Korvaako vakuutus virimopon vahingot

Ajoin kolarin kun. Kaveri väisti känniläisiä nuoriaa jotka valtas puolet tiestä. Hän siis ajoi mun etee enkä kerenny jarruttaa ni eturengas otti kiinni hänen takarenkaasee ja lensin.

4

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taisit ajaa liian lähellä kun törmäsit kaveriin. Silloin syy on itsessäsi ja maksat viulut itse tai kaskosta jos sellainen on.

      • Anonyymi

        No eihän se mun vika voi olla jos teki äkkiväistön mun eteen ja kyseiset jonnet tuli siis kulman takaa pyörillä kunnon rivissä niin eihän siinä tilantees kumpikaa meist voinu mitään? Ainoot vahingot tuli siis mulle murtuneeena kätenä ja mopon keula vetää volttei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No eihän se mun vika voi olla jos teki äkkiväistön mun eteen ja kyseiset jonnet tuli siis kulman takaa pyörillä kunnon rivissä niin eihän siinä tilantees kumpikaa meist voinu mitään? Ainoot vahingot tuli siis mulle murtuneeena kätenä ja mopon keula vetää volttei.

        Jonnet teki mahdollisesti väärin kun tulivat kulman takaa, kaveriis teki oikein kun ehti toimia oikein tilanteessa. Sinä ajoit perään joka on aina sanktion paikka, eli ei kannata mennä huutelemaan mitään poliisilaitokselle. - Saisit todennäköisesti ainoana rangaistuksen koko poppoosta.


    • Anonyymi

      Saattaa käydä niin että makselet ennemminkin itse vakuutusyhtiölle korotettuja vakuutusmaksuja sun muuta. Alla pikaisella googlauksella löytynyttä tekstiä:

      Paitsi henkensä, viritetyn mopon ajaja saattaa edelleen menettää myös rahansa. Aiemmin mopoaan virittänyt joutui maksamaan menopelistään veroa saman verran kuin moottoripyörästä. Vaikka veroseuraamus poistuu, perii vakuutusyhtiö ajoneuvosta takautuvasti korotetun liikennevakuutusmaksun.

      "Vakuutusyhtiöt perivät keskimäärin 500–600 euroa takautuvia vakuutusmaksuja. Jos ajopeli on ollut kokonaan ilman liikennevakuutusta, on seuraamus kaksinkertainen. Myöskään omista henkilövahingoistaan ei saa korvausta, jos vakuutus ei ole kunnossa", Jumppanen kertoo.

      Vakuutusmaksun lisäksi viritetyn mopon haltija saattaa saada sakot ajo-oikeudetta ajamisesta ja muutoskatsastamattoman ajoneuvon kuljettamisesta. Viritetty mopo tulee myös katsastaa uudelleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1965
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      140
      1445
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe