Hyvät Raamatun ystävät,

olkaa halukkaita ottamaan selvää Jumalan totuudesta voidaksenne tutkia, onko asia näin, koska rakastatte kokosydämisesti Herraa ja ymmärrätte Hänen tahtoaan niissä Sanan opetuksissa.

Pyytäisin, tämä postaus pysyy aiheessa ja asiallisesti ilman asiatonta kommenttia ja rumaa kielenkäytöstä, kiitos!

70

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kannata.

Jumalan tahto tiedetään jo hyvin.

Tottelematon poika ja vääränä päivänä puita keräävä mies pitää kivittää kuoliaaksi.

• TänäänkinTaasNenuillaan

Niinkö Jeesus käski 😸❓

Aamusta alkaen kitissyt jotain 😸

• Anonyymi
        TänäänkinTaasNenuillaan kirjoitti:

Aamusta alkaen kitissyt jotain 😸

Keskustelet taas itsesi kanssa. Teetkö niin muuallakin?

Anonyymi kirjoitti:

Keskustelet taas itsesi kanssa. Teetkö niin muuallakin?

Enhän vaan SINUN kansasi 😸 mikä mania sinulla on❓

• TänäänkinTaasNenuillaan kirjoitti:

Niinkö Jeesus käski 😸❓

Jeesus käski surmata vain isänsä ja äitinsä kiroavat.

Jeesus oli hyvin lepsu.

torre1 kirjoitti:

Jeesus käski surmata vain isänsä ja äitinsä kiroavat.

Jeesus oli hyvin lepsu.

Niinkö, mikä Raamatun kohta noin sanoo 😼❓

Sinun kannattaisi todistaa väitteesi 😸

• Anonyymi

Tuolta toIIøIta on turha sellaisia odottaa.

Toivon hartaasti, ettet olisikaan ollut missään saarnajana..

Pitäisi tuntea ainakin Jumala ja Jeesus. Raamatussa.

torre1 kirjoitti:

Toivon hartaasti, ettet olisikaan ollut missään saarnajana..

Pitäisi tuntea ainakin Jumala ja Jeesus. Raamatussa.

Minä en ole mikään saarnaaja 😸 joten toiveesi on toteutunut.

Minulla on henkilökohtainen suhde molempiin, entä sinulla 😺❓

Minä en ole mikään saarnaaja 😸 joten toiveesi on toteutunut.

Minulla on henkilökohtainen suhde molempiin, entä sinulla 😺❓

Luojan kiitos, ettet ole ollut saarnaaja.

En ole koskaan ikinä saanut mitään kontaktia Jumalaan enkä Jeesukseen. En edes kun olin 21 vuotta perheenisänä.

torre1 kirjoitti:

Luojan kiitos, ettet ole ollut saarnaaja.

En ole koskaan ikinä saanut mitään kontaktia Jumalaan enkä Jeesukseen. En edes kun olin 21 vuotta perheenisänä.

Kiitos,kiitos en todellakaan ole 😸 Jumala ei ole ottanut sinuun kontaktia koska Raamatussa sanotaan, että Hän HYLKÄÄ homouden harjoittajat omiin himoihinsa.

Kiitos,kiitos en todellakaan ole 😸 Jumala ei ole ottanut sinuun kontaktia koska Raamatussa sanotaan, että Hän HYLKÄÄ homouden harjoittajat omiin himoihinsa.

Olet huono lukija. Olin 20 vuotta perheenisänä.

Jumala ei ole sanonut hylänneensä homouden harjoittajat omiin himoihinsa. Niin sanot sinä.

torre1 kirjoitti:

Jumala ei ole sanonut hylänneensä homouden harjoittajat omiin himoihinsa. Niin sanot sinä.

Olet itse väittänyt himoinneesi miehiä 6-vuotiaasta lähtien 😹

• torre1 kirjoitti:

Lisäksi ei meillä mitään himoa näytä olevan.

Juttusi on siis tollo.

• Mistä sitä Jumalan totuutta voi tutkia? Pitääkö mietiskellä ja etsiä omia sisäisiä fiiliksiä tai harrastaa vuoropuhelua oman alitajunnan kanssa? Vai uskommeko naapuria, joka kertoo kuulevansa Jumalan äänen päässään? Vai sitä toista kristittyä, jolle Jumala opastaa toisin?

Vai lähdemmekö vertailemaan eri Raamatun versioita ja katsomaan mikä kirja on mistäkin pudotettu pois tai otettu lisää? Kenties kannattaa vilkaista myös niitä varhaiskristillisiä kirjoja, joita ei koskaan kelpuutettu mihinkään Raamatun versioon?

• Anonyymi

Raamatussa Ilmestyskirjassa teksti: "joka ottaa jotain pois...", miten voidaan tulkita? Vain Ilmestyskirjaa koskevaksi vai noin yleensä Raamatun totuus, lähtien Jumalan rakkaudesta? Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa.
        Suomalainen vihaa usein enemmän itseään vaikka on ihmisten silmissä kuinka kiltti, kokee itsensä syntisäkiksi.
        Kai tuo Jumalan tahto aika yksinkertainen on, ruokkikaa ja vaatettakaa hädässä olevat.
        Että joskus muutumme kelvollisiksi, sydämen tila olisi hurskas.
        Puhetta on liikaa, se vain hämmentää.
        Jospa Jumala ei tahtonut ihmeitä vaan aivan tavallisia asioita.

• Ef. 4:15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,

2Tim. 3:15 ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,

Johanneksen evankeliumi:
        8:31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi."

• Nöyrälammas kirjoitti:

Ef. 4:15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,

2Tim. 3:15 ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,

Johanneksen evankeliumi:
        8:31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;

Nämä Raamatun kohdat on tarkoitettu Järkisyitä -nikkiselle ihmiselle. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa Ilmestyskirjassa teksti: "joka ottaa jotain pois...", miten voidaan tulkita? Vain Ilmestyskirjaa koskevaksi vai noin yleensä Raamatun totuus, lähtien Jumalan rakkaudesta? Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa.
        Suomalainen vihaa usein enemmän itseään vaikka on ihmisten silmissä kuinka kiltti, kokee itsensä syntisäkiksi.
        Kai tuo Jumalan tahto aika yksinkertainen on, ruokkikaa ja vaatettakaa hädässä olevat.
        Että joskus muutumme kelvollisiksi, sydämen tila olisi hurskas.
        Puhetta on liikaa, se vain hämmentää.
        Jospa Jumala ei tahtonut ihmeitä vaan aivan tavallisia asioita.

Ilmestyskirja. Seitsemälle Aasian seurakunnalle.

Niitä ei ole enää.

Se sanoma on levitetty kaikkialle muualle. Väärin tehty.

• Nöyrälammas kirjoitti:

Ef. 4:15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,

Johanneksen evankeliumi:

Miksi laitat Raamattua?

Se ei ole tärkeää, vaan toimia kuten Jeesus sanoi.

• torre1 kirjoitti:

Miksi laitat Raamattua?

Se ei ole tärkeää, vaan toimia kuten Jeesus sanoi.

Ne vastaukset on tarkoitettu Järkysyitä -nikkiselle ihmiselle. Ehkä nämä auttaisi vastaamaan jota hän saattaa etsiä. Rauhaa sinulle!

• Nöyrälammas kirjoitti:

Nämä Raamatun kohdat on tarkoitettu Järkisyitä -nikkiselle ihmiselle. :)

Tässä pohdittavaa sinulle:
        Luukkaan evankeliumi

19:24 Ja hän sanoi vieressä seisoville: 'Ottakaa häneltä pois se leiviskä ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää.'
        19:25 - Niin he sanoivat hänelle: 'Herra, hänellä on jo kymmenen leiviskää.' -
        19:26 'Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
        19:27 Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni.'

Raamatusta löytyy sitä sun tätä. Sieltä voi poimia asioita lähes minkä asian puolesta tai vastaan.

• Järkisyitä kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi

19:24 Ja hän sanoi vieressä seisoville: 'Ottakaa häneltä pois se leiviskä ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää.'
        19:26 'Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
        19:27 Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni.'

Raamatusta löytyy sitä sun tätä. Sieltä voi poimia asioita lähes minkä asian puolesta tai vastaan.

Voisitko tarkentaa?

• Järkisyitä kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi

Ja kun Herra käski antaa hänelle rahaa. Köyhä ei antakoon vähemmän kuin puoli sekeliä, ja rikas ei enempää kuin puoli sekeliä.

Jokseenkin naurettavaa.

torre1 kirjoitti:

Ja kun Herra käski antaa hänelle rahaa. Köyhä ei antakoon vähemmän kuin puoli sekeliä, ja rikas ei enempää kuin puoli sekeliä.

Jokseenkin naurettavaa.

Jokseenkin naurattavaa, ettet sinä ymmärrä yhtään mitään 😹

• Nöyrälammas kirjoitti:

Voisitko tarkentaa?

Ymmärsit pointin. Pelkkää Raamattua lainaamalla et saa mitään asiaa selväksi toiselle. Parempi kirjoittaa itse asia - eikä vain lainata sitä.

• Järkisyitä kirjoitti:

Ymmärsit pointin. Pelkkää Raamattua lainaamalla et saa mitään asiaa selväksi toiselle. Parempi kirjoittaa itse asia - eikä vain lainata sitä.

Minulla asia meni sekaisin. Aluksi halusit tietää minkä takia totuutta tarvitaan niin siihen laitoin nämä Raamatun kohdat joiden mukaan totuuden tuntemisen rinnalla kasvatetaan kohti Herraa Jeesusta.

Voisitko olla ystävällinen? Kiitos!

Jokseenkin naurattavaa, ettet sinä ymmärrä yhtään mitään 😹

Ymmärrän vallan mainiosti, että köyhän piti antaa Herralle enemmän kuin rikkaan. Kuten Raamattussa sanotaan.

torre1 kirjoitti:

Ymmärrän vallan mainiosti, että köyhän piti antaa Herralle enemmän kuin rikkaan. Kuten Raamattussa sanotaan.

Ja se Raamatun kohta on ❓

• torre1 kirjoitti:

Jokseenkin naurettavaa.

Kyseessä oli selvästi vertaus. Sitä voi tulkita useilla eri tavoilla. Viimeinen lause on selvästi viite siihen, että tuomio koittaa niitä, jotka eivät usko Jeesuksen opetuksiin.

Rahat voi mieltää useilla eri tavoilla. Jos niillä ajatellaan vaikkapa lahjoja siihen miten helposti tulee uskoon, niin sen voi tulkita tarkoittavan, että kaltaiseni skeptikot menettävät kaiken, koska minulla ei ole juurikaan kykyä uskoa älyttömyyksiin. Ne taas jolla on kykyä uskoa eivät myöskään onnistu, jos he vain säilyttävät uskonsa ilman, että tekevät sillä mitään. Palkkio tulee niille, jotka laittavat uskonsa tuottamaan ja tekevät mahdollisimman paljon hyviä tekoja.

Joku voi tulkita tekstiä myös toisin... Pahimmillaan kirjaimellisena ohjeena tappaa vääräuskoiset kuten vaikkapa 5. Mooseksen kirjan ohje:

17:3 ja menee ja palvelee muita jumalia ja kumartaa niitä: aurinkoa, kuuta tai kaikkea taivaan joukkoa, minkä minä olen kieltänyt,
        17:4 ja siitä ilmoitetaan sinulle, niin että saat sen kuulla, niin tutki asia tarkoin, ja jos on totta ja varmaa, että sellaista kauhistusta on harjoitettu Israelissa,
        17:5 niin vie se mies tai se nainen, joka on sellaisen pahan tehnyt, porttiesi edustalle - se mies tai se nainen - ja kivitä heidät kuoliaaksi.

Tämä taas ei liene tarkoitettu mitenkään vertauskuvalliseksi, vaan siinä kehotetaan teloittamaan vääriä jumalia palvovat pahantekijät Israelissa.

Raamattu on kirjakokoelma eikä sieltä löydy mitään yhtenäistä oppia. Tekstejä joutuu pakostakin tulkitsemaan tosi rankasti jolloin osa jätetään huomioitta ja osa nostetaan isoon merkitykseen. Jokainen poimii rusinoita pullasta kuten haluaa.

Järkisyitä kirjoitti:

Kyseessä oli selvästi vertaus. Sitä voi tulkita useilla eri tavoilla. Viimeinen lause on selvästi viite siihen, että tuomio koittaa niitä, jotka eivät usko Jeesuksen opetuksiin.

Rahat voi mieltää useilla eri tavoilla. Jos niillä ajatellaan vaikkapa lahjoja siihen miten helposti tulee uskoon, niin sen voi tulkita tarkoittavan, että kaltaiseni skeptikot menettävät kaiken, koska minulla ei ole juurikaan kykyä uskoa älyttömyyksiin. Ne taas jolla on kykyä uskoa eivät myöskään onnistu, jos he vain säilyttävät uskonsa ilman, että tekevät sillä mitään. Palkkio tulee niille, jotka laittavat uskonsa tuottamaan ja tekevät mahdollisimman paljon hyviä tekoja.

Joku voi tulkita tekstiä myös toisin... Pahimmillaan kirjaimellisena ohjeena tappaa vääräuskoiset kuten vaikkapa 5. Mooseksen kirjan ohje:

17:3 ja menee ja palvelee muita jumalia ja kumartaa niitä: aurinkoa, kuuta tai kaikkea taivaan joukkoa, minkä minä olen kieltänyt,
        17:4 ja siitä ilmoitetaan sinulle, niin että saat sen kuulla, niin tutki asia tarkoin, ja jos on totta ja varmaa, että sellaista kauhistusta on harjoitettu Israelissa,
        17:5 niin vie se mies tai se nainen, joka on sellaisen pahan tehnyt, porttiesi edustalle - se mies tai se nainen - ja kivitä heidät kuoliaaksi.

Tämä taas ei liene tarkoitettu mitenkään vertauskuvalliseksi, vaan siinä kehotetaan teloittamaan vääriä jumalia palvovat pahantekijät Israelissa.

Raamattu on kirjakokoelma eikä sieltä löydy mitään yhtenäistä oppia. Tekstejä joutuu pakostakin tulkitsemaan tosi rankasti jolloin osa jätetään huomioitta ja osa nostetaan isoon merkitykseen. Jokainen poimii rusinoita pullasta kuten haluaa.

Mikä sinun rusinasi on 😺❓

• Nöyrälammas kirjoitti:

Minulla asia meni sekaisin. Aluksi halusit tietää minkä takia totuutta tarvitaan niin siihen laitoin nämä Raamatun kohdat joiden mukaan totuuden tuntemisen rinnalla kasvatetaan kohti Herraa Jeesusta.

Voisitko olla ystävällinen? Kiitos!

Useimmat haluavat pyrkiä totuuden tuntemiseen.

Ongelma on, ettei totuutta löydy Raamatusta. Jokainen poimii sieltä mielivaltaisesti asioita, joita pitävät järkevänä ja jättävät järjettömät ohjeet noudattamatta.

”Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,”

Tätäkin voidaan tulkita monella tavalla. Raamatusta löytyy paljon kirjoituksia, joista ei todellakaan ole opetukseksi tai ohjeeksi - ei edes kasvatukseksi huonoina esimerkkeinä. Osa katsookin, että tekstejä pitää suodattaa oman ”pyhän” fiiliksen mukaan hyläten ne, mitkä eivät ole omasta mielestä hyviä ja vaalia niitä, joita itse pitää hyvinä ohjeina. Tämä näkyy mm. kirkon kahtiajakautumisena. Osa korostaa Kultaista sääntöä hyläten Paavalin opeista ne, jotka eivät sovi omaan arvomaailmaan. Osa taas nostaa Paavalin opetukset ohjenuorakseen, koska ne vastaavat omaa arvomaailmaa.

Eli mitä ihmettä tarkoittaa ohje ”joka on syntynyt Jumalan Pyhän Hengen vaikutuksesta”? Onko tämä nimen omaan ohje tulkita Raamattua oman tunnon kautta hyläten huonot ohjeet, mitkä eivät vastaa lukijan omaa tuntoa?

Mikä sinun rusinasi on 😺❓

” Mikä sinun rusinasi on 😺❓”

Minä poimisin sieltä Kultaisen säännön. Kyseinen ohje on tunnettu monissa kulttuureissa ja se on niin yksinkertainen, että sen keksii jokainen ilman, että tarvitsee sitä mistään edes lukea.

»Tzu-kung kysyi, "Onko yhtä sanaa, joka kävisi käyttäytymisen ohjaukseksi koko elämän ajalle?" Kungfutse sanoi, "Se on 'huomioon ottaminen'. Älä määrää muille sellaista, mitä et haluaisi itsellesi määrättävän."» (Kungfutse)

” Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille.” (Raamattu)

”Anas kertoi profeetan sanoneen: "Kukaan teistä ei ole uskovainen niin kauan kuin hän ei toivo veljelleen sitä, mitä hän toivoo itselleen."” (Islam)

Järkisyitä kirjoitti:

” Mikä sinun rusinasi on 😺❓”

Minä poimisin sieltä Kultaisen säännön. Kyseinen ohje on tunnettu monissa kulttuureissa ja se on niin yksinkertainen, että sen keksii jokainen ilman, että tarvitsee sitä mistään edes lukea.

»Tzu-kung kysyi, "Onko yhtä sanaa, joka kävisi käyttäytymisen ohjaukseksi koko elämän ajalle?" Kungfutse sanoi, "Se on 'huomioon ottaminen'. Älä määrää muille sellaista, mitä et haluaisi itsellesi määrättävän."» (Kungfutse)

” Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille.” (Raamattu)

”Anas kertoi profeetan sanoneen: "Kukaan teistä ei ole uskovainen niin kauan kuin hän ei toivo veljelleen sitä, mitä hän toivoo itselleen."” (Islam)

” ” Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille.” (Raamattu)

Ja varmaan olet myös lukenut, että tämä sanottiin Jeesuksen seuraajille 😸❓

” ” Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille.” (Raamattu)

Ja varmaan olet myös lukenut, että tämä sanottiin Jeesuksen seuraajille 😸❓

Jep. Tästä huolimatta edes Paavali ei ollut vielä sisäistänyt ohjetta vaan mm. kannatti orjuutta ja halusi kieltää naisilta opettamisen. Jos ihmiset hylkäisivät Raamatusta kaiken muun ja noudattaisivat vain tuota yhtä ohjetta, niin päästäisiin pitkälle.

Toki kyseinen ohje ei ole mitenkään helppo. Minäkin täällä haastan toisten uskomuksia enkä ole varma osaanko tehdä sen sellaisella sävyllä, mistä itse pitäisin, jos olisin uskossa oleva kristitty. Mutta toivottavasti otatte tämän vain haasteena pohtia asioita. Sitä kauttahan oma usko vahvistuu, kun haastaa sitä ja pohtii sen perusteita.

Järkisyitä kirjoitti:

Jep. Tästä huolimatta edes Paavali ei ollut vielä sisäistänyt ohjetta vaan mm. kannatti orjuutta ja halusi kieltää naisilta opettamisen. Jos ihmiset hylkäisivät Raamatusta kaiken muun ja noudattaisivat vain tuota yhtä ohjetta, niin päästäisiin pitkälle.

Toki kyseinen ohje ei ole mitenkään helppo. Minäkin täällä haastan toisten uskomuksia enkä ole varma osaanko tehdä sen sellaisella sävyllä, mistä itse pitäisin, jos olisin uskossa oleva kristitty. Mutta toivottavasti otatte tämän vain haasteena pohtia asioita. Sitä kauttahan oma usko vahvistuu, kun haastaa sitä ja pohtii sen perusteita.

Missä Paavali kanntaa orjuutta 😼❓ eikä naiset opettaneet missään sen ajan kulttuurissa.

Minusta ohje on hyvin helppo. Jeesuksen seuraajat haluavat, että myös muille saarnataan evankeliumi kuten heille on saarnattu.

Missä Paavali kanntaa orjuutta 😼❓ eikä naiset opettaneet missään sen ajan kulttuurissa.

Minusta ohje on hyvin helppo. Jeesuksen seuraajat haluavat, että myös muille saarnataan evankeliumi kuten heille on saarnattu.

Et taida olla juuri lukenut Raamattua... Paavali käsitteli sitä useissa kirjeissään, missä hän kehotti orjia kuuliaisuuteen isäntiään kohtaan. Toki hän myös neuvoi isäntiä kohtelemaan orjiaan hyvin, mutta selvästi hyväksyi tottelemattoman orjan kurittamisen. Onhan orja isäntänsä omaisuutta.

Kirje efesolaisille 6:
        ”Orjat, totelkaa maallisia isäntiänne. Pelätkää ja kunnioittakaa heitä ja palvelkaa heitä vilpittömin sydämin, niin kuin Kristusta.”

1. Pietarin kirje 2:
        ”Palvelijat, kunnioittakaa isäntiänne ja olkaa heille kuuliaisia, ei ainoastaan hyville ja lempeille, vaan myös epäoikeudenmukaisille. Armoahan se on, jos joku omassatunnossaan Jumalaan sidottuna joutuu syyttömästi kestämään kärsimyksiä. Mitä erinomaista siinä on, jos te kestätte silloin, kun teitä kuritetaan tehtyänne väärin? Jos te sen sijaan kestätte silloin, kun joudutte kärsimään tehtyänne oikein, se on Jumalalta teille tulevaa armoa. Sillä siihen teidät on kutsuttu.”

Kolossalaiskirje 4:
        ”Orjat, totelkaa kaikessa maallisia isäntiänne, ei silmänpalvelijoina ja mielistellen, vaan vilpittömin sydämin, Herraa peläten. Mitä teettekin, tehkää se täydestä sydämestä, niin kuin tekisitte sen Herralle ettekä ihmisille.”

• Anonyymi
        Järkisyitä kirjoitti:

Et taida olla juuri lukenut Raamattua... Paavali käsitteli sitä useissa kirjeissään, missä hän kehotti orjia kuuliaisuuteen isäntiään kohtaan. Toki hän myös neuvoi isäntiä kohtelemaan orjiaan hyvin, mutta selvästi hyväksyi tottelemattoman orjan kurittamisen. Onhan orja isäntänsä omaisuutta.

Kirje efesolaisille 6:
        ”Orjat, totelkaa maallisia isäntiänne. Pelätkää ja kunnioittakaa heitä ja palvelkaa heitä vilpittömin sydämin, niin kuin Kristusta.”

1. Pietarin kirje 2:
        ”Palvelijat, kunnioittakaa isäntiänne ja olkaa heille kuuliaisia, ei ainoastaan hyville ja lempeille, vaan myös epäoikeudenmukaisille. Armoahan se on, jos joku omassatunnossaan Jumalaan sidottuna joutuu syyttömästi kestämään kärsimyksiä. Mitä erinomaista siinä on, jos te kestätte silloin, kun teitä kuritetaan tehtyänne väärin? Jos te sen sijaan kestätte silloin, kun joudutte kärsimään tehtyänne oikein, se on Jumalalta teille tulevaa armoa. Sillä siihen teidät on kutsuttu.”

Kolossalaiskirje 4:
        ”Orjat, totelkaa kaikessa maallisia isäntiänne, ei silmänpalvelijoina ja mielistellen, vaan vilpittömin sydämin, Herraa peläten. Mitä teettekin, tehkää se täydestä sydämestä, niin kuin tekisitte sen Herralle ettekä ihmisille.”

Nenuilija sivuuttaa aina tappionsa sutjakkaasti.

• Anonyymi kirjoitti:

Nenuilija sivuuttaa aina tappionsa sutjakkaasti.

Ei tässä mitään tappioita ole. Useimmilla meistä on parempaakin tekemistä kuin Raamatun lukeminen eikä ole mikään häpeä, jossei tunne Paavalin kirjoituksia.

Jos pitää Raamattua Jumalan Sanana, niin suosittelen, että ottaa aikaa ja jaksaa sen lukea edes kerran järjestyksessä kannesta kanteen. Se voi olla silmiä avaava kokemus... Sieltä löytyy jopa yllättäviä tarinoita, kuten esimerkiksi tarina Lootista tyttärineen.

• Järkisyitä kirjoitti:

Olet sekaisin.

Herra käski antaa hänelle rahaa ihmisten henkien sovittamiseksi. Rahasumma oli aika tarkkaan määritelty.

Eli kyseessä ei ole mikään vertaus.

• Anonyymi
        torre1 kirjoitti:

Olet sekaisin.

Herra käski antaa hänelle rahaa ihmisten henkien sovittamiseksi. Rahasumma oli aika tarkkaan määritelty.

Eli kyseessä ei ole mikään vertaus.

Tietenkin on.

Järkisyitä kirjoitti:

Kirje efesolaisille 6:

1. Pietarin kirje 2:

Kolossalaiskirje 4:

Toki luen mutta et edelleenkään todistanut, että Paavali olisi kannattanut orjuutta vaikka niin väititkin 😸

Toki luen mutta et edelleenkään todistanut, että Paavali olisi kannattanut orjuutta vaikka niin väititkin 😸

”Jos olit orja, älä siitä välitä. Vaikka voisit päästä vapaaksikin, pysy mieluummin orjana.” (Paavali, 1. Kor 7)

Ymmärrän, että monilla on halu kieltää tuollaiset asiat, koska se ei sovi omaan maailmankuvaan. Orjuus oli noihin aikoihin yleistä eikä sinänsä ole mikään ihme, että Paavali oli aikansa uhri. Hänen näkemyksensä selviää yllä olevista lainauksista. Ei kukaan orjuutta vastustava kehottaisi orjia palvella isäntiään ”kuin jumalaa” ja ottamaan epäoikeudenmukaisuuden vastaan sillä ”siihenhän orjat on kutsuttu”. Paavali kehottaa useissa teksteissään orjia tottelevaisuuteen ja pysymään orjina. En tiedä ainuttakaan kohtaa Raamatussa, missä Paavali mitenkään kritisoisi orjien omistamista tai niiden hankkimista.

• Järkisyitä kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi

K-18 matskua!

Juuri niin. ”Pyhitä meidät totuudessa, Sinun Sanasi on totuus.

• Taas jokseenkin tyhjä lause sinulta.

Kenen sana on totuus? Jeesus, että opetuslapset raastetaan ulos synagogasta? Ei tapahtunut.

torre1 kirjoitti:

Taas jokseenkin tyhjä lause sinulta.

Kenen sana on totuus? Jeesus, että opetuslapset raastetaan ulos synagogasta? Ei tapahtunut.

Ei ollenkaan tyhjä vaan suoraan Raamatusta. Jos et edes sitä tiedä kenen sana on totuus niin vaihtaisit välillä palstaa 😸

Ei ollenkaan tyhjä vaan suoraan Raamatusta. Jos et edes sitä tiedä kenen sana on totuus niin vaihtaisit välillä palstaa 😸

Että Raamattussa sanotaan että opetuslapset raastetettiin ulos synagogasta?

torre1 kirjoitti:

Että Raamattussa sanotaan että opetuslapset raastetettiin ulos synagogasta?

Niin❓❓❓

Niin❓❓❓

Että Jeesus valehteli opetuslapsille. Lopun ajat eivät tulleetkaan eikä opetuslapsia raastettu ulos synagogasta.

Et näköjään tiedä totuudesta mitään.

• Anonyymi

Mistä tiedät, että Jumalan sana on totuus? Raamatussa sanotaan myös:
        ”Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen."

Jumala myös valehteli Aatamille ja Eevalle, jotka saivat kuulla vasta käärmeeltä, että taikapuun hedelmää syömällä saa tiedon hyvästä ja pahasta.

• Anonyymi

Kerro mitä haluat Ap tietää. Herra on pyhä ja samansa myös.

• Anonyymi

Miksi evl.kirkon liberaalit eivät usko sitä?

• Anonyymi

Jumala on jeesuksen mielisairauden tulos.

• Anonyymi

Josef on Jumalan isäpuoli ?

Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan inkarnoituneen Jumalan maallinen isä ja Jeesuksen äidin mies 😸

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aisankannattaja lähinnä.

• Anonyymi

Raamattu, 10 Käskyä. Miksi ihmiset uskoo sokeasti siihen mitä Raamattu sanoo vaikkakin Jumala kirjoitti 10 Käskyä ihmisille, ohjeen miten tulla elää? Raamattu kirjoitettiin 500 vuotta jälkeen Jeesuksen. Jos Raamatun olisi kirjoittanut Jeesus ja Opetuslapset olisi kirja Pyhä kirja eikä sen sanoma olisi muuttunut mihinkään niinkuin Raamattu nyt on muuttunut monia kertoja. 10 Käskyä oli ja on Jumalan sääntö ihmiskunnalle ei Raamattu satukirja jota muutetaan kokoajan! T: Ghost 2020

Toora kirjoitettiin paljon ennen Jeesusta 😸 Jeesukin luki niitä KIRJOITUKSIA ja opetti niistä.

• Totuuden ymmärtäminen ei taida olla ongelma, vaan sen hyväksyminen.

• Anonyymi

Väitätkö ihmisten kyllä tietävän fundamentalistisen raamatuntulkinnan olevan se oikea totuus mutta he eivät hyväksy sitä ja tieten tahtoen toimivat toisin vaikka tietävät siitä seuraavan ikuisen ja ennennäkemättömän julman rangaistuksen?

Oletpa hakoteillä pahasti. Sinulta puuttuu kyky ymmärtää niinkin yksinkertainen asia kuin se, että etteivät ihmiset usko teidän fundisten raamatunoppeihin useimmiten edes silloin kun uskovat Jumalaan. Vielä vähemmän tietenkin jos eivät usko Jumalaan lainkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väitätkö ihmisten kyllä tietävän fundamentalistisen raamatuntulkinnan olevan se oikea totuus mutta he eivät hyväksy sitä ja tieten tahtoen toimivat toisin vaikka tietävät siitä seuraavan ikuisen ja ennennäkemättömän julman rangaistuksen?

Oletpa hakoteillä pahasti. Sinulta puuttuu kyky ymmärtää niinkin yksinkertainen asia kuin se, että etteivät ihmiset usko teidän fundisten raamatunoppeihin useimmiten edes silloin kun uskovat Jumalaan. Vielä vähemmän tietenkin jos eivät usko Jumalaan lainkaan.

Arto on tätä jauhanut loputtomiin jo. Juttuhan on OM:n käsittelyssä vaihtanut väriä, valkoisesta tuli mustaa. Kenenkään ei ollut pakko todellakaan osallistua mutta Arto (OM) antaa ymmärtää jotakin ihan muuta.

Kaikkihan meistä ovat tehneet sitovia ennakkoilmoittautumisia (esim. matkat) joista ei rahoja saa takaisin ilman perusteltua syytä jos silloinkaan jos ei osallistukaan.

Tässä tapauksessa asiasta vain tuli ongelma. OM:n paskamedian pauloissa oleville. Uutinen on nin pahasti väritetty, että itä voidaan sanoa valeuutiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

yksi raamatun jae tälle päivälle.

Johannes 3:19
        Ja tuomio on tämä: valo on tullut maailmaan, mutta pahojen tekojensa tähden ihmiset ovat valinneet sen asemesta pimeyden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

Ja tuomio on tämä: valo on tullut maailmaan, mutta pahojen tekojensa tähden ihmiset ovat valinneet sen asemesta pimeyden.

Kukaan palstan ei-uskova ei noteeraa päivän jakeitasi yhtään minkään arvoisiksi. Laita huomenna Harry Potteria.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

Hyvin kuvastaa suomalaistenkin suuren enemmistön elämänasennetta.

• Anonyymi

Miksettte aloittaja ja muut helluntailaiset pysy omalla teille varatulla palstalla riitelemässä.

• Anonyymi

Minä annan pullasta kaikki rusinat pois, koska en voi oksentamatta syödä niitä.
      Mutta onkin parempi tehdä pulla ilman rusinoita, niin ei tarvitse rusinoita poistaa.

• Anonyymi

Tosin uskovainen, jos olisin niin käskisin tehdä pullan rusinoilla ja tekisin rahaa rusinoilla.

Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2428
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1848
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      73
      1716
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1285
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      65
      1198
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1168
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1048
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1040
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      894
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      872
    Aihe