Ehdotuksia ruokintaan

KTSM

Te joilla on poneja (shettis tai hieman isompi) niin haluaisin teiltä kokemuksia ruokinnasta,
- Miten paljon heinää päivittäin
- miten usein päivässä
- kauraa, paljonko jos ollenkaan
- vitamiinit ja muut rehut paljonko jos ollenkaan
- mitä muuta?

Oletetaan että poni liikkuu joka toinen päivä muutaman tunnin, siis aitauksessa olon lisäksi. Ei ratsasteta useinkaan edes hikiseksi ja todennäköisesti asuu pihattotyyppisessä tallissa, jossa ei ole lämmitystä varsinaisesti.

Myös hyvät nettivinkit ovat tervetulleita. :)

3

367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .... monesta asiasta

Ravinnon tarpeesee vaikuttaa mm. ponin rotu, ikä, koko ja rehunkäyttökyky. Liikkuuko se tarhassaan päivän mittaan vai onko enemmänkin vaan paikoillaan? Talvella kun on kylmempää niin energiaa kuluu myöskin kropan lämmittämiseen. Heinämäärään vaikuttaa myöskin sen ravintoarvot.
      Ethän vaan meinaa poniasi ruokkia täältä saamiesi ohjeiden mukaan, ethän? Apunasi on varmaankin joku joka tietää, mitä tekee.

• KTSM

Kokemusta on valitettavasti vain ravurien ruokinnasta ja niillä tuo ravinnon tarve oli aivan eri kokoluokkaa, siksi kyselin ;)

• ehkä olisi?

no jos poni nukkuu ulko niin antaisin 3 kertaa paivassa 1 palan heinaa ja illalla 1l kauraa(jos haluat antaa biluppi tai jtn sellaista niin pistä vajaa 1.l kauraa ja hieman bilduppia).
      taas jos nukkuu sisalla niiin 3x 1pala heinaa ja ½ litraa karaaaa ja 1 dl bilupppia....
      NÄIN RUOKIN OMAA SHETTISTÄ... JA ON TODELLA LOISTAVASSA KUNNOSSA....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe