Legendaarinen laulujen tekijä Vexi Salmi on kuollut.
Sairaus eteni nopeasti ja Vexi oli kuollessaan 77-vuotias.
RIP Vexi.
Vexi Salmi on kuollut.
48
1913
Vastaukset
- Anonyymi
Olikohan hän kenties irwinin lauluntekiä?
- Anonyymi
"Saat multa horsman se rentun ruusu on.
Sen löysin tuolta maantien ojasta.
Saat multa horsman se rentun ruusu on kun juoppolalli tuli pojasta." - Anonyymi
Ei merkinnyt mulle mitään joten yhdentekevää.
- Anonyymi
Surun pyyhit silmistäni pois oli Kirkan laulama hitti.
Vexi teki lauluun upeat sanat. - Anonyymi
Joko Irwin klubi on esittänyt surun valittelut ryhmän yksi keulahahmohan on taas poissa
https://mvlehti.net/2020/07/31/ilmio-nimelta-irwin-goodman-elaa-jokaisella-aikakaudella/ - Anonyymi
Yksi aikakausi on taas ohi meikä papparaisellakin. Keppeet mullat Weksille.
- Anonyymi
Mulle tuon Weksin paras tuotanto loppui IrWinin kuolemaan joskus 1990:tä. Irwinhän siitä loppujen lopuksi teki Weksin ja vähän varakkaamman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulle tuon Weksin paras tuotanto loppui IrWinin kuolemaan joskus 1990:tä. Irwinhän siitä loppujen lopuksi teki Weksin ja vähän varakkaamman.
Joo, jos siltsu olisi laulanut "viideltä saunaan ja kuudelta putkaan" niin eihän siitä olisi tullut yhtikäs mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, jos siltsu olisi laulanut "viideltä saunaan ja kuudelta putkaan" niin eihän siitä olisi tullut yhtikäs mitään.
Mun porukoissa oli kovia Irwin faneja ja kaikki justiin olivat tuota samaa mieltä. Irwin niitten mukaan myös oli kova sanoittamaan säveltämisen lisäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun porukoissa oli kovia Irwin faneja ja kaikki justiin olivat tuota samaa mieltä. Irwin niitten mukaan myös oli kova sanoittamaan säveltämisen lisäksi.
Niin toi on pelkkää satua, että Weksi olisi sanoittanut kaikki Antin biisit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vexi ,Irwin ja Vesku ym. ovat sielunvaellus-uskovaisia tai teosofeja..Kassi-Ainon opetuslapsia kai...missähän kohden on menossa vaellustaan ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tämä on taivaan tosi. Harri Rinne osasi sanoittaa biisejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mut Veksi oli pelimiehiä joka osas tehdä kohdennettuja sanoituksiaan eri artisteille!
Siltsulle se olis varmaan sanottanu ton jotakuinkin:
”Viideltä joogaan ja kuudelta peräsuolitähystykseen”? :D
- Anonyymi
Armoton sananikkari on pois, R.I.P.
- Anonyymi
Irwin ei olisi ollut mitään ilman Vexiä.
- Anonyymi
Olisi se juoppo ollu kuitenkin.
- Anonyymi
Entä mitä Vexi olisi ollut ilman Irviniä? Irvininkään suosio ei tullut ilman karismaa. Yhdessä osuivat naulan kantaan.
Ihmisen jonkin alueen heikkous ei tee hänestä mitättömyyttä, tietynasteisen vapautumisen kautta saattaa jopa varmistaa suosion ja ikävä kyllä sittemmin myös tuhota maineikkaankin voittokulun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi se juoppo ollu kuitenkin.
Ei Antti mikään juoppo ollut.
Tykkäsi muuten vain juoda paljon viinaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Antti mikään juoppo ollut.
Tykkäsi muuten vain juoda paljon viinaa.Kuolikin vain piruuttansa, kun ei ollut moista ennen kokeillut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuolikin vain piruuttansa, kun ei ollut moista ennen kokeillut.
”Ei tippa tapa. Ja ämpäriin ei huku”
Mut miljoonat tipat alkaa jo tappamaankin? :/
- Anonyymi
Käytti Irwiniä hyväkseen miten tahtoi. Koska tiesi että irwin oli vähä nenästä vedätettävä. Koska tiesi että ilman Irwiniä tuosta omista sanoitus hommastaan tulisi yhtään mitään.
- Anonyymi
Niin, joo voihan sitä kirjoittaa vaikka millaista tekstiä, mutta, jos sille ei löydy uskottvaa tulkkia, niin ollaan hukassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, joo voihan sitä kirjoittaa vaikka millaista tekstiä, mutta, jos sille ei löydy uskottvaa tulkkia, niin ollaan hukassa.
Juuri näin. Täytyy omata hyvä intuitio, jotta tietää, kenen kanssa homma luistaa. Taiteilijoita usein väheksytään tai pikemminkin kadehditaan, mutta niinpä vain jättävät hienon jäljen itsestään niille, jotka heidän arvonsa ymmärtävät.
- Anonyymi
Se on se tupakki yhtä myrkkyä, siihen lankaan menin itekkin aikoinaan, mut semmosta se on kun ei uskota puhetta.
R.I.P - Anonyymi
Varmaan nolotti Weksiä lopun ikänsä, kun luomallaan kansantaiteilijalla ollut muuta kuin perseaukisuus?
- Anonyymi
Miksi olisi? Eiköhän jokaisella ole tarpeeksi nolostumista ihan omissa tekosissaan. Vexillä oli kyky havaita lahjakkuudet ja siinä hän oli aivan omaa luokkaansa.
- Anonyymi
Kuule, ei ne häpeä mitään. Pää asia niille, että jonkun kautta itse, edes tienaavat.
- Anonyymi
Veksi Salmi on yli 3200 levytetyllä tekstillään erittäin paljon jotain muutakin kuin pelkän Irwinin rallien laatija.
Salmi kuuluu ilman niitäkin samaan suomalaisen kevyen musiikin raskaaseen sarjaan kuten Reino Helismaa, Sauvo "Saukki" Puhtila ja Juha "Junnu" Vainio, joka ehti tehdä 2 433 sanoitusta tai sävellystä ja levytti itse 245 laulua.
Vexi Salmi sanoitti muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta kaikki (runsaat 320 kpl) Irwinin levyttämät kappaleet, joita on Yksi sellainen poikkeus on Irwinin brittimäkihyppääjälle omistama ''Hyppää Eetu hyppää''. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veksi Salmi on yli 3200 levytetyllä tekstillään erittäin paljon jotain muutakin kuin pelkän Irwinin rallien laatija.
Salmi kuuluu ilman niitäkin samaan suomalaisen kevyen musiikin raskaaseen sarjaan kuten Reino Helismaa, Sauvo "Saukki" Puhtila ja Juha "Junnu" Vainio, joka ehti tehdä 2 433 sanoitusta tai sävellystä ja levytti itse 245 laulua.
Vexi Salmi sanoitti muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta kaikki (runsaat 320 kpl) Irwinin levyttämät kappaleet, joita on Yksi sellainen poikkeus on Irwinin brittimäkihyppääjälle omistama ''Hyppää Eetu hyppää''.Älä unohda Juhani Juige Leskistä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vexi Salmi sanoitti muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta kaikki (runsaat 320 kpl) Irwinin levyttämät kappaleet, joita on Yksi sellainen poikkeus on Irwinin brittimäkihyppääjälle omistama ''Hyppää Eetu hyppää''.Vexi taisi sanoitella näitä Junnun riettaita rallejakin
https://www.youtube.com/watch?v=WfLKw2w8X_w - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vexi Salmi sanoitti muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta kaikki (runsaat 320 kpl) Irwinin levyttämät kappaleet, joita on Yksi sellainen poikkeus on Irwinin brittimäkihyppääjälle omistama ''Hyppää Eetu hyppää''.Juu ja yks parhaistahan on toi ”Nainen, poliisi ja taksi” jonka Leo Jokela ”laulaa”! :D
Hmmm ... oisko Leo Jokela Suomen ensimmäinen räppäri?
- Anonyymi
YKS SUOMEN PARHAIMMISTA
1. VEXI SALMI
2. RAUL REIMAN
3. KARI TUOMISAARI
4. HARRI RINNE
5. JUHA VAINIO- Anonyymi
Juice,Gösta,Jussi Hakulinen tähän listaan vielä myös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juice,Gösta,Jussi Hakulinen tähän listaan vielä myös.
Jukka Kuoppamäki on myös hyvä musamies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jukka Kuoppamäki on myös hyvä musamies.
Yucca Guobbamägi kehitteli mm. hyppykepin https://www.youtube.com/watch?v=JM9zM4umDEc
- Anonyymi
Se on vain niin, että me kaikki Vexin poismenon huomiottaneet olemme todella surullisia yhdestä hienoimmista sanoittajistamme.
- Anonyymi
R.I.P.
- Anonyymi
Samalla päivänmäärällä suomeen syntyi 7 uutta Ibrahimia, joten nou hätä.
- Anonyymi
Outo parivaljakko, toinen rikastui ja toisesta, tuli tyhjätasku.
- Anonyymi
Taiteilijat usein unohtavat ajatella rahaa, mutta ei hätää, ympäriltä löytyy kyllä runsaasti niitä, jotka eivät koskaan unohda.
- Anonyymi
You tubesta on tullut tänä iltana hyvää musiikkia ja sanoituksia liittyen suru uutiseen .
- Anonyymi
Kirka haki sossusta toimeentulotukea.Levyt myi huonosti eikä keikkaa enää ollut.
Vexi teki hittibiisin.Se voitti Syksyn Sävelen.Levy myi yli 200000.
Kirkan ura alkoi uudestaan.- Anonyymi
1988.Irwinin ura oli jo pahassa laskussa.
Rentun Ruusu oli sitten 80-luvun suurin hitti Suomessa. - Anonyymi
Tosi juttu A:sta Ö:hön. Eikä muuten ollut ainoa, jolle se veksi oli pelastus Antin lisäksi. Jos tutustutte kolmen suurimman levy-yhtiön talous- ja tuotantohistoriikkin seuraten lisäksi artistiemme levytyskäyriä, niin esiin löytyy aina yksi: SANAT VEKSI SALMI. Ei käy kiistäminen!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosi juttu A:sta Ö:hön. Eikä muuten ollut ainoa, jolle se veksi oli pelastus Antin lisäksi. Jos tutustutte kolmen suurimman levy-yhtiön talous- ja tuotantohistoriikkin seuraten lisäksi artistiemme levytyskäyriä, niin esiin löytyy aina yksi: SANAT VEKSI SALMI. Ei käy kiistäminen!!!
Rahvaan Ruunebäri. Erinomaisia sanoittajia on ollut kuten Junnu ja Juice, mutta kyllä Vexi oli se kovin.
Itsekin tuli koulussa laulettua useampi kappale jonka nuottipaperissa oli tuo Vexi Salmen nimi. Kevyitä multia.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265