Herpeksen estolääkitys

minä vain

Kuinka moni teistä on syönyt/syö herpekseen estolääkitystä? ja kuinka usein teillä puhekaa herpes? Itse kävin eilen lääkärissä ja hän m´ääräsi estolääkkeet, jos herpes aktivoituu vielä. Olen myös kuullut, että kun lopettaa estolääkityksen niin herpes "räjähtää käsiin"? Onko totta? Ja syöttekö sitä kalliimpaa vai halvempaa lääkettä? (en muista nimiä, mutta kalliimpi maksaa jotain 160egee kk kuuri)...kiitos kaikille vastaajille!

10

2050

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kolmea sorttia,

vanhin on asikloviiri, sen patenttioikeus on vanhentunut joten siitä löytyy halpojakin vaihtoehtoja. Seuraava on valasikloviiri, ja kolmas famsikloviiri.

Mikään noista valmisteista ei ole toista parempi mutta niiden teho saattaa vaihdella yksilöllisesti, eli jokin noista ei ehkä toimi sinulla kun taas toinen voi toimia.

Niiden kaikkien toimintaperiaate on sama, ne ehkäisevät viruksen lisääntymistä.

Kliinisissä kaksoissokkotutkimuksissa ne vähensivät vaihtelevissa määrin oireita noin kolmanneksella koehenkilöistä.

Estolääkityksen hinta määräytyy sen perusteella mitä lääketehdas arvelee ihmisten olevan halukkaita maksamaan mahdollisesta helpotuksesta, näin ilmoitti ainakin Glaxo-Wellcomen markkinointiosasto asiaa tiedusteltaessa.

Zoviraxin estolääkitys maksoi aikoinaan n. 240 dollaria kuukaudessa ja ensimmäinen geneerinen valmiste patenttioikeuden vanhennuttua 20 dollaria/kk.

Olen lueskellut paljon herpesfoorumeiden kertomuksia ja joillakin oireet todella ovat "räjähtäneet" estolääkityksen lopettamisen jälkeen.

Itse kärsin iho-oireista n. kerran kuukaudessa pitkästi yli 10 vuotta kunnes hoidin ne pois valkosipulimehulla ... vuoden -96 tai -97 jälkeen (en ole varma vuosiluvusta) ensimmäiset näppylät ilmestyivät vasta viime kesänä. Hoidin ne valkosipulimehulla ja sen jälkeen ei ole taas näkynyt mitään.

En ole itse käyttänyt estolääkitystä koskaan.

• Tape

Mulla herppes uusi kerran kuussa ja kesti jokakerta noin viikon.. No, lääkäri määrärsi esto lääkityksen ja sen jälkeen herppes ei ole uusinut kuin kerran vuodessa. HYVIN TÄRKEÄÄ on se että estolääkitys on riittävän pitkä. Vaimoni söi vain 3 kk ja lopetettuaan lääkityksen, herppes uusi lähes heti. Onneksi lääkäri määräsi sitten hänellekkin 6 kk kuurin niinkuin minullekkin oli määrätty. Sen jälkeen ei hänelläkään ole herppes juurikaan uusinut.

• tuuri,
        Tape kirjoitti:

Mulla herppes uusi kerran kuussa ja kesti jokakerta noin viikon.. No, lääkäri määrärsi esto lääkityksen ja sen jälkeen herppes ei ole uusinut kuin kerran vuodessa. HYVIN TÄRKEÄÄ on se että estolääkitys on riittävän pitkä. Vaimoni söi vain 3 kk ja lopetettuaan lääkityksen, herppes uusi lähes heti. Onneksi lääkäri määräsi sitten hänellekkin 6 kk kuurin niinkuin minullekkin oli määrätty. Sen jälkeen ei hänelläkään ole herppes juurikaan uusinut.

2/3 osalla estolääkitys ei vaikuta mitenkään, itse käytin muutaman valkosipulinkynnen, aikaa meni viikon verran kahteen otteeseen ja herpes pysyi poissa 8 vuotta ... hyvä diili.

• tuukka

Mitä tällainen valkosipulijuotava on, en ole koskaan kuullutkaan? Kiitos avusta jo etukäteen. Itse käytän noin kerran-pari vuodessa Valtrexiä oireiden ilmaannuttua.

• valkosipulin kynsi
        tuukka kirjoitti:

Mitä tällainen valkosipulijuotava on, en ole koskaan kuullutkaan? Kiitos avusta jo etukäteen. Itse käytän noin kerran-pari vuodessa Valtrexiä oireiden ilmaannuttua.

ja sivele mössöä 2-6 kertaa vrk. suoraan sille alueelle jossa herpes oirehtii, anna vaikuttaa muutaman minuutin ja pese pois, viikon kuurin pitäisi riittää.

• Minä vain
        valkosipulin kynsi kirjoitti:

ja sivele mössöä 2-6 kertaa vrk. suoraan sille alueelle jossa herpes oirehtii, anna vaikuttaa muutaman minuutin ja pese pois, viikon kuurin pitäisi riittää.

Mahtaakohan noilla bioteekin valkosipuli tableteilla olla apua herpeksee? (niitä otetaan 1tab. päivässä ja ihan luontaistuotekaupasta..) Ostin ja päätin kokeilla:) saas nähdä..Onko jollakin kokemusta?

• ovat
        Minä vain kirjoitti:

Mahtaakohan noilla bioteekin valkosipuli tableteilla olla apua herpeksee? (niitä otetaan 1tab. päivässä ja ihan luontaistuotekaupasta..) Ostin ja päätin kokeilla:) saas nähdä..Onko jollakin kokemusta?

tähän vaivaan täysin hyödyttömiä. Valkosipulin viruksia tappava ainesosa, allisiini, syntyy alliinin ja alliinasen hapettumistuotteena valkosipulia murskattaessa.

Valkosipulitableteissa on nuo tarvoittavat ainesosat mutta hapettumista ei voi tapahtua vatsan happamassa ympäristössä ja vaikka tapahtuisikin, maksa pilkkoo allisiinin ennenkuin se pääsee verenkiertoon.

Edes suun kautta nautittu raaka valkosipuli ei juurikaan auta herpekseen. Ainoastaan iholle sivelty tuore mehu tunkeutuu hermoratoja pitkin virusten asuinsijoille ja tappaa ne.

• valkosipuli
        ovat kirjoitti:

tähän vaivaan täysin hyödyttömiä. Valkosipulin viruksia tappava ainesosa, allisiini, syntyy alliinin ja alliinasen hapettumistuotteena valkosipulia murskattaessa.

Valkosipulitableteissa on nuo tarvoittavat ainesosat mutta hapettumista ei voi tapahtua vatsan happamassa ympäristössä ja vaikka tapahtuisikin, maksa pilkkoo allisiinin ennenkuin se pääsee verenkiertoon.

Edes suun kautta nautittu raaka valkosipuli ei juurikaan auta herpekseen. Ainoastaan iholle sivelty tuore mehu tunkeutuu hermoratoja pitkin virusten asuinsijoille ja tappaa ne.

myös kondylooman litteään versioon?

• toimiiko,
        valkosipuli kirjoitti:

myös kondylooman litteään versioon?

en löytänyt edes kokeita aiheesta mutta kokeilemallahan se selviää.

• sama vaivaa...
        toimiiko, kirjoitti:

en löytänyt edes kokeita aiheesta mutta kokeilemallahan se selviää.

Oletteko uskaltaneet laittaa valkosipuli murskaa (mehua) myös suoraan sukupuolielimille?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6524
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      31
      3900
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3315
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      381
      1792
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1053
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      986
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      920
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      889
    Aihe