VW:n sähköautotarjonta kasvaa: ID.4:n tuotanto on alkanut

Anonyymi

Nyt Zwickaun tehdas tuottaa jo kahta uutta sähköautomallia ID.3 ja ID.4.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/f2d35583-51c4-4242-945f-e672527cc9a7

Tänä vuonna tehdas tuottaa 100.000 autoa, ensi vuonna 330.000. VW:llä on työn alla ID.4 tehtaat Kiinaan ja USA:han ja oma akkutehdas Eurooppaan joten tuotantomäärät nousevat vauhdilla seuraavan parin vuoden aikana.

61

788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko tietoa milloin hinnat julkaistaan?

    • Anonyymi

      Eihän nää volkkarin sähköautot edes toimi, koko ajan oikosulku päällä. Maailmalla kehottavat olla ostamatta, Tesla 10 vuotta volkkarin edellä kehityksessä. VW satsas Dieseliin sillon kun Tesla sähköön, nyt VW maksaa kovaa hintaa virhearvioinneista.

      Vähä sama kun se mun Polo GTI, jos VV-Auto eli K-Auto olis korjannu tai vaihtanu siihen yoimivan moottorin takuuaikana, oltais tehty useita uusia autokauppoja, mokasivat kun lähtivät vsaehtelu linjalle, meni paras asiakas toisiin liikkeisiin, nyt ajellaan uudella Fordilla eikä huolen häivää, on jo viides huoleton auto volkkarin jälkeen, 2-3 vuoden välein vaihdan autoa kun autokuume iskee, nyt on tosi hyvä laite tuo Ford, saattaa olla koko 5 vuotta minkä takuu kestää...

      • Anonyymi

        No volkkari unohtaa asiakkaan heti kun perävalot näkyy. Ihan turha mitään takuukorjauksia odotella, barsinkaan jos koko motti tai DSG vaihteisto pitäis vaihtaa. Käytettyjä koneita ollu uusissa myös, pitävät asiakkaita ihan pilkkanaan, yheltä oli manuaalivaihteisto rikki uudesta autosta heti luovutustilaisuudessa, miten edes mahdollista ellei Airport Center ollu vaihtanu rikkinäisen uuden tilalle, olis sitten takuuna vaihtanu käytetyn laatikon ihan uuteen autoon 😀 ja joku mekatsu olis ottanu uuden laatikon itelleen tai sitten se olis myyty tehdasuutena yhteistyöfirmassa, tyyppi tietty peru kaupat.


      • Anonyymi

        Ihan hyvä että VW kilpailee, terveisin Tesla M3-kuski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvä että VW kilpailee, terveisin Tesla M3-kuski.

        Kilpailu on hyväksi kaikille. Sähköautomarkkinoille mahtuu Tesla ja VW vielä monta vuotta ilman että juurikaan syövät markkinoita toisiltaan.
        ID.3 on hinnoittelussa selkeästi M3:n alapuolella. ID.4 ja Model Y ovat enemmän samojen kuluttajien perässä.

        Tuskin tämäkään on kovin paljon Teslan tontilla. Tai paremminkin niinpäin että Teslalla ei ole eväitä näille nostalgiamarkkinoille.
        https://www.youtube.com/watch?v=kJxzxuHFskc


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvä että VW kilpailee, terveisin Tesla M3-kuski.

        Ai että hyvä kun K-Auto kusettaa, no miten sen kukin ottaa 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvä että VW kilpailee, terveisin Tesla M3-kuski.

        Teslaa en ottaisi vaikka ilman saisin. Hyi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslaa en ottaisi vaikka ilman saisin. Hyi!

        Miksi ihmeessä? Kokeile edes, ei se pure. Erinomainen ja hauska ajaa. Tietysti jokainen ajaa mitä haluaa. Terveisin Tesla M3-kuski.


    • Anonyymi

      ID.3 erikoisuus: vuosi ulkovarastointia ennen toimitusta, tätä ei muut valmistajat ole kekanneet! VW testaa ettei ruostunu puhki.

      • Anonyymi

        Kusettaja kusettaa, sitä on VW todellisuus. Petossyytteet lävähtää TSI huijauksista, suomessa 100 tuhansia huijattuja, kauheet sakot tulossa.


      • Anonyymi

        Kaikkia uusia autoja näköjään seisotetaan ulkovarastossa, ainakin Hangon satamassa ja Nurmijärvellä SE Mäkisen varastossa. Tiedä sitten, miten pitkään niitä seisotetaan ennen myyntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkia uusia autoja näköjään seisotetaan ulkovarastossa, ainakin Hangon satamassa ja Nurmijärvellä SE Mäkisen varastossa. Tiedä sitten, miten pitkään niitä seisotetaan ennen myyntiä.

        Varmaan vuosi vähintään kuten ID.3 1st mallit oli saksassa 2019 - 2020 eikä yhtään ole vieläkään toimitettu, pitkään olleet ulkona, uusina myydään :)


    • Anonyymi

      Kupla toi Suomen kansan taviksille länsiautot, ID.3 tuo Suomen kansan taviksille sähköautot.
      Tekijältä nämä maailman muuttamiset onnistuvat.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        hahaa, tätä vois kattoo vaikka tunteja ...


    • Anonyymi

      Seuraavaksi MEB-pohjalle tulee Audin ja Skodan SUVit. Vuoden sisällä markkinoilla.
      VWn vauhti autoilun sähköistämisessä on kova.

      • Anonyymi

        Ja kansa ostaa Teslaa ja Toyotaa, jenkeissä Toyota ja Honda kaikkein luotettavimmat autot, niillä ajetaan pitkään, jopa 15 vuotta samalla omistajalla kun eivät henno luopua hyvästä, samoin suomessa. Volkkareilla ajetaan hädin tuskin takuuaika ja sitten äkkiä kiertoon kun takuu loppuu ettei joudu maksaa korjauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kansa ostaa Teslaa ja Toyotaa, jenkeissä Toyota ja Honda kaikkein luotettavimmat autot, niillä ajetaan pitkään, jopa 15 vuotta samalla omistajalla kun eivät henno luopua hyvästä, samoin suomessa. Volkkareilla ajetaan hädin tuskin takuuaika ja sitten äkkiä kiertoon kun takuu loppuu ettei joudu maksaa korjauksia.

        "Kupla toi Suomen kansan taviksille länsiautot, ID.3 tuo Suomen kansan taviksille sähköautot."
        Molemmat takapotkuja, rumpujarruilla kuin suoraan 60-luvulta, historic segmentille. VW-takuulla ja luottamusella. Kiinnostuitko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kupla toi Suomen kansan taviksille länsiautot, ID.3 tuo Suomen kansan taviksille sähköautot."
        Molemmat takapotkuja, rumpujarruilla kuin suoraan 60-luvulta, historic segmentille. VW-takuulla ja luottamusella. Kiinnostuitko?

        Erittäin huonotasoista flametusta. Kertoo vain sun tekniikan ymmärryksen puutetta.
        Etuveto on vain halpojen autojen juttu. Ei tule koskaan S-sarjan meseen tai Ferrariin.
        Rumpujarrut ovat teknisesti paras vaihto taka-akselille kun regenerointi tehdään takapyöristä.

        Olet vain flamettava pelle ilmsn ymmärrystä tekniikasta. Voit toistaa noita vaikka maailman tappiin. Yhtä typeriä ja tehottomia ne ovat joka kerta. Sulta puuttuu ymmärrys tekniikkaan, fysiikkaan ja autoihin. Pelaat tätä peliä vsjaalla pakalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin huonotasoista flametusta. Kertoo vain sun tekniikan ymmärryksen puutetta.
        Etuveto on vain halpojen autojen juttu. Ei tule koskaan S-sarjan meseen tai Ferrariin.
        Rumpujarrut ovat teknisesti paras vaihto taka-akselille kun regenerointi tehdään takapyöristä.

        Olet vain flamettava pelle ilmsn ymmärrystä tekniikasta. Voit toistaa noita vaikka maailman tappiin. Yhtä typeriä ja tehottomia ne ovat joka kerta. Sulta puuttuu ymmärrys tekniikkaan, fysiikkaan ja autoihin. Pelaat tätä peliä vsjaalla pakalla.

        "Pelaat tätä peliä vsjaalla pakalla."

        Täällä 90% pelaa vajaalla pakalla ymmärtämättä mitään tekniikasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin huonotasoista flametusta. Kertoo vain sun tekniikan ymmärryksen puutetta.
        Etuveto on vain halpojen autojen juttu. Ei tule koskaan S-sarjan meseen tai Ferrariin.
        Rumpujarrut ovat teknisesti paras vaihto taka-akselille kun regenerointi tehdään takapyöristä.

        Olet vain flamettava pelle ilmsn ymmärrystä tekniikasta. Voit toistaa noita vaikka maailman tappiin. Yhtä typeriä ja tehottomia ne ovat joka kerta. Sulta puuttuu ymmärrys tekniikkaan, fysiikkaan ja autoihin. Pelaat tätä peliä vsjaalla pakalla.

        "Rumpujarrut ovat teknisesti paras vaihto taka-akselille kun regenerointi tehdään takapyöristä." Kertoisitko miksi? Ei nyt ihan heti tulisi mieleen ostaa kolffin kokoista volkkaria takavetoisena rumujarruilla, eikä volkkaria muutenkaan ja vielä vähemmän rumpujarruilla ja takapotkuna.
        Ettei vaan olisi halvin ratkaisu? Miten ne rumpujarrut on missään ominaisuudessa paremmat? Miten ne liittyy regenerointiin? Ladassakin olivat jo levyjarrut! Takaveto Suomen talvessa on kuin yrittäisi heittää vasaraa varsi edellä. Ihan kokemuksen syvällä rinta-aanellä puhun, kun niitäkin on ollut puolen tusinaa omistuksessa ja käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Rumpujarrut ovat teknisesti paras vaihto taka-akselille kun regenerointi tehdään takapyöristä." Kertoisitko miksi? Ei nyt ihan heti tulisi mieleen ostaa kolffin kokoista volkkaria takavetoisena rumujarruilla, eikä volkkaria muutenkaan ja vielä vähemmän rumpujarruilla ja takapotkuna.
        Ettei vaan olisi halvin ratkaisu? Miten ne rumpujarrut on missään ominaisuudessa paremmat? Miten ne liittyy regenerointiin? Ladassakin olivat jo levyjarrut! Takaveto Suomen talvessa on kuin yrittäisi heittää vasaraa varsi edellä. Ihan kokemuksen syvällä rinta-aanellä puhun, kun niitäkin on ollut puolen tusinaa omistuksessa ja käytössä.

        Rumpujarruhan on kaikista varmatoimisin, ei jäädy kiinni talvella kestää huomattavasti kauemmin kun levyjarru. Hybridi autoissa tuntu takalevy olevan kulutustavaraa kun ruostuvat nopeasti vaihtokuntoon kun moottori jarruttaa niin takajarrut ruostuu käyttämättömänä äkkiä pilalle..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rumpujarruhan on kaikista varmatoimisin, ei jäädy kiinni talvella kestää huomattavasti kauemmin kun levyjarru. Hybridi autoissa tuntu takalevy olevan kulutustavaraa kun ruostuvat nopeasti vaihtokuntoon kun moottori jarruttaa niin takajarrut ruostuu käyttämättömänä äkkiä pilalle..

        Satua pukkaa kun oljenkorret on käytetty!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Rumpujarrut ovat teknisesti paras vaihto taka-akselille kun regenerointi tehdään takapyöristä." Kertoisitko miksi? Ei nyt ihan heti tulisi mieleen ostaa kolffin kokoista volkkaria takavetoisena rumujarruilla, eikä volkkaria muutenkaan ja vielä vähemmän rumpujarruilla ja takapotkuna.
        Ettei vaan olisi halvin ratkaisu? Miten ne rumpujarrut on missään ominaisuudessa paremmat? Miten ne liittyy regenerointiin? Ladassakin olivat jo levyjarrut! Takaveto Suomen talvessa on kuin yrittäisi heittää vasaraa varsi edellä. Ihan kokemuksen syvällä rinta-aanellä puhun, kun niitäkin on ollut puolen tusinaa omistuksessa ja käytössä.

        "Takaveto Suomen talvessa on kuin yrittäisi heittää vasaraa varsi edellä. Ihan kokemuksen syvällä rinta-aanellä puhun, kun niitäkin on ollut puolen tusinaa omistuksessa ja käytössä."

        Tässäkin tojohönö iskee kirveensä täysin kiveen. ID.3 painonjakautuma on paras mahdollinen 50/50 ja massa sijaitsee parhaassa mahdollisessa paikassa eli akseleiden välissä ja matalalla.
        Takaveto on toiseksi paras vaihtoehto nelivedon jälkeen. ID.3 ja muutkin MEB-autot tarjoavat molemmat.
        Etuveto polttis on luonteeltaan puskutraktori jonka perusvikaa voidaan hillitä elektroniikalla. Siihen on syynsä miksi mikään Ferrari, F1, R-R, Bentley, Porsche tai vastaava ole etuvetoinen.


    • Anonyymi

      Teslasta irtoaa ajon aikan takapuskuri, niin kuin muutama viikko sitten lehdissä kauhistellen uutisoitiin. Hohhoijaa!

      Erkki

      • Anonyymi

        Tuota ei kannata pitää millään tapaa sähköautojen ongelmana. Vain Teslan kupruna joissakin autonrakentamisen perusasioista.


      • Anonyymi

        Kaikki Teslan viat uutisoidaan tarkkaan ja huolella. Ei ketään kiinnosta kun sama tapahtuu vaikka Toyotalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki Teslan viat uutisoidaan tarkkaan ja huolella. Ei ketään kiinnosta kun sama tapahtuu vaikka Toyotalle.

        Taidat olla uusi täällä. Kyllä totuus on sellainen, että skodahönöboy pitää huolen Toyotan parjaamisesta tällä palstalla.


    • Anonyymi

      Kovasti itkettää nää vokkelot, ostaisitte / myisitte kunnon autoja niin ei tarttis itkeä.

      Volkkari on surkeinta kuralaatua tällä planeetalla.

      • Anonyymi

        Sinähän siinä itket ja valitat!


      • Anonyymi

        Toyota honöboy pitää täällä huolen VAG in autojen parjaamisesta melkein yötä päivää.


    • Anonyymi

      "Kertoisitko miksi? Ei nyt ihan heti tulisi mieleen ostaa kolffin kokoista volkkaria takavetoisena rumujarruilla"

      Jokaiselle tekniikkaa ja fysiikkaa ymmärtävälle tämä on helppo rasti. ID.3 regeneroi sähköä akkuihin taka-akselilta. Tarkoittaa sitä että mekaanista jarrua tarvitaan hyvin harvoin. Tuossa käytössä rumpujarru on teknisesti paras ratkaisu. Levyjarru laahaa ja jumittaa jos sitä käytetään vähän ja harvoin.
      Tämä tekniikan aivan perusasia on tietysti täysin noituutta tojohönölle.

      • Anonyymi

        Se näissä tojohönöissä naurattaa että kun heille on jo moneen kertaan kerrottu että tuo rumpujarru-trollaus on täysin hukkaanmennyttä nillitystä koska ID.3ssa on takana rumpujarrut hyvästä syystä ja teknisesti paras ratkaisu. Silti he kerta toisensa jälkeen jaksavat toistaa typeryyttään lähestulkoon samoilla sanoilla. Oletteko te noin dementikkoja? Ette muista mitä viimeviikolla teille kerrottiin?
        Ja sama juttu tuon takavedon kanssa. Takavetoisuus ja 50/50 painonjakauma autossa jossa massa on alhaalla akseleiden välissä on autonsuunnittelijan unelma. Optiona lisäksi neliveto.

        Tojohönöt nolaavat itsensä täysin hokemalla takapotkusta, osoittavat samalla täydellisen ymmärtämättömyytensä autotekniikasta. Kysykääs vaikka tältä ammatti testikuskilta joka hehkuttaa täällä ajodynamiikasta suuren asiantuntemuksensa mandaatilla. Kumpi on parempi, etuveto vai takaveto?

        Kaksi asiaajoista fleimaaminen on vain puhumista ID.3:n pussiin. Rumpujarrut takana ja takavetoisuus ovat molemmat piirteitä jotka kertovat loistavasta autosuunnittelusta. Trollausyritykset auton vahvuuksilla ovat osoitus suuresta ymmärtämättömyydestä sekä autotekniikan kannalta että trollaus-taktiikan mahalasku.
        Ja sama emämoka joka viikko uudestan ja uudestaan. Syöpäkin kehittyy, tojohönö ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se näissä tojohönöissä naurattaa että kun heille on jo moneen kertaan kerrottu että tuo rumpujarru-trollaus on täysin hukkaanmennyttä nillitystä koska ID.3ssa on takana rumpujarrut hyvästä syystä ja teknisesti paras ratkaisu. Silti he kerta toisensa jälkeen jaksavat toistaa typeryyttään lähestulkoon samoilla sanoilla. Oletteko te noin dementikkoja? Ette muista mitä viimeviikolla teille kerrottiin?
        Ja sama juttu tuon takavedon kanssa. Takavetoisuus ja 50/50 painonjakauma autossa jossa massa on alhaalla akseleiden välissä on autonsuunnittelijan unelma. Optiona lisäksi neliveto.

        Tojohönöt nolaavat itsensä täysin hokemalla takapotkusta, osoittavat samalla täydellisen ymmärtämättömyytensä autotekniikasta. Kysykääs vaikka tältä ammatti testikuskilta joka hehkuttaa täällä ajodynamiikasta suuren asiantuntemuksensa mandaatilla. Kumpi on parempi, etuveto vai takaveto?

        Kaksi asiaajoista fleimaaminen on vain puhumista ID.3:n pussiin. Rumpujarrut takana ja takavetoisuus ovat molemmat piirteitä jotka kertovat loistavasta autosuunnittelusta. Trollausyritykset auton vahvuuksilla ovat osoitus suuresta ymmärtämättömyydestä sekä autotekniikan kannalta että trollaus-taktiikan mahalasku.
        Ja sama emämoka joka viikko uudestan ja uudestaan. Syöpäkin kehittyy, tojohönö ei.

        Jos ID3.ssa olisi ollut takana levyjarrut, rumpujarrut olisi edelleenkin olleet niin huonot, niin huonot. Samahan on yhdystuki taka-akseli, joka taitaa olla Volkswagenin keksintö, nyt kun se on tulossa takaisin VAG tuotteisiin säästösyistä se on niin hyvä, nin hyvä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ID3.ssa olisi ollut takana levyjarrut, rumpujarrut olisi edelleenkin olleet niin huonot, niin huonot. Samahan on yhdystuki taka-akseli, joka taitaa olla Volkswagenin keksintö, nyt kun se on tulossa takaisin VAG tuotteisiin säästösyistä se on niin hyvä, nin hyvä..

        "Jos ID3.ssa olisi ollut takana levyjarrut, rumpujarrut olisi edelleenkin olleet niin huonot, niin huonot. "

        Nyt et ymmärrä asiaa lainkaan. Kyse ei ole mielipiteestä vaan tekniikasta. Minulla on konesuunnittelijan koulutus ja yli 30 vuoden kokemus koneenrakennuksesta ja koneiden kunnossapidosta. Tältä pohjalta voin sanoa hyvin syvällä rintaäänellä että rumpujarrut on valittu ID.3 taka-akselille siksi että se on paras tekninen ratkaisu tuossa tapauksessa.
        Jos sinulla on joku argumentti miksi levyjarru olisi parempi niin olen kuulolla. Mutta muista että luen tarinasi tekniikan ammattilaisena. Pelkkä höpötys ei kanna yhtään mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos ID3.ssa olisi ollut takana levyjarrut, rumpujarrut olisi edelleenkin olleet niin huonot, niin huonot. "

        Nyt et ymmärrä asiaa lainkaan. Kyse ei ole mielipiteestä vaan tekniikasta. Minulla on konesuunnittelijan koulutus ja yli 30 vuoden kokemus koneenrakennuksesta ja koneiden kunnossapidosta. Tältä pohjalta voin sanoa hyvin syvällä rintaäänellä että rumpujarrut on valittu ID.3 taka-akselille siksi että se on paras tekninen ratkaisu tuossa tapauksessa.
        Jos sinulla on joku argumentti miksi levyjarru olisi parempi niin olen kuulolla. Mutta muista että luen tarinasi tekniikan ammattilaisena. Pelkkä höpötys ei kanna yhtään mihinkään.

        Varmasti jos tavoitteena on pysäyttää painava auto mahdollisimman nopeasti ja toistettavasti ääriolosuhteissa, levyjarru on se tehokkain tapa. Siinä olet oikeassa, että rumpujarruissa on omat hyvät puolensa ja levyjarruja asennetaan enemmän imagosyistä, suuri nykyautoistakin pärjäisi rumpujarruilla takana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti jos tavoitteena on pysäyttää painava auto mahdollisimman nopeasti ja toistettavasti ääriolosuhteissa, levyjarru on se tehokkain tapa. Siinä olet oikeassa, että rumpujarruissa on omat hyvät puolensa ja levyjarruja asennetaan enemmän imagosyistä, suuri nykyautoistakin pärjäisi rumpujarruilla takana

        "suuri nykyautoistakin pärjäisi rumpujarruilla takana"

        Varsinkin tässä ID.3:ssa jossa taka-akseli jarruttaa normaalia-ajossa vain regeneraation kautta. Mekaaninen jarru puuttuu peliin vasta hätäjarrutuksessa jota tarvitaan hyvin harvoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "suuri nykyautoistakin pärjäisi rumpujarruilla takana"

        Varsinkin tässä ID.3:ssa jossa taka-akseli jarruttaa normaalia-ajossa vain regeneraation kautta. Mekaaninen jarru puuttuu peliin vasta hätäjarrutuksessa jota tarvitaan hyvin harvoin.

        "Mekaaninen jarru puuttuu peliin vasta hätäjarrutuksessa jota tarvitaan hyvin harvoin."
        Vaijerillako se rumpujarru toimii, vai miksi on mekaaninen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos ID3.ssa olisi ollut takana levyjarrut, rumpujarrut olisi edelleenkin olleet niin huonot, niin huonot. "

        Nyt et ymmärrä asiaa lainkaan. Kyse ei ole mielipiteestä vaan tekniikasta. Minulla on konesuunnittelijan koulutus ja yli 30 vuoden kokemus koneenrakennuksesta ja koneiden kunnossapidosta. Tältä pohjalta voin sanoa hyvin syvällä rintaäänellä että rumpujarrut on valittu ID.3 taka-akselille siksi että se on paras tekninen ratkaisu tuossa tapauksessa.
        Jos sinulla on joku argumentti miksi levyjarru olisi parempi niin olen kuulolla. Mutta muista että luen tarinasi tekniikan ammattilaisena. Pelkkä höpötys ei kanna yhtään mihinkään.

        No voisit sitten lopettaa sen höpötyksen rumpujarrujen paremmuudesta "tekniikan ammattilaisena" Ei kukaan itseään kunnioittava valmistaja käytä enää niin vanhaa tekniikkaa! Tosin pantajarru voisi olla vieläkin huonompi. Tuliko riittävästi argumenttia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti jos tavoitteena on pysäyttää painava auto mahdollisimman nopeasti ja toistettavasti ääriolosuhteissa, levyjarru on se tehokkain tapa. Siinä olet oikeassa, että rumpujarruissa on omat hyvät puolensa ja levyjarruja asennetaan enemmän imagosyistä, suuri nykyautoistakin pärjäisi rumpujarruilla takana

        "Varmasti jos tavoitteena on pysäyttää painava auto mahdollisimman nopeasti ja toistettavasti ääriolosuhteissa, levyjarru on se tehokkain tapa."

        Kun auto tarvitsee pysäyttää nopeasti niin etujarrut ottava suurimman osan kuormasta. Katsokaapa vaikka oman autonne levyjarrujen kokoa edessä ja takana. Edessä iso jäähdytetty levy, takana pieni ilman jäähdytystä. kertoo selvän tarinan mikä on etujarrujen ja takajarrujen suhde tarvittavan tehon suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mekaaninen jarru puuttuu peliin vasta hätäjarrutuksessa jota tarvitaan hyvin harvoin."
        Vaijerillako se rumpujarru toimii, vai miksi on mekaaninen?

        Sulla on tarve levittää tollouttasi. Mekaaninen on se osuus kun jarrupalat koskevat rumpua. Regeneroinnin aiheuttama jarrutus tehdään ilman fyysistä/mekaanista kontaktia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voisit sitten lopettaa sen höpötyksen rumpujarrujen paremmuudesta "tekniikan ammattilaisena" Ei kukaan itseään kunnioittava valmistaja käytä enää niin vanhaa tekniikkaa! Tosin pantajarru voisi olla vieläkin huonompi. Tuliko riittävästi argumenttia?

        Toistat taas tollouttasi. Rumpujarru on paras ID.n taka-akselille. Se ei ole parempi noin yleensä. Sitä sinä tollo et halua ymmärtää.

        Rumpujarrussa on palatusjousi joka vetää jarrupalat irti rummusta kun nostaa jalan jarrulta. Levyjarrussa tällaista toiminnallisuutta ei ole.
        Siinä se suuri ero. niinkuin sanoin, tekniikan ammattilaiselle sun höpötykset ovat pelkästään huvittavia.


    • Anonyymi

      Mitä tapahtui ID.3 hinnalle. Piti maksaa kaikissa ennakkotiedoissa 26k€ ja mullistaa sähköautoilu.
      Nyt hinta onkin 38k€, oliko väärin uutisoitu?

      • Anonyymi

        Voi tätä suurta typeryyttä taas. 38.000 on 1st Edition mallin hinta. Se on kaikkea muuta kuin hinnat alkaen malli.
        Mikä sun kaalissa estää ottamasta näin yksinkertaista tietoa vastaan? Tämä on varmaan kymmenes kerta kun tätä hyvin yksinkertaista asiaa joutuu sulle selittämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi tätä suurta typeryyttä taas. 38.000 on 1st Edition mallin hinta. Se on kaikkea muuta kuin hinnat alkaen malli.
        Mikä sun kaalissa estää ottamasta näin yksinkertaista tietoa vastaan? Tämä on varmaan kymmenes kerta kun tätä hyvin yksinkertaista asiaa joutuu sulle selittämään.

        Pyydän anteeksi typeryyttäni, en päivystä täällä päivästä päivään, jota itse kyllä pidän typeryytenä, sopiiko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyydän anteeksi typeryyttäni, en päivystä täällä päivästä päivään, jota itse kyllä pidän typeryytenä, sopiiko?

        Tämä hintatieto samoinkuin kaikki muukin tieto kannattaa hankkia muualta kuin täältä. Päivystäminen täällä on huonoin tapa saada oikeaa tietoa.


    • Anonyymi

      "Levyjarru laahaa ja jumittaa jos sitä käytetään vähän ja harvoin."

      Just,joo ja rumpujarru ei jumitu jos vaan käytetään vähän ja harvoin, eihän?
      Takaveto rumpujarruin. Teknistä edelläkäyntiä! Onko vielä lehtijousetkin?
      Onko pakko ostaa jos ei taho?

      • Anonyymi

        Haluat siis jatkaa teknisen tietämättömyytesi esittelemistä. Rumpujarrussa on palatusjousi joka vetää jarrupalat irti rummusta kun nostaa jalan jarrulta. Levyjarrussa tällaista toiminnallisuutta ei ole.
        Siinä se suuri ero. niinkuin sanoin, tekniikan ammattilaiselle sun höpötykset ovat pelkästään huvittavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluat siis jatkaa teknisen tietämättömyytesi esittelemistä. Rumpujarrussa on palatusjousi joka vetää jarrupalat irti rummusta kun nostaa jalan jarrulta. Levyjarrussa tällaista toiminnallisuutta ei ole.
        Siinä se suuri ero. niinkuin sanoin, tekniikan ammattilaiselle sun höpötykset ovat pelkästään huvittavia.

        Luuletko idiootti että olet ainoa kuka tietää että rumpujarrun kengissä on palautusjouset.
        Niissä on myös sylinterit joiden männät jumittuu niinkuin levyjarruissakin eikä se jousivoima riitä minnekkään. Rumpujarrut vaan ovat jääneet jonnekin viime vuosituhannen hämärään. En todellakaan ostaisi enää mitään autoa jossa on rumpujarrut. Toimiiko lasin pesurikin vararenkaan paineella niinkuin kuplassa ikään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko idiootti että olet ainoa kuka tietää että rumpujarrun kengissä on palautusjouset.
        Niissä on myös sylinterit joiden männät jumittuu niinkuin levyjarruissakin eikä se jousivoima riitä minnekkään. Rumpujarrut vaan ovat jääneet jonnekin viime vuosituhannen hämärään. En todellakaan ostaisi enää mitään autoa jossa on rumpujarrut. Toimiiko lasin pesurikin vararenkaan paineella niinkuin kuplassa ikään?

        Voin jakaa vain tietoa, en ymmärrystä.

        ID.3n taka-akseliie rumpujarru on teknisesti paras ratkaisu. Syyt on jo kerrottu. Sun argumentti tekniikan iästä ei ole mikään oikea argumentti. Tyhmää lörpöttelyä vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin jakaa vain tietoa, en ymmärrystä.

        ID.3n taka-akseliie rumpujarru on teknisesti paras ratkaisu. Syyt on jo kerrottu. Sun argumentti tekniikan iästä ei ole mikään oikea argumentti. Tyhmää lörpöttelyä vain.

        Ei kyllä itellä ole rumpujarruista hyvää sanottavaa.
        ollut muutamassa autossa ja paljon vikaherkempiä kuin levyjarrut.
        Ja meidän toinen auto on takaveto 50/50 painojakaumalla..onhanse talvella paljon onnettomampi kuin etuveto.
        Kesä sitten muuttaa tilanteen toiseksi.
        Volkkari lähtenyt tuossa ID mallissa hakemaan halpoja ratkaisuja että saadaan hintaa alemmas.
        Sisustan muovisuus ja muutenkin suojien puute.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä itellä ole rumpujarruista hyvää sanottavaa.
        ollut muutamassa autossa ja paljon vikaherkempiä kuin levyjarrut.
        Ja meidän toinen auto on takaveto 50/50 painojakaumalla..onhanse talvella paljon onnettomampi kuin etuveto.
        Kesä sitten muuttaa tilanteen toiseksi.
        Volkkari lähtenyt tuossa ID mallissa hakemaan halpoja ratkaisuja että saadaan hintaa alemmas.
        Sisustan muovisuus ja muutenkin suojien puute.

        On selvää että kun tavoitteena on tehdä edullinen sähköauto massoille niin silloin ei kabiini voi olla samanlainen premium-ylellinenkuin esimerkiksi jossain saman segmentin mesessä tai audissa. Tuo on varmaan myös painokysymys. Painoa pitää nipistää pois kaikista paikoista jossa se on mahdollista.

        Miltä vuosikymmeneltä tuo 50/50 kakkosautonne on? Oma kokemus 2000 luvun takavetoisesta C-mesestä oli että ei sitä saanut luisuun mitenkään. Siitä piti lastuaivot huolen. Hidashan se oli kuin mikä mutta idioottiturvallinen ajaa.
        Lisäksi ID.3:sta tulee nelivetomalli jos takavedon talviominaisuudet eivät riitä.

        Mistä siitä puuttuu suojia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On selvää että kun tavoitteena on tehdä edullinen sähköauto massoille niin silloin ei kabiini voi olla samanlainen premium-ylellinenkuin esimerkiksi jossain saman segmentin mesessä tai audissa. Tuo on varmaan myös painokysymys. Painoa pitää nipistää pois kaikista paikoista jossa se on mahdollista.

        Miltä vuosikymmeneltä tuo 50/50 kakkosautonne on? Oma kokemus 2000 luvun takavetoisesta C-mesestä oli että ei sitä saanut luisuun mitenkään. Siitä piti lastuaivot huolen. Hidashan se oli kuin mikä mutta idioottiturvallinen ajaa.
        Lisäksi ID.3:sta tulee nelivetomalli jos takavedon talviominaisuudet eivät riitä.

        Mistä siitä puuttuu suojia?

        Lisää vielä tästä painonjakaumasta. Auton käyttäytymiseen vaikuttaa myös minne se paino keskittyy.
        Sulla on varmaan sellainen missä on polttis edessä ja takaveto. Silloin painavan moottorin vastapainiksi esimerkiksi akku on siirretty tavaratilaan yms kikkailua.
        Sähköautossa painava akusto on matalalla akseleiden välissä. Moottori ei paina oikeastaan mitään. Lisäksi akseliväli on suuri ja renkaat ovat hyvin lähellä auton kulmia. Kaikki nämä asiat positiivisia asioita ajettavuuden, myös talviajettavuuden näkökulmasta.

        Rumpujarruista vielä sen verran että rumpujarrujen ainoa huono puoli on se että kovassa kuormassa niitä ei saa jäähdytettyä yhtä hyvin kuin levyjarruja. Tässä tapauksessa tuo ei ole ongelma koska takajarrut ottavat hyvin pienen kuorman kun autolla jarruttaa.
        Plussapuolena on suljettu rakenne jolloin jarrut pysyvät kuivana ja puhtaina. Vähentää jarrupintojen urautumista.
        Samoin se etteivät rumpujarrut laahaa samalla tavoin kuin levyjarrut.
        Vikaherkkyyteen en kyllä löydä mitään eroa levyjarruihin nähden. Molemmat ovat äärimmäisen yksinkertaisia rakenteita. Jumittumisen kannalta ruumpujarrulla on jopa etu, koska siinä jarrupalat/mäntää liikkuu hieman edestakaisin joka jarrutuksessa ja se vähentää jumiutumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On selvää että kun tavoitteena on tehdä edullinen sähköauto massoille niin silloin ei kabiini voi olla samanlainen premium-ylellinenkuin esimerkiksi jossain saman segmentin mesessä tai audissa. Tuo on varmaan myös painokysymys. Painoa pitää nipistää pois kaikista paikoista jossa se on mahdollista.

        Miltä vuosikymmeneltä tuo 50/50 kakkosautonne on? Oma kokemus 2000 luvun takavetoisesta C-mesestä oli että ei sitä saanut luisuun mitenkään. Siitä piti lastuaivot huolen. Hidashan se oli kuin mikä mutta idioottiturvallinen ajaa.
        Lisäksi ID.3:sta tulee nelivetomalli jos takavedon talviominaisuudet eivät riitä.

        Mistä siitä puuttuu suojia?

        "Oma kokemus 2000 luvun takavetoisesta C-mesestä oli että ei sitä saanut luisuun mitenkään."

        Tesla Model 3:stakaan on käytännössä mahdotonta saada luisuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Oma kokemus 2000 luvun takavetoisesta C-mesestä oli että ei sitä saanut luisuun mitenkään."

        Tesla Model 3:stakaan on käytännössä mahdotonta saada luisuun.

        80/90-luvun bemarit ja mersut on mielessä jos tuntuu ettei talvella pärjää takavedolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        80/90-luvun bemarit ja mersut on mielessä jos tuntuu ettei talvella pärjää takavedolla.

        On kokemusta takavedoista 80-luvulla, esim. escortti oli linkussa herkästi, samoin kupla, 2002 TII Turbo Bemari oli kesäautona (nami nami), se suti nelosella paikallaan 235 renkailla, hirvee vääntö oli 2-litran turbokoneessa (line-lock oli myös jos tiedät mikä se on).

        Nykyään vain etuvetoja, niillä ehtii eikä jää talvella jumiin, itellä ollu jo vuosia autoja joissa lukkokeula ja nastarenkaat, melkein kuin nelivedolla ajais, mutta etuvedon hinta sekä vähemmän haldex vikoja kun ei ole sitä paskaa Haldexia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisää vielä tästä painonjakaumasta. Auton käyttäytymiseen vaikuttaa myös minne se paino keskittyy.
        Sulla on varmaan sellainen missä on polttis edessä ja takaveto. Silloin painavan moottorin vastapainiksi esimerkiksi akku on siirretty tavaratilaan yms kikkailua.
        Sähköautossa painava akusto on matalalla akseleiden välissä. Moottori ei paina oikeastaan mitään. Lisäksi akseliväli on suuri ja renkaat ovat hyvin lähellä auton kulmia. Kaikki nämä asiat positiivisia asioita ajettavuuden, myös talviajettavuuden näkökulmasta.

        Rumpujarruista vielä sen verran että rumpujarrujen ainoa huono puoli on se että kovassa kuormassa niitä ei saa jäähdytettyä yhtä hyvin kuin levyjarruja. Tässä tapauksessa tuo ei ole ongelma koska takajarrut ottavat hyvin pienen kuorman kun autolla jarruttaa.
        Plussapuolena on suljettu rakenne jolloin jarrut pysyvät kuivana ja puhtaina. Vähentää jarrupintojen urautumista.
        Samoin se etteivät rumpujarrut laahaa samalla tavoin kuin levyjarrut.
        Vikaherkkyyteen en kyllä löydä mitään eroa levyjarruihin nähden. Molemmat ovat äärimmäisen yksinkertaisia rakenteita. Jumittumisen kannalta ruumpujarrulla on jopa etu, koska siinä jarrupalat/mäntää liikkuu hieman edestakaisin joka jarrutuksessa ja se vähentää jumiutumista.

        Niin mutta kun ne rumpujarrut on niin halvat ja vanhanaikaiset, et sinäkään kulje kaupungilla isoisänaikaisissa vaatteissa. ID.3 on mainostettu olevan teknologisen kehityksen kovin saavutus. Ei edes takakajareita 50 tonnin autossa??? Mekaaninen käsijarru??? Mikä tuossa on edistyksellistä, se, että varastoitu ulkona lähes vuosi saksan talvi mukaanlukien, kovissa säissä ulkona kylmänä lähes 300 päivää??? Autot joita VW nyt uusina kaupittelee, on valmistettu jo 2019 syksyllä, siellä oli pitkään ulkona ruostumassa ja homehtumassa ettäs tiedät.


    • Anonyymi

      Honda ehti ensin, nää on jo suomessa

      https://www.msn.com/fi-fi/autot/uutiset/hondan-ensimmäinen-sähköauto-on-nyt-suomessa/ar-BB18oMgp?ocid=msedgdhp

      todella söpö ja makee sähköauto kaupunkikäyttöön, mahtava varustelu, mm. 6 tehokasta kajaria kun ID.3 parhaasta mallista puuttuu takakajarit kokonaan, VW keskittyi vain rangeen ja mokasi kaiken muun.

      Tää on Honda on täysin valmis auto, siihen ei tartte odotella mitään puuttuvia ominaisuuksia joita ei ehkä koskaan saada valmiiksi, viittaan iD.3 softabugeihin ominaisuuksissa, joilla autoa myytiin ja jotka siis edelleen uupuu vaikka autoja aletaan toimittaa, ihme harrastetouhua tuo VW???

      • Anonyymi

        VW ite myöntäny olevansa 10 vuotta Teslaa jäljessä, melkoinen etumatka ja takamatka kurottavaksi, nyt myydään jo käytettyjä Teslojakuin kuumille kiville kun VW vasta aloittelee valmistusta...perässähiihto on VW laji.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2379
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      170
      1510
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1376
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1079
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      690
    Aihe