Mitä mieltä olette real alesta Suomen ravintoloissa?
- saatavuus?
- maku?
- valikoima?
- tarjoilukunto (lämpötila/tuoreus)?
- henkilökunnan asiantuntemus?
Real ale Suomessa?
6
939
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt on kerrankin oikea keskustelun avaus täällä. Ensinnäkin sanon, että kovin on vähissä Suomessa semmoiset kapakat, joista saa kunnollista englantilaista real alea. Sehän on tuoreena paras olut maailmassa, voittaa lisäainekoffit ja karjalat 6-0, anteeksi vain kaikki bulkkikaljankittaajat. Ja missä real alea saa, niin kovin tuppaa olemaan käyneen makuista; hedelmäisyys, makeus ja pyöreys on kadonnut, se siis tarjoillaan liian vanhana, realihan ei kestä makoisana tynnyrin avaamisen jälkeen kuin pari-kolme päivää. Mitä tulee valikoimaan, niin perin onnetonta se on, lievästi sanottuna, jopa Helsingin kokoisesta kaupungista ei tahdo löytää kunnon realipainttia. Pidän tätä häpeällisenä. Ja jos jostakin realihanan löytää, ja sattuu kysymään tarjoilijalta tietoja vaikkapa panimosta, prosenteista tai tynnyrin avaamisen ajankohdasta, niin yleisin vastaus on, että "en tiedä, hetkinen vain, käyn kysymässä". Näin siis toimitaan suomalaisessa olutravintolassa. Voi sentään. Kyllä nyt oluen ystävänä sanon, että korona on ihan perseestä, kun ei pääse Lontooseen pupiin nauttimaan painttia tuoretta, hedelmäistä ja HALPAA real alea. Ei mulla tähän muuta.
- Anonyymi
No siinähän oli asiantuntijalta(?) tunneryöppy, mutta joissakin kohdin olen samaa mieltä.
Pehmeys ja pyöreys ovat realin parhaat puolet ja siihen pieni muikea maku päälle on plussaa.
Reali on parhaimmillaan mietoa alkoholiltaan ja lämpimänä tarjoiltuna. Useimmiten meillä reali on kylmää ja lähempänä viittä-kuutta pronsettia kuin sitä neljää.
Ja Lontoossa olen käynyt juomassa minäkin!!!
- Anonyymi
Aihe kiinnostaa minua koska real ale on monesti huonoa Suomessa. Voisi tulla enempi keskustelua että miksi.
- Anonyymi
Täältä löytyy ajantasainen saatavuus Suomessa: http://www.posbeer.org/php/ra-watch.php
- Anonyymi
Liika kylmänä tarjoillaan !!!
- Anonyymi
Oluen pitää olla kylmää !!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1411193
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061081- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.116966Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949