Turvapaikkapäätökset tehdään hakijoiden kertomusten perusteella.
Asiakirjoja turvapaikkapuhutteluissa esitettyjen kertomusten tueksi ei vaadita, ja epäselvissä tapauksissa päätökset tulee tehdä turvapaikanhakijan eduksi.
Asian vahvistaa Helsingin Sanomien artikkelissa kansainvälisen oikeuden professori Matti Koskenniemi. Viranomaiset toimivat vaihtelevien käytäntöjen mukaan tehdessään turvapaikkapäätöksiä.
– Tässä on valtavan laaja harmaa vyöhyke sen tiedon paikkansapitävyyden osalta, minkä nojalla nämä turvapaikkapäätökset tehdään, toteaa Koskenniemi.
Koko turvapaikkasysteemihän on ihan pielessä, todennäköisesti kaikki jotka esim. 2015 tulivat tänne Ruotsista, valehtelivat vähintään osan kertomuksestaan. Ja millä niitä kaikkia tarkistat - et millään.
YK:n raportti taisi kertoa, että 85% tulijoista, on pelkkiä elintasoturisteja - ei pakolaisia.
Professori: Turvapaikkapäätökset pielessä(ei yllätä)
15
<50
Vastaukset
- Anonyymi
No tämähän oli jo tiedossa. Miten tämä virhe paikataan ... ?
Mitä ja ketä nämä turvapaikkaturistit oikein pakenevat, ja miksi tuovat tännekkin omat perinteensä jotka mahdollisesti ovat aiheuttaneet sen pakenemisen?
Miksi he voivat käydä lomalla maassa josta ovat paenneet vaikka tänne?- Anonyymi
Minä olen isänmaallinen, valkoinen ja reservin kersantti, ja minä voin sanoa että aloittaja ei ole pitkään aikaan nähnyt tervettä päivää. Vintillä tuulee aika pahasti.
- Anonyymi
Nimetön kensartti, oliko sama joka oli Aku Ankassa Roope sedällä apuna?
- Anonyymi
Minäkin olen reservin kersantti, ja olen täysin varma, että aloittaja puhuu täyttä totta.
Tajuan myös täysin kirkkaasti päättäjien tekemien asioitten seuraukset.
Ja siitähän on todellisuudessa kysymys, että mitä hedelmiä teot tuottavat, ja älyätkö sinä toinen reservin kersantti, että mitä puuta olet istuttamassa.
Koska ALKUPERÄINEN TOTUUSHAN ON, että Suomen kansan ON pärjättävä OMILLAAN, KAIKISSA TILANTEISSA, ETTÄ OLISIMME OIKEA KANSA.
JA JOS ME OTAMME TÄNNE MAAILMAN HUONOINTEN SOPEUTUVAA PORUKKAA, JOTKA KOKO AJAN SUUNNITTELEVAT VAIN MAAMME VALTAAMISTA TÄYSIN MIELISAIRAAN PETOUSKONNON ALLE, NIIN TOTISESTI SINÄ ITSE OLET SAIRAS, JA SEN SANON , ETTÄ EN KOSKAAN SUOSTU OTTAMAAN SINUA TAISTELUTILANTEESSA TAISTELUPARIKSENI, KOSKA ETTE ANSAITSE LUOTTAMUSTA.
SUOMEN SOTILAS ON AINA OLLUT KESTÄVÄN KUNNIAN PUOLELLA, MUTTA SINÄ ET SITÄ OLE ! - Anonyymi
Kessun vintillä tosiaan tuulee.
- Anonyymi
Nimetön professori, oliko sama jpka oli Aku Ankassa Touho serkulla kylässä.
- Anonyymi
Ohisalo ei tee mitään asialle.
- Anonyymi
Tehdään automaattisesti tuotettuja päätöksiä kaikki läpi
- Anonyymi
Kyllä pitäisi olla korvausvelvollinen, jos perättömiä puhuu tuollaisissa hakemuksissa. Eikö verottajakin voi periä takautuvasti verot, jos vilppiä yrittää.
- Anonyymi
Pakolaisia status ja turvapaikka vain määrä ajaksi. Tarpeen vaatiessa voitais jatkaa jos kotimaassa on turvatonta.
Mutta jos siellä pystyy lomailemaan niin sinne on myös jäätävä.
Ei kansalaisuutta automaattisesti.
Jos tuona aikana syyllistyy rikokseen se tietää heti maasta poistamista ilman mitään vslituskierrettä.- Anonyymi
Ei vihervasemmisto hyväksy.
- Anonyymi
Kumpa tämä toteutuisi! saataisiin pahimmat pois.
- Anonyymi
Afrikan tai Lähi-Idän jumalan sanaa ei sovi epäillä.
- Anonyymi
Ohisalo: - Oikeus hakea turvapaikkaa menee KAIKEN edelle!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as453046Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232904- 462757
- 562608
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582508Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482490On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532261Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782158- 692058
- 452052