kuten Paavali sanoi.

        Raamattu kun on käännetty sadoille vieraille kielille, niin mitään yliluonnollista kieli-ilmiöitä ei enää tarvita.

        Kielillä puhuminen on paholaisen keksintö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän siinä Paavali sano, että "taivaassa" vasta. Paavalihan puhuu Jeesuksen ja Pyhän Hengen saamisesta.Siinähän puhutaan Pyhän Hengen täydeydestä. Pyhä Henki johtaa kaikkeen totuuteen ja tietoon eli täyteyteen.

        Sillä kirjoitettu on:
        "Taivaassa vasta vaan
        Perseet tervataan"


    • Anonyymi

      Pyhän Hengen kasteen merkki on kielilläpuhuminen.

      • Anonyymi

        Poppamiehet ja shamaanit puhuu hurmoksessa samaa kieltä helluntailaisten kanssa. Klossaliaa, kun aivolohkoa sopivasti hurmos lämmittää niin käynnistyy "kiellilläpuhuminen".

        Paavalin otsalohkoa kun kutitti saatanan enkeli. Engl.James King käännöksen mukaan oikein demoniruhtinas, saatanan viestintuoja ja viejä "The Messenger of Sathan."

        Eiköhän se on varmempaa rukoilla Jumalaa ihan omalla äidinkielellä, kuten Jeesus käski tehdä.


      • Anonyymi

        Raamatussa on vain yksi kaste, jossa samassa kasteessa on Henki ja vesi yhdessä. Ei erikseen kahta erilaista kastetta. Jeesus asetti vain yhden kasteen. Helluntainakin samassa yhdessä kasteessa oli sekä vesi että Henki samassa yhdessä kasteessa.
        "Henki ja vesi ja veri pitävät yhtä ja ovat yhdessä"
        "On synnyttävä vedestä ja Hengestä" yhdessä ja Ylhäältä.

        Lahkolaiset erottavat yhteenkuuluvat asiat erikseen, sitä juuri sana Diabolos tarkoittaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poppamiehet ja shamaanit puhuu hurmoksessa samaa kieltä helluntailaisten kanssa. Klossaliaa, kun aivolohkoa sopivasti hurmos lämmittää niin käynnistyy "kiellilläpuhuminen".

        Paavalin otsalohkoa kun kutitti saatanan enkeli. Engl.James King käännöksen mukaan oikein demoniruhtinas, saatanan viestintuoja ja viejä "The Messenger of Sathan."

        Eiköhän se on varmempaa rukoilla Jumalaa ihan omalla äidinkielellä, kuten Jeesus käski tehdä.

        Raamatussa on vain yksi kaste, jossa samassa kasteessa on Henki ja vesi yhdessä. Ei erikseen kahta erilaista kastetta. Jeesus asetti vain yhden kasteen. Helluntainakin samassa yhdessä kasteessa oli sekä vesi että Henki samassa yhdessä kasteessa.
        "Henki ja vesi ja veri pitävät yhtä ja ovat yhdessä"
        "On synnyttävä vedestä ja Hengestä" yhdessä ja Ylhäältä.

        Lahkolaiset erottavat yhteenkuuluvat asiat erikseen, sitä juuri sana Diabolos tarkoittaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poppamiehet ja shamaanit puhuu hurmoksessa samaa kieltä helluntailaisten kanssa. Klossaliaa, kun aivolohkoa sopivasti hurmos lämmittää niin käynnistyy "kiellilläpuhuminen".

        Paavalin otsalohkoa kun kutitti saatanan enkeli. Engl.James King käännöksen mukaan oikein demoniruhtinas, saatanan viestintuoja ja viejä "The Messenger of Sathan."

        Eiköhän se on varmempaa rukoilla Jumalaa ihan omalla äidinkielellä, kuten Jeesus käski tehdä.

        Se olet juuri sinä itse: "The Messenger of Sathan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on vain yksi kaste, jossa samassa kasteessa on Henki ja vesi yhdessä. Ei erikseen kahta erilaista kastetta. Jeesus asetti vain yhden kasteen. Helluntainakin samassa yhdessä kasteessa oli sekä vesi että Henki samassa yhdessä kasteessa.
        "Henki ja vesi ja veri pitävät yhtä ja ovat yhdessä"
        "On synnyttävä vedestä ja Hengestä" yhdessä ja Ylhäältä.

        Lahkolaiset erottavat yhteenkuuluvat asiat erikseen, sitä juuri sana Diabolos tarkoittaakin.

        Kirjoitelet pelkkää ihmisoppia ja valhetta ja maailan ihmisen pilkkaa. Vanhan liiton tapahtumat olivat kuva ja varjo uudesta liitosta: Sana todistaa:
        "ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä". Osaatko laskea, kaksi kastetta? Pilvi on kuva Pyhästä Hengestä ja Punainen Meri on kuva vesikasteesta, kasteen hauta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se olet juuri sinä itse: "The Messenger of Sathan."

        James King: The Messenger of Sathan (engl.kielinen käännös)

        Molemmille Sauleille kävi samalla tavalla. Sama nimi sama kohtalo.

        "Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitelet pelkkää ihmisoppia ja valhetta ja maailan ihmisen pilkkaa. Vanhan liiton tapahtumat olivat kuva ja varjo uudesta liitosta: Sana todistaa:
        "ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä". Osaatko laskea, kaksi kastetta? Pilvi on kuva Pyhästä Hengestä ja Punainen Meri on kuva vesikasteesta, kasteen hauta.

        Pilvi ei ollut mikään peili eikä kuvatus, vaan oikea Jeesus, joka seurasi heitä.

        Kristillisessä yhdessä kasteessa on aina Pyhä Henki ja vesi yhdessä ja samassa kasteessa yhtä aikaa. "Ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilvi ei ollut mikään peili eikä kuvatus, vaan oikea Jeesus, joka seurasi heitä.

        Kristillisessä yhdessä kasteessa on aina Pyhä Henki ja vesi yhdessä ja samassa kasteessa yhtä aikaa. "Ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä"

        Kirjoittet harhoja käytätkö jotain huumeita, tai mömmöjä? Kuka täällä on kirjoittanut peilistä??? Entä kun opetuslapset seurasivat Jeesusta, niin seurasivatko he pilveä? Oletko pilvessä?


      • Anonyymi

        Jaa, että vainko helluntailaisilla on näin? Muissa seurakunnissako jäädään vaille tuota kastetta kun siellä ei puhuta kielillä? Eikö se pistä yhtään ajattelemaan kun missään muissa kirkkokunnissa ei puhuta kielillä kuin karismattisissa?

        Minulle tulee aina hyvin vaikea olla kun joku rupeaa jokeltelemaan kokouksissa, varsinkin jos hän mongertaa rukouksessa, jonka siis itsessään pitäisi olla pyhä toimitus. On ihan kuin Saatana olisi astunut samaan tilaan. Oikein kylmät väreet menevät selkäpiissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittet harhoja käytätkö jotain huumeita, tai mömmöjä? Kuka täällä on kirjoittanut peilistä??? Entä kun opetuslapset seurasivat Jeesusta, niin seurasivatko he pilveä? Oletko pilvessä?

        Onko sinulla huumetausta kun ajattelet pilven tarkoittavan huumeita?

        Raamatussa pilvi =Jeesus.

        Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla huumetausta kun ajattelet pilven tarkoittavan huumeita?

        Raamatussa pilvi =Jeesus.

        Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella.

        Joo. Jeesushan "opetuslapsineen" raamatun mukaan ja ajalleen tyypillisesti pössytteli kannabista, eli tuppasi olemaan pilvessä. Siitä se pyhä henkikin saatiin, ja näyt kaiken maailman sekaviin profetioihin. Epäilemättä Jeesus siis tulisi pilvessä jos olisi tullakseen. Mahtaisi se kyllä ihmetellä minkä helvetin härdellin se onkaan tarinoillaan aiheuttanut. Ottivat standup-jutut tosissaan, ruojat. On pystejä pykätty ja tiedettä lykätty,

        Kielilläpuhuminen on uskonkiihkon orgasmi.


    • Anonyymi

      Eivät ole suinkaan erillisiä asioita, kuten helluntailaisten harhaopit opettavat, vaan ovat yksi kaste.

      1. Joh. 5:8 "Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä."

      • Anonyymi

        Henki ja vesi ja veri todistavat maan päällä ja pitävät yhtä. Et tunne kirjoituksia,koska olet uudesti syntymätön valhejuutalainen, eikä sinulla ole Pyhää Henkeä, joka todistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henki ja vesi ja veri todistavat maan päällä ja pitävät yhtä. Et tunne kirjoituksia,koska olet uudesti syntymätön valhejuutalainen, eikä sinulla ole Pyhää Henkeä, joka todistaa.

        Sinun parhamilainen henkesi näyttää puhuvan pelkkiä valheita, joten ei se voi olla ainakaan Pyhä Henki.


    • Anonyymi

      Sinunkin väitteesi on puuta heiniä. Kuten 80% kirjoituksista tällä osuudella. Nimetttömä sinäkin voit kirjoittaa tänne iltasadun, kuten teitkin. Ajankulua sekin.

    • Anonyymi

      Aloittajalla on kielioppi aivan kateissa. Kun hän kirjoittaa kielillä puhuminen, se ei ole hengellinen tapaus. Luulisin hänen tarkoittavan hengellistä tapausta. Kertaa ensi töikseen kielioppi.

      • Anonyymi

        Kuule, sinun oma kielioppisi on kateissa: "Kun hän kirjoittaa kielillä puhuminen, se ei ole hengellinen tapaus." Mitä väännät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule, sinun oma kielioppisi on kateissa: "Kun hän kirjoittaa kielillä puhuminen, se ei ole hengellinen tapaus." Mitä väännät?

        Luultavasti joku eksyttäjä joka yrittää lyödä sumua silmiin uskovaisille. Ilmoitin jo ylläpidolle että uskovien palstalla joku rienaaja häiriköi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti joku eksyttäjä joka yrittää lyödä sumua silmiin uskovaisille. Ilmoitin jo ylläpidolle että uskovien palstalla joku rienaaja häiriköi

        Siis mitä postaaja (02:03) ylipäätään tarkoittaa kirjoittaessaan? "Kun hän kirjoittaa kielillä puhuminen, se ei ole hengellinen tapaus."
        Sen sijaan aloittajan kommentissa ei ole mitään kieliopillista epäselvyyttä, vaan teksti on täysin johdonmukainen ja selkeä. Löydän ainoastan pari vähäistä suomen kielen virhettä: "helluintaiseurakunnassa" ylimääräinen i-kirjain sekä ilmaisu: "aikana kuin välillä myös" on kömpelö, mutta ymmärrettävä.
        Miksi postasit: "Aloittajalla on kielioppi aivan kateissa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti joku eksyttäjä joka yrittää lyödä sumua silmiin uskovaisille. Ilmoitin jo ylläpidolle että uskovien palstalla joku rienaaja häiriköi

        Ei ole mitään ylläpitoa, joka välittäisi paskan vertaaa siitä, jos joku sinun mielestäsi täällä rienaa. On vain ilkikurisia ihmisiä, jotka yrittävät estää sananvapautta itse keksimillään säännöillä. Tämä ei ole helluntailaisten kirkon oma palsta eivätkä tätä palstaa valvo tiukkapipouskovaiset vaan asialliset suomi24:n työntekijät.


    • Anonyymi

      oikeilla vierailla kielillä puhuminen tapahtui helluntaina

      hurmahenkien hurmoskielillä puhumista eli klossaliaa ilmeni vain Korinton seurakunnan hurmahenkien kesken, ei muissa seurakunnissa

      Raamattu varoittaa Korinton hurmahenkien tavoista:

      Juud. 1:8
      "Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja"

      • Anonyymi

        Lue nyt edes vähän tarkemmin Raamattuasi !

        Ei Paavali nuhdellut "vääristä kielistä" !!!

        Paavali nuhteli väärään aikaan kielillä puhumisesta.

        13 Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
        14 Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
        15 Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.
        16 Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot.
        17 Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.
        18 Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;
        19 mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.
        20 Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.

        HUOM !!!

        26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.
        27 Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
        !!!
        28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
        !!!

        Eli Paavali sanoi siis, että jos ei ole selittäjää, niin sitten ei puhuta kielillä Seurakunnan kokouksessa !!!

        Paavali ei puhunut mitään mistään "klossaalista" !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue nyt edes vähän tarkemmin Raamattuasi !

        Ei Paavali nuhdellut "vääristä kielistä" !!!

        Paavali nuhteli väärään aikaan kielillä puhumisesta.

        13 Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
        14 Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
        15 Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.
        16 Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot.
        17 Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.
        18 Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;
        19 mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.
        20 Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.

        HUOM !!!

        26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.
        27 Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
        !!!
        28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
        !!!

        Eli Paavali sanoi siis, että jos ei ole selittäjää, niin sitten ei puhuta kielillä Seurakunnan kokouksessa !!!

        Paavali ei puhunut mitään mistään "klossaalista" !!!

        Raamattu on kokonaisuus, ei pelkkä Paavali. Lue muutakin kahta löytynyttä Korinttolaiskirjettä. Niistäkin kun on kaksi kirjettä kateissa,
        Juuda oikaisee Korintissa esiintyviä hurmosilmiöitä, joita Parhamilaiset rakastavat.
        Juud. 1:8
        "Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja"

        Hurmoskieliä on esiintynyt paljon ennen Korinton tapahtumia.

        Raamattu varoittaaParhamilaisista hurmostelusta Jeremian aikana:

        Jer. 29:26

        'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on kokonaisuus, ei pelkkä Paavali. Lue muutakin kahta löytynyttä Korinttolaiskirjettä. Niistäkin kun on kaksi kirjettä kateissa,
        Juuda oikaisee Korintissa esiintyviä hurmosilmiöitä, joita Parhamilaiset rakastavat.
        Juud. 1:8
        "Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja"

        Hurmoskieliä on esiintynyt paljon ennen Korinton tapahtumia.

        Raamattu varoittaaParhamilaisista hurmostelusta Jeremian aikana:

        Jer. 29:26

        'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina. "

        Millon Venäjä hyökkää, millon on ylöstempaaminen jne.jatkuvat valheelliset profetiat ovat arkipäivää hurmosliikkeissä.

        Raamattu varoittaa kovin sanoin ja monissa paikoissa uskonnollisista hurmosliikkeistä.

        Luuk. 21:8
        Jeesus sanoi: "Varokaa, ettei teitä johdeta harhaan. Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja: 'Aika on tullut.' Mutta älkää lähtekö heidän peräänsä. [Jer. 29:8,9; Kol. 2:8; 2. Tess. 2:3; 1. Joh. 2:18, 1. Joh. 4:1]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on kokonaisuus, ei pelkkä Paavali. Lue muutakin kahta löytynyttä Korinttolaiskirjettä. Niistäkin kun on kaksi kirjettä kateissa,
        Juuda oikaisee Korintissa esiintyviä hurmosilmiöitä, joita Parhamilaiset rakastavat.
        Juud. 1:8
        "Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja"

        Hurmoskieliä on esiintynyt paljon ennen Korinton tapahtumia.

        Raamattu varoittaaParhamilaisista hurmostelusta Jeremian aikana:

        Jer. 29:26

        'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina. "

        Noissa ei puhuta mitään "klossaalista" eli väärästä kielillä puhumisesta !

        Kielillä puhuminen muuten alkoi vasta uudessa liitossa, siitä ei ole mainintaa aiemmin !

        Siis kyllä hurmahenkisyyttä on aina ollut, mutta kielilläpuhumisesta nyt oli kyse eikä muusta hörhöilystä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on kokonaisuus, ei pelkkä Paavali. Lue muutakin kahta löytynyttä Korinttolaiskirjettä. Niistäkin kun on kaksi kirjettä kateissa,
        Juuda oikaisee Korintissa esiintyviä hurmosilmiöitä, joita Parhamilaiset rakastavat.
        Juud. 1:8
        "Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja"

        Hurmoskieliä on esiintynyt paljon ennen Korinton tapahtumia.

        Raamattu varoittaaParhamilaisista hurmostelusta Jeremian aikana:

        Jer. 29:26

        'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina. "

        Lisään vielä edelliseen !

        Kielillä puhuminen alkoi helluntaina !

        Vasta sen jälkeen ovat jotkut alkaneet matkia aitoa kielillä puhumista !

        Korontolaisille ei Paavali huomauttanut yhtään mitään vääränlaisesta kielillä puhumisesta !

        Hän nuhteli aidon kielillä puhumislahjan väärinkäytöstä, eli väärään aikaan ja siis ilman selittäjää, häiriten siten Seurakunnan kokousta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä edelliseen !

        Kielillä puhuminen alkoi helluntaina !

        Vasta sen jälkeen ovat jotkut alkaneet matkia aitoa kielillä puhumista !

        Korontolaisille ei Paavali huomauttanut yhtään mitään vääränlaisesta kielillä puhumisesta !

        Hän nuhteli aidon kielillä puhumislahjan väärinkäytöstä, eli väärään aikaan ja siis ilman selittäjää, häiriten siten Seurakunnan kokousta !

        Kielillä puhuminen alkoi Baapelin tornin aikaan. Jumala ei ole luonut mitään salakieliä ihmisen ja Jumalan välille käytettäväksi, vaan luonnolliset kielet.

        Saatana on entinen ylienkeli ja osaa kaikkia maailman kieliä sekä enkelien kieliä.

        Paavalissa asunut Saatanan enkeli oli kielitaitoinen enkeli "The Messenger of Sathan" engl.David King käännöksen mukaan. Hurmskielet esiintyi vain Korintissa, jossa hurmoshenki sai jalansijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kielillä puhuminen alkoi Baapelin tornin aikaan. Jumala ei ole luonut mitään salakieliä ihmisen ja Jumalan välille käytettäväksi, vaan luonnolliset kielet.

        Saatana on entinen ylienkeli ja osaa kaikkia maailman kieliä sekä enkelien kieliä.

        Paavalissa asunut Saatanan enkeli oli kielitaitoinen enkeli "The Messenger of Sathan" engl.David King käännöksen mukaan. Hurmskielet esiintyi vain Korintissa, jossa hurmoshenki sai jalansijaa.

        Saatanalle heitetty Paavali oli osa Jumalan suunnittelemaa väkevää eksytystä "ase".
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        Room. 3:7 "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanalle heitetty Paavali oli osa Jumalan suunnittelemaa väkevää eksytystä "ase".
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        Room. 3:7 "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Vain Korintissa yritetiin hurmostilassa pitää yhteyttä henkimaailmaan hurmoskielien avulla.

        Muissa seurakunnissa hurmoskieliä ei esiintynyt.

        Jeesuksen mukana kulkeneet apostolit eivät puhuneet hurmoskielillä eli klossaliaa.

        Jeesus ei puhunut hurmoskielillä, vaan selkokielisesti julkisesti, ei salassa supisten ja mutisten.

        "Jeesus vastasi: "Minä olen puhunut julkisesti, koko maailman kuullen. Olen aina opettanut synagogissa ja temppelissä, kaikkien juutalaisten kokoontumispaikoissa. Salassa en ole puhunut mitään."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Korintissa yritetiin hurmostilassa pitää yhteyttä henkimaailmaan hurmoskielien avulla.

        Muissa seurakunnissa hurmoskieliä ei esiintynyt.

        Jeesuksen mukana kulkeneet apostolit eivät puhuneet hurmoskielillä eli klossaliaa.

        Jeesus ei puhunut hurmoskielillä, vaan selkokielisesti julkisesti, ei salassa supisten ja mutisten.

        "Jeesus vastasi: "Minä olen puhunut julkisesti, koko maailman kuullen. Olen aina opettanut synagogissa ja temppelissä, kaikkien juutalaisten kokoontumispaikoissa. Salassa en ole puhunut mitään."

        Lopeta jo nämä Raamatunvastaiset höpötyksesi !

        Raamatussa ei missään lue tuollaista, mitä väität !!!

        Mutta voithan toki yrittää näyttää ja todistaa väitteesi Raamatunpaikoilla, jossa muka noin sanotaan !

        Jään odottelemaan !

        Siis odottelen maailman tappiin asti, koska tuollaista ei löydy Paavalin kirjeistä !


    • Kielillä puhumista voisi laajentaa kaatumiskokouksista ihan kadullekkin. Tämä toimisi hyvänä varoittavana esimerkkinä normaaleille kansalaisille mitä hihhulismi saa aikaan.

      • Anonyymi

        Taas on yksi - ismi lissää 🙈 hassuja ootta..

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas on yksi - ismi lissää 🙈 hassuja ootta..

        ST

        Jumalan armolahjat häritsevät pimeyden palvelijoita ja heitä on paljon tässä ketjussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan armolahjat häritsevät pimeyden palvelijoita ja heitä on paljon tässä ketjussa.

        Tittitititittagttaattttatititikakaakkatitittitititit. Oppisin tuksulta armonlahjoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan armolahjat häritsevät pimeyden palvelijoita ja heitä on paljon tässä ketjussa.

        Parhamilla taisi ola vielä muutamia extra-armolahjoja nuorien poikien käännyttämiseksi.


      • Anonyymi
        MrMorden_ kirjoitti:

        Tittitititittagttaattttatititikakaakkatitittitititit. Oppisin tuksulta armonlahjoja.

        Paitsi, ettei tuo ole kielilläpuhetta, ellei kyseessä sähkösanoman kaltainen morse-aakkostelu kohti Taivaita.

        Kielilläpuhe on puhetta, puhujalle itselle vierailla, joko nykyisten tai muinaisten ihmisten tai enkelten kielellä / kielillä = sillä kielillärukoilija rukoilee usein myös useammilla eri kielillä, ei vain yhdellä kielellä.


    • Anonyymi

      Monet hurmahenkiset uskonlahkojenjohtajat ja pastorit ovat hakeneet armolahjansa ja kaatajanvoimansa Katryn Kullmanin ja pastori Anacondan haudalta.

      "Te kuulette sanottavan: "Tiedustelkaa neuvoa vainajahengiltä, kysykää tietäjiltä, jotka supisevat ja mumisevat."

      • Anonyymi

        Kas, täällähän ne pahat henget supisevat ja mumisevat: "Tittitititittagttaattttatititikakaakkatitittitititit"


    • Anonyymi

      "Eikä ihme, sillä itse Saatana TEKEYTYY valkeuden enkeliksi."

    • Anonyymi

      Varokaa lahkoja!

      13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

      • Anonyymi

        Mikä ei ole lahko ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ei ole lahko ???

        Helluntailaisilta nämä vaikuttaa:

        Mt.7
        22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisilta nämä vaikuttaa:

        Mt.7
        22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
        23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

        Mikä ei ole lahko ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ei ole lahko ???

        Ne ei ole lahkoja joissa totellaan Jeesuksen kastekäskyä ja kastamalla ja opettamalla tehdään lapsista Jeesuksen opetuslapsia.

        Matt. 18:6 "Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

        Molokille lapsensa vietelleet ja pakanoina lapsensa uhraaville lahkolaisille on luvassa kova kohtalo Jeesuksen sanojen mukaan.

        Lahkot on perustettu lihan himojen tyydyttämiseksi (ks.esim.Parhamilaisuus)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ei ole lahkoja joissa totellaan Jeesuksen kastekäskyä ja kastamalla ja opettamalla tehdään lapsista Jeesuksen opetuslapsia.

        Matt. 18:6 "Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

        Molokille lapsensa vietelleet ja pakanoina lapsensa uhraaville lahkolaisille on luvassa kova kohtalo Jeesuksen sanojen mukaan.

        Lahkot on perustettu lihan himojen tyydyttämiseksi (ks.esim.Parhamilaisuus)

        Eli ihminen pelastuu vauvakasteen kautta ja avulla ???

        Oletko tosissasi ?


    • Anonyymi

      Laitan tännekin tämän kirjoitukseni, kun se kuuluu aiheeseen:

      Kristinuskossa AITOA kielillä puhumista on se, kun uskova puhuu todellista olemassa olevaa kieltä !

      Siitä on pari eri tapausta olemassa, mutta yhtäläistä siinä on siis se, että uskova puhuu todellista olemassa olevaa kieltä !!!

      1) Kielillä voi puhua Seurakunnan kokouksessa, jos on selittäjä, mutta muuten ei ole lupaa !

      1. Korinttolaiskirje 14
      26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.
      27 Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
      28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.

      2) Kielillä voi puhua myös Seurakunnan kokouksessa jos siellä on joku joka kyseistä kieltä itse puhuu /ymmärtää, eli sanoma Jumalalta tulee silloin sille, joka sitä kieltä ymmärtää.

      4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
      5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
      6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
      7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
      8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
      9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
      10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
      11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

      3) Kielillä voi puhua ITSEKSEEN, eikä sitä tarvitse itse ymmärtää, vaan silloin Pyhä Henki auttaa rukoillen Jumalan tahdon mukaan, silloin uskova ns. "rakentaa itseään" !

      1. Korinttolaiskirje 14
      13 Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
      14 Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
      15 Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.

      28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.

      Eli kielillä voi uskova rukoilla joko niin, että siihen tulee selitys itseltä/toisilta uskovilta !

      Mutta myös siis voi puhua kielillä yksikseen ja silloin ei tarvitse itse ymmärtää, mutta se siis rakentaa uskovaa.

      1. Kor. 14:4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.

      Paavali puhuu tästä itsensä rakentamisesta ja sen määrästä omalla kohdallaan näin:

      1. Korinttolaiskirje 14
      18 Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; !!!

      19 mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä. !!!

      20 Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.

      Mutta se joka ei siis itse puhu kielillä, ei voi näitä ymmärtää, sillä ne pitää itse kokea !!!

      Moni väittää varmaksi sitä ja tätä, mutta kun ei edes itse ole kokenut koko asiaa, niin ei pitäisi opettaa muita !!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Luitko raamatuntekstiäsi, mitä tähän liitit?
        Oliko ajatuksesi, että seurakunnassa "puhuu itsekseen" ?

        Jos oli, niin mitä lainauksessasi ajattelisit tästä??
        28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.

        Siis jos seurakunnassa ei ole selittäjää- niin silloin ei puhuta seurakunnassa "pulista".
        Ollaan siinä suhteessa vaiti.
        Mutta, kun menet kotiisi- rukouskammioosi ja suljet ovesi, niin siinä ole Jumalan edessä vapaa- puhumaan Ylipapillesi- joka on välimiehenäsi taivaissa. ts. rukouskammiokielenä.
        Näin seurakunnan järjestys on kohdallaan, ja ulkopuoliset eivät kirjoitusten mukaan sano ihmistä tai seurakuntaa hulluudeksi.
        Armolahjat ovat alamaisia, ei ole pakko kielillä tulla esiin. Sydämen rukous on tärkein, kun yhtyy siihen seurakunnassa rukoiltavaan asiaan. Eli siinä on kaksi- tahi kolme rukoilemassa, tai 20 - kolmekymmentä, 200- tai kolmesataa rukoilemassa. Rukoilemassa sitä, mitä ymmärrettävästi ääneen rukoillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luitko raamatuntekstiäsi, mitä tähän liitit?
        Oliko ajatuksesi, että seurakunnassa "puhuu itsekseen" ?

        Jos oli, niin mitä lainauksessasi ajattelisit tästä??
        28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.

        Siis jos seurakunnassa ei ole selittäjää- niin silloin ei puhuta seurakunnassa "pulista".
        Ollaan siinä suhteessa vaiti.
        Mutta, kun menet kotiisi- rukouskammioosi ja suljet ovesi, niin siinä ole Jumalan edessä vapaa- puhumaan Ylipapillesi- joka on välimiehenäsi taivaissa. ts. rukouskammiokielenä.
        Näin seurakunnan järjestys on kohdallaan, ja ulkopuoliset eivät kirjoitusten mukaan sano ihmistä tai seurakuntaa hulluudeksi.
        Armolahjat ovat alamaisia, ei ole pakko kielillä tulla esiin. Sydämen rukous on tärkein, kun yhtyy siihen seurakunnassa rukoiltavaan asiaan. Eli siinä on kaksi- tahi kolme rukoilemassa, tai 20 - kolmekymmentä, 200- tai kolmesataa rukoilemassa. Rukoilemassa sitä, mitä ymmärrettävästi ääneen rukoillaan.

        Eihän siinä sellaita lukenut, että Seurakunnan kokouksessa pulistaan kielillä.

        Juurihan selvääkin selvemmin laitoin:

        1) Kielillä voi puhua Seurakunnan kokouksessa, jos on selittäjä, mutta muuten ei ole lupaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luitko raamatuntekstiäsi, mitä tähän liitit?
        Oliko ajatuksesi, että seurakunnassa "puhuu itsekseen" ?

        Jos oli, niin mitä lainauksessasi ajattelisit tästä??
        28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.

        Siis jos seurakunnassa ei ole selittäjää- niin silloin ei puhuta seurakunnassa "pulista".
        Ollaan siinä suhteessa vaiti.
        Mutta, kun menet kotiisi- rukouskammioosi ja suljet ovesi, niin siinä ole Jumalan edessä vapaa- puhumaan Ylipapillesi- joka on välimiehenäsi taivaissa. ts. rukouskammiokielenä.
        Näin seurakunnan järjestys on kohdallaan, ja ulkopuoliset eivät kirjoitusten mukaan sano ihmistä tai seurakuntaa hulluudeksi.
        Armolahjat ovat alamaisia, ei ole pakko kielillä tulla esiin. Sydämen rukous on tärkein, kun yhtyy siihen seurakunnassa rukoiltavaan asiaan. Eli siinä on kaksi- tahi kolme rukoilemassa, tai 20 - kolmekymmentä, 200- tai kolmesataa rukoilemassa. Rukoilemassa sitä, mitä ymmärrettävästi ääneen rukoillaan.

        Puhut pahaa Jumlan armolahjoista: "ei puhuta seurakunnassa "pulista". Kaiken päälle kirjoitit valheen: Sillä Sana opettaa: "niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle". Eli Sanan mukaan seurakunan kokouksissa saa puhua Jumalalle.


    • KTS

      Kielillä puhuminen ei ole mikään autuaaksi tekevä asia. Sitä esiintyy myös shamanismissa ja voodoossa.

      • Anonyymi

        Niinhän se Raamattu sanoo, että:

        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

        Mitä siis kuvittelit tuolla todistavasi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se Raamattu sanoo, että:

        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

        Mitä siis kuvittelit tuolla todistavasi ?

        1900-luvun alussa Amerikassa syntyneet uskonlahkot ovat mitä ilmeisemmin Raamatussa mainittua vihamiehen jälkikäteen tekemään lusteen kylvöä, jota ei voi enää nyhtää pois, vaan se saa kasvaa vanhojen kristillisten kirkkojen kanssa.


    • Anonyymi

      "Kielillä puhuminen" on legenda siinä missä muutkin legendat.

    • Anonyymi

      >> Miksi kielillä puhuminen on vähentynyt ja monessa seurakunnassa jopa loppunut kokonaan? Onko voitelu vähenemässä <<

      Kielilläpuhuminen ei ole mikään "voitelu", vaan armolahja.

      Tehtävään voidellaan. Ja sairaita voidellaan öljyllä.

      • Anonyymi

        juu, ne käyttää nykyään tätä sanaa "voideltu", voitelu" . . .

        Jeesus Kristus on "voideltu",

        tekevätkö itsensä "Jumalan veroiseksi" !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu, ne käyttää nykyään tätä sanaa "voideltu", voitelu" . . .

        Jeesus Kristus on "voideltu",

        tekevätkö itsensä "Jumalan veroiseksi" !!

        Samaa sanojen virhekäyttöä ilmenee myös sanoissa "kaste", "henkikaste", "Pyhän Hengen kaste" ja "Hengellä täyttyminen", joita seurakunnista riippuen selitetään eri tavoin. Osa niputtaa kaikki yhteen, osa erottelee jonkun toisesta ja joidenkin mukaan kaikki tarkoittaisivat eri asioita jne. Termistö ei siis ihan hallussa ole uskovillakaan, joten senkin takia raamattua kuuluu lukea itse ja pyytää sitä Hengen ohjausta siihen omaan lukemiseensa. Liian monille riittää, että joku ihminen on asiat joskus selittänyt sata vuotta sitten, kun oma liike perustettiin, eikä kukaan ole sen koomin raamattua tutkinut niiltä osin uudestaan, tai kysynyt Herralta, onko kaikki ehkä ymmärretty oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu, ne käyttää nykyään tätä sanaa "voideltu", voitelu" . . .

        Jeesus Kristus on "voideltu",

        tekevätkö itsensä "Jumalan veroiseksi" !!

        Kyllä. Kristus tarkoittaa Voideltua.

        Nämä ihmisiä - joko itseään - Voidelluiksi väittävät korottavat itse itsensä tai muutoin palvovat näitä vääriä kristuksia, "voideltuja pastoreita", vääriä / pahoja paimenia.

        Johan Jeesus Itse ennusti näistä:

        Matteus 24: 23-28
        23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
        28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa sanojen virhekäyttöä ilmenee myös sanoissa "kaste", "henkikaste", "Pyhän Hengen kaste" ja "Hengellä täyttyminen", joita seurakunnista riippuen selitetään eri tavoin. Osa niputtaa kaikki yhteen, osa erottelee jonkun toisesta ja joidenkin mukaan kaikki tarkoittaisivat eri asioita jne. Termistö ei siis ihan hallussa ole uskovillakaan, joten senkin takia raamattua kuuluu lukea itse ja pyytää sitä Hengen ohjausta siihen omaan lukemiseensa. Liian monille riittää, että joku ihminen on asiat joskus selittänyt sata vuotta sitten, kun oma liike perustettiin, eikä kukaan ole sen koomin raamattua tutkinut niiltä osin uudestaan, tai kysynyt Herralta, onko kaikki ehkä ymmärretty oikein.

        Siinäpä se, että te tunnustatte nuo kaikki väärät paimenet ja heidän erioppiset joukkionsa muka kristillisiksi "seurakunniksi". Ne eivät ole kristillisiä seurakuntia, jos niiden opetukset eivät ole yhtäpitäviä Raamatun sanan ja kristinopin kanssa. Termit ja kristillinen usko tulee olla hallussa, ennenkuin lähdetään opettamaan / (eksyttämään) muita!

        "Kaste" = vedellä arvokkaasti suoritettu kristillinen kaste, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen. Muuhun nimeen kastettu ei ole kristillisesti kastettu.

        "Pyhän Hengen kaste" ("Henkikaste"?) = tapahtuma jossa Pyhä Henki Itse, armolahjoineen, voimalla laskeutuu uudestisyntyneen kristityn fyysisen ruumiin sisälle asumaan ja vaikuttamaan hänessä.

        "Hengellä täyttyminen" = sama tapahtuma. Arkielämässä tämä Pyhän Hengen voima uskovassa ilmenee vaihtelevasti eri vahvuisena, usein "matalammalla profiililla", joskus taas uskova voi olla nk. "täynnä Henkeä". Raamatussa marttyyri Stefanuksesta kerrotaan näillä sanoilla, myös apostolien toiminnassa ilmeni tämä voiman erilainen, vaihteleva "vahvuus". Joskus oli Paavali tai Pietari täysin mieli maassa, katumuksessa ja uskossa, sitten taas "voimaa ja Henkeä täynnä"!

        Lyönpä vetoa, että kohta on koko uushellari-kärpäsparvi tämän tekstin kimpussa...


    • Anonyymi

      No kun tuo kiinan kieli tahtoo olla vähän mutkikasta, venäjä vastaa häthätää....

    • Anonyymi

      Kieltä jota puhuja ei itse ymmärrä, eikä toiset, ei ole syytä ruveta sen enempää levittämään. Siitä syntyy vain sekaannusta.
      Voisi tietysti ajatella kerättävän syksyllä punaistakärpässientä. Siperiassa shamaanit käyttivät menestyksellä em. sientä. Oppipojatkin saivat maistaa shamaanin kusta, heillekin se aiheutti kielillä puhumista. Osittain syy sienen käyttöön oli vodkan puute siellä periferiassa.
      Kaikkia keinoja kannattaa kokeilla, jos kielillä puhuminen nähdään välttämättömäksi seurakunnassa.

      • Anonyymi

        Sinulla on jo kusta päässäsikin.


    • Anonyymi

      Helluntaikirkko-organisaatio on tappanut kielilläpuhumisen, sillä helluntaikirkko ei ole helluntailainen.

      • Anonyymi

        Tämä on totta. Helluntaikirkossa ei ole mitään alkuperäis-Suomen Helluntaiherätyksen opetusta tai käytännön tapoja.

        Helluntaikirkon perustivat muutamat talousrikolliset, ent. "helluntaisaarnaajat" (muka "pastorit") ja näiden kannattajat.

        En tiedä, onko tuolle teolle edes taivaallista anteeksiantoa, sillä siinä nuo rikolliset puuttuivat Itse Pyhän Hengen toimintaan, tappaen tuon toiminnan. Päätarkoitus olikin ainoastaan valtaisa talousrikos, omaisuuden siirrot, juonitellen, asiantuntija-apua kuten rikollisia, helluntailaisiin kuuluvia viranomaisia ja lakimiehiä neuvonantajina käyttäen, niin että rahansiirrot näennäisesti tapahtuivat "laillisesti".

        Monien, huijattujen helluntailaisten anteeksiantoa on turha odottaa. (Odottakaamme, kohta nuo rikolliset tai niiden uudestisyntymättömät kakarat täällä ilmoittavat, että jos ei rikosuhrit "anna anteeksi näille rikollisille, me itse emme voi pelastua". Ja isukit ja äipät huijarilapsineen saavat - ihan luvan kanssa! - pitää Kristuksen omilta huijatut rahat itsellään!)


    • Anonyymi

      Aika vähän saan itse raamatusta sellaista kuvaa, että kielilläpuhuminen tarkoittaisi kieltä, jota kukaan maailmassa ei ymmärrä. "Vaikka puhuisin enkelien kielillä" taitaa olla niitä ainoita ja harvoja kohtia, joista voi vetää sellaisen johtopäätöksen, että kielilläpuhuminen voisi olla myös ns. "taivaallista" kieltä, jota ei ole maan päällä koskaan ollutkaan.

      Helluntaina kaikki saadut kielet olivat olemassaolevia kieliä. Mieleen on myös jäänyt esimerkki nykypäivästä samanlaisesta lahjasta, kun Esa-Pekka Mattila vaimoineen sai eestin kielen, siirtyessään Viroon lähetystyöhön.

    • Anonyymi

      Hienoa sanomaa aloituksessa!
      Monet puhumme kielillä kokouksissa lähes koko ajan, vaikka se ei olekaan kovaäänistä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jokaisen uskovan kannattaa rukoilla nk. Pyhän Hengen täyteyttä, joka sisältää kaikki armolahjat.

      Kun uskova on nämä armolahjat saanut, kun hän rukoilee Jumalaa totuudessa, eli rehellisenä ja vain avaa suunsa muiden ihmisten edessä, jos näitä armolahjoja hänellä on, ne tulevat kyllä ilmi eli käyttöön.

      Kielillärukous on mystistä yhteydenpitoa Jumalan kanssa. Tämä puhdistaa rukoilijaa itseä. Pyhä Henki läpikäy kristityn koko sielunmaailmaa, puhdistaa pois likaa, suorittaa korjaustöitään. Kielilläpuhuen uskova kertoo ongelmiaan Jumalalle, Pyhä Henki ääneen rukoilee hänen puolestaan, sekä samalla tuo Jumalan eteen esirukouksia. Joskus olen kuullut / kuulen kielillärukouksen seassa esim. joidenkin sukulaisteni tai ystävieni nimiä.

      Itse ymmärrän tämän olevan koko kielilläpuheen päätarkoitus. Suora linja Taivasten Valtakunnan suureen sairaanhoitokeskukseen: koko Jeesuksen suuren sovitustyön pääkonttoriin. Siellä on asiantuntijat eli Jumala Itse: Isä, Poika ja Pyhä Henki, joiden pelastustyön alla me olemme. Tätä kielilläpuhetta ei tule "selittää" / "suomentaakaan", kyseessä on yksityinen keskustelu.

      Myös profetiat saattavat tulla ensin kielilläpuhuen, tämä tapahtuu etenkin seurakunnan edessä. Tällöin kielilläpuhe on hiukan erilaista, kielilläpuhujan käytös, voimakas puhe ilmaisee, että nyt hän "julistaa" jotakin. Kun hän on julistuksensa antanut, useinkin toinen uskova saa tähän "selityksen suomeksi". Profetia yleensä on Pyhän Hengen antamaa lohdutusta tai neuvoa jollekin läsnäolevalle yksilölle / sama asia useammallekin yksilölle, mutta myös esim. seurakunnalle.

      Nuo nk. ennustelu-profetiat, niistä en osaa sanoa. Tosiasiat osoittavat, että ne ovat useimmiten sielullisia sanomia, eivät Pyhästä Hengestä lähtöisiä, joskin kyseinen sielu niiden kautta uskaliaasti julistaa omia pelkotilojaan ja toiveitaan "Pyhän Hengen Nimissä". Tällainen ja näiden eksytysten levitys lienee jo ainakin lähes Pyhän Hengen pilkkaa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olisiko se järkiinsätulo ja suurten ikäluokkien ajasta poistuminen vähentänyt "kielitaitoisten" määrää?

      Kielitieteellinen
      "Kielilläpuhujien käsittämättömistä tavuista koostuvaa puhe on tyypillisesti epämääräistä tavujen uudelleenjärjestämistä puhujan äidinkielestä. Eri maista kotoisin olevien kielilläpuhujien näytteitä analysoitaessa on huomattu niiden kaikkien poikkeavan selvästi toisistaan. Kielitieteilijöiden mukaan käsittämättömällä puheella ei ole mitään yhteyttä mihinkään ihmisten käyttämiin kieliin ja niiden rakenteeseen, eli se on niin sanottua siansaksaa. Myöskään uskonnollisen kokemuksen aiheuttama kielilläpuhuminen ei poikkea tyyliltään kielilläpuhumisesta, johon uskonnot eivät liity. Kielilläpuhuminen ei rajoitu mihinkään tiettyyn uskontoon, vaan se on ihmisten keskuudessa tapahtuva luonnollinen ilmiö."
      Lähde Wikipedia

      • Anonyymi

        Wikipedia on Raamattusi, heehe


    • Anonyymi

      Jotkut tyhmät Raamattua hengellisesti tuntemattomat ihmiset vähättelevät uudestikastajien touhuja.

      Lahkolaisten uudestikasteessa eli anabaptismissa ei ole kyse vain mitättömästä toisesta kasteesta, niihin liittyvä eksytys on vakava, voimakas ja hengellinen, mikä anabaptismiin liittyy. Toinen kaste tuo mukanaan toisen hengen, vieraan hengen, vieraan kielen, kaatohengen, valheelliset ihmeparanemiset. (Lue esim.lääk.tri Matti Miettisen väitöskirjan yhteeveto Ylivainion aikaisista eksyttävistä väitteistä tapahtuneista ihmeparanemisista, joilla eksytettiin paljon ihmisiä)

      Ei Raamattu turhaan hurmahenkisistä lahkolaisista varoita.

      helluntailaisilta nämä enemmän vaikuttaa kuin "uskonnollisilta" Luterilaisilta uskovilta

      Mt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      Jeesuksen puheista 1/3 on varoituksia harhaoppisista hurmahenkisistä lahkolaisista,
      Jotka esiintyvät hänen nimessään tehden tunnustekoja ja jonkinlaisia ihmeitä eksyttääkseen, jos mahdollista valitut (juutalaiset).

      Nuo uudestikastetut sudet lampaiden vaatteissa kiertelevät kirkkojen ympärillä silmät kiiluen, etsien kenet saisivat uudestikastaa.

    • Anonyymi

      Paavali sai Korintossa sisälleen Saatanan enkelin "The Messenger of Sathan" (James King-käännös)

      Paavali puhuu erilailla kielillä puhumisesta. Yhdessä kohtaa, että kyse olisi ihmisen ja Jumalan välisestä salakielisestä kommunikoinnista. Paavali puhuu itsensä pussiin.

      Sitten taas toisessa kohtaa Paavali myöntää, että kyse onkin sisällöltään merkityksettömästä hurmoskielestä eli glossaliasta.

      Paavali jopa myöntää, että hän valehtelee tarvittaessa puolustaessaan evankeliumia. Tunnustaa valehtelevansa Roomalaisille, mutta ei Korinttolaisille!!!!

      Room. 3:7

      Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? (Paavali)

      Paavalin väitteitä kielilläpuhumisest tulisi verrata Vanhan testamentin ilmoitukseen.
      Jeesus ei koskaan puhunut sekavilla hurmoskielillä eikä käskenyt ketään niin tekemään.
      Päinvastoin, Jeesus käski rukoilemaan omassa huoneessaa ovi kiinni Isää selvällä omalla äidinkielellään: Isä meidän , joka olet taivaassa...

      Raamatussa sanotaan lisäksi, että Henki rukoilee SANOMATTOMIN HUOKAUKSIN. Huokaukset eivä ole mitään puhetta.

      Ei siis puhumalla epämääräisiä tavuja ja sanan alkioita toistellen ja hokien, kuten helluntailaiset tekevät.

      Olen sitä mieltä, että helluntailaiset ovat hurmoskielen avulla yhteydessä entiseen taivaan ex-ylienkeliin ja hänen alaisiinsa enkeliavustajiinsa.

    • Anonyymi

      Stilisoitu

      Jumalan ilmoitus

      Paavali sai Korintossa sisälleen Saatanan enkelin "The Messenger of Sathan" (James King-käännös)

      Paavali puhuu erilailla kielillä puhumisesta eri paikoissa Raamattua. Yhdessä kohtaa, että kyse olisi ihmisen ja Jumalan välisestä salakielisestä kommunikoinnista.

      Paavali puhuu itsensä pussiin.

      Sitten taas toisessa kohtaa Paavali myöntää, että kyse onkin sisällöltään merkityksettömästä hurmoskielestä eli glossaliasta.

      Paavali jopa myöntää, että hän valehtelee tarvittaessa puolustaessaan evankeliumia. Tunnustaa valehtelevansa Roomalaisille, mutta ei Korinttolaisille!!!!

      Room. 3:7

      "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? (Paavali)

      Paavalin väitteitä kielilläpuhumisest tulisi verrata Vanhan testamentin ilmoitukseen.
      Jeesus ei koskaan puhunut sekavilla hurmoskielillä eikä käskenyt ketään niin tekemään.
      Päinvastoin, Jeesus käski rukoilemaan omassa huoneessaa ovi kiinni Isää selvällä omalla äidinkielellään: "Isä meidän , joka olet taivaassa...

      Raamatussa sanotaan lisäksi, että Henki rukoilee SANOMATTOMIN HUOKAUKSIN. Huokaukset eivä ole mitään puhetta.

      Ei siis puhumalla epämääräisiä tavuja ja sanan alkioita toistellen ja hokien, kuten helluntailaiset tekevät.

      Olen sitä mieltä, että helluntailaiset ovat hurmoskielen avulla yhteydessä entiseen taivaan ex-ylienkeliin ja hänen alaisiinsa entisiin ex- enkeleihin.

      Ei Raamattu turhaan hurmahenkisistä lahkoista varoita monessa kohtaa ja monella tavalla.

    • Anonyymi

      Kielet tulee Jumalalta!! Joka ei kielillä puhu ei hänessä ole Herran voitelua ja joutuu helvettiin!!

      • Anonyymi

        Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi.
        Uskosta osattomat pilkkaajat eivät saa Pyhää Henkeä eivätkä rukoile kielillä Pyhässä Hengessä.
        Paavalin haukkuminen ja oman hurmahenkiopin toistaminen ja levittäminen ei poista Sanan totuutta Pyhästä Hengestä.
        ...Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat.


    • Anonyymi

      Seurakunnassa ei vähäjärkisten molkotusta kaivata. Puhukoot keskenään kielillä kammioissaan!!

      • Anonyymi

        Sinun omassa porttokirkossasi ei tosiaan tarivita Jumalaa eikä Hänen lahjojaan.


    • Anonyymi

      Paavali sai Korintossa sisälleen Jumalan lähettämän Saatanan enkelin.

      Paavali valehteli tarvittaessa, eikä pitänyt sitä edes pahana syntinä. Tarkoitus kun pyhittää keinot.

      Room. 3:7

      Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

      Paavali myönsi valehdelleensa, että sekavista tavuista ja sanoista koostuva puhe olisi jotain salakielistä kommunikointia maan ja taivaa välillä

      Lopulta Paavali myöntää, että korinton hurmospuhe oli vain merkityksetöntä glossaliaa.

      1. Kor. 14:19

      Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja. (=Glossalia)

      1. Kor. 14:10

      Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä.

      --------------------------------------------------------------------------------------------------------

      • Anonyymi

        antti, juttusi ovat Jumalan silmissä vain pahan ja häijyn ja jumalattoman ihmisen höpötyksiä.
        Tässä motiivisi: ..kun estävät meitä puhumasta pakanoille heidän pelastumiseksensa. Näin he yhäti täyttävät syntiensä mittaa.


    • Anonyymi

      Itse kun menen ylitystilaisuuteen niin kaadun heti tullessa ovesta lattialle ja puhun noin 5 minuuttia kielillä. Siirryttyäni istumaan yritän ainakin puoliksi kaatua opetuksen aikana ja samalla puhua kielillä. Lähtiessä kaadun ainakin kerran samalla puhuen kielillä. Kotona kaatuilen aina kun se on mahdollista ja puhun kielillä maatessani matolla

      • Anonyymi

        Jumala ei koskaan kaada omiaan, jotka kuuluvat Pyhään Papistoon.

        Raamattu varoittaa kiihottamasta ketään hurmokseen, josta seuraa hurmoskielillä puhumista ja maahan kaatuilua ja muita vastaavia ilmiöitä.

        Hes. 13:17

        "Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan."


    • Anonyymi

      Lopulta Paavali myöntää, että korinton hurmospuhe oli vain merkityksetöntä glossaliaa.

      1. Kor. 14:19

      Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

    • Anonyymi

      Jeesus käski rukoilemaan ihan omalla äidinkielellään Taivaan Isältä järkeviä asioita. "Isä meidän, joka olet taivaissa...

      Jeesus ei sekavia puhunut.

      Aina silloin kun Paavalin tarinat poikkeaa Jeesuksen sanoista, on viisasta tehdä niinkuin Jeesus teki ja sanoi.

      • Anonyymi

        Järjetön hurmospuhe ei ketään rakena eikä viisastuta. Päinvastoin vie ihmiseltä sen lopunkin järkikullan pois. Lue. lääkri Miettisen tutkimus helluntailaisten psykologisista kokeista ja säikähdä.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.


    • Anonyymi

      Ei Jeesus käskenyt poistamaan vettä uuden liiton kasteesta, niin että kaste olisi pelkkä henkikaste.

      Jeesus sanoi, että on synnyttävä "vedestä ja Hengestä."

      Molemmat pitää olla mukana kristillisessä kasteessa, kuten helluntainakin kaste oli vedestä ja Hengensä.

      Ei hoviherraakaan autiomaassa kastettu pelkällä "henkikasteella". Kyllä kasteen tekemiseksi piti ensin löytää ihan tavallista vettä.
      Kasteen jälkeen hoviherra jatkoi matkaa iloiten. Ilo on yksi kasteessa lahjaksi saatavan Pyhän Hengen ominaisuus, kuten usko, toivo, rakkaus ja rauha.

      Ja terve harkinta, jota soisi olevan enemmän liikkeellä.

    • Anonyymi

      Kielilläpuhuminen ja uskonnollinen aivopesu ja pelottelu, etenkin jos lapsia on läsnä, tulisi kieltää henkisenä pahoinpitelynä. Itse olen kärsinyt erään yhteisön aiheuttamista
      traumoista lapsena ja myöhemmin elämässäni.
      Kaiken lisäksi kyseiset hihhulit olivat mielestään jotenkin parempia ihmisiä... että voi mitä p..aaa.

    • Anonyymi

      Raamatun mukaan jonkun pitää tulkata se mitä olet kielillä puhunut, etkä saa aloittas kielillä puhumistasi jos joku muu on jo alkanut puhua kielillä!
      Ei siis ihme jos sinua katsotaan seurakunnassasi vihaisesti kun KOKO AJAN TOIMIT VASTOIN RAAMATUN OHJEITA JA OPETUKSIA!!!

    • Anonyymi

      KOKO AJAN HÄIRITSET MUITA KUN ET OSAA KÄYTTÄYTYÄ!
      RAJANSA KAIKELLA!
      MUIDEN TAHALLISELLA HÄIRITSEMISELLÄSIKIN!
      ET SAA MUUTA KUIN VAIN PAHAN MIELEN MUILLE KELEEN HÄIRIKÖINNILLÄSI!

    • Anonyymi

      Tämän viestiketjun aloittajalla on valtavasti muitakin aloituksia täällä.

      Huolenaiheenaan 1. Voitelu. 2. Homot

      "Voitelu" joka aloituksensa aiheena!

      Nostatteleeko itse omia aloituksiaan?
      Siltä näyttää kun on miltei peräkanaa aloituksia joissa sana "voitelu" tulee esille.
      Häirikkö?!

    • Anonyymi

      Älä luovuta vaikka muut paheksuisi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2404
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      65
      2151
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      1983
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1692
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1612
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1410
    Aihe