Köyhä.Mitä tukirahaa saat ?

Anonyymi

Kela maksaa eläkettä ja asumistukea.
Lisäksi pieni työeläke.Netto tulot noin 1100€/kk.

50

655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nettoeläke kelan täydentämänä 1027,95€/kk enkä saa mitään.
      Kelan osuus eläkkeessäni on 207,74€ netto.

    • Asumistuki n. 200€
      Työttömyyspäiväraha n. 600€
      Perustoimeentuloki n. 90€



      Laskut hoituu n. 150-200€/kk

      = käyttörahaa n. 550€/kk

    • Anonyymi

      Mie saan asumistukea, lapsista korotuksen,
      elatustuen
      lapsilisät lapsista yh korotuksen
      tt tukea lapsista lisäosat
      työttömyyskorvausta lapsista korotuksen se on sellain 4000 e kk

      • Anonyymi

        Oletpa osannut hyvin aasiasi hoitaa


      • Anonyymi

        Lakisääteinen, haettavissa on ollut ja hakenut ja saanut, Kela laskenut kaiken ja tullut tähän lopputulokseen. Mitään en ole pyytänyt, hakenut kun on voinut.

        Kela laskee ja kela päättää.


      • Anonyymi

        Entäs ku lapset kasvaa aikuisiksi?


    • Anonyymi

      Asumistuki 3** numeroisen summan
      Työttömyyskorvas 538,56€

      Yleensä kuukaudessa jää 150€ säästöön.

    • Anonyymi

      Työmarkkinatuki ja asumistuki. Tekevät yhteensä alle 800 e/kk netto. Sillä maksan kaiken.

      Pieninä apuina muutaman kerran vuodessa saan hanttihommia, joilla tienaan joitakin kymppejä kerrallaan. Ja eläkeläisvanhempani tukevat tilaamalla & maksamalla aikakauslehden, jonka saan vapaasti valita.

      Vuoden alusta tm-tuki nousi niin paljon, että kengät on tullut uusittua ja huonekaluja korjautettua. Täytyy jo vähän varoa, ettei ihan kaikki mene...

      Pitkäaikatyötön

      • Anonyymi

        Työmarkkinatuki nousi vuoden vaihteessa 0,12€/päivä miinus verot. Vähän vajaa 2€/kk. Halvat on kengät olleet jos sillä rahalla olet ne ostanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työmarkkinatuki nousi vuoden vaihteessa 0,12€/päivä miinus verot. Vähän vajaa 2€/kk. Halvat on kengät olleet jos sillä rahalla olet ne ostanut.

        Kannattaa aina ensin lukea viestin kirjoituspäivämäärä ennen kuin kommentoi aikaan liittyvistä asioista.

        Pitkäaikatyötön


    • Anonyymi

      Kaljarahaa saan 600 euroa, asumistukee 283

    • Anonyymi

      jotain 900 yhteensä.välillä jätän vuokranmaskamatta kun ostan olutta.joustoa saa 500-1500 hakemusken netissä.kaverille ostin osamaksulla 500.en maksa laskuja.

    • Anonyymi

      Onko se maskituki tt asiakkaille kaikille perheenjäsenille 75 e??? meitä on kuusi et saadaako me sitten 6 x 75 = 450 e lisää maskirahaa???? jeee... Tuleeko se jouluun asti??? Eikä se sitten vähennä muita tukia, niin hallitus lupasi. Jessss....

    • Anonyymi

      261,34€ asumistuki/kk.

    • Anonyymi

      No mä en saa kun toimeentulotukee n 600 ekk, sitten työttömyyspäivärahaa n 700 e kuussa, asumistukee noin 660 e kk ja mitä ny lapsilisät, elatutukkee, ja kirppismyynnillä noin 300 e kk. Ei noi ole paljon mutta kyl noilla elää, tiukkaa tekee, mutta minkäs teet.
      Harvoin pystyy osteleen sisustus mattoja ym huonekaluja, kun autoonkin menee bensaa, onneks on uusi auto ettei oo korjausta oikeesti ollenkaan, rahaa vois tulla 2 tonnia kuussa enempi et ei tarttees laskee kolikoita, vaan elää kivaa elämää, ulkona syönässä ja baila bailaa joskus ja reissata. Mut näillä mennää. Vaatteita hrvemmin, ny on merkki takki ostettu ja uudet 200 ekengt, mutta siinä se sit onkii.

    • Anonyymi

      En tee työtä en maksa veroa.
      Vähän alle 1200€/kk nettotulot.Eläke/asumistuki.

    • Anonyymi

      Eläke ja asumistuki 1172€/kk.
      Voinko hakea TT-tukea?

    • Anonyymi

      Eikö Kelan työttömyysturvaa ole aivan älytön veroprosentti 20%. Itse olen saanut n. 600 euroa kuussa nettona. Jos on töissä saa tienata yli 2500 euroa/kuussa, jos pitäisi maksaa 20 %:n veroa palkasta. Valtio todella rosvoa köyhältäkin.

      • Anonyymi

        Tuosta pienestä kiturahasta pidättävät vielä veroakin.


      • Anonyymi

        Valtiohan antaa ja kunta ryövää.


    • Anonyymi

      TT-tuen saajia on noin 400000.
      Asumistukea saa noin 300000 ruokakuntaa ja yli 200000 eläkeläistä

    • Anonyymi

      Kelan eläke ja asumistuki tilillä kuun alussa.
      Saan vielä melko pienen työeläkkeen lisäksi.

    • Anonyymi

      Haarukkatukirahaa en.

      • Anonyymi

        Mitä se on ???


    • Anonyymi

      Nyt miljardit salkkuihin ja autioille saarille.

    • Anonyymi

      Onks sulla kaikki pientä?

    • Anonyymi

      Sossu maksoi 500€ vuokratakuun.
      Vain tämän yhden kerran jos muutan pois uutta vuokratakuuta en enää saa.

    • Anonyymi

      En mitään. En saa tyött.turvaa, kun työkkäri sanoo, ett olen opiskelija. Opintotukea en saa, kun en pysy 5op/kk tahdissa.
      En saa asumistukea, kun siipalla on eläke sen verran iso. Toimeentulotukea en saa, ei silti, en ole koskaan hakenutkaan.

      • Anonyymi

        En saa työttömyysturvaa , kun en ole enää työikäinen
        En saa opintotukea, kun ei näin vanha enää opiskele.
        En saa asumistukeakaan, kun se siippa on vielä töissä.
        En saa edes toimeentulotukea, kun on se KEVAn eläke, että tulorajat paukkuu selvästi.
        Mutta muuten olen ihan tyytyväinen, joten tilaan taas kotimaan lomareissun,
        jotta saisi ne eläkerahat jotenkin kulutettua.


    • Anonyymi

      Hai myö saan eläkettä ja puukonterotuskurssilta 15eur päivä.

    • Anonyymi

      Kohta tilillä 260€ asumistuki.

      • Anonyymi

        Asumistuki on ainoa tukiraha jota saan.


    • Anonyymi

      Köyhä mitä tukirahaa saat 2021?

      • Anonyymi

        En mitään. Tuollaisia summia olen saanut vain työstä, mutta siitäkin on verot ensin pidätetty.


      • Anonyymi

        260€ asumistuki.


    • Anonyymi

      Kuvathan on samat ennen ja jälkeen, vaikka aikaa kuluisi. Muussa tapauksessa soita poliisille.

      • Anonyymi

        ???


    • Anonyymi

      Tukirahoihin tulossa 7€ korotus.

    • Anonyymi

      Kansaneläke 665,29e (työkyvyttömyyseläke)
      Takuueläke 172,30e
      Eläkkeen saajan asumistuki 402e

      Yhteensä: 1239,59e

    • Anonyymi

      En saa kelasta mitään kun en ole hakenut. En nosta työttömyyskorvausta enkä muitakaan yhteiskunnan tukia.
      Olin työelämässä liki 40 vuotta. Jäin pois töistä oma-aloitteisesti ja vapaaehtoisesti vuosi sitten. Viralliselle työeläkkeelle pääsen vasta 2 vuoden kuluttua.
      Olen elänyt säästöillä. Kuukaudessa menee 400 euroa ruokaan ja laskuihin.
      Kerran vuodessa kun auton vakuutus/käyttömaksut, talon vakuutukset ja kiinteistövero tulee, summa nelinkertaistuu, mutta siihen olen varautunut.

      En koe olevani köyhä, vaikkei rahaa ei tule yhtään mistään tilille.
      Säästöt riittävät näillä menoilla useammaksi vuodeksi, ei ole huolta eikä murhetta mistään. En tuhlaa mihinkään, en ostele mitään koska en tarvitse enää mitään ihmeellistä enkä erityistä. Jos joku kodinkone menee rikki, ostan uuden, ei vie minua perikatoon.

      Kun työeläke alkaa juoksemaan toukokuussa 2023, rahaa jää taas uudelleen säästöön. Sinne saakka mennään täysin vapaana yhteiskunnan paineista ja murheista.

      • Anonyymi

        No mikset hae kun rahoja sinulle kuuluisi.


    • Anonyymi

      Sain viimeiksi yhteiskunnan tukirahaa muutaman satasen kuussa vuonna 1977 ollessani työtön. Sen jälkeen kouluttauduin toiseen ammattiin ja olin töissä.
      Nyt KEVA huolehtii toimeentulosta eli saan ihan itse ansaitsemaani eläkettä, sitäkin vaan jonkin verran yli suomalaisten keskieläkkeen, mutta sillä pärjää oikein hyvin, kun on jo kauan sitten maksanut asuntonsa, autonsa ja harrastusvälineet.
      Nyt vaan elellään, matkustellaan ja vietetään vapaa-aikaa eikä korona haittaa yhtään.
      Paitsi, että pistää puuskuttamaan, kun maski kasvoilla kantaa kauppakassia.

      • Anonyymi

        Se on mukava havaita, että täällä on ruikuttajien lisäksi myös ryhdikkäitä ihmisiä, jotka ovat sinnikkäästi laittaneet elämänsä ruotuun ja sen myötä järjestäneet elämänsä turvatuksi.
        Turha on kenenkään talousongelmissa painivan luulla, että elämä paranisi uskomalla katteettomiin lupauksiin kuten vappusatasiin. Itse ne elvytykset pitää tehdä.


    • Anonyymi

      Saan työeläkettä 8000€ Ostan koko rahalla kaljaa, tupakkaa ja jätän laskut maksamatta. Kyllä sossu antaa sitten harkinnanvaraista, ettei häätöä saa.

      • Anonyymi

        Oliko tuo työeläkkeen määrä vuodessa vai kolmessa. Juotko vain kolmosta ?


      • Anonyymi

        Olisi jo aika herätä ja tunnustaa tosiasiat.


    • Anonyymi

      Palkatkin nykyisin on tukirhaa, nehän usein tulee kelasta tai muulta taholta, yritykset ei nykysin enää palkkoja maksa, ne on siirtänyt palkan maksun kelaan tai muihin tukien maksatuskeskusksiin.

      Kaikki saa tukia nykysin. Kuka enempi kuka vähempi, mutta palkkoja ne ei ole. Palat maksaa yritys ei kela.

    • Anonyymi

      Noh!
      Asumistuki lapsikorotus
      Lapsilisä yh korotus ( 5 lasta)
      Elatus tuki kaikista lapsista
      Kothoidontuki lapsikorotus
      Työttömyyspäiväraha lapsikorotus
      TT tuki jossa lapsille omat osuudet
      Tilapäinen palkka kerran kuussa 500 e josta ei tuet vähene.

      Meille tosi hyvä palkka. Joskus vielä ennalta ehkäsevää tt tukea kun on esim harrastusmaksut tai kodinkone mennyt rikki ym sairaskuluja, silmälaseja...

    • Anonyymi

      N,700 eur jää asumiskulujen jälkeen sähkö. Työkyv eläkkeellä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe