Raamatun mukaan maa on kyllä litteä, mutta ei todellisuudessa.
Taas jotkut kristityt väittävät palstalla maan olevan littana.
Eräskin kristitty uskova kertoo kaiken muun huuhaan lisäksi Israelin olevan maan keskipisteessä.
""Israelin alue on fyysisesti maailman keskipisteessä"
Raamatun mukaan Israel onkin maan keskipisteessä, mutta oikeasti maan keskipisteen lämpötila on noin 6000 °C.
Littanaan maahan uskovat voisivat lukea Wikipedian artikkelin maasta:
ttps://fi.wikipedia.org/wiki/Maa
Monet äärikristityt uskovat vielä litteään maahan
30
<50
Vastaukset
- Anonyymi
"Raamatun mukaan maa on kyllä litteä, "
Laita muutama selkeä Raamatunpaikka, jossa näin sanotaan.
Itse en ole löytänyt yhtään kohtaa.Dan. 4:7 "..Katso, oli puu keskellä maata, ja sen korkeus oli suuri."
Dan. 4:8 "Puu kasvoi ja vahvistui, niin että sen latva ulottui
taivaaseen ja se näkyi kaiken maan ääriin."Job 38:4 "Missä olit silloin kun minä maan perustin?.."
Job 38:5 "Kuka on määrännyt sen mitat - tottapa sen tiedät -
tahi kuka on vetänyt mittanuoran sen ylitse ?"- Anonyymi
PasiToivonen2 kirjoitti:
Job 38:4 "Missä olit silloin kun minä maan perustin?.."
Job 38:5 "Kuka on määrännyt sen mitat - tottapa sen tiedät -
tahi kuka on vetänyt mittanuoran sen ylitse ?"Ja missä puhutaan siitä, että maa olisi litteä?????
Anonyymi kirjoitti:
Ja missä puhutaan siitä, että maa olisi litteä?????
Juuri niissä kohdissa jotka mainitsin.
PasiToivonen2 kirjoitti:
Juuri niissä kohdissa jotka mainitsin.
Ai että tollo? (Poistettu viesti.) Se on sinun mielipiteesi. Vapaassa maassa myös minulla on oikeus omaan mielipiteeseen.
- Anonyymi
PasiToivonen2 kirjoitti:
Ai että tollo? (Poistettu viesti.) Se on sinun mielipiteesi. Vapaassa maassa myös minulla on oikeus omaan mielipiteeseen.
Aivan, esitit mielipiteesi joka on valheellinen.
Anonyymi kirjoitti:
Aivan, esitit mielipiteesi joka on valheellinen.
Itse olet valheellinen.
PasiToivonen2 kirjoitti:
Itse olet valheellinen.
Kutsuit ääliöksi. (Poistettu viesti.) Se on sinun mielipiteesi. Minulla taas oma mielipiteeni.
- Anonyymi
Kaikki kiertää maata ja jos olit eri mieltä niin rovio odotti.
- Anonyymi
Jeps. Maa on raamatun mukaan keskipiste jota aurinko kiertää. Tämä käy ilmi tästä kohtaa, jossa jumala sanoo auringolle, että "seiso alallasi". Tähän kohtaa vedoten kirkko aikanaan kielsi esittämästä heliosentristä oppia.
Uhkana oli joutua roviolle. Paavi myönsi "jo" vuonna 1996 että tämä kohta on kirkon tulkinnoissa esitetty väärin. Eli ei mennyt kuin reilut 400 vuotta kun katolinen kirkko myönsi virheensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeps. Maa on raamatun mukaan keskipiste jota aurinko kiertää. Tämä käy ilmi tästä kohtaa, jossa jumala sanoo auringolle, että "seiso alallasi". Tähän kohtaa vedoten kirkko aikanaan kielsi esittämästä heliosentristä oppia.
Uhkana oli joutua roviolle. Paavi myönsi "jo" vuonna 1996 että tämä kohta on kirkon tulkinnoissa esitetty väärin. Eli ei mennyt kuin reilut 400 vuotta kun katolinen kirkko myönsi virheensä.Uuslukutaidottomien höpinöitä. Lukutaitoinen ymmärtää, että vertauskuvia ja sanontoja ei ole tarkoituskaan ottaa kirjaimellisesti. "Maan neljä kulmaa" on aina tarkoittanut ilmansuuntia. Ja kun joku näkee "maan ääriin" niin hän näkee vain pitkälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uuslukutaidottomien höpinöitä. Lukutaitoinen ymmärtää, että vertauskuvia ja sanontoja ei ole tarkoituskaan ottaa kirjaimellisesti. "Maan neljä kulmaa" on aina tarkoittanut ilmansuuntia. Ja kun joku näkee "maan ääriin" niin hän näkee vain pitkälle.
Samalla periaatteella siis se mitä raamattu sanoo homoista onkin vain pelkkä vertauskuva jota voi tulkita siihen suuntaan kuin haluaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uhkana oli joutua roviolle. Paavi myönsi "jo" vuonna 1996 että tämä kohta on kirkon tulkinnoissa esitetty väärin. Eli ei mennyt kuin reilut 400 vuotta kun katolinen kirkko myönsi virheensä.Joo mutta katolinen kirkko pelasti Euroopan muslimismilta
Suodittelen että alat opiskella jotain latinokieltä esim. aika laajaa espanjaa kakkoskieli USAssa
Alat vähän ymmärtää latinoja ja ehkä jopa kunnioittaa paavia joka tuki Suomea sodassa ja piti jonkinlaista yhtenäisyyttä Euroopassa. Totta että Paavi esti tieteen kehityksen Italiassa mutta niin teki ateisti Aristoteleen harhaoppikin koko Euroopassa. Englanti pääsi kehittämään tieteen
Olen ateisti jo lapsesta
Äänestin Huhtasaarta joka on uskossa muttei kirkossa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uuslukutaidottomien höpinöitä. Lukutaitoinen ymmärtää, että vertauskuvia ja sanontoja ei ole tarkoituskaan ottaa kirjaimellisesti. "Maan neljä kulmaa" on aina tarkoittanut ilmansuuntia. Ja kun joku näkee "maan ääriin" niin hän näkee vain pitkälle.
Ja sangen korkealta vuorelta näkee kaikkien valtakuntien loiston.
Pyöreässä maassa?
Tosiasia on, että osa ihmisitä uskoi litteään maahan, kun taas oppineet pitivät maata jo UT:n kirjoittamisen aikana pyöreänä. Kirjoittajan maailmankäsitys heijastuu teksteistä. Turha niistä on luonnontieteellisiä faktoja hakea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo mutta katolinen kirkko pelasti Euroopan muslimismilta
Suodittelen että alat opiskella jotain latinokieltä esim. aika laajaa espanjaa kakkoskieli USAssa
Alat vähän ymmärtää latinoja ja ehkä jopa kunnioittaa paavia joka tuki Suomea sodassa ja piti jonkinlaista yhtenäisyyttä Euroopassa. Totta että Paavi esti tieteen kehityksen Italiassa mutta niin teki ateisti Aristoteleen harhaoppikin koko Euroopassa. Englanti pääsi kehittämään tieteen
Olen ateisti jo lapsesta
Äänestin Huhtasaarta joka on uskossa muttei kirkossaÄänestät asioistamme päättämään ihmistä, joka uskoo Maan olevan 6000 vuotta vanha ja joka kopioi opinnäytetyönsä muiden töistä.
Miksi ihmeessä?
- Anonyymi
Vapaa-ajattelijat uskovat lisäksi sosdemiaan ja kommunismiin ja hyysäävät islamia
- Anonyymi
Itse en usko litteään maahan, mutta miten se on pois teiltä jos joku uskoo litteään maahan? Annetaan uskon rauha tässä asiassa muille vai mitä? Ei tarvi muita kiusata sen takia, totta kai voidaan asiasta väitellä, mutta asian ei tulisi olla lyömäase muita vastaan, niin kuin peku kayttää.
- Anonyymi
Hupaisaa. Kysyin kuinka paksu on litteä maa, ja kysymys poistettiin.
Yritän uudelleen. Kuinka paksu on litteä maa?Raamatussa ei ole mainintaa maan paksuudesta, eikä siitä mihin tukipilarit on kiinnitetty.
Raamatun mukaan maa on neljän tukipilarin varassa, mutta ei kerrota, mihin pilarien toiset päät on kiinnitetty.- Anonyymi
Pe.ku kirjoitti:
Raamatussa ei ole mainintaa maan paksuudesta, eikä siitä mihin tukipilarit on kiinnitetty.
Raamatun mukaan maa on neljän tukipilarin varassa, mutta ei kerrota, mihin pilarien toiset päät on kiinnitetty.No ne toiset päät jatkuvat tietenkin ihan alas asti....
Anonyymi kirjoitti:
No ne toiset päät jatkuvat tietenkin ihan alas asti....
Alas, äärettömyyteen asti. Siinä paalunvalajalla riittää hommaa.
- Anonyymi
Pe.ku kirjoitti:
Raamatussa ei ole mainintaa maan paksuudesta, eikä siitä mihin tukipilarit on kiinnitetty.
Raamatun mukaan maa on neljän tukipilarin varassa, mutta ei kerrota, mihin pilarien toiset päät on kiinnitetty.Ne on siellä äkväjoen pohjassa, sukella niin näet !
ota kuitenkin naamari pois ennen sukellusta, saatat nähdäparemmin.
tiedätkö pekuttaja mikä raamatunkohta erikoisesti toteutuu kohdallasi?
ei tarvitse vastata, rehellisyytresi ei riitä siihen.
- Anonyymi
Ja taas pekulta muunneltua totuutta. :/
Eri mantereet on olleet yhtenä kappaleena. Jos katsot maailmankarttaa, mantereet sopivat yhteen muodostaen yhtenäisen maa-alueen. Sekulaari tiede on samaa mieltä.
ttp://mistametulemme.blogspot.com/2018/09/miten-elaimet-eri-mantereilta-paasivat.html
Tämän maa-alueen keskipisteessä, EI MAAPALLON KESKIPISTEESSÄ, sijaitsee Israelin alue, siis fyysinen maa nimeltä Israel, sijaitsee fyysisesti maan keskipisteessä. Se oli Raamatunkin aikaan katsottavissa sen aikaisen maailman keskellä, keskipisteessä, sen kautta kulki tärkeä kauppatie idästä länteen.
Suomen keskipiste on Piippolassa. Tosin toinenkin keskipiste on laskettu.
ttps://kerranelamassa.fi/kotimaan-matkailu/suomen-keskipiste/
Oikeasti olet harvinaisen ilkeä Raamatusta tietämätön suunsoittaja. >>Tämän maa-alueen keskipisteessä, EI MAAPALLON KESKIPISTEESSÄ, sijaitsee Israelin alue, siis fyysinen maa nimeltä Israel, sijaitsee fyysisesti maan keskipisteessä. >>
Itse asiassa ei sijaitse. Googlaa Pangaea tai Pangea.
Sitäpaitsi Hesekielin aikaan mantereet olivat nykyisellä paikallaan. Ja luultavasti myös tulevaisuudessa josta hän kertoo,- Anonyymi
Joopa. Israelin nykyinen alue olisi ollut aivan Pangean itälaidalla. Ja kun Israelia ei tuolloin ollut, eikä tullut olemaan pariinsataan miljoonaan vuoteen.
- Anonyymi
Olipa kerran pääsiäisen munamies, hän oli kuin Tyyris Tyllerö.
- Anonyymi
Onko pekulla tilastoja millaisia lukuja pitävät sisällään tuo mysteerinen alkukommentti " monet äärijne..."?
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1003637
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413173- 2232765
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?382339- 351656
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?241476Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411466- 141351
- 141304
- 221261