Mielenkiintoisia huomioita!

Anonyymi

Onko mielenkiintoista se, että jos kirkolla menee huonosti, kirkko käy heti lompakollesi ja pyytää rahaa.

Jos sinulla menee huonosti ja menet pyytämään kirkolta apua, he vain rukoilevat puolestasi.

Miksi sinulle pitäisi kelvata vain rukoilu jos se ei kelpaa kirkolle avuksi, vaan he haluavat aina käteistä?

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko mielenkiintoista, että sinä valehtelet?

      • Anonyymi

        Miksi valehtelisin? Ainahan kirkon ongelmiin kelpaa raha, harvemmin rukoukset mutta seurakuntalaisen ongelmiin on aina tarjota vain rukoilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelisin? Ainahan kirkon ongelmiin kelpaa raha, harvemmin rukoukset mutta seurakuntalaisen ongelmiin on aina tarjota vain rukoilua.

        Ja höpöhöpö. Kyllä siellä kirkon johdossakin kuule rukoillaan.


    • Anonyymi

      Mistäpäin aloittaja on ?

      kysynpävaan.

    • Anonyymi

      Joillain lahkoilla menee huonosti siksi, että mm. lahkon palkkakuluja ja kiinteistökuluja on vuosien varrella kasvatettu siinä toivossa, että jäseniltä saadaan kusetettua rahat pois.

      Suomen adventtikirkko aikanaan kusetti Oskar Salosen säätiöltä yli 100.000.000 mummon markkaa ja niillä lahko osti uusia rakennuksia ja saneerasi aikaisemmin kusetuksen keinoin haalimiaan kiinteistöjä. Se oli sitä "hyvää" aikaa lahkolle, kun rahasta ei ollut pulaa.

      Nyt sitten lahko "nauttii" hedelmistään ja miettii kuumeisesti kenen taskut voisi nyt tyhjentää. Kusetettavia on yhä vähemmän, koska herkkäuskoisia valistetaan pysymään loitolla made in USA lahkoista.

      • Anonyymi

        Tuo on totta mitä kirjoittelet, Salosen säätiöstä se on kuitenkin jo monesti käyty läpi näillä sivuilla. Mennään eteenpäin.


      • Anonyymi

        Tuli polttaa kerran kaiken. Sinunkin pytinkisi.
        Tuossa eilen ajeltiin puolison kanssa erään talon ohi.
        Siinä mies- rakentajana, niin uhosi, että ei usko ja Jumala ole mikään, vaan omat nyrkit vie elämää eteen. Hän katsos oli työkaveri.
        Hän rakensi, ainut, joka sen talokaturivin kohdalla paalutti talonsa kalliilla, että kestää ne omien rykkien rakentama talo pystyssä, eikä pönkkää tarvitse nurkkaan panna.

        Niin, olen surullinen siitä, ettei hän ole vuosikymmeneen päässyt nauttimaan "omankäden" voimastaan, vaan elämänhenki poistui ja taitaa jo maatuneenakin olla.

        Kaikki täällä jää. Uhreiluhallit, kapakat, mihin kädet on vaivaa nähneet.
        Ja meitä tavallaan maailmassa kusetetaan eritoten.
        Tarjotuskilpailut ja hinta - halpa. Sitten rakennetaan ja maksetaan kuin ydinvoimalaa.
        Siinä se robleema on.

        Mikä taas on eri kirkkokunnissa- se on voitto se, että sanoma saadaan perille.
        Kunhan ristinvoiton tilanne on näkyvyydessä, se on monelle lohtu.
        Maailman rahat, ne ovat tyhjää, maailmalle. Mitä heillä on, jos elämä otetaan pois.
        Mitä sinä ja minä tiedetään tuonelassa?


      • Anonyymi

        Ja höpöhöpö.


      • Anonyymi

        Taidat olla joku rahasta vajaa änkyrä. Suomen Adventtikirkko ei ollut mikään osakas Salosen säätiössä. Säätiö itse päätti antaa rahaa kirkon projekteihin, osin siksi, että säätiön toiminnassa mukana olleet yksittäiset adventistit siitä olivat päättämässä. Väittämäsi summa ei pidä paikkaansa. Säätiö sössi oman taloudenpitonsa ihan muilla tavoilla ja "meni konkurssiin". Sen kanssa kirkolla ei ole mitään tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla joku rahasta vajaa änkyrä. Suomen Adventtikirkko ei ollut mikään osakas Salosen säätiössä. Säätiö itse päätti antaa rahaa kirkon projekteihin, osin siksi, että säätiön toiminnassa mukana olleet yksittäiset adventistit siitä olivat päättämässä. Väittämäsi summa ei pidä paikkaansa. Säätiö sössi oman taloudenpitonsa ihan muilla tavoilla ja "meni konkurssiin". Sen kanssa kirkolla ei ole mitään tekemistä.

        Ja tässä yksi pieni todiste:

        https://www.hs.fi/ihmiset/art-2000002961618.html

        Säätiö jakoi vuonna 1990 apurahaa 900 000 markkaa, josta kirkko sai 250 000 mk. Loput menivät ihan muualle.

        Adventtikirkko ei ole koskaan saanut mitään sataa miljoonaa. Se on se summa, jonka säätiö "menetti", mutta suurimmaksi osaksi ihan muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla joku rahasta vajaa änkyrä. Suomen Adventtikirkko ei ollut mikään osakas Salosen säätiössä. Säätiö itse päätti antaa rahaa kirkon projekteihin, osin siksi, että säätiön toiminnassa mukana olleet yksittäiset adventistit siitä olivat päättämässä. Väittämäsi summa ei pidä paikkaansa. Säätiö sössi oman taloudenpitonsa ihan muilla tavoilla ja "meni konkurssiin". Sen kanssa kirkolla ei ole mitään tekemistä.

        Velehtelet. Mutta sehän ei lahkon aivo-orjalle ole mikään pahe?
        Kaikki lahkon aivo-orjat ja lahkon valtaapitävät valehtelevet, koska he elävät valheessa koko ajan ja se on heille arkipäivää.


    • Anonyymi

      Huvittaa, kun jollain ateistilla on toisten rahapussi vahtimisen paikka.
      Sitten menee kaljakuppilaan fariseuksena, tai avomerelle huvijahtinsa kanssa, joka maailmankilltona on himoittanut hänen pussinsa.
      Se ei sitten aiheuta fiboja mielessään.

      Mutta, kirkot, kukin kohdallaan pitävät, kuten kuuluukin paikkansa kunnossa, eli edelleen dementoituneelle aloittajalle pitää sanoa.
      JOpa vesssaan ostetaan sinua varten, kun menet pykeltämään, niin silmänkirkastuspaperin. Vai olisitko onnellinen, että jätettäisiin sinut silmä kakkasena haisemaan penkkiin?
      Kiitä luojaasi, että kukin kirkko kerää kolehtinsa, maksaa kulut, mitkä yhteiskunnassa on ja sekin työllistää yhteisöä. On sähkölaitosta, vesilaitosta, on auraratkoria jne. Eli äly hoi, se on sinut jättänyt aikaa sitten.
      Lompakossa on raha siksi, että yhteiskunnan rattaat pyörii ja jopa työllistää.

      Mitä kirjoitusten ohjeisiin ja neuvoihin tulee, niin kyllä rukoilu on avain asemassa seurakunnassa. Se on ollut, on ja tulevaisuudessakin.
      Jopa taivaissa puhutaan näistä asioista.

      Että ottaa vain nyt lusikan käteen ja jättää vanhat jaaritukset nurkkaan.
      Sinut on jo vuosia sitten nähty saman aiheesi parissa.

      Onko sinulla dementia? Oireet viitttaa siihen. tai etkö osaa vastauksia lukea?
      Lukutaito? Mikä mättää miehen sisällä.
      Paha olo? Vai rienaajako vie, kuin pässiä narusta?

      • Anonyymi

        Sinua riivaa synnynnäinen vähä-älyisyys, perittynä. Koulut olet jättänyt kesken, koska aivokapasiteettisi ei riittänyt opiskeluun. Siksi suollat palstalle paskaa, etkä edes itse tajua sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua riivaa synnynnäinen vähä-älyisyys, perittynä. Koulut olet jättänyt kesken, koska aivokapasiteettisi ei riittänyt opiskeluun. Siksi suollat palstalle paskaa, etkä edes itse tajua sitä.

        Älä valehtele.


    • Anonyymi

      Täytyypä aloituksesta päätellä, että kirkolla menee loistavasti, kun minulta ei ole vuosiin pyydetty mitään - en edes muista milloin olisi - vaikka käyn säännöllisesti jumalanpalveluksessa. Annan kyllä kirkossa käydessäni ihan omasta halustani jotakin kolehtiin, mutta jos siellä joku alkaisi rahaa tosissaan kinuamaan, taitaisin jättää väliin.

    • Anonyymi

      Maksan iloiten roponi kirkolle,sillä se auttaa niitä,joita kukaan muu ei auta. Kaikki toiminta maksaa ja siksi kirkko,kuten muutkin, urheilu,harrastus jne.kerää rahaa jäseniltään.Miksi käyt juuri kirkon kimppuun?Ei ole pakko maksaa.

    • Anonyymi

      Aloitus on taas kerran typerää älämölöä.

      • Anonyymi

        Itse olet typerä älämölö. Lahkon aivo-orja ja kusetettu aivopesty reppana.


    • Anonyymi

      koronako se alkaa kiristää taas !!?

      muuten pakko se on maksaa ainakin isolle kirkolle kun verolappu kolahtaa ajallaan!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1642
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1369
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1076
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      838
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      713
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe