Trumpin puolustajat hermona

Anonyymi

Jos Biden voittaa lähi idän rauhan kausi loppuu mikä on on ollut Trumpin ansio. Bidenin aikana judeokristillisyys romahtaa ja länsimainen demokratia romahtaa. Kristittyjä vainotaan ja kaikki menee oikein huonosti.

Näin povataan Mattilan sivujen kommenteissa. Trump on ollut heille rauhan tuoja ja israelilaisten puoltaja.

Itse kannatan sydämeni pohjasta kristittynä Bidenin voittoa ja pidän höpönä trumppilaisuuden puolustelua. Kuka muu on saanut Amerikkaa sekaisin.

135

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "...judeokristillisyys romahtaa ja länsimainen demokratia romahtaa. "

      Ei kai kukaan voi olla niin sekopää, että väittää tuollaista. Taisit panna juttuusi vähän lapinlisää.

      • Anonyymi

        Lue itte.


    • Uskonnot tarvitsevat olemassaololleen syyn eli vihollisen. Ilman vihollista ei ole uskontoakaan. Tietysti se, mitä eräät maalaavat tulevaisuudesta on täyttä puppua.

      • Anonyymi

        Minua ihmetyttää joidenkin uskonnollisten piirien äärikonservatismi.
        Jeesus, jos kukaan, oli vallankumouksellinen. Hän ravisteli vanhoja uskonnollisia ja yhteiskunnallisia rakenteita.
        Alkuseurakunta kuvataan sosialistiseksi, lähes kommuuniksi, jossa kaikki oli yhteistä.
        Hädänalaisten auttaminen on aina ollut kristillinen hyve.

        Miten tämä kaikki on nyt käännetty päinvastaiseksi? Ihannoidaan kovaa kapitalismia ja äärikonservatiivisuutta. Hädänalaisten auttaminen on muuttunut kovaksi "rajat kiinni" politiikaksi.

        Ovatko Jeesuksen sanat jo kokonaan unohtuneet:
        "Minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minua ihmetyttää joidenkin uskonnollisten piirien äärikonservatismi.
        Jeesus, jos kukaan, oli vallankumouksellinen. Hän ravisteli vanhoja uskonnollisia ja yhteiskunnallisia rakenteita.
        Alkuseurakunta kuvataan sosialistiseksi, lähes kommuuniksi, jossa kaikki oli yhteistä.
        Hädänalaisten auttaminen on aina ollut kristillinen hyve.

        Miten tämä kaikki on nyt käännetty päinvastaiseksi? Ihannoidaan kovaa kapitalismia ja äärikonservatiivisuutta. Hädänalaisten auttaminen on muuttunut kovaksi "rajat kiinni" politiikaksi.

        Ovatko Jeesuksen sanat jo kokonaan unohtuneet:
        "Minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle."

        Ilmiötä kutsutaan harhaanjohtamiseksi. Sen avulla Raamatun sanomaa vääristellään omien (mm. taloudellisten) intressien ajamikseksi. Esim. Raamatun "pyytäkää niin teille annetaan" on hengellisten huijareiden toimesta käännetty täysin päälaelleen.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ilmiötä kutsutaan harhaanjohtamiseksi. Sen avulla Raamatun sanomaa vääristellään omien (mm. taloudellisten) intressien ajamikseksi. Esim. Raamatun "pyytäkää niin teille annetaan" on hengellisten huijareiden toimesta käännetty täysin päälaelleen.

        Miksi suomalainen herätyskristillisyys helluntailaisista viidesläisiin tuntuu johtavan tässä asiassa harhaan? Itse en kykene näkemään pakolaisvastaisuudessa ja Trumpin ihannoimisessa mitään kristillistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi suomalainen herätyskristillisyys helluntailaisista viidesläisiin tuntuu johtavan tässä asiassa harhaan? Itse en kykene näkemään pakolaisvastaisuudessa ja Trumpin ihannoimisessa mitään kristillistä.

        "Sydämen kyllyydestä suu puhuu", sanoo Raamattu. Toisin sanoen missä ihmisten (lue jäsenten) sydän , siellä on myös herätyskristillisyyden ihannoinnin kohteet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi suomalainen herätyskristillisyys helluntailaisista viidesläisiin tuntuu johtavan tässä asiassa harhaan? Itse en kykene näkemään pakolaisvastaisuudessa ja Trumpin ihannoimisessa mitään kristillistä.

        Minä kykenen.


      • Anonyymi
        PasiToivonen2 kirjoitti:

        Minä kykenen.

        Oletko kuullut laupiaasta samarialaisesta? Hänet Jeesus nosti esikuvaksi.

        "minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle...."

        En minä sinua tuomitse. Jeesuksen sanat tulevat snut tuomitsemaan viimeisenä päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi suomalainen herätyskristillisyys helluntailaisista viidesläisiin tuntuu johtavan tässä asiassa harhaan? Itse en kykene näkemään pakolaisvastaisuudessa ja Trumpin ihannoimisessa mitään kristillistä.

        Nyt liioittelet. Pieni vähemmistö herätyskristillisistä/helluntailaisista edustaa tuollaista ajattelua. Esim. helluntailainen Leevi Launonen on kritisoinut blogeissaan voimakkaasti trumpismin lieveilmiöitä, salaliittoteorioiden levittämistä ym. huuhaata.

        Osa uskovaisista valitettavasti tulkitsee varsin normaaleja asioita lähes perverssillä tavalla. Jotkut väänsivät skandaalin siitäkin, että Biden totesi muslimiyleisölle puhuessaan, että kouluissa olisi hyvä olla enemmän myös islamiin liittyvää yleissivistävää kasvatusta.

        Totta ihmeessä kouluissa pitää opettaa uskontotietoa. Minä sain jo teini-ikäisenä koulussa perustiedot suurista maailmanuskonnoista. Eikä helluntailainen äitini menettänyt sen vuoksi yöuniaan. Siitä on oli suurta hyötyä myöhemmin kun tein töitä eri uskontoja tunnustavien kanssa.

        Jotkut uskovat elävät kroonisessa pelossa. Elämän pelossa, ulkomaailman pelossa, tiedon pelossa, järjen käytön pelossa jne... Ihan kuin usko olisi niin heikoissa kantimissa, että pieninkin vastakkainen tiedon murunen sen voisi musertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt liioittelet. Pieni vähemmistö herätyskristillisistä/helluntailaisista edustaa tuollaista ajattelua. Esim. helluntailainen Leevi Launonen on kritisoinut blogeissaan voimakkaasti trumpismin lieveilmiöitä, salaliittoteorioiden levittämistä ym. huuhaata.

        Osa uskovaisista valitettavasti tulkitsee varsin normaaleja asioita lähes perverssillä tavalla. Jotkut väänsivät skandaalin siitäkin, että Biden totesi muslimiyleisölle puhuessaan, että kouluissa olisi hyvä olla enemmän myös islamiin liittyvää yleissivistävää kasvatusta.

        Totta ihmeessä kouluissa pitää opettaa uskontotietoa. Minä sain jo teini-ikäisenä koulussa perustiedot suurista maailmanuskonnoista. Eikä helluntailainen äitini menettänyt sen vuoksi yöuniaan. Siitä on oli suurta hyötyä myöhemmin kun tein töitä eri uskontoja tunnustavien kanssa.

        Jotkut uskovat elävät kroonisessa pelossa. Elämän pelossa, ulkomaailman pelossa, tiedon pelossa, järjen käytön pelossa jne... Ihan kuin usko olisi niin heikoissa kantimissa, että pieninkin vastakkainen tiedon murunen sen voisi musertaa.

        Voi hyvin olla, että nykyinen käsitykseni on vääristynyt. En itse enää vaikuta kyseisissä piireissä, mutta helluntailaisten tai luterilaisten palstaa muutaman luettuani, ihmettelin mihin uskovat ovat menossa. Myös ainoa nykyään hyvin tuntemani helluntailainen on erittäin Trump myönteinen ja pakolaisvastainen.

        Huomioin tietenkin sen, että tällaisille palstoille hakeutuu ääriajattelijoita, mutta ilmeisesti annoin heidän koohotuksensa silti vaikuttaa liikaa näkemykseeni.

        Kiitos oikaisusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvin olla, että nykyinen käsitykseni on vääristynyt. En itse enää vaikuta kyseisissä piireissä, mutta helluntailaisten tai luterilaisten palstaa muutaman luettuani, ihmettelin mihin uskovat ovat menossa. Myös ainoa nykyään hyvin tuntemani helluntailainen on erittäin Trump myönteinen ja pakolaisvastainen.

        Huomioin tietenkin sen, että tällaisille palstoille hakeutuu ääriajattelijoita, mutta ilmeisesti annoin heidän koohotuksensa silti vaikuttaa liikaa näkemykseeni.

        Kiitos oikaisusta.

        Kerrankin joku myöntää tällä palstalla voineensa olla väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrankin joku myöntää tällä palstalla voineensa olla väärässä.

        Selvästikään ei hellari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvin olla, että nykyinen käsitykseni on vääristynyt. En itse enää vaikuta kyseisissä piireissä, mutta helluntailaisten tai luterilaisten palstaa muutaman luettuani, ihmettelin mihin uskovat ovat menossa. Myös ainoa nykyään hyvin tuntemani helluntailainen on erittäin Trump myönteinen ja pakolaisvastainen.

        Huomioin tietenkin sen, että tällaisille palstoille hakeutuu ääriajattelijoita, mutta ilmeisesti annoin heidän koohotuksensa silti vaikuttaa liikaa näkemykseeni.

        Kiitos oikaisusta.

        Käsitys vääristyy joskus itse kultakin. Ja vaikka nyt vähän toppuuttelin, niin kyllä minäkin välillä ihmettelen mihin uskovat ovat menossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kuullut laupiaasta samarialaisesta? Hänet Jeesus nosti esikuvaksi.

        "minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle...."

        En minä sinua tuomitse. Jeesuksen sanat tulevat snut tuomitsemaan viimeisenä päivänä.

        Sopii minulle. Ja Jeesuksen seurassa ovat varmaan Marx, Lenin, Stalin, Mao ja Kim il-Sung.


      • Anonyymi
        PasiToivonen2 kirjoitti:

        Sopii minulle. Ja Jeesuksen seurassa ovat varmaan Marx, Lenin, Stalin, Mao ja Kim il-Sung.

        Eivät ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ihmetyttää joidenkin uskonnollisten piirien äärikonservatismi.
        Jeesus, jos kukaan, oli vallankumouksellinen. Hän ravisteli vanhoja uskonnollisia ja yhteiskunnallisia rakenteita.
        Alkuseurakunta kuvataan sosialistiseksi, lähes kommuuniksi, jossa kaikki oli yhteistä.
        Hädänalaisten auttaminen on aina ollut kristillinen hyve.

        Miten tämä kaikki on nyt käännetty päinvastaiseksi? Ihannoidaan kovaa kapitalismia ja äärikonservatiivisuutta. Hädänalaisten auttaminen on muuttunut kovaksi "rajat kiinni" politiikaksi.

        Ovatko Jeesuksen sanat jo kokonaan unohtuneet:
        "Minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle."

        "Hädänalaiset" ovat islamin kannattajia, joiden tarkoitus on tuoda islam Troijan hevosella Suomeen vaihtaakseen kristinuskon islamiin miekalla! Maahanmuuton estäminen on vain tervettä järkeä, ei muuta!


    • Anonyymi

      Niin se Kamala kituset ammollaan virnuilee Bidenin takana. Tietenkin ajattelee, että kun tuo ukkoraukka kupsahtaa minusta tulee presidentti. Mutta vaalit ensin.

    • Anonyymi

      Trump kupsahtaa päreiden palamiseen ja raivokohtauksiin paljon ennen kuin Biden.

    • Anonyymi

      Matt.10:34 Biblia (1776) Älkää luulko, että minä ole tullut rauhaa lähettämään maan päälle: en ole minä tullut rauhaa, vaan miekkaa lähettämään. Luuk.12:51-53

    • Anonyymi

      Bidenista ei saa antisemitistiä tai rasistia parhaalla tahdollakaan. Hänen isänsä kasvatti hänet Israelin ystäväksi.

      Biden on aina tukenut juutalaisia ja Israelia. Hänen vierailuistaan Israelissa, synagoogissa ja juutalaisjärjestöissä on todisteita valokuvien kera. Juutalaisia hänellä on myös perheessä, sillä pojilla on juutalaiset vaimot. Biden ilmoittaa tavoitteekseen presidenttinä jatkaa Israelin valtion tukemista ja Lähi-idän rauhanprosessin edistämistä. Tällä kertaa molempia osapuolia kuuntelemalla.

      Biden on käynyt takuuvarmasti kirkossa useammin kuin Trump. Siitäkin on valokuvia. Miksi kristillisen koulun käynyt kristitty vainoaisi kristittyjä? Biden kuitenkin ymmärtää, että USA:ssa on muitakin uskontoja ja hänen tehtävänsä on olla koko kansan presidentti.

      Jokseenkin säälittävää kertoa absurdia tarinaa miehestä, jonka toiminnasta on olemassa virallista tietoa vuosikymmenten ajalta.

      • >Jokseenkin säälittävää kertoa absurdia tarinaa miehestä, jonka toiminnasta on olemassa virallista tietoa vuosikymmenten ajalta.

        Mutta koska pääkohderyhmänä ovat kaikkein suurimmat typerykset, satujen uskojia löytyy aina.


      • Anonyymi

        Ikä tekee tehtävänsä joillekin.

        Mikä Lähi-Idän rauhanprosessi? Siellä on niin monta maata napit vastakkain ja ristikkäisiä liittoumia, ettei sotkuun voi saada mitään selvyyttä.

        Mitä taas Länsirannan ja Gazan arabeihin tulee, niin heidän kanssaan yritti jo Clinton neuvotella kuunnellen heitä. Ongelma oli se, ettei heillä ollut mitään sanottavaa, paitsi tietysti sanoivat "Ei" kaikkeen. Ja kun Clinton kysyi, millaista ratkaisua he toivovat, eivät vastanneet mitään. Lopulta Clinton kyllästyi ja lähetti Arafatin tiehensä Camp Davidistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikä tekee tehtävänsä joillekin.

        Mikä Lähi-Idän rauhanprosessi? Siellä on niin monta maata napit vastakkain ja ristikkäisiä liittoumia, ettei sotkuun voi saada mitään selvyyttä.

        Mitä taas Länsirannan ja Gazan arabeihin tulee, niin heidän kanssaan yritti jo Clinton neuvotella kuunnellen heitä. Ongelma oli se, ettei heillä ollut mitään sanottavaa, paitsi tietysti sanoivat "Ei" kaikkeen. Ja kun Clinton kysyi, millaista ratkaisua he toivovat, eivät vastanneet mitään. Lopulta Clinton kyllästyi ja lähetti Arafatin tiehensä Camp Davidistä.

        Mitä taas Länsirannan ja Gazan arabeihin tulee, niin heidän kanssaan yritti jo Clinton neuvotella kuunnellen heitä"

        Haluatko kuulla mitä oikeasti tapahtui?:) Clintonin aikaan Israel ja palestiinalaiset solmivat Oslon sopimuksen (1993), jossa mm. luotiin Palestiinalaishallinto ja määriteltiin Palestiinalaisvaltion alueet.

        Arafatia ei suinkaan lähtenyt kotiin. Hän paiskasi sopimuksen kunniaksi kättä kameroiden edessä Jitzhak Rabinin kanssa. Hyvin dokumentoitu historiallinen tapahtuma jota tuli seurattua paikan päällä.

        Osa Oslon sopimuksesta astui voimaan heti, Muiden ehtojen piti astua täysimääräisenä voimaan, kun varsinainen rauhansopimus oli allekirjoitettu. Mutta valta vaihtui ja poliittinen ilmapiiri muuttuivat Israelissa. Israel ryhtyi rakentamaan siirtokuntia sovituille Palestiinalaisalueille niin, että alue muistuttaa nyt reikäistä juustoa.

        Uusi sopimus vaatisi uusia alueneuvotteluja, jossa Israel korvaisi omaan käyttöönsä ottamat alueet. Clinton pääsi pisimmälle rauhanvälityksessä. Oslon sopimus on laillinen dokumentti, joka käy vieläkin pohjaksi rauhannevotteluille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä taas Länsirannan ja Gazan arabeihin tulee, niin heidän kanssaan yritti jo Clinton neuvotella kuunnellen heitä"

        Haluatko kuulla mitä oikeasti tapahtui?:) Clintonin aikaan Israel ja palestiinalaiset solmivat Oslon sopimuksen (1993), jossa mm. luotiin Palestiinalaishallinto ja määriteltiin Palestiinalaisvaltion alueet.

        Arafatia ei suinkaan lähtenyt kotiin. Hän paiskasi sopimuksen kunniaksi kättä kameroiden edessä Jitzhak Rabinin kanssa. Hyvin dokumentoitu historiallinen tapahtuma jota tuli seurattua paikan päällä.

        Osa Oslon sopimuksesta astui voimaan heti, Muiden ehtojen piti astua täysimääräisenä voimaan, kun varsinainen rauhansopimus oli allekirjoitettu. Mutta valta vaihtui ja poliittinen ilmapiiri muuttuivat Israelissa. Israel ryhtyi rakentamaan siirtokuntia sovituille Palestiinalaisalueille niin, että alue muistuttaa nyt reikäistä juustoa.

        Uusi sopimus vaatisi uusia alueneuvotteluja, jossa Israel korvaisi omaan käyttöönsä ottamat alueet. Clinton pääsi pisimmälle rauhanvälityksessä. Oslon sopimus on laillinen dokumentti, joka käy vieläkin pohjaksi rauhannevotteluille.

        Päätit sitten kirjoitella vastauksen eri aiheesta.
        Oslon sopimuksessa ei sovittu konkreettisia rajoja ja käytänteitä.

        Camp Davidissa vuosikymmenen lopulla Clinton vielä kerran yritti saada osapuolet sopuun. Israel teki paljon myönnytyksiä mutta mikään ei kelvannut Arafatille. Clinton ja israelilaiset koettivat kysellä, mitä Länsirannan ja Gazan arabit haluaisivat mutta mitään vastaehdotusta ei tullut. Siihen Clinton kyllästyi lopulta ja heitti Arafatin pihalle Camp Davidista.

        Vielä 2010-luvulla Israel ehdotti jopa palaamista vuoden 1967 rajoihin Golanin kukkuloita lukuunottamatta. Egypti ja Jordania totesivat, etteivät halua Länsirannan ja Gazan arabeja riesakseen eivätkä suostu alueiden palauttamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä taas Länsirannan ja Gazan arabeihin tulee, niin heidän kanssaan yritti jo Clinton neuvotella kuunnellen heitä"

        Haluatko kuulla mitä oikeasti tapahtui?:) Clintonin aikaan Israel ja palestiinalaiset solmivat Oslon sopimuksen (1993), jossa mm. luotiin Palestiinalaishallinto ja määriteltiin Palestiinalaisvaltion alueet.

        Arafatia ei suinkaan lähtenyt kotiin. Hän paiskasi sopimuksen kunniaksi kättä kameroiden edessä Jitzhak Rabinin kanssa. Hyvin dokumentoitu historiallinen tapahtuma jota tuli seurattua paikan päällä.

        Osa Oslon sopimuksesta astui voimaan heti, Muiden ehtojen piti astua täysimääräisenä voimaan, kun varsinainen rauhansopimus oli allekirjoitettu. Mutta valta vaihtui ja poliittinen ilmapiiri muuttuivat Israelissa. Israel ryhtyi rakentamaan siirtokuntia sovituille Palestiinalaisalueille niin, että alue muistuttaa nyt reikäistä juustoa.

        Uusi sopimus vaatisi uusia alueneuvotteluja, jossa Israel korvaisi omaan käyttöönsä ottamat alueet. Clinton pääsi pisimmälle rauhanvälityksessä. Oslon sopimus on laillinen dokumentti, joka käy vieläkin pohjaksi rauhannevotteluille.

        Kummassakaan Oslon sopimuksessa ei määritelty palestiinalaisvaltion rajoja. Niitä ei ole vieläkään päästy määrittelemään, koska ns. palestiinalaiset eivät ole täyttäneet sopimuksen ehtoja, joiden täyttäminen vasta mahdollistaisi rajojen määrittelemisen.

        PLO:n tunnuksessa näkyy hyvin ns. palestiinalaisten näkemys heidän maa-alueestaan. Fatahin tunnuksessa näkyy kartta huonommin, mutta siinä näkyy paremmin se, mitä keinoja käyttäen alue on tarkoitus saada hallintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummassakaan Oslon sopimuksessa ei määritelty palestiinalaisvaltion rajoja. Niitä ei ole vieläkään päästy määrittelemään, koska ns. palestiinalaiset eivät ole täyttäneet sopimuksen ehtoja, joiden täyttäminen vasta mahdollistaisi rajojen määrittelemisen.

        PLO:n tunnuksessa näkyy hyvin ns. palestiinalaisten näkemys heidän maa-alueestaan. Fatahin tunnuksessa näkyy kartta huonommin, mutta siinä näkyy paremmin se, mitä keinoja käyttäen alue on tarkoitus saada hallintaan.

        Olet väärässä. Oslon sopimuksen liitteissä määriteltiin palestiinalaisvaltion rajat. Alustavasti toki. Sillä lopulliset rajat määritellään aina rauhansopimuksessa ja valtiota perustettaessa. Palestiinalaishallinto vastaa tälläkin hetkellä Oslon sopimuksessa määriteltyjen alueiden hallinnosta siten kun Israelin kanssa on sovittu.


      • Anonyymi

        "Biden on käynyt takuuvarmasti kirkossa useammin kuin Trump."

        Amerikkalainen koomikko totesi muuten eilen saman asian ja lisäsi: "Eikä apuna tarvittu edes kyynelkaasua ja maastopukuisia miehiä".:D


    • Anonyymi

      USA sekosi jo kauan ennen Trumpia.
      Maa oli jakaantunut jo ennen Obaman presidenttikausia.
      Obaman jälkeen maa oli entistä jakaantuneempi.
      Trumpin erottaa aiemmista presidenteistä lähinnä se, ettei Trump ole kertonut tavoitteekseen yhdistää kansaa.

      Kuvaavaa on myös se, että Kiina ja Venäjä toivovat erityisesti Bidenin voittoa. Biden nöyristelee Kiinalle ja olisi Venäjällekin Trumpia helpompi neuvottelukumppani - Venäjä ei tykkää, kun Trump kaveeraa Itä-Euroopan maiden kanssa. Ja tietysti EU-eliitti toivoo nöyristelevää Bidenia USA:n presidentiksi.

      • Venäjä siis toivoo Trumpin voittoa, jos nyt totta aletaan puhua. Suomessakin Sortavalan trollit mustamaalaavat Bideniä somessa minkä ehtivät. Todellisuudessa nyt on kiire yrittää palauttaa Yhdysvaltojen täysin menetettyä johtoasemaa ja arvovaltaa länsileirissä.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Venäjä siis toivoo Trumpin voittoa, jos nyt totta aletaan puhua. Suomessakin Sortavalan trollit mustamaalaavat Bideniä somessa minkä ehtivät. Todellisuudessa nyt on kiire yrittää palauttaa Yhdysvaltojen täysin menetettyä johtoasemaa ja arvovaltaa länsileirissä.

        Trumpin johdolla USA heikentää sotilastukikohtia Länsi-Euroopasta ja vahvistaa Nato-joukkoja Itä-Euroopassa.

        Ihanko vakavissaan Trumpia Putinin mielistelijäksi syyttävät kuvittelevat, että Putin haluaa vanhempia Nato-tukikohtia Itä-Eurooppaan.

        Pelkkiä Putinin trolleja ja hyödyllisiä idiootteja koko sakki, joka väittää Trumpia Putinin kätyriksi. Sama sakki yrittää sabotoida myös Suomen ilmavoimien modernisointia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trumpin johdolla USA heikentää sotilastukikohtia Länsi-Euroopasta ja vahvistaa Nato-joukkoja Itä-Euroopassa.

        Ihanko vakavissaan Trumpia Putinin mielistelijäksi syyttävät kuvittelevat, että Putin haluaa vanhempia Nato-tukikohtia Itä-Eurooppaan.

        Pelkkiä Putinin trolleja ja hyödyllisiä idiootteja koko sakki, joka väittää Trumpia Putinin kätyriksi. Sama sakki yrittää sabotoida myös Suomen ilmavoimien modernisointia.

        Trumppi heikentää enemmän lännessä kuin vahvistaa idässä. Ja te menette halpaan.


    • Anonyymi

      En tiedä, mitä kristityille Amerikassa tapahtuu, jos Biden voittaa vaalit. Jos Hillary Clinton olisi voittanut neljä vuotta sitten, olisi voinut vainot alkaa. Siksi Trump on ollut hyvä presidentti: Hän oli ehkä ainoa, joka pystyi nujertamaan Clintonin ja siten estämään kristittyjen vainon alkamisen. Hillaryn asenteen kristillisyyteen perustan esimerkiksi siihen, kuinka raivokkaan vihamielisesti hän Valkoisessa talossa ollessaan (presidentin vaimona) suhtautui joulussa kaikkeen kristillisyyteen viittaavaan.

      Biden näyttää olevan henkilönä kristillisyyttä kohtaan aivan erilainen kuin Hillary on. Se mistä en ole vielä vakuuttunut on se, millaisia henkilöitä hän toisi hallintoon vanavedessään. Mukana voi tulla paljon kristittyjä ja kristillisyyttä vihaavia.

      • >>> Hän oli ehkä ainoa, joka pystyi nujertamaan Clintonin ja siten estämään kristittyjen vainon alkamisen...

        Clinton ja jokainen ihminen, joka vähänkin arvostelee Trumpia, on kuin kuin punainen vaate trumpistien silmille. Valheita esitetään totuuksina ja maalataan piruja seinille, kuten se, että kristittyjä aletaan muka vainota... Ihanko totta?! USA:ssa, kuten monessa muussakin maassa, uskonnonvapaus on kirjattu syvälle perustuslakiin ja presidentti tai hallituskaan ei pysty muuttaman perustuslakia tuosta noin vain.

        On vaikea ymmärtää, mihin väitteet kristittyjen vainoamisesta oikeasti perustuvat. Ovat todennäköiseti pelkkiä populistisia heittoja, joita osa laumasta uskoo.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Hän oli ehkä ainoa, joka pystyi nujertamaan Clintonin ja siten estämään kristittyjen vainon alkamisen...

        Clinton ja jokainen ihminen, joka vähänkin arvostelee Trumpia, on kuin kuin punainen vaate trumpistien silmille. Valheita esitetään totuuksina ja maalataan piruja seinille, kuten se, että kristittyjä aletaan muka vainota... Ihanko totta?! USA:ssa, kuten monessa muussakin maassa, uskonnonvapaus on kirjattu syvälle perustuslakiin ja presidentti tai hallituskaan ei pysty muuttaman perustuslakia tuosta noin vain.

        On vaikea ymmärtää, mihin väitteet kristittyjen vainoamisesta oikeasti perustuvat. Ovat todennäköiseti pelkkiä populistisia heittoja, joita osa laumasta uskoo.

        "On vaikea ymmärtää, mihin väitteet kristittyjen vainoamisesta oikeasti perustuvat. "

        Kun lopun aikoina kristittyjä vainotaan ja nyt ovat lopun ajat, niin silloin kristittyjä vainotaan. Näin menee heidän logiikkansa.

        Ennen vainoksi kutsuttiin sitä, kun kristittyjä surmattiin Colosseumilla, syötettiin pedoille ja poltettiin elävänä.
        Nyt vainoksi riittää se, että syyttäjä haluaa tutkittavaksi, syyllistyikö Räsänen kiihottamiseen kansanryhmää vastaan.
        Martyyrin viittaa nyhdetään niskaan lapsellisten syiden takia vaan, koska vainot todistavat lopunaikojen olevan juuri nyt päällä.

        USA:ssa ei varmasti aleta vainota kristittyjä, on vallassa kuka tahansa. Jos joku kristitty tekee aborttiklinikalle pommi-iskun, ei hänen pidättämisensä ole kristittyjen vainoamista, vaan rikollisen rankaisemista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "On vaikea ymmärtää, mihin väitteet kristittyjen vainoamisesta oikeasti perustuvat. "

        Kun lopun aikoina kristittyjä vainotaan ja nyt ovat lopun ajat, niin silloin kristittyjä vainotaan. Näin menee heidän logiikkansa.

        Ennen vainoksi kutsuttiin sitä, kun kristittyjä surmattiin Colosseumilla, syötettiin pedoille ja poltettiin elävänä.
        Nyt vainoksi riittää se, että syyttäjä haluaa tutkittavaksi, syyllistyikö Räsänen kiihottamiseen kansanryhmää vastaan.
        Martyyrin viittaa nyhdetään niskaan lapsellisten syiden takia vaan, koska vainot todistavat lopunaikojen olevan juuri nyt päällä.

        USA:ssa ei varmasti aleta vainota kristittyjä, on vallassa kuka tahansa. Jos joku kristitty tekee aborttiklinikalle pommi-iskun, ei hänen pidättämisensä ole kristittyjen vainoamista, vaan rikollisen rankaisemista.

        >Ennen vainoksi kutsuttiin sitä, kun kristittyjä surmattiin Colosseumilla, syötettiin pedoille ja poltettiin elävänä.

        Ja näitä tapahtumia vielä paisuteltiin ja liioiteltiin myöhemmin tavattomasti. Näin tehtiin tarinoitten kertojista itsestään parempia ihmisiä, kun annettiin ymmärtää mihin kauheuksiin hekin olisivat valmiita antautumaan Jeesuksen nimessä, vaikka lähes jokainen olisi sukkana kironnut Herransa poltinraudan lähestyessä hanuria.


      • Anonyymi

        Ehkä kirjoittamani kristittyjen vainojen alkamisesta oli aika vahva, enkä tarkoittanut sillä laajoja vangitsemisia tai sellaista. Mutta kaikenlaisia ajojahteja varmasti olisi ollut luvassa.

        Obama ei vainonnut kristittyjä. Kuitenkin Obaman aikana kristityistä tuli enemmän "vapaata riistaa" USA:n mediassa. Ei sitä Obama saanut aikaan, vaan luultavasti poliittisten suhdanteiden muuttuminen antoi siihen rohkeuden. Olenpa nähnyt Obaman jossain videossa jopa kertovan siitä, kuinka hän jossain tilanteessa "antoi elämänsä Kristukselle". Kertomisen laimeudesta voisi ajatella, että se hetki ei sinänsä kovin paljoa vaikuttanut hänen myöhempään elämäänsä, mutta kertoipa kuitenkin tällaisestakin hetkestä elämässään!

        Hillaryn suhtautuminen kristillisyyteen sitä vastoin on ollut suorastaan vihamielistä, mitä olen kuullut hänen ajastaan Valkoisessa talossa. Kyllä se olisi vaikuttanut hänen tekoihinsa aivan varmasti!


      • Anonyymi

        "Jos Hillary Clinton olisi voittanut neljä vuotta sitten, olisi voinut vainot alkaa. "

        For heavens sake. Mistä te näitä älyttömyyksiä vedätte?

        Hillary Clinton on metodistikirkkoon kuuluva kristitty. Hän sai myös "yhteiskunnallisen herätyksen" kirkossa, jossa Martin Luther King kävi puhumassa. Bill ja Hillary kävivät hyvin usein kirkossa Washingtonissa. Kirkossa Bill myös työsti pastorinsa kanssa pitkään henkilökohtaisia ongelmiaan.

        Onko historia täysin unohtunut? Demokratia, oikeusvaltio, ihmisoikeudet ja tasavertaisuus ovat aina olleet demokraattisen puolueen dna:ssa. Nimenomaan demokraatit ovat ajaneet USA:ssa ihmisoikeuksia, ml. uskonnonvapautta. Ja juuri siksi Hillarysta ei tullut nuorena republikaania, kuten vanhemmistaan, vaan hän liittyi Martin Luther Kingin innoittamana demokraatteihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos Hillary Clinton olisi voittanut neljä vuotta sitten, olisi voinut vainot alkaa. "

        For heavens sake. Mistä te näitä älyttömyyksiä vedätte?

        Hillary Clinton on metodistikirkkoon kuuluva kristitty. Hän sai myös "yhteiskunnallisen herätyksen" kirkossa, jossa Martin Luther King kävi puhumassa. Bill ja Hillary kävivät hyvin usein kirkossa Washingtonissa. Kirkossa Bill myös työsti pastorinsa kanssa pitkään henkilökohtaisia ongelmiaan.

        Onko historia täysin unohtunut? Demokratia, oikeusvaltio, ihmisoikeudet ja tasavertaisuus ovat aina olleet demokraattisen puolueen dna:ssa. Nimenomaan demokraatit ovat ajaneet USA:ssa ihmisoikeuksia, ml. uskonnonvapautta. Ja juuri siksi Hillarysta ei tullut nuorena republikaania, kuten vanhemmistaan, vaan hän liittyi Martin Luther Kingin innoittamana demokraatteihin.

        Tämä tieto Hillaryn vihasta kristillisyyttä kohtaan on jonkinlaista sisäpiiritietoa ajalta, jolloin Hillary oli siellä presidentin puolisona.

        Se, että Hillary kuuluu (metodisti)kirkkoon, ei todista yhtään mitään. Amerikassa poliitikkojen on periaatteessa hyvä kuulua kirkkoon ihan vain poliittisista syistä. Opiskeluaikoinaan Hillary oli kyllä yhteydessä (metodisti)kirkon sisällä vaikuttaviin aktiiveihin, mutta niissä hänen sen puolen läheisissään oli enemmänkin niitä, jotka halusivat muuttaa kirkkoa joksikin muuksi kuin miksi Jeesus seurakuntansa perusti. Ne tuttavat olivat radikaaleja poliittisia aktiiveja kirkon sisällä, eivät varsinaisesti tunnustavia kristittyjä.

        Nykyään oikeusvaltio, tasavertaisuus eivätkä ihmisvaltio näytä olevan merkityksellisiä ainakaan niille ihmisille, jotka median kautta sympatiseeraavat demokraattipuoluetta ja dissaavat republikaaneja. Ne ovat enimmäkseen tekopyhiä sanoja ilman, että he olisivat näistä asioista yhtään sen enempää huolissaan kuin republikaanitkaan! Niillä enimmäkseen vain edistetään omia agendoja.


      • Anonyymi

        "Se mistä en ole vielä vakuuttunut on se, millaisia henkilöitä hän toisi hallintoon vanavedessään. Mukana voi tulla paljon kristittyjä ja kristillisyyttä vihaavia."

        Virkaa ei hoideta uskolla tai sen puutteella, vaan pätevyydellä. Viranhoitajalla saa olla vakaumus, mutta se ei saa tietenkään vaikuttaa viran hoitoon.

        USA:ssa uskonto ja valtio on näet erotettu toisistaan jo perustuslaissa. Perustuslaki kieltää kongressilta ja hallitukselta uskontoihin puuttumisen ml. yhden uskonnon suosimisen toisen kustannuksella. Joten mietippäs nyt uudelleen miten se kristittyjen vaino olisi edes mahdollinen alla olevan USA:n perustuslain pykälän valossa.:)

        "Kongressi ei saa säätää uskontoa koskevaa lakia, kieltää uskonnon harjoittamista, uskonnollisia kokoontumisia, rajoittaa uskontoon liittyvää sananvapautta tai vaatia hallintoa ryhtymään toimenpiteisiin minkään uskonnon harjoittamista vastaan."

        Em. on mahdollistanut myös sen, että USA on järjestyneiden uskontojen lisäksi myös omatekoisten uskontojen sillisalaatti. Oikeudessa taistellaan tämän tästä onko joku ryhmä uskonto vai ei.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Hän oli ehkä ainoa, joka pystyi nujertamaan Clintonin ja siten estämään kristittyjen vainon alkamisen...

        Clinton ja jokainen ihminen, joka vähänkin arvostelee Trumpia, on kuin kuin punainen vaate trumpistien silmille. Valheita esitetään totuuksina ja maalataan piruja seinille, kuten se, että kristittyjä aletaan muka vainota... Ihanko totta?! USA:ssa, kuten monessa muussakin maassa, uskonnonvapaus on kirjattu syvälle perustuslakiin ja presidentti tai hallituskaan ei pysty muuttaman perustuslakia tuosta noin vain.

        On vaikea ymmärtää, mihin väitteet kristittyjen vainoamisesta oikeasti perustuvat. Ovat todennäköiseti pelkkiä populistisia heittoja, joita osa laumasta uskoo.

        "USA:ssa, kuten monessa muussakin maassa, uskonnonvapaus on kirjattu syvälle perustuslakiin ja presidentti tai hallituskaan ei pysty muuttaman perustuslakia tuosta noin vain."

        USA:ssa uskonnonvapaus on historiallisista syistä jos mahdollista vieläkin "pyhempi". Sillä pilgrimit ja puritaanit (kalvinisteja) pakenivat 1500-luvulla Britanniasta "uuteen maailmaan" uskonnonvapauden tähden. Heitä kutsuttaisiin tänään äärifundamentalisteiksi.:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "USA:ssa, kuten monessa muussakin maassa, uskonnonvapaus on kirjattu syvälle perustuslakiin ja presidentti tai hallituskaan ei pysty muuttaman perustuslakia tuosta noin vain."

        USA:ssa uskonnonvapaus on historiallisista syistä jos mahdollista vieläkin "pyhempi". Sillä pilgrimit ja puritaanit (kalvinisteja) pakenivat 1500-luvulla Britanniasta "uuteen maailmaan" uskonnonvapauden tähden. Heitä kutsuttaisiin tänään äärifundamentalisteiksi.:)

        Uskonnonvapauslait on vain yksi osa kristittyjen vapautta. Eivät ne yksin asioita varmista, valitettavasti. Jos Amerikkaan nousisi kristillisyyttä vihaava presidentti (mitä Hillary olisi tietojeni mukaan ollut, Biden ei tietääkseni ole / en ole vaivautunut häneen niin tutustumaan), niin kyllä siinä etsittäisiin kaikki lakien mahdollistamat porsaanreiät kristittyjen kiristämiseen. "Saatte vapaasti uskoa, mitä haluatte, mutta..."

        Mitä sitten tulee virkamiesten puolueettomuuteen ja neutraaliuteen, niin paperilla asia on niin kuin totesit. Mutta kyllä tiedän Suomestakin tapauksia, joissa yksi kristittyjä vihaava virkahenkilö on lautakunnan päätöksen kautta saanut aikaan pahoja asioita. Niitä on sitten lautakunnan uuden päätöksen kautta muutettu myöhemmin päinvastaisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä tieto Hillaryn vihasta kristillisyyttä kohtaan on jonkinlaista sisäpiiritietoa ajalta, jolloin Hillary oli siellä presidentin puolisona.

        Se, että Hillary kuuluu (metodisti)kirkkoon, ei todista yhtään mitään. Amerikassa poliitikkojen on periaatteessa hyvä kuulua kirkkoon ihan vain poliittisista syistä. Opiskeluaikoinaan Hillary oli kyllä yhteydessä (metodisti)kirkon sisällä vaikuttaviin aktiiveihin, mutta niissä hänen sen puolen läheisissään oli enemmänkin niitä, jotka halusivat muuttaa kirkkoa joksikin muuksi kuin miksi Jeesus seurakuntansa perusti. Ne tuttavat olivat radikaaleja poliittisia aktiiveja kirkon sisällä, eivät varsinaisesti tunnustavia kristittyjä.

        Nykyään oikeusvaltio, tasavertaisuus eivätkä ihmisvaltio näytä olevan merkityksellisiä ainakaan niille ihmisille, jotka median kautta sympatiseeraavat demokraattipuoluetta ja dissaavat republikaaneja. Ne ovat enimmäkseen tekopyhiä sanoja ilman, että he olisivat näistä asioista yhtään sen enempää huolissaan kuin republikaanitkaan! Niillä enimmäkseen vain edistetään omia agendoja.

        "Tämä tieto Hillaryn vihasta kristillisyyttä kohtaan on jonkinlaista sisäpiiritietoa ajalta, jolloin Hillary oli siellä presidentin puolisona."

        Pizzagate tason sisäpiiritietoa. Olen istunut noihin aikoihin samassa kirkossa Hillaryn kanssa.


    • Anonyymi

      On kumma että kaikki Trumpin vastustajat euroopan unionia myöten ovat olleet hiljaa siitä , että Trump sai rauhan israelin ja emiraattien kesken. Kuinka monta rauhansopimusta Obama teki? Jotkut ajattelevat että globalismi, anarkismi ja rajat auki politiikka on hyvä asia ja samat tyypit kannattavat sotaa syyriassa, asevarustelua euroopassa.

      • Anonyymi

        Se rauha ei mitenkään parantanut kokonaistilannetta alueella. Eikä kyseessä ollut edes rauhansopimus, vaan diplomaattisten suhteiden solmiminen.
        Israel oli luvannut sopimukseen liittyen jäädyttää aikomuksensa ottaa haltuunsa Länsirannan palestiinalaisalueita, mutta jo nyt siitäkin on kuulunut eriäviä lausuntoja.


      • Anonyymi

        Tämä ns. rauhansopimus on vain yksi arvoton kauppakirja Trumpin hallinnon lompakossa, huom. ei edes Trumpin omassa lompakossa.


      • Anonyymi

        "Trump sai rauhan israelin ja emiraattien kesken"

        Minkä rauhan? Israel ja Emiraatit eivät olleet sodassa. Eivätkä olleet vihollisiakaan. Muodollisia diplomaattisuhteita ei ollut. Mutta maat olivat tehneet paljon ennen Trumpia jo vuosikausia yhteistyötä. Ei se mikään rauhansopimus ollut. Arabiemiraatit ja Israel solmivat muodolliset diplomaattisuhteet. Kaksi aivan eri asiaa. Trump liioittelee tapansa mukaan osuuttaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se rauha ei mitenkään parantanut kokonaistilannetta alueella. Eikä kyseessä ollut edes rauhansopimus, vaan diplomaattisten suhteiden solmiminen.
        Israel oli luvannut sopimukseen liittyen jäädyttää aikomuksensa ottaa haltuunsa Länsirannan palestiinalaisalueita, mutta jo nyt siitäkin on kuulunut eriäviä lausuntoja.

        Jäädyttäminen on sopimuskielessä tilapäinen toimenpide. Palestiinalaiset ymmärrettävästi tuntevat itsensä arabimaan pettämäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se rauha ei mitenkään parantanut kokonaistilannetta alueella. Eikä kyseessä ollut edes rauhansopimus, vaan diplomaattisten suhteiden solmiminen.
        Israel oli luvannut sopimukseen liittyen jäädyttää aikomuksensa ottaa haltuunsa Länsirannan palestiinalaisalueita, mutta jo nyt siitäkin on kuulunut eriäviä lausuntoja.

        Onhan se kurjaa, että Lähi-Idässä arabimaa ja Israel solmivat diplomaattisuhteet.
        Kurjaa varmasti, kun vihollisuudet vähenee.

        Länsirannan ja Gazan arabit ovat itse ryssineet asiansa. Heille tarjottiin 1990-luvun lopulla hyviä ehtoja mutta mihinkään kompromisseihin eivät suostuneet. Jopa Bill Clinton tympääntyi lopulta Arafatin lapselliseen vänkäämiseen ja heitti ukon pois Camp Davidin neuvotteluista.


    • Maailmassa on paljon käsittämätöntä ja yksi merkillisimmistä asioista on uskovaisten Trump-fanitus. Ja yleensäkin äärioikeistolaisen talouspoliitiikan kannattaminen, mikä on mahdollisimman kaukana Raamatun opetuksista.

      • Anonyymi

        Yksi merkillisemmistä asioista on koko maailman Trump viha! Yksikään presidentti ei ole ollut niin vihattu kuin Trump, tätä ihmettelen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi merkillisemmistä asioista on koko maailman Trump viha! Yksikään presidentti ei ole ollut niin vihattu kuin Trump, tätä ihmettelen?

        Olisiko siksi, että Trump on varas, valehtelija ja rasisti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko siksi, että Trump on varas, valehtelija ja rasisti?

        Eli siksi vihaat Trumpia että hän on varas valehtelija ja rasisti. Et sen takia että hän on pro israel?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli siksi vihaat Trumpia että hän on varas valehtelija ja rasisti. Et sen takia että hän on pro israel?

        En vihaa ketään enkä tietenkään sen vuoksi, että joku esittää olevansa jotain. Selkosuomeksi sanottuna Trump ei ole oikeasti "pro-Israel", kuten kirjoitit, vaan pro "In God We Trust" ($/€).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En vihaa ketään enkä tietenkään sen vuoksi, että joku esittää olevansa jotain. Selkosuomeksi sanottuna Trump ei ole oikeasti "pro-Israel", kuten kirjoitit, vaan pro "In God We Trust" ($/€).

        No hyvä ettet vihaa ketään. Olen eri mieltä kanssasi, presidentti Trump on oikeasti pro-israel siitä ei ole epäilystäkään ja hän myöskin vastustaa äärivasemmistolaisuutta mikä on hyvä asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi merkillisemmistä asioista on koko maailman Trump viha! Yksikään presidentti ei ole ollut niin vihattu kuin Trump, tätä ihmettelen?

        Yksikään presidentti ei ole ollut niin moraaliton ja kyvytön kuin Trump. Fiksummat ymmärtävät, että Trump tuhoaa USA:n demokratiaa ja oikeusvaltiota. USA:n maineen maailmalla hän on jo tuhonnut. Jos Trump saa jatkaa amatöörimäistä sekoiluaan, niin siitä kärsii koko maailma ja USA romahtaa sisällissodan partaalle. Trump on USA:n historian ainoa presidentti, joka ei ole edes yrittänyt yhdistää kansaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi merkillisemmistä asioista on koko maailman Trump viha! Yksikään presidentti ei ole ollut niin vihattu kuin Trump, tätä ihmettelen?

        Merkillistä vain sille, joka ei näe nenäänsä pitemmälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli siksi vihaat Trumpia että hän on varas valehtelija ja rasisti. Et sen takia että hän on pro israel?

        Trump ei ole tehnyt Israelin hyväksi mitään mitä aiemmat hallinnot eivät olisi tehneet. Suurlähetystön siirto oli pelkkää kosmetiikkaa. Trumpin "rauhansuunnitelma" ei tule koskaan ottamaan tuulta alleen, koska rauhaa ei saada aikaan siten, että istutaan vain toisen osapuolen kanssa.

        Rauhansuunnitelmassa todetaan aivan samat asiat, mitä aimmat hallinnot ja Eu ovat aina todenneet. Israelin ja palestiinalaisten on sovittava keskenään aluejaosta ml. Jerusalemin statuksesta. Trumpin on helppo valehdella kannattajilleen, koska he ovat ulkopolitiikasta täysin pihalla, ja sopimuksia lukevat huolellisesti vain diplomaatit, politiikan tutkijat ja toimittajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikään presidentti ei ole ollut niin moraaliton ja kyvytön kuin Trump. Fiksummat ymmärtävät, että Trump tuhoaa USA:n demokratiaa ja oikeusvaltiota. USA:n maineen maailmalla hän on jo tuhonnut. Jos Trump saa jatkaa amatöörimäistä sekoiluaan, niin siitä kärsii koko maailma ja USA romahtaa sisällissodan partaalle. Trump on USA:n historian ainoa presidentti, joka ei ole edes yrittänyt yhdistää kansaa.

        Sanoisitko jotain faktoja mitä Trump on sitten tehnyt huonosti että häntä vihataan? Älä sano epämääräisiä sanoja kuten"sekoillut", "kyvytön", "moraaliton". Ja kysyn sinulta vielä, miksi kansa sitten pitäisi yhdistää? Jos toinen puoli kansasta on liitossa paholaisen kanssa miksi heidän kanssa pitäisi veljeillä? Olihan suomessakin sisällis-sota kun kommunistit halusivat ottaa vallan ja silloin oli aivan oikein vastustaa kommareita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoisitko jotain faktoja mitä Trump on sitten tehnyt huonosti että häntä vihataan? Älä sano epämääräisiä sanoja kuten"sekoillut", "kyvytön", "moraaliton". Ja kysyn sinulta vielä, miksi kansa sitten pitäisi yhdistää? Jos toinen puoli kansasta on liitossa paholaisen kanssa miksi heidän kanssa pitäisi veljeillä? Olihan suomessakin sisällis-sota kun kommunistit halusivat ottaa vallan ja silloin oli aivan oikein vastustaa kommareita.

        Ensinnäkin, presidentin tehtävänä on yhdistää kansakuntaa, pitää rauhaa yllä. Toisekseen, presidentti Trump on monesti rikkonut perustuslakia antamalla asetuksia ym., joihin jouduttiin puuttumaan liitovaltion tuomareiden tasolla. Presidenttinä ei yksinkertaisesti voi toimia henkilö, joka ei kunnioita peruslakia, vaan suorastaan halveksii sitä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ensinnäkin, presidentin tehtävänä on yhdistää kansakuntaa, pitää rauhaa yllä. Toisekseen, presidentti Trump on monesti rikkonut perustuslakia antamalla asetuksia ym., joihin jouduttiin puuttumaan liitovaltion tuomareiden tasolla. Presidenttinä ei yksinkertaisesti voi toimia henkilö, joka ei kunnioita peruslakia, vaan suorastaan halveksii sitä.

        Trump ei ole saanut virkasyytettä joten hän on täysin laillinen presidentti!


      • Anonyymi

        Mitä on äärioikeistolainen talouspolitiikka?

        Eikö ole Raamatullista, että ihmisillä on velvollisuus huolehtia myös itse omasta toimeentulostaan ja tehdä töitä leipänsä eteen?

        Työkykyisten vetelehtiminen sosiaalituilla ei taida olla kovinkaan Raamatullista.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ensinnäkin, presidentin tehtävänä on yhdistää kansakuntaa, pitää rauhaa yllä. Toisekseen, presidentti Trump on monesti rikkonut perustuslakia antamalla asetuksia ym., joihin jouduttiin puuttumaan liitovaltion tuomareiden tasolla. Presidenttinä ei yksinkertaisesti voi toimia henkilö, joka ei kunnioita peruslakia, vaan suorastaan halveksii sitä.

        Presidentin tehtävänä ei ole yhdistää kansakuntaa.

        Tähän mennessä se on ollut melkein kaikilla edeltäjillä eksplisiittisenä tavoitteena. Trump on harvinainen poikkeus siinä, ettei edes erityisemmin yritä yhdistää kansakuntaa.

        Obama yritti ja kansakunnasta tuli entistä jakaantuneempi.
        George W. Bush yritti ja kansakunnasta tuli entistä jakaantuneempi.
        Trump kaiketikin hyväksyi sen tosiasian, että ajan henki on kansakunnan jakaantua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Trump ei ole saanut virkasyytettä joten hän on täysin laillinen presidentti!

        Uskon, että Trump joutuu syytteeseen heti virkakautensa päätyttyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Presidentin tehtävänä ei ole yhdistää kansakuntaa.

        Tähän mennessä se on ollut melkein kaikilla edeltäjillä eksplisiittisenä tavoitteena. Trump on harvinainen poikkeus siinä, ettei edes erityisemmin yritä yhdistää kansakuntaa.

        Obama yritti ja kansakunnasta tuli entistä jakaantuneempi.
        George W. Bush yritti ja kansakunnasta tuli entistä jakaantuneempi.
        Trump kaiketikin hyväksyi sen tosiasian, että ajan henki on kansakunnan jakaantua.

        Ymmärrämme ehkä eri tavalla presidentin tehtävät kansakunnan edessä. Presidentti palvelee kansaa, ei toisinpäin. Presidenttiä ei tarvita todennäköisesti lainkaan, jos halutaan vaan antaa kansakunnan hajota. Sitä jakautuminen tarkoittaa. Esimerkiksi terveydenhuoltouudistus oli yksi Obaman merkittävimmistä hankkeista, joka takasi kymmenille miljoonille vähävaraisille amerikkalaisille pääsyn terveydenhuollon piiriin. Tämä oli selvästi kansakuntaa yhdistävä ja rauhaa rajojen sisäpuolella edistävä uudistus.


      • Näen Trumpissa paljon hyvääkin. Mutta minä en olekaan luterilainen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi merkillisemmistä asioista on koko maailman Trump viha! Yksikään presidentti ei ole ollut niin vihattu kuin Trump, tätä ihmettelen?

        Trump on ylpeä länsimaisesta sivilisaatiosta.

        Sitä eivät uusmarxilaisuudesta kumpuavien ideologioiden kannattajat ja eu-fanaatikot voi sietää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Trump on ylpeä länsimaisesta sivilisaatiosta.

        Sitä eivät uusmarxilaisuudesta kumpuavien ideologioiden kannattajat ja eu-fanaatikot voi sietää.

        >Trump on ylpeä länsimaisesta sivilisaatiosta.

        Länsimaiseen sivilisaatioon ei kuulu törkeä käytös ja toista mieltä olevien solvaaminen, vaan aivan päinvastaiset aktiviteetit. Olkoon Donut siis ylpeä niin kauan kuin ei ole sitä sivilisaatiota kammottavalla esimerkillään tuhonnut.


      • PasiToivonen2 kirjoitti:

        Näen Trumpissa paljon hyvääkin. Mutta minä en olekaan luterilainen,

        Oletko siis juuri se ateistipersu, jota jossain ketjussa palstalle kuulutettiin ja jota kukaan ei ollut vielä bongannut?


      • Henki kirjoitti:

        Uskon, että Trump joutuu syytteeseen heti virkakautensa päätyttyä.

        Luultavasti, mutta Venäjä ei taida häntä luovuttaa. 🤨


      • Anonyymi kirjoitti:

        Presidentin tehtävänä ei ole yhdistää kansakuntaa.

        Tähän mennessä se on ollut melkein kaikilla edeltäjillä eksplisiittisenä tavoitteena. Trump on harvinainen poikkeus siinä, ettei edes erityisemmin yritä yhdistää kansakuntaa.

        Obama yritti ja kansakunnasta tuli entistä jakaantuneempi.
        George W. Bush yritti ja kansakunnasta tuli entistä jakaantuneempi.
        Trump kaiketikin hyväksyi sen tosiasian, että ajan henki on kansakunnan jakaantua.

        >Trump kaiketikin hyväksyi sen tosiasian, että ajan henki on kansakunnan jakaantua.

        Jos jyrkän jakautumisen osapuolet ovat molemmat mielestään vahvoja tai toinen asemaltaan epätoivoinen, tuloksena on lopulta sisällissota. Siksi presidentti joka ei edes yritä yhdistää kansaa on täysin vastuuton tapaus. Kansa ei taatusti koe yhtenäisyyttä, ellei se edes presidentin mielestä ole yhtä.

        Suomi pelastui talvisodassa pääasiassa viisaan politiikan ja kansan elintason väkevän nousun seurauksena syntyneen kansallisen yhtenäisyyden takia. Nytkin se yhtenäisyys on melko mallillaan, sillä täällä ei ole mitään suurta sorrettua massaa vaikka erimielisyyksiä ja eriarvoisuuttakin tietysti on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoisitko jotain faktoja mitä Trump on sitten tehnyt huonosti että häntä vihataan? Älä sano epämääräisiä sanoja kuten"sekoillut", "kyvytön", "moraaliton". Ja kysyn sinulta vielä, miksi kansa sitten pitäisi yhdistää? Jos toinen puoli kansasta on liitossa paholaisen kanssa miksi heidän kanssa pitäisi veljeillä? Olihan suomessakin sisällis-sota kun kommunistit halusivat ottaa vallan ja silloin oli aivan oikein vastustaa kommareita.

        Keskustellaan sitten kun olet vähän paremmin edes todellisuuden kulmassa kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trump ei ole saanut virkasyytettä joten hän on täysin laillinen presidentti!

        Sumeaa logiikkaa. Laillinen presidentti voi rikkoa lakia. USA:ssa on kolmea presidenttiä vastaan nostettu virkasyyte: Andrew Johnson, Bill Clinton ja Donald Trump. Senaatti ei pannut ketään heistä viralta, vaikka kaikissa tapauksissa totesikin, ettei se tarkoita syyttömyyttä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoisitko jotain faktoja mitä Trump on sitten tehnyt huonosti että häntä vihataan? Älä sano epämääräisiä sanoja kuten"sekoillut", "kyvytön", "moraaliton". Ja kysyn sinulta vielä, miksi kansa sitten pitäisi yhdistää? Jos toinen puoli kansasta on liitossa paholaisen kanssa miksi heidän kanssa pitäisi veljeillä? Olihan suomessakin sisällis-sota kun kommunistit halusivat ottaa vallan ja silloin oli aivan oikein vastustaa kommareita.

        >Jos toinen puoli kansasta on liitossa paholaisen kanssa miksi heidän kanssa pitäisi veljeillä?

        Ohhoh. Ovatko trumpilaiset tosiaan kaikki tällaisia fanaattisia sekopääuskiksia? 🤮
        Enpä sentään moista usko.

        Luulenpa että kohta rapakon takana kovastikin itkette ja kiukkuatte, jos teidän kanssanne ei haluta veljellä. Tässä on teillä jeesuksenmorsiamilla enää vain kolmisen kuukautta aikaa kukkoilla, ja sitten eräs kaljuuntuva pisnesmies yrittänee paeta Moskovaan. Toivottavasti tekee välilaskun Helsinkiin, jos saa koneensa ilmaan. 😁

        >Olihan suomessakin sisällis-sota kun kommunistit halusivat ottaa vallan ja silloin oli aivan oikein vastustaa kommareita.

        Ja sen jälkeen kansa yhdistettiin 20 vuodessa molempien sotineiden osapuolien ponnistuksin tavalla josta nykyinen Yhdysvallat voi vain märkää unta nähdä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Keskustellaan sitten kun olet vähän paremmin edes todellisuuden kulmassa kiinni.

        Edellyttänee patologin pakeille joutumista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksi merkillisemmistä asioista on koko maailman Trump viha! Yksikään presidentti ei ole ollut niin vihattu kuin Trump, tätä ihmettelen?

        Ei Venäjä häntä suinkaan vihaa eikä täysillä Kiinakaan, joka on saanut valtavasti kansainvälistä pelikenttää haltuunsa USA:n käpertyessä Trumpin tietämättömyyden, arvaamattomuuden ja epäluotettavuuden ympärille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Presidentin tehtävänä ei ole yhdistää kansakuntaa.

        Tähän mennessä se on ollut melkein kaikilla edeltäjillä eksplisiittisenä tavoitteena. Trump on harvinainen poikkeus siinä, ettei edes erityisemmin yritä yhdistää kansakuntaa.

        Obama yritti ja kansakunnasta tuli entistä jakaantuneempi.
        George W. Bush yritti ja kansakunnasta tuli entistä jakaantuneempi.
        Trump kaiketikin hyväksyi sen tosiasian, että ajan henki on kansakunnan jakaantua.

        Järki hoi. Presidentin ja hallituksen tärkein tehtävä on pitää yllä rauhaa ja turvallisuutta. Ilman sitä ei ole edellytyksiä muuhunkaan toimintaan. Kansan yhdistäminen ei tarkoita, että kaikki halailisivat toisaan ja laulaisivat kumbaiyaata. Se tarkoittaa, että kompetentilla johtajalla täytyy olla aikuisen rakentava asenne kriisienkin keskellä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Uskon, että Trump joutuu syytteeseen heti virkakautensa päätyttyä.

        New Yorkissa on vireillä vino pino Trumppiin liittyviä syytteitä. Osa talousrikoksiin liittyviä.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Trump on ylpeä länsimaisesta sivilisaatiosta.

        Länsimaiseen sivilisaatioon ei kuulu törkeä käytös ja toista mieltä olevien solvaaminen, vaan aivan päinvastaiset aktiviteetit. Olkoon Donut siis ylpeä niin kauan kuin ei ole sitä sivilisaatiota kammottavalla esimerkillään tuhonnut.

        Trumpista ja hänen käytöksestään on sivilisaatio kaukana. Ellei sitten tietämättämyys ja sivistymättömyys ole tietyissä piireissä sivilisaation merkki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No hyvä ettet vihaa ketään. Olen eri mieltä kanssasi, presidentti Trump on oikeasti pro-israel siitä ei ole epäilystäkään ja hän myöskin vastustaa äärivasemmistolaisuutta mikä on hyvä asia.

        >hän myöskin vastustaa äärivasemmistolaisuutta mikä on hyvä asia.

        Siltähän se kaveeraaminen äärivasemmistolaisista äärimmäisimmän Kim Jong-unin kanssa vaikutti, että kovasti vastustaa.

        Yhdysvalloissahan ei edes ole mitään äärivasemmistolaisuutta ainakaan vielä. Voisi tulla, jos Donut jatkaa, mutta ei hän nyt taida kuitenkaan niin tehdä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Presidentin tehtävänä ei ole yhdistää kansakuntaa.

        Tähän mennessä se on ollut melkein kaikilla edeltäjillä eksplisiittisenä tavoitteena. Trump on harvinainen poikkeus siinä, ettei edes erityisemmin yritä yhdistää kansakuntaa.

        Obama yritti ja kansakunnasta tuli entistä jakaantuneempi.
        George W. Bush yritti ja kansakunnasta tuli entistä jakaantuneempi.
        Trump kaiketikin hyväksyi sen tosiasian, että ajan henki on kansakunnan jakaantua.

        >George W. Bush yritti ja kansakunnasta tuli entistä jakaantuneempi.

        Tässä kohtaa kannattaa muistaa, että todellinen presidentti oli naruja vedellyt älykäs Dick Cheney eikä kuivilla sinnitellyt alkoholisti Bush.


      • Henki kirjoitti:

        Uskon, että Trump joutuu syytteeseen heti virkakautensa päätyttyä.

        Jos ja kun joutuu eikä ehdi paeta Moskovaan, hän viettänee jonkin vuoden kyllä vankilassa.

        Elämme historiallisia aikoja. Donut on ollut ainutlaatuinen virkansa hoitaja monellakin tavalla, joista yksikään ei ole kovin mairitteleva.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Oletko siis juuri se ateistipersu, jota jossain ketjussa palstalle kuulutettiin ja jota kukaan ei ollut vielä bongannut?

        Melko kyvytöntä porukkaa. Kukaan ei ole vielä bongannut minua vaikka kirjoitan omalla nimelläni. En ole kuullutkaan persusta joka olisi ateisti. Halla-aho on lähimpänä.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ei Venäjä häntä suinkaan vihaa eikä täysillä Kiinakaan, joka on saanut valtavasti kansainvälistä pelikenttää haltuunsa USA:n käpertyessä Trumpin tietämättömyyden, arvaamattomuuden ja epäluotettavuuden ympärille.

        Nimenomaan. Venäjä ja Kiina ovat vahvistuneet Trumpin epäpätevyyden vuoksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan. Venäjä ja Kiina ovat vahvistuneet Trumpin epäpätevyyden vuoksi.

        Joosef (suomennan mielelläni hallitsijoiden nimet vanhaan tapaan, koska kunnioitan perinteisiä arvoja) Bidenin kaudella USA palauttaa lujat siteet liittolaisiinsa, mikä yksin tekee siitä taas paljon vahvemman pelurin maailmalla.

        Asetan Joosefiin suuria toiveita, mikä tosin on liiankin helppoa, sillä kuiva kuusenoksakin olisi edistystä nykytilasta. Ainakin se käyttäytyisi paremmin kuin Don.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >George W. Bush yritti ja kansakunnasta tuli entistä jakaantuneempi.

        Tässä kohtaa kannattaa muistaa, että todellinen presidentti oli naruja vedellyt älykäs Dick Cheney eikä kuivilla sinnitellyt alkoholisti Bush.

        "Tässä kohtaa kannattaa muistaa, että todellinen presidentti oli naruja vedellyt älykäs Dick Cheney eikä kuivilla sinnitellyt alkoholisti Bush."

        Höpö höpö. Jokaisella presidentillä on älykkäitä neuvonantajia. Bush saattoi vaikuttaa joskus hömelöltä, mutta hän tiesi tarkalleen mitä tahtoi. Hänellä oli MBA tutkinto Harwardista, jossa keskiälykkyys 146. Ei sinne ihan joka iikka pääse.

        Cheney ja Bush eivät olleet edes erityisen läheisiä. Eivät esim. koskaan tavanneet vapaa-ajalla. Hän oli Bushille yksinomaan neuvonantaja. Bush oli sen sijaan kuin paita ja peppu Condoleeza Ricen kanssa.

        En ole Bushin ihailija Irakin sodan vuoksi. Bush ei ollut varsinaisesti alkoholisti. Hän lopetti nuoruuden bilettämisen ja ryyppäämisen jo vuonna 1986. Eikä ole sen jälkeen alkoholiin koskenut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tässä kohtaa kannattaa muistaa, että todellinen presidentti oli naruja vedellyt älykäs Dick Cheney eikä kuivilla sinnitellyt alkoholisti Bush."

        Höpö höpö. Jokaisella presidentillä on älykkäitä neuvonantajia. Bush saattoi vaikuttaa joskus hömelöltä, mutta hän tiesi tarkalleen mitä tahtoi. Hänellä oli MBA tutkinto Harwardista, jossa keskiälykkyys 146. Ei sinne ihan joka iikka pääse.

        Cheney ja Bush eivät olleet edes erityisen läheisiä. Eivät esim. koskaan tavanneet vapaa-ajalla. Hän oli Bushille yksinomaan neuvonantaja. Bush oli sen sijaan kuin paita ja peppu Condoleeza Ricen kanssa.

        En ole Bushin ihailija Irakin sodan vuoksi. Bush ei ollut varsinaisesti alkoholisti. Hän lopetti nuoruuden bilettämisen ja ryyppäämisen jo vuonna 1986. Eikä ole sen jälkeen alkoholiin koskenut.

        >Bush ei ollut varsinaisesti alkoholisti. Hän lopetti nuoruuden bilettämisen ja ryyppäämisen jo vuonna 1986. Eikä ole sen jälkeen alkoholiin koskenut.

        Tuota noin, kyllä tuo selvästi alkoholismilta vaikuttaa, että ensin viina vie ja sitten ei voida siihen koskeakaan tai käy köpelösti. Ei-alkoholisti voi ottaa lasin pari viiniä ja se jää sitten siihen. Tai tilanteesta riippuen ei jää, itse päättää hän.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Bush ei ollut varsinaisesti alkoholisti. Hän lopetti nuoruuden bilettämisen ja ryyppäämisen jo vuonna 1986. Eikä ole sen jälkeen alkoholiin koskenut.

        Tuota noin, kyllä tuo selvästi alkoholismilta vaikuttaa, että ensin viina vie ja sitten ei voida siihen koskeakaan tai käy köpelösti. Ei-alkoholisti voi ottaa lasin pari viiniä ja se jää sitten siihen. Tai tilanteesta riippuen ei jää, itse päättää hän.

        "Ei-alkoholisti voi ottaa lasin pari viiniä ja se jää sitten siihen. Tai tilanteesta riippuen ei jää, itse päättää hän."

        Sitä emme tietenkään tiedä voiko Bush juoda vai ei. Bush oli uudestisyntynyt kristitty (metodisti), hän ei juonut alkoholia myöskään uskonnollisista syistä. Useimmilla uskovilla se liittyy vakaumukseen, eikä alkoholiongelmaan.


    • Presidentti Trump ei ole lainkaan uskonnollinen ihminen vaan liikemies, joten hänen itsensä ja hallintonsa jokseenkin innokas veljeily Israelin kanssa ajaa puhtaasti taloudellisia tavoitteita, joista hyötyy koko presidentin suku.

      Tässä vaiheesa on oikeutettua kysyä, mitä hyvää ja kestävää Trump on saanut aikaan omassa maassa, mistä enemmistö USA:n kansalaisista voisi kiittää häntä?

      • Anonyymi

        Niin se että hän on liikemies on hyvä asia koska silloin hän ei ole poliittisesti korrekti. Trump on sasnut työttömyyden laskemaan, talouden nousuun, rauhan pohjoiskorean kanssa, suht vakauden venäjän kanssa, vastustaa kommunistista kiinaa, lopettanut yk:n ja who:n rahoitusta, sopinut rauhasta emiraattien ja israelin välillä, vetänyt joukot syyriasta ja saksasta, vastustaa globalismia ja ajaa amerikkalaisten etua niin kuin kuuluukin, on israelin puolella. Nämä kaikki ovat hyviä asioita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin se että hän on liikemies on hyvä asia koska silloin hän ei ole poliittisesti korrekti. Trump on sasnut työttömyyden laskemaan, talouden nousuun, rauhan pohjoiskorean kanssa, suht vakauden venäjän kanssa, vastustaa kommunistista kiinaa, lopettanut yk:n ja who:n rahoitusta, sopinut rauhasta emiraattien ja israelin välillä, vetänyt joukot syyriasta ja saksasta, vastustaa globalismia ja ajaa amerikkalaisten etua niin kuin kuuluukin, on israelin puolella. Nämä kaikki ovat hyviä asioita.

        Jos aivan tarkkoja ollaan, niin talousluvut eivät selity pelkstään Trumpin hallinnon päätöksillä, koska USA:n talous on kytkeytynyt tiiviisti maailmantalouteen. Jälkimmäistä ei pysty hallitsemaan edes USA:n presidentti ja tämä on sitä globaalisaatiota, jota Trump ei todellakaan vastusta. Korkeintaan ehkä poliittisella tasolla ja näön vuoksi. Ja miksi hän vastustaisi: sehän edistää suoraan hänen bisneksiä. On siis hieman epäselvää, mitkä juuri Trumpin hallinnon tekemät päätökset ovat saaneet taloutta kasvamaan ja työttömyyttä laskemaan. Rauha Pohjois-Korean kanssa on pelkkä vitsi, jolla ei ole mitään merkitystä ja joukotkin on vedetty Syyriasta enemmäkin rahapulan vuoksi. Oikeastaan USA petti omat liittolaisensa Syyriassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se että hän on liikemies on hyvä asia koska silloin hän ei ole poliittisesti korrekti. Trump on sasnut työttömyyden laskemaan, talouden nousuun, rauhan pohjoiskorean kanssa, suht vakauden venäjän kanssa, vastustaa kommunistista kiinaa, lopettanut yk:n ja who:n rahoitusta, sopinut rauhasta emiraattien ja israelin välillä, vetänyt joukot syyriasta ja saksasta, vastustaa globalismia ja ajaa amerikkalaisten etua niin kuin kuuluukin, on israelin puolella. Nämä kaikki ovat hyviä asioita.

        -Työttömyys laski ja talous nousi jo Obaman aikana.
        -Trump sai katkaistuksi neuottelut Pohjois-Korean kanssa ja Pohjois-Korean kiihdyttämään ydinohjusten kehitystyötä. Täydellinen fiakso.
        -Trumpin alkukauden Venäjän nuoleskelu liittolaisista piittaamatta oli paha poliittinen moka. Jos USA:n presidentti ilmoittaa uskovansa Putinia enemmän kuin omaa tiedustelupalveluaan, on jotain pahasti vialla.
        -YK:n ja WHO:n rahoituksen lopettaminen oli järjetön veto Trumpilta. Maailman hyvinvointi vaatii molempien järjestöjen panosta. Nyt Suomikin maksaa vähän enemmän kuin ennen molemmille. Sekö on sinusta hyvä?
        -Emiraattien ja Israelin välillä ei ole sotaa ollutkaan, joten mitään rauhaakaan ei voitu sopia. Diplomaattisten suhteiden solmiminen samalla palsetiinalaisten asemaa heikentäen on vähän eri asia.
        -USA ei ole vetänyt joukkojaan, vaan vain vähentänyt. Syyrian pohjoisosista joukkojen vetäytyminen aiheutti sen, että USA:n liittolaiset Kurdit, joutuivat Turkin armoille ja joutuivat luovuttamaan maa-alueita Turkin "turvavyöhykkeeksi." Trump petti ISIS sodan vanhan USA:n liittolaisen.
        -Protektionismi ja kauppasodat eivät ole kenenkään etu. USA:n talous on kärsinyt Trumpin toilailuista todella pahasti.
        -Israel harjoittaa valtioterrorismia. Miksi sen tukeminen olisi hyvä asia.

        Käsityksesi USA:sta ja maailmanpolitiikasta on perin köppänen ja osin suorastaan harhainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -Työttömyys laski ja talous nousi jo Obaman aikana.
        -Trump sai katkaistuksi neuottelut Pohjois-Korean kanssa ja Pohjois-Korean kiihdyttämään ydinohjusten kehitystyötä. Täydellinen fiakso.
        -Trumpin alkukauden Venäjän nuoleskelu liittolaisista piittaamatta oli paha poliittinen moka. Jos USA:n presidentti ilmoittaa uskovansa Putinia enemmän kuin omaa tiedustelupalveluaan, on jotain pahasti vialla.
        -YK:n ja WHO:n rahoituksen lopettaminen oli järjetön veto Trumpilta. Maailman hyvinvointi vaatii molempien järjestöjen panosta. Nyt Suomikin maksaa vähän enemmän kuin ennen molemmille. Sekö on sinusta hyvä?
        -Emiraattien ja Israelin välillä ei ole sotaa ollutkaan, joten mitään rauhaakaan ei voitu sopia. Diplomaattisten suhteiden solmiminen samalla palsetiinalaisten asemaa heikentäen on vähän eri asia.
        -USA ei ole vetänyt joukkojaan, vaan vain vähentänyt. Syyrian pohjoisosista joukkojen vetäytyminen aiheutti sen, että USA:n liittolaiset Kurdit, joutuivat Turkin armoille ja joutuivat luovuttamaan maa-alueita Turkin "turvavyöhykkeeksi." Trump petti ISIS sodan vanhan USA:n liittolaisen.
        -Protektionismi ja kauppasodat eivät ole kenenkään etu. USA:n talous on kärsinyt Trumpin toilailuista todella pahasti.
        -Israel harjoittaa valtioterrorismia. Miksi sen tukeminen olisi hyvä asia.

        Käsityksesi USA:sta ja maailmanpolitiikasta on perin köppänen ja osin suorastaan harhainen.

        Ja sitten te sanotte että Trump jakaa kansaa, ei ihmekkään kun joka kohdassa ollaan erimieltä.


      • Työttömyys väheni ja pienipalkkaisten palkat nousuvat 5 % vuosivauhtia ennen Koronaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        -Työttömyys laski ja talous nousi jo Obaman aikana.
        -Trump sai katkaistuksi neuottelut Pohjois-Korean kanssa ja Pohjois-Korean kiihdyttämään ydinohjusten kehitystyötä. Täydellinen fiakso.
        -Trumpin alkukauden Venäjän nuoleskelu liittolaisista piittaamatta oli paha poliittinen moka. Jos USA:n presidentti ilmoittaa uskovansa Putinia enemmän kuin omaa tiedustelupalveluaan, on jotain pahasti vialla.
        -YK:n ja WHO:n rahoituksen lopettaminen oli järjetön veto Trumpilta. Maailman hyvinvointi vaatii molempien järjestöjen panosta. Nyt Suomikin maksaa vähän enemmän kuin ennen molemmille. Sekö on sinusta hyvä?
        -Emiraattien ja Israelin välillä ei ole sotaa ollutkaan, joten mitään rauhaakaan ei voitu sopia. Diplomaattisten suhteiden solmiminen samalla palsetiinalaisten asemaa heikentäen on vähän eri asia.
        -USA ei ole vetänyt joukkojaan, vaan vain vähentänyt. Syyrian pohjoisosista joukkojen vetäytyminen aiheutti sen, että USA:n liittolaiset Kurdit, joutuivat Turkin armoille ja joutuivat luovuttamaan maa-alueita Turkin "turvavyöhykkeeksi." Trump petti ISIS sodan vanhan USA:n liittolaisen.
        -Protektionismi ja kauppasodat eivät ole kenenkään etu. USA:n talous on kärsinyt Trumpin toilailuista todella pahasti.
        -Israel harjoittaa valtioterrorismia. Miksi sen tukeminen olisi hyvä asia.

        Käsityksesi USA:sta ja maailmanpolitiikasta on perin köppänen ja osin suorastaan harhainen.

        >>USA:n talous on kärsinyt Trumpin toilailuista todella pahasti.>>

        Hevon paskaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin se että hän on liikemies on hyvä asia koska silloin hän ei ole poliittisesti korrekti. Trump on sasnut työttömyyden laskemaan, talouden nousuun, rauhan pohjoiskorean kanssa, suht vakauden venäjän kanssa, vastustaa kommunistista kiinaa, lopettanut yk:n ja who:n rahoitusta, sopinut rauhasta emiraattien ja israelin välillä, vetänyt joukot syyriasta ja saksasta, vastustaa globalismia ja ajaa amerikkalaisten etua niin kuin kuuluukin, on israelin puolella. Nämä kaikki ovat hyviä asioita.

        "lopettanut yk:n ja who:n rahoitusta"

        Miten herranen aika tämä voi olla hyvä asia?


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        "lopettanut yk:n ja who:n rahoitusta"

        Miten herranen aika tämä voi olla hyvä asia?

        Se ei ole vain hyvä asia vaan aivan loistava asia! Etkö tiedä miten pahoja ja korruptuneita nämä laitokset ovat? YK on erittäin jumalaton järjestö, esim se tehtailee israelin vastaisia päätöslauselmia liukuhihnalta, kysympä vaan vaan miksi niitä on israelia vastaan oliko yli 80 ja esim pohjoiskoreaa vastaa vain alle 10. Israel on yk.n vainotuin valtio ylivoimaisesti. WHO ei tehnyt mitään koronan leviämisen estämiseksi kiinasta ja on kiinan talutusnuorassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole vain hyvä asia vaan aivan loistava asia! Etkö tiedä miten pahoja ja korruptuneita nämä laitokset ovat? YK on erittäin jumalaton järjestö, esim se tehtailee israelin vastaisia päätöslauselmia liukuhihnalta, kysympä vaan vaan miksi niitä on israelia vastaan oliko yli 80 ja esim pohjoiskoreaa vastaa vain alle 10. Israel on yk.n vainotuin valtio ylivoimaisesti. WHO ei tehnyt mitään koronan leviämisen estämiseksi kiinasta ja on kiinan talutusnuorassa.

        Olet pahasti sekaisin ihmisparka.
        Israel rikkoo kansainvälisiä lakeja salliessaan uudisasutuksen alueilla, joita se laittomasti miehittää. YK:n tehtävänä on puuttua siihen.

        Siellä on taas kerran David ja Goljat vastakkain. Daavidilla on yhä linkonsa, mutta Goljatilla hävittäjät ja rynnäkköpanssarit. Israel harjoittaa valtioterroria palestiinalaisia kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -Työttömyys laski ja talous nousi jo Obaman aikana.
        -Trump sai katkaistuksi neuottelut Pohjois-Korean kanssa ja Pohjois-Korean kiihdyttämään ydinohjusten kehitystyötä. Täydellinen fiakso.
        -Trumpin alkukauden Venäjän nuoleskelu liittolaisista piittaamatta oli paha poliittinen moka. Jos USA:n presidentti ilmoittaa uskovansa Putinia enemmän kuin omaa tiedustelupalveluaan, on jotain pahasti vialla.
        -YK:n ja WHO:n rahoituksen lopettaminen oli järjetön veto Trumpilta. Maailman hyvinvointi vaatii molempien järjestöjen panosta. Nyt Suomikin maksaa vähän enemmän kuin ennen molemmille. Sekö on sinusta hyvä?
        -Emiraattien ja Israelin välillä ei ole sotaa ollutkaan, joten mitään rauhaakaan ei voitu sopia. Diplomaattisten suhteiden solmiminen samalla palsetiinalaisten asemaa heikentäen on vähän eri asia.
        -USA ei ole vetänyt joukkojaan, vaan vain vähentänyt. Syyrian pohjoisosista joukkojen vetäytyminen aiheutti sen, että USA:n liittolaiset Kurdit, joutuivat Turkin armoille ja joutuivat luovuttamaan maa-alueita Turkin "turvavyöhykkeeksi." Trump petti ISIS sodan vanhan USA:n liittolaisen.
        -Protektionismi ja kauppasodat eivät ole kenenkään etu. USA:n talous on kärsinyt Trumpin toilailuista todella pahasti.
        -Israel harjoittaa valtioterrorismia. Miksi sen tukeminen olisi hyvä asia.

        Käsityksesi USA:sta ja maailmanpolitiikasta on perin köppänen ja osin suorastaan harhainen.

        Oivaa analyysia.


      • >Tässä vaiheessa on oikeutettua kysyä, mitä hyvää ja kestävää Trump on saanut aikaan omassa maassa, mistä enemmistö USA:n kansalaisista voisi kiittää häntä?

        Trump on saanut aikaan USA:n kansainvälisen aseman ja arvostuksen romahtamisen, mitä ei ole helppoa korjata joten se ei ehkä onnistu Bideniltä kuin osittain ja on sikäli kestävää, mutta koska tämä ei ole tapahtunut kotimaassa eikä ole hyvä asia, en osaa vastata.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Tässä vaiheessa on oikeutettua kysyä, mitä hyvää ja kestävää Trump on saanut aikaan omassa maassa, mistä enemmistö USA:n kansalaisista voisi kiittää häntä?

        Trump on saanut aikaan USA:n kansainvälisen aseman ja arvostuksen romahtamisen, mitä ei ole helppoa korjata joten se ei ehkä onnistu Bideniltä kuin osittain ja on sikäli kestävää, mutta koska tämä ei ole tapahtunut kotimaassa eikä ole hyvä asia, en osaa vastata.

        Kiva että olet vasemmistolaisena kiinnostunut usan maineesta😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet pahasti sekaisin ihmisparka.
        Israel rikkoo kansainvälisiä lakeja salliessaan uudisasutuksen alueilla, joita se laittomasti miehittää. YK:n tehtävänä on puuttua siihen.

        Siellä on taas kerran David ja Goljat vastakkain. Daavidilla on yhä linkonsa, mutta Goljatilla hävittäjät ja rynnäkköpanssarit. Israel harjoittaa valtioterroria palestiinalaisia kohtaan.

        Se että israel rikkoo kansainvälistä lakia on vain tulkinta, ei mitään muuta. YK ei ole puuttunut esim turkin miehittämään kyprokseen tai venäjän miehittämään krimiin, YK on täysin tekopyhä ja israel on sen silmätikkuna.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiva että olet vasemmistolaisena kiinnostunut usan maineesta😂

        Tottakai olen, usko.vainen. Yhdysvallathan pelasti Suomen itsenäisyyden syksyllä 1918 käytännössä nujertamalla keisarillisen Saksan, jolle maamme oli jo ehditty myydä siirtomaaksi. Tästä olemme varmasti kaikki sille hyvin kiitollisia – sinäkin, vaikka et tiedäkään yhtään mistä puhun. 😄

        Myös N-liitto tiesi sotien jälkeen, että Suomen valtaaminen olisi Yhdysvaltojen suhteen arvaamaton riski. Suomellahan oli myös erittäin salaista tiedusteluyhteistyötä jenkkien kanssa. Hyvä näin, ja nythän se on julkista, mikä on hyvä sekin. Sekoboltsithan sieltä kohta johdosta lähtevät ja politiikka normalisoituu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se että hän on liikemies on hyvä asia koska silloin hän ei ole poliittisesti korrekti. Trump on sasnut työttömyyden laskemaan, talouden nousuun, rauhan pohjoiskorean kanssa, suht vakauden venäjän kanssa, vastustaa kommunistista kiinaa, lopettanut yk:n ja who:n rahoitusta, sopinut rauhasta emiraattien ja israelin välillä, vetänyt joukot syyriasta ja saksasta, vastustaa globalismia ja ajaa amerikkalaisten etua niin kuin kuuluukin, on israelin puolella. Nämä kaikki ovat hyviä asioita.

        Maa kutsuu! Trump otti valokuvan Kimin kanssa - siinä kaikki. Sitten menivät sukset taas ristiin. Nyt ollaan samassa pattitilanteessa kuin ennen kuvaakin. Trumpin ystävä Venäjä käy entiseen tapaan kybersotaa USA:a vastaan. Hakkeroi parhaillaan USA:n vaaleja ja levittää valeuutisia?

        USA:n talous on kärsinyt suurimman notkahduksen (-32,9%) sitten 30-luvun lamavuosien. Trump on tuhonnut lukuisten USA:laisten yritysten talouden Kiina-politiikallaan. Veroleikkaukset yms. ovat lisänneet vain valtiontalouden vajetta.

        Emiraattien ja Israelin välillä ei ollut sotaa, eikä edes vihamielisyyttä. Maat ovat tehneet vuosia yhteistyötä, vaikka diplomaattisuhteita ei ollutkaan. Nyt solmittiin diplomaattisuhteet.

        Amerikkalaisia joukkoja on siirretty paikasta toiseen. Syyriassa ja Saksassa on edelleen amerikkalaisia joukkoja. USA ei ole vetäytynyt vielä mistään YK:n instansseista. Eikä tule vetäytymäänkään, sillä USA:lla ei ole varaa menettää vaikutusvaltaansa.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        "lopettanut yk:n ja who:n rahoitusta"

        Miten herranen aika tämä voi olla hyvä asia?

        Tosiasiassa Trump on vain puhunut siitä. Rahoitus on mahdollista lopettaa vasta ensi vuonna. Eikä sitä tulla lopettamaan, koska se tarkoittaisi, että USA luovuttaisi vaikutusvaltansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole vain hyvä asia vaan aivan loistava asia! Etkö tiedä miten pahoja ja korruptuneita nämä laitokset ovat? YK on erittäin jumalaton järjestö, esim se tehtailee israelin vastaisia päätöslauselmia liukuhihnalta, kysympä vaan vaan miksi niitä on israelia vastaan oliko yli 80 ja esim pohjoiskoreaa vastaa vain alle 10. Israel on yk.n vainotuin valtio ylivoimaisesti. WHO ei tehnyt mitään koronan leviämisen estämiseksi kiinasta ja on kiinan talutusnuorassa.

        Tämä ihmisparka elää omassa fantasiamaailmassaan, jolla ei ole näköjään mitään kosketuskohtaa todellisuuteen.


      • Tipale kirjoitti:

        "lopettanut yk:n ja who:n rahoitusta"

        Miten herranen aika tämä voi olla hyvä asia?

        YK on maailman suurin paperitehdas. Hyödytön järjestö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maa kutsuu! Trump otti valokuvan Kimin kanssa - siinä kaikki. Sitten menivät sukset taas ristiin. Nyt ollaan samassa pattitilanteessa kuin ennen kuvaakin. Trumpin ystävä Venäjä käy entiseen tapaan kybersotaa USA:a vastaan. Hakkeroi parhaillaan USA:n vaaleja ja levittää valeuutisia?

        USA:n talous on kärsinyt suurimman notkahduksen (-32,9%) sitten 30-luvun lamavuosien. Trump on tuhonnut lukuisten USA:laisten yritysten talouden Kiina-politiikallaan. Veroleikkaukset yms. ovat lisänneet vain valtiontalouden vajetta.

        Emiraattien ja Israelin välillä ei ollut sotaa, eikä edes vihamielisyyttä. Maat ovat tehneet vuosia yhteistyötä, vaikka diplomaattisuhteita ei ollutkaan. Nyt solmittiin diplomaattisuhteet.

        Amerikkalaisia joukkoja on siirretty paikasta toiseen. Syyriassa ja Saksassa on edelleen amerikkalaisia joukkoja. USA ei ole vetäytynyt vielä mistään YK:n instansseista. Eikä tule vetäytymäänkään, sillä USA:lla ei ole varaa menettää vaikutusvaltaansa.

        Olet helvetinmoinen valehtelija. USA:n talous supistui 9.5 % toisella vuosineljänneksellä. Nyt se jo elpyy.

        USA:n yrityksillä menee hyvin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasiassa Trump on vain puhunut siitä. Rahoitus on mahdollista lopettaa vasta ensi vuonna. Eikä sitä tulla lopettamaan, koska se tarkoittaisi, että USA luovuttaisi vaikutusvaltansa.

        Mutta kiinnostaako Trumpia maansa vaikutusvalta? Ilmeisesti ei kovinkaan paljon, kun hän on siitä jo ison siivun luovuttanut pois. Omat bisnekset ja uudelleenvalinta ovat tärkeämpiä.


      • PasiToivonen2 kirjoitti:

        YK on maailman suurin paperitehdas. Hyödytön järjestö.

        Mitä ehdotat tilalle?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mitä ehdotat tilalle?

        Lääkärit ilman rajoja.


      • Anonyymi
        PasiToivonen2 kirjoitti:

        Olet helvetinmoinen valehtelija. USA:n talous supistui 9.5 % toisella vuosineljänneksellä. Nyt se jo elpyy.

        USA:n yrityksillä menee hyvin.

        Riippuu, mitä lukuja tarkoitat. USA:n kauppaministeriö antaa kaksi virallista lukua.

        YLE 30.07.
        "Yhdysvaltain talous romahti 32,9 prosenttia toisella vuosineljänneksellä eli huhti–kesäkuussa vuositasolle muutettuna, Yhdysvaltain kauppaministeriö kertoo.

        Lukua ei voi suoraan verrata muiden kehittyneiden maiden ilmoittamiin talouslukuihin, sillä se on vuositasolle muutettu eli kertoo, kuinka paljon talous pienisi vuodessa huhti–kesäkuun supistumisvauhdilla.
        Verrattuna vuoden 2019 huhti–kesäkuuhun talous supistui 9,5 prosenttia...

        Liittovaltio kertoi myös uusista entistä pahemmista työttömyysluvuista. Viime viikolla työttömiksi ilmoittautui noin 1,43 miljoonaa ihmistä.

        Synkät työttömyysluvut osoittavat, ettei Yhdysvaltain talous ole päässyt toipumaan. Uusien työttömyysilmoitusten määrä on ylittänyt miljoonan rajan jo 18 perättäisenä viikkona."

        Onko sinulla uudempaa tietoa, jonka mukaan talous olisi jo toipunut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että israel rikkoo kansainvälistä lakia on vain tulkinta, ei mitään muuta. YK ei ole puuttunut esim turkin miehittämään kyprokseen tai venäjän miehittämään krimiin, YK on täysin tekopyhä ja israel on sen silmätikkuna.

        "YK ei ole puuttunut esim turkin miehittämään kyprokseen tai venäjän miehittämään krimiin, YK on täysin tekopyhä ja israel on sen silmätikkuna."

        Älä viitsi. Totta helekutissa on puuttunut!!

        YK:ssa on tehty tuhansia eri valtioita ja asioita koskevia päätöslauselmia.
        Alle 50 niistä on koskenut Israelia. Suurin osa koskee Afrikan maita ja konflikteja. Luonnollisesti myös Irak, Jemen, Syyria ja Afganistan jatkuvasti esillä. Näistä asioista ei tarvitse valehdella, ne voi tarkistaa kuka vain kielitaitoinen YK:n päätöslauselma-arkistosta.

        Miksi valtioita - ml. Israel - kritisoidaan? Koska ne rikkovat sopimuksia, joihin ovat vapaaehtoisesti liittyneet. Sopimusten noudattamista tarkkaillaan jokaisen valtion kohdalla vuoron perään. Aseellisiin konflikteihin ja kriiseihin otetaan luonnollisesti kantaa silloin kun jotain ajankohtaista tapahtuu. YK on käsitellyt jokaista kriisiä.

        YK ei kuitenkaan ole maailmanpoliisi, vaan vapaaehtoisten valtioiden yhteistyöjärjestö. Päätöslauselmat ovat jäsenvaltoiden kanta asiaan. Valtioilla on kuitenkin itsemääräämisoikeus. Päätöslauselmat voi näin ollen jättää myös huomiotta, joskin seurauksia silläkin on.


      • Anonyymi
        PasiToivonen2 kirjoitti:

        Olet helvetinmoinen valehtelija. USA:n talous supistui 9.5 % toisella vuosineljänneksellä. Nyt se jo elpyy.

        USA:n yrityksillä menee hyvin.

        According to the US Bureau of Labor Statistics, the unemployment rate, which had surged to 14.7% in April, fell to 11.1% in June , which is still higher than in any year since 1940. The Federal Reserve predicts US gross domestic product will shrink by about 35% for the second quarter of 2020.

        11 % työttömyys on pahin sitten vuoden 1940. Ja USA:n BKT supistui 35 % vuoden toisella neljänneksellä.

        Joten älä valehtele.


      • Anonyymi
        PasiToivonen2 kirjoitti:

        YK on maailman suurin paperitehdas. Hyödytön järjestö.

        YK - tämä hyödytön järjestö - on kuitenkin onnistunut esim. puolittamaan maailman köyhyyden. YK:n varsinainen vahvuus on sen järjestöjen kenttätyössä. Suurin osa varmoja mielipiteitä esittävistä suomalaisista tuskin pystyy montakaan YK:n järjestöä nimeämään.:)

        Turvallisuusneuvosto on YK:n heikkous isojen valtioiden veto-oikeuden vuoksi. Se oli ehto järjestön perustamiselle sotien jälkeen. TN:kin toimii suurimmassa osassa tapauksia - niin kauan kun pöydällä ei ole Venäjää tai USA:a koskevia asioita.


      • Anonyymi
        PasiToivonen2 kirjoitti:

        Olet helvetinmoinen valehtelija. USA:n talous supistui 9.5 % toisella vuosineljänneksellä. Nyt se jo elpyy.

        USA:n yrityksillä menee hyvin.

        Kuulostaa siltä, että et seuraa talousuutisia.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mutta kiinnostaako Trumpia maansa vaikutusvalta? Ilmeisesti ei kovinkaan paljon, kun hän on siitä jo ison siivun luovuttanut pois. Omat bisnekset ja uudelleenvalinta ovat tärkeämpiä.

        Maailma ymmärtää, että Trump ei ole USA. Tällä hetkellä korjausliike on vielä suhteellisen helppo tehdä. Neljän vuoden kuluttua se olisi paljon vaikeampaa, koska Venäjä ja Kiina seisoisivat tanakasti USA:n jättämässä valtatyhjiössä.


      • Anonyymi
        PasiToivonen2 kirjoitti:

        Lääkärit ilman rajoja.

        Lääkärit ilman rajoja on ihan kiva pikku järjestö. YK:n toiminta globaalin terveyden eteen on ihan toista suuruusluokkaa. Jos siksikin, että sillä on 193 valtion tuki takana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maailma ymmärtää, että Trump ei ole USA. Tällä hetkellä korjausliike on vielä suhteellisen helppo tehdä. Neljän vuoden kuluttua se olisi paljon vaikeampaa, koska Venäjä ja Kiina seisoisivat tanakasti USA:n jättämässä valtatyhjiössä.

        Kyllä näin; kukaan ei myöskään tiedä mitä Don keksisi tilanteessa jossa hänen ei enää tarvitse ajatella uudelleenvalintaansa, vaan vain sitä ettei joudu poseen kauttensa jälkeen. Sen estämiseksi hän voisi ideoida mitä tahansa, pelottavaakin.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kyllä näin; kukaan ei myöskään tiedä mitä Don keksisi tilanteessa jossa hänen ei enää tarvitse ajatella uudelleenvalintaansa, vaan vain sitä ettei joudu poseen kauttensa jälkeen. Sen estämiseksi hän voisi ideoida mitä tahansa, pelottavaakin.

        "Sen estämiseksi hän voisi ideoida mitä tahansa, pelottavaakin."

        Jos presidentti menettää järkensä tai yrittää tehdä jotain laitonta, niin senkin ongelman hoitoon on omat mekanismit. Upseerit voivat esim. kieltäytyä noudattamasta laitonta käskyä. En myöskään usko, että lähipiiri suostuisi loppumetreillä mihin tahansa ja tuhoaisi oman tulevaisuutensa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Sen estämiseksi hän voisi ideoida mitä tahansa, pelottavaakin."

        Jos presidentti menettää järkensä tai yrittää tehdä jotain laitonta, niin senkin ongelman hoitoon on omat mekanismit. Upseerit voivat esim. kieltäytyä noudattamasta laitonta käskyä. En myöskään usko, että lähipiiri suostuisi loppumetreillä mihin tahansa ja tuhoaisi oman tulevaisuutensa.

        Totta. Ideoinnin ja toteutuksen välillä voi olla huomattavia esteitä ideasta riippuen. On mahdollista, että ratkaisevilla hetkillä Don huomaa olevansa täysin yksin korkeuksissaan. Miljoonien punaniskojen kannatus ei siinä kohtaa paljon auta.


    • Anonyymi

      Yhdysvallat antaa Israelille ennätysmäärän sotilasapua - Israel vaatii vielä enemmän. Nykyisen vuonna 2018 päättyneen sopimuksen mukaan Yhdysvallat antaa Israelille vajaat 2.8 miljardia euroa vuodessa. Uudella sopimuskaudella summa nousee 3.4 miljardia vuodessa, Israel olisi halunnut 4 miljardia vuodessa.

      • Anonyymi

        Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka antaa. USA:n köyhät kiittävät.


    • Anonyymi

      Hebr.12:14 Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa. Ps.34:15. Room.12:18. 2Tim.2:22

    • Anonyymi

      Nyt solmittu rauhansopimus on saanut lempinimen Aabrahamin liitto. 3Moos.26:42 Ja silloin minä muistan liittoni Jaakobin kanssa ja muistan liittoni Iisakin kanssa ja liittoni Aabrahamin kanssa, ja muistan myös maan.

      • Mikä rauhansopimus nyt on solmittu? 😯


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mikä rauhansopimus nyt on solmittu? 😯

        Ei mikään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään.

        Sitähän minäkin.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mikä rauhansopimus nyt on solmittu? 😯

        Ei ole mikään rauhansopimus vaan Israelin ja Arabiemiraattien diplomaattisuhteiden solmiminen sai tuon nimen. Sopimuksen tarkoituksena oli lopettaa Israelin siirtokuntien laajentaminen Länsirannalla mutta rohkenen epäillä tätäkin.


    • Anonyymi

      > Kuka muu on saanut Amerikkaa sekaisin.

      Näyttää siltä, että "demokraatit" (kommunistit) on saanett Amerikan sekaisin. Ennen omaa maata, sekoittivat Libyan ja Syyrian mm.

      • Anonyymi

        Tänne kirjoittelevat tohelot näkevät kommunisteja joka paikassa, varsinkin siellä, missä niitä ei ole. Tällaisten kanssa on turha keskustella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tänne kirjoittelevat tohelot näkevät kommunisteja joka paikassa, varsinkin siellä, missä niitä ei ole. Tällaisten kanssa on turha keskustella.

        Länsimaihin on putkahtanut kommunistimiljonäärejä kuin hattivatteja Muumilaaksoon, jos pölhöpersuja on uskominen.


    • Anonyymi

      Trumpilaisuus on USA:ssa tiensä päässä, samoin kuin samanlainen persumaisuus Suomessa. Ei mitään järkeä eikä hytötyä kenellekään, vaan pelkkää rasististista ihmisten eriarvoistamista. NO MORE!

    • Olisi suuri yllätys, jos Donald Trump, joka muuten ei ole puhdasverinen amerikkalainen, valittaisiin uudelleen presidentiksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onko vinkkejä ikävän lopettamiseen?

      Onko hyviä vinkkejä, miten pääsisi ikävästä eroon? Järkeviä pliis!
      Ikävä
      66
      2566
    2. Rippileirillä ahdistelua - jälleen kerran

      Lyhyen ajan sisällä monia tapauksia jotka todistavat, että lapsenne eivät ole turvassa rippileirillä. Leirin yövalvoja
      Luterilaisuus
      80
      1268
    3. Mikä on toivomuksesi

      Tällä hetkellä
      Ikävä
      125
      1129
    4. Tavio toi uudet tuulet ministeriöön: Rukoushetkiä kabinetissa, vähemmistöpuheet pannaan

      Ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Ville Tavio on ilmoittanut, ettei hänen puheisiinsa saa kirjoittaa mitään seksuaali-
      Ateismi
      153
      1042
    5. Nimesi nainen

      On koko päivän ollut ajatusteni ykkönen. Jotenkin kaipaan sinua nyt entistä enemmän ja se on saanut minut miettimään tos
      Ikävä
      52
      1027
    6. Olen tyytyväinen Tinderiin

      Deittailu on pitkän parisuhteen jälkeen ollut pääosin virkistävää ja kiva sosiaalinen harrastus, josta on saanut seuraa,
      Sinkut
      140
      1022
    7. Tunnen intohimoa.

      Jokaiselle naiselle sanon että panisin.
      Ikävä
      177
      1000
    8. Yritän toipua siitä, etten sinua saanut nainen

      Niin oli varmaan tarkoitettu. Oli nähty, että me emme kuulu yhteen ja teiden täytyy kulkea eri suuntaan. Yritän toipua m
      Ikävä
      42
      854
    9. Vaikka olet nainen

      Tunteellinen ja suhtaudut asioihin hyvin syvällisesti ( mikä on hyvä asia). Mutta kai sua nyt joskus huvittaa tämä meid
      Ikävä
      34
      818
    10. Eihän nyt mikään

      Sitten varmasti jäänyt hiertämään meidän välejä. Meillähän ei ole varsinaisesti edes koskaan mitään ollut ja siksi itse
      Ikävä
      54
      799
    Aihe