Kuka tämän uskalsi paljastaa - nuorten naisten narina ja äänen korkeus noussut!

Anonyymi

Tätä naisten puheen narinaa ja kärinää on ihmtelty, mutyta kukaan ei ole uskaltaanut sanoa sitä ääneen.
Mutta nyt yliopiston tutkijat sen sanovat, YLE-uutinen 8.9.2020: "Naisten puhekorkeus on kääntynyt yllättäen nousuun – väärä korkeus voi pahimmallaan viedä äänen

Myös narina ja lauseen loppua kohti nouseva nuotti ovat yleistyneet."

Nuorten naisten huuto ja kärinä ja suoranainen äänen narina, ovat kamalaa kuultavaa. Auta armias, että joku olisi siitä sanonut, olisi saanut varmaan koko feminikunnan vihat niskaansa sopivien syytösten säestyksellä.
Nuoret naiset nyt puhekouluun! Hopi...hopi....

19

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinä olet ihmetellyt ja pelännyt puhua asiasta, mutta kuten Ylen uutisessa kerrotaan, puhekorkeuden muutoksia on tutkittu jo kauan. Mainitsemasi muutos koskee myös miehiä.

"Vuosikymmenten ajan suomalaisnaisten puhekorkeus on madaltunut. Mutta nyt tamperelaistutkijat ovat huomanneet yllätyksekseen, että nuorten naisopiskelijoiden puhekorkeus on noussut 1990-luvulta 2010-luvulle.

– Se oli tilastollisesti merkitsevä muutos. Keskimääräinen puhekorkeus nousee, kertoo toinen tutkimuksen tekijöistä, filosofian tohtori, dosentti Teija Waaramaa. Samaa muutosta voi havaita Waaramaan mukaan myös nuorten miesten puheessa.

Waaramaan ja professori Anne-Maria Laukkasen tutkimustulos poikkeaa aiemmasta Tampereella tehdystä tutkimuksesta, jonka mukaan naisopiskelijoiden puhekorkeus laski 1970-luvulta 1990-luvulle."

https://yle.fi/uutiset/3-11531256

Hyvä aihe jälleen muistuttamaan, että moni luonnollisena pidetty asia todellisuudessa juontuu merkittävässä määrin sosiaalisista rooleista.

• Anonyymi

miehilla sama

• Anonyymi

Sellaiset miehet ovat "munattomia", sanoo meikämummo.

• Anonyymi

Toi lauseenloppua kohti nouseva nuotti oli muotia jo parikyt vuotta sitten. Jossain välissä tyttöjen/naisten piti puhua pikkutyttömäisesti. Kumma mitä apinoita ihmiset on. Omana itsenään uskaltaa harva olla.

• Anonyymi

Jo Nylon Beatin pimatsut aikanaan lauloivat kireällä nasaaliäänellä.

• Anonyymi

Tämä, aivan todettu ilmiö on jotakin jota kannattaa kiihkottomasti ja ilman ennakko-asenteita pohdiskella enemmänkin. Sitten kokeilla erilaisia hypoteesejä. Voi tulla vastaan mielenkiintoisia juttuja joita en ryhdy spoilaamaan.

• Anonyymi

spoilaamaan? Onko suomenkielistä vastinetta tälle sanalle....?

• Anonyymi

Naapurissa asuu sietämätön narisija ja kailottaja, varsinainen luonnonoikku samassa persoonassa.

• Anonyymi

Mun mielestä se alkoi näistä ysäri-nuorisosarjoista, niissä puhuttiin narinaäänellä ja kohoavalla loppusoinnulla ja se levisi nuorisoon.

• Anonyymi

Oihan se taannoin yksi "oire", kun normaali miituu-lausuminen kuulosti mii-TJYYLTÄ tjsp..

• Anonyymi

kiree on naisilla parempi

• Anonyymi

Luoja!

• Anonyymi

sun mielestä lehmänhenkäys?

• Anonyymi

Ripsa MTV ei ole nuori nainen,mutt se on aina narissut,vanhemmiten pahentunut.Kannattaisi mennä äänenhuoltajalle.

• Anonyymi

Samalla tavoin on alkaneet kiekua myös pojat ja miehet,varsinkin etelä-suomalaiset ,bimbopojat.

• Anonyymi

On tuo huomattu. Taustalla on joku syy, joka varmuudella on sama, kuin Lisääntymiskyvyn hiipuminen.
      Olisiko kepulaisilla sormensa tässä pelissä ?

• Anonyymi

Narina ei kauheasti häiritse mutta lespojen vihamielisyys miehiä kohtaan vaikuttaa sairaalta.

Johtuuko sitten pelosta vai jostain postraumoista, mutta monella lepakolla on sellaista oirehdintaa.

• Anonyymi

Persukkaan väkisin :D

• Anonyymi

Kyllähän miehilläkin, joilla on surkastuneet kivekset, on naismainen kimittävä ääni.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3338
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      44
      2787
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      74
      2326
    4. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2288
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2221
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      116
      2216
    7. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      20
      2017
    8. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2003
    9. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1944
    10. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      99
      1818
    Aihe