Hei mitä työtön saa kuukaudessa jotain korvauksia? Asia ei koske itseäni (toistaiseksi kun olen vakituisessa virassa) mutta jos eroaisin ja jättäytyisin työttömäksi (maksettu omistusasunto tsadissa), niin minkä verran saisin pelimerkkejä kuukaudessa? Vaimo löytyy, saako hänkin jotain tukea jos lyön hanskat tiskiin? Nyt ei saa mitään, elellään mun duunilla.
Mitä saa työtön kuukaudessa avustuksia?
18
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Liity liittoon niin saat ansiosidonnaista muutama sata päivää.
Googlaa "ansiosidonnainen laskuri".
Siitä on noin 30 vuotta kun itse sain ammattiliiton ansiosidonnaista päivärahaa, ehtona oli että vähintään 6kk piti olla liittoon kuulunut että oli oikeutettu ansiosidonnaiseen liiton päivärahaan. En tiedä nykyisistä säännöistä. - Anonyymi
Bruttona noin 3200 euroa / kk.
- Anonyymi
kysy joltain itäkeskuksessa mölisevältä maleksijalta
- Anonyymi
Jos ei itse osaa ottaa selvää niin ei osaa edes hakea. Sillon kannattaa hakeutua suoraan työkyvyttömyyseläkkeelle niin ei tarvi säätää monimutkaisen byrokratian kanssa.
- Anonyymi
Työmarkkinatuki n 32e päivä ja vero pois niin hanskaan jää n 26e päivä. Asumistuen voi arvioida kelan laskurilla.
- Anonyymi
Siis työmarkkinatuki tulee arkipäiviltä. Aluksi ei tietenkään tule mitään muutamaan viikkoon mitään koska karenssi itse otetun lopputilin takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis työmarkkinatuki tulee arkipäiviltä. Aluksi ei tietenkään tule mitään muutamaan viikkoon mitään koska karenssi itse otetun lopputilin takia.
Silloin pitää käydä kaljarahat fattasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin pitää käydä kaljarahat fattasta.
Taitaa varallisuutta olla sen verran, että ei saa. Auto, asunto ja muut ensin myyntiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa varallisuutta olla sen verran, että ei saa. Auto, asunto ja muut ensin myyntiin.
Laittaa ne kaverin nimiin ja tekee vuokrasopimuksen kämpästä. Molemmat hyötyvät.
- Anonyymi
Jotain500 euroa kuukaudessa siis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laittaa ne kaverin nimiin ja tekee vuokrasopimuksen kämpästä. Molemmat hyötyvät.
Kaveri ainakin hyötyy kun saa auton ja asunnon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tsad on varmaan halpa maa asustella.
- Anonyymi
Yritä pitää duunipaikastasi kiinni, niin itsekunnioitus säilyy. Leipä maistuu paremmalta, kun se on itse tienattu. Eläkekin tuntuu makeammalta, kun on itse työllä ansaittu. Terv. Työeläkelläinen.
- Anonyymi
Makeempaa se on toisen maksama leivänkannikka.
- Anonyymi
Jos lyöt hanskat luuriin, et saa mitään. Kun ilmoittaudut työttömäksi työnhakijaksi ensimmäistä kertaa elämässä et saa mitään puoleen vuoteen. Ainoastaan Kela voi ehkä myöntää toimeentulotukea ja kunta syrjäytymistä ehkäisevää tukea. Kela tosin tsekkaa omaisuutesi tulosi lisäksi. Joudut myymään ensin osakkeesi ja elämään niillä.
Loppujen lopuksi joudut kuitenkin kunnan sosiaalipalveluihin. Koska olet irtisanonut esim ”ihan muuten vaan” virkasi, epäilevät mielenterveydellistä haittaa. Saat lähetteen hoitsulle, joka kirjoittaa reseptin. Sitten saat aluksi tapaamisia viikottain. Kun ilmoitat että teit kaiken vain huviksi ja et tarvitse palveluja, joudut suljetulle osastolle.
Sitten sieltä käsin voit muistella kun sinulla vielä oli vaimo. Ei nimittäin ole enää asuntoakaan. Kun vapaudut joskus, tekee sinulla mieli sahata tiesi läpi kotioven huomatessasi ettei avaimesi enää sovi lukkoon.
Seuraavaksi olet sitten putkassa ja pääset mielenterveystutkimukseen. Loppujen lopuksi stadi lähettää sut Turkuun.
Mut joo... syntyperäinen helsinkiläinen ei puhu stadilaisesta vaan maajussi. Toiseksi virkamiehen kirjoitustaito on parempaa. Kolmanneksi, ei sinulla ole sen enempää vaimoa kuin maksettua asuntoa. Kaikki puhdasta velkaa :) - Anonyymi
Miten saa parhaat sossutuet? Mitä tositteita pitää esittää? Siis ihan kaverin puolesta kyselen.
- Anonyymi
Pysy vaan duuneissas niin ei mee elämä liian vaikeeks.
- Anonyymi
Esität vain tositteet, että olet rahaton, eikä ole omaisuutta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167150- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021947En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708