"UUden" näytönohjaimen asennus

Anonyymi

sain kaverilta Asus HD7770-1GD5 näyttiksen vanha on Quadro FX1400 mut kun laitan asuksen kiinni pcie kohtaan niin kone ei käynnisty mutta tuuletin ja valo palaa. ei kait toi tarvi lisävirtaa emolta. mitä pitäis tehä.
käyttis linux

13

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ja vanhan kun laitan takas niin kaikki toimii taas, näyttos toimi kaverin koneessa

      • Anonyymi

        Se ei ole yhteensopiva emosi kanssa,


    • Anonyymi

      vaatii yhden 6-pinnisen PCIe-lisävirtaliittimen

      • Anonyymi

        Niin jos sen unohti ei tietenkään toimi!


      • Anonyymi

        mistä vois ottaa virrat tai miten saisin virrat siihen, koneessa on yksi ylimääräinen kovalevy siinä lattakaapeli kytkentä mutta tarvitsisi ilmeisesti 6pin uros molex liittimen tjms


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mistä vois ottaa virrat tai miten saisin virrat siihen, koneessa on yksi ylimääräinen kovalevy siinä lattakaapeli kytkentä mutta tarvitsisi ilmeisesti 6pin uros molex liittimen tjms

        Hankkimalla paremman virtalähteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        mistä vois ottaa virrat tai miten saisin virrat siihen, koneessa on yksi ylimääräinen kovalevy siinä lattakaapeli kytkentä mutta tarvitsisi ilmeisesti 6pin uros molex liittimen tjms

        On olemassa välijohtoja joilla kovalevy-virta-liittimen saa muutettua 6-pin liittimeksi MUTTA EN SUOSITTELE.

        Jos virtalähteessä ei ole tarvittavaa liitintä, ja vain yksi kovalevy-virta on vapaana, niin todennnäköisesti virtalähteen teho ei riitä näytönohjaimelle eikä tuollaisen välijohdon käyttäminen siis ole turvallista.

        Oikea ratkaisu on parempi virtalähde jossa on kaikki tarvittavat johdot mukana ja riittävästi tehoa.


      • Anonyymi
        malaire kirjoitti:

        On olemassa välijohtoja joilla kovalevy-virta-liittimen saa muutettua 6-pin liittimeksi MUTTA EN SUOSITTELE.

        Jos virtalähteessä ei ole tarvittavaa liitintä, ja vain yksi kovalevy-virta on vapaana, niin todennnäköisesti virtalähteen teho ei riitä näytönohjaimelle eikä tuollaisen välijohdon käyttäminen siis ole turvallista.

        Oikea ratkaisu on parempi virtalähde jossa on kaikki tarvittavat johdot mukana ja riittävästi tehoa.

        Vainniin! taas valheita!


      • Anonyymi
        malaire kirjoitti:

        On olemassa välijohtoja joilla kovalevy-virta-liittimen saa muutettua 6-pin liittimeksi MUTTA EN SUOSITTELE.

        Jos virtalähteessä ei ole tarvittavaa liitintä, ja vain yksi kovalevy-virta on vapaana, niin todennnäköisesti virtalähteen teho ei riitä näytönohjaimelle eikä tuollaisen välijohdon käyttäminen siis ole turvallista.

        Oikea ratkaisu on parempi virtalähde jossa on kaikki tarvittavat johdot mukana ja riittävästi tehoa.

        Itellä oli joskus vuosia sitten HEC:in 380W:n virtalähde, missä ei ollut PCI-E lisävirtakaapelia. Otin kahdesta molex-liittimestä Y-mallisella 6-pin kaapelilla lisävirran. Näytönohjaimena oli nVidian 8800 GT. Hyvin tuo tuollakin pelasi, ja kortti kesti ylikellotustakin tuolla kaapelilla.


    • Anonyymi

      Väärä ajuri siinä ainakin on nyt.

      Sinun pitää poistaa NVidian ajuri kun se Nvidian Quadro on koneessa ja laittaa ajuriksi standardi MS:n VGA.

      Sitten sammutat koneen, vaihdat kortin, ja laitat sille oikean ATI:n ajurin.

      Tämä siis sen lisäksi että sen uuden näytönohjaimen pitää muuten olla koneesi emon kanssa yhtensopiva.

      • Anonyymi

        Ja tietysti vielä koneen virtalähteen pitää olla näytönohjaimen kanssa yhteensopiva ja tarpeeksi tehokas.


      • Anonyymi

        Linux,, Mitään ajureita tarvita!


      • Anonyymi

        Koneen käynnistysvaiheessa ei vielä mitään ajureita ole ladattuna, ne ladataan vasta käyttöjärjestelmän käynnistyessä. Kuvan pitäisi tulla kuitenkin. Eikä silläkään ole merkitystä, vaikka Quadron ajurit taustalla olisivatkin, kun uusi laite havaitaan käyttöjärjestlemä lähtee etsimään sille sopivaa ajuria. Mikäli sopivaa ei löydy tulee sille automaattisesti käyttöön perus VGA-ohjain.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe