Sivareille kysymys.

Anonyymi

Kunnioitatteko sotaveteraaneja? Jos ette niin oikeat perustelut.

13

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juuri tämä tällainen vahvistaa sitä tosiasiaa että asevelvollisuus on edelleen olemassa vain sotaveteraanien kunniaksi.

      Kysymykseen: kunnioitan. En tosin ole sivari vaan vapautettu.

      • Anonyymi

        Sun kannattaakin selvittää sevelvollisuuden tarkoitusta, se ei todellakaan ole olemassa sotaveteraanien kunniottamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun kannattaakin selvittää sevelvollisuuden tarkoitusta, se ei todellakaan ole olemassa sotaveteraanien kunniottamiseksi.

        No kerro sitten minkä takia se olemassa kun tunnut tietävän.

        Toinen syy jonka näkisin asevelvollisuudelle on feminismi. Feministithän tunnetusti kannattavat miesten asevelvollisuutta. Feministien mielestä miestenkin pitää kärsiä, koska naiset jo "kärsivät" kuukautisistaan ja synnyttämisestä (mikä ei edes ole velvollisuus).


    • Anonyymi

      Olen kiitollinen sotaveteraaneille maamme puolustamisesta ja kunnioitan heitä suuresti. Myös isoisoisäni oli sotaveteraani, joka taisteli Talvi- ja Jatkosodassa.

      T: Sivari

      • Anonyymi

        Voin osin allekirjoittaa kommenttisi. Isoisäni taisteli ja jäi rintamalle. Sen sijaan isoisoisoiso....isä sai kutsun sotimaan ja pakeni satoja vuosia sitten. Selviytyi hengissä pakenemalla ja perusti perheen. Näin minutkin on luotu ja siinä sivussa koko suku.

        t: Toinen sivari

        Aloittaja unohtaa että sotaveteraanit taistelivat Suomea myös itsenäiseksi kun nykysukupolvi päätti luovuttaa. Sivarius ei siinä ratkaise vaan enemmän puolueen jäsenkirja ja omat poliittiset näkökulmat.


    • Anonyymi

      Sotaveteraanit on jo kuollu. Laskekaa oikeesti kuinka kauan jo sodan päättymisestä on.

      • Anonyymi

        Sivaritkin kunnioittavat enemmän veteraaneja mitä Suomalaiset feminismiin kasvatetut naiset joilla ei ole mitään velvollisuuksia. Miksi vain miesten pitää tehdä valtionsa eteen töitä?


      • Anonyymi

        Vielä tänään vuonna 2020 on 6000 veteraania jäljellä.


    • Anonyymi

      Todelliset sotaveteraanit pelkäsivät nälissään ja kylmissään juoksuhaudoissa.
      Suuri osa heistä ei koskaan palannut, ja ne jotka palasivat kertoivat karua tarinaa sodan mielettömyydestä.

      Aloittajan sotaveteraanit ja -sankarit taisivat olla niitä takaportaan jehuja, jotka kilisyttelivät urhoollisuusmitalejaan joka ainoissa kissanristiäisissä, joissa sai ilmaista viinaa.

    • Sivareitakin on monenlaisia. On kunnollisia ja vätyksiä. Sellaisiakin, jotka eivät ole itse osanneet päättää meneekö armeijaan vai sivariin. Ja sitten ovat päätyneet sivariin, kun kavereita mennyt sinne. Aika vaikeeta 18-19 vuotiaan päättää minne menee. Ei kaikki pojat ole kasvaneet miehiksi siinä vaiheessa.
      Äitini isä oli jo kuollut, kun itse synnyin. Enkä tiennyt, että hän oli ollut sodassa. Äitini sanoi sen , vasta kun olin aikuinen, kun kyselin. Suomen historiassa on ollut myös se aika kun ei ollut kovin hyvä mainita siitä, että oli sodan käynyt. Ehkä tämä syy, miksi äitini ei sanonut aikaisemmin.
      Minulle tuli syvä kunnioitus tätä isoisääni kohtaan. Vaikka olen itse ollut siviilipalveluksessa.
      Nyt kun siviilipalveluksestani on kulunut 30 vuotta, ajattelen itse eri tavalla kuin aiemmin. Menisin armeijaan, sanokoon kuka ja mitä tahansa.
      Pojalleni olen sanonut, että kannattaa mennä armeijaan ja suorittaa mahdollisimman hyvin. Mutta itse kohta päättäköön.

    • Anonyymi

      Me vihervasemmistossa kunnioitamme puna-armeijan veteraaneja.

      • Anonyymi

        Me persuloiset kunniotamme suuresti ihanan venäjän kunniakasta armeijaa joka tälläkin hetkellä taistelee putinin puolesta ympäri maailmaa. Uraa uraa uraa !!!!


    • Anonyymi

      Mitäs menivät sotaan mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe