Voiko kumppaneista toinen olla syrjäytynyt

Anonyymi

Täyttääkö se kriteerit? Jos kuitenkaan ei asu yksin tms?

6

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mielestäni kyllä voi ja siksi siihen voi olla vaikea puuttua, koska sitä ei tunnisteta. Ajatellaan kumppanin olevan vain laiska idiootti vaikka todennäköisesti kärsii mielenterveyden ongelmista ja työttömyydestä jne.
      Ei siis kaikki loiselta vaikuttavat ole loisia.

      Heitä sitten haukutaan ja haukutaan, solvataan ja ongelmat pahenee. Ei uskalleta lähteä ovesta enää.. Kauppaankaan.

    • Anonyymi

      Kokeilee pärjääkö jos ykkönen vaikkapa kuukaudeksi lakkoon kaikkien tekemisten suhteen. Näyttelee sairasta. Mitä tapahtuu, onko jääkaappi tyhja ja vuokra maksamatta. Voi selvitä

    • Anonyymi

      ainaki outokumu ssamä oon visiii ainooo sjrytänyt

    • Anonyymi

      Näitä on paljon naisia jonka lapsi tai lapset on jo muuttanut pois kotoa. Hän vaan jatkaa sitä perheen äiti roolia. Työmarkkinatukea varmaan saa se 42 vuotias.

    • Anonyymi

      Tottahan toki vain toinen avioparista voi olla syrjäytynyt.
      Tiedän sen omasta kokemuksestani, joka on vuosikymmenten takainen, mutta jätti jälkensä elämääni näihin päiviin asti.
      Oli pienipalkkainen kouluttamaton nuori nainen, kun avioidun ja ensimmäinen lapsi syntyi. Ei ollut mitään järkeä pitää työpaikka ja maksaa melkein koko tili päivähoitajalle, joten jäin kotiin ja aloin elää kotiäidin hyvin yksinäistä elämää.
      Mies innostui, kun huomasi, että pitämällä minut rahattomana hän saattoi taas elää poikamiehen elämää, minullahan ei olisi mahdollisuuksia lähteä, ei ollut työpaikkaa, eikä lapselle päivähoitoa, jos olisin yrittänyt elämääni muuttaa.
      Kun hän antoi minulle rahaa yhden päivän ruokaostoksiin, ei ollut pelkoa, että olisin kapinoinut. Toinen lapsi perään varmuuden vuoksi! Siihen aikaan ei mitään kotihoidontukia ollut ja lapsilisä 4 krt. vuodessa.
      Mikään keskustelu ei onnistunut. Mies halveksi yrityksiäni selvittää tilannettamme. Hänellä oli velvollisuuksia "edustaa" työn puolesta. Hänellä oli harrastuksensa ja kaveripiirinsä. Hän ei tarvinnut meitä, mutta minun piti olla tyytyväinen. Hänellä on varaa pitää vaimo "kotirouvana", Minä en voinut lähteä mihinkään, koska mies ei suostunut koskaan lapsenlikaksi. Hänellä oli omat menonsa.
      En voinut puhua kenellekään. Narsisti osaa manipuloida.
      Ikääntynyt sukulainen pärskähti ja sanoi, että olen nuori ja terve, mitä valittamista minulla on. "Noin ihana mies".
      Äitini ei halunnut kuunnella. Hänen mielestään minulla on kaksi tervettä lasta, onnellinen koti, turhaa valitusta. Ihana vävy.
      Syrjäytymiseni oli valmis. Puhelin suljettu. (Sori, olen unohtanut maksaa laskun) Muu suku muualla maassa. Ystävät kaikkosivat, koska en ikinä voinut tavata.
      Mies ryyppäsi 6 krt. viikossa. Sunnuntaina ei, koska oli kotona . Silloin oli lasten pysyttävä hiljaa, kun isi oli väsynyt. Lakkasin puhumasta hänelle. En kysynyt edes vointia, krapulahan joka tapauksessa oli.
      Siihen aikaan ero oli pitkällinen asumuseroineen. Minulla ei ollut tietoa miten menetellä. eikä ketään, jolta kysyä.
      Muutaman vuoden kuluttua sain lapset kunnalliseen päivähoitoon ja pääsin työhön, edelleen pienellä palkalla, mutta sainhan edes jotain hankituksi. Maksamattomia maksuja oli ulosotossa, mutta maksoin, minkä voin. Avioliiton yhteenkuuluvuus oli mennyttä, eikä se koskaan palannut.
      Kun mies alkoi kohentua, hän joskus yritti palata alkuaikojemme läheiseen tilaan, mutta en koskaan enää päästänyt häntä tappamaan tunteitani. Ne olivat jo murskana muutenkin.
      Yksinäisyys voi olla musertava. Se vie kyvyn uskoa kehenkään. Ikinä ei voi enää päästää muita lähelle, aina on takaraivossa tieto, että voi taas jäädä yksin. Sitä ei olisi enää jaksanut.
      Avioliitto kesti vuosikymmenet. Se tasaantui yhdessäoloksi, jokapäiväiseksi puheeksi ilmoista ja tv-ohjelmista. Ei edes lopulliset sairautemme pakottaneet meitä selvittämään menneitä.
      Puhumatta jäi.

    • Anonyymi

      Kyllä, mutta useimmiten pariskunnista luultavasti molemmilla on enemmän ja vähemmän kokemusta syrjäytymisestä. Suosittelen lukemaan "komerot - kadotettujen nuorten tarinoita" jos haluaa lukea enemmän tällaisten nuorten kohtaloista ja elämästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2603
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2400
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2071
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1470
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1423
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe