Olkiluoto 3.n pamahdus siirtyy...

Anonyymi

Ilmeisesti on tekijöilläkin pahoja aavistuksia laitoksesta jos se käynnistetään...

18

64

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se on ikuisuusprojekti tuo uusi ydinvoimala, valmistuu ehkä joskus ensi vuosituhannella, näin tehdään keino-työpaikkoja siellä työskenteleville.

• Anonyymi

Saatiin taas vähän lisää armonaikaa. Toivottavasti sitten kun kaikki yksinkertaiset viivyttelymahdollisuudet on käytetty, päättämässä on järkeviä ihmisiä jotka kieltävät tuon hengenvaarallisen laitoksen käynnistämisen ja hyväksyvät siitä vuosien saatossa koituneet tappiot.

• Anonyymi

Koska laitos on vuosikymmeniä myöhässä, tekniikkakin siellä on varmasti täysin vanhentunutta. Miksi ihmeessä näin pieni maa yleensä yrittää olla ydinvoiman etulinjassa kun kaikki järkevämmät maat ovat jo luopumassa tällaisesta tosi vaarallisesta tuotannosta. Luulen, että turpeen polton ympäristövaikutukset ovat pieniä suhteutettuna siihen, kun näitä alkaa poksahdella maailman joka kantilla. Yhdyn sulkemisajatukseen jo ennen käyttöönottoa, olisi varmaan tosi järkevää.

• Anonyymi

Kuka alkaa ajamaan asiaa, Olkiluoto 3 SEIS heti. Säästytään vuosien tappeluilta korvauksista sekä yleensä rakentamiskustannuksilta. Joskus vain on hyväksyttävä tappiot suoralta kädeltä. Tehdään siitä opetuskohde ja matkailunähtävyys. Jos sitä ei käynnistetä, sinne voidaan turvallisesti mennä.

• Anonyymi

Mutta kannattaa vain keskittyä tuulivoiman mollaamiseen - eiväthän ne yhdessäkään tuota ihan niin paljon sähköä kuin ydinvoimala...voi voi.....!!!

• Anonyymi

Eiköhän tällä ydinvoimalalla ole jo ikää senverran, että voidaan alkaa miettimään purkuvaihetta!

• Anonyymi

Ehkä pandemia on muuttanut maailmaa niin että sähkönkulutus pienenee?Kulutustottumukset muuttuvat, eksponentiaalinen talouskasvu hidastuu, tehtaiden ei tarvitse jatkuvasti tuottaa erilaisia kulutushyödykkeitä eikä niiden valmistamiseen tarvittavaa laitteistoa. Silloin ei ehkä edes tarvittaisi uusia ydinvoimaloita.

• Anonyymi

Pitää tehdä täysi huolto ja uudistus on jo vanhentunut vaikkei ole valmis siihen menee muutama vuosi

• Anonyymi

kyllä se käynnistyy, ja kovan valvonnan vuoksi tehdään kunnolla, valmiiksi asti.
      - aluksi ylimielinen ranskalainen meinasi halpuuttaa ja tehdä sutta, siirtomaa suomeen,,, mutta ostaja vaatii ja saa priimaa. - on sopimukset kunnossa !!
      myös viivästys sakkoja maksetaan, vaikka ranskalaiset yritti niistä eroon luikerrellaa... jo...
      toivottavasti ranskalainen toimittaja, areva ei tee konkurssia. Mutta se lienee osaksi ranskan valtion tukema yhtiö, niin eu rahalla kestää pystyssä.
      - joten oni sitten tuo olkiluoto valmiiksi asti tuleva......

saa sitten talvella cityvihreä sähköä päästöttömään sähköutoon.....

• Anonyymi

Näissä sähköautoissa on muuten yksi tosi hyvä etu tienvarsiasukkaille, ne ovat lähes äänettömiä.

• Anonyymi

Kenen hiton mielestä oli hyvä idea tilata ydinvoimala ranskalaisilta? Ranskalaiset autot ovat maailmankuuluja sähkövioistaan.

• Anonyymi

Ehkä lähinnä Rellu? Omassa Pösössä on ainoastaan yksi puola kuudesta paukahtanut. 16v. vanha 607.

• Anonyymi

voi ei, siis tänäkin vuonna on ilotulitteet hommattava itse

• Anonyymi

Kaukomatkailu lisääntyy suuresti kun ydinmiilun käynnistysnapin painaminen lähestyy.
      Trumpilla on myytävänä erityisiä ydinsateenvarjoja tänne jääville.

• Anonyymi

Käynnistysvaiheessa ydinvoimala jo räjähtää kuin ydinpommi.

• Anonyymi

Oon itse ollut tässä projektissa töissä jo viis vuotta. Möllötetään ja naureskellaan että ei tätä kukaan koskaan uskalla käynnistää. Liian monet kädet ollu tekemässä tietämättä toisten tekemisistä mitään. Voin sanoa ettei kannata käynnistää. Palkka tosin on hyvä 4 tonnia juoksee kuussa ja juuri mitään ei tarvi tehdä. Vähän kun paperin hommat. :D

• Niin ja huoli pois, minä en ole enää siinä kohtaa suomessa jos meinaavat käynnistää.

• Ladamiäs kirjoitti:

Niin ja huoli pois, minä en ole enää siinä kohtaa suomessa jos meinaavat käynnistää.

Hups ei tullutkaan anonyyminä. Aivan se ja sama.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      7768
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      55
      5788
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      80
      3283
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2903
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1678
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      209
      1610
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      330
      1323
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1172
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1169
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1071
    Aihe