Kun jooga etenee kirkkoon pikkuhiljaa, niin voisiko joku selittää miten kundaliinienergia liittyy kristinuskoon?
Wikipedian mukaan
"Se on eri joogaperinteissä esiintyvä termi, joka tarkoittaa "hienorakenteiseen" eli ei-fyysiseen "energiakehoon" liittyvää elämänvoimaa. Uinuvan kundalinienergian sanotaan olevan kiertyneenä selkärangan alaosassa sijaitsevassa ristiluussa."
"keskilinjalla sijaitsevat energiakeskukset eli chakrat"
Mitä kristityssä tapahtuu kun kundaliinienergia herää?
Kundaliinienergia
16
190
Vastaukset
- Anonyymi
Jooga rentoutumismenetelmä on ihan ok, en tosin ole edes kokeillut, mutta nuo energiakentät ja muu huuhaa on sitten hölynpölyä.
- Anonyymi
Rentoutusjoogaan ei liity joogafilosofiaa. Ne ovat kaksi eri "eläintä".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rentoutusjoogaan ei liity joogafilosofiaa. Ne ovat kaksi eri "eläintä".
Kaikkeen joogaan liittyy joogafilosofia.
Kenelläkään ei ole asiasta omakohtaista kokemusta?
Raamatun symboli kundaliinikäärmeelle on se vaskikäärme josta Mooseksen kirjoissa puhutaan.
- Anonyymi
Harrasti 60-70 luvulla alkuperäistä vahvaa joogaa,jota ei nykyisin missään tapaa. Kasvatin viisautta. Huomasin,että kaikki vaikuttaa kaikkeen ja mitä viisaammaksi tulin sen tyhmempi huomasin olevani. Liika viisaus ei ole ihmisiä varten.Minusta tuli epäkäytännöllinen tähän maailmaan.Näin kaiken, kuin shakinpelaaja,tapahtumien kulun, monta siirtoa eteenpäin. Raja tuli vastaan pian.Oli tehtävä valinta, jatkanko turhan viisauden keräämistä,kun kuitenkin tyhmenen kokoajan. Onneksi olin oppinut hallitsemaan halujani täydellisesti. Siispä käänsin pääni sisällä "unohduksen nappulaa"ja unohdin nämä "viisaudet". Halusin palata takaisin lapsen uskooni,joka minulla oli ennen joogaa. Tämä jakso auttoi. Nyt tajuan myös Raamatun suunnattoman viisauden ja totuuden ja minulla on suora suhde Isään,poika Jeesukseen ja Pyhäänhenkeen. Olen pelastettavien joukossa jo täällä maanpäällä. Kun aikani täyttyy, kutsuu Jeesus minut kotiinsa, ikuiseen rakkauteen.
- Anonyymi
No kato kun me luterilaiset emme usko minkään chakrojen voimaan, siis sillä tavalla kuin vapikset että sitä kautta kaikenmaailman demonit pääsisivät meihin. Höpönpöpöä koko jooga. Kun meidät on lapsena kastettu Jumalan lapsiksi ja otettu osaksi Jumalan valtakuntaan, ei meihin pääse mikään paha henki vaikka kuinka harjoittaisimme joogaa.
- Anonyymi
Kaste ei suojele, jos harjoittaa muita uskontoja, kuten joogaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaste ei suojele, jos harjoittaa muita uskontoja, kuten joogaa.
Vauvakaste ei muutenkaan suojaa miltään. Jumala suojelee, jos ihminen on ensin tullut uskoon ja uudestisyntynyt Jumalan lapseksi ja käynyt sen jälkeen aidolla uskovaisen ihmisen kasteella.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16473541/juutalainen-kaste-ja-kristillinen-kaste - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvakaste ei muutenkaan suojaa miltään. Jumala suojelee, jos ihminen on ensin tullut uskoon ja uudestisyntynyt Jumalan lapseksi ja käynyt sen jälkeen aidolla uskovaisen ihmisen kasteella.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16473541/juutalainen-kaste-ja-kristillinen-kasteHelluntaiaiset eivät ymmärrä kristillisen kasteen merkiitystä ollenkaan.
Pilkkavat ja rienaavat pyhiä asiaoita työkseen täällä keskusteluissa. Sellaisia karta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntaiaiset eivät ymmärrä kristillisen kasteen merkiitystä ollenkaan.
Pilkkavat ja rienaavat pyhiä asiaoita työkseen täällä keskusteluissa. Sellaisia karta.Vauvakaste ei ole kristillinen kaste, se on historialtaan ja opeiltaan selvästi juutalainen kaste eikä sillä ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvakaste ei ole kristillinen kaste, se on historialtaan ja opeiltaan selvästi juutalainen kaste eikä sillä ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa.
Vauvakaste on Jumalan armoteko vauvalle, jossa Hän tarjoaa täyden armonsa ilman ihmisen omaa tekoa.
Uudelleen kastaminen taas on ihmisen kuuliaisuuden osoitus Jumalalle, kuten oli Johanneksen parannuksen kastekin.
Ero on suuri. Yhtä suuri kuin Jumalan armon ja ihmisteon välinen ero.
Paavali kirjoitti Galatalaisille:
"Joka ympärileikkauttaa itsensä, on velvollinen täyttämään koko lain." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvakaste on Jumalan armoteko vauvalle, jossa Hän tarjoaa täyden armonsa ilman ihmisen omaa tekoa.
Uudelleen kastaminen taas on ihmisen kuuliaisuuden osoitus Jumalalle, kuten oli Johanneksen parannuksen kastekin.
Ero on suuri. Yhtä suuri kuin Jumalan armon ja ihmisteon välinen ero.
Paavali kirjoitti Galatalaisille:
"Joka ympärileikkauttaa itsensä, on velvollinen täyttämään koko lain."Hyvin sanottu. Uudestikastajat elävät lain alla, eivät armon alla. On tärkeä erottaa erilaiset uskovat toisistaan. Kirkossa opetetaan että olemme armosta uskossa. Uudestikastajat taas elävät haparoiden yrittäessään elää lakia täyttäen, vaikka varmasti sydämessään tietävät sen olevan mahdotonta. Omavanhurskauden tie ei vie pitkälle, kääntykää ja tehkää parannus, ottakaa vastaan kasteen armo jos teidät on lapsena kastettu.
- Anonyymi
Myös erilaiset newagemaiset asiat tulee kirkkoon kovaa vauhtia. Ihmettelin kun eräs piispa Jumalan siunausta-toivotuksen sijaan on alkanut toivottaa valoa ja onnea :))
- Anonyymi
Me papit luonnollisesti myös Urantia-kirjaa, joka yhdistää kristinuskon ja ufouskonnon. Ufouskonnossa on Suomemme tulevaisuus. Nähdään asioita laajalti, tuomitsematta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me papit luonnollisesti myös Urantia-kirjaa, joka yhdistää kristinuskon ja ufouskonnon. Ufouskonnossa on Suomemme tulevaisuus. Nähdään asioita laajalti, tuomitsematta!
Häh?
Oletko sinä edellinen luterilainen pappi?
Jos olet, niin olet kyllä mennyt täysin ulalle.
Kerro tarkkaan missä kohdassa Jeesus on puhunut "ufouskonnoista" ja missä kohdass Raamattua mainitaan?
Vai oletko "newage-pappi/piispa"?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1456832
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1505816- 1214988
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.444567Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?543966- 633115
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.553050Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m252582- 422320
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢162263