Täytyykö olla lääkärintodistus?

Anonyymi

Jos ei voi käyttää maskia? Jos on vaikka allergiaa, hengitysongelmia, sydämen hapensaannin ongelmia, rytmihäiriöitä ( tarvii happea) ,astmaa yms. Jos tullaan räyhäämään niin kai se on pakko hommata todistus, muuten saa pelätä lentäviä lautasia, ym lentävää.

10

1190

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mutta kuitenkin. Se on vain suositus, ei pakko. Kenenkään ei pidä tulla sinuttelemaan, vaikka et pitäisi maskia.

• Anonyymi

Kun ei ole maskipakkoa vaan suositus niin lääkärintodistusta ei tarvita. Riittää että sinulla on syy olla sitä käyttämättä etkä ole tilivelvollinen satunnaisille vastaantulijoille asian suhteen.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8eaa7e4a-17a0-43e8-84ba-22fb02d93485

Maskin käyttöä suosittelevan tai vaativan työpaikan kannattaa kertoa esimiehellesi ja lähimmille työtovereille tilanne. Näin vältät turhat kommentit asiasta.

• Näkisit turhan vaivan. Monet meuhkaajat eivät ymmärrä lukemaansa, eivätkä edes sitä, että kyseessä on suositus, ei pakko. Eivätkä kaikki ne, joilla se maski on, osaa sitä käyttää. Kenties käyttävät viikon samaa kertakäyttömaskia, asettavat sen kasvoilleen huonosti tms. Jolloin siitä voi lähellä olijoille levitä tartunta.
      Itse terveytesi tunnet.

• Anonyymi

Ehdottomasti lääkärintodistus pitää olla.

• Anonyymi

Vaikka on suositus, ette usko kuinka vihaisia ihmiset tuolla kylillä on, yksi mummo pari päivää sitten odotteli, että saisi työntää ostoskärrynsä siitä kassan kapeasta välistä kun maksoin kassalla, en hänen mielestään jatkanut täyttämään ruokapussiani tarpeeksi nopeaan, tämä rouva äkäsesti sanoi, enkö minä pääse tästä väisty. Kyllä tulee vaikeata niille joilla ei ole maskeja saattepa nähdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka on suositus, ette usko kuinka vihaisia ihmiset tuolla kylillä on, yksi mummo pari päivää sitten odotteli, että saisi työntää ostoskärrynsä siitä kassan kapeasta välistä kun maksoin kassalla, en hänen mielestään jatkanut täyttämään ruokapussiani tarpeeksi nopeaan, tämä rouva äkäsesti sanoi, enkö minä pääse tästä väisty. Kyllä tulee vaikeata niille joilla ei ole maskeja saattepa nähdä.

....hehän ovat niitä "taudinlevitäjiä", eli heitä kartetaan kuin spitalisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei välttämättä johdu naamarista. Jotkut ihmiset on tuollaisia muutenkin. Noi on keksittyjä juttuja.

• Anonyymi

Ei tartte olla koska suositus. Myös niissä maissa joissa on pakollinen naamari on mahdollisuus hakea vapautus käytöstä. Lisäksi ei kenellään rivikansalaisella ole oikeus puuttua kenenkään maskin käyttöön tai käyttämättömyyteen. Ongelman muodostaa koronahysteeriset jotka on mieleltään sairaita jotka katsoo olevansa jonkinlaisia koronapoliiseja onhan se eräässäkin puskaradiossa nähty, että ne on täysin sekaisin ja omassa todellisuudessaan. Kuuluisivat sairaalaan eivätkä vapaina liikkumaan etenkin kun ne löytää kaikesta vouhottamisen aihetta ja heille muka syyn puuttua toisten asioihin jos ei muuten niin nettipalstoilla.

• Anonyymi

Eikö se ole toisinpäin, että niillä pitää olla lääkärintodistus jotka käyttävät, sillä nehän ne tartuttavat joilla on se virus.

• Anonyymi

Miksi minulla pitäs olla naamari jos kaverilla on? Sen naamarihan suojaa meitä kumpaakin, säästöä se on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2461
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      348
      2077
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      1922
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1743
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1528
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1062
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1049
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      910
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      895
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      858
    Aihe