Miksi Luther halusi, että juutalaiset pitäisi tuhota?

Anonyymi

Mihin Raamatun kohtaan hän vetosi?

181

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ole kuullut tuosta. En tiedä mihin aloitus viittaa ja mihun se perustuu.
      Olen sukujuuriltani juutalainen.

      ST

      • Anonyymi

        Luther on yksi maailman suurimmista eksyttäjistä. "Miksi Luther halusi, että juutalaiset pitäisi tuhota?" Siis Lutherin sudenkarvat alkoivat näkyä, ei sen kummempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther on yksi maailman suurimmista eksyttäjistä. "Miksi Luther halusi, että juutalaiset pitäisi tuhota?" Siis Lutherin sudenkarvat alkoivat näkyä, ei sen kummempaa.

        Taidat olla niitä upoksiin painettuja idioootteja joihin riivaajat ovat ottaneet uudeksi isännäksi? Näin näen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla niitä upoksiin painettuja idioootteja joihin riivaajat ovat ottaneet uudeksi isännäksi? Näin näen.

        jos en väärässä ole, niin helluntailainen ei tiedä KRISTINUSKOSTA yhtään mitään !!


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        ST, juutalainen? 🙂
        No nytpä heitit tosi pallon.

        Onko nämä foorumin judet tienneet asian? Ja siksi hyökänneet uskoasi vastaan?

        Vai: foorumin valhejuutalaiset, muka messiaanista leikkivät, mutta aitoja juutalaisia sydämestään vihaavat helluntailaiset, sinua vastaan juuri siksi hyökkäävät?

        Minä olen kypsynyt noihin molempiin. Aiemmin olin hyvin "siionistinen", mutta juutalaisten omalla foorumilla saatuani riittävästi paskaa niskaani, kääntyi takkini sikäli, etten enää puolusta heidän rikoksiaan, yritä selittää niitä parhain päin. Joka kerran kun naukaisevat jotain meitä kristittyjä vastaan, vastaan välittömästi tuplaten. Lyön molemmille poskille ja vielä perseellekin, jos tarpeen.

        Mutta antisemitisti en ole, kuten olen monesti kirjoittanut. Vaikkakin valhejuutalaiset yrittävät näin väittää.

        En tiedä, kuinka läheiset juuret sinulla on juutalaisuuteen, itsellänikin on, mutta menee vähän kauemmas historiaan. Eräs näistä esiäideistä oli nimeltään Sofia.

        Menin vajaat 10 vuotta sitten juutalaiselle foorumille. keskustellakseni juutalaisesta uskonnosta, mutta hellari-messiaanisten toimesta kaikkea juutalaisuuskeskustelua häiriköitiin ja tyrkytettiin nk. messiaanista uususkontoa sen sijaan. Sain messiaanisilta valhejuutalaisilta turpaani mennen, tullen.

        KTS muistaa tämän, häntäkin he vihaavat.

        Sitä ennen hellareiden Netmission-foorumilla: meitä oli muutama, juuriltamme enemmän tai vähemmän juutalaisia. Netmissionin nk. pimeällä sivustolla, Hollituvassa, saimme hellareilta viimeisen päälle turpaamme, meitä pilkattiin, ym. Siellä kirjoitellut KTS muistaa tämänkin, erittäin hyvin. Hänestä levitettiin paljon valheita ja hellareilta olemme saaneet jopa tappouhkauksia (KTS ei tietääkseni ole juutalainen).

        Älä koskaan, milloinkaan erehdy pitämään, kuvittele helluntailaisia Israelin ja juutalaisten todellisksi ystäviksi, se kaikki on lumetta. Heillä on ihan muut motiivit: pelkkä juutalaisten silmitön kadehtiminen ja viha, käännytystyö, oman luulopelastuksensa ansaitsemiseksi ja tämähän on vähintäänkin antijudaismia, sisältäen myös antisemitismin. Heidän käytöksensä ja toimintansa on kaikkea muuta kuin aitoa siionismia.

        Lumeen vuoksi he vetävät jatkuvasti 500 vuotta sitten eläneen Lutherin joitain tekoja ja sanoja (tosin niitäkin vääristellen), jotteivät ihmiset kysyisi mitä he, helluntailaiset itse, tänäpäivänä tekevät. Ei 500 vuotta sitten eläneet Kristuksen armoa vastaan hyökänneet anabaptistit, vaan nämä, nyt elävät anabaptistit (= uudelleenkastajat, hellarit), NYT.
        ~


      • Anonyymi

        Kristittyjen juutalaisantipatiat ovat perustuneet siihen, että juutalaisia pidettiin Kristuksen murhaajina. Tarkalleen ottaen siihen raamatunkohtaan, jossa kansa huusi Pilatukselle: "tulkoon Hänen verensä meidän ja meidän lastemme päälle"

        Myöhemmin siihen tuli lisämausteeksi kateus. Juutalaiset menestyivät ja rikastuivat. Heistä tuli pankkiireja siksi, että rahanvaihtaminen oli pitkään ainoa juutalaiselle sallittu ammatti. Juutalaiseen kulttuuriin on myös aina kuulunut koulutusmyönteisyys ja yritteliäisyys.

        Jotkut kristityt kuvittelivat - harhaisesti - että juutalaisten rankaiseminen oli heidän tehtävänsä. Luther oli tässä aikansa tuote. Suurin osa uskovista ymmärtää nykyään, että rasismin synti ei pyhity, vaikka sitä yrittäisi valkopestä uskonnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö maailman ihmisten, joita suurin osa on kirkon jäsenistä kuuluu, tietävän enemmän kristinuskosta kuin Jeesuksen seuraajien?
        Luther on eittämättä yksi suurimmasta eksyttäjistä.

        "Luther on eittämättä yksi suurimmasta eksyttäjistä."

        Luther on kiteyttänyt evankeliumin ytimen selkeämmin kuin useimmat. Oppia väheksyvät helluntaiset eivät pystyneet siihen vuosikymmeniin. Nykyään menee vähän paremmin, koska pastorien koulutustaso on parantunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristittyjen juutalaisantipatiat ovat perustuneet siihen, että juutalaisia pidettiin Kristuksen murhaajina. Tarkalleen ottaen siihen raamatunkohtaan, jossa kansa huusi Pilatukselle: "tulkoon Hänen verensä meidän ja meidän lastemme päälle"

        Myöhemmin siihen tuli lisämausteeksi kateus. Juutalaiset menestyivät ja rikastuivat. Heistä tuli pankkiireja siksi, että rahanvaihtaminen oli pitkään ainoa juutalaiselle sallittu ammatti. Juutalaiseen kulttuuriin on myös aina kuulunut koulutusmyönteisyys ja yritteliäisyys.

        Jotkut kristityt kuvittelivat - harhaisesti - että juutalaisten rankaiseminen oli heidän tehtävänsä. Luther oli tässä aikansa tuote. Suurin osa uskovista ymmärtää nykyään, että rasismin synti ei pyhity, vaikka sitä yrittäisi valkopestä uskonnolla.

        "Jotkut kristityt kuvittelivat - harhaisesti - että juutalaisten rankaiseminen oli heidän tehtävänsä. Luther oli tässä aikansa tuote."

        Tässä meni väärin: Luther ei ollut mikään "aikansa tuote".

        Luther vastusti juutalaisten omia vihapuheita. Tämä jää juutalaisilta yleensä mainitsematta. Juutalaisten Talmudit olivat / ovat täynnänsä Jeesuksen häpäisyä, valheita Jeesuksesta, vihakirjoituksia ja kehoituksia väkvaltaan kristittyjä vastaan.

        Jos Talmudin tekstejä lainaa esim. S24:lle, ne poistetaan nopeasti. Ei siksi, että kyseessä olisi rasistinen vihapuhe juutalaisia vastaan, vaan koska halutaan salata juutalaisten oma rasismi, viha ja väkivalta ja kehoitukset väkivaltaan kristittyjä vastaan. Olen myös itse kokenut tätä.

        Hakusanoilla netistä löytyy kuitenkin muualta näitä tekstejä.

        Näihin, kristittyjen ja Jeesuksen vastaisiin, Talmudin vihateksteihin ja näiden toteuttajiin (joita mm. hellarit tukevat) Luther vihastui ja kirjoitti lopulta kirjasensa "Juutalaisista ja heidän valheistaan". On siis tälläkin foorumilla toteennäytetty, että Lutherin vastustajat nimenomaan antavat tukensa juutalaisten itsensä vihakirjoituksille ja -teoille, eli tässä on Lutherin vastaisuuden se todellinen olemus: kirja, joka vastustaa heidän vihatekojaan.

        Näillä jokaisella on kerran syyttäjänsä: talmudistien rikosten uhrit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jotkut kristityt kuvittelivat - harhaisesti - että juutalaisten rankaiseminen oli heidän tehtävänsä. Luther oli tässä aikansa tuote."

        Tässä meni väärin: Luther ei ollut mikään "aikansa tuote".

        Luther vastusti juutalaisten omia vihapuheita. Tämä jää juutalaisilta yleensä mainitsematta. Juutalaisten Talmudit olivat / ovat täynnänsä Jeesuksen häpäisyä, valheita Jeesuksesta, vihakirjoituksia ja kehoituksia väkvaltaan kristittyjä vastaan.

        Jos Talmudin tekstejä lainaa esim. S24:lle, ne poistetaan nopeasti. Ei siksi, että kyseessä olisi rasistinen vihapuhe juutalaisia vastaan, vaan koska halutaan salata juutalaisten oma rasismi, viha ja väkivalta ja kehoitukset väkivaltaan kristittyjä vastaan. Olen myös itse kokenut tätä.

        Hakusanoilla netistä löytyy kuitenkin muualta näitä tekstejä.

        Näihin, kristittyjen ja Jeesuksen vastaisiin, Talmudin vihateksteihin ja näiden toteuttajiin (joita mm. hellarit tukevat) Luther vihastui ja kirjoitti lopulta kirjasensa "Juutalaisista ja heidän valheistaan". On siis tälläkin foorumilla toteennäytetty, että Lutherin vastustajat nimenomaan antavat tukensa juutalaisten itsensä vihakirjoituksille ja -teoille, eli tässä on Lutherin vastaisuuden se todellinen olemus: kirja, joka vastustaa heidän vihatekojaan.

        Näillä jokaisella on kerran syyttäjänsä: talmudistien rikosten uhrit.

        Niinpä niin. Talmudin lainaukset lensivät välittömästi taivaantuuliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos en väärässä ole, niin helluntailainen ei tiedä KRISTINUSKOSTA yhtään mitään !!

        Maailman lähetetty eksytys !


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En ole kuullut tuosta. En tiedä mihin aloitus viittaa ja mihun se perustuu."

        Kukaan ei varmaan ylläty siitä, että ST:n kaltainen fundamentalistiuskovainen on vailla yleissivistystä.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Martti_Luther#Luther_ja_juutalaiset

        Sepä vasta olisikin yllätys jos hihhuli tietäisi asioista

        ST on juutalainen. Katsotaanpa, kuinka nyt muuttuu hellareiden ääni kellossa...

        Joko lirpunlärpyn tai sittenkin joku akka Esmeralda huutaa koko sisikuntansa nettipöydälle, kun hellareiden sijasta oletkin jo kristitty! "Mikä oikein luulet olevasi?!!!"

        Tiedän joka lauseen, jonka tulet nyt kuulemaan.

        Älä ST kuitenkaan suostu uudelleenkasteelle.

        Mä olen sun puolta.

        KTS! 🌸 Tuus tänne, taas kattoon!
        Popcornit mukaan!
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ST, juutalainen? 🙂
        No nytpä heitit tosi pallon.

        Onko nämä foorumin judet tienneet asian? Ja siksi hyökänneet uskoasi vastaan?

        Vai: foorumin valhejuutalaiset, muka messiaanista leikkivät, mutta aitoja juutalaisia sydämestään vihaavat helluntailaiset, sinua vastaan juuri siksi hyökkäävät?

        Minä olen kypsynyt noihin molempiin. Aiemmin olin hyvin "siionistinen", mutta juutalaisten omalla foorumilla saatuani riittävästi paskaa niskaani, kääntyi takkini sikäli, etten enää puolusta heidän rikoksiaan, yritä selittää niitä parhain päin. Joka kerran kun naukaisevat jotain meitä kristittyjä vastaan, vastaan välittömästi tuplaten. Lyön molemmille poskille ja vielä perseellekin, jos tarpeen.

        Mutta antisemitisti en ole, kuten olen monesti kirjoittanut. Vaikkakin valhejuutalaiset yrittävät näin väittää.

        En tiedä, kuinka läheiset juuret sinulla on juutalaisuuteen, itsellänikin on, mutta menee vähän kauemmas historiaan. Eräs näistä esiäideistä oli nimeltään Sofia.

        Menin vajaat 10 vuotta sitten juutalaiselle foorumille. keskustellakseni juutalaisesta uskonnosta, mutta hellari-messiaanisten toimesta kaikkea juutalaisuuskeskustelua häiriköitiin ja tyrkytettiin nk. messiaanista uususkontoa sen sijaan. Sain messiaanisilta valhejuutalaisilta turpaani mennen, tullen.

        KTS muistaa tämän, häntäkin he vihaavat.

        Sitä ennen hellareiden Netmission-foorumilla: meitä oli muutama, juuriltamme enemmän tai vähemmän juutalaisia. Netmissionin nk. pimeällä sivustolla, Hollituvassa, saimme hellareilta viimeisen päälle turpaamme, meitä pilkattiin, ym. Siellä kirjoitellut KTS muistaa tämänkin, erittäin hyvin. Hänestä levitettiin paljon valheita ja hellareilta olemme saaneet jopa tappouhkauksia (KTS ei tietääkseni ole juutalainen).

        Älä koskaan, milloinkaan erehdy pitämään, kuvittele helluntailaisia Israelin ja juutalaisten todellisksi ystäviksi, se kaikki on lumetta. Heillä on ihan muut motiivit: pelkkä juutalaisten silmitön kadehtiminen ja viha, käännytystyö, oman luulopelastuksensa ansaitsemiseksi ja tämähän on vähintäänkin antijudaismia, sisältäen myös antisemitismin. Heidän käytöksensä ja toimintansa on kaikkea muuta kuin aitoa siionismia.

        Lumeen vuoksi he vetävät jatkuvasti 500 vuotta sitten eläneen Lutherin joitain tekoja ja sanoja (tosin niitäkin vääristellen), jotteivät ihmiset kysyisi mitä he, helluntailaiset itse, tänäpäivänä tekevät. Ei 500 vuotta sitten eläneet Kristuksen armoa vastaan hyökänneet anabaptistit, vaan nämä, nyt elävät anabaptistit (= uudelleenkastajat, hellarit), NYT.
        ~

        Mikä pommi tuo nyt on? Ihan nirmaali asia. Halusin sen siksi kertoa, että me olemme kaikki vain ihmisiä.
        Mutta yäuyuu sanoa, että etenkin naisissa on paljon samaa kuin juutalaisissa naisissa siis ja uskon sen johtuvan kasvatuksesta joka on periytynyt sukupolvelta toiselle.
        Me voimne olla perimältämme mitä vain, mutta loppuseltaan me olemme kaikki ihmisiä.
        En osaa sanoa, ei ole kokemusta tuosta, että hellarit olusivat antisemitistisiä.
        En oikein jaksa yskia juutalais kateuteen, sillä hehän ovat esimerkkinä muulle maailmalke. Heidän kauttaan Jumala opettaa miten käy jos on esim tottelematon.
        Israelilaiset nyt sattuvat vain olemaan Jumalan valittu kanssa, en ysko tuon olevan helppo osa.


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ST on juutalainen. Katsotaanpa, kuinka nyt muuttuu hellareiden ääni kellossa...

        Joko lirpunlärpyn tai sittenkin joku akka Esmeralda huutaa koko sisikuntansa nettipöydälle, kun hellareiden sijasta oletkin jo kristitty! "Mikä oikein luulet olevasi?!!!"

        Tiedän joka lauseen, jonka tulet nyt kuulemaan.

        Älä ST kuitenkaan suostu uudelleenkasteelle.

        Mä olen sun puolta.

        KTS! 🌸 Tuus tänne, taas kattoon!
        Popcornit mukaan!
        ~

        Niin lisään. Kyllä minulla on ollut tapana sanoa mitä haluan, enkä anna muiden käskyttää itseäni 😊

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ST on juutalainen. Katsotaanpa, kuinka nyt muuttuu hellareiden ääni kellossa...

        Joko lirpunlärpyn tai sittenkin joku akka Esmeralda huutaa koko sisikuntansa nettipöydälle, kun hellareiden sijasta oletkin jo kristitty! "Mikä oikein luulet olevasi?!!!"

        Tiedän joka lauseen, jonka tulet nyt kuulemaan.

        Älä ST kuitenkaan suostu uudelleenkasteelle.

        Mä olen sun puolta.

        KTS! 🌸 Tuus tänne, taas kattoon!
        Popcornit mukaan!
        ~

        Minä en ymmärrä näitä että joku on jonku puolta ja joku toinen toista puolta.
        Minun päähäni ei mahdu kuin Jumalan lapset ja ne jotka eivät oke Junalan lapsia.
        Sitten näen kuitenkin jokaisen ihmisen ihmisenä.
        En osaa olla ketään ihmistä vastaan hänen uskonsa vuoksi.
        Sitä ikäänkuin katselee sivusta ja näkee kaikki maailman ihmiset Jumalan kirkkautta vailla olevina, varmasti moni karselee samoin.
        Kaikki ihmiset ovat Jumalalle rakkaita.
        En ymmärrä siksi oikein tätä puoluepolitiikkaa joka täällä vallitsee.
        Tosin puoluepolitiikka kukoisti jo Jeesuksen aikana.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä pommi tuo nyt on? Ihan nirmaali asia. Halusin sen siksi kertoa, että me olemme kaikki vain ihmisiä.
        Mutta yäuyuu sanoa, että etenkin naisissa on paljon samaa kuin juutalaisissa naisissa siis ja uskon sen johtuvan kasvatuksesta joka on periytynyt sukupolvelta toiselle.
        Me voimne olla perimältämme mitä vain, mutta loppuseltaan me olemme kaikki ihmisiä.
        En osaa sanoa, ei ole kokemusta tuosta, että hellarit olusivat antisemitistisiä.
        En oikein jaksa yskia juutalais kateuteen, sillä hehän ovat esimerkkinä muulle maailmalke. Heidän kauttaan Jumala opettaa miten käy jos on esim tottelematon.
        Israelilaiset nyt sattuvat vain olemaan Jumalan valittu kanssa, en ysko tuon olevan helppo osa.


        ST

        "En oikein jaksa uskoa juutalais kateuteen, sillä hehän ovat esimerkkinä muulle maailmalle. Heidän kauttaan Jumala opettaa miten käy jos on esim tottelematon.
        Israelilaiset nyt sattuvat vain olemaan Jumalan valittu kansa, en usko tuon olevan helppo osa." (Korjasin pikku kirjainvirheitä.)

        Totta on, että israelilaiset alunperin ja tietyllä tavoin edelleenkin on Jumalan nk. valittukansa. Mutta Jeesuksesta lähtien tähän tuli ikäänkuin rinnalle, toisenlainen valittukansa: kristityt Jeesuksen seuraajat.

        Juutalaiset seuraavat edelleen Moosesta. Jotkut myös Jeesusta. Pakanoille (gojim) ei Mooses ole koskaan kuulunut.

        Uskon kristinuskon mukaisesti nk. rinnakkaiseen historiaamme: sen minkä rabbiiniset juutalaiset ovat tehneet ja tekevät nk. lihassa, kristityt tekevät hengessä. Esim. israelilaisten sodat: uskovat kristityt, aidot Jeesuksen seuraajat, käyvät samoja sotia, mutta hengessä.

        Jumalaton on jumalaton, on hän sitten vaikka virallisesti "kristitty". Myös juutalaisissa samoin on jumalattomia (ja paljon onkin!), jopa ateisteja. Jeesuksen jälkeinen, rabbiininen juutalaisuus on ollut ja on edelleen avoimen antikristillinen.

        Rabbiininen juutalaisuus = se uskonto, joka tunnetaan nimellä "juutalaisuus" / "juutalainen uskonto". Tähän ei voi liittää nk. messiaanisuutta, joka on vasta muutaman vuosikymmenen vanha uususkonto, eikä ole sen enempää aitoa juutalaisuutta, kuin aitoa kristinuskoakaan. Olin vuosia sitten hetken aikaa kiinnostunut "messiaanisuudesta", mutta sen pimeät puolet selvisivät itselleni melko nopeasti ja jätin siihen enemmän tutustumisen.
        🥀~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä pommi tuo nyt on? Ihan nirmaali asia. Halusin sen siksi kertoa, että me olemme kaikki vain ihmisiä.
        Mutta yäuyuu sanoa, että etenkin naisissa on paljon samaa kuin juutalaisissa naisissa siis ja uskon sen johtuvan kasvatuksesta joka on periytynyt sukupolvelta toiselle.
        Me voimne olla perimältämme mitä vain, mutta loppuseltaan me olemme kaikki ihmisiä.
        En osaa sanoa, ei ole kokemusta tuosta, että hellarit olusivat antisemitistisiä.
        En oikein jaksa yskia juutalais kateuteen, sillä hehän ovat esimerkkinä muulle maailmalke. Heidän kauttaan Jumala opettaa miten käy jos on esim tottelematon.
        Israelilaiset nyt sattuvat vain olemaan Jumalan valittu kanssa, en ysko tuon olevan helppo osa.


        ST

        "En oikein jaksa yskia juutalais kateuteen, sillä hehän ovat esimerkkinä muulle maailmalke. Heidän kauttaan Jumala opettaa miten käy jos on esim tottelematon."

        ST on aina yhtä naiivi. Hitler ja erityisesti kristityt antisemitistit eivät ottaneet Israelin kansan kohtaloa Jumalan opetuksena itselleen, vaan pitävät sitä pikemminkin oikeutuksena juutalaisten vainolle ja syrjinnälle.

        Antisemitistit päätyvät aina puheissaan rahakkaisiin juutalaisiin kohdistuviin stereotypioihin ja salaliittoteorioihin. Jos ne eivät ole kateutta, niin mikä? Hitlerin juutalaisvainoja myytiin paitsi juutalaisten alempiarvoisuudella, niin myös kateusnäkökohdilla. Holokausti oli paitsi kansamurha niin myös suuri ryöstökeikka.

        Tämän päivän uusia ilmiöitä on ns. holokaustikateus, jossa ollaan katkeria juutalaisille siitä huomiosta, jota kansainvälinen yhteisö on osoittanut heille holokaustin vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En oikein jaksa uskoa juutalais kateuteen, sillä hehän ovat esimerkkinä muulle maailmalle. Heidän kauttaan Jumala opettaa miten käy jos on esim tottelematon.
        Israelilaiset nyt sattuvat vain olemaan Jumalan valittu kansa, en usko tuon olevan helppo osa." (Korjasin pikku kirjainvirheitä.)

        Totta on, että israelilaiset alunperin ja tietyllä tavoin edelleenkin on Jumalan nk. valittukansa. Mutta Jeesuksesta lähtien tähän tuli ikäänkuin rinnalle, toisenlainen valittukansa: kristityt Jeesuksen seuraajat.

        Juutalaiset seuraavat edelleen Moosesta. Jotkut myös Jeesusta. Pakanoille (gojim) ei Mooses ole koskaan kuulunut.

        Uskon kristinuskon mukaisesti nk. rinnakkaiseen historiaamme: sen minkä rabbiiniset juutalaiset ovat tehneet ja tekevät nk. lihassa, kristityt tekevät hengessä. Esim. israelilaisten sodat: uskovat kristityt, aidot Jeesuksen seuraajat, käyvät samoja sotia, mutta hengessä.

        Jumalaton on jumalaton, on hän sitten vaikka virallisesti "kristitty". Myös juutalaisissa samoin on jumalattomia (ja paljon onkin!), jopa ateisteja. Jeesuksen jälkeinen, rabbiininen juutalaisuus on ollut ja on edelleen avoimen antikristillinen.

        Rabbiininen juutalaisuus = se uskonto, joka tunnetaan nimellä "juutalaisuus" / "juutalainen uskonto". Tähän ei voi liittää nk. messiaanisuutta, joka on vasta muutaman vuosikymmenen vanha uususkonto, eikä ole sen enempää aitoa juutalaisuutta, kuin aitoa kristinuskoakaan. Olin vuosia sitten hetken aikaa kiinnostunut "messiaanisuudesta", mutta sen pimeät puolet selvisivät itselleni melko nopeasti ja jätin siihen enemmän tutustumisen.
        🥀~

        Vai pikku kirjainvirheitä 😂 teen ihan hirveästi kirjoitusvirheitä 🤣
        Just tuli mökiktä kotiin, on se vaan niin pitkän tuntoinen tuo ajomatka vaikka on vaan sen 170 km mutta silti.
        Juu, monenlaista on olemassa.
        Niin mielenkiintoista, kun lopunaikoina juutalaisilta otetaan peite pois silmiltä ja he tuleevat totuuden tuntoon.
        Minusta on jänskä ajatus, että juuri juutalaiset tulevat huutamaan Jeesusta avuksi ja Hän laskeutuu taivaasta akas Öljyvuorelle.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ST on juutalainen. Katsotaanpa, kuinka nyt muuttuu hellareiden ääni kellossa...

        Joko lirpunlärpyn tai sittenkin joku akka Esmeralda huutaa koko sisikuntansa nettipöydälle, kun hellareiden sijasta oletkin jo kristitty! "Mikä oikein luulet olevasi?!!!"

        Tiedän joka lauseen, jonka tulet nyt kuulemaan.

        Älä ST kuitenkaan suostu uudelleenkasteelle.

        Mä olen sun puolta.

        KTS! 🌸 Tuus tänne, taas kattoon!
        Popcornit mukaan!
        ~

        "ST on juutalainen. Katsotaanpa, kuinka nyt muuttuu hellareiden ääni kellossa..."

        Häh? En tunne yhtään hellaria, joka olisi antisemitisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En oikein jaksa yskia juutalais kateuteen, sillä hehän ovat esimerkkinä muulle maailmalke. Heidän kauttaan Jumala opettaa miten käy jos on esim tottelematon."

        ST on aina yhtä naiivi. Hitler ja erityisesti kristityt antisemitistit eivät ottaneet Israelin kansan kohtaloa Jumalan opetuksena itselleen, vaan pitävät sitä pikemminkin oikeutuksena juutalaisten vainolle ja syrjinnälle.

        Antisemitistit päätyvät aina puheissaan rahakkaisiin juutalaisiin kohdistuviin stereotypioihin ja salaliittoteorioihin. Jos ne eivät ole kateutta, niin mikä? Hitlerin juutalaisvainoja myytiin paitsi juutalaisten alempiarvoisuudella, niin myös kateusnäkökohdilla. Holokausti oli paitsi kansamurha niin myös suuri ryöstökeikka.

        Tämän päivän uusia ilmiöitä on ns. holokaustikateus, jossa ollaan katkeria juutalaisille siitä huomiosta, jota kansainvälinen yhteisö on osoittanut heille holokaustin vuoksi.

        Tuosta hol8kaustikateudesta en ole kuullutkaan 🤔
        Todella erikoinen ilmiö. Voisi kuvitella, että jokainen on kiitollinen, ettei ole joutunut keskitysleireille ja vainotuksi.
        Vaikkakin raamatussa on kirjoitettu, että olla vaan sirppana kiusaajien edessä ikään kuin se vaino toisi kirkkaamman kruunun.
        Tuo on jonkinlaista marttyyrius hakuisuutta.
        Että mitä enemmän ruoska viuhuu, sitä puhtaammaksi tuket.
        Voi hyvänen aika meitä ihmisiä.
        Kuitenkin toiselta laidalta ihmiset vinkuu kuinka elämä on kurjaa ja gankalaa ja sitten kuitenkin ollaan kateellisia jopa toisen kauheasta kohtalosta holokaustin aikana.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jotkut kristityt kuvittelivat - harhaisesti - että juutalaisten rankaiseminen oli heidän tehtävänsä. Luther oli tässä aikansa tuote."

        Tässä meni väärin: Luther ei ollut mikään "aikansa tuote".

        Luther vastusti juutalaisten omia vihapuheita. Tämä jää juutalaisilta yleensä mainitsematta. Juutalaisten Talmudit olivat / ovat täynnänsä Jeesuksen häpäisyä, valheita Jeesuksesta, vihakirjoituksia ja kehoituksia väkvaltaan kristittyjä vastaan.

        Jos Talmudin tekstejä lainaa esim. S24:lle, ne poistetaan nopeasti. Ei siksi, että kyseessä olisi rasistinen vihapuhe juutalaisia vastaan, vaan koska halutaan salata juutalaisten oma rasismi, viha ja väkivalta ja kehoitukset väkivaltaan kristittyjä vastaan. Olen myös itse kokenut tätä.

        Hakusanoilla netistä löytyy kuitenkin muualta näitä tekstejä.

        Näihin, kristittyjen ja Jeesuksen vastaisiin, Talmudin vihateksteihin ja näiden toteuttajiin (joita mm. hellarit tukevat) Luther vihastui ja kirjoitti lopulta kirjasensa "Juutalaisista ja heidän valheistaan". On siis tälläkin foorumilla toteennäytetty, että Lutherin vastustajat nimenomaan antavat tukensa juutalaisten itsensä vihakirjoituksille ja -teoille, eli tässä on Lutherin vastaisuuden se todellinen olemus: kirja, joka vastustaa heidän vihatekojaan.

        Näillä jokaisella on kerran syyttäjänsä: talmudistien rikosten uhrit.

        "Luther vastusti juutalaisten omia vihapuheita."

        Kyllä minä sen tiedän. Mutta Luther ja hänen kirjansa oli aikansa tuote. Vaikea olisi löytää Lutherin kirjalle uutena julkaisuna nykyään julkaisijaa. Ei siksi, että Talmudin kirjoituksia ei saisi käsitellä, vaan Lutherin kielenkäytön vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En oikein jaksa yskia juutalais kateuteen, sillä hehän ovat esimerkkinä muulle maailmalke. Heidän kauttaan Jumala opettaa miten käy jos on esim tottelematon."

        ST on aina yhtä naiivi. Hitler ja erityisesti kristityt antisemitistit eivät ottaneet Israelin kansan kohtaloa Jumalan opetuksena itselleen, vaan pitävät sitä pikemminkin oikeutuksena juutalaisten vainolle ja syrjinnälle.

        Antisemitistit päätyvät aina puheissaan rahakkaisiin juutalaisiin kohdistuviin stereotypioihin ja salaliittoteorioihin. Jos ne eivät ole kateutta, niin mikä? Hitlerin juutalaisvainoja myytiin paitsi juutalaisten alempiarvoisuudella, niin myös kateusnäkökohdilla. Holokausti oli paitsi kansamurha niin myös suuri ryöstökeikka.

        Tämän päivän uusia ilmiöitä on ns. holokaustikateus, jossa ollaan katkeria juutalaisille siitä huomiosta, jota kansainvälinen yhteisö on osoittanut heille holokaustin vuoksi.

        Lähtökohtaisesti.. Äitini aina sanoo, että juutalaisnaiset ovat vahvoja, he pärjäävät aina. Hän myös puhuu siihen malliin, että juutalaiset ovat taiteellisia.
        Niin kyllä, totta että useat juutalaissuvut olivat rikkaita kauppiaita ja yritteliäitä.
        Olen puolueellinen sillä minut on kasvatettu kunnioitramaan juutalaisuutta, muttei korottamaan sitä tai heitä muita korkeammalle.
        Mutta olen lapsesta asti saanut äitiniopettamana kuulla miten juutalainen ei anna perijksi, pärjää aina, myös eaha-asioussa. Juutalainen ei suostu kerjäämään. Hän on ylpeä ja vahva.
        Minut on kasvatettu uskomaan noin ja näenhän se äitini suvussa, eritoten naisissa. He ovat vahvoja perheen edustajia.
        Minutkin on kasvatettu tuohon.. Vaikka kaikki muu kaatuis niin nainen ei. Hän uskoo vaikka koko helaa hoidon edestä.. Naisen on pakko. Periksi ei saa antaa koskaan eikä luovuttaa. Vai mitä?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ST on juutalainen. Katsotaanpa, kuinka nyt muuttuu hellareiden ääni kellossa..."

        Häh? En tunne yhtään hellaria, joka olisi antisemitisti.

        En minäkään. Itse asiassa, ei ole tullut vastaan ketään uskivaista antisemitistiä.
        Olen vain netissä törmännyt siihen, mutten irl.
        Taitaa olla todelka harvinaista uskivien piirissä tuo antisemitistisyys.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ST on juutalainen. Katsotaanpa, kuinka nyt muuttuu hellareiden ääni kellossa..."

        Häh? En tunne yhtään hellaria, joka olisi antisemitisti.

        Minä tiedän montakin helluntailaista antisemitistiä. Heitä kirjoittelee tälläkin foorumilla. Odottakaamme vaan, kunhan ovat kunnolla nielleet tämän karvaimman tiedon, että luterilainen ST onkin juuriltaan juutalainen...

        ST liittyi nyt meihin muihin, muutamiin foorumin "juutalaisiin", tosin itselläni on jo jokseenkin kaukaiset juuret itse taatto Iisakkiin. Mutta muistan Netmissiosta ja tältäkin foorumilta muita, joilla on ilm. läheisemmät.

        Sitten on tietenkin ne itse juutalaisen seurakunnan pikku ilkiöt, jotka muutoin käyvät täällä hyppimässä silmillemme. Heistäkin suuri osa hetzejä, eli juutalaisia isän puolelta, mutta daavidintähti antaa sieltä kuitenkin suojan huudella alemmille, gojimeille, vaikkeivät itse todellisuudessa ole gojimeita kummempia.

        Juutalaisten esivanhempiemme muistoksi: 🕺🏼💃🏼

        Zupfgeigenhansel - Lomir sich iberbetn
        https://www.youtube.com/watch?v=pMXz6K5D8v8
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähtökohtaisesti.. Äitini aina sanoo, että juutalaisnaiset ovat vahvoja, he pärjäävät aina. Hän myös puhuu siihen malliin, että juutalaiset ovat taiteellisia.
        Niin kyllä, totta että useat juutalaissuvut olivat rikkaita kauppiaita ja yritteliäitä.
        Olen puolueellinen sillä minut on kasvatettu kunnioitramaan juutalaisuutta, muttei korottamaan sitä tai heitä muita korkeammalle.
        Mutta olen lapsesta asti saanut äitiniopettamana kuulla miten juutalainen ei anna perijksi, pärjää aina, myös eaha-asioussa. Juutalainen ei suostu kerjäämään. Hän on ylpeä ja vahva.
        Minut on kasvatettu uskomaan noin ja näenhän se äitini suvussa, eritoten naisissa. He ovat vahvoja perheen edustajia.
        Minutkin on kasvatettu tuohon.. Vaikka kaikki muu kaatuis niin nainen ei. Hän uskoo vaikka koko helaa hoidon edestä.. Naisen on pakko. Periksi ei saa antaa koskaan eikä luovuttaa. Vai mitä?

        ST

        Tuli väistämättä mieleen elokuvan Viulunsoittaja katolla äiti-Goldele...

        Siinä oli vahva nainen ja kasvatti tyttärensä vahvoiksi.

        Tosin, mitä olen itse juutalaisia, vanhempiakin naisia tuntenut, en nyt kyllä heitä järin vahvoiksi kuvailisi. Tempperamenttista kirkumista, potkimista, itkua, huutoa... Varmasti juutalaissakin on vahvoja naisia, tätä en kiellä.

        Suomalaiset naiset tiedän vahvoiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähtökohtaisesti.. Äitini aina sanoo, että juutalaisnaiset ovat vahvoja, he pärjäävät aina. Hän myös puhuu siihen malliin, että juutalaiset ovat taiteellisia.
        Niin kyllä, totta että useat juutalaissuvut olivat rikkaita kauppiaita ja yritteliäitä.
        Olen puolueellinen sillä minut on kasvatettu kunnioitramaan juutalaisuutta, muttei korottamaan sitä tai heitä muita korkeammalle.
        Mutta olen lapsesta asti saanut äitiniopettamana kuulla miten juutalainen ei anna perijksi, pärjää aina, myös eaha-asioussa. Juutalainen ei suostu kerjäämään. Hän on ylpeä ja vahva.
        Minut on kasvatettu uskomaan noin ja näenhän se äitini suvussa, eritoten naisissa. He ovat vahvoja perheen edustajia.
        Minutkin on kasvatettu tuohon.. Vaikka kaikki muu kaatuis niin nainen ei. Hän uskoo vaikka koko helaa hoidon edestä.. Naisen on pakko. Periksi ei saa antaa koskaan eikä luovuttaa. Vai mitä?

        ST

        "Naisen on pakko. Periksi ei saa antaa koskaan eikä luovuttaa. Vai mitä?"

        Niin minun savolainen äitinikin opetti.:D Ja eli opetuksensa mukaan. Siksi kai minustakin tuli mikä tuli.

        Luin hyvin nuorena holokaustikirjallisuutta ja historiaa. Muistan päättäneeni jo 12- vuotiaana, että rasismia en hyväksy missään muodossa. Sieltä saakka juontaa juurensa pyrkimykseni ihmisoikeuksien kunnioittamiseen ja edistämiseen.

        70-luvulla tutustuin juutalaiseen kulttuuriin sisältäpäin, sillä monet ystäväni olivat - ja ovat edelleen - juutalaisia. Harkitsin jopa avioitumista juutalaisen miehen kanssa, mutta Jeesus tuli onneksi väliin ja pelasti siltäkin hölmöydeltä. :)

        Israelin valtion kritiikittömiin ystäviin en ole taustastani huolimatta koskaan kuulunut, kuten eivät juutalaiset ystävänikään. Valtioita arvioidaan sen mukaan, miten ne noudattavat sitoumuksiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähtökohtaisesti.. Äitini aina sanoo, että juutalaisnaiset ovat vahvoja, he pärjäävät aina. Hän myös puhuu siihen malliin, että juutalaiset ovat taiteellisia.
        Niin kyllä, totta että useat juutalaissuvut olivat rikkaita kauppiaita ja yritteliäitä.
        Olen puolueellinen sillä minut on kasvatettu kunnioitramaan juutalaisuutta, muttei korottamaan sitä tai heitä muita korkeammalle.
        Mutta olen lapsesta asti saanut äitiniopettamana kuulla miten juutalainen ei anna perijksi, pärjää aina, myös eaha-asioussa. Juutalainen ei suostu kerjäämään. Hän on ylpeä ja vahva.
        Minut on kasvatettu uskomaan noin ja näenhän se äitini suvussa, eritoten naisissa. He ovat vahvoja perheen edustajia.
        Minutkin on kasvatettu tuohon.. Vaikka kaikki muu kaatuis niin nainen ei. Hän uskoo vaikka koko helaa hoidon edestä.. Naisen on pakko. Periksi ei saa antaa koskaan eikä luovuttaa. Vai mitä?

        ST

        "Naisen on pakko. Periksi ei saa antaa koskaan eikä luovuttaa. Vai mitä?"

        Niin minun savolainen äitinikin opetti.:D Ja eli opetuksensa mukaan. Siksi kai minustakin tuli mikä tuli.

        Luin hyvin nuorena holokaustikirjallisuutta ja historiaa. Muistan päättäneeni jo 12- vuotiaana, että rasismia en hyväksy missään muodossa. Sieltä saakka juontaa juurensa pyrkimykseni ihmisoikeuksien kunnioittamiseen ja edistämiseen.

        70-luvulla tutustuin juutalaiseen kulttuuriin sisältäpäin, sillä monet ystäväni olivat - ja ovat edelleen - juutalaisia. Harkitsin jopa avioitumista juutalaisen miehen kanssa, mutta Jeesus tuli onneksi väliin ja pelasti siltäkin hölmöydeltä. :)

        Israelin valtion kritiikittömiin ystäviin en ole taustastani huolimatta koskaan kuulunut, kuten eivät juutalaiset ystävänikään. Valtioita arvioidaan sen mukaan, miten ne noudattavat sitoumuksiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli väistämättä mieleen elokuvan Viulunsoittaja katolla äiti-Goldele...

        Siinä oli vahva nainen ja kasvatti tyttärensä vahvoiksi.

        Tosin, mitä olen itse juutalaisia, vanhempiakin naisia tuntenut, en nyt kyllä heitä järin vahvoiksi kuvailisi. Tempperamenttista kirkumista, potkimista, itkua, huutoa... Varmasti juutalaissakin on vahvoja naisia, tätä en kiellä.

        Suomalaiset naiset tiedän vahvoiksi.

        Juutalaisissa naisissa on monenlaisia, kuten on suomalaisissakin. Vahvoja ja neuroottisiakin.:) Olen itse saanut samanlaisen kasvatuksen kuin ST.

        En tosiaankaan tiedä mitä tarkoitat antisemitistisillä hellareilla. Minulla on aina ollut paljon juutalaisia ystäviä. Siitä huolimatta pystyn analysoimaan kriittisesti Israelin hallituksen toimia. Juutalaisvastaisuus, poliitiikan analyysi ja Jumalan suunnitelmat Israelin varalle ovat eri asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähtökohtaisesti.. Äitini aina sanoo, että juutalaisnaiset ovat vahvoja, he pärjäävät aina. Hän myös puhuu siihen malliin, että juutalaiset ovat taiteellisia.
        Niin kyllä, totta että useat juutalaissuvut olivat rikkaita kauppiaita ja yritteliäitä.
        Olen puolueellinen sillä minut on kasvatettu kunnioitramaan juutalaisuutta, muttei korottamaan sitä tai heitä muita korkeammalle.
        Mutta olen lapsesta asti saanut äitiniopettamana kuulla miten juutalainen ei anna perijksi, pärjää aina, myös eaha-asioussa. Juutalainen ei suostu kerjäämään. Hän on ylpeä ja vahva.
        Minut on kasvatettu uskomaan noin ja näenhän se äitini suvussa, eritoten naisissa. He ovat vahvoja perheen edustajia.
        Minutkin on kasvatettu tuohon.. Vaikka kaikki muu kaatuis niin nainen ei. Hän uskoo vaikka koko helaa hoidon edestä.. Naisen on pakko. Periksi ei saa antaa koskaan eikä luovuttaa. Vai mitä?

        ST

        "Naisen on pakko. Periksi ei saa antaa koskaan eikä luovuttaa. Vai mitä? "

        Jep. Noin minutkin kasvatettiin savolaisen äitini toimesta.:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Naisen on pakko. Periksi ei saa antaa koskaan eikä luovuttaa. Vai mitä? "

        Jep. Noin minutkin kasvatettiin savolaisen äitini toimesta.:)

        Tuo ei oo aina hyvä juttu, että on noin kasvatettu.
        Saattaa olla hankala muistaa huolehtia myös itsestään ja muuttua suorituskeskeiseksi.
        Toisaalta olen huomannut tuon kasvatustyylin suojelevan masentuneisuudelta.
        Ei anna millään lupaa itselleen vaipua epätoivoon vaan on ikäänkuin pakko olla antamatta periksi.


        ST


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristittyjen juutalaisantipatiat ovat perustuneet siihen, että juutalaisia pidettiin Kristuksen murhaajina. Tarkalleen ottaen siihen raamatunkohtaan, jossa kansa huusi Pilatukselle: "tulkoon Hänen verensä meidän ja meidän lastemme päälle"

        Myöhemmin siihen tuli lisämausteeksi kateus. Juutalaiset menestyivät ja rikastuivat. Heistä tuli pankkiireja siksi, että rahanvaihtaminen oli pitkään ainoa juutalaiselle sallittu ammatti. Juutalaiseen kulttuuriin on myös aina kuulunut koulutusmyönteisyys ja yritteliäisyys.

        Jotkut kristityt kuvittelivat - harhaisesti - että juutalaisten rankaiseminen oli heidän tehtävänsä. Luther oli tässä aikansa tuote. Suurin osa uskovista ymmärtää nykyään, että rasismin synti ei pyhity, vaikka sitä yrittäisi valkopestä uskonnolla.

        Jerusalemissa kuitenkaan ei ollut kaikki juutalaiset paikalla kun tuo sanottiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Naisen on pakko. Periksi ei saa antaa koskaan eikä luovuttaa. Vai mitä? "

        Jep. Noin minutkin kasvatettiin savolaisen äitini toimesta.:)

        Lisään vielä, että sukuni naiset on kasvatettu olemaan vahvoja myös miehenkin puolesta ja tukemaan miestä. Onko teillä sama?
        Kuin myös huolehtimaan lapsista.
        Äiti, vaimo, nainen ei saa ollahulttio vaan hän on se, joka pitää talossa, kodissa yllä moraalia.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö maailman ihmisten, joita suurin osa on kirkon jäsenistä kuuluu, tietävän enemmän kristinuskosta kuin Jeesuksen seuraajien?
        Luther on eittämättä yksi suurimmasta eksyttäjistä.

        Lutheri viisas ja ymmärtäväinen, kun tunnisti pedon antikristuksen, josta 1700 luvun Luterilaiset virret kertovat.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei oo aina hyvä juttu, että on noin kasvatettu.
        Saattaa olla hankala muistaa huolehtia myös itsestään ja muuttua suorituskeskeiseksi.
        Toisaalta olen huomannut tuon kasvatustyylin suojelevan masentuneisuudelta.
        Ei anna millään lupaa itselleen vaipua epätoivoon vaan on ikäänkuin pakko olla antamatta periksi.


        ST

        Kaikessa on hyvät ja huonot puolensa. Elämä on tasapainottelua. Sitkeys ja selviytyminen eivät ole huonoja asioita. Suoriutuskeskeisyys on paha silloin, jos siihen suhtautuu ahdistuneesti. Onnistuminen on toisaalta palkitsevaa. Olen itse sellainen, että teen asioita satasella, mutta sen jälkeen lorvin ilman minkäänlaista syyllisyyttä. Masennukselta tällainen eteen päin katsova elämänasenne tosiaan suojelee. :)


      • Anonyymi
        Usko75 kirjoitti:

        Jerusalemissa kuitenkaan ei ollut kaikki juutalaiset paikalla kun tuo sanottiin.

        Odotitko antisemitismin perustuvan logiikkaan?:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä, että sukuni naiset on kasvatettu olemaan vahvoja myös miehenkin puolesta ja tukemaan miestä. Onko teillä sama?
        Kuin myös huolehtimaan lapsista.
        Äiti, vaimo, nainen ei saa ollahulttio vaan hän on se, joka pitää talossa, kodissa yllä moraalia.

        ST

        "Lisään vielä, että sukuni naiset on kasvatettu olemaan vahvoja myös miehenkin puolesta ja tukemaan miestä"

        Totisesti. Se oli olosuhteiden vuoksi myös pakon sanelemaa. Opin siitä kantapään kautta, etten ainakaan samaa halua omaan elämääni. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutheri viisas ja ymmärtäväinen, kun tunnisti pedon antikristuksen, josta 1700 luvun Luterilaiset virret kertovat.

        1234567---

        Hyvä, sinä ymmärrät Lutherin viisauden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther on yksi maailman suurimmista eksyttäjistä. "Miksi Luther halusi, että juutalaiset pitäisi tuhota?" Siis Lutherin sudenkarvat alkoivat näkyä, ei sen kummempaa.

        Luther on yksi maailman suurimmista eksyttäjistä.

        Varsin värikästä kieltä Paavalikin käyttää juutalaisista - siis niistä farisealaisista juutalaisista, jotka kieltäytyvät uskomasta Raamatun totuutta Jeesuksesta.

        Gal5:12. Kunpa kuohisivat itsensä, nuo teidän kiihottajanne!

        Lutherinkin kielenkäyttö oli varsin värikästä.
        Ei hän muutoin olisi saanut niin paljon vaikuttavuutta aikaankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ST, juutalainen? 🙂
        No nytpä heitit tosi pallon.

        Onko nämä foorumin judet tienneet asian? Ja siksi hyökänneet uskoasi vastaan?

        Vai: foorumin valhejuutalaiset, muka messiaanista leikkivät, mutta aitoja juutalaisia sydämestään vihaavat helluntailaiset, sinua vastaan juuri siksi hyökkäävät?

        Minä olen kypsynyt noihin molempiin. Aiemmin olin hyvin "siionistinen", mutta juutalaisten omalla foorumilla saatuani riittävästi paskaa niskaani, kääntyi takkini sikäli, etten enää puolusta heidän rikoksiaan, yritä selittää niitä parhain päin. Joka kerran kun naukaisevat jotain meitä kristittyjä vastaan, vastaan välittömästi tuplaten. Lyön molemmille poskille ja vielä perseellekin, jos tarpeen.

        Mutta antisemitisti en ole, kuten olen monesti kirjoittanut. Vaikkakin valhejuutalaiset yrittävät näin väittää.

        En tiedä, kuinka läheiset juuret sinulla on juutalaisuuteen, itsellänikin on, mutta menee vähän kauemmas historiaan. Eräs näistä esiäideistä oli nimeltään Sofia.

        Menin vajaat 10 vuotta sitten juutalaiselle foorumille. keskustellakseni juutalaisesta uskonnosta, mutta hellari-messiaanisten toimesta kaikkea juutalaisuuskeskustelua häiriköitiin ja tyrkytettiin nk. messiaanista uususkontoa sen sijaan. Sain messiaanisilta valhejuutalaisilta turpaani mennen, tullen.

        KTS muistaa tämän, häntäkin he vihaavat.

        Sitä ennen hellareiden Netmission-foorumilla: meitä oli muutama, juuriltamme enemmän tai vähemmän juutalaisia. Netmissionin nk. pimeällä sivustolla, Hollituvassa, saimme hellareilta viimeisen päälle turpaamme, meitä pilkattiin, ym. Siellä kirjoitellut KTS muistaa tämänkin, erittäin hyvin. Hänestä levitettiin paljon valheita ja hellareilta olemme saaneet jopa tappouhkauksia (KTS ei tietääkseni ole juutalainen).

        Älä koskaan, milloinkaan erehdy pitämään, kuvittele helluntailaisia Israelin ja juutalaisten todellisksi ystäviksi, se kaikki on lumetta. Heillä on ihan muut motiivit: pelkkä juutalaisten silmitön kadehtiminen ja viha, käännytystyö, oman luulopelastuksensa ansaitsemiseksi ja tämähän on vähintäänkin antijudaismia, sisältäen myös antisemitismin. Heidän käytöksensä ja toimintansa on kaikkea muuta kuin aitoa siionismia.

        Lumeen vuoksi he vetävät jatkuvasti 500 vuotta sitten eläneen Lutherin joitain tekoja ja sanoja (tosin niitäkin vääristellen), jotteivät ihmiset kysyisi mitä he, helluntailaiset itse, tänäpäivänä tekevät. Ei 500 vuotta sitten eläneet Kristuksen armoa vastaan hyökänneet anabaptistit, vaan nämä, nyt elävät anabaptistit (= uudelleenkastajat, hellarit), NYT.
        ~

        Tiedän tapauksen.Hän joka sinulle,tosin hyvin tulkinnan varaisesti tappouhkauksen antoi oli entinen venäjän mafian palkkamurhaaja,hyvin pelottava mies.Huutelit ja levittelit tästä miehestä valheita,sekä muutoinkin häiriköit yleisillä keskustelupalstoilla,aivan kuin olisit pahan hengen riivaama.En kuitenkaan usko,että sinä olet vaarassa muutoin kuin joutua kadotukseen,



      • Anonyymi
        Helluntaikirkko kirjoitti:

        Helluntailaiset haluavat että juutalaiset, kuten myös kaikki muutkin ihmiset, oppivat tuntemaan Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen, joka on ainoa pelastustie.

        https://www.suomenhelluntaikirkko.fi/tunnustus_ja_opetus_2/helluntailiikkeen_nakemyksia_israel-teologiasta

        Suomen Helluntaikirkon kannanotto Israel teologiaan on jumalatonta korvausteologiaa. Suomen Helluntaikirkko ei enää sitoudu yksiselitteisesti siihen, että koko Israelin maa kuuluu juutalaisille vaan avaa oven sellaiselle tulkinnalle, että seurakunta olisi korvannut Israelin. Tässä siteeraus kirkon korvausteologiasta:

        "Monet näkevät myös, että Jeesuksen tulemuksessa Israel ottaa kansana vastaan Jeesuksen Messiaanaan. Tämän nähdään olevan Aabrahamille ja profeetoille annettujen sekä maa-aluetta että hengellistä perintöä koskevien lupausten täyttymys."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luther on eittämättä yksi suurimmasta eksyttäjistä."

        Luther on kiteyttänyt evankeliumin ytimen selkeämmin kuin useimmat. Oppia väheksyvät helluntaiset eivät pystyneet siihen vuosikymmeniin. Nykyään menee vähän paremmin, koska pastorien koulutustaso on parantunut.

        Luther oli aikaisemmin katolinen munkki. Häneen oli istutettu katoliset hapatukset.
        Luther vainosi Jeesuksen opetuslapsia ja käski tappamaan heidät.
        Raamatussa kerotaan miten seurakunta toimii, sitä ei ole noudatettu Lutherin nimeä kantavassa kirkossa, eikä sen opissa, vaan siihen on lisätty Raamatun vastaisia oppeja, eli eksytyksiä.


    • Anonyymi

      Luther oli viisas Raamatun tulkitsija (ei kuitenkaan täydellinen, kuten ei kukaan muukaan), mutta eksyi elämänsä loppupuolella, jolloin syntyi mm. nämä juutalaiskirjoitukset, jotka Lutherin omien sanojen mukaan olivat paholaisen ulospieraisemia valheita.

      • Anonyymi

        Luther palveli katolista porttokirkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther palveli katolista porttokirkoa.

        Ei suinkaan vaan Luther totesi ihan oikein, että Paavi on antikristus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther palveli katolista porttokirkoa.

        "Rakas" Saatana. Luther itse sanoi, että sinulla on se tapa, että eksyttääksesi puhut aina osin totta, mutta itse asiasi on valhetta.

        Luther todellakin, alunperin "palveli Katolista kirkkoa", oli augustinolais-munkki. Mutta koki hengellisen heräämisen ja hänet karkoitettiin kirkosta.

        Hänestä tuli todellinen evankeliumin eteenpäin viejä. Hänestä lähti nk. uskonpuhdistus ja tämä ei enää ollut katolilaisuutta.

        Kuten, Saatana, Valheenenkeli, palvelijoinesi hyvin tiedät, Luther palveli ainoastaan Kristusta ja Jumalan puhdasta sanaa.

        "Vade, Satanas! Scriptum est enim: "Dominum Deum tuum adorabis et illi soli servies"!
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Rakas" Saatana. Luther itse sanoi, että sinulla on se tapa, että eksyttääksesi puhut aina osin totta, mutta itse asiasi on valhetta.

        Luther todellakin, alunperin "palveli Katolista kirkkoa", oli augustinolais-munkki. Mutta koki hengellisen heräämisen ja hänet karkoitettiin kirkosta.

        Hänestä tuli todellinen evankeliumin eteenpäin viejä. Hänestä lähti nk. uskonpuhdistus ja tämä ei enää ollut katolilaisuutta.

        Kuten, Saatana, Valheenenkeli, palvelijoinesi hyvin tiedät, Luther palveli ainoastaan Kristusta ja Jumalan puhdasta sanaa.

        "Vade, Satanas! Scriptum est enim: "Dominum Deum tuum adorabis et illi soli servies"!
        ~

        Luther ei ollut uskonpudistaja, sillä uskoa ei voi puhdistaa. Luther yritti puhdistaa Baabelin porttokirkkoa. Luther toimi vastoin Sanaa: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
        Porttokirkosta pitää lähteä pois, eikä yrittää parantaa porttoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther ei ollut uskonpudistaja, sillä uskoa ei voi puhdistaa. Luther yritti puhdistaa Baabelin porttokirkkoa. Luther toimi vastoin Sanaa: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
        Porttokirkosta pitää lähteä pois, eikä yrittää parantaa porttoa.

        Kiitos mielipiteestäsi, vihtahousu.

        Vastaan mielikuvamanipulaatioosi: juuri noinhan Luther tekikin, lähti pois Room.kat.kirkosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos mielipiteestäsi, vihtahousu.

        Vastaan mielikuvamanipulaatioosi: juuri noinhan Luther tekikin, lähti pois Room.kat.kirkosta.

        'Luther tekikin, lähti pois Room.kat.kirkosta' ja sitten Luther perusti porton tyttären kirkon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        'Luther tekikin, lähti pois Room.kat.kirkosta' ja sitten Luther perusti porton tyttären kirkon.

        Olet mielipiteesi sanoin ilmaissut.

        terv. Porton tytärkirkon tytär

        Näitä kristittyjen vastaisia vihakirjoituksia S24 sallii, tosin nopeasti lakaisten maton alle juutalaisten vihakirjoitukset meitä vastaan: laitoin päälle tunti sitten Talmudia luettavaksi, hetkessä lähti Talmud, kuin kuppa Töölöstä!

        Eikös tämä ole rasismia? 😶

        t. "aasiakin alempi goj, jonka saa aina tavatessa raiskata, sillä ei-juutalaiset / kristityt eivät ole ihmisiä"... jne...
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        'Luther tekikin, lähti pois Room.kat.kirkosta' ja sitten Luther perusti porton tyttären kirkon.

        Luther ei halunnut omalle nimelleen perustaa kirkkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet mielipiteesi sanoin ilmaissut.

        terv. Porton tytärkirkon tytär

        Näitä kristittyjen vastaisia vihakirjoituksia S24 sallii, tosin nopeasti lakaisten maton alle juutalaisten vihakirjoitukset meitä vastaan: laitoin päälle tunti sitten Talmudia luettavaksi, hetkessä lähti Talmud, kuin kuppa Töölöstä!

        Eikös tämä ole rasismia? 😶

        t. "aasiakin alempi goj, jonka saa aina tavatessa raiskata, sillä ei-juutalaiset / kristityt eivät ole ihmisiä"... jne...
        ~

        Luterilaisen kirkon jäsenistä vain pieni osa on todellisia kristittyjä. Kirkko on=maailma, jossa valhevehnä ja nisu kasvavat yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisen kirkon jäsenistä vain pieni osa on todellisia kristittyjä. Kirkko on=maailma, jossa valhevehnä ja nisu kasvavat yhdessä.

        Näin se on kaikissa kristillisissä seurakunnissa, valhejäseniä (maallistuneita, uskon kadottaneita) tuntuu olevan vähän kaikkialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet mielipiteesi sanoin ilmaissut.

        terv. Porton tytärkirkon tytär

        Näitä kristittyjen vastaisia vihakirjoituksia S24 sallii, tosin nopeasti lakaisten maton alle juutalaisten vihakirjoitukset meitä vastaan: laitoin päälle tunti sitten Talmudia luettavaksi, hetkessä lähti Talmud, kuin kuppa Töölöstä!

        Eikös tämä ole rasismia? 😶

        t. "aasiakin alempi goj, jonka saa aina tavatessa raiskata, sillä ei-juutalaiset / kristityt eivät ole ihmisiä"... jne...
        ~

        Talmudin kirjoittajat eivät poikkea mitenkään rääväsuisista kristityistä. Kuka haukkuu muslimeja, kuka juutalaisia ja kuka muiden kirkkokuntien jäseniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talmudin kirjoittajat eivät poikkea mitenkään rääväsuisista kristityistä. Kuka haukkuu muslimeja, kuka juutalaisia ja kuka muiden kirkkokuntien jäseniä.

        Oliko tuo nyt sitten kunnianosoitus Talmudille? "Talmudin kirjoittajat eivät poikkea mitenkään rääväsuisista kristityistä"..

        Juu. Tuo hengelliseksi Jumalan sanaksi ja rabbien opetuksiksi ilmoitettu rääväsuinen kirja, ei varmaankaan poikkea jumalattomista muka-kristityistä. Ja heidäthän sinä selvästi tunnet.

        Kuten ilmeisen talmudistitkin.

        Minä kyllä väitän, että nuo tuntemasi rääväsuiset kristityt eivät ole kristittyjä ensinkään. Mutta että samaa kastia talmudistien kanssa...? En nyt silti ihan näinkään väittäisi. Joku muinaissuomalainen, tai muu noita-akka, kenties...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Rakas" Saatana. Luther itse sanoi, että sinulla on se tapa, että eksyttääksesi puhut aina osin totta, mutta itse asiasi on valhetta.

        Luther todellakin, alunperin "palveli Katolista kirkkoa", oli augustinolais-munkki. Mutta koki hengellisen heräämisen ja hänet karkoitettiin kirkosta.

        Hänestä tuli todellinen evankeliumin eteenpäin viejä. Hänestä lähti nk. uskonpuhdistus ja tämä ei enää ollut katolilaisuutta.

        Kuten, Saatana, Valheenenkeli, palvelijoinesi hyvin tiedät, Luther palveli ainoastaan Kristusta ja Jumalan puhdasta sanaa.

        "Vade, Satanas! Scriptum est enim: "Dominum Deum tuum adorabis et illi soli servies"!
        ~

        Niin, vastahan Paavi kehui Marttia, että hän oli heidän poikansa ja oppi oli heidän oppinsa.
        ts. martti edusti Paavilaisuutta ja Paavi tänään allekirjoittaa martin puheen heikäläiseksi.
        Eikä tästä ole kauaakaan kun tämän oli esissä.

        Mitä sitten Hitlerin tekoihin, niin kansalivälisen oikeudenkäynnin edessä yksi korkea-arvoinen sotilashenkilö puolustautui, että hän toteutti Lutherin opetusta.

        Roomahan oli aikoinaan maailman keskus täällänurkalla ja sitähän se katolisuus edusti myös.
        Mitä taas KTS- sinkomieheen mennään, niin mitä se koira karvoilleen voi. tai pantteri pilkuilleen. Juutalaisuutta vastaan. Suomeksi Jumalan kansaa vastaan.
        Raamatullisuudessa meidänkin kristillisyys on Jumalaa vastaan.
        Kun me puhumme lopunajoista, ja ahdistuksesta, se on harhainen termistö.
        <puhumme thilipsis- merkityksestä, eikä "orge" Jumalan vihasta.
        Jos puhumme lupauksesta - niin silloin meistä pitäisi puhua uskosta Jeesukseen.
        Uskosa, mikä on armon uskon kautta saatua evankeliumin sisäistä olemusta.
        Usko silloin on uskoa siihen, mitä sana sanoo ja ojentautua siihen.
        Ei kirkkokisien sanaan, vaan Jumalan sanaa, - siihen Jumalan mielenmukaisuuteen.
        Meidän puheet ei pidä olla martti sitä ja martti tätä ja martin evanekliumi ja martin ajatus armosta. Ei se niin mene.
        SE ei ole uskoa. SE ei kanna lupausta, kirjoituksien mukaisesti.

        Jumalan viha- "orge" - se saavuttaa heidät, jotka pitävät kirjoitukset ja Jumalan kansan vihan kohteena. Jumalan kansaa vihaavat ovat tästä maailmasta.

        Pelastus on Kuningaskunna voitosta, ei kirkkokuntien oppiteologiasta, jossa turva pannaan johonkin kirkkokunnan käsikirjoihin. Vaikka vertavuotiaviin murhamarttilaisiin käsiin.

        Alttarin alla olevat sielut, ne oli surmattu ja miksi surmattu? Jumalan Sanan tähden, joka heillä oli. Ei kirkkojuttu, pappien puheitten tähden.
        Eli todistuksen tähden, joka on Kristuksessa, eikä tähän pidä sotkea valheellista juutalaisvihaa. Juutalaiset tulevat kyllä vainotuksi vielä edessäpäin, mutta tarvitseeko siinä olla KTS_ ja muut kristillisesti mantraavat muotojumaliset, joiden peittovaate on heidän sanojensa silmäpeitettä.
        Se ei ole Jumalalle mieluista katsottavaa. Ei kristityt sanana ole kuin kirosana.
        Vainoajien oppilaat, ei Jumalan opetuslapsia. Eli kritisyt ovat ristinrakentaja kansaa. Jotka rakentavat ja ristiinnaulitsevat muka pyhänä tekonaan edelleen Mestarinsa.
        Uhrikaritsan. Se on kristityt- pakanat - epäjumalanpalvelijat tänäänkin, elleivät hokaa paikkaansa.

        Kuuliaisuus mitä se tuo mieleen? Jumalan ja pelastuksen, sekä kirjoitukset.
        Sieltä löytyy otollisuus, mieluisa, Jumalanpalvelus, uskollisuus ja tämä Valtakunta.
        Mutta, tämänpäivän kristillisyydestä löydän hapattuneen siionin harhoineen.

        Saa nähdä, kun ahdistus käy edessä kouluttamaan lihallista uskovaa, kuinka alkaa putoilla marttilaisuudet, helluntalaisuudet, adventismi, ateismi, jahvettilaisuus jne. joidenkin elämästä. Se lihan kuolema voi olla voitto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther ei ollut uskonpudistaja, sillä uskoa ei voi puhdistaa. Luther yritti puhdistaa Baabelin porttokirkkoa. Luther toimi vastoin Sanaa: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
        Porttokirkosta pitää lähteä pois, eikä yrittää parantaa porttoa.

        Näitä palstoja lukiessa sanoisin, että uskon puhdistaminen tekisi monelle nykyäänkin hyvää.:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisen kirkon jäsenistä vain pieni osa on todellisia kristittyjä. Kirkko on=maailma, jossa valhevehnä ja nisu kasvavat yhdessä.

        Kaikissa seurakunnissa niin valtio,kuin vapaat suunnat on todellisia kristittyjä arvioitu jonkun jenkkipastorin toimesta noin 4%.


    • Anonyymi

      Luterilaisuudessakaan kaikki ei perustunut yksin Raamattuun.

      • Anonyymi

        Missään uskonsuunnassa kaikki ei perustu yksin raamattuun. Missä kaksi tai kolme on koolla, sinne syntyy uskonnollinen kulttuuri. Ja hetken päästä sen noudattamista pidetään oikeana uskona.


    • Anonyymi

      Luther oli väärässä. En jaksanut lukea tuota "Juutalaisista ja heidän valheistaan"-tekstiä, mutta jo otsikko kertoo, että Luther oli eksynyt tuossa kohtaa. Kaikki ihmiset Jeesusta lukuunottamatta ovat syntisiä. Se että Luther nosti tikunnokkaan juutalaiset yhtenä ryhmänä, oli poispoikenneisuutta häneltä.

      Sitä paitsi...

      Itse Jeesus sekä Hänen opetuslapsensa, apostolinsa, kaikki VT:n profeetat, kuninkaat, tuomarit, kansanjohtajat ja kantaisät sekä kaikki Raamatun kirjoittajat olivat juutalaisia. Tämä on mielestäni case closed -juttu.

      • Anonyymi

        "Se että Luther nosti tikunnokkaan juutalaiset yhtenä ryhmänä, oli poispoikenneisuutta häneltä."

        Samalla Luther myös tuli todistaneeksi, ettei hän itse eroa paljoakaanTalmudin kirjoittaneista rabbeista. Se on usein kiivailun lopputulos. On primitiivistä vihastua kokonaiselle ihmisryhmälle sen muutaman edustajan ajatuksista tai toilailuista. Luther unohti kysyä: mitä Jeesus olisi tehnyt? Hän olisi tietenkin sanonut: " Isä anna heille anteeksi, he eivät tiedä mitä tekevät."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se että Luther nosti tikunnokkaan juutalaiset yhtenä ryhmänä, oli poispoikenneisuutta häneltä."

        Samalla Luther myös tuli todistaneeksi, ettei hän itse eroa paljoakaanTalmudin kirjoittaneista rabbeista. Se on usein kiivailun lopputulos. On primitiivistä vihastua kokonaiselle ihmisryhmälle sen muutaman edustajan ajatuksista tai toilailuista. Luther unohti kysyä: mitä Jeesus olisi tehnyt? Hän olisi tietenkin sanonut: " Isä anna heille anteeksi, he eivät tiedä mitä tekevät."

        Jaaha. Että maton alle vaan juutalaisten omat teot?!


    • Anonyymi

      Miten on, Miehet ha Veljet:
      Miten määrittelet, termin, sanan, sisällön "juutalainen"?

      Kuka on ja millä perusteella juutalainen?

      2. Moos. 12:48
      48 Ja jos joku muukalainen asuu sinun luonasi ja tahtoo viettää pääsiäistä Herran kunniaksi, niin ympärileikkauttakoon kaikki miehenpuolensa ja sitten käyköön sitä viettämään ja olkoon silloin niinkuin maassasyntynyt. Mutta yksikään ympärileikkaamaton älköön siitä syökö.
      49 Sama laki olkoon maassasyntyneellä ja muukalaisella, joka asuu teidän keskuudessanne."

      Maassa maan tavalla.

      1. Moos. 34:
      15 Me suostumme ainoastaan sillä ehdolla, että te tulette meidän kaltaisiksemme, niin että kaikki miehenpuolenne ympärileikataan.
      16 Silloin me annamme omia tyttäriämme teille ja otamme itsellemme teidän tyttäriänne, ja me asetumme teidän luoksenne ja tulemme yhdeksi kansaksi.

      22 Mutta ainoastaan sillä ehdolla miehet suostuvat asettumaan meidän luoksemme, tullaksensa meidän kanssamme yhdeksi kansaksi, että kaikki miehenpuolemme ympärileikataan, niinkuin he itsekin ovat ympärileikatut.

      Onko ympärileikkaus sen merkki että on israelin kansaa, ja kumpaa kansaa, sillä niitä on kaksi, sanoo Hesekiel. ja Hoosea eli Jumala heidän suullaan.

      1. Moos. 17:10
      9 Ja Jumala sanoi Aabrahamille: "Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen.
      10 Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne.
      11 Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän.

      Miten on sinä joka olet tahi tunnet tahi luulet olevasi juutalainen, niin, onko MYÖS esikoispoika Ismael?
      1. Moos. 17:26
      Aabraham ja hänen poikansa Ismael ympärileikattiin sinä samana päivänä;

      1. Moos. 17:18
      Ja Aabraham sanoi Jumalalle: "Kunpa edes Ismael saisi elää sinun edessäsi!"
      20 Mutta myös Ismaelista minä olen kuullut sinun rukouksesi; katso, minä siunaan häntä ja teen hänet hedelmälliseksi ja annan hänen lisääntyä ylen runsaasti. Hänestä on polveutuva kaksitoista ruhtinasta, ja minä teen hänestä suuren kansan.

      1. Moos. 21:
      12 Mutta Jumala sanoi Aabrahamille: "Älä pahastu siitä poikasi ja orjattaresi tähden. Kuule Saaraa kaikessa, mitä hän sinulle sanoo, sillä ainoastaan Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset.
      13 Mutta myöskin orjattaren pojasta minä teen suuren kansan, koska hän on sinun jälkeläisesi."

      Jumala tunnustaa eli todistaa, että Ismeal, on Aabrahamin poika ja jälkeläinen.
      Mitä sanoo juutalaiset?

      Kuuluuko esikoispojan, kaksin kertainen siunaus, kenelle?

      Kyllä muistan:
      1. Moos. 21:12
      Mutta Jumala sanoi Aabrahamille: "Älä pahastu siitä poikasi ja orjattaresi tähden. Kuule Saaraa kaikessa, mitä hän sinulle sanoo, sillä ainoastaan Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset.

      Joten Kuka on juutalainen ja millä perusteella?
      Onko se syntymä-oikeus?
      Uskonto?
      kansa tahi heimo?

      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

      • Anonyymi

        Käsittääkseni varsinainen israelilaisuus alkoi Jaakobista.
        Aabraham on kantaisä, mutta Jaakob on Israel.

        Juutalaiset, alkujaan, taas olivat Juudan jälkeläisiä, olen ymmärtänyt.

        Tosin diasporassa kaikkia Israelin ja Juudean pakolaisia alettiin kutsua "juutalaisiksi".

        Sittemmin alkoi myös Turkin pohjoispuolisia, eurooppalaisia pakanoita, kasaareja kääntyä juutalaisuuteen.

        Alkuperäisestä Jaakobista (Jakov) ei ota kuin Jumala selvän.

        Myöskin pakanoista, gojimeista, sanoo UT sanasensa: ketkä ovat - eivät etnisesti - mutta uskon kautta "todellisia Aabrahamin lapsia". Mutta UT:a eivät juutalaiset itse tunnusta, millään mittapuulla.

        Juutalainen uskonto (Judaismi) ei muutoin ole tarkka näistä etnisyyksistä: kuka vain käännynnäinen, joka haluaa kääntyä juutalaisuuteen, on "juutalainen".

        Kuka vain etninen juutalainen / juutalaisuskontoinen hylkää Judaismin ja kääntyy kristityksi = tunnustaa Jeesuksen Yhdeksi Jumalan Kolmesta Pyhästä Persoonasta... ei judejen mukaan taatusti ole mikään juutalainen! Saa mennä! (Hirveä huuto ja kiviä perään!)

        Mutta mitä mieltä on Itse Jumala, Herra?
        Moniko kysyy, mitä Jumala Itse sanoo?

        Entä mitä sanoo dikduk? Hän lienee on aiheen todellinen asiantuntija foorumilla.
        ~


      • Anonyymi

        "Miten määrittelet, termin, sanan, sisällön "juutalainen"? Kuka on ja millä perusteella juutalainen?"

        Tämän palstan määritelmät ovat yhdentekeviä. Juutalaiset määrittelevät itse kuka on juutalainen. Juutalaisuus periytyy äitilinjan kautta ja se on enemmän kuin uskonto. Juutalaisesta äidistä syntynyt ei lakkaa juutalaisen lain silmissä olemasta juutalainen, vaikka hän olisi ateisti eikä uskoisi mihinkään, eikä millään tavalla harjoittaisi juutalaisuutta. Kerran juutalaisuuteen kääntynyt ei myöskään koskaan lakkaa olemasta juutalainen, vaikka hän kääntyisi seuraavana vuonna johonkin toiseen uskontoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni varsinainen israelilaisuus alkoi Jaakobista.
        Aabraham on kantaisä, mutta Jaakob on Israel.

        Juutalaiset, alkujaan, taas olivat Juudan jälkeläisiä, olen ymmärtänyt.

        Tosin diasporassa kaikkia Israelin ja Juudean pakolaisia alettiin kutsua "juutalaisiksi".

        Sittemmin alkoi myös Turkin pohjoispuolisia, eurooppalaisia pakanoita, kasaareja kääntyä juutalaisuuteen.

        Alkuperäisestä Jaakobista (Jakov) ei ota kuin Jumala selvän.

        Myöskin pakanoista, gojimeista, sanoo UT sanasensa: ketkä ovat - eivät etnisesti - mutta uskon kautta "todellisia Aabrahamin lapsia". Mutta UT:a eivät juutalaiset itse tunnusta, millään mittapuulla.

        Juutalainen uskonto (Judaismi) ei muutoin ole tarkka näistä etnisyyksistä: kuka vain käännynnäinen, joka haluaa kääntyä juutalaisuuteen, on "juutalainen".

        Kuka vain etninen juutalainen / juutalaisuskontoinen hylkää Judaismin ja kääntyy kristityksi = tunnustaa Jeesuksen Yhdeksi Jumalan Kolmesta Pyhästä Persoonasta... ei judejen mukaan taatusti ole mikään juutalainen! Saa mennä! (Hirveä huuto ja kiviä perään!)

        Mutta mitä mieltä on Itse Jumala, Herra?
        Moniko kysyy, mitä Jumala Itse sanoo?

        Entä mitä sanoo dikduk? Hän lienee on aiheen todellinen asiantuntija foorumilla.
        ~

        "Tosin diasporassa kaikkia Israelin ja Juudean pakolaisia alettiin kutsua "juutalaisiksi".

        Tarkoitatko, juutalaisilla, juudaan heimon jälkeläisiä vai
        pakkosiirtolaisuuden jälkeen tulleella sanan, jew?

        Jumala ei kutsuu, kanta eri kansaa, toinen on juudan kansa ja toinen efraimin kansa.
        ja tämä tulee vielä kaikkien eteen, sillä, pääsiäisen merkitys muutttuuu ja tulee YKSI Kansa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten määrittelet, termin, sanan, sisällön "juutalainen"? Kuka on ja millä perusteella juutalainen?"

        Tämän palstan määritelmät ovat yhdentekeviä. Juutalaiset määrittelevät itse kuka on juutalainen. Juutalaisuus periytyy äitilinjan kautta ja se on enemmän kuin uskonto. Juutalaisesta äidistä syntynyt ei lakkaa juutalaisen lain silmissä olemasta juutalainen, vaikka hän olisi ateisti eikä uskoisi mihinkään, eikä millään tavalla harjoittaisi juutalaisuutta. Kerran juutalaisuuteen kääntynyt ei myöskään koskaan lakkaa olemasta juutalainen, vaikka hän kääntyisi seuraavana vuonna johonkin toiseen uskontoon.

        Muutoin totta kirjoitat, mutta kristinuskon kohdalla ei noin ole.

        Juutalaisesta äidistä syntynyt juutalainen voi kääntyä vaikka hinduksi ja juutalaisuus pitää häntä juutalaisena. Mutta jos juutalainen tunnustaa Jeesusta = kristitty, hänen juutalaisuutensa kielletään.

        Juutalaisuudessa muutoinkin on eri näkemyksiä tästä asiasta. Esim. (muist.) dikduk on kirjoittanut, että juutalaiseksi kääntynyt on todellinen juutalainen. Tämä lienee vapaamielistä ajattelua. Tiukanlinjan judet pitävät kyllä kiinni tuosta "juutalaisesta äidistä"-syntynyttä. Olen Israelissa kuullut näitä "isä-juutalaisia" kutsuttavan nimellä "hetzi" = puolikas, puolijuutalainen. Näitä ei pidetä samassa arvossa kuin juutalaisesta äidistä syntynyttä.

        Suomalaiset messiaaniset, joista osa lienee nk. Israelin matkamuistoja, taas tiukasti saarnaavat, että juutalaisuudessa muka isä-linja määrittää juutalaisuuden. Koska isää ei (todellakaan) voi koskaan varmuudella tietää, juutalaisuus kylläkin määritellään äiti-linjan mukaan. Tiedän yhden matkamuiston, jolla useampi isäehdokas, näistä puolet arabeja. Äippä valitsi sopivimman, tietenkin juutalaisen, muka "isäksi". Ehkä hän onkin.

        Kun alat puhua totta, puhu sitten kokonaan. Puolitotuus = valhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tosin diasporassa kaikkia Israelin ja Juudean pakolaisia alettiin kutsua "juutalaisiksi".

        Tarkoitatko, juutalaisilla, juudaan heimon jälkeläisiä vai
        pakkosiirtolaisuuden jälkeen tulleella sanan, jew?

        Jumala ei kutsuu, kanta eri kansaa, toinen on juudan kansa ja toinen efraimin kansa.
        ja tämä tulee vielä kaikkien eteen, sillä, pääsiäisen merkitys muutttuuu ja tulee YKSI Kansa,

        "Tarkoitatko, juutalaisilla, juudaan heimon jälkeläisiä vai
        pakkosiirtolaisuuden jälkeen tulleella sanan, jew?"

        Alkuperäiset "juudalaiset" olivat tietenkin Juudan heimoa, kuten esim. Jeesus oli. Israelin alueilla ja lähialueilla asui myös muita israelilaisia, eli Jakovin 12 pojan heimoja.

        Nämä israelilaisheimot ajettiin diasporaan.

        Diasporassa heitä kaikkia alettiin sittemmin kutsua yhteisnimellä "juutalaiset / juutalainen", engl. jew. Mahdollisesti johtuen Jeesuksesta, oppimattomat pakanat / gojimit tunnistivat / nimittivät heidät kaikki "juudalaisiksi".

        Keskieuroopassa ei kuitenkaan puhuttu englantia. Heitä kait kutsuttiin kussakin maassa ja kielissä omilla tavoillaan.

        Selkiskö jo? Rautalanka loppui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutoin totta kirjoitat, mutta kristinuskon kohdalla ei noin ole.

        Juutalaisesta äidistä syntynyt juutalainen voi kääntyä vaikka hinduksi ja juutalaisuus pitää häntä juutalaisena. Mutta jos juutalainen tunnustaa Jeesusta = kristitty, hänen juutalaisuutensa kielletään.

        Juutalaisuudessa muutoinkin on eri näkemyksiä tästä asiasta. Esim. (muist.) dikduk on kirjoittanut, että juutalaiseksi kääntynyt on todellinen juutalainen. Tämä lienee vapaamielistä ajattelua. Tiukanlinjan judet pitävät kyllä kiinni tuosta "juutalaisesta äidistä"-syntynyttä. Olen Israelissa kuullut näitä "isä-juutalaisia" kutsuttavan nimellä "hetzi" = puolikas, puolijuutalainen. Näitä ei pidetä samassa arvossa kuin juutalaisesta äidistä syntynyttä.

        Suomalaiset messiaaniset, joista osa lienee nk. Israelin matkamuistoja, taas tiukasti saarnaavat, että juutalaisuudessa muka isä-linja määrittää juutalaisuuden. Koska isää ei (todellakaan) voi koskaan varmuudella tietää, juutalaisuus kylläkin määritellään äiti-linjan mukaan. Tiedän yhden matkamuiston, jolla useampi isäehdokas, näistä puolet arabeja. Äippä valitsi sopivimman, tietenkin juutalaisen, muka "isäksi". Ehkä hän onkin.

        Kun alat puhua totta, puhu sitten kokonaan. Puolitotuus = valhe.

        "Kun alat puhua totta, puhu sitten kokonaan. Puolitotuus = valhe."

        Minä toistin sen mitä olen rabbeilta kuullut. Katson, että he ovat pätevimpiä määrittelemään virallisesti kuka on juutalainen ja kuka ei. Muut määritelmät ovat vain mielipiteitä.

        Joka kansakunnassa - Suomessakin - on väkeä, jotka vierastavat ja jopa vihaavat kaikkea erilaista: muukalaisia, eri uskontojen edustajia jne. Primitiivireaktiot ovat vain ihmisen kasvamattomuutta.


    • Anonyymi

      Mitä tiedätte, tästä hankkeesta, mikä ja mitä on Noahide Law?

      Tämä saattaa olla hankala eli kielletty aihe, mutta, voihan sitä aina laittaa uudelleen.
      tässä on eräs, harmittaa kun ei ole suomeksi tehtyä, en yhtään havainnut.

      https://www.youtube.com/watch?v=5YtzXYQLi_U
      The Noahide Laws Explained - Blogcast

      ja tietysti, haku ja tulee pilvin pimein, tietoa, mutta kaikki lontoon tahi hebrean kielellä.

      Nyt sen vähän sain irti, että he, kuka lie, pitää Herra Jeesusta pääpahana, ja kaikkia jotka sitten seuraavat, samanlaisina.
      Möys uusi testamentti on pahasta, eli jew, eli eliitti eli uusi uljas maailma sitten on takana.
      ja sen tarkoitus on tehdä temppeli ja yksi usko, koko maailman kattava, moraalinen sopimus, usko, mitä lie.
      ja tietysti, oma jumala.

      suurimmat valtiot ovat sen jo hyväksyneet.

      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

      • Anonyymi

        "suurimmat valtiot ovat sen jo hyväksyneet."

        Naurettavia valheita. Mistä näitä sikiää?


      • Anonyymi

        Talmudin mukaan 7 Nooan lakia olivat seuraavat:

        1. Älä palvele epäjumalia
        2. Älä kiroa Jumalaa
        3. Perusta oikeuslaitos
        4. Älä murhaa
        5. Älä tee aviorikosta, harrasta seksuaalista moraalittomuutta tai sekaannu eläimiin
        6. Älä varasta
        7. Älä syö elävän eläimen lihaa

        Näiden tuttujen käskyjen ympärille ei maailmanuskontoa perusteta. Se on ihmisluonnon tuntien muutenkin järjetön ajatus. Eiväthän ihmiset pysty elämään sovussa edes oman uskontonsa sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "suurimmat valtiot ovat sen jo hyväksyneet."

        Naurettavia valheita. Mistä näitä sikiää?

        No, voit lukea niitä jenkki-lehdistä/mediasta, venäläisestä lehdistä/mediasta, kiinalaisesta, ranskalaisesta, espanja laisesta, ja osin jopa Suomesta.

        eli eräs sen "nimi" on ekumeenia eli kansaivälinen moraali tahi sitten new word ordet tahi maailman kirkko.

        Joten ei muuta kuin silmät auki.

        antami linkki tietysti katsoit kuuntelit sen?

        Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talmudin mukaan 7 Nooan lakia olivat seuraavat:

        1. Älä palvele epäjumalia
        2. Älä kiroa Jumalaa
        3. Perusta oikeuslaitos
        4. Älä murhaa
        5. Älä tee aviorikosta, harrasta seksuaalista moraalittomuutta tai sekaannu eläimiin
        6. Älä varasta
        7. Älä syö elävän eläimen lihaa

        Näiden tuttujen käskyjen ympärille ei maailmanuskontoa perusteta. Se on ihmisluonnon tuntien muutenkin järjetön ajatus. Eiväthän ihmiset pysty elämään sovussa edes oman uskontonsa sisällä.

        okei.
        mitä muuta tämä, nooanlaki sanoo ja tarjoaa?
        se mitä olen lukenut ja katsonut, on tarkoitus, että tulee yksi maailman uskonto ja yksi raha, yksi uskonto ja sitten yksi jumala.

        nyt, tämän uskonnon ja jumalan osalta, kuka TULKITSEE, mikä on oikein ja väärin?
        eli ortodoksi jew tulkitsee mikä on hyvää ja oikeaa tulkintaa?

        eli Herra Jeesus on väärä ja paha, ellei perkele itse ja seuraajat tulee tuhota?
        eli miten he, kuka lie määrittelee kuka ja mikä on epäjumala.

        Nyt he, jew ja talmut ja muut, sanovat että Herra Jeesus on epäjumala ja paha, joka vastustaa Jumalaa.
        ja sitten saa paketiin tulee että, se on Jumalan kiroamista eli pilkkaa, ja taas uskovat kivitetään.
        ja, se että uusi testamentti on tietysti väärä ja es poltetaan ja sen lukijat taas tapetaan.

        eli MITÄ HYVÄÄ tämä tuo Jeesukselle ja uskoville?


      • Anonyymi

        Kai huomioit lauseen jossa kehoitetaan tappamaan kristittyjä?

        No, tuota Nooan lakiahan juutalaiset ovat kautta aikain hissukseen toimitelleet. (Ainakin joskus keskiajalla) mm. uhraten kristittyjä vauvoja alttareillaan.

        Tästä Luthewr syvästi pahastui ja julkaisi raivostuneen kirjasensa ja jota S24 nooalaiset pyrkivät alati täällä kieltämään, sitä vastaan hyökkäämään. Juuri nuo hyökkääjät ovat kirjan parhaat mainostajat.

        Juutalaisella foorumilla jo vuosia sitten oli näitä nooalaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, voit lukea niitä jenkki-lehdistä/mediasta, venäläisestä lehdistä/mediasta, kiinalaisesta, ranskalaisesta, espanja laisesta, ja osin jopa Suomesta.

        eli eräs sen "nimi" on ekumeenia eli kansaivälinen moraali tahi sitten new word ordet tahi maailman kirkko.

        Joten ei muuta kuin silmät auki.

        antami linkki tietysti katsoit kuuntelit sen?

        Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

        Valtiot eivät todellakaan liity tuollaisiin marginaaliryhmiin. Sen tiedän ihan faktana. Ekumenia on kristillisten kirkkojen välistä yhteistyötä. Uskontojen välinen yhteistyö on taas rauhantyötä, jossa pohditaan miten eletään sovussa erilaisuuden kanssa. Se ei takuuvarmasti tähtää "maailman uskontoon".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        okei.
        mitä muuta tämä, nooanlaki sanoo ja tarjoaa?
        se mitä olen lukenut ja katsonut, on tarkoitus, että tulee yksi maailman uskonto ja yksi raha, yksi uskonto ja sitten yksi jumala.

        nyt, tämän uskonnon ja jumalan osalta, kuka TULKITSEE, mikä on oikein ja väärin?
        eli ortodoksi jew tulkitsee mikä on hyvää ja oikeaa tulkintaa?

        eli Herra Jeesus on väärä ja paha, ellei perkele itse ja seuraajat tulee tuhota?
        eli miten he, kuka lie määrittelee kuka ja mikä on epäjumala.

        Nyt he, jew ja talmut ja muut, sanovat että Herra Jeesus on epäjumala ja paha, joka vastustaa Jumalaa.
        ja sitten saa paketiin tulee että, se on Jumalan kiroamista eli pilkkaa, ja taas uskovat kivitetään.
        ja, se että uusi testamentti on tietysti väärä ja es poltetaan ja sen lukijat taas tapetaan.

        eli MITÄ HYVÄÄ tämä tuo Jeesukselle ja uskoville?

        "se mitä olen lukenut ja katsonut, on tarkoitus, että tulee yksi maailman uskonto ja yksi raha, yksi uskonto ja sitten yksi jumala."

        Ikivanha salaliittoteoria, jolle nauravat hevosetkin. Takuuvarmasti nauravat ne, joilla on käytännön kokemusta kansainvälisen yhteistyön vaikeudesta.


    • Anonyymi

      Tänä päiväinen kysymys niin, minkä korvasyyhyn kiihotukseen valtakunnansyyttäjä tahtoo vedota?

    • Anonyymi

      1Moos.17:14 Biblia. Ja jonka esinahallisen miehen puolen esinahan liha ei ympärileikata, se sielu pitää hukutettaman kansastansa: hän on minun liitoni rikkonut. Kirjotetaan: miehenpuolen. Tuom.2:20

    • Anonyymi

      olisko mahdollista että samoin kuin Jeesus ja Isä itse on jew/jä vastaan, myös uskon puhdistaja, luther oli sitä myös puhdistamassa?

      eli, jos on kaksi kansaa, toinen hyvä ja toinen paha, eikö silloin ole hyvä sitä pahaa vastustaa?

      nyt, kun esim, on luetteloita, jaakobin pojista, niin mihin kohtaa menee jew?
      Daaniin jota ei ole loppu-peleissä?

      no, se että, on kaksi kansaa, joista toinen on Jumalan Esikoinen ja siunattu ja toinen on pois siirretty ja kirottu, on kait jotain merkitystä?

      Mutta tulee aika kun juuda ja efrain ei enää ole toisiaan vastaan ja "samalla" muuttuu, pääsiäisen eli pesac merkitys.
      Joten, mahdollisesti, osa heistä sitten tulee totuuden tuntoo, osa ei.
      aika sen näyttää, nyt he ovat mitä ovat.

      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

      • Anonyymi

        Oliko Jeesus juuralausia vastaan? Ei suinkaan. Hänhän oli itsekkin juutalainen.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Jeesus juuralausia vastaan? Ei suinkaan. Hänhän oli itsekkin juutalainen.

        ST

        "Oliko Jeesus juuralausia vastaan? Ei suinkaan. Hänhän oli itsekkin juutalainen."
        Siis, tarkoitatko että JUUDAN sukua?

        vai tarkoitatko että Jeesus oli JEW?
        vai millä PERUSTEELLA JEESUS on juutalainen?
        uskonnon?
        heimon/suvun?

        Hes 37
        15 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        16 "Sinä, ihmislapsi, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille'. Ota sitten toinen puusauva ja kirjoita siihen: 'Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva'.
        17 Ja pane ne lähekkäin, pääksytysten, niin että ne tulevat yhdeksi sinun kädessäsi.
        18 Kun sitten kansasi lapset sanovat sinulle näin: 'Etkö selitä meille, mitä sinä tällä tarkoitat?'
        19 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.
        20 Ja kun sauvat, joihin olet kirjoittanut, ovat sinun kädessäsi, heidän silmäinsä edessä,
        21 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan israelilaiset pois pakanakansojen keskuudesta, minne vain he ovat kulkeutuneet, kokoan heidät joka taholta ja tuon heidät omaan maahansa.
        22 Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi.

        Siis Jumala sanoo että ON KAKSI kansaa:
        - 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille'.
        - Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva'.

        Kuten tiedät ja olet itse tutkinut, niin tässä oleva sana ON JUUDA eli:
        Strong's H3063 - Yehuwdah
        eikä jew: Strong's H3064 - Yehuwdiy

        Nyt Miten sinun mielestäsi, on
        Ketkä ovat Juudan kanssa kansa?
        ja ketkä ovat Efraimin kanssa kansa?

        Kummalla ON ESIKOISUUS?
        vai onko sillä mitään väliä?

        21 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan israelilaiset pois pakanakansojen keskuudesta, minne vain he ovat kulkeutuneet, kokoan heidät joka taholta ja tuon heidät omaan maahansa.
        22 Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi.

        Mihin tämä viittaa?
        tähänkö: eli Jeremiaan 16 ja 23 lukuun? sekä Hooseaa että Sakarjaa?

        Jer 16
        13 Niin minä heitän teidät pois tästä maasta maahan, jota te ette tunne eivätkä teidän isänne tunteneet, ja siellä te saatte palvella muita jumalia päivät ja yöt, sillä minä en teille armoa anna.
        14 Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta',
        15 vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkoittanut'. Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä.
        ja
        Jer 23
        7 Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta',
        8 vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti ja toi Israelin heimon jälkeläiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin minä olin heidät karkoittanut'. Ja niin he saavat asua omassa maassansa."
        ja
        Jer. 31:
        8 Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.
        9 Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

        ja mitä siitä, seuraa esim heidän kandan kansan kesken?
        Jes. 11:13
        Silloin katoaa Efraimin kateus, ja Juudan vihat häviävät. Efraim ei kadehdi Juudaa, eikä Juuda vihaa Efraimia.

        heillä on vielä vihanpito keskenään ja se tulee poistumaan, mutta EI OLE VIELÄ POISTUNUT, ja samalla pääsiäisen merkitys ja sislätö muuttuu!

        Joten, Efraim ON Israel ja ESIKOINEN, Jumalan lemmikki/suosikki.
        ja kun Jeesus oli, krijanoopineita ja fariseuksia ja pappeja sekä ylipappeja sekä saddukeusia vastaaan niin
        oliko siellä efraim vai juudan kansa jolle Herra puhui?
        sillä Herran oman sanan mukaan HERRA on se hajoituksen tehnyt ja sitten tulee sen poistamaan eli yhdistämään.

        Kuka saa olla pappi ja kuninkas, Israelissa / juudassa?
        Onko joku tietty suku, jolla on siihen oikeus ja jos ulkopuolinen sen tekee, tulee kivisade?
        eli Onko pappeja Efraimista?
        joten Kenelle, Herra puhuu, juudaalle vai jew?

        nyt, miten on, mitä arvelet, mihin tämä Herran Sana/puhe viittaa:
        Joh. 10:16
        16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
        no merkit 5000
        Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Oliko Jeesus juuralausia vastaan? Ei suinkaan. Hänhän oli itsekkin juutalainen."
        Siis, tarkoitatko että JUUDAN sukua?

        vai tarkoitatko että Jeesus oli JEW?
        vai millä PERUSTEELLA JEESUS on juutalainen?
        uskonnon?
        heimon/suvun?

        Hes 37
        15 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        16 "Sinä, ihmislapsi, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille'. Ota sitten toinen puusauva ja kirjoita siihen: 'Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva'.
        17 Ja pane ne lähekkäin, pääksytysten, niin että ne tulevat yhdeksi sinun kädessäsi.
        18 Kun sitten kansasi lapset sanovat sinulle näin: 'Etkö selitä meille, mitä sinä tällä tarkoitat?'
        19 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.
        20 Ja kun sauvat, joihin olet kirjoittanut, ovat sinun kädessäsi, heidän silmäinsä edessä,
        21 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan israelilaiset pois pakanakansojen keskuudesta, minne vain he ovat kulkeutuneet, kokoan heidät joka taholta ja tuon heidät omaan maahansa.
        22 Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi.

        Siis Jumala sanoo että ON KAKSI kansaa:
        - 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille'.
        - Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva'.

        Kuten tiedät ja olet itse tutkinut, niin tässä oleva sana ON JUUDA eli:
        Strong's H3063 - Yehuwdah
        eikä jew: Strong's H3064 - Yehuwdiy

        Nyt Miten sinun mielestäsi, on
        Ketkä ovat Juudan kanssa kansa?
        ja ketkä ovat Efraimin kanssa kansa?

        Kummalla ON ESIKOISUUS?
        vai onko sillä mitään väliä?

        21 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan israelilaiset pois pakanakansojen keskuudesta, minne vain he ovat kulkeutuneet, kokoan heidät joka taholta ja tuon heidät omaan maahansa.
        22 Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi.

        Mihin tämä viittaa?
        tähänkö: eli Jeremiaan 16 ja 23 lukuun? sekä Hooseaa että Sakarjaa?

        Jer 16
        13 Niin minä heitän teidät pois tästä maasta maahan, jota te ette tunne eivätkä teidän isänne tunteneet, ja siellä te saatte palvella muita jumalia päivät ja yöt, sillä minä en teille armoa anna.
        14 Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta',
        15 vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkoittanut'. Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä.
        ja
        Jer 23
        7 Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta',
        8 vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti ja toi Israelin heimon jälkeläiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin minä olin heidät karkoittanut'. Ja niin he saavat asua omassa maassansa."
        ja
        Jer. 31:
        8 Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.
        9 Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

        ja mitä siitä, seuraa esim heidän kandan kansan kesken?
        Jes. 11:13
        Silloin katoaa Efraimin kateus, ja Juudan vihat häviävät. Efraim ei kadehdi Juudaa, eikä Juuda vihaa Efraimia.

        heillä on vielä vihanpito keskenään ja se tulee poistumaan, mutta EI OLE VIELÄ POISTUNUT, ja samalla pääsiäisen merkitys ja sislätö muuttuu!

        Joten, Efraim ON Israel ja ESIKOINEN, Jumalan lemmikki/suosikki.
        ja kun Jeesus oli, krijanoopineita ja fariseuksia ja pappeja sekä ylipappeja sekä saddukeusia vastaaan niin
        oliko siellä efraim vai juudan kansa jolle Herra puhui?
        sillä Herran oman sanan mukaan HERRA on se hajoituksen tehnyt ja sitten tulee sen poistamaan eli yhdistämään.

        Kuka saa olla pappi ja kuninkas, Israelissa / juudassa?
        Onko joku tietty suku, jolla on siihen oikeus ja jos ulkopuolinen sen tekee, tulee kivisade?
        eli Onko pappeja Efraimista?
        joten Kenelle, Herra puhuu, juudaalle vai jew?

        nyt, miten on, mitä arvelet, mihin tämä Herran Sana/puhe viittaa:
        Joh. 10:16
        16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
        no merkit 5000
        Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

        Sillä lailla, että hän oli juydan sukukuntaa. Abrahamin jäljeläisiä.
        Ihan kuin ennustettu on vanhantestamentinkin puolella.
        En ehdi nyt lukea tuota loppua ja noita raamatun paikkoja joita laitoit, mutta katson ne myöhemmin.
        Tuli käsky muihin hommiin.
        See you later alligator 😘

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Jeesus juuralausia vastaan? Ei suinkaan. Hänhän oli itsekkin juutalainen.

        ST

        Eihän Jeesus ollut juutalaisia vastaan, itse kansana, vaan juutalaisuuden sisällä vaikuttanutta julmuutta, sydämettömyyttä, tekopyhyyttä. Tätä vastaan Hän saarnasi.

        Mutta juutalaiset, pääosin, kielsivät Jeesuksen. Niitä juutalaisia, jotka olivat Jeesuksen seuraajia, alettiin vainota. Stefanus oli kristittyjen 1. marttyyri.

        Myös diasporassa juutalaiset jatkoivat kristittyjen vainoamista, lahjoivat pakanoita, virkamiehiä, kristittyjä vastaan. Juutalaisuuteen liittyi nyt aktiivinen antikristillisyys ja tätä juutalainen uskonto ja kulttuuri on edelleenkin.

        Olen joskus tuonut tänne linkkejä mm. Hollywoodin juutalaisen pornoteollisuuden Jeesus-vastaisista elokuvista. Tietenkin poistettiin.

        Brother Nathanael, juutalaisuudesta kristityksi kääntynyt ortodoksimunkki ja joka ei sanojaan säästele. Hänen videoitaan on rankalla kädellä sensuroitus esim. YouTubessa ja Googlessa:
        https://www.bitchute.com/channel/ZJeT5Q4CHwch/
        ~
        https://www.bitchute.com/channel/ZJeT5Q4CHwch/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Jeesus ollut juutalaisia vastaan, itse kansana, vaan juutalaisuuden sisällä vaikuttanutta julmuutta, sydämettömyyttä, tekopyhyyttä. Tätä vastaan Hän saarnasi.

        Mutta juutalaiset, pääosin, kielsivät Jeesuksen. Niitä juutalaisia, jotka olivat Jeesuksen seuraajia, alettiin vainota. Stefanus oli kristittyjen 1. marttyyri.

        Myös diasporassa juutalaiset jatkoivat kristittyjen vainoamista, lahjoivat pakanoita, virkamiehiä, kristittyjä vastaan. Juutalaisuuteen liittyi nyt aktiivinen antikristillisyys ja tätä juutalainen uskonto ja kulttuuri on edelleenkin.

        Olen joskus tuonut tänne linkkejä mm. Hollywoodin juutalaisen pornoteollisuuden Jeesus-vastaisista elokuvista. Tietenkin poistettiin.

        Brother Nathanael, juutalaisuudesta kristityksi kääntynyt ortodoksimunkki ja joka ei sanojaan säästele. Hänen videoitaan on rankalla kädellä sensuroitus esim. YouTubessa ja Googlessa:
        https://www.bitchute.com/channel/ZJeT5Q4CHwch/
        ~
        https://www.bitchute.com/channel/ZJeT5Q4CHwch/

        Tuli linkki vahingossa x2.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Jeesus ollut juutalaisia vastaan, itse kansana, vaan juutalaisuuden sisällä vaikuttanutta julmuutta, sydämettömyyttä, tekopyhyyttä. Tätä vastaan Hän saarnasi.

        Mutta juutalaiset, pääosin, kielsivät Jeesuksen. Niitä juutalaisia, jotka olivat Jeesuksen seuraajia, alettiin vainota. Stefanus oli kristittyjen 1. marttyyri.

        Myös diasporassa juutalaiset jatkoivat kristittyjen vainoamista, lahjoivat pakanoita, virkamiehiä, kristittyjä vastaan. Juutalaisuuteen liittyi nyt aktiivinen antikristillisyys ja tätä juutalainen uskonto ja kulttuuri on edelleenkin.

        Olen joskus tuonut tänne linkkejä mm. Hollywoodin juutalaisen pornoteollisuuden Jeesus-vastaisista elokuvista. Tietenkin poistettiin.

        Brother Nathanael, juutalaisuudesta kristityksi kääntynyt ortodoksimunkki ja joka ei sanojaan säästele. Hänen videoitaan on rankalla kädellä sensuroitus esim. YouTubessa ja Googlessa:
        https://www.bitchute.com/channel/ZJeT5Q4CHwch/
        ~
        https://www.bitchute.com/channel/ZJeT5Q4CHwch/

        "Eihän Jeesus ollut juutalaisia vastaan, itse kansana, vaan juutalaisuuden sisällä vaikuttanutta julmuutta, sydämettömyyttä, tekopyhyyttä. Tätä vastaan Hän saarnasi."

        joo, nyt monelta menee ohi, mitä suuresti ihmettelen
        ei ola YHTÄ KANSAA, on kaksi!

        ei ole yhtä lammas laumaa vaikka on yksi paimen, Jeesus vaan on kaksi laumaa.
        se mitä kysyin jossain oli.
        Kuka ja kenelle Herra puhuu, ja ketkä olivat ne jotka vastustivat.

        Pää sääntöisesti:
        ylipapit, papit, kirjanoppineet ja fariseukset ja saddukekset.
        murhaajat ja juopot ja iloiset naiset, eivät vastustaneet Herraa!

        vaan ne jotka olivat, esivaltaa eli isoset.
        Nyt, kun he olivat kuten Paavali eli ennen Saulus,
        lakiin nähden vainooja, eli kovin intoili lain puolesta, niin
        he olivat vastaan.
        eli laki sanoo selvästi kuka saa olla pappi ja kuka kinkigas eli hallitsija.

        eli se lauma joka oli siellä, israelissa, Jeesuksen aikana,
        eli pää sääntöisesti.
        juuda eli hallitsijat ja
        leevi eli papit.

        Muita Jaakobin poikia kyllä oli, mutta ei pappeina eikä hallitsijoina.

        Nyt Herra ei ollut OIKEA juutalaista, JUUDAA kohtaa "vastaan" vaan niitä joista sanoo:
        te olette isästä perkeleeleestä, ettö aabrahamin vaikka olette lihan puolesta Aabrahamin,

        Joh. 8:44
        Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        joten voit lukea asia yhteyden, eli, mitä he tavoittelivat?
        Perintöä!

        eikö Juuda, saa perinnön muiden mukana.
        Miksi sitä tulee sitten vielä murhalla etsiä!

        nyt kaksi kansaa:
        Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

        ja selvääkin selvempi on Hesekiel eli Jumalan ilmoitus:
        Hes 37
        22 Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi.

        kaksi kansaa, kaksi valtakuntaa.

        Nyt tämä on heille ja monelle suomessa karvas pala, ekas toinen seikka:
        Mark. 11:21
        14 Niin hän puhui ja sanoi sille: "Älköön ikinä enää kukaan sinusta hedelmää syökö". Ja hänen opetuslapsensa kuulivat sen.

        tarkoittaako sana, "ikinä ENÄÄ" sitä mitä se on?
        eli loppu tämän puun anti!
        ja
        18 Ja ylipapit ja kirjanoppineet kuulivat sen ja miettivät, kuinka saisivat hänet surmatuksi; sillä he pelkäsivät häntä, koska kaikki kansa oli hämmästyksissään hänen opetuksestansa.

        ei murhaajat, juopot ja varkaat eikä portot ja muut syntiset, vaan "pyhät" papit ja kirjanoppineet:

        tapettan perillinen!
        ja Matt 21
        13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan."

        Kenelle tämä puhe oli, JEremiaan suusta ja miksi?
        eikö samoille tahoille, kinkinkaille ja papeille!
        ja ylipapit ja kirjanoppineet tiesivät sen, kansa ei.

        Jer. 7:
        4 Älkää luottako valheen sanoihin, kun sanotaan: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!'

        11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra.

        Muista temppelin ruoska juttu kun Herra ajoi sieltä myyjät pois!
        ei siis tavallista kansaa vaan mahtavat.

        Joh 2
        13 Ja juutalaisten pääsiäinen oli lähellä, ja Jeesus meni ylös Jerusalemiin.
        14 Niin hän tapasi pyhäkössä ne, jotka myivät härkiä ja lampaita ja kyyhkysiä, ja rahanvaihtajat istumassa.
        15 Ja hän teki nuorista ruoskan ja ajoi ulos pyhäköstä heidät kaikki lampaineen ja härkineen ja kaasi vaihtajain rahat maahan ja työnsi heidän pöytänsä kumoon.
        16 Ja hän sanoi kyyhkysten myyjille: "Viekää pois nämä täältä. Älkää tehkö minun Isäni huonetta markkinahuoneeksi."

        eli tämä on se temppeli.
        4 Älkää luottako valheen sanoihin, kun sanotaan: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!'
        ja Herra sanoo että tämä on: "Ryövärien luola"
        siitä ei he pitäneet.
        mutta kansa piti.

        Joten, Jeremiaan paikka josta Herra tämä otti, ei lupaa heille muuta kuin että se tuhotaan!
        kuten sitten kävi Jeremian aikana ja Jeesuksen.

        Matt. 21:
        19 Ja nähdessään tien vieressä viikunapuun hän meni sen luo, mutta ei löytänyt siitä muuta kuin pelkkiä lehtiä; ja hän sanoi sille: "Älköön sinusta ikinä enää hedelmää kasvako". Ja kohta viikunapuu kuivettui.

        eli sama tapaus:
        ja mitä se merkitsee, ei ikinä enää hedelmää:
        nyt merkit ovat taas täynnä joten jatkan.

        Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eihän Jeesus ollut juutalaisia vastaan, itse kansana, vaan juutalaisuuden sisällä vaikuttanutta julmuutta, sydämettömyyttä, tekopyhyyttä. Tätä vastaan Hän saarnasi."

        joo, nyt monelta menee ohi, mitä suuresti ihmettelen
        ei ola YHTÄ KANSAA, on kaksi!

        ei ole yhtä lammas laumaa vaikka on yksi paimen, Jeesus vaan on kaksi laumaa.
        se mitä kysyin jossain oli.
        Kuka ja kenelle Herra puhuu, ja ketkä olivat ne jotka vastustivat.

        Pää sääntöisesti:
        ylipapit, papit, kirjanoppineet ja fariseukset ja saddukekset.
        murhaajat ja juopot ja iloiset naiset, eivät vastustaneet Herraa!

        vaan ne jotka olivat, esivaltaa eli isoset.
        Nyt, kun he olivat kuten Paavali eli ennen Saulus,
        lakiin nähden vainooja, eli kovin intoili lain puolesta, niin
        he olivat vastaan.
        eli laki sanoo selvästi kuka saa olla pappi ja kuka kinkigas eli hallitsija.

        eli se lauma joka oli siellä, israelissa, Jeesuksen aikana,
        eli pää sääntöisesti.
        juuda eli hallitsijat ja
        leevi eli papit.

        Muita Jaakobin poikia kyllä oli, mutta ei pappeina eikä hallitsijoina.

        Nyt Herra ei ollut OIKEA juutalaista, JUUDAA kohtaa "vastaan" vaan niitä joista sanoo:
        te olette isästä perkeleeleestä, ettö aabrahamin vaikka olette lihan puolesta Aabrahamin,

        Joh. 8:44
        Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        joten voit lukea asia yhteyden, eli, mitä he tavoittelivat?
        Perintöä!

        eikö Juuda, saa perinnön muiden mukana.
        Miksi sitä tulee sitten vielä murhalla etsiä!

        nyt kaksi kansaa:
        Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

        ja selvääkin selvempi on Hesekiel eli Jumalan ilmoitus:
        Hes 37
        22 Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi.

        kaksi kansaa, kaksi valtakuntaa.

        Nyt tämä on heille ja monelle suomessa karvas pala, ekas toinen seikka:
        Mark. 11:21
        14 Niin hän puhui ja sanoi sille: "Älköön ikinä enää kukaan sinusta hedelmää syökö". Ja hänen opetuslapsensa kuulivat sen.

        tarkoittaako sana, "ikinä ENÄÄ" sitä mitä se on?
        eli loppu tämän puun anti!
        ja
        18 Ja ylipapit ja kirjanoppineet kuulivat sen ja miettivät, kuinka saisivat hänet surmatuksi; sillä he pelkäsivät häntä, koska kaikki kansa oli hämmästyksissään hänen opetuksestansa.

        ei murhaajat, juopot ja varkaat eikä portot ja muut syntiset, vaan "pyhät" papit ja kirjanoppineet:

        tapettan perillinen!
        ja Matt 21
        13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan."

        Kenelle tämä puhe oli, JEremiaan suusta ja miksi?
        eikö samoille tahoille, kinkinkaille ja papeille!
        ja ylipapit ja kirjanoppineet tiesivät sen, kansa ei.

        Jer. 7:
        4 Älkää luottako valheen sanoihin, kun sanotaan: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!'

        11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra.

        Muista temppelin ruoska juttu kun Herra ajoi sieltä myyjät pois!
        ei siis tavallista kansaa vaan mahtavat.

        Joh 2
        13 Ja juutalaisten pääsiäinen oli lähellä, ja Jeesus meni ylös Jerusalemiin.
        14 Niin hän tapasi pyhäkössä ne, jotka myivät härkiä ja lampaita ja kyyhkysiä, ja rahanvaihtajat istumassa.
        15 Ja hän teki nuorista ruoskan ja ajoi ulos pyhäköstä heidät kaikki lampaineen ja härkineen ja kaasi vaihtajain rahat maahan ja työnsi heidän pöytänsä kumoon.
        16 Ja hän sanoi kyyhkysten myyjille: "Viekää pois nämä täältä. Älkää tehkö minun Isäni huonetta markkinahuoneeksi."

        eli tämä on se temppeli.
        4 Älkää luottako valheen sanoihin, kun sanotaan: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!'
        ja Herra sanoo että tämä on: "Ryövärien luola"
        siitä ei he pitäneet.
        mutta kansa piti.

        Joten, Jeremiaan paikka josta Herra tämä otti, ei lupaa heille muuta kuin että se tuhotaan!
        kuten sitten kävi Jeremian aikana ja Jeesuksen.

        Matt. 21:
        19 Ja nähdessään tien vieressä viikunapuun hän meni sen luo, mutta ei löytänyt siitä muuta kuin pelkkiä lehtiä; ja hän sanoi sille: "Älköön sinusta ikinä enää hedelmää kasvako". Ja kohta viikunapuu kuivettui.

        eli sama tapaus:
        ja mitä se merkitsee, ei ikinä enää hedelmää:
        nyt merkit ovat taas täynnä joten jatkan.

        Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

        Matt 21
        ja sitten VERTAUKSET jatkuvat:

        Kaksi poikaa, toinen sanoo, kyllä tahdon aj ei mennyt, toinen sanoo, ei en tahdo mutta meni.

        28 Mutta miten teistä on? Miehellä oli kaksi poikaa; ja hän meni ensimmäisen luo ja sanoi: 'Poikani, mene tänään tekemään työtä minun viinitarhaani'.

        29 Tämä vastasi ja sanoi: 'En tahdo'; mutta jäljestäpäin hän katui ja meni.
        30 Niin hän meni toisen luo ja sanoi samoin. Tämä taas vastasi ja sanoi: 'Minä menen, herra', mutta ei mennytkään.
        31 Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen". Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.

        joten taas hammasten kirisystä.
        ja Jeesus heittää bensaa liekeihin eli jatkaa:

        eli tässä on siis ne kaksi kansa ja valtakuntaa. kaksi poikaa, juuda%leevi ja Efrain & muut
        eli toinen on ja palvelee toinen ei.
        arvaa kumpi, on Jumalalle mieleen!

        Viinitarhan Herra
        33 Kuulkaa toinen vertaus: Oli perheenisäntä, joka istutti viinitarhan ja teki aidan sen ympärille ja kaivoi siihen viinikuurnan ja rakensi tornin; ja hän vuokrasi sen viinitarhureille ja matkusti muille maille.

        38 Mutta kun viinitarhurit näkivät pojan, sanoivat he keskenänsä: 'Tämä on perillinen; tulkaa, tappakaamme hänet, niin me saamme hänen perintönsä'.

        Onko tässä kyseessä Efraim ja muut vai juuda&leevi?
        toki juuda ja leevi, sillä efraim ei ole paikalla vaan jossain pohjolassa, eli suomessa!

        41 He sanoivat hänelle: "Nuo pahat hän pahoin tuhoaa ja vuokraa viinitarhan toisille viinitarhureille, jotka antavat hänelle hedelmät ajallansa".

        kumpi poika on "tuhottu" ja saanut kärsiä?
        ei efraim.. vaan juuda&leevi.
        ja vielä ei Herralta sanat lopu:

        43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

        siis toiselta kansalta toiselle.
        on mahdollista että Herra puhuu, uskovista eli meistä, mutta myös että puhuu toisesta kansasta eli Efraimista. kuten edellä oleva kahden pojan vertaus sai heidät itkemään ja valittamaan, kuten nytkin:

        44 Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."
        45 Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä.
        46 Ja he olisivat tahtoneet ottaa hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana.

        eli tappakaa perillinen niin me sen saamme!
        38 Mutta kun viinitarhurit näkivät pojan, sanoivat he keskenänsä: 'Tämä on perillinen; tulkaa, tappakaamme hänet, niin me saamme hänen perintönsä'.

        eikö Juuda&leevi oli vihoissaan, vieläkin Efraimille JOKA ON ESIKOINEN!
        ja nyt sitten:

        "Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois"
        eli puusta ei tule enää hedelmää, vai mitä viikuna puu merkitsee?
        eli katselkaa kaikkia puita sanoo Herra:

        Luuk. 21:29
        Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.

        nyt siis tämä Luukas puhuu Lopunajoista.
        se että mitä muut puut ovat!
        montahan niitä on:

        esim:
        1. Moos. 49:22
        Joosef on nuori hedelmäpuu, nuori hedelmäpuu lähteen reunalla; sen oksat ulottuvat yli muurin.

        nyt, siis, on kaksi kansaa ja toinen on Herralle mieleen ja toinen ei.
        toinen on kirottu eikä tule enää ikinä tekemää hedelmää ja toinen on kuin viheriöivä puu veden reunalla!
        ja toiselta on otettu valtakunta ja asema pois ja se toinen on sen saanut.
        tämän perusteella on viha kova.
        eli eikö tavallinen perintö riitä vaan tulee tappaa esikoinen eli Efraim että se tulisi heille!

        ei onnistu, sanoo Jumala:
        Jer. 31:9
        Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

        joten, tulee tarkaan tutkia, miten Jumala käyttää sanaa, isreal ja Isreal, sekä juuda ja jew.
        eli ei kaikki ole, kuten Herra sanoo, oikeita, jos ovat vääriä niin mitä se tekee oikean seassa.

        no en nyt tästä jatka, mutta toki voin jos tarve vaatii.

        Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt 21
        ja sitten VERTAUKSET jatkuvat:

        Kaksi poikaa, toinen sanoo, kyllä tahdon aj ei mennyt, toinen sanoo, ei en tahdo mutta meni.

        28 Mutta miten teistä on? Miehellä oli kaksi poikaa; ja hän meni ensimmäisen luo ja sanoi: 'Poikani, mene tänään tekemään työtä minun viinitarhaani'.

        29 Tämä vastasi ja sanoi: 'En tahdo'; mutta jäljestäpäin hän katui ja meni.
        30 Niin hän meni toisen luo ja sanoi samoin. Tämä taas vastasi ja sanoi: 'Minä menen, herra', mutta ei mennytkään.
        31 Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen". Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.

        joten taas hammasten kirisystä.
        ja Jeesus heittää bensaa liekeihin eli jatkaa:

        eli tässä on siis ne kaksi kansa ja valtakuntaa. kaksi poikaa, juuda%leevi ja Efrain & muut
        eli toinen on ja palvelee toinen ei.
        arvaa kumpi, on Jumalalle mieleen!

        Viinitarhan Herra
        33 Kuulkaa toinen vertaus: Oli perheenisäntä, joka istutti viinitarhan ja teki aidan sen ympärille ja kaivoi siihen viinikuurnan ja rakensi tornin; ja hän vuokrasi sen viinitarhureille ja matkusti muille maille.

        38 Mutta kun viinitarhurit näkivät pojan, sanoivat he keskenänsä: 'Tämä on perillinen; tulkaa, tappakaamme hänet, niin me saamme hänen perintönsä'.

        Onko tässä kyseessä Efraim ja muut vai juuda&leevi?
        toki juuda ja leevi, sillä efraim ei ole paikalla vaan jossain pohjolassa, eli suomessa!

        41 He sanoivat hänelle: "Nuo pahat hän pahoin tuhoaa ja vuokraa viinitarhan toisille viinitarhureille, jotka antavat hänelle hedelmät ajallansa".

        kumpi poika on "tuhottu" ja saanut kärsiä?
        ei efraim.. vaan juuda&leevi.
        ja vielä ei Herralta sanat lopu:

        43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

        siis toiselta kansalta toiselle.
        on mahdollista että Herra puhuu, uskovista eli meistä, mutta myös että puhuu toisesta kansasta eli Efraimista. kuten edellä oleva kahden pojan vertaus sai heidät itkemään ja valittamaan, kuten nytkin:

        44 Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."
        45 Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä.
        46 Ja he olisivat tahtoneet ottaa hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana.

        eli tappakaa perillinen niin me sen saamme!
        38 Mutta kun viinitarhurit näkivät pojan, sanoivat he keskenänsä: 'Tämä on perillinen; tulkaa, tappakaamme hänet, niin me saamme hänen perintönsä'.

        eikö Juuda&leevi oli vihoissaan, vieläkin Efraimille JOKA ON ESIKOINEN!
        ja nyt sitten:

        "Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois"
        eli puusta ei tule enää hedelmää, vai mitä viikuna puu merkitsee?
        eli katselkaa kaikkia puita sanoo Herra:

        Luuk. 21:29
        Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.

        nyt siis tämä Luukas puhuu Lopunajoista.
        se että mitä muut puut ovat!
        montahan niitä on:

        esim:
        1. Moos. 49:22
        Joosef on nuori hedelmäpuu, nuori hedelmäpuu lähteen reunalla; sen oksat ulottuvat yli muurin.

        nyt, siis, on kaksi kansaa ja toinen on Herralle mieleen ja toinen ei.
        toinen on kirottu eikä tule enää ikinä tekemää hedelmää ja toinen on kuin viheriöivä puu veden reunalla!
        ja toiselta on otettu valtakunta ja asema pois ja se toinen on sen saanut.
        tämän perusteella on viha kova.
        eli eikö tavallinen perintö riitä vaan tulee tappaa esikoinen eli Efraim että se tulisi heille!

        ei onnistu, sanoo Jumala:
        Jer. 31:9
        Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

        joten, tulee tarkaan tutkia, miten Jumala käyttää sanaa, isreal ja Isreal, sekä juuda ja jew.
        eli ei kaikki ole, kuten Herra sanoo, oikeita, jos ovat vääriä niin mitä se tekee oikean seassa.

        no en nyt tästä jatka, mutta toki voin jos tarve vaatii.

        Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

        Täytyy sanoa, että itse olen ihan pihalla näissä korkeajuutalaisissa teologioissa.

        En tiedä mistään Juudasta ja Efraimista, miten Jumala heitä yhdistelee tai erottelee.

        Kristinuskoinen Lutherin teologia on mun älylleni riittävää. Kun Luther sanoo, että ihminen pelastuu yksin uskosta, yksin Jumalan armosta ja Kristuksen tekojen kautta, on tässä mielestäni oleellinen.

        Judaismista ja vieläpä nk. messiaanisesta judaismista olen ihan pihalla. Luultavasti moni tavallinen juutalainenkin on.

        Mulle on yhdentekevää, minne Efraimi menee.
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Jeesus ollut juutalaisia vastaan, itse kansana, vaan juutalaisuuden sisällä vaikuttanutta julmuutta, sydämettömyyttä, tekopyhyyttä. Tätä vastaan Hän saarnasi.

        Mutta juutalaiset, pääosin, kielsivät Jeesuksen. Niitä juutalaisia, jotka olivat Jeesuksen seuraajia, alettiin vainota. Stefanus oli kristittyjen 1. marttyyri.

        Myös diasporassa juutalaiset jatkoivat kristittyjen vainoamista, lahjoivat pakanoita, virkamiehiä, kristittyjä vastaan. Juutalaisuuteen liittyi nyt aktiivinen antikristillisyys ja tätä juutalainen uskonto ja kulttuuri on edelleenkin.

        Olen joskus tuonut tänne linkkejä mm. Hollywoodin juutalaisen pornoteollisuuden Jeesus-vastaisista elokuvista. Tietenkin poistettiin.

        Brother Nathanael, juutalaisuudesta kristityksi kääntynyt ortodoksimunkki ja joka ei sanojaan säästele. Hänen videoitaan on rankalla kädellä sensuroitus esim. YouTubessa ja Googlessa:
        https://www.bitchute.com/channel/ZJeT5Q4CHwch/
        ~
        https://www.bitchute.com/channel/ZJeT5Q4CHwch/

        on hyvä käyttää tiheää siivilää kun kuuntelee.
        ja ottaa se mitä jää jäljelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että itse olen ihan pihalla näissä korkeajuutalaisissa teologioissa.

        En tiedä mistään Juudasta ja Efraimista, miten Jumala heitä yhdistelee tai erottelee.

        Kristinuskoinen Lutherin teologia on mun älylleni riittävää. Kun Luther sanoo, että ihminen pelastuu yksin uskosta, yksin Jumalan armosta ja Kristuksen tekojen kautta, on tässä mielestäni oleellinen.

        Judaismista ja vieläpä nk. messiaanisesta judaismista olen ihan pihalla. Luultavasti moni tavallinen juutalainenkin on.

        Mulle on yhdentekevää, minne Efraimi menee.
        ~

        älä Huoli, Riittää Kun muistat Herran Nimen ja se on Jeesus.
        joten kaikkien ei tarvitse pellolla tehdä kaikkea eikä kaikkien tarvitse tietää kaikkea.

        se jolle Jumala antaa intoa ja tahtoa, niin tutkikoon.
        se jota ei kiinnosta niin tehköön mitä Sydän vaatii eli Lukekoon Jumalan Sanaa ja kiittäkön Jumalaa, sanoo luther.

        Joten, ei se pelasta ihmistä että tietää, mitä paha tekee
        vaan se että USKOO mitä Jeesus ON TEHNYT.
        eli lähes kaikki on menneessä muodossa,
        MITÄ JEESUS ON JO TEHNYT.

        se riittää.
        eli Usko ja uskon alkaja on Jeesus ja uskon Täyttäjä on Jeesus.
        eli usko tulee sitten kuulemisesta, saarnat ja lukeminen, eli Raamattu.

        Tieto usein ellei aina lisää tuskaa ja murhetta, joten Profeetat saavat itkeä ja murhetia, kaiket päivää.
        Mutta heillä kuten kaikilla on Lohduttaja, ja lohdutus tulee ja on niin paljon kuin on tarvis.

        eli USKO ON SE PÄÄ ASIA,
        Usko Herraa Jeesukseen.

        Jumala sanoo ja tämä riittää:

        Ps. 91:14
        "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.

        Nyt, muistat että:
        Matt. 1:21
        Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."

        Joten, Jumala antoi Pojalleen OMAN NIMENSÄ : Jeesus.
        ja tämä nimi on:

        Hepr. 1:4
        tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
        ja
        Fil. 2:10
        9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

        Joten, Herran NIMI on samalla myös ASEMA eli ARVO,
        ennen vanhaan oli NIMI tae , ja Nimi eli henkilö oli sen nimen takana kuten on myös nyt.
        eli jos takaat omalla nimelläsi, toisenlainen tahi muuta, olet sen takana.

        Joten, Jumala Kaikkivaltias, on tämä NIMI!
        eli kaikki mitä ON Jumala on sisällä tässä, Hänen Omassa nimessä ja ME saamme käyttää sitä.

        Muistat käskyn:

        2. Moos. 20:7
        Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.

        jos siis lausut, Herran Nimen, niin jos se on "oikeassa" asiassa niin Jumala on TAKAAJA, ja se tapahtuu.
        eli turhaa lausuminen on että, ottaa Jumalan takaajaksi, vaikka ei Herra sitä anna.
        eli monet. sanovat että, Herra on tämän takana, mutta ei.
        ja varsikin, väärät opettajat ja profeetat.

        Nyt sinulle Riittä että tiedät ja sitten vielä opit Tuntemaan Hänet joka ON Nimi Jeesus.

        Joten ole rauhassa, ja Herra on kanssasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä Huoli, Riittää Kun muistat Herran Nimen ja se on Jeesus.
        joten kaikkien ei tarvitse pellolla tehdä kaikkea eikä kaikkien tarvitse tietää kaikkea.

        se jolle Jumala antaa intoa ja tahtoa, niin tutkikoon.
        se jota ei kiinnosta niin tehköön mitä Sydän vaatii eli Lukekoon Jumalan Sanaa ja kiittäkön Jumalaa, sanoo luther.

        Joten, ei se pelasta ihmistä että tietää, mitä paha tekee
        vaan se että USKOO mitä Jeesus ON TEHNYT.
        eli lähes kaikki on menneessä muodossa,
        MITÄ JEESUS ON JO TEHNYT.

        se riittää.
        eli Usko ja uskon alkaja on Jeesus ja uskon Täyttäjä on Jeesus.
        eli usko tulee sitten kuulemisesta, saarnat ja lukeminen, eli Raamattu.

        Tieto usein ellei aina lisää tuskaa ja murhetta, joten Profeetat saavat itkeä ja murhetia, kaiket päivää.
        Mutta heillä kuten kaikilla on Lohduttaja, ja lohdutus tulee ja on niin paljon kuin on tarvis.

        eli USKO ON SE PÄÄ ASIA,
        Usko Herraa Jeesukseen.

        Jumala sanoo ja tämä riittää:

        Ps. 91:14
        "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.

        Nyt, muistat että:
        Matt. 1:21
        Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."

        Joten, Jumala antoi Pojalleen OMAN NIMENSÄ : Jeesus.
        ja tämä nimi on:

        Hepr. 1:4
        tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
        ja
        Fil. 2:10
        9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

        Joten, Herran NIMI on samalla myös ASEMA eli ARVO,
        ennen vanhaan oli NIMI tae , ja Nimi eli henkilö oli sen nimen takana kuten on myös nyt.
        eli jos takaat omalla nimelläsi, toisenlainen tahi muuta, olet sen takana.

        Joten, Jumala Kaikkivaltias, on tämä NIMI!
        eli kaikki mitä ON Jumala on sisällä tässä, Hänen Omassa nimessä ja ME saamme käyttää sitä.

        Muistat käskyn:

        2. Moos. 20:7
        Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.

        jos siis lausut, Herran Nimen, niin jos se on "oikeassa" asiassa niin Jumala on TAKAAJA, ja se tapahtuu.
        eli turhaa lausuminen on että, ottaa Jumalan takaajaksi, vaikka ei Herra sitä anna.
        eli monet. sanovat että, Herra on tämän takana, mutta ei.
        ja varsikin, väärät opettajat ja profeetat.

        Nyt sinulle Riittä että tiedät ja sitten vielä opit Tuntemaan Hänet joka ON Nimi Jeesus.

        Joten ole rauhassa, ja Herra on kanssasi.

        Olipa hyvä, juridinen kirjoitus. Kiitos. 🌸
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Jeesus juuralausia vastaan? Ei suinkaan. Hänhän oli itsekkin juutalainen.

        ST

        Jeesus ei ollut juutalaisia vastaan, vaan syntiä ja tekopyhyyttä vastaan. Sitä löytyy niin juutalaisesta, kreikkalaisesta kuin suomalaisestakin.


    • Anonyymi

      se että kommenteja poistuu osoittaa että joku huusi kun keppi osui!

      joten nyt äkkiä peiton-alle ja piiloon, kyllä se helpottaa.

      Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

      • Anonyymi

        Ne on nää kaksoistandardit.
        Entäpä jos hellarifoorumilla julkaistaisiin jatkuvia juutalaisvastaisia aloituksia?

        Mutta kristinuskoa saa vapaasti mollata, jakaa väärää / osittaista tietoa Lutherista.

        Koska tiettyä kirjaa täällä helluntailaisten toimesta jatkuvasti mainostetaan, laitetaan se tähän kaikkien luettavaksi:

        https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/26563/Luther.pdf

        Vai.. Ovatko vain kristittyjen / Lutherin vastaiset syytökset ja vihjailut sallittuja, muttei esim. itse kirjan esiintuominen, jolloin jokainen lukija voisi itse arvioida asian?

        Veikkaan... 4 minuuttia.


      • Anonyymi

        Antisemitismi ei lähde tyhjästä. Ihmisiä ei noin vain aleta vihaamaan. Aina on ensin syy, miksi.

        En ole antisemitisti. Mutta kun / jos juutalainen minua "lyö", en enää käännä toista poskeani.

        En kellekään, joka lyö. Lyön takaisin.
        ~


    • Anonyymi

      Syklon-B :tä sinne Lähi-Itään !

      • Anonyymi

        Olen Israelissa Jad Vashem -Vainojen museossa kauan sitten nähnyt mm. pieniä, turkoosinvärisiä zyklon-b-rakeita...

        ... Juutalaisten nahasta kiristettyjä isoja jalkalampunvarjostimia, juutalaisen rasvasta tehtyä saippuaa...

        Jos haluat peseytyä, voin tulla avaamaan sulle suihkun ja ojentaa saippuapalan. Pidä hauskaa. (Itse en jäisi suihkutteluaisi katsomaan.)


    • Anonyymi

      Aam.9:2-4 Vaikka he tuonelaan murtautuisivat, sieltäkin minun käteni heidät tempaa. Vaikka he taivaaseen nousisivat, sieltäkin minä syöksen heidät alas. Vaikka he Karmelin laelle kätkeytyisivät, sieltäkin minä etsin ja tempaan heidät. Ja vaikka he meren pohjaan lymyäisivät minun silmäni edessä, sielläkin minä käsken käärmeen heitä pistämän. Ja vaikka he vankeuteen vaeltaisivat vihollisen edessä, sieltäkin minä käsken miekan heidät tappamaan. Sillä minä kiinnitän katseeni heihin, heille pahaksi, ei hyväksi. Jer.44:11

      • Anonyymi

        antikristuksen antti riehuu palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        antikristuksen antti riehuu palstalla.

        Etkö kykene muuta vastaamaan, kuin outtaamaan kirjoittajia? Asiallisilta foorumeilta sinut olisi jo aikaa sitten bannattu.

        Oletko itse Netmissionin oma hakkeri ja kirjoittajien outtaaja, teeri? No, sinullahan on poliisi veljenä, näin muistan sinun aikoinaan Nm:ssa kehuskelleen.


    • Anonyymi

      Monet. tässäkin ketjussa itkee, ei saa jew-iä haukkua.
      Jeesus sanoo että monet heistä on PERKEESTÄ.

      ja nyt lopunikana, niitä on jOPA Seurakunnassa, valkoisen kuin alkeuden enkeli.
      eli, omassa seurakunnassa on ollut vahimmisto veljiä, homoja!
      insestiä sekä haureutta, eli uus.avioliitto.
      pedofiliää eli pieniä tyttöjä, pojista en tiedä.
      Paimen jota julkisesti nuhtelin, "käski vahtimestarien " saattaa minut ulos.
      On uhattu puhelin kädessä soittaa poliisi poistamaa minut kun esitin heille heodän julkiset synnit!

      Viimeinen käytini, niin ulos koska nuhtelin siitä että puhutaan kuin Setan- lähettiläät!
      ja nykyinen paimen ei ooneksi ole lovin paha, mutta heikko!

      ja naiset!
      voi voi ja voi.
      sillä jos, ei vaan KUN Herra minut kohtaa ja siunaa, mitä he tulevat tekemään
      itkua piisaa ja jos eivät tee kuten heille annetaan, niin kyllä Jumalalla on keppiä ja muuta mukavaa.
      Oma käteni ei heihin tahi ketää koske, ei se on Jumala!
      joten itkekää ja valittakaa.

      en ole aikoihin hvainnut "hyvää" seurakuntaa.
      tosin jossain maalla voi olla. en tiedä.

      mutta, nyt. se että
      Jeesus, Isä ja Pyhä Henki on heitä vastaan ei voi olla sattumaa!
      ja Paavali, itse oikea juutalainen bejamista on heitä vastaan..

      Joten, olen usein heiltä, kuka lie, jew-fani. kysynyt.
      keitä ovat ne saatana sybägoosta jotka ovat seurakunnassa.
      ei vastausta mutta herjaa että olet sitä ja olet tätä.

      joten
      Missä on ne eli he? jotka eivät hedelmää, hyvää tuota vaan pahaa.
      joten, tulee aika ja on jo, kun sitten Herra heidät hoitaa.

      eli, voitte vapaasti olla osallisia ja löydä kättä heidän kanssaan.
      ja saatte, Herran sanan mukaan saman palkan!

      itkekää ja valitakaa.
      minä tulen pian.

      Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

      • Anonyymi

        Ilmeisesti Luther oli samankaltainen kuin antikristuksen antti, eli niitä jotka tekeytyvät ja näyttelevät kristittyä.


      • Anonyymi

        Hyvä! Voin kuvitella. Aiva oikke! 👍
        Kantoiko ne sinut niska-pers-otteella pihalle? ☺️

        Meitä uskovia "anarkisteja", "oikeita israelilaisia, joissa ei vilppiä ole", tarvitaan, myös pöllyyttämään huijarien leirejä.
        ~


      • Anonyymi

        "Monet. tässäkin ketjussa itkee, ei saa jew-iä haukkua.
        Jeesus sanoo että monet heistä on PERKEESTÄ."

        Jeesus otti synnistä puhuessaan esimerkkejä lähipiiristään, erityisesti tekopyhistä fariseuksista. Mutta Hänen sanansa on osoitettu varoitukseksi meille kaikille. Kaikki ovat syntiä tehneet ja jokaisen pitäisi keskittyä ensisijaisesti omaansa. Kuinka voit ottaa rikan veljesi silmästä, kun malka on omassasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä! Voin kuvitella. Aiva oikke! 👍
        Kantoiko ne sinut niska-pers-otteella pihalle? ☺️

        Meitä uskovia "anarkisteja", "oikeita israelilaisia, joissa ei vilppiä ole", tarvitaan, myös pöllyyttämään huijarien leirejä.
        ~

        hah hah ha
        sinun kaltaisesi poljen suohon, ilman vaikeuksia.
        ja sen tulen tekemään kun Jumala tulee itse alas ja astuu maan päälle eli Hän, notkistaa taivaat ja astuu alas.
        Minun tyköni ja siunaa minut.

        Joten, "voi rauhassa" odotella, ja sitten jos tajhi kohtaa sinut, niin olen varma että vapiset vielä pitkän ajan sen jälkeen.

        No miten on, Jumala sanoo että ON kaksi kansaa joista voidaan sanoa:
        Israel.
        toinen on Jumalan mieleen toinen ei ole.
        Kumpaa heimoo eli kansaa kuulut?
        ja millä perusteella.

        joopa joo.
        Jumala ON Jo valmistanut, teot ja tiet, mitä olen kulkenut ja tulen kulkemaan.
        Joten
        "pöllyyttämään huijarien leirejä."
        itke ja valita, sillä ei ole mikään ihme että Herra jo etukäteeen sitten heittelee kiviä, väärin päälle.
        Joten Hän Joka on minussa on suurempi kuin kaikki, ja
        Jumala ja minä, olemme enemmistö!
        tuhannet enkelit ovat ja palvelevat minua ja ovat valmiita palvelemaan, miten sitten tarvii.
        amhtaako edes Elisan ympärillä olevat olla kuin pieni etu.vartio ,sen rinnalla mitä Jumala tulee ja tekee.

        No aika sen näyttää.
        Joten ole varuillasi, sillä Jumala ja minä olemme ENEMMISTÖ!

        Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Monet. tässäkin ketjussa itkee, ei saa jew-iä haukkua.
        Jeesus sanoo että monet heistä on PERKEESTÄ."

        Jeesus otti synnistä puhuessaan esimerkkejä lähipiiristään, erityisesti tekopyhistä fariseuksista. Mutta Hänen sanansa on osoitettu varoitukseksi meille kaikille. Kaikki ovat syntiä tehneet ja jokaisen pitäisi keskittyä ensisijaisesti omaansa. Kuinka voit ottaa rikan veljesi silmästä, kun malka on omassasi.

        Jeesus sanoo että monet heistä on PERKEESTÄ."

        ei Jeesus sanonut kaikista että te ollette perkeleestä vaan kenestä?

        aina te eksytte!

        joten, kukaan ei ole uskaltanut vastata mitä olen kysynyt ja monet ulisevat ja heittävät, henkilöön kohdistuvaa herjaa ja puhetta.

        Miten on, kenelle Herra Jeesus SANOI, että te ollette perkeleestä?

        joten, turhaa pyrit tyhjillä sanoilla, mukamas, tälläkin väitteellä, kaikki ovat syntiä tehneet, miksi et laittanut mitä yleensä myös laitetaan.

        Tee samoja tekoja.

        Joten, jos kukaan syntinen ei saa mitään sanoa sen perusteella että on syntinen ja paha, niin kuka voi mitään puhua!

        eli Jeesus on AINOA SYNNITÖN ja meille Hän sanoi, menkää ja sanokaa.
        kuulkaa tah olkaa kuulematta.

        eli eikö Jumala tunne ihmistä joistas sanoo:
        Nuoruudesta asti, kaikki pahoja, 1 Moos 6
        ja kaikki teot kuin saastainen vaate.
        aina ja jatkuvasti paha!

        eli Meitä Jumala käyttää, ei Hän Jeesus tule ja saaranaa.
        vaan
        Luuk. 16:31
        Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

        Joh. 5:46
        Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.

        saat odottaa ikusuuden ja vielä toisen, jos mielit löytää täydellisen puhtaan miehen.

        ei ole eikä tule.
        Joten tyydy siihen mitä on tarjolla!

        Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä! Voin kuvitella. Aiva oikke! 👍
        Kantoiko ne sinut niska-pers-otteella pihalle? ☺️

        Meitä uskovia "anarkisteja", "oikeita israelilaisia, joissa ei vilppiä ole", tarvitaan, myös pöllyyttämään huijarien leirejä.
        ~

        Tähän sivu-huomautus, eli mitä se uljasuusimaailma tekee.
        eli paljon on pommeja Damasksen suunnalla ja samalla saa sitten Jumalan Vihan niskaansa. filestealaiset ja heidät poistetaan kuten Damasko.

        Joten Kunnia Jumalalle ja Kiitos ja ylistys.

        Ps. 58:10
        (58:11) Vanhurskas iloitsee, kun hän näkee koston, hän pesee jalkansa jumalattoman veressä.

        Joten Kaikki oikeamieliset antavat kunnia ja ylistyksen Jumalalle ja loppumaton kiitos kokoaa Herran Sebaotin, Jaakobin Pyhä Kansan Jumalan eteen.

        Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
        123 198


      • Anonyymi

        Ole5t rohkea,ja teet oikein kun nuhtelit seurakunnassa valeuskovia.Kumpa tulisi puhdistus joka hävittää seurakunnista kaikki pahat palvelijat,ja tuleehan se tietysti aikanaan,vaikka jokainen meistä joutuukin sen läpi käymään.
        He jotka puhdistuksesta selviävät,ovat ne todellinen Kristuksen seurakunta,jolla on lopullinen ja tärkeä tehtävä evankeliumin levittämiseen,ei omassa vaan Pyhän Hengen voimassa.
        En tiedä selviänkö itse puhdistuksesta,olen rukoillut,että selviäisin,sillä jotakin on jo alkanut tapahtua.


    • En ole tuota itse lukenut mutta kyllä se käy ilmi Lutherin omista elämäkertakirjoista. Uskon asiaa tutkinneita. Hän ei ymmärtänyt juutalaisten asemaa Jumalan pelastussuunnitelmassa loppuun asti. Oliko niin että Jumala peitti tämän asian Lutherin ymmärryksellä kun ei ollut vielä juutalaisten aika. Tässä nähdään että arvostettu kirkkoisä tai Sanan opettaja voi mennä jossain pieleen. Ei tule asettaa ketään julistajaa totuuden lähteeksi ilman kritiikkiä vaan tukeutua Raamattuun, Jumalan sanaan!

      • Anonyymi

        Juutalaisviha kertoo aina siitä, että pimeyden henkivallat johtaa ihmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisviha kertoo aina siitä, että pimeyden henkivallat johtaa ihmistä.

        "Aina kertoo"? Aina?

        Voisiko se edes joskus kertoa esim. tuon henkilön, omista, henkilökohtaisista, negatiivisista kokemuksista juutalaisten kanssa? Ei?

        Huomaa kyllä, keitä on kuunneltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisviha kertoo aina siitä, että pimeyden henkivallat johtaa ihmistä.

        Johtaa, ketä ihmistä?
        Oletko aivan varma sanoistasi?
        Keneltä ne kuulit?


      • Anonyymi

        " Hän ei ymmärtänyt juutalaisten asemaa Jumalan pelastussuunnitelmassa loppuun asti. "

        No vastaa sinä viisas ja ymmärtäväinen.

        Mikä osa tahi MITÄ , juutalainen varsikin jew, voi tuoda Herran JO valmiiseen työhön?

        eli mitä LISÄÄ he antavat jo olevaa, täytettyyn Herran työhän ja tekoon?

        mahdat miettiä että, ne lupaukset Aabrahamille.
        Kyllä ne Herra antaa ja tekee, mutta Missä Herra puhuu USKOVILLE eli omilleen, maasta eli alueesta ,pelastukseen tahi mihikään liittyen!

        ei me emme odota, maallista jerusalemia emmekä maallista temppeliä vaan, KUTEN
        Aabraham.
        taivallista.

        joten:
        "Ei tule asettaa ketään julistajaa totuuden lähteeksi ilman kritiikkiä vaan tukeutua Raamattuun, Jumalan sanaan!"

        Miten on, ONKO kaksi kansaa, eli valtakuntaa ja toinen heistä on "poistettu" eli heiltä on OTETTU pois valtakunta ja toiselta ei.
        hes 37
        Joten, kumpi kansa on se joka on Jumalalle MIELEEN:
        Molemmat eivät ole.

        Eikö Herra sano, että Hänelle ON TOINENKIN lammas lauma ja se tulee tekemään Jumalan tahdon kun ensimmäinen poika ei tehnyt?
        eli vartaus, jonka ylipapit, papit ja hallitsijat sekä fariseukset että saddukeuset, ymmärsivät puhuu heistä.

        eli kuka on se ensimmäinen poika, sillä toinen poika, ei voi olla pappi ekä hallitsija, sillä
        Leevistä tulee papit ja juudaaasta hallitsijat.

        Kuitenkin on Efraim ja mitä Herra hänestä sanoo!
        SUOKIKKINI, esikoiseni, Minä Olen Efraimin ISÄ!

        joten, vastaa, jos kykenet ja oman sanasi mukaan:

        "Ei tule asettaa ketään julistajaa totuuden lähteeksi ilman kritiikkiä vaan tukeutua Raamattuun, Jumalan sanaan!"

        joten ei muuta kuin paikkja Kirjoituksista!

        Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
        ahaa, yksi poisto lisää !
        asm se


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisviha kertoo aina siitä, että pimeyden henkivallat johtaa ihmistä.

        "Juutalaisviha kertoo aina siitä, että pimeyden henkivallat johtaa ihmistä."
        tarkoitatko, JUUDAAN jälkeläisiä vai
        pakkosiirtolaisuuden jälkeen tulevia, mistä lie tulevaa, Jewiä?

        niillä on suuri ero kuten päivällä ja yöllä.

        Miten on Kenelle Herran Henki puhuu:

        Ap. t. 7:51
        Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä-niinkuin teidän isänne, niin tekin.

        Onko siis Aabraham ja Mooses ja Samuel, vaikka ei "isä", niin vastustaneet AINA Jumalaa JA Jumalan Henkeä?

        mitä sanoo Itse Jumala?
        Jer. 15:1
        Ja Herra sanoi minulle: "Vaikka Mooses ja Samuel seisoisivat minun edessäni, ei minun sieluni taipuisi tämän kansan puoleen. Aja heidät pois minun kasvojeni edestä, he menkööt!

        4 Minä panen heidät kauhistukseksi kaikille valtakunnille maan päällä Manassen, Hiskian pojan, Juudan kuninkaan, tähden, kaiken tähden, mitä hän teki Jerusalemissa.
        5 Kuka säälii sinua, Jerusalem, kuka surkuttelee sinua, kuka poikkeaa kysymään sinun vointiasi?
        6 Sinä olet hyljännyt minut, sanoo Herra, olet kääntynyt pois; niinpä minä olen ojentanut käteni sinua vastaan, ja minä hävitän sinut. En jaksa enää armahtaa.

        Nyt siis Jumala on "kurkkua" myöten täynnä, ketää?
        Juudan kuninkaan, eli hallitijoita vastaan
        ja HE ovat Hyljänneet Jumalan!

        saako Efraim, OIKEA "juutalainen" ja Jumalan Suosikki samaa?
        ei vaa mitä:

        Jumala rakastaa Efraimia ja Efraim ON SUOSIKKI!

        Jer. 31:20

        Eikö Efraim ole minun kallis poikani, minun lempilapseni? Sillä niin usein kuin minä puhunkin häntä vastaan, alati minä häntä muistan. Siksi minun sisimpäni väräjää hänen tähtensä: minun täytyy armahtaa häntä, sanoo Herra.

        Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aina kertoo"? Aina?

        Voisiko se edes joskus kertoa esim. tuon henkilön, omista, henkilökohtaisista, negatiivisista kokemuksista juutalaisten kanssa? Ei?

        Huomaa kyllä, keitä on kuunneltu.

        "Voisiko se edes joskus kertoa esim. tuon henkilön, omista, henkilökohtaisista, negatiivisista kokemuksista juutalaisten kanssa? Ei?"

        Mitä sitten? Minulla on huonoja kokemuksia eri maista olevista, mutta en silti näitä kansakuntia vihaa. Viha on saatanasta. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Hän ei ymmärtänyt juutalaisten asemaa Jumalan pelastussuunnitelmassa loppuun asti. "

        No vastaa sinä viisas ja ymmärtäväinen.

        Mikä osa tahi MITÄ , juutalainen varsikin jew, voi tuoda Herran JO valmiiseen työhön?

        eli mitä LISÄÄ he antavat jo olevaa, täytettyyn Herran työhän ja tekoon?

        mahdat miettiä että, ne lupaukset Aabrahamille.
        Kyllä ne Herra antaa ja tekee, mutta Missä Herra puhuu USKOVILLE eli omilleen, maasta eli alueesta ,pelastukseen tahi mihikään liittyen!

        ei me emme odota, maallista jerusalemia emmekä maallista temppeliä vaan, KUTEN
        Aabraham.
        taivallista.

        joten:
        "Ei tule asettaa ketään julistajaa totuuden lähteeksi ilman kritiikkiä vaan tukeutua Raamattuun, Jumalan sanaan!"

        Miten on, ONKO kaksi kansaa, eli valtakuntaa ja toinen heistä on "poistettu" eli heiltä on OTETTU pois valtakunta ja toiselta ei.
        hes 37
        Joten, kumpi kansa on se joka on Jumalalle MIELEEN:
        Molemmat eivät ole.

        Eikö Herra sano, että Hänelle ON TOINENKIN lammas lauma ja se tulee tekemään Jumalan tahdon kun ensimmäinen poika ei tehnyt?
        eli vartaus, jonka ylipapit, papit ja hallitsijat sekä fariseukset että saddukeuset, ymmärsivät puhuu heistä.

        eli kuka on se ensimmäinen poika, sillä toinen poika, ei voi olla pappi ekä hallitsija, sillä
        Leevistä tulee papit ja juudaaasta hallitsijat.

        Kuitenkin on Efraim ja mitä Herra hänestä sanoo!
        SUOKIKKINI, esikoiseni, Minä Olen Efraimin ISÄ!

        joten, vastaa, jos kykenet ja oman sanasi mukaan:

        "Ei tule asettaa ketään julistajaa totuuden lähteeksi ilman kritiikkiä vaan tukeutua Raamattuun, Jumalan sanaan!"

        joten ei muuta kuin paikkja Kirjoituksista!

        Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
        ahaa, yksi poisto lisää !
        asm se

        Raamattu opettaa selkeästi, että 1) juutalaisten jäännös tunnustaa Jeesuksen Messiaaksi ja pelastuu 2) juutalaisten jäännös ja kristityt muodostavat yhden kansakunnan, josta Paavali puhuu alla:

        Efesolaiskirje 2:

        "13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä. 14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden, 15 kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan, 16 ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden. 17 Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat; 18 sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö"


    • Anonyymi

      Ehkä lutterin mielestä asia olikin niin että
      "juutalaiset pitää tuhota ennekuin he tuhoavat meidät"?!

      • Anonyymi

        En ryhdy arvailemaan Lutherin mielipiteitä tässä asiassa. Kyseessä olisi valehtelu, joka täällä teiltä eräiltä hyvin sujuu: te vaan omissa päissänne keksitte Lutherille sanoja, esittäen ne muka totena, halveksien väärennätte jopa hänen nimensä. Tämä on teidän, itselleni tuttua toimintaa jo lapsuudestani asti.

        Te olette aina vihanneet ja pilkanneet kristittyjä, valheilla hyökänneet luterilaisuutta vastaan. Te ette muutu, ettekä voikaan, sillä te ette ole Elävän Jumalan lapsia, vaan perkeleen.

        Mutta itselleni hän, Luther, on taatusti rehellisin kristitty, jonka tekstejä olen koskaan lukenut ja ensimmäinen, joka siihen astisessa elämässäni osasi selittää evankeliumin itselleni, niin, että sen vihdoinkin ymmärsin.

        Tähän ei olleet yltäneet manniset, antturit, saalemin pyhäkoulu, bili greiamit, ei Wilkersonien aina vitsailevat, USA:n itänaapurimme vastaista sotapropagandaa levittävät isä ja poika.

        Isä Wilkerson taisi kaikenlopuksi tappaa itse itsensä ja vaimonsa, käänsi pikatiellä ratista vasempaan.

        Teidän käsittelyssänne voin todella huonosti.

        "Harhaoppista ihmistä karta."


    • Anonyymi

      Ketjun aloittajan pitäisi haluta, että hänen pitäisi harjoitella kirjoitusta. On naurettava otsikko.

      • Anonyymi

        Mun tekstinkirjoitustani häiritään taas... Ei tämä sivu ja kirjoitukset muutoin yhtäkkiä katoa.

        Niin. Aloitukseen. Kyseessähän on trolli tai trollijoukko, joka tekee näitä Luther- ja luterilaisuusvastaisia aloituksiaan tänne helluntaifoorumille. Uskontokunta? Koska Luther ja kristityt heitä näin kovin sieppoo...

        S24 sallii nämä kristittyjen vastaiset viha-aloitukset. S24:n taustalta löytyy Ruotsin juutalainen mediasuku.
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun tekstinkirjoitustani häiritään taas... Ei tämä sivu ja kirjoitukset muutoin yhtäkkiä katoa.

        Niin. Aloitukseen. Kyseessähän on trolli tai trollijoukko, joka tekee näitä Luther- ja luterilaisuusvastaisia aloituksiaan tänne helluntaifoorumille. Uskontokunta? Koska Luther ja kristityt heitä näin kovin sieppoo...

        S24 sallii nämä kristittyjen vastaiset viha-aloitukset. S24:n taustalta löytyy Ruotsin juutalainen mediasuku.
        ~

        Hmmm. Tässä alla saamme nyt sitten lukea kaiketi "tottapuhuvan" juutalaisen (?) esityksen niin Raamatusta, Jeesuksesta kuin kristinuskostakin.

        Vastaan: Jeesus ei "luonut uutta uskontoa juutalaisuusvastaisuuden pohjalta". Usko tosin tietyssä mielin syntyi "juutalaisvastaisena", mutta siten päin, että juutalaiset rabbit itse vastustivat Jeesuksen opetuksia, kuitenkin syyttäen Häntä juutalaisvastaisuudesta.

        Jeesus puhui Jumalan sanaa.

        Hän oli / On Jumalan Poika / Itse Jumala, Herra Sebaot. Hän tuli ihmiseksi, Itse henkilökohtaisesti "oman kansansa" luo. Ei kelvannut.

        Jumalan sana tuotiin sitten gojimeille, ei-juutalaisille. Jopa Jeesuksen oma apostoli Andreas kulki lähelle suomalaisalueitamme, nyk. Moskovan länsipuolille, ehkä jopa Velikyi Novgorodin tienoille asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmmm. Tässä alla saamme nyt sitten lukea kaiketi "tottapuhuvan" juutalaisen (?) esityksen niin Raamatusta, Jeesuksesta kuin kristinuskostakin.

        Vastaan: Jeesus ei "luonut uutta uskontoa juutalaisuusvastaisuuden pohjalta". Usko tosin tietyssä mielin syntyi "juutalaisvastaisena", mutta siten päin, että juutalaiset rabbit itse vastustivat Jeesuksen opetuksia, kuitenkin syyttäen Häntä juutalaisvastaisuudesta.

        Jeesus puhui Jumalan sanaa.

        Hän oli / On Jumalan Poika / Itse Jumala, Herra Sebaot. Hän tuli ihmiseksi, Itse henkilökohtaisesti "oman kansansa" luo. Ei kelvannut.

        Jumalan sana tuotiin sitten gojimeille, ei-juutalaisille. Jopa Jeesuksen oma apostoli Andreas kulki lähelle suomalaisalueitamme, nyk. Moskovan länsipuolille, ehkä jopa Velikyi Novgorodin tienoille asti.

        Näin usko tuli Venäjälle:
        Nizni Novgorodin piispainkuoro:
        https://youtu.be/QLVF8tEpmVY

        Slaavit toivat ortodoksisen kristinuskon meille suomalaisille jo n. 500-luvulla jKr.

        Ruotsalaiset toivat tänne room.kat.uskon vasta n. 700 vuotta myöhemmin.
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmmm. Tässä alla saamme nyt sitten lukea kaiketi "tottapuhuvan" juutalaisen (?) esityksen niin Raamatusta, Jeesuksesta kuin kristinuskostakin.

        Vastaan: Jeesus ei "luonut uutta uskontoa juutalaisuusvastaisuuden pohjalta". Usko tosin tietyssä mielin syntyi "juutalaisvastaisena", mutta siten päin, että juutalaiset rabbit itse vastustivat Jeesuksen opetuksia, kuitenkin syyttäen Häntä juutalaisvastaisuudesta.

        Jeesus puhui Jumalan sanaa.

        Hän oli / On Jumalan Poika / Itse Jumala, Herra Sebaot. Hän tuli ihmiseksi, Itse henkilökohtaisesti "oman kansansa" luo. Ei kelvannut.

        Jumalan sana tuotiin sitten gojimeille, ei-juutalaisille. Jopa Jeesuksen oma apostoli Andreas kulki lähelle suomalaisalueitamme, nyk. Moskovan länsipuolille, ehkä jopa Velikyi Novgorodin tienoille asti.

        "Jumalan sana tuotiin sitten gojimeille, ei-juutalaisille. Jopa Jeesuksen oma apostoli Andreas kulki lähelle suomalaisalueitamme, nyk. Moskovan länsipuolille, ehkä jopa Velikyi Novgorodin tienoille asti."

        ja vielä ENEMMÄN:
        Herran Omat sanat:
        Ap. t. 1:8
        vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

        eli on suuri mahdollisuus että samaria ON Efraimin aluetta ,eli Joosefin.

        Nyt Herra sanoo minne tulee mennä.
        "maan ääriin" Suomeen asti!

        Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumalan sana tuotiin sitten gojimeille, ei-juutalaisille. Jopa Jeesuksen oma apostoli Andreas kulki lähelle suomalaisalueitamme, nyk. Moskovan länsipuolille, ehkä jopa Velikyi Novgorodin tienoille asti."

        ja vielä ENEMMÄN:
        Herran Omat sanat:
        Ap. t. 1:8
        vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

        eli on suuri mahdollisuus että samaria ON Efraimin aluetta ,eli Joosefin.

        Nyt Herra sanoo minne tulee mennä.
        "maan ääriin" Suomeen asti!

        Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

        Tottahitossa on poistettu. Kaikki ne viestit, jotka todistavat Lutherin puolesta.


    • Anonyymi

      No jos totta puhutaan niin Raamattu on hyvin juutalaisvastainen kirja. Jeesus moitti nimenomaan juutalaisia fariseuksia ja hän loi uuden uskonnon oikeastaan juutalaisvastaisuuden pohjalta. Juutalaiset uskovat Mooseksen lakiin, kristittyjen piti korvata laki lähimäisen rakkaudella ja omaehtoiselkla uskolla Jumalaan.

      Ilmestyskirjassa väitetään että ainoastaan 144 000 juutalaista pelastuu, keikki muut joutuvat kadotukseen, voiko asiaa selkeämmin ilmaista?

      • Anonyymi

        Miksi tämä ei me teille päähän!

        On kaksi kansaa, on kaksi laumaa, on kaksi poikaa.
        Toinen on Jumalalle mieleen toinen ei ole.

        Joten Hes 37, mikä tässä on vaikeaa Ymmärtää!
        Hes. 37:
        16 "Sinä, ihmislapsi, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille'. Ota sitten toinen puusauva ja kirjoita siihen: 'Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva'.

        19 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.

        21 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan israelilaiset pois pakanakansojen keskuudesta, minne vain he ovat kulkeutuneet, kokoan heidät joka taholta ja tuon heidät omaan maahansa.

        22 Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi.

        - Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla,
        - yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla.
        - Eivätkä he enää ole kahtena kansana
        - eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi.

        Joten, toinen paikka sanoo että juuda&leevi pitää vihaa Efrain&muut vastaan loppuu asti.
        eli yritä edes ymmärtää Herran esikuvat ja vertaukset.

        KENELTÄ, kummalta kansalta Herra otti pois valtakunnan!

        Joten, heillä, sekä oikeat juutalaiset, juuda ja väärät jew, on PEITE silmillä eikä he näe eikä ymmärrä!

        Joten, Herra sanoo myös, ON KAKSI lammas laumaa, toinen on se jonka tykö Herra tuli, mutta Herra ei heille kelvanut vaan
        Kateudesa, perinnön toivosta, he Murhasivat Herran!

        Joten mitä sanotaan toisesta laumasta!

        Joh. 10:16
        16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

        olette sokeita ja uppiniskaisia!

        Eikö Jokainen juudan heimon ja leevin heimo, TIEDÄ että heillä ON PERINTÖ oikeus, joten mikä tämä on:

        Mark. 12:7
        Mutta viinitarhurit sanoivat toisilleen: 'Tämä on perillinen; tulkaa, tappakaamme hänet, niin perintö jää meille'.

        Luuk. 20:14
        Mutta kun viinitarhurit näkivät hänet, neuvottelivat he keskenään ja sanoivat: 'Tämä on perillinen; tappakaamme hänet, että perintö tulisi meidän omaksemme'.

        eli pakanoilla ei ole tahi jewillä, perintöä, ilman Jeesusta.
        juutalaisilla eli oikeilla on automaattisesti.

        Miksi tulee valmista perintöä sitten havitella!

        joten miksi te ette ymmärrä!

        Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.


    • Anonyymi

      Kyllä se oli Jeesuksen työn mitätöinti joka oli syynä. Juutalainen ei ole kristitty.
      Juutalaisilla on kovat ajat vielä edessään, kun joutuvat tekemään täyskäännöksen.

    • Anonyymi

      Luther ei ollut jumala,vaan ihminen.Silloin oli vallalla suullinen käsitys,että juutalaiset tappoivat Jeesuksen.Tavallisella kansalla ei ollut Raamattuja,joten tämä raadollinen käsitys koski kaikkia juutalaisia , vaikka papisto aiheutti Jeesuksen kuoleman.

      • Anonyymi

        Ai. Eikö ne (juutalaiset) sitten tappaneet Jeesusta? Kiipesi itse ristille?

        Kerro meille toki, tai... no... minä kerron: "ei juutalaiset tappaneet Jeesusta, vaan roomalaiset sen tappoi!"

        Omasta tahdostaan Jeesus / Isä / Pyhä Henki toki kuoli ristillä, ensin juutalaislle, sitten myös kreikkalaislle. Kuoli. Oli kuolleena koko pitkän pääsisäissapatin. Nousi viikon ensimmäisenä päivänä = Jom Rison, kuolleista. Siksi vietämme sunnuntaita pyhäpäivänämme. Sunnuntai ei korvannut sapattia, sillä sen merkitys on eri: toisin kuin sapatti, se ei ole Jumalan nukkumispäivä, vaan Jumalan, Kristuksen ylösnousemuspäivä. Pakanoille ei ole koskaan määrätty sapattia, se on ihan teidän ja teitä matkivien muiden okkultistien, kuten adventistien, oma juttu.

        Daavidintähti on (muist. brittiläisten) muinainen, okkultistinen taikamerkki heksagrammi = kuusikanta. kuninkaiden Daavidin tai Salomonin kanssa sillä eikäsittääkseni, historiallisesti ole mitään tekemistä. Juutalaiset okkultistit / kabbalistit? aikoinaan ottivat sen juutalaisten tunnukseksi.

        Rupatellaan tässä mukavasti juutalaisuudesta ja kristinuskosta.

        En minä teitä vihaa, mutta nk. "kypsynyt" kyllä olen. On teillä oikeutennekin, esim. Israel kyllä taatusti on teidän maatanne. Ja olen totisesti pahoillani inkvisitiosta, pogromeista, holokaustista, sun muusta, mitä olette vastavuoroisesti saaneet nk. kristityiltä ja muilta eurooppalaisilta kokea (ainakin natsijohtajat olivat saatananpalvojia, eivät kristittyjä, moni heistä jopa juutalaisia, kuten hyvin tiedät). Mutta jossain kulkee raja "kristityllä typerykselläkin", mitä hän ottaa teiltä itseltänne vastaan.

        Asia on sillä loppuunkäsitelty, kun itse lakkaatte hyökkäämästä meidän uskoamme vastaan. Kristinusko ei ole "juutalaisvastainen" kuin omasta valinnastanne: UT on meidän, alkukristittyjen, historiankirja. Se kertoo, mitä 2000 vuotta sitten, siellä teillä Kaanaanmaassa, tapahtui. Meidän juuremme.

        Am Israel Chai! (ym. siionistista)
        ~🥀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai. Eikö ne (juutalaiset) sitten tappaneet Jeesusta? Kiipesi itse ristille?

        Kerro meille toki, tai... no... minä kerron: "ei juutalaiset tappaneet Jeesusta, vaan roomalaiset sen tappoi!"

        Omasta tahdostaan Jeesus / Isä / Pyhä Henki toki kuoli ristillä, ensin juutalaislle, sitten myös kreikkalaislle. Kuoli. Oli kuolleena koko pitkän pääsisäissapatin. Nousi viikon ensimmäisenä päivänä = Jom Rison, kuolleista. Siksi vietämme sunnuntaita pyhäpäivänämme. Sunnuntai ei korvannut sapattia, sillä sen merkitys on eri: toisin kuin sapatti, se ei ole Jumalan nukkumispäivä, vaan Jumalan, Kristuksen ylösnousemuspäivä. Pakanoille ei ole koskaan määrätty sapattia, se on ihan teidän ja teitä matkivien muiden okkultistien, kuten adventistien, oma juttu.

        Daavidintähti on (muist. brittiläisten) muinainen, okkultistinen taikamerkki heksagrammi = kuusikanta. kuninkaiden Daavidin tai Salomonin kanssa sillä eikäsittääkseni, historiallisesti ole mitään tekemistä. Juutalaiset okkultistit / kabbalistit? aikoinaan ottivat sen juutalaisten tunnukseksi.

        Rupatellaan tässä mukavasti juutalaisuudesta ja kristinuskosta.

        En minä teitä vihaa, mutta nk. "kypsynyt" kyllä olen. On teillä oikeutennekin, esim. Israel kyllä taatusti on teidän maatanne. Ja olen totisesti pahoillani inkvisitiosta, pogromeista, holokaustista, sun muusta, mitä olette vastavuoroisesti saaneet nk. kristityiltä ja muilta eurooppalaisilta kokea (ainakin natsijohtajat olivat saatananpalvojia, eivät kristittyjä, moni heistä jopa juutalaisia, kuten hyvin tiedät). Mutta jossain kulkee raja "kristityllä typerykselläkin", mitä hän ottaa teiltä itseltänne vastaan.

        Asia on sillä loppuunkäsitelty, kun itse lakkaatte hyökkäämästä meidän uskoamme vastaan. Kristinusko ei ole "juutalaisvastainen" kuin omasta valinnastanne: UT on meidän, alkukristittyjen, historiankirja. Se kertoo, mitä 2000 vuotta sitten, siellä teillä Kaanaanmaassa, tapahtui. Meidän juuremme.

        Am Israel Chai! (ym. siionistista)
        ~🥀

        Ei perhana "pääsisäissapatin" vaan pääsiäissapatin!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jotkut katsovat että Luther olisi ollut antisemitisti, mutta toiset taas näkevät asian siltä kannalta, että Luther ei vihannut juutalaisia kansana, vaan sen takia että hän ei onnistunut oikein käännyttämään juutalaisia , juutalaiset olivat yrittäneet käännyttää häntä ja tietysti myös Jeesuksen kieltämisen takia.

      Luther ei erityisemmin pitänyt muslimeistakaan, mutta hän suhtautui heihin suopeammin.

      • Anonyymi

        Luther ei ollut uudesti syntynyt kristitty, vaan ainoastaan ulkonaisesti näytteli kristittyä. Jumalan Henki ei aiheuta vihaa juutalaisia kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther ei ollut uudesti syntynyt kristitty, vaan ainoastaan ulkonaisesti näytteli kristittyä. Jumalan Henki ei aiheuta vihaa juutalaisia kohtaan.

        Olet sanasi sanonut ja muista: kerran myös, Jumalan edessä, vastaat näistäkin. Jos teidän jumalanne olisikin jo unohtanut, lakaissut rikoksenne maton alle, minä en teidän hellareiden rikoksia ja valheita koskaan unohda.

        Hassua, mutta tässä kohdin olen esiäiti Sofian jäljissä juuriltani hyvinkin juutalainen, sillä: juutalainen ei koskaan unohda. Juutalainen myöskään ei alistu vääryyteen, vaan kostaa, aina.


      • Anonyymi

        Lutherin vihastus johtui Talmudista ja talmudisteista, jotka levittivät valheita Jeesuksesta, myös Hänen äidistään Mariasta, ainoastaan huoritellen häntä. Uskomattomia vcalheita kristityistä sekä kehoituksia väkivaltaan meitä vastaan. Meidän ihmisyytemme alaspolkemista ("vain juutalaiset ovat ihmisiä, ei-juutalaiset eivät ole", olemme "aasiakin alempia", meitä saa ja kuuluukin raiskata, jne).

        Jos tänne yrittää laittaa lainauksia Talmudista, S24 poistaa ne nopeasti näkyviltä. Kuitenkin Lutheria saa vapaasti solvata, tämä ei ole rasismia S24:n mukaan, mutta jos laittaa esille syyn, miksi Luther niin kiivastui, se poistetaan.

        Myös helluntailaiset itse antavat täyden tukensa tälle juutalaisten kristinuskoisten vastaiselle rasismille, josta todisteena mm. koko tämä ketju ja etenkin aloitus.
        ~


      • Anonyymi

        Enhämminä muuten, mutku tää aloitus...
        Herra tuomari, nää itse tätä suorastaan pyysi!
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet sanasi sanonut ja muista: kerran myös, Jumalan edessä, vastaat näistäkin. Jos teidän jumalanne olisikin jo unohtanut, lakaissut rikoksenne maton alle, minä en teidän hellareiden rikoksia ja valheita koskaan unohda.

        Hassua, mutta tässä kohdin olen esiäiti Sofian jäljissä juuriltani hyvinkin juutalainen, sillä: juutalainen ei koskaan unohda. Juutalainen myöskään ei alistu vääryyteen, vaan kostaa, aina.

        Mistä rikoksesta on kyse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enhämminä muuten, mutku tää aloitus...
        Herra tuomari, nää itse tätä suorastaan pyysi!
        ~

        Kuten huomaatte: "tästä on poistettu viesti".

        Viesti oli lainaus eräistä Talmudin opetuksista, koskien ei-juutalaisia ja jotka ja paljon muu olivat ne syyt, miksi Luther raivostui.

        Mutta, kuten huomaamme, tätä itse ketjua ja monia muita vastaavia, ei ole poistettu.

        On siis julkinen syytös Lutheria vastaan, mm. lukuisia perättömiä väittämiä, mutta puolustus, todisteet hänen puolestaan, poistettiin. Tässä olisi nyt itseasiassa rikostutkinnan paikka.

        Jos kerran Lutheria ja kristittyjä saa vapaasti osoitella ja syyttää, miksi kristityillä, luterilaisilla ei ole oikeutta vastata, osoittaa, miksi he toimivat tavallaan?

        Jos kristittyjen puolustus kielletään, miksei myös syytökset, jokainen vihakirjoitus Martti Lutheria ja kristittyjä vastaan? Koska... no, kukin päätelköön itse.

        On myös todistettu, ketkä menevät näiden juutalaisten syytösten taakse, josta seuraa, että jälleen varmasti tiedämme ja on varmuudella toteennäytetty myös heidät antikristityiksi, kadotuksen lapsiksi, okkultisteiksi.

        On myös varmuudella toteennäytetty, että media S24 on vakaumuksellisesti rasistinen, antikristillinen. Se kieltää / estää kristityiltä todisteiden esittämisen asiassa, josta kristittyjä vapaasti ja yksipuolisesti syytetään.

        Tunkekaa tämä tieto vaikka jonkun asianajaja Liechtensteininne perseeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä rikoksesta on kyse?

        Esim. kunnianloukkauksesta, herjauksesta.
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. kunnianloukkauksesta, herjauksesta.
        ~

        Etenkin kohta, jossa väität Lutherin tietoisesti "näytelleen kristittyä".

        Täällä maan päällä et joudu sanoistasi vastaamaan, mutta jaksan kyllä kärsivällisesti odottaa päivää, jolloin koko helluntaipulju seisoo rivissä kuuntelemassa viimeistä tuomiotanne.
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutherin vihastus johtui Talmudista ja talmudisteista, jotka levittivät valheita Jeesuksesta, myös Hänen äidistään Mariasta, ainoastaan huoritellen häntä. Uskomattomia vcalheita kristityistä sekä kehoituksia väkivaltaan meitä vastaan. Meidän ihmisyytemme alaspolkemista ("vain juutalaiset ovat ihmisiä, ei-juutalaiset eivät ole", olemme "aasiakin alempia", meitä saa ja kuuluukin raiskata, jne).

        Jos tänne yrittää laittaa lainauksia Talmudista, S24 poistaa ne nopeasti näkyviltä. Kuitenkin Lutheria saa vapaasti solvata, tämä ei ole rasismia S24:n mukaan, mutta jos laittaa esille syyn, miksi Luther niin kiivastui, se poistetaan.

        Myös helluntailaiset itse antavat täyden tukensa tälle juutalaisten kristinuskoisten vastaiselle rasismille, josta todisteena mm. koko tämä ketju ja etenkin aloitus.
        ~

        Tästä nähtävästi poistetiin, niin sanotun 7 nooalain linki ja kommentti.
        eli jos kuuntelet, mitä kikkurapää juutalaiset, jew sanoo, Herrasta ja uskovista ja kaikista ihmisistä, pois lukien jew, niin he. periaatteessa tahtovat hävittä kaikki!
        eli
        taas on mennyt asiat väärinpäin.

        eli, tutkikaa ja lukekaa ja kuunnelkaa mitä on 7 nooalaki!
        se ei lupaa hyvää.

        tämä olen pyrkinyt hakemaa, miten he suhtautuvat, uusiuljamaailma, muslimeihin, ja heidän oppeihin ja miten he tulevat yhdeksi.
        kumpi taipuu ja miten ne sovittavat yhteen toistensa uskonnot.

        Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten huomaatte: "tästä on poistettu viesti".

        Viesti oli lainaus eräistä Talmudin opetuksista, koskien ei-juutalaisia ja jotka ja paljon muu olivat ne syyt, miksi Luther raivostui.

        Mutta, kuten huomaamme, tätä itse ketjua ja monia muita vastaavia, ei ole poistettu.

        On siis julkinen syytös Lutheria vastaan, mm. lukuisia perättömiä väittämiä, mutta puolustus, todisteet hänen puolestaan, poistettiin. Tässä olisi nyt itseasiassa rikostutkinnan paikka.

        Jos kerran Lutheria ja kristittyjä saa vapaasti osoitella ja syyttää, miksi kristityillä, luterilaisilla ei ole oikeutta vastata, osoittaa, miksi he toimivat tavallaan?

        Jos kristittyjen puolustus kielletään, miksei myös syytökset, jokainen vihakirjoitus Martti Lutheria ja kristittyjä vastaan? Koska... no, kukin päätelköön itse.

        On myös todistettu, ketkä menevät näiden juutalaisten syytösten taakse, josta seuraa, että jälleen varmasti tiedämme ja on varmuudella toteennäytetty myös heidät antikristityiksi, kadotuksen lapsiksi, okkultisteiksi.

        On myös varmuudella toteennäytetty, että media S24 on vakaumuksellisesti rasistinen, antikristillinen. Se kieltää / estää kristityiltä todisteiden esittämisen asiassa, josta kristittyjä vapaasti ja yksipuolisesti syytetään.

        Tunkekaa tämä tieto vaikka jonkun asianajaja Liechtensteininne perseeseen.

        "On myös varmuudella toteennäytetty, että media S24 on vakaumuksellisesti rasistinen, antikristillinen. Se kieltää / estää kristityiltä todisteiden esittämisen asiassa, josta kristittyjä vapaasti ja yksipuolisesti syytetään."

        Follow money!
        eli katso kuka ja mikä tämänKIN omistaa.

        eli ei ole ainostaam Kristittyjen kohtaa vihamielinen vaan kaikkea totuutta joka ei ole heille mieleen.

        No, voi kuinka odotan sitä, kun Olen Kohdannut Jumalan.
        ja jokainen uskovainen voi siinä kiirehtiä, eli jouduttaa, sitä päivää, eli muistaa eli kantaa minua Herran Jumalan Kaikkivaltiaan eteen, kunnes NÄET että nyt tuli Jumala ja notkisti taivaat ja ASTUI ALAS ja sinunasi minut!

        se että Herra on näille, pahan tekijöille armollinen ja odottaa, on hyvä, mutta turhaa sanon minä, he eivät tahdo tehdä parannusta joten, Jumalan Sana olkoon heille:
        Menkööt. kuka minnekin minne Herra Sebaot heidät lähettää.

        Kuinka kauan Herra, minun tulee kärsiä näitä syntisiä!
        Tule Herra Jeesus!

        Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etenkin kohta, jossa väität Lutherin tietoisesti "näytelleen kristittyä".

        Täällä maan päällä et joudu sanoistasi vastaamaan, mutta jaksan kyllä kärsivällisesti odottaa päivää, jolloin koko helluntaipulju seisoo rivissä kuuntelemassa viimeistä tuomiotanne.
        ~

        Jos ei ole uskossa ja kuitenkin antaa itsestään ulospäin kuvan aitona kristtynä, niin näyttelee Jeesuksen seuraaja. Eli jotkut maailman ihmiset tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi.
        "koko helluntaipulju seisoo rivissä kuuntelemassa viimeistä tuomiotanne" oletko varmasti paikalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. kunnianloukkauksesta, herjauksesta.
        ~

        Voiko monta sata vuotta sitten kuolleen henkilön kunniaa loukata? Kuka nostaa sytteen?
        Luther ei edusta kristinnuskoa, eikä Luther ole yhtä kuin kristillisyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet sanasi sanonut ja muista: kerran myös, Jumalan edessä, vastaat näistäkin. Jos teidän jumalanne olisikin jo unohtanut, lakaissut rikoksenne maton alle, minä en teidän hellareiden rikoksia ja valheita koskaan unohda.

        Hassua, mutta tässä kohdin olen esiäiti Sofian jäljissä juuriltani hyvinkin juutalainen, sillä: juutalainen ei koskaan unohda. Juutalainen myöskään ei alistu vääryyteen, vaan kostaa, aina.

        eli jew, kuka lie on tässä:'

        Herran Jeesuksen , Kaikkivaltiaan Pojan todistus:
        Joh. 8:44
        Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        Murhaaja alusta asti.

        Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On myös varmuudella toteennäytetty, että media S24 on vakaumuksellisesti rasistinen, antikristillinen. Se kieltää / estää kristityiltä todisteiden esittämisen asiassa, josta kristittyjä vapaasti ja yksipuolisesti syytetään."

        Follow money!
        eli katso kuka ja mikä tämänKIN omistaa.

        eli ei ole ainostaam Kristittyjen kohtaa vihamielinen vaan kaikkea totuutta joka ei ole heille mieleen.

        No, voi kuinka odotan sitä, kun Olen Kohdannut Jumalan.
        ja jokainen uskovainen voi siinä kiirehtiä, eli jouduttaa, sitä päivää, eli muistaa eli kantaa minua Herran Jumalan Kaikkivaltiaan eteen, kunnes NÄET että nyt tuli Jumala ja notkisti taivaat ja ASTUI ALAS ja sinunasi minut!

        se että Herra on näille, pahan tekijöille armollinen ja odottaa, on hyvä, mutta turhaa sanon minä, he eivät tahdo tehdä parannusta joten, Jumalan Sana olkoon heille:
        Menkööt. kuka minnekin minne Herra Sebaot heidät lähettää.

        Kuinka kauan Herra, minun tulee kärsiä näitä syntisiä!
        Tule Herra Jeesus!

        Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

        ✨Herra siunatkoon sinua Vastis
        ja varjelkoon sinua.
        Herra kirkastakoon kasvonsa sinulle
        ja olkoon sinulle armollinen.
        Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi
        ja antakoon sinulle rauhan.
        Herra vastatkoon rukouksiisi
        ja päästäköön sinut kaikista ahdistuksistasi
        Sillä Hänen on Valtakunta, voima ja kunnia
        iankaikkisesti.

        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen.
        Aamen.✨

        Taivaassa tavataan.
        ~Soffiina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ✨Herra siunatkoon sinua Vastis
        ja varjelkoon sinua.
        Herra kirkastakoon kasvonsa sinulle
        ja olkoon sinulle armollinen.
        Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi
        ja antakoon sinulle rauhan.
        Herra vastatkoon rukouksiisi
        ja päästäköön sinut kaikista ahdistuksistasi
        Sillä Hänen on Valtakunta, voima ja kunnia
        iankaikkisesti.

        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen.
        Aamen.✨

        Taivaassa tavataan.
        ~Soffiina

        "Herra kirkastakoon kasvonsa sinulle"

        4. Moos. 6:25
        23 "Puhu Aaronille ja hänen pojillensa ja sano: Siunatessanne israelilaisia sanokaa heille:
        24 Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua;
        25 Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen;
        26 Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.
        27 Näin he laskekoot minun nimeni israelilaisten ylitse, ja minä siunaan heitä."

        nyt sana, valistakoon kasvonsa, merkitsee että:
        Jumala paljastaa mitä HYVÄÄ on tekevä.

        Joten Kiitos!
        ja Herran Jeesuksen armo ja rakkaus olkoon kanssasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On myös varmuudella toteennäytetty, että media S24 on vakaumuksellisesti rasistinen, antikristillinen. Se kieltää / estää kristityiltä todisteiden esittämisen asiassa, josta kristittyjä vapaasti ja yksipuolisesti syytetään."

        Follow money!
        eli katso kuka ja mikä tämänKIN omistaa.

        eli ei ole ainostaam Kristittyjen kohtaa vihamielinen vaan kaikkea totuutta joka ei ole heille mieleen.

        No, voi kuinka odotan sitä, kun Olen Kohdannut Jumalan.
        ja jokainen uskovainen voi siinä kiirehtiä, eli jouduttaa, sitä päivää, eli muistaa eli kantaa minua Herran Jumalan Kaikkivaltiaan eteen, kunnes NÄET että nyt tuli Jumala ja notkisti taivaat ja ASTUI ALAS ja sinunasi minut!

        se että Herra on näille, pahan tekijöille armollinen ja odottaa, on hyvä, mutta turhaa sanon minä, he eivät tahdo tehdä parannusta joten, Jumalan Sana olkoon heille:
        Menkööt. kuka minnekin minne Herra Sebaot heidät lähettää.

        Kuinka kauan Herra, minun tulee kärsiä näitä syntisiä!
        Tule Herra Jeesus!

        Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

        "Kuinka kauan Herra, minun tulee kärsiä näitä syntisiä!"

        Heh. Ensin fariseuksesta vilahti karvajalka, mutta lopulta pomppasi koko ukko näkyviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eli jew, kuka lie on tässä:'

        Herran Jeesuksen , Kaikkivaltiaan Pojan todistus:
        Joh. 8:44
        Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        Murhaaja alusta asti.

        Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

        Vääristelet raamattua. Yksinkertaisemmankin pitäisi tajuta, että Jeesus ei tuossa puhunut kaikista juutalaisista. Jeesuksella oli juutalaisia seuraajia. Hän puhui tietenkin tekopyhistä fariseuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vääristelet raamattua. Yksinkertaisemmankin pitäisi tajuta, että Jeesus ei tuossa puhunut kaikista juutalaisista. Jeesuksella oli juutalaisia seuraajia. Hän puhui tietenkin tekopyhistä fariseuksista.

        Kuka on väittänyt että tässä puhutaan KAIKISTA juutalaisista?
        Luit toki sen paikan missä tämä oli ja sen koko asia yhteyden?
        et vai, no arvasin.
        sillä: Yksinkertaisemmankin pitäisi tajuta, kenelle Herra puhui.
        Joh. 8:44
        ja tämä tapausten sarja alkaa:
        Onko Aabrahamilla KAHDENlaisia lapsia?
        niitä jotka tekevät mitä Aabraham ja niitä jotka eivät tee?

        Nyt he jotka eivät tee kuten Aabraham, heille Jeesus sanoi:

        44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.


    • Anonyymi

      Tähän kiinnitän Lutherissa huomioni. Tämä onkin erittäin tärkeää, että Lutheri tunnisti pedon antikristuksen paavin, josta Luterilaiset virretkin kertovat.

      On PALJON niitä, jotka eivät petoa tunnista, ja näin tulee paljon suuria ja pieniä pedon kumartajiksi.

      1234567---

      • Anonyymi

        Kumpi se paavi nyt on? Peto vai Antikristus? Eivät ole sama henkilö tai asia.
        ~


      • Anonyymi

        Paavinkirkko on portto ja siihen myös adventistit kuuluvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpi se paavi nyt on? Peto vai Antikristus? Eivät ole sama henkilö tai asia.
        ~

        Peto on poliittinen hallitsija, maailman valtias. Antikristus on uskonnollinen ja ja antikristuksia on monta.Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus. Meistä he (antikristus) ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpi se paavi nyt on? Peto vai Antikristus? Eivät ole sama henkilö tai asia.
        ~

        1700-luvun Virren sanoin se on kumpikin peto ja antikristus paavi.

        Virsi 241.4. Se peto itsens' istutti Jeesuksen kirkkoon pyhään ja oikian Jumalan unhotti ITSENSÄ TEETTELI SIJAAN: Hän paimenet hukuttaa käski, kuin lampait' laitumell' toit, ja vallan saada aikoi kaiken lauman keskell.
        5. O tätä suurta surkiutt ! ylits vaivaisemn lauman, ettei kenelläkään ollut rohkiutt' Jumalan sanaa puhumaan sen pahan pedon pelvost', Hän UHKAS KAIKKI, KÄKES', HÄN POLTTI, TAPPOI ja säkes, kuin vastasit hänt' ehdost'. (pimeä keskiaika kesti 1260 vuotta).

        Virsi.240. 11.Syntymät' on se ihminen wiel', kuin juonet kaikk' kirjoittaa taitaa, joit joukkons' kans' Paawi on ajatell' pettääksens' joka maan paikkaa', Monell' muodoll', säätyins', seuroill', Kardinalein kawalill' neuvoill', munkkein menoill'. nunnain eloill, Jesuittain jumalattomain juonill.
        12. Me rukoilem' sua, Jesu Christ', pääst' meit' pahan PAAWIN orjuust', KUIN ON SE ANTCHRISTUS WISSIST', Meit' kerit' sen kowast' koruust: O Herra Christ'! Sinä olet wissist', Kuin yksinäs woit meit' auttaa! Synnist' estä, hädäst' päästä, piinas ja kuolemas kautta !

        Saksalainen professsori Andeas Helwig (1572-1643) SELVITTI PEDON LUVUN VIISAASTI. Hänen mukaansa se tulee sanasta VICARIVS FILII DEI (Jumalan Pojan viransijainen).

        Oikea Jumalan Pojan viransijainen on Pyhä Henki.

        1234567---


    • Anonyymi

      hah hah hah ja haha
      näyttää että ei enää kestä kauan tämä ketju sillä jo poistuu hankalat kommentit!
      eli Te, kuka lie että KESTÄ TOTUUTTA!

      itkekää ja valittakaa.

      Jer. 31:20
      Eikö Efraim ole minun kallis poikani, minun lempilapseni? Sillä niin usein kuin minä puhunkin häntä vastaan, alati minä häntä muistan. Siksi minun sisimpäni väräjää hänen tähtensä: minun täytyy armahtaa häntä, sanoo Herra.

      Jumala on Efraimin, toisen pojan toisen valtakunnan ISÄ,
      kenen lapsia. jewit ovat Jos Jumala ei heitä tunnusta!

      • Anonyymi

        Me emme itke, emmekä valita!
        Olemme Herran Sebaotin sotajoukko!

        Jeesus Kristus On Herramme. Hän, jonka juutalaiset tappoivat. Tämä tosin oli Jumalan oma tahto, eli kyseessä oli läpi Raamatun kulkeva nk. paradoksi.

        Tunkekaa tämä tieto vaikka einsteinilaisen kielenne taa.
        ~


    • Anonyymi

      Tässä aloitus, joka ei millään tavoin perustele itse itseään. Se esittää väittämän "Lutherin haluista", kuitenkaan itse osoittamatta, mihin tuo väite perustuu. Missä ilmenisi todiste tällaisesta "Lutherin halusta"? Jos asia lukee jossakin, helpointa lienee mainita tekstin lähde, sivunumero ja rivi, jolla tuo "halu" ilmenisi.

      Jos kyseessä on pelkkä "halu", no mitä sitten? Saa kai ihminen haluta, haaveilla? Halu ei kai ole rikos? Teko, jos se olisi rikollinen, olisi. Jos jotkut sakemannit 500 vuotta myöhemmin kiinnittivät huomionsa Lutherin mahdolliseen "haluun", ei tämä liene Lutherin omaa syytä? He, jotka pistivät nk. tuumasta toimeen, heitä tulee asiassa osoittaa.

      Ja: onko Luther todella halunnut tuhota juutalaiset? Pistää koko jengin sileäksi? Tämä on aloittajan väite, mitään todistetta asiassa hän ei esitä, ainoastaan syytteen.

      Näin aloittaja ei siis kuitenkaan tee. Miksi? Miksi hän ei syytä Saksan kansallissosialisteja ja Saksan kansaa, heitä, jotka osallistuivat natsien tekoihin? Teothan eivät olleet Lutherin tekoja, vaan Saksan natsien.

      "Miksi Luther halusi, että juutalaiset pitäisi tuhota?

      Anonyymi
      21.08.2020 20:55
      Ilmoita
      Mihin Raamatun kohtaan hän vetosi?"

      Väitteen takana selkeästi fundamentalistihellari. He aina vetoavat irrallisiin raamatunjakeisiin. Ei luterilaiset, eivätkä muu, sivistynyt kristitty väki. Raamattu on paljon enemmän kuin irrallisesti noukittavat jakeet ja niistä oppien rakentelu.

      Luther ei ollut anabaptisti eikä hän näperrellyt jakeilla. Jos nyt perusteita pitäisi hakea Raamatusta, liittäisin Lutherin raivon lähinnä samaan tunnepurkaukseen, jonka Kristus sai, viskellessään temppelin esipihan pöytiä ja jakkaroita, päästäessään uhrieläimiä vapaaksi (kiitos erityisesti tästä!)

      Raamatunjakeita, joissa Hän näin teki, en ulkoa muista.
      ~

      • Anonyymi

        Antisemitistisen kirjan kirjoittaminen ei ole mikään hetken tunteenpurkaus ja raivo, vaan Luther vihasi juutalaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antisemitistisen kirjan kirjoittaminen ei ole mikään hetken tunteenpurkaus ja raivo, vaan Luther vihasi juutalaisia.

        Mikä "antisemitistinen kirja"? Ovatko juutalaisten omat, todella törkeät antikristilliset kirjat ja kirjoitukset kaiken arvostelun yläpuolella? Niihin ei saa vastata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä "antisemitistinen kirja"? Ovatko juutalaisten omat, todella törkeät antikristilliset kirjat ja kirjoitukset kaiken arvostelun yläpuolella? Niihin ei saa vastata?

        Lutherhan" rakasti" juutalaisia. Hän kirjoitti:
        "Jos juutalainen tulisi pyytämään minulta kastetta, niin laittaisin myllynkiven hänen kaulaansa ja upottaisin Elben virtaan".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antisemitistisen kirjan kirjoittaminen ei ole mikään hetken tunteenpurkaus ja raivo, vaan Luther vihasi juutalaisia.

        En uskaltaisi väittää asiaa noin vahvasti. Ja jos vihasikin, ekö hänellä ollut täysi oikeus omiin mielipiteisiinsä? Mihin muuten tuo väitetty "viha" perustui?

        Jos kysymykseen yrittää vastata juutalaisten rabbien omilla kirjoituksilla, ne poistetaan välittömästi näkyviltä.

        Eikös tämä sitten ole antisemitismiä? Juutalaisten omia kirjoituksia ei saa julkaista! Juutalaisilta tukitaan suu!

        Kyllä perSut on ovelia. Heistähän tämä tietysti johtuu! Eivät sallisi juutalaisten puhua!

        Toisaalta,... Olkoon.

        Minulla muuten olisi täysi syy vihata juutalaisia, mutten vihaa. Hullu kristitty, miksei vihaa??? Vaikka kaikki on tehty sen puolesta, että voitaisiin osoittaa kristittyjen olevan natseja!

        Olen vain k*****ntynyt.

        Olkaa hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutherhan" rakasti" juutalaisia. Hän kirjoitti:
        "Jos juutalainen tulisi pyytämään minulta kastetta, niin laittaisin myllynkiven hänen kaulaansa ja upottaisin Elben virtaan".

        Ja kirjan nimeä ja sivua ei vaan tunnu todisteeksi löytyvän. Mutta nuo vihaväitteet saavat esillä olla.

        Jännä, että nuo lauseet saavat olla näkyvillä, mutta kun vastaavasti lainaa Talmudia, mukana maininta mistä kohtaa Talmudia lainaukset ovat, ne tekstit on poistettu. MOT.

        Nyt varmasti tiedämme, mistä helluntailaisuudessakin on kysymys. Te ette ole kristittyjä. Jos te olisitte, te sallisitte myös kristittyjen vastata, mutta on toteennäytetty, että te poistatatte viestejä, jotka todistavat teidät, anabaptistit kristittyjen murhien tukijoiksi. Te haluatte salata murhakirja Talmudin tekstejä.

        Uhraatteko tekin kristittyjen vauvoja alttareillanne? No, pedofiliasta helluntailaisuus ainakin tunnetaan. USA:n pedofiilit ja muut seksuaalipervothan helluntaiuskonnon alkujaan perustivatkin. Myös niitä todisteita, linkkejä te olette vuosien ajan aina vimmatusti poistaneet.
        ~


    • Anonyymi

      "Jokin näyttää nyt menevän pieleen." Tämä viesti ei lähde:

      En uskaltaisi väittää asiaa noin vahvasti. Ja jos vihasikin, ekö hänellä ollut täysi oikeus omiin mielipiteisiinsä? Mihin muuten tuo väitetty "viha" perustui?

      Jos kysymykseen yrittää vastata juutalaisten rabbien omilla kirjoituksilla, ne poistetaan välittömästi näkyviltä.

      Eikös tämä sitten ole antisemitismiä? Juutalaisten omia kirjoituksia ei saa julkaista! Juutalaisilta tukitaan suu!

      Kyllä perSut on ovelia. Heistähän tämä tietysti johtuu! Eivät sallisi juutalaisten puhua!

      Toisaalta,... Olkoon.

      Minulla muuten olisi täysi syy vihata juutalaisia, mutten vihaa. Hullu kristitty, miksei vihaa??? Vaikka kaikki on tehty sen puolesta, että voitaisiin osoittaa kristittyjen olevan natseja!

      Olen vain k*****ntynyt.

      Olkaa hyvä.

    • Luther vainosi Juutalaisia ja Kristittyjä.

      Kristitty on sellainen, joka on Jeesuksen opetuslapsi. Kristitty seuraa Jeesusta ja tottelee Häntä, myös kaste asiassa. Kristityt pyysivät kasteen Raamatun ohjeen mukaisesti uskoon tulonsa jälkeen, näitä Luther vainosi ja vaati heidät tapettavaksi. Jeesus taas kielsi tappamisen ja vihaamisen. Raamatun ohjeiden mukaisen kasteen noudattamisen takia Luther antoi kristityille nimen anababtisti.

      Luther vainosi juutalaisia kirjoittaen siitä kirjankin, jota natsit käyttivät ohjeenaan juutalaisten vainoissa ja holokaustin luomisessa.

      Molemmista vainot löytyvät Lutherin itsensä kirjoittamina kirjeinä joita hän lähetti valtaapitäville.

      Matt. 25:
      40. Niin Kuningas vastaa heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle

      Ap.t.11:
      26...............Antiokiassa alettiin ensimmäiseksi kutsua opetuslapsia kristityiksi.

      • Anonyymi

        Ei vaan Luther kutsui anabaptisteiksi niitä jotka harrastivat uudelleen kastamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan Luther kutsui anabaptisteiksi niitä jotka harrastivat uudelleen kastamista.

        Ne porukat eivät Raamatun ohjenna noudattaneet, mikä tietenkään ei ole syy tappamiselle


    • Anonyymi

      Luther oli vainooja, eikä näitä kirjoittanut juutalaiset, eikä kyseessä ole nykyiset poliitikot. Kyseessä oli Lutherin viha, ei pieni purkaus, vaan harkittu pitkäaikaiset vihapuheet toisin ajattelevia ihmisryhmiä vastaan.

      • Nyt olis rouva syyttäjä Toiviaisella aihetta syyttää Lutheria vihapuheista ihmisryhmiä vastaan.


      • Anonyymi
        V.Lintu kirjoitti:

        Nyt olis rouva syyttäjä Toiviaisella aihetta syyttää Lutheria vihapuheista ihmisryhmiä vastaan.

        Entä Talmud?
        ~


    • Anonyymi

      Tässä ketjussa tulisi erittäin tarkaan määritellä kuka on juutalainen ja kuka ei ole eli on jew.
      ne ovat kuin päivä ja yö.


      Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

      • Anonyymi

        Jos minulta kysytään, mutta minähän olen vain paha kristitty: Raamatun juutalainen on Jaakobin etninen jälkeläinen, mieluiten suorassa äitilinjassa.

        Enempää en tohdi sanoa, ettei Soroksen 5geet ala hetikohta vinkua korvissa.
        ~


      • Anonyymi

        antikristuksen antti, et ole efraimilainen, vaan valhettelet.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      On kamalaa vihaamista, ei ihme jos on matomerkki lopussa !

    • Anonyymi

      Hei, tiedättekö yhden ihanan asian enkeleistä, minkä Jumala on luvannut?

      Jumala kyllä tietää, että ihmisen kautta evankeliumin julistaminen on aina vajavaista ja siksi Jumala lähettää enkelinsä viimeisen ajan kylvön tekemään. Nuo julistavat teille puhtaan evankeliumin.
      Etsikää, niin saatatte löytää tältäkin foorumilta puhdasta julistusta. Ketjuja tosin on paljon, mutta etsivä löytää.

      • Anonyymi

        Ja missä se on kuvattuna Raamatussa?


      • Anonyymi

        Kirjoitit harhaoppia: "Jumala lähettää enkelinsä viimeisen ajan kylvön tekemään".
        Vain ne, jotka ovat uskossa Jeesukseen ja kokeneet armon, julistavat evankeliumia.
        "ilmoitettiin se, mikä nyt on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa." Enkelit Enkelit ovat palvelevia henkiä. Enkelit eivät julista evankeliumia.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe