Surullinen ja yksinäinen uskoon tulija

Anonyymi

Hei! Olen pohdiskellut mielessäni uskon asioita viimeaikoina. Välillä lukuisten asioiden vastoinkäymisten vuoksi olin jo menettänyt uskoni lähes kokonaan koska rukouksiini ei juuri koskaan tunnuttu vastaavan, samaa koen edelleenkin mutta yrittänen ymmärtää että asia on varmaankin näin joka suhteessa että kaikki asiat vain eivät mene niin aina miten itse toivoisi ja sen vuoksi rukouksiin ei oikein oikeanlaista vastaustakaan saa? Olenko päätellyt asian oikein? 5v sitten oli elämässä tilanne että olin jo vankasti tämän vuoksi kääntynyt ateismin puolelle, yhden epäonnistuneen ihmissuhde yrityksen vuoksi, mutten niin kauhean vahvasti että olisin eronnut kirkosta enkä mitään muutakaan, kuulun siis edelleen evankelisluterilaiseen seurakuntaan johon olen kuulunut jo syntymästäni asti. Kokeeko Jumala pahana asian että välillä "turvauduin" ateismiin? Koska tarkemmin mietittyäni se ei ollut oikein vaan haluan uskoa että Jumala on ylempi voima joka rakastaisi myös minua. Olen kiitollinen Jumalalle viimekesänä tapahtuneista hyvistä ja onnistuneista asioista sillä pääsin onnistuneesti tapaamaan erästä henkilöä jonka kanssa en ollut tavannut 1,5 vuoteen ja tapaaminen oli onnistunut ja hyvä sekä pääsin äitini kanssa tekemään asioita ja sain myös hänen kanssaan välejä huomattavasti paremmiksi. Mainitsemani henkilön kanssa minun olisi pitänyt nyt tavata ja harmittaa niin paljon että minua lähes itkettää, henkilö on toisella paikkakunnalla yli monen km päässä ja minä sain vähän aikaa sitten uuden työn ja koin ettei minulla riitä voimia illalla lähteä häntä tapaamaan ja peruin tapaamisen jonka vuoksi olen nyt lähes jopa itkuinen ja kun kysyin että onnistuisiko lähiaikoina henkilön tapaaminen joskus täällä omalla paikkakunnalla niin henkilö ei vastaa viesteihini, tämä tuntuu surulliselta. Sillä minulla ei ole paljoakaan ystäviä eikä sellaisia ihmisiä ympärilläni joiden kanssa olisi yhteisiä harrastuksia tai tekemisiä ja heidän tapaamisten välit ihmisten kanssa voivat venyä aivan todella pitkiksi. Anteeksi pitkä viestini ja kerrottavaa tietysti riittäisi enemmänkin. Rukoilen monien asioiden menevän paremmin ja toivomallani tavalla enkä tahdo enää ajattelutapani kääntyvän ateismin puolelle. Olen kerran sen virheen tehnyt ja toivon että Jumala antaa anteeksi tämän? Toivon keskusteluapua mielelläni uskon asioihin liittyen ja että samalla saisin purkaa sydäntäni. Seurakunnan toiminnassa en ole ollut mukana kohta 17 vuoteen, viimeksi vuoden 2003 syksyllä, kun tuolloin kävin rippikoulun 17-vuotiaana aikuisversiona, sillä olin aiemmin teininä liian arka käymään rippikoulua.

Kiitän vastauksestanne jo etukäteen.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voitat tai häviät juoksukilpailun niin aina se on jumalan johdatusta.
      Käännän väännän päälaelleen asioita, sellaista se retardien elämä on.
      Minä ateistina pidän vain yhteyttä lähisukulaisiin, en tarvitse ulkopuolista roskaväkeä.

      • Anonyymi

        Olet varmaankin oikeassa. Itse pitäisikin vaan pitää välit niihin harvoihin läheisiin. Ja yrittää jättää sellaiset omaan arvoonsa joita ei onnistu näkemään kuin ehkä kerran 1-2 vuodessa ja jotka vielä jättäävät vastaamatta kun kertoo ja kysyy asiasta rehellisesti tyyliin näin: "siis jos voitaisiin tavata ensikerralla toisin." Eikä edes vastausta tule. Eikä pitäisi jäädä tällaisia surkuttelemaan, olen vain tälläinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet varmaankin oikeassa. Itse pitäisikin vaan pitää välit niihin harvoihin läheisiin. Ja yrittää jättää sellaiset omaan arvoonsa joita ei onnistu näkemään kuin ehkä kerran 1-2 vuodessa ja jotka vielä jättäävät vastaamatta kun kertoo ja kysyy asiasta rehellisesti tyyliin näin: "siis jos voitaisiin tavata ensikerralla toisin." Eikä edes vastausta tule. Eikä pitäisi jäädä tällaisia surkuttelemaan, olen vain tälläinen.

        Näin "retardina" voin vaan ajatella että vastataanko esittäämiini asioihin vai ei. Se on sitten vain Jumalan tahto miten pitää käydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet varmaankin oikeassa. Itse pitäisikin vaan pitää välit niihin harvoihin läheisiin. Ja yrittää jättää sellaiset omaan arvoonsa joita ei onnistu näkemään kuin ehkä kerran 1-2 vuodessa ja jotka vielä jättäävät vastaamatta kun kertoo ja kysyy asiasta rehellisesti tyyliin näin: "siis jos voitaisiin tavata ensikerralla toisin." Eikä edes vastausta tule. Eikä pitäisi jäädä tällaisia surkuttelemaan, olen vain tälläinen.

        On olemassa ihmisiä jotka lupaavat ja vakuuttavat, mutta sitten tekevät toisin.
        Se henkilö uskoi jumalaan, en tiedä johtuiko se nuoruudesta vai mistä, mutta täysi-ikäinen oli.


    • Anonyymi

      Niin, Jumala ei ole kuin koulutettu koira, joka tottelee kaikessa ihmistä. Itse rukoilen, että asiat menee niin kuin Jumalan mielestän hyvä, koska uskon Hänen tietävän paremmin.

      En pidä ongelmana sitä, että joskus epäilee. Pääasia on, että pysyisi totuudessa ja uskollisena Jumalalle, vaikka olisi joskus vaikeampaa.

      • Anonyymi

        Se on vaan Jumalan laki ettei hän halua että asiat aina menevät niin kuin ihminen itse haluaa. Ihminen voi tajutakkin joskus huomattavan pitkän ajan päästä että Jumalan tahto saattoikin olla parempi. Ainakin itsellä muutamia kertoja elämäni aikana käynyt näin kun olen asiaa pohdiskellut.


      • Anonyymi

        Miten juupas eipäs on totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on vaan Jumalan laki ettei hän halua että asiat aina menevät niin kuin ihminen itse haluaa. Ihminen voi tajutakkin joskus huomattavan pitkän ajan päästä että Jumalan tahto saattoikin olla parempi. Ainakin itsellä muutamia kertoja elämäni aikana käynyt näin kun olen asiaa pohdiskellut.

        Oletetaan että sinulla on ongelma joihin sinulla on 10 vastausta, valitset niistä 3.
        10v päästä sanot että se oli jumalan tahto, että onnistuit.
        10v päästä kaikki menikin päin helvettiä, ja sekin oli jumalan tahto.
        Ei elämässä ole oikeita vastauksia on vain valintoja joista seuraa asioita.


      • Anonyymi

        "Niin, Jumala ei ole kuin koulutettu koira, joka tottelee kaikessa ihmistä. Itse rukoilen, että asiat menee niin kuin Jumalan mielestän hyvä, koska uskon Hänen tietävän paremmin."

        Ekö Raamatusta ole varsin helpostikin löydettävissä se ettei ihmiset voi tietää Jumalan ajatuksia? Ja eikö sitä taustaa vasten ole arveluttavaa rukoilla että Jumalan tahto toteutuisi, kun ei yhtään voi tietää mitä siitä seuraa jos toteutuu?

        Toisaalta, kaikkivaltias tekee tahtonsa mukaan joka tapauksessa, ihan riippumatta rukoiluista, että mikä pointsi siinä senkään puolesta on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niin, Jumala ei ole kuin koulutettu koira, joka tottelee kaikessa ihmistä. Itse rukoilen, että asiat menee niin kuin Jumalan mielestän hyvä, koska uskon Hänen tietävän paremmin."

        Ekö Raamatusta ole varsin helpostikin löydettävissä se ettei ihmiset voi tietää Jumalan ajatuksia? Ja eikö sitä taustaa vasten ole arveluttavaa rukoilla että Jumalan tahto toteutuisi, kun ei yhtään voi tietää mitä siitä seuraa jos toteutuu?

        Toisaalta, kaikkivaltias tekee tahtonsa mukaan joka tapauksessa, ihan riippumatta rukoiluista, että mikä pointsi siinä senkään puolesta on?

        > Ekö Raamatusta ole varsin helpostikin löydettävissä se ettei ihmiset voi tietää Jumalan ajatuksia? Ja eikö sitä taustaa vasten ole arveluttavaa rukoilla että Jumalan tahto toteutuisi, kun ei yhtään voi tietää mitä siitä seuraa jos toteutuu?

        Jumalan viholliset eivät tiedä, mutta Jeesuksen opetuslapset kyllä voivat tietää.

        "En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni."
        John 15:15

        Minä tunnen Jumalan ja tiedän, että hän on paras ja mitä ikinä Hän tekee, se tulee olemaan hyvä.

        "Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus."
        1 Joh. 4:8


    • Tulkaa minun luokseni, kaikki te, jotka teette raskasta työtä ja kannatte taakkoja, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen sävyisä ja nöyrä sydämeltäni. Näin te löydätte levon sielullenne, sillä minun ikeeni on sopiva ja minun kuormani on kevyt. Matt 11:28-30

      Minä [Jeesus] sanon teille: samoin on taivaassa suurempi ilo yhdestä syntisestä, joka kääntyy, kuin yhdeksästäkymmenestäyhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse. Luuk 15:7

      • Anonyymi

        Onneksi minä en muille töitä paina, teen vain itselleni harrastusmielessä.

        Ennemmin vanhurskaiden kanssa maassa, kun jammu sedän kanssa taivaassa.


    • Anonyymi

      Tässä kun tuotetaan nuo muutama miljardi lausetta, kannattaa muistaa, että Jumalan voi löytää vain sieltä, missä Hän antaa löytää itsensä. Vähän niin kuin hengittää voi vain siellä, minne se mahdollisuus järjestyy.

      Ei kannata yrittää mennä hengittämään sinne, missä ei ihminen selviä hapettomissa olosuhteissa.

      • Anonyymi

        Eikös jumalan löydä silloin kun lakkaa hengittämästä, jos uskovaisia uskoo 😉


    • Anonyymi

      ”Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
      että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;”
      Ap t 17:26,27

    • Anonyymi

      Kiitos avoimuudestasi. Kyllä Jumala varmasti vastaa rukouksiisi, kunhan vain rukoilet. Rohkenen jopa uskomaan, että joissakin asioissa Hän on jo vastannutkin. Ihminen ei aina vastoinkäymisten keskellä huomaa näitä vastauksia. Jo se, että pohdit asioita näin hienosti, onjo jonkinlaista Jumalan puhuttelussa olemista.

      Luota vain Jumalaan ja jatka sinnikkäästi kiitoksen kera rukoilua. Nimen omaan Jeesuksen avuksi pyytämistä kannattaa erityisesti harrastaa. Se ei ole edes raskasta, koska joka tilanteessa voi pyytää Jumalan ainoaa poikaa eli Jeesusta avuksi ja häneltä armoa. Tämä rukous on erityisesti taivaallisen Isämme mieleen. Voi hyvin!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe