Olkiluoto 3.n pamahdus siirtyy...

Anonyymi

Ilmeisesti on tekijöilläkin pahoja aavistuksia laitoksesta jos se käynnistetään...

18

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on ikuisuusprojekti tuo uusi ydinvoimala, valmistuu ehkä joskus ensi vuosituhannella, näin tehdään keino-työpaikkoja siellä työskenteleville.

    • Anonyymi

      Saatiin taas vähän lisää armonaikaa. Toivottavasti sitten kun kaikki yksinkertaiset viivyttelymahdollisuudet on käytetty, päättämässä on järkeviä ihmisiä jotka kieltävät tuon hengenvaarallisen laitoksen käynnistämisen ja hyväksyvät siitä vuosien saatossa koituneet tappiot.

      • Anonyymi

        Koska laitos on vuosikymmeniä myöhässä, tekniikkakin siellä on varmasti täysin vanhentunutta. Miksi ihmeessä näin pieni maa yleensä yrittää olla ydinvoiman etulinjassa kun kaikki järkevämmät maat ovat jo luopumassa tällaisesta tosi vaarallisesta tuotannosta. Luulen, että turpeen polton ympäristövaikutukset ovat pieniä suhteutettuna siihen, kun näitä alkaa poksahdella maailman joka kantilla. Yhdyn sulkemisajatukseen jo ennen käyttöönottoa, olisi varmaan tosi järkevää.


      • Anonyymi

        Kuka alkaa ajamaan asiaa, Olkiluoto 3 SEIS heti. Säästytään vuosien tappeluilta korvauksista sekä yleensä rakentamiskustannuksilta. Joskus vain on hyväksyttävä tappiot suoralta kädeltä. Tehdään siitä opetuskohde ja matkailunähtävyys. Jos sitä ei käynnistetä, sinne voidaan turvallisesti mennä.


    • Anonyymi

      Mutta kannattaa vain keskittyä tuulivoiman mollaamiseen - eiväthän ne yhdessäkään tuota ihan niin paljon sähköä kuin ydinvoimala...voi voi.....!!!

    • Anonyymi

      Eiköhän tällä ydinvoimalalla ole jo ikää senverran, että voidaan alkaa miettimään purkuvaihetta!

    • Anonyymi

      Ehkä pandemia on muuttanut maailmaa niin että sähkönkulutus pienenee?Kulutustottumukset muuttuvat, eksponentiaalinen talouskasvu hidastuu, tehtaiden ei tarvitse jatkuvasti tuottaa erilaisia kulutushyödykkeitä eikä niiden valmistamiseen tarvittavaa laitteistoa. Silloin ei ehkä edes tarvittaisi uusia ydinvoimaloita.

    • Anonyymi

      Pitää tehdä täysi huolto ja uudistus on jo vanhentunut vaikkei ole valmis siihen menee muutama vuosi

    • Anonyymi

      kyllä se käynnistyy, ja kovan valvonnan vuoksi tehdään kunnolla, valmiiksi asti.
      - aluksi ylimielinen ranskalainen meinasi halpuuttaa ja tehdä sutta, siirtomaa suomeen,,, mutta ostaja vaatii ja saa priimaa. - on sopimukset kunnossa !!
      myös viivästys sakkoja maksetaan, vaikka ranskalaiset yritti niistä eroon luikerrellaa... jo...
      toivottavasti ranskalainen toimittaja, areva ei tee konkurssia. Mutta se lienee osaksi ranskan valtion tukema yhtiö, niin eu rahalla kestää pystyssä.
      - joten oni sitten tuo olkiluoto valmiiksi asti tuleva......

      saa sitten talvella cityvihreä sähköä päästöttömään sähköutoon.....

      • Anonyymi

        Näissä sähköautoissa on muuten yksi tosi hyvä etu tienvarsiasukkaille, ne ovat lähes äänettömiä.


    • Anonyymi

      Kenen hiton mielestä oli hyvä idea tilata ydinvoimala ranskalaisilta? Ranskalaiset autot ovat maailmankuuluja sähkövioistaan.

      • Anonyymi

        Ehkä lähinnä Rellu? Omassa Pösössä on ainoastaan yksi puola kuudesta paukahtanut. 16v. vanha 607.


    • Anonyymi

      voi ei, siis tänäkin vuonna on ilotulitteet hommattava itse

    • Anonyymi

      Kaukomatkailu lisääntyy suuresti kun ydinmiilun käynnistysnapin painaminen lähestyy.
      Trumpilla on myytävänä erityisiä ydinsateenvarjoja tänne jääville.

    • Anonyymi

      Käynnistysvaiheessa ydinvoimala jo räjähtää kuin ydinpommi.

    • Anonyymi

      Oon itse ollut tässä projektissa töissä jo viis vuotta. Möllötetään ja naureskellaan että ei tätä kukaan koskaan uskalla käynnistää. Liian monet kädet ollu tekemässä tietämättä toisten tekemisistä mitään. Voin sanoa ettei kannata käynnistää. Palkka tosin on hyvä 4 tonnia juoksee kuussa ja juuri mitään ei tarvi tehdä. Vähän kun paperin hommat. :D

      • Niin ja huoli pois, minä en ole enää siinä kohtaa suomessa jos meinaavat käynnistää.


      • Ladamiäs kirjoitti:

        Niin ja huoli pois, minä en ole enää siinä kohtaa suomessa jos meinaavat käynnistää.

        Hups ei tullutkaan anonyyminä. Aivan se ja sama.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2274
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2127
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe