218i gran tourer tila-auto kokemuksia

Anonyymi

kehukaa ja haukkukaa...lähinnä kulutus nouseeko sinne 8 pintaan vaikka reilu 5 luvataan, kalkattaako 3 pyttinen muuten kuin tyhjäkäynnillä, mites luotettavuus kun sähköjäkin on..

21

14713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kulutusko on tärkeintä??

      • Anonyymi

        Pieni kulutus on tärkeintä.


    • oma kokemus? näyttää perseelle.

    • Anonyymi

      Sijaisautona olen kokeillut, en tykännyt.

    • Anonyymi

      Ei bemaria kannata ostaa bensiinimoottorilla.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Oliko siinä vikoja? Kuluttaako bensaa?

    • Anonyymi

      ei jumalau

      suomi on 1920 luvun romahduksessa
      ja saksalaiset autokauppiaat
      myy miljoonamyllyjä ääliöille

    • Anonyymi

      miljoonamyllyjä? luotettavaa siis priuksesta

    • Anonyymi

      Skeida motor tötterö akvaariossa?

    • Anonyymi

      Gran Tourer 218i 136pollella, pärjääkö tuolla yleensä pikkuturboissa VAG 150hp tai vapareissa 1.8-2ltr, onko millasii vikoja

    • Anonyymi

      Motarilla 6.5. - 7. Nolmipyttyinen kalkattaa kylmänä mutta toimii kivasti. En usko että tuo runkolaakeri on joku D4D- tai TSI- tason yleisesti tunnustettu ongelma.

      • Anonyymi

        nuo 3 pyttyset kannattaa kiertää kaukaa, pahoja vikoja


    • Anonyymi

      Mulla 225xe ja vahvistan tämän. Tilava ja mukava auto. Hybridimalli on toki erittäin suorituskykyinen mutta kova alusta rohkaisee ottamaan iisisti. Mutkissa menee kuin juna ja kaikin puolin kiva perheellisen matka-auto. Ohjausyuntumassa pientä jähmeyttä johon tottuminen on minulla vielä kesken, tulee turhaan korjailtua sellaista millin liikettä.

    • Anonyymi

      218i kolmipyttyinenkö vai 216i? 220i täysillä? Eiköhän noilla 6..8ltr väliin pääse eihän hybriditkään lisäpainolla parempaan mee

      • Anonyymi

        Minulla myös 225xe, ei ole ollut ongelmia mutta keskikulutus sen 6 jos jaksaa latailla ja ajaa nätisti, mutta pelkällä bensalla menee 6.5 jos ajaa nätisti, näin maantieajossa. Kaupungissa vie enemmän toki. Kulutus on aika runsasta, moni pienempi bensa-auto vie vähemmän,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla myös 225xe, ei ole ollut ongelmia mutta keskikulutus sen 6 jos jaksaa latailla ja ajaa nätisti, mutta pelkällä bensalla menee 6.5 jos ajaa nätisti, näin maantieajossa. Kaupungissa vie enemmän toki. Kulutus on aika runsasta, moni pienempi bensa-auto vie vähemmän,

        onhan tossa tehojakin enempi kuin corolla hybridissä,


    • Anonyymi

      miksi 225xe piti nykästä keskusteluun kun puhuttiin bensaautosta. millaset on kalleimmat viat joita voi odottaa/ on huomattu 2 sarjan bensoissa?

      • Anonyymi

        Sama konehan noissa kai on, ja korikin melkein. Gran Tourer on toki tilavampi


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ein wesentlich ernsteres Problem stellte sich bei Kilometerstand 74.333 ein. Technik-Redakteur Holger Ippen fielen beim Kaltstart nach Glykol riechende und mitunter leicht neblige Abgase auf. Die Kühlmittelkontrolle ergab einen etwas unter Minimum stehenden Füllstand im Ausgleichsbehälter. Beim anschließenden Werkstattbesuch wurde ein Riss in der Zylinderkopfdichtung diagnostiziert, was eine größere Motor-Reparatur nach sich zog. Dabei wurden nicht nur Zylinderkopf samt Dichtung sondern auch Turbolader, Thermostat, Kühlmittelpumpe, ein Injektor sowie die Einlass- und Auslass-Verstelleinheiten ausgetauscht. Ein Aufwand von 5606 Euro. Nach dieser Reparatur ließ sich zudem die Kupplung deutlich schwerer treten als zuvor. Eine Kontrolle in der Werkstatt bei Kilometerstand 84.875 verlief ergebnislos – das Problem bestand weiter. Und ab Kilometer 85.000 gab es dann auch noch etwas auf die Ohren: Der Radio-Empfang im FM-Bereich nervte bei Überlandfahrten gehäuft mit lautem Rauschen, und im digitalen Radiomodus DAB überwog Stille begleitet von der Anzeige "Kein Signal". Offenbar schwächelte hier der Antennenverstärker.

      Paljon vakavampi ongelma ilmeni ajettaessa 74 333. Teknologiatoimittaja Holger Ippen huomasi, että pakokaasut haisevat glykolille ja joskus hieman sumuisia kylmäkäynnistyksen aikana. Jäähdytysnesteen tarkastus paljasti, että paisuntasäiliön täyttömäärä oli hieman alle minimin. Myöhemmällä korjaamokäynnillä sylinterinkannen tiivisteessä todettiin halkeama, joka johti suureen moottorin korjaukseen. Vaihdettiin sylinterinkannen ja tiivisteen lisäksi myös turboahdin, termostaatti, jäähdytysnestepumppu, injektori sekä tulo- ja ulostulon säätöyksiköt. Kustannus 5606 euroa. Tämän korjauksen jälkeen kytkimeen oli myös huomattavasti vaikeampi astua kuin ennen. Tarkastus korjaamolla kilometrimäärällä 84 875 epäonnistui - ongelma jatkui. Ja 85 000 kilometrin päästä oli myös jotain korvissa: FM-alueen radiovastaanotto ärsytti kovaa sihisemistä maata ajettaessa, ja digitaalisessa radiotilassa DAB vallitsi hiljaisuus ja näyttö "No signal". Ilmeisesti antennivahvistin heikkeni tässä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      878
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe