Masennus? Kaikki toisin, en enää jaksa!

Anonyymi

Jos luet tätä, toivon että otat asiani tosissaan. Musta tuntuu ettei mulla oo kaikki hyvin. Oon nuori ja mulla on itsetuhoisia ajatuksia joka päivä. En uskalla kertoa kenellekkään. Oon ala-aste ikäinen tyttö enkä voi kertoa kenellekkään. Tilanne vain pahentuisi. En pääse Siis ammattiapuun muuten kuin vain netin kautta. Pelottaa et koko asia on menossa vaan pahempaan suuntaan. Kaikki oli ennen paremmin. Ei huolia, ei mitään. Itken joka päivä. En ole feikki masentunut pikkutyttö joka haluaa huomiota. Tarviin nää ajatukset pois mun päästä! Haluan olla normaali! Mä en edes tiedä mikä mulla on!! Haluan vaan yhtäkkiä tehdä jotain itselleni. Tätä on jatkunut parikin vuotta ja haluaisin apua... mutta en uskalla....

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos haet apua kaikki muuttuu pahemmaksi. Miksi niin arvelet?
      Tilanne ei ainakaan parane jos et uskalla puhua kenellekään. Päin vastoin.
      Miksi pakotat itsesi kärsimään noin, turhan takia, kun apua on saatavilla!
      Kouluikäisenä sinulla on paljonkin eri tahoja joista voit saada apua. Pitää vain saada suu auki ja puhua.
      Aloita vaikka terveydenhoitajasta koulussa, tai vanhemmista (?) tai kenestä tahansa aikuisesta johon voit katsoa voivasi luottaa. Se voi olla myös vaikka opettaja!
      Kun vain saat suun auki kaikki on jo heti valoisampaa. Pistä toimeksi. Nyt. Heti.
      Voit aloittaa myös netistä jos siletä on helpompi aloittaa:
      -https://www.nuortennetti.fi/apua-ja-tukea/apua-netissa/
      -https://www.nuortenelama.fi/tuki-ja-kriisipalvelut
      -https://www.mielenterveystalo.fi/nuoret/Pages/default.aspx
      Tässä muutamia. Sitten on vielä kriisipuhelin joka päivystää 24/7 numero on
      09 2525 0111.

    • Anonyymi

      Onkohan sinulle tapahtunut jotain pahaa, joko kotonasi tai muualla, esim. koulussa? Joudutko kotona tai jossain muualla kokemaan väkivaltaa tai hyväksikäyttöä, esimerkiksi seksuaalista ahdistelua? Entä kiusataanko sinua koulussa? Jos jotain tällaista on, olisi hyvin tärkeää että saisit siihen apua. Joka tapauksessa, vastuu tilanteestasi on aikuisilla. Miltä tuntuisi, jos koettaisit puhua aluksi vaikka kouluterveydenhoitajalle? Tai olisiko joku muu aikuinen elämässäsi, johon voit kokea luottamusta? - Kaikkea hyvää sinulle, ja luota siihen että asiat ratkeavat ja selviävät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe