Pitänyt asettaa valtakunnansyytteeseen koska hän oikeusministerinä toimi syyttäjänä laittomassa.sotasyyllisyysoikeudenkäynnissä?.
Olisiko Urho Kekkonen
17
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ! Hän ei toiminut yksin, vaan hallituksen yhtenä ministrerinä ja yhtenä kansanedustajistamme.
- Anonyymi
Ehdottomasti. Pitää säätää laki, jolla sotasyyllisyyslain valmistelu ja poliittinen ohjaus tuomitaan, ja jonka mukaan myös jo kuolleet pitää tuomita
- Anonyymi
OikeistoSosDem kirjoitti:
Kyllä. Näin pitää tehdä. Siksi että " syylliset" saisivat vihdoin oikeutta!
Hitlerillekin varmaan vaadit samalla kunnianpalautusta ja Nürnbergissä tuomituille tuomion purkua.
- Anonyymi
OikeistoSosDem kirjoitti:
Kyllä. Näin pitää tehdä. Siksi että " syylliset" saisivat vihdoin oikeutta!
Mutta eihän taannehtivaa lakia saa säätää. Kekkonen teki niin, nyt sinäkin olet Kekkosen linjalla
Anonyymi kirjoitti:
Mutta eihän taannehtivaa lakia saa säätää. Kekkonen teki niin, nyt sinäkin olet Kekkosen linjalla
Ei vaan perustetaan riippumaton tuomioistuin dr facto ja de jude länsimaisen oikeuskäytännön mukaan "sotasyyllusyyden* uudelleen arvioimiseksi.
Oikeusministeri Urho Kekkonen ei toiminut syyttäjänä sotasyyllisyysoikeudenkäynnissä, vaan oikeuskansleri Toivo Tarjanne.
Tarjanne olisi muuten voinut halutessaan määrätä jonkun toisen henkilön toimimaan puolestaan syyttäjänä.OikeistoSosDem kirjoitti:
Älä saivaryele. Kekkonen oli asiasta vastuussa.
Siis saivartele detsljeilla.
OikeistoSosDem kirjoitti:
Älä saivaryele. Kekkonen oli asiasta vastuussa.
Mitä saivartelua se on, kun korjaa sinun itsesi valitsemasi syyteperusteen?
- Anonyymi
OikeistoSosDem kirjoitti:
Älä saivaryele. Kekkonen oli asiasta vastuussa.
Olet yksin henkilökohtaisen ongelmasi kanssa.
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Mitä saivartelua se on, kun korjaa sinun itsesi valitsemasi syyteperusteen?
Oikeusministeri on lain toteuttaja se Jude ja de facto.
Oikeuskansleri puuttuu jos on tarve. Snaijaatko?OikeistoSosDem kirjoitti:
Oikeusministeri on lain toteuttaja se Jude ja de facto.
Oikeuskansleri puuttuu jos on tarve. Snaijaatko?Sinähän kysyit "Olisiko Urho Kekkonen pitänyt asettaa valtakunnansyytteeseen koska hän oikeusministerinä toimi syyttäjänä laittomassa sotasyyllisyysoikeudenkäynnissä?
Oikeuskanslerihan tässä oli se joka toteutti lakia, eikä edes kieltäytynyt tehtävästä, vaikka hänelle annettiin siihen poikkeuksellinen oikeus.Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Sinähän kysyit "Olisiko Urho Kekkonen pitänyt asettaa valtakunnansyytteeseen koska hän oikeusministerinä toimi syyttäjänä laittomassa sotasyyllisyysoikeudenkäynnissä?
Oikeuskanslerihan tässä oli se joka toteutti lakia, eikä edes kieltäytynyt tehtävästä, vaikka hänelle annettiin siihen poikkeuksellinen oikeus.Oikeuskansleri tulkitsee eikä toteuta lakia. Koita ny saatana tajuta!!!
OikeistoSosDem kirjoitti:
Oikeuskansleri tulkitsee eikä toteuta lakia. Koita ny saatana tajuta!!!
Menikö hermot?
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Menikö hermot?
Oikeuskansleri on valvova viranomainen mikä ei tarkoita sitä etteikö valvottavan ministerin virkavastuu peittyisi .
Tajussikko ny?OikeistoSosDem kirjoitti:
Oikeuskansleri on valvova viranomainen mikä ei tarkoita sitä etteikö valvottavan ministerin virkavastuu peittyisi .
Tajussikko ny?En. Oikeuskansleri ei edes valvonut oikeusministerin, eikä muidenkaan valtioneuvoston jäsenten toimintaa, vaan päinvastoin itse ryntäsi asiassa aktiivitoimijan tehtävään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901935
- 1131043
- 102965
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20737- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28574Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481
