Juomarin määritelmä löytyy Raamattu Kansalle käännöksestä

Anonyymi

Paavalin ekassa kirjeessä Timoteukselle :

Seurakunnan opetustehtävässä toimiva ei saa olla JUOMARI.

Myöhemmin kertotaan muista seurakunnan palvelijaväestä: Ei saa olla liian viinin juomareita.

Raamatussa on kehoitus juomaan jos muistan varmuudella: " juomaan vähän viiniä vaivaan."

Eli viiniä saa juoda VÄHÄN. Juomari on hän, joka juo PALJON viiniä.

Ikuisesti eläville Jumalamme siunausta!

Siivotako vai eikö siivota sydämen huone Jeesuksen verellä sotkuista synnin, kas siinäpä kysymys,Commandohauis

17

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Epäilen, että, vaikka tavallaan oletkin ihan oikeassa niin he, katekismuksen herransa ehtoollisilla ovat uskonvapautta koskevan Lain nojalla oikeudettuja pilkaamaan Kaikkivaltiasta Lait antanutta Jeesuksusta mm Hänestä "ulsotusta" tekevinä usein jopa alaikäisinä rippikoululaisina:
      Tätä vertausta uskovaiset eivät ymmärrä. katekismuksen herran ehtoollinen on Jeesusta pilkkaava eksytys jossa tehdään Jeesuksen ulostetta:
      15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
      Ja voitte olla varmoja, että Jeesuksen antama vastaus on edelleen sama:
      15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
      15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

Paavalin antama varoitus tuomiosta:
      1. Kor. 11:28–29 "Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion."

http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      ((( Ero samalla Heistä sillä He ovat Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä.")))
      Raamatun Kaikkivaltias Jumala ja Jeesus korvataan näillä kristittyjen herroilla:
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

Joten, ehtoollis juomia nauttivia uskonvapaudestaan nauttivina meidän tulee oikeuksineen kunnoittaman KUTEN myös heidän vanhoja perinteitä:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kannibalismi#Kannibalismi_ihmisill.C3.A4
      "Kannibalismia on tiedetty harjoitetun ensimmäisen ristiretken aikana. Joidenkin ristiretkeläisten tiedetään syöneen kuolleiden vihollistensa ruumiita Ma'aratin valloituksen jälkeen. Sitä harjoitettiin myös marssilla Jerusalemiin. Kyseessä oli luultavasti nälän ja kuumeisuuden yhdistelmä, mahdollisesti myös halu terrorisoida vihollista. Jotkut kieltäytyivät syömästä kristittyjen toveriensa lihaa, mutta söivät tapettujen muslimien ruumiita."

• Anonyymi

Mikä on siis vähän ja mikä paljon?

Hyvin vähän kuluttavalle sopivasti voi olla lasillinen, korkeintaan puoli pulloa.

Kuitenkin (varsinkin Eteläeuroopassa) viiniin tottuneempi voi juoda pari kolme pulloa päivässä, eikä kukaan edes huomaa minkäänlaista humalatilaa.

Ateistina itse olen kohtuukäytön kannalla eli tuo pullo puoliksi ruokaillessa on ok ja voi sen seurustelujuomanakin juoda.

• Anonyymi

Gal.5:21 Biblia (1776) Pahansuopaisuus, murha, juopumus, ylönsyömyys ja muut senkaltaiset, joista minä teille sanon, niinkuin minä ennenkin sanonut olen, että senkaltaisia tekevät, ei pidä Jumalan valtakuntaa perimän.

• Anonyymi

Gal.5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujia, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

• Anonyymi

Matt.11:29-30 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani keveä. Alaviite: Joh.5:3. Ap.t.15:10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?

• Anonyymi
    • Anonyymi

Todellakin, Raamattu-sanastossa puhutaan "juomareista".

Nykyinen, alkoholistien käyttämä terminologia puhuu juomarista juopottelijana, joka ei kuitenkaan ole alkoholisti. "Alkoholisti" ja "juoppo / juomari" ovat näillä siis käsitteenä eri asia.

Lyhyesti: juomari hallitsee juomisensa, voi lopettaa sen milloin haluaa. Kun muut jatkavat, hän laittaa korkin kiinni ja toivottaa hyvää yötä. Kun ehkä muut jatkavat päivittäistä juomistaan koko seuraavan kuukauden / vuodenkin, juoppo sanoo: "En tänään jaksa, taidan pitää pitempääkin taukoa." Ja todella pitää.

Alkoholisti ei hallitse juomistaan, eikä esim. kykene lopettamaan juomistaan ilman ulkopuolista apua. Hän juo niinkauan kuin pisarakin alkoholia on juotavissa. Ellei välillä sammu.

Raamattu ei näitä kahta arjen sankaria erottele. Raamattu puhuu juomarista, tarkoittaen yleensäkin humalahakuista juopottelua.

• Anonyymi

Saarn.8:15 Ja minä ylistin iloa; koska ei ihmisellä auringon alla ole mitään parempaa kuin syödä ja juoda ja olla iloinen; se seuraa häntä hänen vaivannäkönsä ohessa hänen elämänsä päivinä, jonka Jumala on antanut hänelle auringon alla. Saarn.9:7 Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi. Jes.56:12 Tulkaa, minä hankin viiniä, ryypätkäämme väkevää; olkoon huomispäivä niin kuin tämäkin ylenpalttisen ihana. Jes.22:13

• Anonyymi

"Älä enää juo pelkää vettä, vaan käytä vatsasi ja toistuvien vaivojesi vuoksi vähän viiniäkin" 1. Tim. 5:23 Paavalin neuvo nuorelle Timoteukselle on tunnettuimpia Raamatun lauseita. Paavali ei kuitenkaan missään mainitse, että Timoteuksen tuli nauttia käynyttä viiniä. Aristoteles. 384-322 eKr. Plinius 24-79 jKr, Natural History, ja Athanasius 280 jKr, suosittelevat kaikki joko käymätömiä, makeita tai keitettyjä viinejä sairaille tai heikkoudesta kärsiville.

Historiaa.

• Anonyymi

Jumala ei ole niin pikkumainen, että puuttuisi johonkin ravinnon kulutukseen. Vain ihmiset osaavat keksiä omia sääntöjään, jotka tarvittaessa kattavat vaikka koko elämän. Raamatun alkoholin käyttöön liittyvät ohjeet ovat osa aikalaisten kulttuuria, ei Jumala tahto!

• Anonyymi

Jumala ei ole pikkumainen, vaan huolehtii pienimmästäkin asioista. Raamatun kohta tarkoittaa kaikenlaisten päihteiden käyttöä. Ihminen ei saa sekoittaa itseään millään.

• Anonyymi

Voisitko määritellä sanan juominki? Tarkoittaako se että nauttii alkoholista juoden varovasti?
      Roomalaiskirje:

13:13 Vaeltakaamme säädyllisesti, niinkuin päivällä, ei mässäyksissä ja >>>juomingeissa,<<< ei haureudessa ja irstaudessa, ei riidassa ja kateudessa,

Galatalaiskirje:
      5:21 kateus, >>>juomingit,<<< mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

1.Pietarin kirje:
      4:3 Riittäähän, että menneen ajan olette täyttäneet pakanain tahtoa vaeltaessanne irstaudessa, himoissa, juoppoudessa, mässäyksissä, >>>juomingeissa<<< ja kauheassa epäjumalain palvelemisessa.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Ei esiinny.

EX- Commandohauis ,

nykyinen

Kova Sälli tai milloin mikäkin sankariuttani ilmentävä nimimerkki.

• Anonyymi

ei helluntailaiset voi alkoholia, edes maistaa, koska enemmistö on entisiä (tai nykyisiä?) alkoholisteja, - silloin se ei käy, niin se on.

• Anonyymi

Kyllä juomari on täysi juoppo

"Mikä syömäri ja juomari, publikaanien ja muiden syntisten ystävä!"

nykyisinkin opastetaan ihmisiä tunnistamaan alkoholismi itsessään siitä jos ymäristö laittaa juomisen merkille kuten yllä olevassa tapauksessa.

Esimerkiksi jos on häissä tai muissa juhlissa varsinkin jos niissä alkaa juominen venymään useammiksi päiviksi siten että vieraat alkavat itse valmistamaan vielä häätarjoilun lisäksi omia juomia viiniä tai kiljua ollaan jo aika syvällä alkoholismin kourissa .

• Anonyymi

Kaikenlainen liiallinen meno oli tuohon aikaan paheksuttavaa. Niin liiallinen juominen, liiallinen syöminen kuin liiallinen seksi. Näillä ei ole mitään tekemistä Jumalan tahdon kanssa vaan kyseessä on kulttuurisidonnainen asia. Raamatussa on myös kohtia, joissa juodaan paljon ja juovutaan eikä Jumala sano siitä yhtään mitään. Paljon juojia olivat mm Nooa, Joosef, jne...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      3354
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1673
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1523
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1429
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1364
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1296
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1049
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      952
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      882
    Aihe