Ajorata loppumassa kiire tulee kiihdyttää edelle

Anonyymi

Vai tuleeko, monesti ei tarvitsi kuin vähen keventää kaasua sen sijaan että raivopäisesti kiihdyttää ja kerkiäkseen jonkun eteen. Useimmilla tämä vaikuttaa olevan se ainoa vaihtoehto eli kiihdyttää.

50

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Missä ajorata tuollain loppuu?
      Ja miksi joku kiihdyttäisi edelle, kun ajorata kuitenkin loppuu?

      • Anonyymi

        No aika arkea..


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikkapa päästäkseen ekana lossille:
        https://goo.gl/maps/BFPUEQurhiDkBJDp7

        Ne on näitä jotka menevät junassakin ekaan vaunuun että olisivat ensimmäisten joukossa perillä asemalla.


      • Anonyymi

        Aloittaja tarkoittanee päättyvää kaistaa (yleensä vasen) joka kerää magneetin tavoin Saksanseisojia.


    • Anonyymi

      Kovasti asia riippuu myös muusta liikenteestä ja autojen määrästä. Useimmiten kiihdytys on paras vaihtoehto jos toisella kaistalla on enemmän autoja. Ongelma tulee jos se toinen ei halua päästää eteensä ja alkaa tekemään kiusaa ja se on uusien sääntöjen mukaan kovin rangaistava teko.

      • Anonyymi

        Minä harrastan tuota estelyä aina kun voin, koska poliisia ei ole mailla eikä halmeilla. Vähän samaan tapaan siis, kuin ylinopeusyrjöillä on tapana ajaa ylinopeutta luottaen siihen, että poliisia ei ole mailla eikä halmeilla....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä harrastan tuota estelyä aina kun voin, koska poliisia ei ole mailla eikä halmeilla. Vähän samaan tapaan siis, kuin ylinopeusyrjöillä on tapana ajaa ylinopeutta luottaen siihen, että poliisia ei ole mailla eikä halmeilla....

        Mitä sinä siitä hyödyt? Et ole yhtään myöhemmin perillä, vaikka joku vaihtaa kaistaa eteesi. Tuskin olette menossa pippeli samaan paikkaan, ja jos olettekin niin varmasti mahdutte sinne molemmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä siitä hyödyt? Et ole yhtään myöhemmin perillä, vaikka joku vaihtaa kaistaa eteesi. Tuskin olette menossa pippeli samaan paikkaan, ja jos olettekin niin varmasti mahdutte sinne molemmat.

        Ainakin minä hyödyn siinä, ettei se kiihdyttäjä roiskuta rapaa ja lennä irronneita nastoja tuulilasilleni.

        Jos jonon perässä on 200 metriä tyhjää tilaa, niin silti jotkut kiilaavat jonoon kahden viimeisimmän auton väliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin minä hyödyn siinä, ettei se kiihdyttäjä roiskuta rapaa ja lennä irronneita nastoja tuulilasilleni.

        Jos jonon perässä on 200 metriä tyhjää tilaa, niin silti jotkut kiilaavat jonoon kahden viimeisimmän auton väliin.

        MIKSI tämä ikivanha legenda nastoista edelleen elää vanhojen spaaderoitten kuvitelmissa?

        Järkikin sanoo, että onnettoman kevyt nasta ei MISSÄÄN olosuhteissa riko auton varsin vahvaa tuulilasia!

        Kyseessä on AINA kivi tms. joka sen lasin rikkoo. Vain onko joku "nähnyt" sen nastan, joka edellä olevasta autosta on lentänyt ja rikkonut tuulilasin?

        Aivan.

        Joten voidaanko lopettaa tuo hölmö vanha virsi nastoista, kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIKSI tämä ikivanha legenda nastoista edelleen elää vanhojen spaaderoitten kuvitelmissa?

        Järkikin sanoo, että onnettoman kevyt nasta ei MISSÄÄN olosuhteissa riko auton varsin vahvaa tuulilasia!

        Kyseessä on AINA kivi tms. joka sen lasin rikkoo. Vain onko joku "nähnyt" sen nastan, joka edellä olevasta autosta on lentänyt ja rikkonut tuulilasin?

        Aivan.

        Joten voidaanko lopettaa tuo hölmö vanha virsi nastoista, kiitos.

        Auton lasit on nykyään tosi herkästi rikkoutuvia, mutta tosiaankaan nuo uudet nastat ei niitä rikki saa ihan helposti, vaan ne on ne kivet jotka rikkoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton lasit on nykyään tosi herkästi rikkoutuvia, mutta tosiaankaan nuo uudet nastat ei niitä rikki saa ihan helposti, vaan ne on ne kivet jotka rikkoo.

        Näin on. Nastat ovat nykyään myös paljon kevyempiä kuin ennen. Kivi painaa äkkiä moninkertaisesti mitä nasta.


    • Anonyymi

      Monella on kiire ja ylimääräinen hosuminen vaivaa liikenteessä, vaikka mikään kaista ei loppuisikaan.

      • Anonyymi

        Turvavälit jos olisi kunnossa niin ei kenekään tarvis vetää kiihdytyskaistaa päätyyn asti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turvavälit jos olisi kunnossa niin ei kenekään tarvis vetää kiihdytyskaistaa päätyyn asti?

        Mun mielestä kiihdytyskaistaa kannata koskaan ajaa loppuun saakka, jo se sana loppu kertoo miksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä kiihdytyskaistaa kannata koskaan ajaa loppuun saakka, jo se sana loppu kertoo miksi.

        Niin suomalainen autoilijahan liittymästä tullessaan lyö vasemman vilkun päälle jo siellä liityntätietä tullessaan ja pomppaa ajokaistalle heti kun oja siinä välissä loppuu. Edes sulkuviivasta ei välitetä, yli vaan, peräänajajahan maksaa viulut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin suomalainen autoilijahan liittymästä tullessaan lyö vasemman vilkun päälle jo siellä liityntätietä tullessaan ja pomppaa ajokaistalle heti kun oja siinä välissä loppuu. Edes sulkuviivasta ei välitetä, yli vaan, peräänajajahan maksaa viulut.

        Tätä näkee jatkuvasti. Paljon helpompaa on tulla kohdetien nopeudella liittymäkaistan alkuun ja rauhassa katsoa se väli, johon autonsa sijoittaa. Siinä on kuitenkin useita sekunteja aikaa tutkailla tilannetta ja tarvittaessa kiihdyttää tai hidastaa hieman.

        Tosin, jotta tämän pystyy tekemään, pitää pitää edelläajavaan aika pitkää väliä. Useamman kerran käynyt, että kun itse tulee liittymäkaistan alkuun 130 km/h lasissa, edelläoleva haahuilee 60 km/h nopeudella ja ihmettelee kun tarpeeksi pitkää väliä turvalliseen liittymiseen ei ihan helposti löydykään...


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Tätä näkee jatkuvasti. Paljon helpompaa on tulla kohdetien nopeudella liittymäkaistan alkuun ja rauhassa katsoa se väli, johon autonsa sijoittaa. Siinä on kuitenkin useita sekunteja aikaa tutkailla tilannetta ja tarvittaessa kiihdyttää tai hidastaa hieman.

        Tosin, jotta tämän pystyy tekemään, pitää pitää edelläajavaan aika pitkää väliä. Useamman kerran käynyt, että kun itse tulee liittymäkaistan alkuun 130 km/h lasissa, edelläoleva haahuilee 60 km/h nopeudella ja ihmettelee kun tarpeeksi pitkää väliä turvalliseen liittymiseen ei ihan helposti löydykään...

        Miksi ajat noin hiljaa liittymäkaistalla? Etkö ymmärrä, että se haittaa liikennettä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ajat noin hiljaa liittymäkaistalla? Etkö ymmärrä, että se haittaa liikennettä?

        Ei se haittaa, jos pääväylän oikeanpuoleisella kaistalla ei ajeta lujempaa. Eikä Suomessa yleensä ajeta. Saksassa ajetaan yleisesti lujempaa, mutta ei oikealla kaistalla.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Ei se haittaa, jos pääväylän oikeanpuoleisella kaistalla ei ajeta lujempaa. Eikä Suomessa yleensä ajeta. Saksassa ajetaan yleisesti lujempaa, mutta ei oikealla kaistalla.

        Kyllä se haittaa, koska takanasi on jono, jossa jokainen haluaisi ajaa kovempaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se haittaa, koska takanasi on jono, jossa jokainen haluaisi ajaa kovempaa.

        Tätä ei ole vielä tähän päivään mennessä tapahtunut. Joskus harvoin on joku tullut 150-200 km/h takaa, mutta hyyyyyvin harvinaista. Eikä sillä vauhdilla liittyminen ruuhka-aikaan ole välttämättä edes turvallista.

        Jos siitä alkaa olla enemmän haittaa, pitää suunnitella omia nopeuksia uudestaan.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Tätä ei ole vielä tähän päivään mennessä tapahtunut. Joskus harvoin on joku tullut 150-200 km/h takaa, mutta hyyyyyvin harvinaista. Eikä sillä vauhdilla liittyminen ruuhka-aikaan ole välttämättä edes turvallista.

        Jos siitä alkaa olla enemmän haittaa, pitää suunnitella omia nopeuksia uudestaan.

        Takanasi ei ole kiihdytyskaistalla ollut koskaan jonoa? Joo, uskon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Takanasi ei ole kiihdytyskaistalla ollut koskaan jonoa? Joo, uskon.

        Ei ole ollut jonoa, joka haluaisi mennä minua nopeammin. Hyvä että uskot, koska tämä on totta. Joskus harvoin on ollut yksittäisiä autoja.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Ei ole ollut jonoa, joka haluaisi mennä minua nopeammin. Hyvä että uskot, koska tämä on totta. Joskus harvoin on ollut yksittäisiä autoja.

        Tiedät, mitä ne jonossa takanasi olevat ajattelevat? Uskon senkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedät, mitä ne jonossa takanasi olevat ajattelevat? Uskon senkin.

        No ainakaan se jonon ensimmäinen siellä takanani ei halua. Muista on paha sanoa.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        No ainakaan se jonon ensimmäinen siellä takanani ei halua. Muista on paha sanoa.

        Enää et sitten tiedäkään, mitä ne muut ajattelee, paitsi siitä yhdestä tiedät. Sehän muuttui äkkiä.


      • TheRat kirjoitti:

        Ei ole ollut jonoa, joka haluaisi mennä minua nopeammin. Hyvä että uskot, koska tämä on totta. Joskus harvoin on ollut yksittäisiä autoja.

        Jos edessä on jonoa, niin usein myös takana. Se kertoo siitä, että jonon enesimmäinen ajaa kohtuuttoman hitaasti ja tekee liittymisen kaikille takana tuleville hankalammaksi.


      • Enevpk1 kirjoitti:

        Jos edessä on jonoa, niin usein myös takana. Se kertoo siitä, että jonon enesimmäinen ajaa kohtuuttoman hitaasti ja tekee liittymisen kaikille takana tuleville hankalammaksi.

        Tuollaisen yleensä huomaa ja siihen voi jättää muutaman sata metriä väliä. Toki välillä tulee sitten kiire pompata ohituskaistalle, kun joku ajelee 120 km/h alueella 60 km/h nopeuksia vielä moottoritielläkin...


    • Anonyymi

      Useimmiten helpointa on keventää kaasua, antaa sen kohdalle sattuvan mennä ensin ja sitten vaihtaa kaistaa. Tämä ei myöskään ärsytä sitä toisella kaistalla ajavaa jos ja kun väenväkisin kiirehditään juuri ja juuri eteen. Vaikka ei olisi juuri ja juuri, on se vaan helpompaa, vähemmän ressiä ja murhetta, rentoa ajamista..

      Opetelkaa ajamaan...
      Tärinä hermoilija väkertäjät ja käsi keskellä rattia asenne cool kuskit on näitä liikenteen häiriökuljettajia.

      • "Useimmiten helpointa on keventää kaasua, antaa sen kohdalle sattuvan mennä ensin ja sitten vaihtaa kaistaa." Joo, silloin tunkee sen seuraavan eteen ja entistä pienemmällä nopeudella, jolloin pääväylän liikenne joutuu jarruttamaan vielä enemmän. Parasta vaan liittyä juuri sillä kohdalla, millä on. Jos turvavälit on kohtuulliset, niin vetoketjuperiaatekin toimii. Pääväylän liikenne hidastuu välttämättä, kun siihen liittyy toinen liikennevirta. Kehä ykköselläkin liikenne seisoo, mutta liittyjät pääsevät mukaan (seisomaan).


      • Anonyymi
        Enevpk1 kirjoitti:

        "Useimmiten helpointa on keventää kaasua, antaa sen kohdalle sattuvan mennä ensin ja sitten vaihtaa kaistaa." Joo, silloin tunkee sen seuraavan eteen ja entistä pienemmällä nopeudella, jolloin pääväylän liikenne joutuu jarruttamaan vielä enemmän. Parasta vaan liittyä juuri sillä kohdalla, millä on. Jos turvavälit on kohtuulliset, niin vetoketjuperiaatekin toimii. Pääväylän liikenne hidastuu välttämättä, kun siihen liittyy toinen liikennevirta. Kehä ykköselläkin liikenne seisoo, mutta liittyjät pääsevät mukaan (seisomaan).

        Mutta entä jos sen kohdan, jossa itse on, olisi yhden auton jälkeen vapaata satoja metrejä?
        Etkö silloinkaan pysty hidastamaan ja menemään siihen vapaampaan kohtaan?

        Etkö voi ajaa kiihdytyskaistaa jo alusta asti kaikkein isoimpaan vapaaseen kohtaan tähdäten? Olisi kaikkein helpointa, järkevintä ja turvallisinta.
        Pitääkö sinun ajaa kiihdytyskaistaa täysillä päästäksesi mahdollisimman monen auton ohi, jolloin joudut joka tapauksessa jarruttamaan ettet törmäisi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta entä jos sen kohdan, jossa itse on, olisi yhden auton jälkeen vapaata satoja metrejä?
        Etkö silloinkaan pysty hidastamaan ja menemään siihen vapaampaan kohtaan?

        Etkö voi ajaa kiihdytyskaistaa jo alusta asti kaikkein isoimpaan vapaaseen kohtaan tähdäten? Olisi kaikkein helpointa, järkevintä ja turvallisinta.
        Pitääkö sinun ajaa kiihdytyskaistaa täysillä päästäksesi mahdollisimman monen auton ohi, jolloin joudut joka tapauksessa jarruttamaan ettet törmäisi?

        Ei pidä, eikä voi, jos siellä kiihdytyskaistallakin on jo pitkä jono edessä. Ja jos todella joskus on jossain satoja metrejä tyhjää tilaa, niin sinne sitten, no problem.


    • Anonyymi

      Kiidytyskaistalla otetaan kyytiä vähän enemmän kuin tikkari näyttää ja sitten jarrulla letkaan mukaan. 10 metrin väli löytyy aina.

      • Anonyymi

        En ota kyytiä yli sallitun. Pitää onnistua liittyä muutenkin ja taitavalta sekin onnistuu. Kädettömät tarvitsevat rikkoa lakia, jotta onnistuvat tavoitteissaan.


      • Anonyymi

        Jotkut todellakin toimii noin, painavat kaasua vähän reilummin liittymästä tullessaan että ehtivät eteeni (eihän perään voi jäädä). Sitten pelästytään ylinopeutta ja hidastetaan vähän alle nopeusrajoituksen, joten on tientukkona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut todellakin toimii noin, painavat kaasua vähän reilummin liittymästä tullessaan että ehtivät eteeni (eihän perään voi jäädä). Sitten pelästytään ylinopeutta ja hidastetaan vähän alle nopeusrajoituksen, joten on tientukkona.

        No, yleensähän sitä aina tullaan jonkun eteen ja jonkun perään, jos tiellä on edes jonkin verran liikennettä. Ei tuossa nyt oikein saa järjestettyä mitään erityiskohtelua juuri sinulle, että aina tultaisiin sinun perään eikä eteen. Se joka tulee sinun eteen, tulee kuitenkin sen sinun edellä olleen perään, jos se yhtään lohduttaa.


    • Anonyymi

      Niin helpoa kuin se olisi, puolisenttiä nostaa kaasupoljinta ja pääsee vaihtamaan kaistaa sen kohdalle sattuneen taakse. Kuin sen sijaan valitaan vaihtoehdoksi se että poljetaan kaasua lattiaan, polttoaineenkulut nousee huimasti, joutuu jopa ajamaan ylinopeutta.. ja eikös sitten hidastella kuitenkin edessä kun on eteen päästy :)

    • Anonyymi

      Mitäs ne nämä kuljettajat sitten ovat jotka ei uskalla kiihdyttää kiihdytyskaistalla mutta kun tulevat taakse niin vetävät miljoonaa vasenta kaistaa ohi kunnes ovat kohta taas jarruna edessä. Kertokaa kun olette niin tietävinään liikenteestä jotain.

      • Anonyymi

        Voi johtua siitä, että ne muut lukee liikennemerkkeistä, mikä on se sallittu nopeusrajoitus.


      • Anonyymi

        Olen joutunut pk-seudun kehäteillä tekemään äkkijarrutuksia kiihdytyskaistalta tulleiden hidastelijoiden takia. Jotkut tulevat heti eteen vaikka olisi kiihdytyskaistalla tilaa lisätä vauhtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen joutunut pk-seudun kehäteillä tekemään äkkijarrutuksia kiihdytyskaistalta tulleiden hidastelijoiden takia. Jotkut tulevat heti eteen vaikka olisi kiihdytyskaistalla tilaa lisätä vauhtia.

        Tarkoitatko kiihdytyskaistalla liittymää ja sen kaistaa?


    • Anonyymi

      Mikäs se muuten on sellainen ajorata liikenteessä.? Ajokaistat, kiihdytyskaistat ym on kyllä tuttuja.

      • Anonyymi

        Nuo määrittelythän löytyy laista, eli vilkasinpa nyt sieltä että ajorata tarkoittaa "ajoneuvoliikenteelle tarkoitettua, yhden tai useamman ajokaistan käsittävää tien osaa pyörätietä lukuun ottamatta". Näin ihan suoraan laista kopioituna.

        Kai te nyt edes liikennesäännöt olette tuolta laista käyneet lukaisemassa, ettekä vain kuulopuheiden perusteella ajele? Tänä kesänä on ollut taas ajankohtaista käydä päivittämässä tiedot.

        Sinänsä tuo aloituksen tilanne on aika jännä, että jos ajorata tosiaan on päättymässä, niin mitä siellä sen jälkeen on kun porukka ihan raivopäisesti sinne kiihdyttelee.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      No öh tota, sehän riippuu ihan tilanteesta onko parempi kiihdyttää vai hidastaa. Eikä siinä tarvitse mitään raivopäistä olla jos kiihdyttääkin. Mikä ihmeen outo käsitys tuokin muka on, että jos kiihdyttää niin siihen liittyisi muka jotain näyttämistä tai raivoa tai muuta vahvaa tunnetilaa? Ettekö itse kiihdytä ilman sellaisia vaikuttimia, vai mikä teitä oikein vaivaa?

      • Anonyymi

        Liittymästä auto tulee rinnalle tai jää vähän taakse, sen jälkeen auton keula nousee puolimetria ylöspäin, savua nousee pakoputkesta ja kun kuljettaja repii koslastaan kaikkia tehot ulos ja itä löytyy ja koittaa saada kiihdutettyä lisää vauhtia. Siltä se näyttää, vaikka helpompaa olisi ollut puolisenttiä nostaa kaasulta jalkaa ja kaikessa rauhassa vaihtaa kaistaa taakseni.

        Veikkaan yksi syy tähän on se että takaviistoon on hankala katsoa, peileistä et näe kunnolla vaan helpompi on nähdä sinne eteenpäin ja huomata että sillähän on tilaa eikun repimään..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liittymästä auto tulee rinnalle tai jää vähän taakse, sen jälkeen auton keula nousee puolimetria ylöspäin, savua nousee pakoputkesta ja kun kuljettaja repii koslastaan kaikkia tehot ulos ja itä löytyy ja koittaa saada kiihdutettyä lisää vauhtia. Siltä se näyttää, vaikka helpompaa olisi ollut puolisenttiä nostaa kaasulta jalkaa ja kaikessa rauhassa vaihtaa kaistaa taakseni.

        Veikkaan yksi syy tähän on se että takaviistoon on hankala katsoa, peileistä et näe kunnolla vaan helpompi on nähdä sinne eteenpäin ja huomata että sillähän on tilaa eikun repimään..

        Niin, no on tietenkin helpompi katsoa eteen kuin takaviistoon, varsinkin kun usein pitää joka tapauksessa seurata myös sitä edessä menijää, että eihän se nyt vaan hätäänny jarruttelemaan tms. Senkin takia on yleensä helpompi tähdätä jonkun taakse kuin jonkun eteen, vaikka toki pitää olla valppaana, ettei se seuraava vedä väliä umpeen.

        Toinen ongelmatilanne voi tulla jos se, jonka taakse on tarkoitus tulla, alkaakin hidastelemaan ja "antamaan tietä". Siinä tulee sitten sellainen ikävä "mene sinä, eikun sinä, eikun sinä" tilanne, jossa se takana ollut rako kuroutuu umpeen ja kiihdytyskaistan pituus hupenee koko ajan, ja lussummalla autolla on hankalahko saada enää kiihdytettyä sinne eteenkään. Noita jos on useampi tullut vastaan, niin alkaa pikkuhiljaa miettiä, että parempi ehkä sittenkin kiihdyttää vaan sinne etupuolelle, ettei joudu arpomaan, varsinkin jos sielläkin on hyvin tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, no on tietenkin helpompi katsoa eteen kuin takaviistoon, varsinkin kun usein pitää joka tapauksessa seurata myös sitä edessä menijää, että eihän se nyt vaan hätäänny jarruttelemaan tms. Senkin takia on yleensä helpompi tähdätä jonkun taakse kuin jonkun eteen, vaikka toki pitää olla valppaana, ettei se seuraava vedä väliä umpeen.

        Toinen ongelmatilanne voi tulla jos se, jonka taakse on tarkoitus tulla, alkaakin hidastelemaan ja "antamaan tietä". Siinä tulee sitten sellainen ikävä "mene sinä, eikun sinä, eikun sinä" tilanne, jossa se takana ollut rako kuroutuu umpeen ja kiihdytyskaistan pituus hupenee koko ajan, ja lussummalla autolla on hankalahko saada enää kiihdytettyä sinne eteenkään. Noita jos on useampi tullut vastaan, niin alkaa pikkuhiljaa miettiä, että parempi ehkä sittenkin kiihdyttää vaan sinne etupuolelle, ettei joudu arpomaan, varsinkin jos sielläkin on hyvin tilaa.

        > Toinen ongelmatilanne voi tulla jos se, jonka taakse on tarkoitus tulla, alkaakin hidastelemaan ja "antamaan tietä".

        Jos joku noin alkaa tehdä eli hidastella päästääkseen kiihdytyskaistalta jonkun edelleen, niin silloin ollaan jo turhaan oltu sen päätiellä olevan auton vieressä.

        Eli ei kiihdytetä ensin ja katsota sitten paikkaa, jolloin voi joutua joko jarruttamaan tai kiihdyttämään lisää, vaan katsotaan ensin turvallinen paikka ja sitten ajetaan siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Toinen ongelmatilanne voi tulla jos se, jonka taakse on tarkoitus tulla, alkaakin hidastelemaan ja "antamaan tietä".

        Jos joku noin alkaa tehdä eli hidastella päästääkseen kiihdytyskaistalta jonkun edelleen, niin silloin ollaan jo turhaan oltu sen päätiellä olevan auton vieressä.

        Eli ei kiihdytetä ensin ja katsota sitten paikkaa, jolloin voi joutua joko jarruttamaan tai kiihdyttämään lisää, vaan katsotaan ensin turvallinen paikka ja sitten ajetaan siihen.

        Niin, no voi olla niinkin, että päätös taakse jättäytymisestä on tullut tehtyä hieman liian myöhään.


    • Anonyymi

      Täytyyhän se ymmärtää, että osa kuljettajista ei ole suorittanut nykyaikaista autokoulua.

      Kiihdytyskaistalla on tarkoitus kiihdyttää liityttävän tien nopeuteen.
      Sitten liitytään liikennevirtaan ilman nopeuseroja, sopivaan väliin ilman häiriöiden ja vaaran aiheuttamista.
      Kun nopeutta on tarpeeksi, niin on paljon pelivaraa katsoa sopiva väli.

      Päätiellä ajellaan vakaasti sopivin välein ja se on aivan sama, liittyykö joku jonkun eteen tai taakse.

      Poistuessa ei jarrutella moottoritiellä, vaan ajetaan poistumiskaistalle ja himmaillaan sitten siellä kaikessa rauhassa.

      Sitten on tietysti säitä ja muita muuttujia, mutta ihan perus toimintamalli normaalioloissa.
      Tämäkin vain huomautukseksi, kun joillekin on niin vaikea hahmottaa perusasioita, jos niitä ei ole johonkin sääntökirjaan pilkun tarkasti kirjattu.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      148
      5226
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2252
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1688
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1574
    5. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1561
    6. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      322
      1561
    7. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      23
      1535
    8. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      131
      1326
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1319
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      47
      1187
    Aihe