Jeesus Kristus on syntien sovitus!

Anonyymi

”Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.”
1 Joh 2:2

23

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kenelle ne sovitetaan ? kuka ottaa vastuun ja puntaroi? kenen velkoja ja kostoa ja uhrausta? - miksi väkivaltaa ihannoidaan ja siinä melskastaan... ? miksi ihannoidaan kidutsta väkivaltaa jne ? kenen hyväksi tai miksi ? Kuka saa väkivallasta iloa? Avaruusko määrää ?
      - kummaa kun tärkeenä julistetaan kaikenlaista ja sitten ei tietoa minkä vuoksi.

      • Anonyymi

        Kyselyiässäkö olet?
        Montako kysymystä päivässä pukkaa?
        Löytyykö vastauksia?
        Vai onko vastaukset liian ison kiven alla?
        Peritkö kysymyksesi isältäsi vai äidiltäsi?
        Millaisia kysymyksiä suosit eniten!
        Isoja, pieniä vai keskikokoisia?
        Mihin kysymykselläsi pyrit?
        Vai pyritkö mihinkään?
        Etelään, pohjoiseen?
        Itään vai länteen?
        Koilliseen?
        Kaakkoon?
        Lounaaseen?
        Luoteiseen?
        Kertoisitko?


      • Vastauksia kysymyksiisi minkä vuoksi.

        - Jumala Jeesuksessa suoritti sovituksen itsensä kanssa.
        - Jumala on jo kirjoittanut Raamattuun vastuunottajan ja sen puntaroinnin.
        - Ihmisen synnistä seurannut tuomio oli se jonka Kristus kärsi ihmisten puolesta.
        - Sovitus on niiden ihmisten hyväksi, jotka ottavat sovituksen vastaan sydämeensä ja uskovat. Uskominen sisältää sen, että uskoo mitä Jumala Sanoo.
        - Väkivallasta saa iloa jumalattomat ihmiset silloin kun he tekevät syntiä toista ihmistä ja/tai Jumalaa vastaan.
        - Monenlaisia julistajia on, mutta vain Jumalan antamalla julistuksella on julistuksen mukainen seuraus, muilla julistuksilla ei ole sitä arvoa.

        Minkä vuoksi....Tietoa on jaettu monin paikoin ja Raamattu on Jumalan antamana tekstinä ilmoitus. VainJumalalla on valta päättää ja Hän valvoo, että Hänen sanansa toteutuu.

        Jumala on Luoja ja Hän on antanut määräykset ja lait mitenkä kaiken pitää elää ja toimia. Nämä ovat ainoat äärimmäisen tarkat ja oikeat ja hyvät. Kaikki oli Jumalan luomisessa vain hyvää.
        Mutta saatana kapinoi Jumalaa vastaan ja houkutteli ihmisen mukaansa kapinoimaan Jumalaa vastaan. Jumala on kieltänyt kaiken pahuuden, mutta ihminen on tehnyt kaikenlaista väkivaltaa ja pahuutta, josta on saatava oikeudenmukainen tuomio.

        Ihminen on itse vastuussa teoistaan. Mutta koska Jumala Rakastaa ihmisiä, Hän on antanut Jumalan Pojan hyvittämään meidän puolestamme meidän pahat tekomme ja kaikki rikkomuksemme. Miten saamme sen hyödyksemme? Siten, että:
        Jumala tarjoaa ihmisille mahdollisuutta uskoa, tehdä parannus ja alkaa uskomaan Jumalaa, tottelemaan Jumalaa. Ihmisen on itse henkilökohtaisesti valittava, hyväksyykö itse Jumalan antaman mahdollisuuden. Jos ihminen hyväksyy Jumalan tarjouksen, niin silloin Jeesuksen sovitus vapauttaa ihmisen tuomiosta.


      • Anonyymi
        V.Lintu kirjoitti:

        Vastauksia kysymyksiisi minkä vuoksi.

        - Jumala Jeesuksessa suoritti sovituksen itsensä kanssa.
        - Jumala on jo kirjoittanut Raamattuun vastuunottajan ja sen puntaroinnin.
        - Ihmisen synnistä seurannut tuomio oli se jonka Kristus kärsi ihmisten puolesta.
        - Sovitus on niiden ihmisten hyväksi, jotka ottavat sovituksen vastaan sydämeensä ja uskovat. Uskominen sisältää sen, että uskoo mitä Jumala Sanoo.
        - Väkivallasta saa iloa jumalattomat ihmiset silloin kun he tekevät syntiä toista ihmistä ja/tai Jumalaa vastaan.
        - Monenlaisia julistajia on, mutta vain Jumalan antamalla julistuksella on julistuksen mukainen seuraus, muilla julistuksilla ei ole sitä arvoa.

        Minkä vuoksi....Tietoa on jaettu monin paikoin ja Raamattu on Jumalan antamana tekstinä ilmoitus. VainJumalalla on valta päättää ja Hän valvoo, että Hänen sanansa toteutuu.

        Jumala on Luoja ja Hän on antanut määräykset ja lait mitenkä kaiken pitää elää ja toimia. Nämä ovat ainoat äärimmäisen tarkat ja oikeat ja hyvät. Kaikki oli Jumalan luomisessa vain hyvää.
        Mutta saatana kapinoi Jumalaa vastaan ja houkutteli ihmisen mukaansa kapinoimaan Jumalaa vastaan. Jumala on kieltänyt kaiken pahuuden, mutta ihminen on tehnyt kaikenlaista väkivaltaa ja pahuutta, josta on saatava oikeudenmukainen tuomio.

        Ihminen on itse vastuussa teoistaan. Mutta koska Jumala Rakastaa ihmisiä, Hän on antanut Jumalan Pojan hyvittämään meidän puolestamme meidän pahat tekomme ja kaikki rikkomuksemme. Miten saamme sen hyödyksemme? Siten, että:
        Jumala tarjoaa ihmisille mahdollisuutta uskoa, tehdä parannus ja alkaa uskomaan Jumalaa, tottelemaan Jumalaa. Ihmisen on itse henkilökohtaisesti valittava, hyväksyykö itse Jumalan antaman mahdollisuuden. Jos ihminen hyväksyy Jumalan tarjouksen, niin silloin Jeesuksen sovitus vapauttaa ihmisen tuomiosta.

        Hyviä vastauksia!


    • Anonyymi

      Salaam!

      Luojamme kuoli ristillä kirottuna vuoden 33 jKr tienoilla. Hän jätti muistoksi itsestään kirkon ja pyhän ehtoollisen. Mutta maailman hän testamenttasi kuollessaan pahojen hallinnassa olevaksi. Siten kaikki synnit tulivat sovitetuksi.
      Koska hyvä luojamme halusi sovinnon pahan ja itsensä välille ja pahan sekä hyvien välille niin hän päätti sallia kaikki pahojen tekemät synnit ja armahtaa ne. Niin on sovitus taattu kaikille. Kukaan ei ole vastuussa synnistä sillä tämä maailma on pahan hallintavallassa ja sitä paitis jos hyvä luojamme yhä hallitsisi maailmaa kenenkään ei milloinkaan edes tarvitsisi tehdä syntiä. Vaan kaikki saisivat hyvältä Luojalta kaiken tarvitsemansa.

      Testamentti pahojen mm. Jumalan Pojan Jeesuksen hyväksi oli välttämätön. Muuten ei sovitusta olisi voinut syntyä. Jos hyvät olisivat hallinneet maailmaa niin he olisivat olleet rujoja, lakia täyttäviä sanasokeita Jumalan palvelijoita. Sen sijaan paha on kykenevä kompromisseihin, petturuuteen, sovitteluun ja armahtavaisuuteen. Eläkäämme kukin omassa arpaosassamme Luojamme kunniaksi ja muistoksi niin katkeruudesta, kaunasta ja syyttellystä ja tuomitsemisesta vapaata elämää kuin vain voimme.

      Uskokaamme myös : SYNTIEN ANTEEKSIANTAMISEEN, RUUMIIN YLÖSNOUSEMISEEN JA IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN. ....
      on totta että välillä se on vaikeaa ja välillä pitää puolustaa uskoaan ja välillä pitää olla kovakin. Esim. aina kun on aseistariisunta ja rauhan ajanjakso niin jostakin ilmestyy Napoleonin tai Hitlerin kaltainen antikristus, joka tuhoaa vaatimuksillaan tuon rauhan ajanjakson ja tahtoo mullistaa vanhat opetukset ja hyvät tavat ja käytännöt. Tuollainen antikristus tahtoo itse hallita maailmaa ja kun aseistariistunta on luonut valtatyhjiön hän myös usein onnistuu katalin seurauksin.

      Voikaa hyvin ja rakastakaa kaikkea hyvää, armahtakaa ja antaakaa anteeksi toisillenne jos mahdollista.

      Salaam!

      • Anonyymi

        Jeesuksen nimissä on paaaljon enemmän pahaa tehty kuin Napoleonin, Stalinin, Putinin ja Hitleriin yhteensä.


    • Anonyymi

      No se on hyvä että jeesus kantaa syntini ja lisää tulee.

      • Anonyymi

        Niin, toivottavasti äänessänne kuuluva omantunnon kolkutus johtaa teidät myös ajattelemaan parannuksen tekemistä.
        Antiikin filosofit opettivat Jumalan viisautta ja sanoivat Nautinto on korkein hyve ja kärsimys korkein paha. Kristus ei mielestäni kumonnut tuota oppia, mutta lisäsi siihen paljon tuota omantunnon tuskaa eli kärsimystä koskevaa viisautta.
        Kunpi on tärkeämpää lyhytkestoinen nautinto lihassa vai sielun iankaikkinen pelastus omatunto hyvin valmennettuna. Kristus oli Aadamille luvattu naisen siemen (estrogeenin ilmennys) ja hän osasi ottaa paremmin huomioon naisen näkökannan nautintoon ja kärsimykseen kuin mitä antiikin filosofimiehet osasivat. Filosofit ajattelivat nautintoa vain miehen näkökulmasta, mutta Kristus lisäsi viisauteen myös naisen näkökulmia.


      • Anonyymi

        ”Vanhurskaus varjelee nuhteettomasti vaeltavan, mutta jumalattomuus syöksee syntisen kumoon.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Vanhurskaus varjelee nuhteettomasti vaeltavan, mutta jumalattomuus syöksee syntisen kumoon.”

        Aamen!


    • Anonyymi

      Vai ollaan sitä taivaaseen syntisinä menossa!!!
      Lain antaneen Kaikkivaltiaan Jeesuksen antama kielto Matteuksen evankeliumia:
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      Lain antanut Jeesushan jo ennakkoon Barjeesuksineen vääränä profettana uskomisen kielsi eikä siinä ole poikkeusta...
      JOTEN JO USKOMISELA TÄHÄN kristittyjen profeettaan on laittomuuden Saatanan ja barjeesuksen palvelijaksi eksytetty tai tietoisesti itsensä asettanut:
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html

      Kiellon rikkomisen seuraus...
      Matteuksen evankeliumia: 7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
      Matteuksen evankeliumia:23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
      -
      1 Johanneksen kirje 3:4-10
      "Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."

      • Anonyymi

        Oletko sinä synnitön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä synnitön?

        Minä ainakin olen, koska koko käsite on täysin turha ja sikäli minulle merkityksetön. Keksitty pitämään tyhmät nöyränä.

        Toki joskus olen kävellyt punaista päin. Se on rike muttei synti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin olen, koska koko käsite on täysin turha ja sikäli minulle merkityksetön. Keksitty pitämään tyhmät nöyränä.

        Toki joskus olen kävellyt punaista päin. Se on rike muttei synti.

        Olet syntinen, koska juuri valehtelit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet syntinen, koska juuri valehtelit.

        En suinkaan. Ensimmäinen kappale on yleisesti tiedetty absoluuttinen totuus. Muutama tiedostamaton poikkeusyksilö maastamme toistaiseksi vielä löytyy.
        Ja voin tunnustaa, toinenkin kappale on totta.


    • Anonyymi

      KRISTILLISET Kaikkivaltiaan Jeesuksen seuraajat eivät herra jumalilleen uskontunnustuksen jakele rippikouluissakaan:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'
      'Meillä ei ole ymmärrystä'
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      • Anonyymi

        Jaa, no nyt ymmärrän miksi olen niin TYHMÄ. Papit ovat katekismukseen uskoneet ja heidän uskonsa on vaikuttanut yliminään ja ylitietoisuuteen niin, että Minusta on todella tullut TYHMÄ ja ymmärtämätön, jotta täyttäisin Katekismuksen ja pappien vaateen tyhmyydestä.

        Ei tuo, että taivaaseen mentäisiin syntisenä tule kyseeseen, mutta lapset eli uudestisyntyneet ovat kuitenkin synnittömiä ja TOSIASIA ON ETTÄ NIIN LUTERILAINEN KUIN ORTODOKSINEN KIRKKOKIN EDELLYTTÄVÄT RIPIN SAKRAMENTIN KÄYTTÄMISTÄ ENNEN KUIN VOI OLLA MAHDOLLISTA PÄÄSTÄ TAIVAASEEN. Mä tunnen parikin hulivilipoikaa, jotka ennen kuolemaansa kovin ripittivät elämänsä tekoja mulle. En kuitenkaan täysin osannut antaa noita syntejä anteeksi, vaan jotenkin jäin äksyilemään. Mutta aloin kuitenkin kunnioittamaan noiden miesten rohkeutta tunnustaa syntinsä.
        On sellaisiakin uskovaisia jotka viisaasti kieltävät menemästä papille ripittäytymään. Sen sijaan he kehottavat lukemaan Johanneksen evankeliumia. Etenkin tuollaisia uskovia on pyhän hengen saaneissa ja jakamaan pystyvissä DIAKONEISSA. Jotka arvelevat, että rippi ei aina ole paikallaan kuitenkaan.
        Kiitos ja siunaus heille siitä, että antavat välillä luvan olla ripittäytymästä!


    • Anonyymi

      Oletteko moneen kertaan Kaikkivaltiasta Jeesusta pilkanneet?
      Tätä vertausta uskovaiset ei ymmärrä. katekismuksen herran ehtoollinen on Jeesusta pilkkaava eksytys jossa tehdään Jeesuksen ulostetta:
      15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
      Ja voitte olla varmoja, että Jeesuksen antama vastaus on edelleen sama:
      15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
      15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
      -
      Todelliset herranne nauravat teille...
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

    • Anonyymi

      Muistakaa tehdä syntiä ettei se pöljä sijaiskärsijä kuollut turhaan.

      • Anonyymi

        Niin mitä useammat tekevät syntiä sitä enemmän tuo sijaiskärsijä perii heidän valtaansa ja omaisuuttaan. Raamatun ja muutkin lainalaisuudet nimittäin tekevät sijaiskärsimisestä huolimatta syntisestä pennittömän ja perinnöttömän. Kaikki syntiä tekevien omaisuus valuu tuon sijaiskärsijän käsiin. Tai jos ei hänen käsiinsä niin saatanan käsiin.

        Itse suosittelen korvaamaan niille, joille on tehnyt tahallaan syntiä ja näin pääsee ainakin sen kansan jäsenyyteen, johon on syntynyt. Herra puolet minä annan omaisuudestani köyhille ja jolta olen jotakin anastanut maksan viisinkertaisena takaisin. Niin Jeesus sanoi: Päästäkää hänet sillä onhan hänkin Aabrahamin lapsi. (Pääsee takaisin Israelin kansalaiseksi). Vaikka ei ehkä senkään jälkeen kun hän on maksanut takaisin hänen omaisuutensa saastaisena kelpaa Herralle. Herralle kelpaa vain pyhä ja puhdas omaisuus ei sellainen, joka on hankittu varkaudella tai veriteoilla.


    • Anonyymi

      Jo tuimittuja tekoja....
      2000-luvunkin lapsiinkin kohdistuista laittomuuksista:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
      Noitavainot nykyaikana
      Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[16] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[17] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008.[18] Nigeriassa noin 5 000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[19] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia". Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[20]"

      Tuomiot.....
      Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. (viitaten mm.; Apostolien teot:13:6 tekstiin.)
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

      Ja "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      Ilmeisesti tähän; kristittyjen raamatussa olevan laittomuuden herraan saavat uskovaiset uskoa:
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html

    • Anonyymi

      Turha niitä on ulkopuolisen vainajan sovitella. Rehti ihminen kantaa itse vastuun teoistaan.... Uskit tietty on er juttu.

    • Anonyymi

      Hästensillä ei saa paremmin kuin puhtaiden vaatteiden viikkauksellakaan.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1619
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe