Olenko käsittänyt oikein, että sinä Nöyrälammas et usko Jumalan olevan kolmiyhteinen?
Kysymys Nöyrällelampaalle
57
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Nöyrälammas on Uskonaskeleessa kirjoittava Vaisuliini, joka pitkälti myötäilee sitä, mitä Petri Paavola saarnaa.
- Anonyymi
Entäs kuka se sinun lempisaarnaajasi on kaikista maailman saarnaajista?
Ei se ainakaan Jeesus Kristus ole, jos täällä mieluummin olet kuin raamatun ääressä.
Eiköhän kaikilla meillä ole joku lempipuhuja, koska kaikki me olemme vajavaisia ja tuppaamme hakea raamatun lisäksi muutakin saarnaa. Teodilus, voisitko vastata kysymykseen, miksi kysyt minulta siitä? No katsotaan mitä Raamatussa sanotaan.
Elohim sana on monikkomuodossa, mitä Jumalaan tulee; taas se on echad sana yksikön muodossa, vaikka on Isä, Jeesus ja Pyhä Henki mutta yksi Jumala. Molemmat ovat Raamatusta ja vielä Raamattu on auktoriteetti ja painoarvoinen.
Mutta ymmärrys on Herran avaama, se tulee Herrasta ja näin Herra kuljettaa omia.
Mitä siihen oppiin tulee, se on aluksi ihmisten kautta avaama "opillinen käsitys" ihmisen luonnollisella ymmärryksellä, ja se on inhimillisesti ja selkeästi ymmärrettävissä, silloin sitä on helppo ymmärtää, ja se auttaa ymmärtämään, mitä Raamattu tarkoittaa, vaikka alun perin se opetus tulee Raamatusta ja sille on oma nimi. Se ei tarkoita että se opillinen käsitys olisi yksin auktoriteetti ja painoarvoinen.
Herra etsii ymmärtäväistä joka ymmärtäisi pitäytymään Raamatun Sanaa sellaisena kuin se on ilmoitettu ja pysymään siinä nojautumatta omaan luonnolliseen ymmärrykseen sillä usko perustuu yksin Jumalan voimaan, niin Herra pääsee kuljettamaan ja avaamaan ymmärrystä siihen, mitä Raamatussa luetaan.
1Kor. 2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.- Anonyymi
>>Elohim sana on monikkomuodossa<<
Eikä vain monikkomuodossa vaan muodossa kolme TAI ENEMMÄN. Hebreassa on myös yksikkö- ja duaalimuoto, joka tarkoittaa kaksi. Elohim viittaa Jumalan seitsemään Henkeen. Jesajan kirjassa on luetteli Jumaalan seitsemän Hengen nimistä.
Ilm 4:5 Valtaistuimesta lähti salamoita ja kuin ukkosen jyly. Sen edessä oli seitsemän soihtua, Jumalan seitsemän Henkeä,
Jes 11:1 Iisain kannosta nousee verso, vesa puhkeaa sen juuresta ja kantaa hedelmää.
2 Hänen ylleen laskeutuu Herran henki, viisauden ja ymmärryksen henki, taidon ja voiman henki, totuuden tuntemisen ja Herran pelon henki:
>>taas se on echad sana yksikön muodossa, vaikka on Isä, Jeesus ja Pyhä Henki mutta yksi Jumala.<<
Jumalalla on seitsemän Henkeä, mutta hän on yksi Jumala. Jumala ilmoittaa itsestään Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä, mutta kyse on yhdestä Jumalasta. - Anonyymi
Jumalan kolminaisuus löytyy vain muutamasta kohdasta UT:ia. Tässä yksi:
2 Kor 13:14 Tulkoon teidän kaikkien osaksi Herran Jeesuksen Kristuksen armo, Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen yhteys! Teodilus, ai niin, kun Jumala kuljettaa omia joiden usko perustuu Jumalan voimaan. Niin eletään jokaisesta Sanasta joka lähtee Jumalan suusta ja eletään Jumalan Sanan varassa, siinä se ei ole turha Sana meitä kohti koska siinä on elämämme ja tällä tavalla Herra kuljettaa.
5Moos. 8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.
Matt. 4:4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"
5Moos. 32:47 Sillä ei ole se turha sana, joka ei koskisi teitä, vaan siinä on teidän elämänne; ja sen sanan varassa te elätte kauan siinä maassa, johon te menette Jordanin yli, ottamaan sen omaksenne."
Toisaalta oma järkiperäinen luonnollinen ymmärrys avaa ymmärrystä, se tarkoittaa että ohjailee itse ilman Jumalaa ja Hänen voimaa. Järjessä on riski, kun se nousee ylentääkseen eli korottaakseen ja tahtoo olla suuri ja tahtoo itse ohjailla tulkiten Raamattua. Se tarkoittaa että Jumala ei ole mukana ohjaamassa vaan oma järki. Yhdessä kohdassa sanotaan että järjen päätelmät ja jokainen varustus nostetaan Jumalan tuntemista vastaan.
2Kor. 10:5 Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle
Siksi haluaisin pyrkiä siihen että usko perustuu yksin Jumalan voimaan, mitä Raamatussa sanotaan. En loisi sille oman nimen tehdäkseni siitä auktoriteetimpi ja painoarvoisempi kuin Raamattua.
Herran rauhaa kanssasi!Kysyn sinulta siksi, koska olet täällä ollut aktiivinen. Lisäksi olet nimimerkillä, toisin kuin suurin osa. Heiltä olisi vaikeampi kysyäkään. Ja ennen kaikkea siksi, että kirjoituksesi ovat vaikuttaneet ihan hyviltä.
Mutta kysymys Jumalan kolmiyhteydestä on niin merkittävä, että halusin saada siitä selkoa. Jeesus sanoi: "Ellette usko minua siksi, joka minä ole, niin te kuolette synteihinne" (Joh. 8:24). Jos ei usko, että Jeesus on Jumala, on suuressa vaarassa. Jumala on kolmiyhteinen Isä, Poika ja Pyhä Henki. Mutta kaikki nämä kolme ovat samalla omia persoonia.
Esimerkiksi Pyhästä Hengestä sanotaan, että hän murehtii. Hän on siis oma persoonansa. Pyhä Henki myös osoittaa ja kirkastaa Jeesusta, kuten Jeesus itse sanoi. Siksi uskovassa oleva Pyhä Henki todistaa nimenomaan Jeesuksen jumaluudesta.
Älä usko ketään saarnaajaa, joka väittää muuta. Rukoile Jeesusta tämän asian suhteen.Teofilus kirjoitti:
Kysyn sinulta siksi, koska olet täällä ollut aktiivinen. Lisäksi olet nimimerkillä, toisin kuin suurin osa. Heiltä olisi vaikeampi kysyäkään. Ja ennen kaikkea siksi, että kirjoituksesi ovat vaikuttaneet ihan hyviltä.
Mutta kysymys Jumalan kolmiyhteydestä on niin merkittävä, että halusin saada siitä selkoa. Jeesus sanoi: "Ellette usko minua siksi, joka minä ole, niin te kuolette synteihinne" (Joh. 8:24). Jos ei usko, että Jeesus on Jumala, on suuressa vaarassa. Jumala on kolmiyhteinen Isä, Poika ja Pyhä Henki. Mutta kaikki nämä kolme ovat samalla omia persoonia.
Esimerkiksi Pyhästä Hengestä sanotaan, että hän murehtii. Hän on siis oma persoonansa. Pyhä Henki myös osoittaa ja kirkastaa Jeesusta, kuten Jeesus itse sanoi. Siksi uskovassa oleva Pyhä Henki todistaa nimenomaan Jeesuksen jumaluudesta.
Älä usko ketään saarnaajaa, joka väittää muuta. Rukoile Jeesusta tämän asian suhteen.Okei, kiitos vastauksestasi, Teofilus! Ja Herran rauhaa kanssasi!
Nöyrälammas kirjoitti:
Okei, kiitos vastauksestasi, Teofilus! Ja Herran rauhaa kanssasi!
Kiitos ja samoin! Tässä esimerkiks yksi luotettava Jumalan palvelija puhuu aiheesta. Muistaakseni olen joskus tämän videon kuunnellukin. Suosittele:)
https://www.youtube.com/watch?v=NzQytvbt13sTeofilus kirjoitti:
Kiitos ja samoin! Tässä esimerkiks yksi luotettava Jumalan palvelija puhuu aiheesta. Muistaakseni olen joskus tämän videon kuunnellukin. Suosittele:)
https://www.youtube.com/watch?v=NzQytvbt13sOkei, kiitos videosta! :)
- Anonyymi
Teofilus kirjoitti:
Kysyn sinulta siksi, koska olet täällä ollut aktiivinen. Lisäksi olet nimimerkillä, toisin kuin suurin osa. Heiltä olisi vaikeampi kysyäkään. Ja ennen kaikkea siksi, että kirjoituksesi ovat vaikuttaneet ihan hyviltä.
Älä usko ketään saarnaajaa, joka väittää muuta. Rukoile Jeesusta tämän asian suhteen.Pyhä Henki on Isän ja Kristuksen Henki, sanoo raamattu. "Kolmiyhteinen"- sana taas on pelkkää ihmisten keksintöä, täysin raamatun ulkopuolinen nimitys Jumalalle. Raamattu itse puhuu Jumalasta, joka on yksi, niin vanhassa kuin uudessakin testamentissa. Se, kuinka Isä, Poika ja Pyhä Henki sitten ovat yksi jää arvoitukseksi siltä osin kuin raamattu ei sitä kerro. Siihen on tyytyminen. Ei yli sen, mitä on kirjoitettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhä Henki on Isän ja Kristuksen Henki, sanoo raamattu. "Kolmiyhteinen"- sana taas on pelkkää ihmisten keksintöä, täysin raamatun ulkopuolinen nimitys Jumalalle. Raamattu itse puhuu Jumalasta, joka on yksi, niin vanhassa kuin uudessakin testamentissa. Se, kuinka Isä, Poika ja Pyhä Henki sitten ovat yksi jää arvoitukseksi siltä osin kuin raamattu ei sitä kerro. Siihen on tyytyminen. Ei yli sen, mitä on kirjoitettu.
Kyllä se siellä kerrotaan !
Jumala teki ihmisen omaksi kuvakseen !
On siis yksi ihminen, mutta ihmisessä siis ruumis sielu ja henki !
Samoin on Jumalan kohdalla ! - Anonyymi
Echad tarkoittaa yhtä.
Echad : yksi
Sana echad on yksikkö mutta sillä ei ole mitään todistavasta yhteydestä sen kanssa että Elohim, Jumala on monikossa. Se että yksikkö sanalla kuvataan monikkosanaa, ei todista mitään Jumalan yksipersoonaisuudesta vaan todistavuus sisältyyn itsestäänpuhuvana vain monikossa olevaan sanaan Elohin.
Yksi Jumala. Persoonia löytyy Jumalalle yhteensä kolmea. Raamattu Kertoo yhden Jumalan persoonia olevan kolme.Isä, Poika Pyhä Henki.Se että Jumala on Henki tekee asiasta ilmeisen vaikeaselkoisen.Asias helpottava juttu on miettiä ylipäätään mikä on Henki, miten se eroaa epähengestä. Ja mikä muodostaa yhden hengen ja yhden persoonakokonaisuuden, sen habituksen hengellisen asun.
Voi yksinkertainen olla ja sanoa elohimit Isäksi, Pojaksi ja Pyhäksi Hengeksi.
Voiko kukaan muu kuolla ihmisten syntien puolesta kuin Jumala, yksi kolmesta persoonasta?
Ja eikö Kuolema ole voitettu JUMALANyhden persoonan ansiosta.
Commandohauis - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se siellä kerrotaan !
Jumala teki ihmisen omaksi kuvakseen !
On siis yksi ihminen, mutta ihmisessä siis ruumis sielu ja henki !
Samoin on Jumalan kohdalla !Jumala on yksi, sanoo raamattu vanhassa ja uudessa testamentissa yksiselitteisesti.
5. Moos. 6:4 ...Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi...
1. Tim. 2:5 ...yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.
Room. 3:30 ...koskapa Jumala on yksi...
- Anonyymi
Ps.25:13 Hänen sielunsa saa nauttia hyvää, ja hänen jälkeläisensä perivät maan. Ps.37:9 Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan. Ps.37:11 Mutta nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta. Ps.37:22 Sillä hänen siunaamansa perivät maan, mutta hänen kiroamansa hävitetään. Ps.37:29 Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti.
Hei Teofilus, haluaisin vielä kertoa, mitä minulle on tapahtunut. Kun sinä päivänä olen kävellyt mäellä, yhtäkkiä Herra on kysynyt minulta; 'tahdonko olla uskossa?' Se kysymys on pysähdyttänyt minua ja olen ihmetellyt sitä kysymystä. Mielestäni olen ollut uskossa, mutta Herra on osoittanut, etten ole ollut uskossa koska järjeni on aina ohjaillut minua enkä antanut Jumalan Sanan ohjata minua.
Järki ei saisi ohjailla tulkiten Raamattua eikä saisi olla "jumala", tai muuten Jumalan Sana menettää arvonsa.
Johanneksen evankeliumi:
1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
5Moos. 8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.
Matt. 4:4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"
5Moos. 32:47 Sillä ei ole se turha sana, joka ei koskisi teitä, vaan siinä on teidän elämänne; ja sen sanan varassa te elätte kauan siinä maassa, johon te menette Jordanin yli, ottamaan sen omaksenne."
Nämä kohdat sanovat että Sana on itse tullut lihaan Jeesus. Sana ei ole koskaan katoa paitsi maa ja taivas. Se ei ole turha Sana ja siinä on meidän elämämme ja Sanan varassa eletään ja jokaisesta Sanasta joka lähtee Jumalan suusta. Näin tällä tavalla Jumala ohjaa ja kuljettaa Sanalla.
Gal. 1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
Gal. 1:11 Teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista.
1:12 Enhän minä ole sitä keneltäkään ihmiseltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan sain sen ilmestyksessä Jeesukselta Kristukselta. Raamattu kansalle
Siinä kohdassa sanotaan että Paavali sai evankeliumin Herralta Jeesukselta Hänen ilmestyksessä ja Paavali sanoi ettei se ollut ihmisten eli ihmismielen mukainen evankeliumi.
1Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
1:19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
1:20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
1:22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
1:24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
Nämä kohdat sanovat että Jumalan evankeliumi voi menettää arvonsa jos evankeliumia julistetaan viisain puhein ja silloin se on voimaton evankeliumi. Sillä Sana (sanoma) rististä on Jumalan voima pelastukseksi niille jotka uskovat.
Jatkuu....1.Korinttolaiskirje:
2:1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2:2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
2:3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
2:4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
Room. 1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
Apostolien teot:
16:14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
Nämä kohdat sanovat että usko ei tulisi perustua ihmisten viisauteen ohjaillen ja tulkiten Raamatun opetuksia vaan usko tulee perustua yksin Jumalan voimaan, tällä tavalla Jumala tekee työtä kuulijoissa evankeliumin kautta ja avaa sydämensä ottamaan vastaan Sanan ja siinä on Jumalan aikaansaama usko, niinkuin Lyydian kohdalla on näin tapahtunut. Se on Herran työtä ja uskon lahja ihmisissä. Siinä usko perustuu Jumalan voimaan.
Olisi tärkeintä ymmärtää että tulee aina pitäytyä Jumalan Sanaan sellaisena, kuin se on ilmoitettu ja pysyä siinä, tällä tavalla Herra kuljettaa ja avaa ymmärrystä. Hän on yksin Jumala, - ei järki saisi olla "jumala" ohjaillen ja tulkiten Raamattua.
Sanotaan näin että "Raamattu" ei pyydä inhimillistä ymmärrystä vaan uskomista, jonka kautta saa Herralta avaamaa ymmärrystä, mitä Raamatussa opetetaan.
Minulla on toinen konkreettinen kokemus, miten Jumalan Sanat ilmestyivät kohdalleni ja avasivat tekstiä ilmaan ollessani sisällä ja hämmentyneenä luin ne tekstit, jotka oli suoraan Raamatusta ja vielä eri tahoilta seitsemän kertaa kohdalleni.
Minulla kesti kauan ymmärtää että taisin kohdata ilmielävää Jumalaa Hänen ollessa Sana.
1Joh. 1:1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
Herran rauhaa kanssasi, Teofilus!Nöyrälammas kirjoitti:
1.Korinttolaiskirje:
2:1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2:2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
2:3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
2:4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
Room. 1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
Apostolien teot:
16:14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
Nämä kohdat sanovat että usko ei tulisi perustua ihmisten viisauteen ohjaillen ja tulkiten Raamatun opetuksia vaan usko tulee perustua yksin Jumalan voimaan, tällä tavalla Jumala tekee työtä kuulijoissa evankeliumin kautta ja avaa sydämensä ottamaan vastaan Sanan ja siinä on Jumalan aikaansaama usko, niinkuin Lyydian kohdalla on näin tapahtunut. Se on Herran työtä ja uskon lahja ihmisissä. Siinä usko perustuu Jumalan voimaan.
Olisi tärkeintä ymmärtää että tulee aina pitäytyä Jumalan Sanaan sellaisena, kuin se on ilmoitettu ja pysyä siinä, tällä tavalla Herra kuljettaa ja avaa ymmärrystä. Hän on yksin Jumala, - ei järki saisi olla "jumala" ohjaillen ja tulkiten Raamattua.
Sanotaan näin että "Raamattu" ei pyydä inhimillistä ymmärrystä vaan uskomista, jonka kautta saa Herralta avaamaa ymmärrystä, mitä Raamatussa opetetaan.
Minulla on toinen konkreettinen kokemus, miten Jumalan Sanat ilmestyivät kohdalleni ja avasivat tekstiä ilmaan ollessani sisällä ja hämmentyneenä luin ne tekstit, jotka oli suoraan Raamatusta ja vielä eri tahoilta seitsemän kertaa kohdalleni.
Minulla kesti kauan ymmärtää että taisin kohdata ilmielävää Jumalaa Hänen ollessa Sana.
1Joh. 1:1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
Herran rauhaa kanssasi, Teofilus!Teofilus, unohtui tämä kohta. Sorry! Matt. 24:35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
Hei Teofilus, kai sopii kertoa vielä lisää siitä.
Kun Herra on kutsunut kansaa ulos Egyptistä, oli aluksi suuri lauma, joka lähti erämaalle. Siellä Jumala opetti Sanan merkityksestä.
Siellä erämaassa Jumala riisutti kaikki pois, mihin luotettiin ja siten opittiin riippumaan yksin Hänen Sanasta, joka lähtee Jumalan suusta ja tällä tavalla Jumala ohjaa oikealle tielle Sanalla.
Niin pääsi luvattuun Sanan avulla vain pienentynyt lauma, joka nöyrtyi Jumalan Sanaan. Näin Jumala kuljetti heidät luvattuun maahan Sanalla.
Loput sai surman erämaassa, koska järki heidät ohjasi ja järki oli tavallaan heidän oma jumala.
"Järki" johtaa hajanaisiin tulkintoihin tulkiten Raamattua muita uskovia vastaan ja siinä syntyy älyttömästi monta hajanaista tulkintaa oppineen, siinä uskovien keskellä sopu ei tahdo löytyä, jottain elettäisiin rauhalla muiden kanssa rakentuen Jumalan asumukseksi Hengessä.
Järki ei saisi ohjailla tulkiten Raamattua eikä saisi olla "jumala", tai muuten Jumalan Sana menettää arvonsa.
Jumala kuljettaa Sanalla, jonka eteen tulisi aina nöyrtyä ja antaa Jumalan kuljettaa ja avata ymmärrystä Jumalan Sanaan.
Raamattu pitäisi riittää sillä tällä tavalla Jumala kuljettaa omia ja siinä elettäisiin hyvässä sovussa ja vielä yhdessä ja samassa pelastavassa uskontilassa.
Ef. 4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
4:13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
Ef. 2:22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.
1.Korinttolaiskirje:
1:10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että >>>kaikki olisitte puheessa yksimieliset<<< ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan >>>pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.<<<
Mutta uskonlahkolaisille Raamattu ei riitä ja he tahtovat noudattaa ja seurata hajanaista ihmistulkintaa Raamatun pohjalta ihmiskäsin ja ne vie aina hajanaisiin tulkintoihin toisia vastaan niinkuin vuohet puskevat muita uskovia vastaan eivätkä nöyrry Jumalan Sanan eteen vaan noudattavat omaa tulkintaa järjen mukaan.
Mutta nöyrät ymmärtävät Jumalan Sanan merkitystä ja siinä on Jumalan Sanan arvonsa ja nöyrtyvät Jumalan Sanan eteen ja antavat Jumalaa paimentaa Sanalla yksimielisesti oikealle tielle.
Ps. 25:9 Hän johdattaa nöyriä oikein, hän opettaa nöyrille tiensä.
Niin, Jumala antaa armoa heille jotka nöyrtyvät Jumalan Sanaan ja antavat Jumalan Sanaa kuljettaa heitä. Armo on itseasiassa kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi niille, jotka nöyrtyvät Jumalan Sanan eteen.
Jaak. 4:6 Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta --->nöyrille hän antaa armon." <---
Ef. 1:8 Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,
Joh. 15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; --->jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne. <---
KR 1933/-38
2Kor. 1:12 Sillä meidän kerskauksemme on tämä: meidän omantuntomme todistus siitä, että me maailmassa ja varsinkin teidän luonanne olemme vaeltaneet Jumalan pyhyydessä ja puhtaudessa, ---> emme lihallisessa viisaudessa, vaan Jumalan armossa.<---
Ps. 119:130 Kun sinun sanasi avautuvat, niin ne valaisevat ja antavat yksinkertaiselle ymmärrystä.
Ihan yksinkertaista, Jumala ei muuta vaadi kuin että uskotaan mitä Raamatussa sanotaan ja annetaan Jumalaa paimentaa Sanalla oikealle tielle.
Herran rauhaa kanssasi, Teofilus!- Anonyymi
Nöyrälammas kirjoitti:
Olisi tärkeintä ymmärtää että tulee aina pitäytyä Jumalan Sanaan sellaisena, kuin se on ilmoitettu ja pysyä siinä, tällä tavalla Herra kuljettaa ja avaa ymmärrystä.
Hän on yksin Jumala, - ei järki saisi olla "jumala" ohjaillen ja tulkiten Raamattua.
Niin, Jumala antaa armoa heille jotka nöyrtyvät Jumalan Sanaan ja antavat Jumalan Sanaa kuljettaa heitä. Armo on itseasiassa kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi niille, jotka nöyrtyvät Jumalan Sanan eteen.
Jaak. 4:6 Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta --->nöyrille hän antaa armon." <---
Ef. 1:8 Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,
Joh. 15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; --->jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne. <---
KR 1933/-38
2Kor. 1:12 Sillä meidän kerskauksemme on tämä: meidän omantuntomme todistus siitä, että me maailmassa ja varsinkin teidän luonanne olemme vaeltaneet Jumalan pyhyydessä ja puhtaudessa, ---> emme lihallisessa viisaudessa, vaan Jumalan armossa.<---
Ps. 119:130 Kun sinun sanasi avautuvat, niin ne valaisevat ja antavat yksinkertaiselle ymmärrystä.
Ihan yksinkertaista, Jumala ei muuta vaadi kuin että uskotaan mitä Raamatussa sanotaan ja annetaan Jumalaa paimentaa Sanalla oikealle tielle.
Herran rauhaa kanssasi, Teofilus!Helppoa sanoa noin !
Mutta milläs sinä erotat ns. pääntiedon ja Pyhän Hengen opetuksen ?
Tämä on uskovien ihan perus ongelma !
Montaa värää pääntietoa kuitenkin siis pidetään Pyhän Hengen opetuksena, vaikka se Raamattua laajemmin tutkien paljastuukin valheeksi, eikä Pyhä Henki opeta valhetta !
Lisäksi, sinä kehuskelit hyljänneesi sen järjen opetuksen !
Kysymys kuuluukin nyt, että kyseenalaistitko ihan kaiken sen, mitä aiemmin olit omaksunut ?
Tutkitko sinä Pyhän Hengen opetuksessa kaiken uudestaan ?
No, et varmaan, eli et ole vielä millään voinut vapautua kaikesta valheesta, mitä sinulle on syötetty tai olet itse syönyt eli omaksunut muka totuutena ! - Anonyymi
Nöyrälammas kirjoitti:
Olisi tärkeintä ymmärtää että tulee aina pitäytyä Jumalan Sanaan sellaisena, kuin se on ilmoitettu ja pysyä siinä, tällä tavalla Herra kuljettaa ja avaa ymmärrystä.
Hän on yksin Jumala, - ei järki saisi olla "jumala" ohjaillen ja tulkiten Raamattua.
KR 1933/-38
Herran rauhaa kanssasi, Teofilus!Universumissa ei ole muuta Jumalan Sanaa isolla S-kirjaimella kuin Herra Jeesus Kristus. Raamatun nimittäminen Jumalan Sanaksi on epäjumalanpalvontaa, koska silloin riistää Jeesukselta Kristukselta yhden Hänen arvonimistään ja antaa sen elottomalle esineelle.
Mitä Paavali sanoo efesolaiskirjeessä täydellisesti julistetusta Jumalan sanasta (pienellä s-kirjaimella)? Jumalan sana on julistettu silloin TÄYDELLISESTI, kun on tehty kuulijoille/lukijoille selväksi, että Kristus meissä on kirkkauden toivo ja että JOKAINEN ihminen on täydellinen Jumalan edessä Kristuksessa. Aamen. Nöyrälammas kirjoitti:
KR 1933/-38
Herran rauhaa kanssasi, Teofilus!Tuo mitä sanoit, on kyllä hyvä aina muistaa. Jeesuskin vetosi kiusauksissa erämaassa aina siihen mitä on kirjoitettu. Täytyy kuitenkin muistaa sekin, että myös sielunvihollinen osaa kirjoituksia ja vetosikin Jeesukselle siihen mitä on kirjoitettu. Tietenkin täysin väärin tulkiten.
Nykyään sielunvihollisen tärkein kohde on varmaankin Jeesuksen jumaluuden kieltäminen. Kaikkea voi perustella kirjoituksilla näennäisesti. Myös sitä, että Jeesus ei olisi Jumala. Mutta tämä äärimäisen tärkeä kristinopin kulmakivi on pidettävä kunniassaan. Jos nimittäin Jeesus ei olisi Jumala, ei hän olisi voinut sovittaa syntejämme.
Raamattu selvästi sanoo, ettei Joosef ollut Jeesuksen isä, vaan hän syntyi Pyhän Hengen vaikutuksesta Marian kohtuun. Jeesus oli siis äitinsä puolesta Aadamin jälkeläinen, eli meidän kaltaisemme, kuitenkin ilman synnillistä luontoa. Isänsä puolesta hän oli taivaasta tullut Jumalan Poika.Teofilus kirjoitti:
Tuo mitä sanoit, on kyllä hyvä aina muistaa. Jeesuskin vetosi kiusauksissa erämaassa aina siihen mitä on kirjoitettu. Täytyy kuitenkin muistaa sekin, että myös sielunvihollinen osaa kirjoituksia ja vetosikin Jeesukselle siihen mitä on kirjoitettu. Tietenkin täysin väärin tulkiten.
Nykyään sielunvihollisen tärkein kohde on varmaankin Jeesuksen jumaluuden kieltäminen. Kaikkea voi perustella kirjoituksilla näennäisesti. Myös sitä, että Jeesus ei olisi Jumala. Mutta tämä äärimäisen tärkeä kristinopin kulmakivi on pidettävä kunniassaan. Jos nimittäin Jeesus ei olisi Jumala, ei hän olisi voinut sovittaa syntejämme.
Raamattu selvästi sanoo, ettei Joosef ollut Jeesuksen isä, vaan hän syntyi Pyhän Hengen vaikutuksesta Marian kohtuun. Jeesus oli siis äitinsä puolesta Aadamin jälkeläinen, eli meidän kaltaisemme, kuitenkin ilman synnillistä luontoa. Isänsä puolesta hän oli taivaasta tullut Jumalan Poika.Rauhaa, Teofilus, niin ja Hän on ollut jo ennen maailman perustamista.
Sanaan pitäytymällä uskon yksin Herran Jeesuksen Jumaluuteen, mitä Sanassa sanotaan.
Herran siunausta kanssasi!- Anonyymi
Teofilus kirjoitti:
Tuo mitä sanoit, on kyllä hyvä aina muistaa. Jeesuskin vetosi kiusauksissa erämaassa aina siihen mitä on kirjoitettu. Täytyy kuitenkin muistaa sekin, että myös sielunvihollinen osaa kirjoituksia ja vetosikin Jeesukselle siihen mitä on kirjoitettu. Tietenkin täysin väärin tulkiten.
Raamattu selvästi sanoo, ettei Joosef ollut Jeesuksen isä, vaan hän syntyi Pyhän Hengen vaikutuksesta Marian kohtuun. Jeesus oli siis äitinsä puolesta Aadamin jälkeläinen, eli meidän kaltaisemme, kuitenkin ilman synnillistä luontoa. Isänsä puolesta hän oli taivaasta tullut Jumalan Poika.Nyt meni väärin !
Raamattu ei sano, että Jeesus olisi Marian geneettinen jälkeläinen !
Maria toimi nykytermein sanottuna ns. "sijaiskohtuna" !
Jeesus "sikisi" siis Pyhästä Hengestä !
Siinä ei lue, että Pyhästä Hengestä ja ihmisestä !
Nämä asiat todistavat monet Raamatunkohdat !
Esim. se, että Raamattu puhuu 2:sta Aadamista, eli Aadamista ja sitten viimeisestä "Aadamista" eli Jeesuksesta !
1. Kor. 15:45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
Jeesus ei ole Aadamin jälkeläinen, vaan Sana eli Jumala tuli lihaksi !
Joh. 1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme - Anonyymi
Teofilus kirjoitti:
Raamattu selvästi sanoo, ettei Joosef ollut Jeesuksen isä, vaan hän syntyi Pyhän Hengen vaikutuksesta Marian kohtuun. Jeesus oli siis äitinsä puolesta Aadamin jälkeläinen, eli meidän kaltaisemme, kuitenkin ilman synnillistä luontoa. Isänsä puolesta hän oli taivaasta tullut Jumalan Poika.Eli Pyhä Henki ei yhtynyt ihmiseen, vaan tuli ihmiseen, siinä on suuri ero !
Jeesus ei ollut mikään "hybridi" siis ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt meni väärin !
Raamattu ei sano, että Jeesus olisi Marian geneettinen jälkeläinen !
Maria toimi nykytermein sanottuna ns. "sijaiskohtuna" !
Jeesus "sikisi" siis Pyhästä Hengestä !
Siinä ei lue, että Pyhästä Hengestä ja ihmisestä !
Nämä asiat todistavat monet Raamatunkohdat !
Esim. se, että Raamattu puhuu 2:sta Aadamista, eli Aadamista ja sitten viimeisestä "Aadamista" eli Jeesuksesta !
1. Kor. 15:45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
Jeesus ei ole Aadamin jälkeläinen, vaan Sana eli Jumala tuli lihaksi !
Joh. 1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämmeMaria oli Jeesuksen äiti. Jeesus oli äitinsä kautta Daavidin jäkeläinen, Daavidin Poika. Mariaa kutsutaan Raamtussa Jeesuksen äidiksi.
Kirjoitit huutomerkkeinesi valhetta.!!!!!!!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maria oli Jeesuksen äiti. Jeesus oli äitinsä kautta Daavidin jäkeläinen, Daavidin Poika. Mariaa kutsutaan Raamtussa Jeesuksen äidiksi.
Kirjoitit huutomerkkeinesi valhetta.!!!!!!!!!!Jeesus oli ns. ottolapsi !
Maria suostui synnyttämään Jumalan Pojan !!!
Juutalaisuudessa suku menee aina miehen mukaan !!!
Joosef suostui adoptoimaan Jeesksen lapsekseen, joten ulkoisesti katsoen ja juridisesti Jeesus oli sukuluettelossa Joosefin jälkeläinen !
Mutta tämä asia ei aukene, jos ei sitä Pyhä Henki Raamatusta avaa eri raamatunkohtien kautta ja avulla.
Jos Jeesus olisi Marian biologinen jälkeläinen, niin ei siis puhuttaisi mistään Toisesta eli viimeisestä Aadamista !
Jos Jeesus olisi Marian biologinen jälkeläinen, niin silloin Jeesus ei olisi ollutkaan viaton ja tahraton, sillä Hän olisi syntynyt turmeltuneeseen lihaan !!!
Siis kaikki ensimmäisen Aadamin jälkeläiset syntyvät turmeltuneeseen lihaan ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maria oli Jeesuksen äiti. Jeesus oli äitinsä kautta Daavidin jäkeläinen, Daavidin Poika. Mariaa kutsutaan Raamtussa Jeesuksen äidiksi.
Kirjoitit huutomerkkeinesi valhetta.!!!!!!!!!!Niin ja siksi siis puhutaan kahdesta Aadamista, että molemmat ovat saaneet alkunsa Jumalasta !
Ensimmäisen Aadamin Jumala loi !
Viimeisen Aadamin kohdalla Jumala tuli lihaksi ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitit huutomerkkeinesi valhetta.!!!!!!!!!!Niin ja sen pitäisi jo herätellä sinua, että Jumalalla ei ole äitiä eikä isää !
3 jolla ei ole isää, ei äitiä, ei sukua, ei päivien alkua eikä elämän loppua, mutta joka on Jumalan Poikaan verrattava - hän pysyy pappina ainaisesti.
3 Ilman isää, ilman äitiä, ilman sukua, ja ei hänellä ole päiväin alkua eikä elämän loppua; mutta hän on Jumalan Poikaan verrattu ja pysyy pappina ijankaikkisesti.
3 Without father, without mother, without descent, having neither beginning of days, nor end of life; but made like unto the Son of God; abideth a priest continually. [without descent: Gr. without pedigree]
Niin ja Jumala siis On, Jumala ei synny !
Jumala tuli lihaksi, eikä syntynyt, kuten ensimmäisen Aadamin jälkeläiset syntyvät !
Ja eipä sinulle ole siis auennut tämäkään:
35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut;
!!!
sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
!!!
Eli oikeasti siis Jumalan Poika eli Jumala, jota Maria vain kantoi kohdussaan ! Anonyymi kirjoitti:
Niin ja sen pitäisi jo herätellä sinua, että Jumalalla ei ole äitiä eikä isää !
3 jolla ei ole isää, ei äitiä, ei sukua, ei päivien alkua eikä elämän loppua, mutta joka on Jumalan Poikaan verrattava - hän pysyy pappina ainaisesti.
3 Ilman isää, ilman äitiä, ilman sukua, ja ei hänellä ole päiväin alkua eikä elämän loppua; mutta hän on Jumalan Poikaan verrattu ja pysyy pappina ijankaikkisesti.
3 Without father, without mother, without descent, having neither beginning of days, nor end of life; but made like unto the Son of God; abideth a priest continually. [without descent: Gr. without pedigree]
Niin ja Jumala siis On, Jumala ei synny !
Jumala tuli lihaksi, eikä syntynyt, kuten ensimmäisen Aadamin jälkeläiset syntyvät !
Ja eipä sinulle ole siis auennut tämäkään:
35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut;
!!!
sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
!!!
Eli oikeasti siis Jumalan Poika eli Jumala, jota Maria vain kantoi kohdussaan !Täytyy kuitata ja todeta, että taisin kirjoittaa väärin. Hyvä että selvensit asiaa. Kolmiyhteinen Jumala on kuitenkin selvä asia minullekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Universumissa ei ole muuta Jumalan Sanaa isolla S-kirjaimella kuin Herra Jeesus Kristus. Raamatun nimittäminen Jumalan Sanaksi on epäjumalanpalvontaa, koska silloin riistää Jeesukselta Kristukselta yhden Hänen arvonimistään ja antaa sen elottomalle esineelle.
Mitä Paavali sanoo efesolaiskirjeessä täydellisesti julistetusta Jumalan sanasta (pienellä s-kirjaimella)? Jumalan sana on julistettu silloin TÄYDELLISESTI, kun on tehty kuulijoille/lukijoille selväksi, että Kristus meissä on kirkkauden toivo ja että JOKAINEN ihminen on täydellinen Jumalan edessä Kristuksessa. Aamen.Vai että oikein epäjumalanpalvelusta...
On se kyllä ihan totta, erttä Kristus on Sana isolla alkukirjaimella, mutta mitään epäjumalanpalvelusta ei raamatun sanaksi nimittäminen varmasti ole, kirjoitti sen sitten pienellä tai isolla S:llä.
Esimerkiksi hepreassa ei pieniä kirjaimia edes ole, joten sinun väitteesi on kyllä ihan potaskaa, koska koko Herran omaisuuskansa olisi uskoontulon jälkeenkin sinun mukaasi epäjumalanpalvelijoita, kielensä takia, jonka Herra itse kaiken lisäksi on antanut. - Anonyymi
Kommenttisi kertoo paljon sinusta itsestäsi !
Ei ole hääppöinen sinun oma tilasi siis !
- Anonyymi
Nöyrälammas on Uskonaskeleessa kirjoittava Vaisuliini, joka pyysi kaikkia rukoilemaan, että kansa uskoisi todeksi Petri Paavolan salaliittoteoriat koronaviruksesta. Nöyrälammas/Vaisuliini on täysin eksnynyt nainen, mitä ei pidä uskoa ollenkaan. Hän on Petri Paavolan hännystelijä ja mielistelijä.
- Anonyymi
Antakaa jo sen olla. Ihminen sekin on.
Ihan sama minulle mihin joku toinen uskoo, vaikka joulupukkiin.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antakaa jo sen olla. Ihminen sekin on.
Ihan sama minulle mihin joku toinen uskoo, vaikka joulupukkiin.
LSKristitylle ei ole sama mihin joku toinen uskoo.
Paavalilla oli ainainen kipu sydämessä sen asian takia ja raamatussa sanotaan, kuinka opetuslapset koittavat saada ihmisiä uskomaan, koska tietävät, mitä Herran pelko on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristitylle ei ole sama mihin joku toinen uskoo.
Paavalilla oli ainainen kipu sydämessä sen asian takia ja raamatussa sanotaan, kuinka opetuslapset koittavat saada ihmisiä uskomaan, koska tietävät, mitä Herran pelko on.Ei toista ihmistä ja hänen uskomistaan eli hänen ajatuksiaan voi alkaa hallitsemaan toisten ihmisten toimesta. Jokainen luo itse käsityksensä uskosta, elämästä, maailmankatsomuksesta jne.
Tiedän varsin hyvin, että jotkut kristityt valvovat alati toistensa uskomista ja elämistä.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei toista ihmistä ja hänen uskomistaan eli hänen ajatuksiaan voi alkaa hallitsemaan toisten ihmisten toimesta. Jokainen luo itse käsityksensä uskosta, elämästä, maailmankatsomuksesta jne.
Tiedän varsin hyvin, että jotkut kristityt valvovat alati toistensa uskomista ja elämistä.
LSEikö niin ole käskettykin, eikä lähteä Kainin tielle ja sanoa, ettå olenko minä veljeni vartija?
Tosin parantamisen varaa aina on siinä, ettei mennä tunkeiilun yms. väärän puolelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö niin ole käskettykin, eikä lähteä Kainin tielle ja sanoa, ettå olenko minä veljeni vartija?
Tosin parantamisen varaa aina on siinä, ettei mennä tunkeiilun yms. väärän puolelle.Kun Aabel, otti siunauksen epärehellisyyden kautta, kertomuksen Jumala oli jo ajanut itse Kainin väärälle tielle, koska siunasi mieluummin vääryyttä. Olisihan Jumalan pitänyt tietää, että Kain oli ihminen ja vieläpä äkkipikainen ja siinä kulttuurissa sellainen toiminta ei ollut kovin tavatonta, Joosefinkin veljet heittivät veljensä kaivoon ja myivät orjaksi. Jumala toimi väärin, koska perinteen mukaan, esikoisoikeus kuului vanhimmalle pojalle. Silti kertomuksen Jumala siunaa väärintekijöitä. Toisinaan taas ei siunaa, riippuu millä tuulella hän kirjoittajan kynän mukaan ilmenee.
Niin, ehkä on parein olla laittamatta väkisin kellekään ajatuksia päähän tai liikaa runnoa kuin veljellisesti "ohjaten", yleensä se sisältää paljon hallintaa tai siihen pyrkimistä.
LS
- Anonyymi
Ap.t.13:22-23 Mutta hän pani hänet viralta ja herätti heille kuninkaaksi Daavidin, josta hän myös todisti ja sanoi: Minä olen löytänyt Daavidin, Iisain pojan, sydämeni mukaisen miehen, joka on tekevä kaikessa minun tahtoni. Tämän jälkeläisistä on Jumala lupauksensa mukaan antanut tulla Jeesuksen Israelille Vapahtajaksi. Ilm.5:5 Ja yksi vanhemmista sanoi minulle: Älä itke: katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä. Ilm.22:16 "Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
- Anonyymi
Minullekin kolmiyhteinen jumala on selvä. Kolmiyhteinen Jumala ei ole Raamatun ilmoituksen Jumala, vaan Baabelin kirkon oppi.
Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä. Minä olen ilmoittanut, olen pelastanut ja julistanut, eikä ollut vierasta jumalaa teidän keskuudessanne. Te olette minun todistajani, sanoo Herra, ja minä olen Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minullekin kolmiyhteinen jumala on selvä. Kolmiyhteinen Jumala ei ole Raamatun ilmoituksen Jumala, vaan Baabelin kirkon oppi.
Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä. Minä olen ilmoittanut, olen pelastanut ja julistanut, eikä ollut vierasta jumalaa teidän keskuudessanne. Te olette minun todistajani, sanoo Herra, ja minä olen Jumala.Jeesus oli eittämättä ja täysin selvästi Raamatun mukaan Marian poika, Daavidin
jälkeläinen. Mutta Joosefista, Marian miehestä on kirjoitettu: "noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika". Jeesus ei ollut Joosefin poika, ainoastaan luultiin Hänen olevan. Mariasta käytetään yksiselitteisesti ilmaisua Jeesuksen äiti.
Sanassa on profetoitu: Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän. Jeesus kutsui usein itseään Ihminen Pojaksi, sillä Hän on vaimon siemen, joka murskasi käärmeen pään.
Alkuseurakunnan uskonnuksesta sanottiin: hänen Pojastansa-joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli eittämättä ja täysin selvästi Raamatun mukaan Marian poika, Daavidin
jälkeläinen. Mutta Joosefista, Marian miehestä on kirjoitettu: "noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika". Jeesus ei ollut Joosefin poika, ainoastaan luultiin Hänen olevan. Mariasta käytetään yksiselitteisesti ilmaisua Jeesuksen äiti.
Sanassa on profetoitu: Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän. Jeesus kutsui usein itseään Ihminen Pojaksi, sillä Hän on vaimon siemen, joka murskasi käärmeen pään.
Alkuseurakunnan uskonnuksesta sanottiin: hänen Pojastansa-joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä.Miten Jeesus puhutteli Mariaa ?
Joh. 2:4 Jeesus sanoi hänelle: "Mitä sinä tahdot minusta, vaimo? Minun aikani ei ole vielä tullut."
Joh. 19:26 Kun Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!"
Edelleen ... Jumala on 1, mutta Jumalan olemusta ei voi ymmärtää ihmisen ajattelumallilla vaan täytyy ymmärtää ,että Jumala on Henki ja jos tätä asiaa ei hahmota niin turha asiasta enempää puhua.
Sovitustyö ei olisi onnistunut ,ellei se 1 voisi olla ,kuten ilmaisemme persoonallinen.
Jeesus ilmoittaa ,että Isä ja Poika ovat yhtä ja kuitenkin Jeesus rukoili Isää ,joka on taivaassa ja myös Jeesus ilmoitti tärkeän asian ,että Isä on suurempi ja tulee rukoilla Isää Jeesuksen nimessä.
Jeesus sanoi lähettävänsä Hengen ,joka ilmoittaa kaiken ja siksi kuin kiiruhtaen Hän halusi nousta taivaaseen .
Tuo Henki ei ole vain joku Henki vaan Pyhyyden Henki ja tuo Henki ilmoittaa sen kaiken ,mitä on Isällä ja Pojalla.
Jokainen voi tässä vaiheessa miettiä mikä tuo Henki on ,joka ilmaisee kaiken ja jolla on hallussaan kaikki ,mitä Isällä ja Pojalla on.
Joka ilmoittaa tulevaiset...kasvattaa..opastaa..
Silti kaikki tuo perustuu siihen ,että on 1 Henki .
Juutalaiset tuttuun tapaansa on tehnyt tästä asiasta kuolettavan kirjaimen asian ,eikä he näe Totuutta sillä heillä on tämänkin asian suhteen laput silmillä ja he tuijottavat vain sanaa 1 näkemättä ja kuulematta ,kuten hyvin tiedämme raamatun tekstistä , joka kertoo tuonkin asian.- Anonyymi
1Joh.5:7-8 Sillä kolme on, jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä. 1Joh.5;7 Biblia. Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat: 1Joh.5:8 Biblia. Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja he kolme yhdessä ovat. Ilm.19:13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
- Anonyymi
Hameen helmojen eksyttäjä alkoi taas silppuamaan Raamattua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hameen helmojen eksyttäjä alkoi taas silppuamaan Raamattua.
On vain yksi Jumala. Kolmen Jumalan oppi on baabelin kirkon eksytys.
Taivaassa on valtaistuin ja sillä istuja, yksi. Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä. Taivaassa palvellaan yhtä, 'Häntä', josta on kirjoitettu: Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä,
- Anonyymi
Nöyrä lammas. Onhan kaikki ok?
LS- Anonyymi
Meni näköjään Lutherilaisuus ja Raamattu palstoille !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meni näköjään Lutherilaisuus ja Raamattu palstoille !
Heräsi huoli, että eihän palstalla häntä jotenkin liikaa "höykytetty". Ei voi tietää, miten kukakin kokee asiat. Riippuu kuinka herkkä ihmisenä on. Ja jos ihminen ei koe tulleensa ymmärretyksi.
Voi olla, että huolehdin turhaan, mutta jotenkin en osaa sivuuttaa...
Nöyrä lammas voisi vaikka jotenkin kuitata, että eihän tämä palsta säilyttänyt sinua?
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heräsi huoli, että eihän palstalla häntä jotenkin liikaa "höykytetty". Ei voi tietää, miten kukakin kokee asiat. Riippuu kuinka herkkä ihmisenä on. Ja jos ihminen ei koe tulleensa ymmärretyksi.
Nöyrä lammas voisi vaikka jotenkin kuitata, että eihän tämä palsta säilyttänyt sinua?
LSSäikäyttänyt...puhelimen kääntäjä taas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LSHän on ehtinyt saamaan "ystäviä" jo sielläkin kommeteillaan ja toiminnallaan.
Meni sanomaan siellä ekumeniaa pahaksi eksytykseksi.
Niin niitä "kevereita" saa nopeasti ! :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän on ehtinyt saamaan "ystäviä" jo sielläkin kommeteillaan ja toiminnallaan.
Niin niitä "kevereita" saa nopeasti ! :)Siis "kavereita" !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän on ehtinyt saamaan "ystäviä" jo sielläkin kommeteillaan ja toiminnallaan.
Niin niitä "kevereita" saa nopeasti ! :)Ekumenialla on sellainen pelottavan sanan leima ja luultavasti ristiriita liittyy siihen opilliseen pelkoon, että perinteinen kristillisyys ja Raamatun oppien painoarvo, joutuu uhatuksi. Se on ihmisen omalle ideologialle ja uskolle, uhka.
Kysehän on ekumeniassa lähinnä "uskontojen keskinäisistä vuoropuheista". Joiden tarkoituksena on edistää keskinäistä ymmärrystä.
Ymmärrän toisaalta täysin sitä pelkoa, mistä kumpuaa ajatus, eksytyksestä ja että maailmassa ilmeneviä asioita liitetään, jos ne poikkeaa totutusta, siihen kategoriaan. Uskonnossa on aina läsnä niin sanotun oikean opin vaalimiseen periaate ja sitä vastustaviksi koetut tahot.
Puolestani, nöyrä lammas, on tervetullut myös kanssani vaihtamaan ajatuksia.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ekumenialla on sellainen pelottavan sanan leima ja luultavasti ristiriita liittyy siihen opilliseen pelkoon, että perinteinen kristillisyys ja Raamatun oppien painoarvo, joutuu uhatuksi. Se on ihmisen omalle ideologialle ja uskolle, uhka.
Kysehän on ekumeniassa lähinnä "uskontojen keskinäisistä vuoropuheista". Joiden tarkoituksena on edistää keskinäistä ymmärrystä.
Ymmärrän toisaalta täysin sitä pelkoa, mistä kumpuaa ajatus, eksytyksestä ja että maailmassa ilmeneviä asioita liitetään, jos ne poikkeaa totutusta, siihen kategoriaan. Uskonnossa on aina läsnä niin sanotun oikean opin vaalimiseen periaate ja sitä vastustaviksi koetut tahot.
Puolestani, nöyrä lammas, on tervetullut myös kanssani vaihtamaan ajatuksia.
LSEkumenian tarkoitus on sekoittaa epäjumalanpalvonntauskontoja sekoittamalla kristinoppiin.
Paavi on tätä ekumenialla tehtävällä eksytyksellä ollut ajamassa kaikkien uskontojen yhteisuskonnoksi jossa pelastuneiksi pääsevät kaikki, jotka uskovat ihan mihin tahansa.
Ekumenia ei ole pelkkään vuoropuheluun jäävää eksytystävaan uuden porttoepäjumalanpalvontauskonnon synnyttämistä.Porton nimeksi tulee krislam.Se on maailman suurin epäjumalanpalvonta uskonto aikanaan, jossa petokin politikoinee porton kanssa jos valheellinenkrislam todella saadaan synnytettyä 2030jKr.
Commandohauis - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ekumenian tarkoitus on sekoittaa epäjumalanpalvonntauskontoja sekoittamalla kristinoppiin.
Paavi on tätä ekumenialla tehtävällä eksytyksellä ollut ajamassa kaikkien uskontojen yhteisuskonnoksi jossa pelastuneiksi pääsevät kaikki, jotka uskovat ihan mihin tahansa.
Ekumenia ei ole pelkkään vuoropuheluun jäävää eksytystävaan uuden porttoepäjumalanpalvontauskonnon synnyttämistä.Porton nimeksi tulee krislam.Se on maailman suurin epäjumalanpalvonta uskonto aikanaan, jossa petokin politikoinee porton kanssa jos valheellinenkrislam todella saadaan synnytettyä 2030jKr.
CommandohauisOn tietenkin mahdollista, että uskonnoissa tapahtuu jonkinlaista yhteensulautumista vuosisatojen kuluessa.nSitä on tapahtunut myös kristinuskossa, sen varhaisiin oppeihin on jo muodostunut monia opillisesti eriäviä käsityksiä...tämän päivän kristinusko tuskin on samanlaista kuin esim. 200 jkr, . ...ja jos ajatellaan vielä pidemmälle varhaista juutalaista käsitystä, kristinusko on osaltaan muodostanut siihen erillisiä oppeja, esimerkiksi jälleensyntymisestä ja ylösnousemuksesta, helvettioppi, oppi jumaluuden muodostakin on muuttunut varhaiseen juutalaiseen käsitykseen liittyen. Myöskään itse juutalaisuus ei ole ollut suojassa muiden uskontojen vaikutuksilta aikoinaan.
Mikä on puhdas oppi?
LS
- Anonyymi
Kummalla on pahemmat keinot: helluntailaisella pastorilla vai paholaisella?
- Jos laitettaisiin paholainen ja pastori nyrkkeilykehään, kumpikohan voittaisi?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1337844- 565824
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813302Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72953Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101688Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091640Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3341360Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351182Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931179Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321091