Älykkyysosamääräni on 147

Anonyymi

En ole pitänyt itseäni koskaan mitenkään erityisen älykkäänä (kunnes minulle valkeni toisten ihmisten tyhmyys) mutta minun kaltaisiani on vai 0,5 prosenttia maailman väestöstä.
Neroja tai lähes neroja ihmisistä on vain hyvin pieni osa: 0,5 prosenttia. Heidän älykkyysosamääränsä on yli 140.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjProWgrs_rAhU1i8MKHYUVC8oQFjAAegQIBRAB&url=https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2012082816008508&usg=AOvVaw32CfwFcZvSTBzj3bYdSID5

81

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse pääsin lukemaan 139...mutta en asukkaan enää Suomessa....

• Anonyymi

ÄO 139 eikä pärjää Suomessa? No onhan kantasuomalaisten älykkyys Euroopan korkein ja ihan maailman huipulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ÄO 139 eikä pärjää Suomessa? No onhan kantasuomalaisten älykkyys Euroopan korkein ja ihan maailman huipulla.

Mina somali olla ja 32 on minu luku.

• Anonyymi

Ei luvulla 139 enää kenenkään tarvitse asua Suomessa kun pääsee jo oikeisiin sivistysmaihinkin töihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomalainen älykkyysosamäärän keskiarvo ei todellakaan ole korkea vaan jää alle satasen reippaasti. Juuri sen takia meillä onkin tuollainen hallitus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomalainen älykkyysosamäärän keskiarvo ei todellakaan ole korkea vaan jää alle satasen reippaasti. Juuri sen takia meillä onkin tuollainen hallitus

Kansalaisten älyyskin on hallituksen syytä.

Syytä edellisiä porvari oikeisto hallituksia jotka hallinneet ja kurjista een Suomea kansalaisia jo 30 vuotta.

Kaikki työttömyys oikeiston halua saada yritystukia vaan lidää

• Anonyymi

Tänne kirjoittelevat ovat keskimääräistä älykkääpoä ku n on aikaa kotona oleskella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomenkielisten kantasuomalaisten nuorten keskimääräinen ÄO on 105, joka on valkoisen rodun korkein.

• Anonyymi

Minulla on kaksi tavallista kolikkoa ja heitän niitä molempia. Toinen on klaava. Mikä on todennäköisyys, että molemmista heitoista tuli klaava?

• Anonyymi

Klaavakolikko on todennäköisesti normaalia arvokkaampi, että viisainta olla heittämättä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Klaavakolikko on todennäköisesti normaalia arvokkaampi, että viisainta olla heittämättä.

hyvä vastaus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hyvä vastaus

Älykkäät ihmiset näkevät kysymyksissä uusia näkökulmia, mitä muut ei näe. ÄO:ni on muuten 250. Olen perustamani Giga Societyn ainoa jäsen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hyvä vastaus

Keski älykkyyttä kuvaa parhaiten usko POLIISIIN. Poliisi tappoi ilmajoen hautausmaalle putkaan,. kymmenittäin syyttömiä tapetaan/katoaa Poliisi tappaa yliajamalla ja lavastaa itse todisteen tahattomiksi. Oikeuslaitosta hallinoi vapaamuurarit poliisi johto on vapaamurareita pullolaan. Jokainen ylivoimalla kansalisen murhannut poliisi on vapaalla jalalla ja poliisi toverit antavat suojaa rikollis joukoilleen. Kaikki oikeus jutut sovitaan muureiden ilta seminaareissa jopa asianajasi on siellä sopimassa veljeskunnan eduksi jokaisen juttunsa. Mitää oikeuslaitosta maasamme ei ole ollut EU liitymisen jälkeen pelkkiä sovittuja lavastuksia kaikki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keski älykkyyttä kuvaa parhaiten usko POLIISIIN. Poliisi tappoi ilmajoen hautausmaalle putkaan,. kymmenittäin syyttömiä tapetaan/katoaa Poliisi tappaa yliajamalla ja lavastaa itse todisteen tahattomiksi. Oikeuslaitosta hallinoi vapaamuurarit poliisi johto on vapaamurareita pullolaan. Jokainen ylivoimalla kansalisen murhannut poliisi on vapaalla jalalla ja poliisi toverit antavat suojaa rikollis joukoilleen. Kaikki oikeus jutut sovitaan muureiden ilta seminaareissa jopa asianajasi on siellä sopimassa veljeskunnan eduksi jokaisen juttunsa. Mitää oikeuslaitosta maasamme ei ole ollut EU liitymisen jälkeen pelkkiä sovittuja lavastuksia kaikki.

Mielenterveys voi mennä vituralleen, on älykäs tai tyhmä. Kehottaisin sinua ottamaan yhteyttä asiantuntijoihin, jos et jo ole hoidon piirissä.

• Anonyymi

Me sosialidemokraatit olemme sitä mieltä, että kaikkien ihmisten älykkyysosamäärä on sama, mutta yhteiskunnan porvarillinen riistopolitiikka ei anna kaikille samaa mahdollisuutta käyttää samanlaista älykkyyttään.

Siksi niille, joilla on korkeampi älykkyys, on suotavaa, että he poistuvat luomastamme hyvinvointivaltiosata ( hyvän sään aikana ).

• Anonyymi

Hyvinvointivaltio antaa kaikkien kehittyä potentiaaliinsa myös älyllisesti. Ja ei, Suomi ei ole hyvinvointivaltiona vielä tällä tasolla porvarien poliitiikan takia.

• Anonyymi

Voit ruveta isona vaikka INSSINÖÖRIKSI !

• Anonyymi

Laskin juuri, että minun älykkyysosamäärä on hiukan alle somalien älykkyysosamäärän. Olen siis keskinkertainen Suomeen hyvin sopeutunut savolainen.

• Anonyymi

Niin tai yötämyöten kukkuvaksi massapostaajaksi.

• Anonyymi

Osaat sitten varmaan myös vastata, että jos saa jossain netin palikkatestissä hyvän tuloksen, niin kuinka paljon se kertoo testatun sivistyneisyydestä, empatiasta ja ihmisyydestä muita kohtaan?

• Anonyymi

Viisaus on tärkeämpi ominaisuus, löytyy sinulta sitä?

• Anonyymi

Nuo älykkyystestit on aika helppoja opetella ulkoa jolloin saa itse sellaisen tuloksen jonka haluaa.

• Anonyymi

Mul o kengän kokonumero ja äo iha sama.
      Mul o jalass 44 monot.

• Anonyymi

Enon luku olla 24.

• Anonyymi

Eiköhän nuo tyhmät pidä itseään aina fiksuna.

• Anonyymi

Mun kännykässä on enemmän älyä kun sun narsistisessa pöntössä, parametrit tulee kaukaa perästä.
      Oletko Mongoliasta vai Pohjois-Koreasta.

• Anonyymi

Olen naapurisi Lapualta. kuten hyvin tiesitkin.

• Mikä sinut herätteli tekemään testin, ja minkä tahon testin silloin suoritit? Entä mikä herätti 'tajuamaan toisten ihmisten tyhmyyden'?

Sinällään mielenkiintoista, saamiasi kommenttejakin katsellen, että suhtautuminen älykkyyteen tuntuu olevan aika kaksijakoista. Toisaalta se on arvostettu ominaisuus, toisaalta siitä mainitseminen tai sen ilmeneminen normaalissa kanssakäymisessä herättää helposti vastareaktioita, joita sinäkin olet saanut. Älykkyyttä ryhdytäänkin vähättelemään ja peräänkuulutetaan ihan muita ominaisuuksia. Että löytyykö viisautta, löytyykö empatiaa, löytyykö sivistystä.

• Anonyymi

Ei älykkyyttä vähätellä jos kysytään löytyykö myös niitä muita tärkeitä ominaisuuksia. Ne kaikki sopivassa suhteessa yhdessä tekee tasapainoisen ihmisen.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei älykkyyttä vähätellä jos kysytään löytyykö myös niitä muita tärkeitä ominaisuuksia. Ne kaikki sopivassa suhteessa yhdessä tekee tasapainoisen ihmisen.

Eihän niillä ole juurikaan tekemistä älykkyyden kanssa, joten miksi kysellä niiden perään, jos niistä ei ole puhekaan? Jännittävästi niitä ei myöskään kysellä muiden ominaisuuksien ilmetessä. Jos joku on lahjakas puhuja, ei häneltä aleta kysellä, että mahtaako kuitenkaan olla viisautta tai empatiaa. Liekö se ulkopuolisen asia ylipäätään pyrkiä tekemään kokonaisvaltaisia arviointeja toisten ihmisten tasapainoisuudesta.

• Niin? Millä tavalla tämä on olennaista tässä keskustelussa?

• Anonyymi
        TheUrbanLegends kirjoitti:

Niin? Millä tavalla tämä on olennaista tässä keskustelussa?

Mietippä sitä...

• Anonyymi kirjoitti:

Mietippä sitä...

No minäpä mietin. Todennäköisesti ainut mahdollinen tarkoitus tuoda tämä esiin oli yrittää saada korkea älykkyys epämääräiseen valoon, ikään kuin sillä olisi jotakin tekemistä sen kanssa, syyllistyykö henkilö henkirikoksiin. Syynä kenties jokin defenssi, mene tiedä.

• Anonyymi

No minäpä mietin. Todennäköisesti ainut mahdollinen tarkoitus tuoda tämä esiin oli yrittää saada korkea älykkyys epämääräiseen valoon, ikään kuin sillä olisi jotakin tekemistä sen kanssa, syyllistyykö henkilö henkirikoksiin. Syynä kenties jokin defenssi, mene tiedä.

Ehkä haettiin vain ajatusta millainen saattaa olla ihminen, jolla älykkyys on selvästi kaikkien muiden yläpuolella, mutta joka ei tunne yhtään empatiaa muita kohtaan, tai omaa kasvatuksen kautta omaksuttua tietoa, henkistä kehittyneisyyttä ja avarakatseisuutta.

• Anonyymi kirjoitti:

Ehkä haettiin vain ajatusta millainen saattaa olla ihminen, jolla älykkyys on selvästi kaikkien muiden yläpuolella, mutta joka ei tunne yhtään empatiaa muita kohtaan, tai omaa kasvatuksen kautta omaksuttua tietoa, henkistä kehittyneisyyttä ja avarakatseisuutta.

Niin, jostain syystä juuri älykkyyden ollessa kyseessä tuli tarve korostaa, että vailla mitään muita hyviä ominaisuuksia ihminen voi olla vaikka sarjamurhaaja. Silti mikään aloittajan viestissä ei anna ymmärtää, että hän olisi muilta ominaisuuksiltaan sillä tapaa vajavainen.

• Anonyymi

Niin, jostain syystä juuri älykkyyden ollessa kyseessä tuli tarve korostaa, että vailla mitään muita hyviä ominaisuuksia ihminen voi olla vaikka sarjamurhaaja. Silti mikään aloittajan viestissä ei anna ymmärtää, että hän olisi muilta ominaisuuksiltaan sillä tapaa vajavainen.

Nyt laitat jo sanoja toisen suuhun. Missään ei väitetty millään muotoa, että aloittaja olisi sellainen. Ainoastaan kysyttiin, miten hän älykkäänä ihmisenä arvelisi että tieto korkeasta älykkyydestä korreloi kyseisten muiden ominaisuuksien kanssa.

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt laitat jo sanoja toisen suuhun. Missään ei väitetty millään muotoa, että aloittaja olisi sellainen. Ainoastaan kysyttiin, miten hän älykkäänä ihmisenä arvelisi että tieto korkeasta älykkyydestä korreloi kyseisten muiden ominaisuuksien kanssa.

En laita. En väittänyt kenenkään sanoneen aloittajaa sarjamurhaajaksi. Nostan esiin vain sen, että jos puhe on pelkästään älykkyydestä, aika usein tulee joillekin ihmisille tarve nostaa esiin ihan muita ominaisuuksia ja kertoa niiden olevan vähintään yhtä tärkeitä, ellei tärkeämpiä. Kyllä, me ihmiset tarvitsemme monenlaisia ominaisuuksia, ja niitä meissä on. Älykkyyden määrä on yksi sellainen. On hyvä kuitenkin, ettei ihan jokaisen ominaisuuden ollessa kyseessä tarvitse käydä läpi sitä, korreloiko se piirre kaiken muun hyvän kanssa ja löytyyköhän kyseisestä ihmisestä niitä, näitä ja noita avuja kyseisen ominaisuuden lisäksi. Meidän kun ei ole tarpeen ääneen tehdä kokonaisarvioita jokaisesta ihmisestä eikä etenkään alkaa tiukata kaikilta sitä, onko heillä nyt varmasti tarpeeksi meidän mielestämme hyviä piirteitä, jotta voisimme laskea hänet tasapainoiseksi yksilöksi.

• Anonyymi

En laita. En väittänyt kenenkään sanoneen aloittajaa sarjamurhaajaksi. Nostan esiin vain sen, että jos puhe on pelkästään älykkyydestä, aika usein tulee joillekin ihmisille tarve nostaa esiin ihan muita ominaisuuksia ja kertoa niiden olevan vähintään yhtä tärkeitä, ellei tärkeämpiä. Kyllä, me ihmiset tarvitsemme monenlaisia ominaisuuksia, ja niitä meissä on. Älykkyyden määrä on yksi sellainen. On hyvä kuitenkin, ettei ihan jokaisen ominaisuuden ollessa kyseessä tarvitse käydä läpi sitä, korreloiko se piirre kaiken muun hyvän kanssa ja löytyyköhän kyseisestä ihmisestä niitä, näitä ja noita avuja kyseisen ominaisuuden lisäksi. Meidän kun ei ole tarpeen ääneen tehdä kokonaisarvioita jokaisesta ihmisestä eikä etenkään alkaa tiukata kaikilta sitä, onko heillä nyt varmasti tarpeeksi meidän mielestämme hyviä piirteitä, jotta voisimme laskea hänet tasapainoiseksi yksilöksi.

Edesmennyt kaverini sanoi, että kun hän kyllästyy tuloksettomaan vääntämiseen vaimonsa kanssa, niin hän saa aina viimeisen sanan sillä kun sanoo "kyllä rakkaani".

Kyllä rakkaani. :D

• Anonyymi

Marilyn Monroe IQ 168 -
      Albert Yhdelläkiveksellä vain 160 - ei reppana hallinut edes matematiikkaa ja kieltäytyi tarjotusta avusta - suhteellisuusteorian äärellä jo ennen toiskivekästä paini eräs italialainen .. :)

• Anonyymi

Jahas. Itse sain aikoinaan Mensan testissä 163, mikä on sama tai parempi kuin 996 ihmisellä tuhannesta. Keskihajonta oli silloin 24, ellen väärin muista; nythän Mensa lienee muuttanut sitä, ehkä kansan tyhmentymisen takia tai jostain muusta syystä, jota en tiedä.

Alan olla jo lähellä el'keikää. En ole varsin paljon elämässäni saavuttanut. Ihmistä usein rajoittaa hänen heikkoutensa enemmän kuin kannustaa hänen vahvuutensa. Viisaus olisi sallinut käyttää Jumalan antamaa älyä paremmin. Itse lienen sitä käyttänyt lähinnä nokkeliin ilkeyksiin, arvosteluihin ja riitoihin ja selittelyihin. Olen tuntenut vain kaksi ihmistä, joille ei tarvinnut koko ajan olla selittämässä, mitä tarkoitan. Ei siksi, ettei muita älykkäitä olisi, vaan olen itse heikkouksieni takia pyörinyt enempi niiden tyhmempien seurassa. Siitä kehittyi turha omahyväisyys, joka taas oli esteenä kaikenlaisten ihmisten kanssa toimimiselle.

Äly on hieno asia, mutta se on vain työkalu. Jollain Leicalla saa parempia valokuvia kuin pikkukännykällä, mutta vain osaavan kuvaajan käsissä.

• Anonyymi

Et osaa kirjoittaa kunnolla omaa äidinkieltäsi etkä osaa linkittää. Et sinä kyllä kovin älykkäältä vaikuta.

• Anonyymi

Laiskuus on älykkyyttä.

• Anonyymi

Mun koko kondomeissa on XXXXL. Vähän liioiteltuna.

• Anonyymi

Vai niin. Mitä olet tällä suurella neroudellasi saavuttanut? Montako paperia tai kirjaa olet kirjoittanut?

• Anonyymi

Ylenkatsettta ja halveksuntaa - sitä se lähimmäinen ensimmäisenä esiin tuo?

• Anonyymi

Voihan tänne satuilla, mitä tahansa, vaikka älykkyysosamäärästään.

• Anonyymi

Mikähän on pääministerin äo, kun hän selvisi 4 vuoden tutkinnosta ainoastasn 10 vuodessa ja hankki vielä opiskelun ohessa SDP:n jäsenkirjan?

• Anonyymi

suvakkien ja vihreiden älykkyysosamäärä on miinusmerkkinen

• Anonyymi

Tällaiset kommentit puhuvat surullista kieltä kommentoijan älykyydestä.

• Anonyymi

Minäpä olenkin niin älykäs, etten kerro muille, kuinka älykäs olen.

• Anonyymi

Vain vaatimattomuuteni voittaa älykkyyteni. En tiedä nettitesteistä, mutta suoritin testin sivustolla https://iq-society.com Tuntui, että meni niin hyvin, että maksoin saadakseni tulokset. Tulos oli pettymys, vain 138, kun paras tulokseni on ollut 172.

• Anonyymi

Älykäs ihminen ei välttämättä ole kuitenkaan viisas.
      Aloittajan tekstistä huokui sen verran omahyväisyyttä ja vähemmän älykkäiden tyhmäksi haukkumista ettei hän kovin viisas taida kuitenkaan olla.

Jos osaa olla järkevällä tavalla älykäs niin viisauskin voi sisältyä samaan pakettiin.

• Anonyymi

omani miinus 50 ja hyvin menee .akkoja suoraan sanottuna ruuhkaksi asti ja sijoituskämpät(15kpl) elättää perheeni ja vähän muitakin.

• Anonyymi

Miksi sitten laitoit linkin googlen kautta??

• Anonyymi

Minullapa ei ole ÄO:ta vaan ÄÖ.

• Anonyymi

No kiva, että sinulla on älykkys ösamäärä.

• Anonyymi

Mensan älykkään raja menee 148:ssa. Olet siis tyhmänpuoleinen.

Minä sain 160 Mensan testissä (maksimi).

Terveisin, Panomies Hervannasta

• Anonyymi

Mikä on marinin luku?

• Anonyymi

666

• Anonyymi

Marinin luku on pedon luku eli 666. Jokainen laittakoon desimaalipilkun haluamaansa kohtaan.

• Anonyymi

Vain yksi kommentoija maininnut keskihajonnan. Edes linkitetyn jutun toimittaja ei ole ymmärtänyt sitä mainita kunkin pistemäärän kohdalla. Ei noilla lukuarvoilla ole mitään informaatioarvoa ilman ilmoitettua keskihajontaa.

• Anonyymi

Minulle ÄO on sen verran intiimi asia, etten ole viitsinyt sitä ikinä muille paljastaa.

Älykkyys vaan on siitä vekkuli, ettei sitä voi näytellä edes keskustelupalstoilla. Ihminen voi heittäytyä tyhmemmäksi kuin on, mutta toiseen suuntaan feikkaus ei toimi.
      Jos ihminen on älykäs, näkyy se yleensä myös hänen ulosannissaan. Tyhmyys taas paistaa aina läpi, jos yrittää keskustella vähääkään kompleksisemmasta aiheesta. Sen takia keskustelukumppanin ÄO:n tietämisellä ei ole juurikaan merkitystä. Vaikka kaveri väittäisi ÄO:staan mitä tahansa, ja ulosanti kertoo ihan muuta, niin kyllä se ulosanti ratkaisee uskottavuuden.

Ps. Kommenttini ei ole kohdistettu kehenkään osamääränsä tässä ketjussa kertoneeseen.

• Anonyymi

Niinhän se on että puoli prosenttia porukasta on sössinyt meidän tyhmempien asiat niin ettei tahdo saada korjattua noita viisaiden sotkemia asioita.

• Anonyymi

Mulla on asiat varsin hyvin, vaikka en puoleen prosenttiin kuulukaan. Olisikohan se auttanut, että kuuluu ensimmäiseen viiteen prossaan ja on tehnyt töitä hyvän koulutuksen ja uran eteen? Nyt eläkeläisenä on oikein lokoisat oltavat. Ei työpaineita eikä huolta toimeentulosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on asiat varsin hyvin, vaikka en puoleen prosenttiin kuulukaan. Olisikohan se auttanut, että kuuluu ensimmäiseen viiteen prossaan ja on tehnyt töitä hyvän koulutuksen ja uran eteen? Nyt eläkeläisenä on oikein lokoisat oltavat. Ei työpaineita eikä huolta toimeentulosta.

Siinähän se älykkyys sitten punnitaan, mitä teet lokoistelemalla.Osaatko edes rukoilla Israelin puolesta, kun kohta kaikki muhamettimuslimit hyökkää Turkkilaisten johtamana Israelin kimppuun, vallatakseen Israelin rannikolla olevat valtavat öljy-ja kaasuvarannot.

• Anonyymi

Minä taas en tiedä omaa älykkysosamäärääni mutta sen tiedän, että kuulun maailman rikkaimpaan prosenttiin ja se riittää.

• Anonyymi

minä möös olli työkäärin älystestikkelisä ja saada nummero mitä ei enhä muistaa. se oli kuiteki niin hyvä että vain 993 ihmistä yhdestä tuhaannesta oli sitä parempmpi!
      nyt ajatteli opiskella yli opistosa tieteitä.

• Anonyymi

Minä taas asun korvessa oravia syötellen, enkä tykkää mistään pitkistä keskusteluista.

• Anonyymi

Heti poistettiin, kun mainitsin totuudesta hieman. Ottiko vajakkipersun luonnolle?

• Anonyymi

Taitaa olla meleko matalalla tukanraja sullakin, niinkuin oli sillä Iranilaisella ahman naamalla.
        Sinäkö muka osaisit jotain totuudesta sanoa, kun et älyä rupustaa sitä paperille, niin kukaan ei poista sitä.

• Anonyymi

Miksi professorien älykkyys on aina miinuksen puolella... tulee verinen viikonloppu, Sam Peckinpahilta sekä Robert Ludlumilta iltapuhteisiiin.

• Anonyymi

Mullakin oli koulussa erittäin huono olo, kun opettajat oli tyhmiä tolovanoita. Antoivat vielä arestia, kun pieraisin kuuluvasti tunnilla.

• Anonyymi

Hölmö ope. Meillä ope lähti vaudilla luokasta ulos kun tein saman kolmasti.

• Anonyymi

Se oli reippaan miehekäs temppu.
        Johan sitä suomalainen sananlaskukin sanoo: "Suhupierun pierijä on lammasvarasta pahempi."

• Anonyymi

Mikään ole niin pitkästyttävää, kuin kuunnella, jonkun itseään viisaana pitävän pitkiä jaarituksia, jostain aiheesta, josta se on, jostain lukenut äskettäin.

• Anonyymi

Älykäs ihminen pystyy keplottelemaan itsensä irti ongelmasta, johon viisas ei edes joutuisi.

Hoplaax

• Anonyymi

Viisaaksi voi tulla vain elämällä ja ottamalla opiksi. Tähän voi päästä vain älykäs ihminen. Viisaus on älykkyyden seuraus, ei itseisarvo.

• Anonyymi

"Viisaaksi voi tulla vain elämällä ja ottamalla opiksi."
        Tuo on totta.

" Tähän voi päästä vain älykäs ihminen."
        Eivätkö vähemmän älykkäät voi elää ja ottaa opikseen?

"Viisaus on älykkyyden seuraus, ei itseisarvo."
        Viisaus on nimenomaan itseisarvo siinä missä älykkyyskin. Toinen on synnynnäistä, toinen taas elämän tuomaa taitoa.

Hoplaax

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Viisaaksi voi tulla vain elämällä ja ottamalla opiksi."
        Tuo on totta.

" Tähän voi päästä vain älykäs ihminen."
        Eivätkö vähemmän älykkäät voi elää ja ottaa opikseen?

"Viisaus on älykkyyden seuraus, ei itseisarvo."
        Viisaus on nimenomaan itseisarvo siinä missä älykkyyskin. Toinen on synnynnäistä, toinen taas elämän tuomaa taitoa.

Hoplaax

"Eivätkö vähemmän älykkäät voi elää ja ottaa opikseen?"
        Eivät.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Minusta on korkean älykkyyteni vuoksi tullut hyvin yksinäinen juurikin siksi, että viihdyn hyvin itseäni älykkäämmässä seurassa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5197
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4066
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2189
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1927
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1795
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1444
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1250
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1046
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe