Miksi Lipton on kuraa?

Anonyymi

Kaikki haukkuvat sen kuraksi.
Mun mielestä ne Liptonit maistuu samalta kuin muutkin teet, osti teen sitten ruokakaupasta tai jostakin teekaupasta.

32

2001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomesta tuskin edes saa korken teeluokituksen omaavaa pussiteetä. Kaikki ruokakauppojen halvat pussiteet ovat alinta mahdollista kastia mitä tee luokitusjärjestelmästä löytyy. Se on pelkkää tee tomua, eikä sisällä juurikaan edes tee lehtien haluttuja osia, vaan pääosin varsia, tai muita hukkapaloja, ja maku tulee keinltekoisista aromeista, ja kofeiinikin lisätty keinotekoisesti.

      Jos väittää olevansa teen juoja ja juo teetä terveysvaikutusten vuoksi, niin sitä ei todellakaan ole jos vain Liptoneita sun muita roska teitä lipittää.

      Myöskin markettien irtoteetkään eivät ole mitään laadukkaita ja kiinalaisia teitä en edes marketeista ostaisi, jo ihan lyijypitoisuuksien ja muiden epäpuhtauksien vuoksi. Markettien henkilökunnalla tai omistajilla ei ole pienintäkään hajua kuinka tee kuuluu varastoida. Ilman keinotekoisia aromeja, markettien teet eivät maistuisi yhtään miltään.

      • Anonyymi

        Puhut paskaa. Oikeaoppisesti haudutettu lipton yellow label tee on terveellistä ja siitä saa terveyshyötyjä. Lipton yellow labelin haudutukseen tarvitaan 2dl muki ja kiehuvaa vettä, muki täytetään vedellä ja lipton pussi tiputetaan mukiin niin että se teepussi menisi mahdollisimman keskelle mukia... kuin teepussi on mukin pohjalla ja pidät teepussin langasta kiinni niin kostutat sormenpään veteen ja laitat tipan vettä 2dl teemukin korvaan jotta teepussin langan päässä oleva teepussin etiketti pysyisi kunnossa jotta teepussi ei nousisi sekunnilleen 2-3minuutin aikana teemukin pinnalle. Jos teet näin niin voit nähdä teemukin pohjalla reilun teemukillisen verran flavonoideja ja se on myös tärkeää 2-3minutin haudutuksen jälkeen että se teepussi nostetaan teemuksista suoraan pois ilman dippailua. Englannin kumingatar juo joskus 360kupillista liptonia joskus ja hänen palvelijat tekevät hånen teensä tällä reseptillä.
        Ps. Tällä tavoin valmistettu lipton yellow label pyssitee vastaa yhtä normaalia mukillista sheng puerh teetä. Siinä selvennystä tee-hifistelyyn. Mielestäni kerroin erittäin hyvin jos kiinnostaa tee. Lipton yellow label tosiaan vastaa nii keskilaatuista kypsää sheng puerhia kuin vain keskitiellä voi olla. Olen myös juonut ihmiskunnan historian parasta teetä, ei lipton ole sellaista edes kuningattareen 360kupillisella liptonia.
        Tämä on harmillista että kuningatar juo 360kupillista liptoniaa salaa linnassaan mediasta vapaana kuin hänen pitäisi pitää televisiopuhe sivilisaatiolle että miten ne liptonin yellow labelit haudutetaan.


    • Anonyymi

      Pyramiditeet ovat humpuukia, vain muutama pussi rasiassa, pussissa paljon vähemmän teetä kuin yleensä, naru/pidike irtoaa helposti, epäkäytännöllinen...

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Kerran kaverilla join pyramidipussiteetä ja se oli täysin kuraa lipton yellow labeliin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Kerran kaverilla join pyramidipussiteetä ja se oli täysin kuraa lipton yellow labeliin verrattuna.

        Suomessa teestä tulee useimmille mieleen juuri tuo yellow label. Lapsena ihastuin siihen naapurissa, seuraavksi tuli juotua lähinnä intissä peltimukeista,myöhemmin ostanut sillon tällöin. Vanhemmat ihmiset muistaa ne teetä ja sympatiaa mainoksetkin.
        https://www.youtube.com/watch?v=7M8v6xKMzy4&pbj


    • Anonyymi

      Ei tavis Lipton tietenkään ole mitään aitoa Lapsang Soghounia tai aitoa Assam OP:tä mutta käy taviskäyttöön ainakin jos ei ole turhan tarkka .

      • Anonyymi

        Itse juon Liptonin yellow labelia aamuisin, koska siitä saa aina samanlaisen kofeiini annoksen, ilman heittoja. En sanoisi että maku on pahaa, jos käyttää sen pussi per 2dl vettä, mutta ei se kyllä laadukkuudessa pärjää millekään. Japanilaiset senchat ovat kyllä omaan makuuni sitä parasta, jopa halvat, mutta marketti merkit on aina paskaa. Teekaupoista saa ihan jollain 5 - 7€ per 50gr todella hyvää tavaraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse juon Liptonin yellow labelia aamuisin, koska siitä saa aina samanlaisen kofeiini annoksen, ilman heittoja. En sanoisi että maku on pahaa, jos käyttää sen pussi per 2dl vettä, mutta ei se kyllä laadukkuudessa pärjää millekään. Japanilaiset senchat ovat kyllä omaan makuuni sitä parasta, jopa halvat, mutta marketti merkit on aina paskaa. Teekaupoista saa ihan jollain 5 - 7€ per 50gr todella hyvää tavaraa.

        Parhaat teet saa kun kerää itse luonnosta eri yrttejä, eikä maksa mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhaat teet saa kun kerää itse luonnosta eri yrttejä, eikä maksa mitään.

        Ne ei ole teetä, vaan yrttihaudukkeita... Ja sitä paitsi, lyön vasemman kivekseni vetoa ettei Suomen luonnosta löydy paremman makuista tai terveellisempää juomaa kuin esim. Sencha fukujirushi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ei ole teetä, vaan yrttihaudukkeita... Ja sitä paitsi, lyön vasemman kivekseni vetoa ettei Suomen luonnosta löydy paremman makuista tai terveellisempää juomaa kuin esim. Sencha fukujirushi.

        Jotkut syö kiveksiäkin, makuasia. Montakos suomen luonnosta löytyvää teeksi sopivaa kasvia olet kokeillut, voisin lyödä kiveksestäsi vetoa ettet yhtään. Teekasvi on yksi muiden joukossa, ei leipääkään tehdä vain yhdestä viljasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut syö kiveksiäkin, makuasia. Montakos suomen luonnosta löytyvää teeksi sopivaa kasvia olet kokeillut, voisin lyödä kiveksestäsi vetoa ettet yhtään. Teekasvi on yksi muiden joukossa, ei leipääkään tehdä vain yhdestä viljasta.

        Kyse ei ole siitä että onko luonnon yrtit hyviä tai terveellisiä vaan että ne eivät ole teetä. Tee tehdään teepensaan lehdistä (Camellia sinensis). Jos laitat kahvin keittimeen käpyjä, niin eikait se tarkoita että keitit juuri kahvit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut syö kiveksiäkin, makuasia. Montakos suomen luonnosta löytyvää teeksi sopivaa kasvia olet kokeillut, voisin lyödä kiveksestäsi vetoa ettet yhtään. Teekasvi on yksi muiden joukossa, ei leipääkään tehdä vain yhdestä viljasta.

        Siis pässinkiveksiä aamupalaksi,aamuteen kanssa.Kyll kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole siitä että onko luonnon yrtit hyviä tai terveellisiä vaan että ne eivät ole teetä. Tee tehdään teepensaan lehdistä (Camellia sinensis). Jos laitat kahvin keittimeen käpyjä, niin eikait se tarkoita että keitit juuri kahvit?

        Kahville ei taida ollakaan keksitty parempia vastikeita, mutta teelle onneksi on. Vähän sama kuin että kaikkia puskukoneita sanotaan Caterpillareiksi, vaikka on paljon muitakin.

        Kahvin nimi tulee kuitenkin suoraan kasvin nimestä, tee ei, joten tavallista teetä pitäisikin kutsua vaikkapa cameliahaudukkeeksi ja muita samalla tavalla kamomillateeksi/haudukkeeksi jne.


    • Anonyymi

      Tiedä tervellisyydestä , kehittelemättömiä raakileita kaikki versiot joihin olen törmännyt mutta ehkä joku luo suomalaisen luonnon antimistan todellisen huipputuotteen , lajirunsauttahan ja käsittelyvaihtoehtoja kun on .

    • Anonyymi

      Twiningsin teestä itse pidän aika hyvinkin paljon.

    • Anonyymi

      Ehkä Ecuadorista saisi kokalehdistä tehtyä teetä, aivan tuorettakin.

    • Anonyymi

      Se on ihan sama, mitä teetä juo jos se vain maistuu. Mikä ihme siinä on, että kaikenmaailman besserwisserit aina kommentoi kaikkea, niin ja vielä 2 jälkeen yöllä, eikö helvetti ole parempaa tekemistä esim. nukkuminen. Juokaa sitä mikä maistuu.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, mutta en viitsinyt sanoa. Juuri oli lehdessä kuttu viininmaistelijoista, ostivat 2000€ pullon, mutta eivät huomanneet makueroa kun olikin halpaviiniä. Näin siinä usein käy kaikilla hienostelijoilla.


      • Anonyymi

        Niin onhan se harmi että jotkut tietää itseä enemmän, tai pitää eri asioista. Jos haluaa maksimoida terveysvaikutukset tai välttää myrkkyjä, kuten lyijy, niin silloin kannattaa satsata laatuun. Esim. Japanilaisissa senchoissa, jos mennäään vaikka edes 5€ 50gr, eli halpaan Japanilaiseen, niin niissä lyijy ja muut epäpuhtaisuudet ovat mitättömiä, kun taas jos ostat marketistä halvimpaa kiinalaista teetä, niin saat kehoosi kivasti kaikenlaisisa kyseenalaisia myrkkyjä.

        Toisekseen mitä vittua se sinun elämääsi haittaa mihin kellonaikaan joku kommentoi täällä? Kolmanneksi jos sinua harmittaa että joku kommentoi, miksi itse kirjoittelet täällä? Eikös se ole koko sivuston tarkoitus, että vaihdetaan mielipiteitä ja keskustellaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, mutta en viitsinyt sanoa. Juuri oli lehdessä kuttu viininmaistelijoista, ostivat 2000€ pullon, mutta eivät huomanneet makueroa kun olikin halpaviiniä. Näin siinä usein käy kaikilla hienostelijoilla.

        Joillakin ihmisillä on todella kehittynyt makuaisti, mutta kaippa useimmille tulee vain placebo vaikutus, kun ostaa kallista niin maistuu paremmalle. Itse en enää juurikin tuosta syystä osta niitä kalliimpia teelaatuja, kun en huomaa mitään suurta eroa. Ainoan eron huomaan halpojen marketti teiden ja teekauppojen teelaatujen makujen eroon. Jos pitäisi verrata teen 100€ kilohintaisen ja 500€ kilohintaisen teetä sokkona, en osaisi sanoa kumpi oli kallista ja kumpi halpaa. Ainoastaan sen kumpi oli vihreää, valkoista, oolongia, mustaa tai jotain muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin ihmisillä on todella kehittynyt makuaisti, mutta kaippa useimmille tulee vain placebo vaikutus, kun ostaa kallista niin maistuu paremmalle. Itse en enää juurikin tuosta syystä osta niitä kalliimpia teelaatuja, kun en huomaa mitään suurta eroa. Ainoan eron huomaan halpojen marketti teiden ja teekauppojen teelaatujen makujen eroon. Jos pitäisi verrata teen 100€ kilohintaisen ja 500€ kilohintaisen teetä sokkona, en osaisi sanoa kumpi oli kallista ja kumpi halpaa. Ainoastaan sen kumpi oli vihreää, valkoista, oolongia, mustaa tai jotain muuta.

        Minulle tuo suuren nautinnon kun näen muiden tulaavan isot summat mihin tahansa tuotteeseen ja itse saan oman maun mukaisen edullisesti.


    • Anonyymi

      Kyllä teellä ja teellä on eroa. Itse en juurikaan pussiteetä harrasta, en Liptonia enkä muutakaan.
      Nyt löysin kaupan josta sain kunnon teetä. Vietnamin mustaa teetä ja Darjeelingia.
      Vasta testasin tätä Vietnamin mustaa teetä. Oli hyvä, melko voimakas ja musta.
      https://hottis.fi/tuotteet/vietnam-op#/1-pakkauskoko_teet-100g

      • Anonyymi

        Onko vietnamilainen kahvikin mielestäsi parasta? Yleensä kerrottu huonoimmaksi, itse en muiden mielipiteistä perusta, mutta maisteltuna ei ainakaan hyvää. Entä ihmispaska-altaissa kasvatettu kala? Kyllähän se varmaan antaa vivahteen makuun, kannattaa syödä raakana nykymuodin mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vietnamilainen kahvikin mielestäsi parasta? Yleensä kerrottu huonoimmaksi, itse en muiden mielipiteistä perusta, mutta maisteltuna ei ainakaan hyvää. Entä ihmispaska-altaissa kasvatettu kala? Kyllähän se varmaan antaa vivahteen makuun, kannattaa syödä raakana nykymuodin mukaan.

        Kahvia kuluu tosi vähän. Sekin Arabicaa. Vietnamin valtakahvi on Robusta, joka on melko erilaista kahvia, Hyvin voimakasta. Useimmin kahvi,jota tulee valittua on Arabicaa joko Afrikasta ( Etiophia Sidamo, Etiophia Yirgacheffe tai Keniasta. Tai sitten joku Latino kahvi. Perus Brazil Santos tai Colombia Excelso. Paahtoasteissa löytyy vaihtelua, joka vaikuttaa paljon kahviin. Vietnam Robusta ei ole suosikki, varmaan millään paahtoasteella.
        Nyt sain jo maisettua tätä toista netistä ostamaani teetä. Darjeeligia. Tosi erilainen kun Vietnamin tee. Hyvä että on vaihtoehtoja.
        https://hottis.fi/tuotteet/darjeeling-ftgfop-namring#/1-pakkauskoko_teet-100g


    • Anonyymi

      Onko kukaan ostanut Lidl myymää pussiteetä.
      Tais olla jotakin Admiral nimistä.
      Hintaakin hulppeat 0.60€ 50 kpl paketti.

      • Anonyymi

        Enpä ole noin halpaa huomannut. Lord Nelsonia joskus oatanut ja nyt Knightsbridgea useampaa makua. Vihreätee ja kamomilla ei kovin hyviä, mutta piparminttu oli aika hyvää, halpoja nuokin ovat.

        Lord Nelsonhedelmäteehn ei voi laittaa maitoa kun myrtyy, pikatee taas on hyvänmakuista sellaisenaankin. Persikka jäätee on erinomaista lantrinkina.

        Maustetuissa teeissä taitaa olla usein esanssia, saahan niillä tietysti vaihtelua jos tavallinen kyllästyttää, pohjana kai tavallinen tee. Joskus ostanut irtoteetäkin, mutta pussissa vaivattomampaa. Usemmalla hengelle voisi tehdäkin irtoteestä.


      • Anonyymi

        Join ennen lidlin halvinta pussiteetä. Join samasta pussista 2-3 kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Join ennen lidlin halvinta pussiteetä. Join samasta pussista 2-3 kertaa.

        Ohjeissahan lukeekin yleensä yhdestä pussista riittävän kahteen kupillisen, joissakin tosin niin vähän että hyvä kun riittää yhteen, esim pyramiditeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohjeissahan lukeekin yleensä yhdestä pussista riittävän kahteen kupillisen, joissakin tosin niin vähän että hyvä kun riittää yhteen, esim pyramiditeet.

        En ole nähnyt tuollaisia ohjeita. Teetä on niin paljon erilaista. On myös pyramiditeepusseja joista saa 4 haudutusta, en ole vielä maistanut.
        Itse olisin halunnut juoda lidlin teen tilalle liptonia joka on kertakäyttöinen jos juo yellow labelia. Olin joskus äärettömän köyhä...rahallisesti.
        Äsken join laadukasta vihreää teetä 80c haudutuksella. K-menu assam on tosi hyvä (1haudutuksen pussit).
        Teeteteteeteteteteteeeetetteee
        Tettee tee tee
        En ole koskaan ryhtynyt tutkimaan laadukkaampia teepusseja mutta kaverini on kyllä lyönyt lyttyyn minun irtotee tarjoilun joskus ja on sanonut että hän on juonut kaverin englannista tuomia laadukkaita teepusseja ainakin kahdella haudutuksella ja ne olivat kuulema tosi laadukkaita vedoten irtoteeheni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole noin halpaa huomannut. Lord Nelsonia joskus oatanut ja nyt Knightsbridgea useampaa makua. Vihreätee ja kamomilla ei kovin hyviä, mutta piparminttu oli aika hyvää, halpoja nuokin ovat.

        Lord Nelsonhedelmäteehn ei voi laittaa maitoa kun myrtyy, pikatee taas on hyvänmakuista sellaisenaankin. Persikka jäätee on erinomaista lantrinkina.

        Maustetuissa teeissä taitaa olla usein esanssia, saahan niillä tietysti vaihtelua jos tavallinen kyllästyttää, pohjana kai tavallinen tee. Joskus ostanut irtoteetäkin, mutta pussissa vaivattomampaa. Usemmalla hengelle voisi tehdäkin irtoteestä.

        Itse asiassa tuokin kamomillatee hyvää, mutta vaatii enemmän hunajaa tai muuta makeutusta kuin joku muu tee. Pusseissa enemmän teeainesta ja tulee siksi enemmän makuakin.


    • Anonyymi

      Teelaatuja on varmaankin tuhansittain ympäri maailmaa.
      Entäs sitten nämä suomessa myydyt yleisimmät teelaadut..
      Joskus ostin naapurivaltiossa venäjällä käydessäni
      muutamaa eri laatua pieniä paketteja.Ihan hyviä oli,kun kunnolla haudutti.
      Onhan se oma hommansa valmistaa teetä hauduttamalla,kun uitttaa pussiteetä kupissa.

      https://www.teenystavat.fi/teelaadut

      • Anonyymi

        Lapsena join joskus venäjältä tuotua irtoteetä, oli kummallisen mustaa, makukin aika erikoinen, mutta ei muistaakseni pahaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe