Poliitikot eivät tajua. Yli viisikymppinen työntekijä

Anonyymi

on työmarkkinoilla pelkkä hylkiö, kun yli viisikymppisenä lähettelet työhakemuksia, niin niihin ei yleensä edes vastata.

Kuinka kauan jaksat silloin lähetellä työhakemuksia?

21

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Etsikää suhteita työpaikkoihin, se on paras hakemus!

      • Anonyymi

        Silläkö pääsit siivousfirmaan nollatuntisopparilla?


      • Anonyymi

        Suhteilla? Yli 50 kymmpisellä ole kuin poltettuja siltoja, ex puolisoita ja velkojia.


    • Anonyymi

      Juu, pääsääntöisesti ei kuulu mitään. Joskus harvoin vastaavat että ei tärpännyt...

      • Anonyymi

        Näin se menee, mutta päättäjät eivät sitä tajua.


    • Anonyymi

      Virkamiehet elävät jossakin omassa kuplassaan. Miten joku voi työllistyä, sillä että tuet poistetaan eikä kukaan ota töihin ja maksa sille palkkaa. Työpaikat lisääntyvät vai investointien ja kasvaneen kysynnän kautta ei virkamiesten päätöksillä.

    • Anonyymi

      Kun iäkkäiden työttömien kyykytys saadaan demarihallituksen johdolla 100 %:tiin niin sen jälkeen sdp:n kannatus noussee 45:een prossaan. On se vaan niin hienoa kun aikanaan työväen asioita ajamaan keskittynyt puolue jatkossa ajaa vain matujen ja homojen asioita. Allahu akbaari. Kyllä kansa ymmärtää

    • Anonyymi

      Ei taida jatkossa onnistua edes nuorten koulutettujen työllistyminen, jos valtion virkamiesjohto haluaa pitää koko maan aivan globaalin kilpailun kärkimaana laajalla rintamalla. Jopa USA ssa on nuoret työllistyneet selvästi heikommin kuin aiemmin vastaavat. Pitää ymmärtää, että globaali kilpailu tuhoaa jo niin paljon sellaista, mikä meille elinvoimaisena maana on välttämätöntä, että koko talousoppi pitää laittaa uusiksi.

    • Anonyymi

      Paljonko meillä on viime keväänä valmistuneita nuoria ilman duunia?

    • Anonyymi

      Firmat, kutsukaa ne 60 vuotiaat eläköityneet veropakolaistoimarit takaisin töihin. Eläkkeet jäihin. EK voisi hoitaa asian kuntoon.

    • Anonyymi

      Jotain logiikassa pettää.
      Työllisyys nousee ministeriön ehdotuksella 60 000, kun estetään mm. eläkkeelle pääsy työttömiltä ikäihmisiltä, opiskelijat pakotetaan nopeutetulla aikataululla työttömyyskortistoon ym.

      Tavallinen pulliainen luulisi, että merkittävää työllisyyttä tehdään vain luomalla tuottavia työpaikkoja ja tuottavaa työtä muodostuu käytännössä vain yksityissektorilla, erityisesti vientiteollisuudella.
      Viennin veto heikkenee maailman laman vuoksi ja työpaikat sieltä katoavat, vaikka Suomessa ei enää olisi yhtään koronapotilasta.

      Mitä hyötyä on nytv siirtää työtön ikäihminen luukulta toiselle?
      Vastaako vaikkapa telakkateollisuudesta poistunutta 1500 työpaikkaa niiden korvaaminen 15 000 :lla takin toisensa päälle auttavien yhteiskunnallisella työpaikkalla?
      Palkkakustannukset maksetaan ottamalla lisää lainaa ulkomailta, ei saamalla vientituloja.

      Työllisyysluku kylläkin paranee, ja siihenhän hallitus pyrkiikin.

      Outoa on myös, että Suomi auttaa mm. Italiaa ja nostaa omaa eläköitymisikää (vaikka tuottavat työpaikat vähenevätkin) , kun toisaalta Italia laskee eläkeikää 62 vuoteen.
      Sinänsä Italia tekee oikein ja aikoo siten korjata talouttaan.

    • Anonyymi

      Naisjohtaja on paras

      Mä oon 50 mies enkä mä oo työllistyny vaikka oon jo vuosia hakenu aktiivisesti duunii pääkaupunkiseudulla. Mä oon ihan ammattiduunari mut mä haen vaan sellasii duuneja missä on naisdirrikka ja muutenki femakkoenemmistö.

      Mulla on ollu vaan yks vaatimus ja se on just se miks mua ei voi muka valita. Naisdirrikan pitää imee mun kyrpää kerran viikossa tai jos se itte kerkee nii se voi delekoida sen homman jollekin sopivalle joka on mun mieleen.

      • Anonyymi

        Todella törkeää syrjintää ikäsyrjintää vaatimus on täysin kohtuullinen


    • Anonyymi

      Samaan aikaan otetaan lähi-idästä rajattomasti porukkaa elinikäiselle eläkkeelle ja täyshoitoon valtion piikkiin

      • Anonyymi

        Niin mut noi moniala-osaamattomat paikkaa työvoimapulaa.aaa


      • Anonyymi

        Hei, rälssiluokka on sitten erikseen.


    • Anonyymi

      Kun käyt te:n cv-kursseilla, muutut kaikkien haluamaksi huippuosaajaksi, kun he antavat vinkin: älä laita ikääsi hakemuksiin!

    • Anonyymi

      Erikoista on se, että kun työttömyyskorvauksiin tehdään leikkauksia niin se koskee kaikkia työttömiä. Eläkkeisiin kohdistuvat leikkaukset sen sijaan tehdään niin, etteivät ne koske tällä hetkellä eläkkeellä olevia.

      • Anonyymi

        Virkamiehet on keksinyt miten työttömyys poistuu leikataan yli 55 vuotiaiden?
        Kohta on täystyöllisyys maassa, ja virkamiehet voi hyvin, kuten jo tähänkin asti.
        https://vm.fi/selaa-osaston-mukaan, ja siellähän niitä "viisaita" löytyy..


    • Anonyymi

      Kaikilla meillä on kuule jotain rajoitteita! Missä tahansa liikkuu ja katsoo ympärilleen, niin voi nähdä tekemätöntä työtä, mitä joku voisi tehdä. Riittää, kun istuu autoon tai junaan ja katsoo metsään.

    • Anonyymi

      Vain valtion julkiset hyväveli virat ovat suomessa näitä eläke ikää lähestyvien köllöttely työpaikkoja, riittää pelkkä saapuminen työpaikalle .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe