Täytyykö olla lääkärintodistus?

Anonyymi

Jos ei voi käyttää maskia? Jos on vaikka allergiaa, hengitysongelmia, sydämen hapensaannin ongelmia, rytmihäiriöitä ( tarvii happea) ,astmaa yms. Jos tullaan räyhäämään niin kai se on pakko hommata todistus, muuten saa pelätä lentäviä lautasia, ym lentävää.

10

1190

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mutta kuitenkin. Se on vain suositus, ei pakko. Kenenkään ei pidä tulla sinuttelemaan, vaikka et pitäisi maskia.

• Anonyymi

Kun ei ole maskipakkoa vaan suositus niin lääkärintodistusta ei tarvita. Riittää että sinulla on syy olla sitä käyttämättä etkä ole tilivelvollinen satunnaisille vastaantulijoille asian suhteen.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8eaa7e4a-17a0-43e8-84ba-22fb02d93485

Maskin käyttöä suosittelevan tai vaativan työpaikan kannattaa kertoa esimiehellesi ja lähimmille työtovereille tilanne. Näin vältät turhat kommentit asiasta.

• Näkisit turhan vaivan. Monet meuhkaajat eivät ymmärrä lukemaansa, eivätkä edes sitä, että kyseessä on suositus, ei pakko. Eivätkä kaikki ne, joilla se maski on, osaa sitä käyttää. Kenties käyttävät viikon samaa kertakäyttömaskia, asettavat sen kasvoilleen huonosti tms. Jolloin siitä voi lähellä olijoille levitä tartunta.
      Itse terveytesi tunnet.

• Anonyymi

Ehdottomasti lääkärintodistus pitää olla.

• Anonyymi

Vaikka on suositus, ette usko kuinka vihaisia ihmiset tuolla kylillä on, yksi mummo pari päivää sitten odotteli, että saisi työntää ostoskärrynsä siitä kassan kapeasta välistä kun maksoin kassalla, en hänen mielestään jatkanut täyttämään ruokapussiani tarpeeksi nopeaan, tämä rouva äkäsesti sanoi, enkö minä pääse tästä väisty. Kyllä tulee vaikeata niille joilla ei ole maskeja saattepa nähdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka on suositus, ette usko kuinka vihaisia ihmiset tuolla kylillä on, yksi mummo pari päivää sitten odotteli, että saisi työntää ostoskärrynsä siitä kassan kapeasta välistä kun maksoin kassalla, en hänen mielestään jatkanut täyttämään ruokapussiani tarpeeksi nopeaan, tämä rouva äkäsesti sanoi, enkö minä pääse tästä väisty. Kyllä tulee vaikeata niille joilla ei ole maskeja saattepa nähdä.

....hehän ovat niitä "taudinlevitäjiä", eli heitä kartetaan kuin spitalisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei välttämättä johdu naamarista. Jotkut ihmiset on tuollaisia muutenkin. Noi on keksittyjä juttuja.

• Anonyymi

Ei tartte olla koska suositus. Myös niissä maissa joissa on pakollinen naamari on mahdollisuus hakea vapautus käytöstä. Lisäksi ei kenellään rivikansalaisella ole oikeus puuttua kenenkään maskin käyttöön tai käyttämättömyyteen. Ongelman muodostaa koronahysteeriset jotka on mieleltään sairaita jotka katsoo olevansa jonkinlaisia koronapoliiseja onhan se eräässäkin puskaradiossa nähty, että ne on täysin sekaisin ja omassa todellisuudessaan. Kuuluisivat sairaalaan eivätkä vapaina liikkumaan etenkin kun ne löytää kaikesta vouhottamisen aihetta ja heille muka syyn puuttua toisten asioihin jos ei muuten niin nettipalstoilla.

• Anonyymi

Eikö se ole toisinpäin, että niillä pitää olla lääkärintodistus jotka käyttävät, sillä nehän ne tartuttavat joilla on se virus.

• Anonyymi

Miksi minulla pitäs olla naamari jos kaverilla on? Sen naamarihan suojaa meitä kumpaakin, säästöä se on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6926
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      103
      4628
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      47
      3908
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3304
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      665
      1958
    6. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1308
    7. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      209
      1296
    8. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      9
      1279
    9. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      1273
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      48
      1240
    Aihe