Huuhaa tietoa levittänyt Ville Tavio (PS) pesee kätensä:
Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Ville Tavio väitti heinäkuussa Pekka Katajan kimppuun hyökänneitä henkilöitä ulkomaalaistaustaisiksi.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a6da8d26-985f-49de-bf67-599c937e14de
Ville Tavio pyörsi puheensa ulkomaalaistaustaisista hyökkääjistä
9
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Minä en tuossa uutisessa mitään käsienpesemistä nähnyt.
"– Sinänsä olen yllättynyt, että tviittini saa huomioarvoa. Se
perustui Katajan silloin itse kertomaan ensikertomukseen,
jossa hän puhui ”arabinnäköisistä” miehistä. Se oli informatiivinen
tviitti eikä kantaa ottava, koska kyse on tapauksesta, jonka
tutkinta on kesken."
Hyökkäyksen uhri Kataja oli edelleen sekavassa tilassa, ja kertoi partaisista, arabin näköisistä hyökkääjistä. Ainakin toinen noista on aikamoinen partajeesustelija.
Tavio oli pelkästään tämän tiedon varassa, ja Twitterissä kommentoi näiden tietojen pohjalta hyökkäöystä.
Kai se on ihan normaalia ihmisen toimintaa, että jos tänään tulee toimittaja kysymään, niin Tavio on uusien tietojen perusteella oikaissut käsityksensä, että arabit eivät olleetkaan hyökkääjänä. - Anonyymi
Persut nyt osaa tuon selittelyn! Mitään muuta sitten ei osatakaan.
- Anonyymi
Tavio sanoo tänään ettei voi tarkemmin kommentoida koska tutkinta on kesken. Silti pystyi tarkasti kommentoimaan heti tapauksen jälkeen, vaikkei tutkintaa oltu vielä edes aloitettu :)
- Anonyymi
Jokohan Laura Huhtasaari myöntää ettei kyse ollutkaan rasistisesta hyökkäyksestä?
- Anonyymi
Ei myönnä.
- Anonyymi
Hieno takinkääntö. Aikookohan timoksi Timon paikalle? Mestari on ainakin romahduspisteessä.
- Anonyymi
Persut pälyilee toisiaan kenellä murha mielessää.
Äärioikeisto persuista lähtien on kiellettävä, näin tehtiin 30-luvulla niin miksei nykyäänkin. "Arabinnäköinen", sanoi Kataja. "Ulkomaalaistaustainen", tulkkasi Tavio, ja väittää, että "– Se twiitti oli puhtaasti uhrin itsensä kertomaa, mitä hän oli kertonut julkisuudessa Keskisuomalaiselle. Hän kertoi silloin, että tekijät olivat arabinnäköisiä."
Eikä sitten oikeastaan koskaan korjannut asiaa tai mitään muutakaan, paitsi poisti twiittinsä, kun siitä kyseltiin.- Anonyymi
Nämä osaa selittelyn ja asioiden kääntelemisen itselle paremmaksi. Se ei vaan enää mene läpi kuulijoilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662129
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu142042- 1021469
- 1201423
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4581267- 751053
- 49891
- 50876
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä226794Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa355776