Vexi Salmi on kuollut.

Anonyymi

Legendaarinen laulujen tekijä Vexi Salmi on kuollut.
Sairaus eteni nopeasti ja Vexi oli kuollessaan 77-vuotias.
RIP Vexi.

48

1913

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olikohan hän kenties irwinin lauluntekiä?

• Anonyymi

"Saat multa horsman se rentun ruusu on.
      Sen löysin tuolta maantien ojasta.
      Saat multa horsman se rentun ruusu on kun juoppolalli tuli pojasta."

• Anonyymi

Ei merkinnyt mulle mitään joten yhdentekevää.

• Anonyymi

Surun pyyhit silmistäni pois oli Kirkan laulama hitti.
      Vexi teki lauluun upeat sanat.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Yksi aikakausi on taas ohi meikä papparaisellakin. Keppeet mullat Weksille.

• Anonyymi

Mulle tuon Weksin paras tuotanto loppui IrWinin kuolemaan joskus 1990:tä. Irwinhän siitä loppujen lopuksi teki Weksin ja vähän varakkaamman.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulle tuon Weksin paras tuotanto loppui IrWinin kuolemaan joskus 1990:tä. Irwinhän siitä loppujen lopuksi teki Weksin ja vähän varakkaamman.

Joo, jos siltsu olisi laulanut "viideltä saunaan ja kuudelta putkaan" niin eihän siitä olisi tullut yhtikäs mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, jos siltsu olisi laulanut "viideltä saunaan ja kuudelta putkaan" niin eihän siitä olisi tullut yhtikäs mitään.

Mun porukoissa oli kovia Irwin faneja ja kaikki justiin olivat tuota samaa mieltä. Irwin niitten mukaan myös oli kova sanoittamaan säveltämisen lisäksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun porukoissa oli kovia Irwin faneja ja kaikki justiin olivat tuota samaa mieltä. Irwin niitten mukaan myös oli kova sanoittamaan säveltämisen lisäksi.

Niin toi on pelkkää satua, että Weksi olisi sanoittanut kaikki Antin biisit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vexi ,Irwin ja Vesku ym. ovat sielunvaellus-uskovaisia tai teosofeja..Kassi-Ainon opetuslapsia kai...missähän kohden on menossa vaellustaan ...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta tämä on taivaan tosi. Harri Rinne osasi sanoittaa biisejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mut Veksi oli pelimiehiä joka osas tehdä kohdennettuja sanoituksiaan eri artisteille!

Siltsulle se olis varmaan sanottanu ton jotakuinkin:
        ”Viideltä joogaan ja kuudelta peräsuolitähystykseen”? :D

• Anonyymi

Armoton sananikkari on pois, R.I.P.

• Anonyymi

Irwin ei olisi ollut mitään ilman Vexiä.

• Anonyymi

Olisi se juoppo ollu kuitenkin.

• Anonyymi

Entä mitä Vexi olisi ollut ilman Irviniä? Irvininkään suosio ei tullut ilman karismaa. Yhdessä osuivat naulan kantaan.

Ihmisen jonkin alueen heikkous ei tee hänestä mitättömyyttä, tietynasteisen vapautumisen kautta saattaa jopa varmistaa suosion ja ikävä kyllä sittemmin myös tuhota maineikkaankin voittokulun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisi se juoppo ollu kuitenkin.

Ei Antti mikään juoppo ollut.
        Tykkäsi muuten vain juoda paljon viinaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Antti mikään juoppo ollut.
        Tykkäsi muuten vain juoda paljon viinaa.

Kuolikin vain piruuttansa, kun ei ollut moista ennen kokeillut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuolikin vain piruuttansa, kun ei ollut moista ennen kokeillut.

”Ei tippa tapa. Ja ämpäriin ei huku”

Mut miljoonat tipat alkaa jo tappamaankin? :/

• Anonyymi

Käytti Irwiniä hyväkseen miten tahtoi. Koska tiesi että irwin oli vähä nenästä vedätettävä. Koska tiesi että ilman Irwiniä tuosta omista sanoitus hommastaan tulisi yhtään mitään.

• Anonyymi

Niin, joo voihan sitä kirjoittaa vaikka millaista tekstiä, mutta, jos sille ei löydy uskottvaa tulkkia, niin ollaan hukassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, joo voihan sitä kirjoittaa vaikka millaista tekstiä, mutta, jos sille ei löydy uskottvaa tulkkia, niin ollaan hukassa.

Juuri näin. Täytyy omata hyvä intuitio, jotta tietää, kenen kanssa homma luistaa. Taiteilijoita usein väheksytään tai pikemminkin kadehditaan, mutta niinpä vain jättävät hienon jäljen itsestään niille, jotka heidän arvonsa ymmärtävät.

• Anonyymi

Se on se tupakki yhtä myrkkyä, siihen lankaan menin itekkin aikoinaan, mut semmosta se on kun ei uskota puhetta.

R.I.P

• Anonyymi

Varmaan nolotti Weksiä lopun ikänsä, kun luomallaan kansantaiteilijalla ollut muuta kuin perseaukisuus?

• Anonyymi

Miksi olisi? Eiköhän jokaisella ole tarpeeksi nolostumista ihan omissa tekosissaan. Vexillä oli kyky havaita lahjakkuudet ja siinä hän oli aivan omaa luokkaansa.

• Anonyymi

Kuule, ei ne häpeä mitään. Pää asia niille, että jonkun kautta itse, edes tienaavat.

• Anonyymi

Veksi Salmi on yli 3200 levytetyllä tekstillään erittäin paljon jotain muutakin kuin pelkän Irwinin rallien laatija.
        Salmi kuuluu ilman niitäkin samaan suomalaisen kevyen musiikin raskaaseen sarjaan kuten Reino Helismaa, Sauvo "Saukki" Puhtila ja Juha "Junnu" Vainio, joka ehti tehdä 2 433 sanoitusta tai sävellystä ja levytti itse 245 laulua.
        Vexi Salmi sanoitti muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta kaikki (runsaat 320 kpl) Irwinin levyttämät kappaleet, joita on Yksi sellainen poikkeus on Irwinin brittimäkihyppääjälle omistama ''Hyppää Eetu hyppää''.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veksi Salmi on yli 3200 levytetyllä tekstillään erittäin paljon jotain muutakin kuin pelkän Irwinin rallien laatija.
        Salmi kuuluu ilman niitäkin samaan suomalaisen kevyen musiikin raskaaseen sarjaan kuten Reino Helismaa, Sauvo "Saukki" Puhtila ja Juha "Junnu" Vainio, joka ehti tehdä 2 433 sanoitusta tai sävellystä ja levytti itse 245 laulua.
        Vexi Salmi sanoitti muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta kaikki (runsaat 320 kpl) Irwinin levyttämät kappaleet, joita on Yksi sellainen poikkeus on Irwinin brittimäkihyppääjälle omistama ''Hyppää Eetu hyppää''.

Älä unohda Juhani Juige Leskistä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vexi taisi sanoitella näitä Junnun riettaita rallejakin

https://www.youtube.com/watch?v=WfLKw2w8X_w

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu ja yks parhaistahan on toi ”Nainen, poliisi ja taksi” jonka Leo Jokela ”laulaa”! :D

Hmmm ... oisko Leo Jokela Suomen ensimmäinen räppäri?

• Anonyymi

YKS SUOMEN PARHAIMMISTA
      1. VEXI SALMI
      2. RAUL REIMAN
      3. KARI TUOMISAARI
      4. HARRI RINNE
      5. JUHA VAINIO

• Anonyymi

Juice,Gösta,Jussi Hakulinen tähän listaan vielä myös.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juice,Gösta,Jussi Hakulinen tähän listaan vielä myös.

Jukka Kuoppamäki on myös hyvä musamies.

• Anonyymi

• Anonyymi

Se on vain niin, että me kaikki Vexin poismenon huomiottaneet olemme todella surullisia yhdestä hienoimmista sanoittajistamme.

• Anonyymi

R.I.P.

• Anonyymi

Samalla päivänmäärällä suomeen syntyi 7 uutta Ibrahimia, joten nou hätä.

• Anonyymi

Outo parivaljakko, toinen rikastui ja toisesta, tuli tyhjätasku.

• Anonyymi

Taiteilijat usein unohtavat ajatella rahaa, mutta ei hätää, ympäriltä löytyy kyllä runsaasti niitä, jotka eivät koskaan unohda.

• Anonyymi

You tubesta on tullut tänä iltana hyvää musiikkia ja sanoituksia liittyen suru uutiseen .

• Anonyymi

Kirka haki sossusta toimeentulotukea.Levyt myi huonosti eikä keikkaa enää ollut.
      Vexi teki hittibiisin.Se voitti Syksyn Sävelen.Levy myi yli 200000.
      Kirkan ura alkoi uudestaan.

• Anonyymi

1988.Irwinin ura oli jo pahassa laskussa.
        Rentun Ruusu oli sitten 80-luvun suurin hitti Suomessa.

• Anonyymi

Tosi juttu A:sta Ö:hön. Eikä muuten ollut ainoa, jolle se veksi oli pelastus Antin lisäksi. Jos tutustutte kolmen suurimman levy-yhtiön talous- ja tuotantohistoriikkin seuraten lisäksi artistiemme levytyskäyriä, niin esiin löytyy aina yksi: SANAT VEKSI SALMI. Ei käy kiistäminen!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosi juttu A:sta Ö:hön. Eikä muuten ollut ainoa, jolle se veksi oli pelastus Antin lisäksi. Jos tutustutte kolmen suurimman levy-yhtiön talous- ja tuotantohistoriikkin seuraten lisäksi artistiemme levytyskäyriä, niin esiin löytyy aina yksi: SANAT VEKSI SALMI. Ei käy kiistäminen!!!

Rahvaan Ruunebäri. Erinomaisia sanoittajia on ollut kuten Junnu ja Juice, mutta kyllä Vexi oli se kovin.

• Itsekin tuli koulussa laulettua useampi kappale jonka nuottipaperissa oli tuo Vexi Salmen nimi. Kevyitä multia.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe