MS Teams ja taloyhtiön kokous

Anonyymi

Taloyhtiömme ilmoitti että yhtiökokoukseen mahtuu koronan takia vain 20 henkilöä paikalle. Muut voivat osallistua Microsoft Teams yhteyden avulla etänä.

Microsoft mainostaa, että Teams-palvelun saa yksityiskäyttöön puhelimeensa ilmaiseksi. MS:n sivustolta ei löydy mistään Free-version asennuslinkkiä, vaan kaikki Teams-linkit johtaa kaupallisen version sivuille.

Käyttöjärjestelmänikin on kuulemma MS:n mukaan liian vanha, kun on Android 10, versio 00WW_2_290_SP03. Silti uudempaakaan ei ole tarjolla:(

Aikamoista sekoilua taas tämäkin taloyhtiön moderni Teams-touhu.

16

973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Netissä jos koettaa pöytäkoneella käydä Free-version latausohjeet läpi, päätyy aina tälle samalle MS:n sivulle:

      "MICROSOFT TEAMS
      Ole yhteydessä ystävien ja sukulaisten kanssa
      Teams on saatavilla mobiililaitteessa. Tarvitset mobiilisovelluksen
      uusimman version. Voit päivittää tai ladata sovelluksen kaupasta
      ja lisätä henkilökohtaisen tilin."

      Käsketään mennä puhelimen puolelle. Mutta kun sinne menee, ei Free-versiota löydykään enää mistään. Kaikki menee Business-version asentamisen sivuille.

      • Anonyymi

        Teams ei tarvitse tietokoneella mitään sovellusta. Sen kun vaan aukaiset selaimella saamasi kokouslinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teams ei tarvitse tietokoneella mitään sovellusta. Sen kun vaan aukaiset selaimella saamasi kokouslinkin.

        Jos tuo tieto pitää paikkansa, niin sehän kuulostaa fiksulta ratkaisulta. Pystyykö tuossa myös puhumaan mikin kautta, jos tulee tarvetta sanoa jotain yhtiökokouksessa?

        Ihmettelen, miksi taloyhtiön kutsussa puhuttiin edes mitään Teamsista, jos pelkkä nettilinkki riittää, ja sillä pääsee sellaimella kuin selaimella mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuo tieto pitää paikkansa, niin sehän kuulostaa fiksulta ratkaisulta. Pystyykö tuossa myös puhumaan mikin kautta, jos tulee tarvetta sanoa jotain yhtiökokouksessa?

        Ihmettelen, miksi taloyhtiön kutsussa puhuttiin edes mitään Teamsista, jos pelkkä nettilinkki riittää, ja sillä pääsee sellaimella kuin selaimella mukaan.

        Miten mahd. äänestys tai valtakirjat ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuo tieto pitää paikkansa, niin sehän kuulostaa fiksulta ratkaisulta. Pystyykö tuossa myös puhumaan mikin kautta, jos tulee tarvetta sanoa jotain yhtiökokouksessa?

        Ihmettelen, miksi taloyhtiön kutsussa puhuttiin edes mitään Teamsista, jos pelkkä nettilinkki riittää, ja sillä pääsee sellaimella kuin selaimella mukaan.

        Toimii mikrofonit sun muut, jos antaa selaimelle käyttöoikeuden. Linkin tarvitset päästäksesi mukaan oikeaan kokoukseen. Keskustelun järjestäjällä pitää olla Teams, joka myös toimittaa sen liittymislinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten mahd. äänestys tai valtakirjat ?

        Saa nähdä, tarvitaanko valtakirjaa, kun olen kuitenkin jokaiselle osallistujalle henkilökohtaisesti e-mailatun linkin kautta kokouksessa.

        Sanooko Taloyhtiöjuridiikka siitä niin, että olen silloin itse paikalla, en tunne asiaa, kun en tuota Teams-käyttöäkään tiennyt yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa nähdä, tarvitaanko valtakirjaa, kun olen kuitenkin jokaiselle osallistujalle henkilökohtaisesti e-mailatun linkin kautta kokouksessa.

        Sanooko Taloyhtiöjuridiikka siitä niin, että olen silloin itse paikalla, en tunne asiaa, kun en tuota Teams-käyttöäkään tiennyt yhtään.

        Taloyhtiöjuridiikka onko se sama kuin Asunto-osakeyhtiölaki ??


    • Anonyymi

      Kyllä Teams on tähän saakka ollut Google Play -sovelluskaupassa vapaasti ladattavissa. Ettei sinulla ole joku blokattu Huihai-merkkinen puhelin?

    • Anonyymi

      Puhutaan taseesta ja yht äkkiä jonkun penis on kaikkien nähtävillä, lauenneena kameraan

    • Anonyymi

      Ei tuo ole laillista.

      Kyllä taloyhtiön kokouksen voi pitää koronasta huolimatta.
      Pystyyhän kirkossakin pitämään jumalanpalveluksen.
      Kokoontumisrajoitus on 500 henkilöä.
      Jos kokouspaikalle ei mahdu kaikki turvavälit huomioiden, niin kokouspaikka on valittu väärin.
      Isännöitsijä ei ymmärrä asiaa.

    • Anonyymi

      Meillä oli elokuulla taloyhtiön kokous. Kutsussa sanottiin että voi osallistua myös etäyhteydellä, ei kielletty tulemasta paikalle. Tässäkään ei puhuttu mistään etä-äänestämisistä tai valtuuttamisista eikä mitään sellaista.

      Aika sekaisin taloyhtiöt ovat näissä asioissa, ei niillä ole etäjutuista osaamista. En osallistunut kumpaakaan kautta, niin tämän enempää en asiasta tiedä.

    • Anonyymi

      En siis voi itse asentaa työpöytäversiota, vaan aina jonkun pitää lähettää kutsu?

      Mikä ja mistä saa selaisen version josta itse pystyy lähettämään kutsuja ystäville ja perheenjäsenille?

      Nyt se ehdottaa Skypeä, mutta kun halauisin asentaa Teamsin

    • Anonyymi

      Tuo syyskuussa pidetty taloyhtiön etäkokous onnistui siis Teamsin avulla. Sain sähköpostiini linkin, jonka avasin selainohjelmaan, ja sitä kautta kokoukseen pääsi mukaan.

      Selaimeksi ei kelvannut Firefox, sillä linkki ei suostunut aukeamaan. Piti olla joko Chrome tai sen johdannainen Brave-selain.

      Kenenkään naamoja ei näkynyt koko istunnon aikana missään. Pelkkiä puheenjohtajan pöydällä olevia papereita näkyi ruudulla, ja kuului puheenjohtajan ja osallistujien ääni.

      Taloyhtiön kokoukset livenäkin ovat aika kuivaa litaniaa, etäkokous oli vielä tylsempää.
      Kaikki äänestykset päättyvät aina niin, kuin puheenjohtaja ehdottaa, Kiltit kokousmummot äänestävät aina täsmälleen ja juuri niin, kuin ehdotetaan.

    • Oman kokemukseni mukaan Teams sovellus ei toimi henkilökohtaisessa läppärissäni, ei Windowsissa eikä Linuxissa, tökkää kirjautumiseen, jossa Microsoft tunnukseni ei kelpaa, pitäisi olla oppilaitoksen tai organisaation tunnus. Minä itse en ole kai sitten organisaatio? Android appsi toimii puhelinumeroon perustuvalla tunnuksella, miikä ei ole kai sidoksissa Microsoft tiliin?

      Mutta se, mikä toimii, on selaimessa vastata sähköpostissa tulleeseen kutsuun. Se ei vaadi tunnuksia.

      Tämä postaukseni ei ole opastustekstiä, vaan kysymys, missä oma kokeiluni on mennyt vikaan?

      • Anonyymi

        Onko ollut oikea, maksuton versio? Ensin asennetaan se. Jos haluaa käyttää kavereiden kanssa, niin ohjaa käyttämään Skypeä. Ja taas "työasioissa", niin eri tavalla, jolloin luodaan Teams tili. En viitsi toistaa koko prosessia. Lukee ao. linkin ohjeen läpi ketä kiinnostaa.

        https://support.microsoft.com/fi-fi/office/rekisteroityminen-teamsin-maksuttomaan-versioon-70aaf044-b872-4c32-ac47-362ab29ebbb1?ui=fi-fi&rs=fi-fi&ad=fi

        Tarina alkaa:

        1. Siirry sivulle Hanki maksuton Teams ja valitse Rekisteröidy maksutta -painike. Jos et näe Rekisteröidy maksutta -painiketta, vieritä alaspäin (lähes sivun alareunaan) kohtaan Hanki Microsoft Teams organisaatiollesi nyt, ja valitse sitten Rekisteröidy maksutta.

        Kirjoita sähköpostiosoite, jota haluat käyttää maksuttoman Microsoft Teamsin kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko ollut oikea, maksuton versio? Ensin asennetaan se. Jos haluaa käyttää kavereiden kanssa, niin ohjaa käyttämään Skypeä. Ja taas "työasioissa", niin eri tavalla, jolloin luodaan Teams tili. En viitsi toistaa koko prosessia. Lukee ao. linkin ohjeen läpi ketä kiinnostaa.

        https://support.microsoft.com/fi-fi/office/rekisteroityminen-teamsin-maksuttomaan-versioon-70aaf044-b872-4c32-ac47-362ab29ebbb1?ui=fi-fi&rs=fi-fi&ad=fi

        Tarina alkaa:

        1. Siirry sivulle Hanki maksuton Teams ja valitse Rekisteröidy maksutta -painike. Jos et näe Rekisteröidy maksutta -painiketta, vieritä alaspäin (lähes sivun alareunaan) kohtaan Hanki Microsoft Teams organisaatiollesi nyt, ja valitse sitten Rekisteröidy maksutta.

        Kirjoita sähköpostiosoite, jota haluat käyttää maksuttoman Microsoft Teamsin kanssa.

        Paljon kiitoksia! Taloyhtiön kokouksessa kenties yhdellä, esim. isännöitsijätoimistolla olisi siis Teams maksullinen versio, ja isännöitsijä kutsuu sähköpostilla osakkaat kokoukseen. Osakkaat osallistuvat kokoukseen selainvaihtoehdolla ilman Teams sovellusasennuksia. Arvasinko oikein? Ikävä alkaa sählätä vasta silloin, kun kokouksen pitäisi alkaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1795
    2. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      74
      1415
    3. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1392
    4. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      295
      1290
    5. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      28
      1189
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      116
      1132
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1049
    8. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      977
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      899
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      848
    Aihe