Sivareille kysymys.

Anonyymi

Kunnioitatteko sotaveteraaneja? Jos ette niin oikeat perustelut.

13

190

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juuri tämä tällainen vahvistaa sitä tosiasiaa että asevelvollisuus on edelleen olemassa vain sotaveteraanien kunniaksi.

Kysymykseen: kunnioitan. En tosin ole sivari vaan vapautettu.

• Anonyymi

Sun kannattaakin selvittää sevelvollisuuden tarkoitusta, se ei todellakaan ole olemassa sotaveteraanien kunniottamiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sun kannattaakin selvittää sevelvollisuuden tarkoitusta, se ei todellakaan ole olemassa sotaveteraanien kunniottamiseksi.

No kerro sitten minkä takia se olemassa kun tunnut tietävän.

Toinen syy jonka näkisin asevelvollisuudelle on feminismi. Feministithän tunnetusti kannattavat miesten asevelvollisuutta. Feministien mielestä miestenkin pitää kärsiä, koska naiset jo "kärsivät" kuukautisistaan ja synnyttämisestä (mikä ei edes ole velvollisuus).

• Anonyymi

Olen kiitollinen sotaveteraaneille maamme puolustamisesta ja kunnioitan heitä suuresti. Myös isoisoisäni oli sotaveteraani, joka taisteli Talvi- ja Jatkosodassa.

T: Sivari

• Anonyymi

Voin osin allekirjoittaa kommenttisi. Isoisäni taisteli ja jäi rintamalle. Sen sijaan isoisoisoiso....isä sai kutsun sotimaan ja pakeni satoja vuosia sitten. Selviytyi hengissä pakenemalla ja perusti perheen. Näin minutkin on luotu ja siinä sivussa koko suku.

t: Toinen sivari

Aloittaja unohtaa että sotaveteraanit taistelivat Suomea myös itsenäiseksi kun nykysukupolvi päätti luovuttaa. Sivarius ei siinä ratkaise vaan enemmän puolueen jäsenkirja ja omat poliittiset näkökulmat.

• Anonyymi

Sotaveteraanit on jo kuollu. Laskekaa oikeesti kuinka kauan jo sodan päättymisestä on.

• Anonyymi

Sivaritkin kunnioittavat enemmän veteraaneja mitä Suomalaiset feminismiin kasvatetut naiset joilla ei ole mitään velvollisuuksia. Miksi vain miesten pitää tehdä valtionsa eteen töitä?

• Anonyymi

Vielä tänään vuonna 2020 on 6000 veteraania jäljellä.

• Anonyymi

Todelliset sotaveteraanit pelkäsivät nälissään ja kylmissään juoksuhaudoissa.
      Suuri osa heistä ei koskaan palannut, ja ne jotka palasivat kertoivat karua tarinaa sodan mielettömyydestä.

Aloittajan sotaveteraanit ja -sankarit taisivat olla niitä takaportaan jehuja, jotka kilisyttelivät urhoollisuusmitalejaan joka ainoissa kissanristiäisissä, joissa sai ilmaista viinaa.

• Sivareitakin on monenlaisia. On kunnollisia ja vätyksiä. Sellaisiakin, jotka eivät ole itse osanneet päättää meneekö armeijaan vai sivariin. Ja sitten ovat päätyneet sivariin, kun kavereita mennyt sinne. Aika vaikeeta 18-19 vuotiaan päättää minne menee. Ei kaikki pojat ole kasvaneet miehiksi siinä vaiheessa.
      Äitini isä oli jo kuollut, kun itse synnyin. Enkä tiennyt, että hän oli ollut sodassa. Äitini sanoi sen , vasta kun olin aikuinen, kun kyselin. Suomen historiassa on ollut myös se aika kun ei ollut kovin hyvä mainita siitä, että oli sodan käynyt. Ehkä tämä syy, miksi äitini ei sanonut aikaisemmin.
      Minulle tuli syvä kunnioitus tätä isoisääni kohtaan. Vaikka olen itse ollut siviilipalveluksessa.
      Nyt kun siviilipalveluksestani on kulunut 30 vuotta, ajattelen itse eri tavalla kuin aiemmin. Menisin armeijaan, sanokoon kuka ja mitä tahansa.
      Pojalleni olen sanonut, että kannattaa mennä armeijaan ja suorittaa mahdollisimman hyvin. Mutta itse kohta päättäköön.

• Anonyymi

Me vihervasemmistossa kunnioitamme puna-armeijan veteraaneja.

• Anonyymi

Me persuloiset kunniotamme suuresti ihanan venäjän kunniakasta armeijaa joka tälläkin hetkellä taistelee putinin puolesta ympäri maailmaa. Uraa uraa uraa !!!!

• Anonyymi

Mitäs menivät sotaan mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6952
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe